Connect with us

EVENIMENT

INTERVIU: Șef Secția 7 Poliție Cluj-Napoca, despre provocările din activitate și cazurile rezolvate

Publicat


coman 2

Șeful Secției 7 Poliție Cluj-Napoca, comisarul-șef  Ioan Coman a vorbit într-un interviu pentru Cluj24, despre principalele infracțiuni cu care se confruntă polițiștii, despre avantajele de a avea ca arie de responsabilitate cartiere de case, dar și despre provocările pe care le aduce numărul mare de firme care activează pe raza secției.

Acesta a precizat și că, la nivelul secției pe care o conduce, se înregistrează o mare încărcătură de dosare penale și că a dispus aplicarea, de către polițiștii din subordine, a unei soluții care duce la scăderea numărului de scandaluri.

 Rep: Ce arie de responsabilitate are Secția 7, cam câte străzi și cam ce populație?

I.C: Secția 7 Poliție are în aria de competență teritorială 4 cartiere -cartierul Someșeni, cartierul Bulgaria, cartierul Între Lacuri și unul nou, cartierul Tineretului. Practic, se întinde de la intrarea în municipiul Cluj-Napoca, dinspre Aeroportul Cluj, în partea stângă până la Iulius Mall și include, printre altele, strada Teodor Mihaly și Oserul.

Secția 7 are cele mai multe societăți comerciale mari, platforme și hale industriale din municipiul Cluj-Napoca.

Ca populație, avem aproximativ în jurul a 50- 60.000 de persoane. Secția 7 s-a dezvoltat foarte mult, s-au construit mai multe blocuri, în special în special în zona cartierului Între Lacuri, spre centrul comercial Iulius Mall.

În plus, avem în competența teritorială a secției și zona străzilor Cantonului și Platanilor, Calea Dezmirului, locuite de circa 4.000 de persoane.

coman 3

Rep: Ca și cazuri cu care vă confruntați pe linie profesională, a muncii de poliție, care ar fi cele mai numeroase? Cu ce tipuri de infracțiuni aveți de-a face?

I.C: În primele opt luni ale acestui an, cele mai multe fapte sunt cele de furt, în special furturi din societăți comerciale, dar și furturi din buzunare, de biciclete sau din locuințe. Comparativ cu anul 2021 a scăzut numărul de furturi din locuințe, de la 60 la 35, în timp ce la furturi din societăți comerciale avem 47 în primele opt luni, comparativ cu 21 anul trecut.

Numărul furturilor din societăți comerciale a crescut, însă a crescut și numărul societăți comerciale înființate.

Recent, am avut un furt dintr-o societate comercială de pe raza teritorială a secției, în care s-a intrat direct din stradă, s-a forțat geamul iar făptuitorii au sustras un laptop, două unități centrale, trei monitoare, prejudiciul fiind de circa 25.000 de lei. Aceștia s-au orientat, în zonă nu erau camere de supraveghere.

Sunt înregistrate și multe furturi de biciclete, iar acestea se vând pe sume derizorii. Dacă una costă 2000 de lei, autorii furturilor o vând ulterior cu 150 de lei.

De asemenea, avem multe furturi din anexe gospodărești sau curți, iar numărul a crescut de la 6 la 16 în acest an.

În ceea ce privește furturile din societăți comerciale, desfășurăm activități de prevenire și solicităm administratorilor planuri de pază, cu sarcini.

Am constatat că sunt mai mulți factori care duc la creșterea numărului de furturi din societăți comerciale.

Când ne solicită administratorii firmelor avizarea planurilor de pază, noi indicăm anumite măsuri, cerem să îndeplinească anumite obligații, dar observăm că nu sunt respectate mereu. De exemplu, dacă sistemul de supraveghere se defectează, acesta nu mai este reparat sau înlocuit.

Ansamblul măsurilor de protecție ar trebui să reprezinte un mare interes și pentru societățile respective.

Sfaturi pentru locuitorii zonei

coman 5

Rep: Cum stați cu personalul secției? Ar mai fi nevoie de polițiști?

I.C: Este o problemă majoră și există un deficit de personal, cel mai mare fiind înregistrat în cadrul Compartimentului Siguranță Publică și Patrulare. Suntem sprijiniți de Inspectoratul Județean de Jandarmi și Gruparea Mobilă de Jandarmi, care ne asigură efective pentru a forma patrule.

Rep: Un specific al Secției 7 este că majoritatea zonei de responsablitate este caracterizată de locuințe tip case – Someșeni, Bulgaria, Tineretului. Vă avantajează sau nu acest lucru?

I.C:  Putem spune că avantajul unor cartiere formate preponderent din case ar fi că zonele sunt mai liniștite, locuitorii se cunosc iar atunci când observă o persoană care le ridică semne de întrebare, sesizează acest aspect.

Este o îmbinare între o zonă rezidențială și zonă industrială.

La nivelul secției ne confruntăm cu furturi din locuințele tip case, din anexe gospodărești, din imobile aflate în contrucție. Cred că proprietarii ar trebui să-și ia măsuri pentru a se proteja, să aibă o atitudine preventivă.

Nu ar trebui depozitate obiecte de valoare în interior, postate informații pe rețele de socializare cu acele momente când pleacă de acasă pentru o perioadă mai mare de timp sau postate fotografii cu valorile acestora, în concluzie, persoanele ar trebui să fie mai reținute cu toate aceste informații.

De cele mai multe ori, autorii furturilor din locuințe se orientează și nu acționează întâmplător. În primul rând, ei analizează care ar putea să fie valorile din acea gospodărie – o mașină scumpă în curte, un imobil cu aspect impozant sau chiar urmăresc pe rețelele de socializare și observă că proprietarii au anumite valori sau bijuterii. În majoritatea furturilor din locuințe se sustrag bijuterii și bani, nu televizoare și nici măcar laptopuri.

Metode de furt de combustibil

coman 6

Rep: Ce cazuri mai deosebite au fost rezolvate la nivelul Secției 7 Poliție?

I.C: Una dintre cele mai complexe cauze soluționate de către polițiști din cadrul secției a fost anul trecut, și anume furt de motorină de către anagajați ai unor firme de distribuție a combustibilului.

Reprezentanții societăților au constatat o diferență în urma analizării registrelor. Era vorba de tone de combustibil care lipsea. Au fost cercetate atunci mai multe persoane, fiind vorba despre o acțiune complexă, unde s-a colaborat cu mai multe structuri.

Un coleg de-al nostru, un ofițer cu experiență din cadrul secției, s-a ocupat la aceea vreme în mod special de acest caz.

De asemenea, am mai avut un caz de înșelăciuni cu combustibil. Bănuiții au fost arestați. Care era metoda de operare? Ei verificau pe o platformă de cumpărări-vânzări online anunțurile unor transportatori, a unor persoane care transportă mărfuri cu camioane și au nevoie de combustibil. În perioadele când prețul este ridicat, ei sună și întreabă dacă au nevoie de motorină la preț mai mic, de 6 lei, să spunem. Foarte mulți cad în plasa acestor infractori și vin din diferite județe din jurul Clujului.

Când reprezentanții firmelor care aleargă după astfel de chilipiruri și cred că pot cumpăra motorină mai ieftină ajung în Cluj, sunt direcționați pe o anumită stradă și acolo vin oamenii cu butoaie aranjate și le spun să lase banii undeva sau să îi dea unui minor.

Ulterior butoaiele sunt umplute de aceștia din urmă cu apă și deasupra stropesc niște motorină. Îl stresează pe cumpărător să se grăbească, iar oamenii plătesc fără să mai verifice conținutul recipientelor. Deasupra este o peliculă de motorină, miroase a motorină, nu au timp să verifice iar, ulterior, constată că au apă în butoaie și că au pierdut mii de lei.

Astfel de metode au succes, în special, în perioade de criză, când prețul combustibilului este ridicat.

Soluție pentru reducerea evenimentelor

coman 4

Rep: Care este răspunsul cetățenilor cu care interacționează polițiștii Secției 7, raportat la activitatea desfășurată?

I.C: Feedback-ul este unul bun, pentru că noi tratăm totul foarte serios, orice fapte, inclusiv pe cele de violență în familie, loviri sau alte violențe. Polițiștii aflați în patrulare consemnează într-un process-verbal de constatare pe care-l trimitem către Parchetul de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, pentru analiza oportunității acordării numărului unic.

Se deschide dosar penal, se fac cercetări în cadrul acelui dosar penal. Dacă este cazul și sunt îndeplinite condițiile procedurale, se emite ordin de protecție provizoriu, deci, practic, acționăm cât mai ferm și cât mai rapid pentru a descuraja orice activitate infracțională.

Avem 640 de infracțiuni sesizate de la începutul anului până în prezent pe raza secției, ceea ce înseamnă cam 80 de dosare repartizate fiecărui polițist care ale calitatea de organ de cercetare al poliției judiciare.

În general, locuitorii din Someșeni și din celelalte cartiere au deschidere față de noi, vin cu încredere și încercăm să rezolvăm problemele cât mai obiectiv, cât mai rapid și mai ferm.

La nivelul Secției 7 Poliție am implementat o soluție prin care ne-am propus să arătăm fermitate și să reducem numărul de evenimente. Am observat că atunci când sunt sesizate evenimente și avem o medie de 120 pe lună – stări conflictuale, loviri, alte violențe sau violență în familie, polițiștii din cadrul Secției 7 nu sancționau contravențional persoanele implicate, ci se întocmea doar un proces-verbal de constatare.

Acel proces-verbal se trimitea la Parchet, se înregistra dosar penal, se continuau cercetările, iar, ulterior, se dădea clasare, pentru că persoana vătămată se împăca cu agresorul. Practic, în urma acelui eveniment, poliția se deplasa la fața locului, erau alocate resurse, iar dosarul și activitatea de cercetare nu avea finalitate.

Acum, când intervenim la un eveniment unde se înregistrează stări conflictuale, aplicăm măsuri legale, iar persoana care a agresat, care a provocat scandalul, este amendată conform prevederilor Legii nr. 61/ 1991.

Constatăm o creștere a fermității poliției, iar cei care au provocat scandalul vor observa că au fost sancționați, chiar dacă cei implicați se împacă ulterior.

Este o soluție care ar putea inclusiv să îi îndemne pe unii la adoptarea unor comportamente responsabile în societate, să aibă în vedere că sunt luate măsurile legale.

Soluția aceasta am implementat-o și la Secțiile 4 și 6 unde am desfășurat activități anterior și am observat că a dat rezultate în timp, numărul de evenimente care au loc sunt în scădere, oamenii sunt mai responsabili.

Rep: Pe raza Secției 7 se află și Școala ,,Traian Dârjan”. Care este situația? Cum o gestionați?

I.C: Majoritatea elevilor au obținut rezultate bune din informațiile pe care le-am primit din rândul cadrelor didactice, