Connect with us

EVENIMENT

Judecătorie: Tânărul care a dat foc ușii Primăriei Cluj-Napoca se săturase să achite impozite și taxe. Nu regretă fapta

Publicat


foc p 2

Marius Galiș, tânărul de 27 de ani din Aghireș, arestat pentru că a dat foc ușii Primăriei Cluj-Napoca, nu regretă fapta și susține că a recurs la acest gest întrucât s-a săturat să tot achite taxe și impozite. Acesta era consumator de droguri și locuia sub cerul liber.

Potrivit motivării de arestare preventivă pe 30 de zile pentru distrugere și tulburarea ordinii și liniștii publice emisă de Judecătoria Cluj-Napoca, bărbatul a recunoscut în fața instanței că este consumator de droguri.

”Fiind audiat în calitate de suspect, GM a recunoscut săvârșirea faptelor reținute în sarcina sa arătând că a recurs la acest gest întrucât s-a săturat să tot achite taxe și impozite.

Citește și VIDEO. Foc în fața Primăriei Cluj-Napoca. Un bărbat aruncă benzină pe trotuar. A vrut să dea foc la clădire?

Inculpatul a arătat că își asumă ce a făcut, nu regretă cele întâmplate și menționează că a vrut să tragă un semnal de alarmă, iar în cazul în care ar fi eliberat acțiunile sale s-ar putea repeta.

Inculpatul a recunoscut săvârşirea infracţiunilor şi în calitate de inculpat.

În fata judecătorului, a avut o atitudine din care a rezultat că nu regretă faptele săvârşite şi ex5istă posibilitatea ca acest comportament să fie reluat.

Mai mult decât atât, deşi a arătat că ştie de ce se află în faţa judecătorului, din atitudinea inculpatului a rezultat că acesta nu a conştientizat gravitatea faptelor săvârşite, nu este pregătit să se supună regulilor de convieţuire socială ci doreşte să iasă în evidenţă printr-un comportament ilicit, un fel de revoltă personală împotriva sistemului”, se arată în documenul transmis Cluj24.

Incendierea a fost premeditată

Judecătorii clujeni au precizat că însăși din modalitatea de comiterea a faptei, prin incendierea uşii de acces în Primăria Cluj-Napoca, premeditat, după ce anterior a procurat benzina necesară de la o staţie de carburant, într-un loc public intens circulat, tânărul a dat dovadă că ”nu are niciun respect faţă de autoritate şi faţă de regulile de convieţuire socială, motivaţia sa venind tot dintr-o lipsă de respect faţă de regulile sociale, respectiv din faptul că, după cum a afirmat în declaraţia de suspect s-a săturat să tot achite taxe şi impozite”, se mai arată în motivare.

Judecătorul reţine și îndrăzneala deosebită a lui Marius Galiș care, folosindu-se de un lichid extrem de inflamabil (benzină) s-a deplasat în centrul municipiului Cluj-Napoca, la uşa de acces principală a Primăriei Cluj-Napoca, într-o zonă intens circulată, a turnat lichid pe ușa de acces în instituție, pe scările din fața clădirii și pe trotuar, după care s-a retras și cu ajutorul unei surse de foc, a aprins lichidul inflamabil, provocând o flacără care s-a extins violent la ușa clădirii instituției, provocând pagube materiale, după care a mai aruncat de 2 ori lichid inflamabil din același recipient, peste focul deja pornit, acțiune care a dus la extinderea focului.

”Prin acţiunea sa inculpatul a tulburat ordinea şi liniştea publică, generând o stare de nesiguranţă şi frică persoanelor prezente, pietonii și șoferii autovehiculelor care se aflau pe carosabil, fiind nevoiți să ocolească zona în care s-au extins flăcările şi a pus în pericol bunurile şi viaţa cetăţenilor , deoarece în cazul în care incendiul s-ar fi extins asupra clădirii s-ar fi putut ajunge la o adevărată tragedie.

Consumator de droguri

Cu privire la circumstanţele personale ale inculpatului , judecătorul reţine că acesta nu are loc de muncă, nu este căsătorit, nu are o locuinţă stabilă şi este consumator de substanţe psihoactive (canabis), elemente care îi sunt total defavorabile şi  din care rezultă, fără urme de îndoială, pericolul pe care acesta îl reprezintă pentru ordinea publică”, au explicat magistrații clujeni.

Tânărul a mai susţinut în fața instanței că dacă se va dispune măsura arestului la domiciliu, va locui împreună cu prietena sa la adresa indicate arătân că, în prezent, ”locuieşte sub cerul liber pentru că s-a certat cu părinţii săi şi a plecat de acasă”.

Marius Galiș nu are copii și a declarat că este liber-profesionist, tocmai voia să se angajeze dar toate firmele lucrează la negru și a precizat că voia să se angajeze în domeniul fast-food.

Cum s-a petrecut incendierea

Procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca au reținut că la data de 20.08.2022, în jurul orelor 20:23, Marius Galiș s-a deplasat pe trotuarul din fața clădirii cu nr. 3 de pe str. Moților din municipiul Cluj-Napoca, unde funcționează Primăria Cluj-Napoca, având asupra sa un recipient cu lichid inflamabil.

La un moment dat, acesta a deschis acel recipient, a turnat lichid pe ușa de acces în instituție, pe scările din fața clădirii și pe trotuar, după care s-a retras și cu ajutorul unei surse de foc, a aprins lichidul inflamabil, provocând o flacără care s-a extins violent la ușa clădirii instituției, provocând pagube materiale. După aceasta, a mai aruncat de 2 ori lichid inflamabil din același recipient, peste focul deja pornit, acțiune care a dus la extinderea focului.

”Prin acțiunea sa, respectiv prin comportamentul avut, prin acțiunea de incendiere a ușii de acces în Primăria Mun. Cluj-Napoca, a scărilor din fața clădirii și a trotuarului, G.M. a tulburat ordinea şi liniştea publică, generând o stare de nesiguranţă şi frică persoanelor prezente, pietonii și șoferii autovehiculelor care se aflau pe carosabil, fiind nevoiți să ocolească zona în care s-au extins flăcările”, au menționat procurorii.

”Cu ocazia cercetării la faţa locului s-a constatat că ușa clădirii cu nr. 3 de pe str. Moților unde funcționează Primăria Cluj-Napoca prezintă urme de distrugere prin incendiere.

Inculpatul a fost surprins de camerele de supraveghere din zona în timp ce aruncă substanță cu caracter inflamabil pe ușa de acces în Primăria Cluj-Napoca, scările din fața clădirii și pe trotuar, după care folosind o sursă de foc a aprins lichidul inflamabil, provocând o flacără care s-a extins violent la ușa clădirii instituției, provocând pagube materiale.

Imaginile surprind cum o persoană care se afla în trecere prin acea zonă, își schimbă direcția de deplasare, după care preferă să se deplaseze pe carosabil, printre autoturisme pentru a evita flăcările propagate”, au explicat procurorii clujeni.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

Fostul președinte de la CFR Cluj își vede vechea echipă FAVORITĂ la titlu

Publicat

iuliu muresan

Fostul președinte de la CFR Cluj, Iuliu Mureșan, își vede vechea echipă favorită la titlu. Judecat într-un dosar de delapidare alături de fostul patron Paszkany Arpad, Mureșan este convins că CFR Cluj poate reuși chiar și eventul.

„CFR-ul eu cred că are șanse mari la titlu. Este o echipă consistență și joacă bine. E singura contracandidată a FCSB-lui. Echipa s-a sudat din nou și se vede că se înțeleg toți foarte bine între ei acum. Din ce știu eu nu au nici probleme financiare și lucrurile sunt OK. Asta se vede și de aceea echipa joacă bine. Dan Petrescu asigură echilibru, consistență și tot ceea ce trebuie pentru a face performanță.

Fostul președinte de la CFR Cluj își vede vechea echipă FAVORITĂ la titlu

Plus că CFR-ul are la fel ca FCSB acest ADN de campion. Sunt singurele două cluburi care au asta și mulți ani de acum încolo se vor lupta pentru titlu. Eu cred că CFR Cluj e favorită și la câștigarea Cupei României și la campionat pentru că sunt subiectiv. Nu au mai luat Cupa de când am fost eu.

În acea perioadă s-a cucerit de 4 ori acest trofeu. De când am plecat eu nu le-a mai ieșit. Nu știu din ce motive. Noi am acordat mereu atenție acestei competiții. Ultima oară a fost în 2016 când am întors cu Dinamo de la 0-2 la pauză și am câștigat cu 3-2. O amintire frumoasă”, a spus Iuliu Mureșan.

Fostul președinte e de părere că Louis Munteanu e un jucător unicat în SuperLiga: „E cel mai bun jucător din campionat. E cel mai prolific atacant, cu 20 de goluri. Nu în fiecare campionat e un atacant care să marcheze atât de mult. E foarte greu să mai găsești astfel de jucători. Sigur se va transfera la o echipă mai bună de afară și pe o sumă frumoasă. Nu e ușor să dai atâtea goluri în niciun campionat din Europa”, a mai spus fostul oficialul al lui CFR Cluj în exclusivitate pentru Fanatik.

Întrebat despre procesul legat de delapidarea a 10 milioane de euro din conturile clubului, Iuliu Mureșan nu s-a arătat îngrijorat: „Așa zisele fapte sunt prescrise și vedem. Au trecut atâția ani. Eu nu mă consider vinovat în niciun fel. Vom face contestație”.

Foto: Fanatik

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO. Accident între o mașină și un troleibuz, pe Bulevardul 21 Decembrie din Cluj-Napoca. A intervenit descarcerarea

Publicat

Pompierii clujeni au intervenit joi dimineață cu un modul de descarcerare la un accident petrecut pe Bulevardul 21 Decembrie, între o mașină și un troleibuz.

„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca au intervenit de puține momente pentru descarcerarea unui bărbat rămas blocat într-un autoturism implicat într-un accident rutier pe Bulevardul 21 Decembrie 1989 din municipiul Cluj-Napoca. În acest eveniment a fost implicat și un troleibuz, însă, din fericire, pasagerii acestuia nu au suferit leziuni și nu solicitat consult medical.

La fața locului au acționat o autospecială cu modul de descarcerare și un echipaj al Serviciului de Ambulanță Județean.

Pompierii au acționat cu echipamentele din dotare pentru extragerea bărbatului, astfel încât să nu-i fie agravate leziunile suferite, fiind predat ulterior, în stare de conștiență și cooperant, echipajului SAJ în vederea transportului la spital pentru investigații și îngrijiri de specialitate”, a transmis ISU Cluj.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Undă verde de la Guvern pentru tronsonul 2 al centurii metropolitane a Clujului. Costurile urcă la 9,3 miliarde lei

Publicat

centura metropolitana (1)

Undă verde din Guvern pentru tronsonul 2 al centurii metropolitane a Clujului. A fost aprobată actualizarea indicatorilor tehnico-economici.

Guvernul Ciolacu a aprobat, în ședința executivului de miercuri, 9 aprilie, actualizarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiţii „Drum TransRegio Feleac TR 35, Etapa I Centura Metropolitană TR35 şi Drumuri de Legătură”, judeţul Cluj.

„Au fost aprobate mai multe proiecte care au ca susținere finanțările și expertiza Uniunii Europene. (…) Sunt susținute în continuare investițiile pentru infrastructura de transport – varianta ocolitoare a municipiului Baia Mare și Centura Metropolitană Cluj”, a declarat Mihai Constantin, purtătorul de cuvânt al Guvernului.

Costuri mai mari pentru centură

Este vorba despre o majorarea costurilor proiectului de la 8,6 miliarde de lei la 9,3 miliarde de lei, cauzată de creșterea prețurilor materialelor de construcții. Noii indicatori tehnico-economici au fost aprobați de consiliul local în luna februarie 2025, fiind ultima etapă necesară încheierii licitației pentru tronsonul 2 al proiectului.

„Investițiile în infrastructură continuă atât la București, unde am văzut în această dimineață că se lucrează la extinderea rețelei de metrou, cât și la Baia Mare și Cluj. (…) la Cluj se va construi centura metropolitană. Ambele etape ale acestui proiect de investiții sunt estimate la 9,3 miliarde de lei, după reaprobarea indicatorilor tehnico-economici care au ținut cont de evoluția costurilor materialelor de construcții. Lungimea totală este de 42,13 km, iar termenul de execuție patru ani. Acest proiect de infrastructură rutieră este finanțat din fonduri europene, dar și de la bugetul de stat și va avea, evident, o contribuție substanțială, de asemenea, la tot ce înseamnă viața economică și socială în acea regiune”, a declarant, miercuri, purtătorul de cuvânt al Executivului, Mihai Constantin.

Dimex-2000 va realiza tronsonul 2

Asocierea formată din Dimex-2000 Company (lider), Hydrostroy Ad (Bulgaria), Integral Inzenjering AD Laktasi (Muntenegru) și alți 19 subcontractanți sunt cei care vor realiza lotul 2 al centurii metropolitane a Clujului. Aceștia au depus singura ofertă în cadrul celei de-a doua licitații pentru tronsonul 2, după ce la prima nu a participat nicio firmă.

Finanțarea proiectului va fi făcută din fonduri nerambursabile din cadrul Programului Transport 2021-2027, fonduri de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor, cât și prin alte surse legale.

Citește mai departe

EVENIMENT

STUDIU. Românii preferă mașinile RULATE importate din Germania, Franța și Belgia

Publicat

Napoca

O mașină își petrece rar întreaga viață într-o singură țară. De cele mai multe ori, după câțiva ani de utilizare, vehiculele sunt vândute și exportate în alte țări. În România, majoritatea mașinilor second-hand importate provin din Germania și Franța, tendință care a rămas constantă în ultimii ani. Cu toate acestea, un studiu al companiei de date auto carVertical arată că vehiculele aduse din afara granițelor vin adesea la pachet cu probleme serioase, precum odometre date înapoi, sau cu defecte ascunse.

Cumpărătorii din România preferă mașinile din Europa de Vest

Cele mai multe vehicule importate în România provin din Europa de Vest. Dintre toate vehiculele importate verificate de carVertical în 2024, 32,3% au provenit din Germania, 17% din Franța, 11,7% din Belgia, 11,2% din Italia și 7% din Olanda.

„Cumpărătorii români au o preferință puternică pentru mărcile germane precum BMW, Audi și Volkswagen, așa că nu este surprinzător faptul că majoritatea vehiculelor sunt importate din Germania. Multe mașini din Germania revin la dealeri după 3-5 ani de când au fost cumpărate de noi, creând un stoc mare de mașini relativ noi și bine întreținute, care sunt apoi vândute în țările din Europa de Est”, explică Matas Buzelis, expert în piața auto din cadrul carVertical.

STUDIU. Românii preferă mașinile RULATE importate din Germania, Franța și Belgia

Adriana Marina, Director Comercial Mașini Rulate la Țiriac Auto, una dintre cele mai mari rețele de dealeri auto din România, confirmă că există o preferință clară în rândul cumpărătorilor români pentru mașinile second-hand de import: „Motivele principale sunt legate de gradul mai mic de uzură având în vedere că vehiculele din țări precum Germania, Suedia sau Olanda tind să fie mai bine întreținute datorită infrastructurii rutiere mai bune și a efectuării reviziilor la timp. Mașinile din Olanda și Germania, în special, se remarcă adesea în ceea ce privește starea tehnică, istoricul complet de service și un kilometraj anual redus.”

Mașinile importate nu sunt mereu varianta cea mai bună – unele au odometrul manipulat

Mulți cumpărători de mașini second-hand din România preferă vehiculele de import, dar Buzelis avertizează că este riscant să vă grăbiți să achiziționați un vehicul fără a-i face o verificare adecvată. Un număr mare de vehicule importate au kilometrajul dat înapoi sau defecte ascunse. Mai mult, multe mașini avariate în urma unui accident sunt reparate folosind piese ieftine, neoriginale, ceea ce poate duce la probleme de fiabilitate mai târziu.

Potrivit studiului carVertical, mașinile importate din Polonia au avut cel mai des odometrul manipulat, 14,3% dintre vehiculele verificate prezentând discrepanțe. Urmează îndeaproape SUA (13,9%), Spania (10,5%), Italia (10,3%) și Danemarca (8,5%).

„Rămânem vigilenți în ceea ce privește potențialele riscuri cum ar fi daunele ascunse sau fraudele care implică modificarea odometrului”, adaugă Adriana Marina de la Țiriac Auto. „Am observat că astfel de probleme tind să fie mai frecvente când vine vorba despre importurile din anumite țări. De exemplu, Italia și Polonia tind să aibă o incidență mai mare de mașini cu kilometraje date înapoi. Pe de altă parte, Franța este cunoscută pentru vehiculele cu interioare excesiv de uzate, chiar și atunci când au un kilometraj relativ scăzut.”

Este dificil de descoperit locul în care a fost dat înapoi un odometru. Adesea, o mașină sosește din străinătate cu un anumit kilometraj, dar vânzătorii locali manipulează citirea contorului de parcurs pentru a-i umfla prețul de vânzare. Prin urmare, frauda se poate produce local și nu în țara din care este importată mașina.

„Cumpărătorii sunt sfătuiți să verifice istoricul mașinilor”

„Deoarece țările nu fac întotdeauna schimb de date despre istoricul vehiculelor, vânzătorii necinstiți au de câștigat. Este esențial ca furnizorii de date și companiile din domeniul auto și cel al asigurărilor să partajeze datele despre autovehicule pentru a crește transparența pe piață. În unele cazuri, cumpărătorii nici măcar nu își dau seama că mașina lor a fost importată. Acest lucru permite ascunderea unor probleme grave, cum ar fi accidente anterioare, kilometrajul real sau chiar înregistrările de furt”, avertizează Buzelis.

Cumpărătorii sunt sfătuiți să verifice istoricul mașinilor și să confirme originea acestora, iar la final să le ducă la un service profesionist pentru a le evalua starea reală.

Merită luată în considerare și cumpărarea unui vehicul de la dealeri profesioniști. Uneori este mai bine să faceți asta decât să cumpărați de la persoane fizice deoarece aceste companii verifică vehiculele în prealabil și oferă adesea acces la istoricul de service, tranzacții securizate, asistență post-vânzare și posibilitatea de returnare. Țiriac Auto, de exemplu, oferă multe dintre aceste avantaje și atenuează riscul prin prioritizarea achizițiilor din surse de încredere cum ar fi licitațiile oficiale ale mărcilor auto, reprezentanțele autorizate și companiile de renume de management de flote.

Metodologie

Studiul carVertical a analizat rapoartele privind istoricul vehiculelor achiziționate de clienții companiei în perioada 1 ianuarie 2024 – 31 decembrie 2024. Mașinile importate au fost împărțite în funcție de țara de origine, numărate și transformate în procente raportate la total. Ulterior, s-a întocmit un clasament. Țările în care mașinile exportate sunt cele mai predispuse la a avea odometrele modificate au fost identificate prin selectarea celor mai mari zece piețe de import din fiecare țară; ulterior, clasamentul s-a întocmit în funcție de procentul de vehicule care aveau kilometrajul dat înapoi.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate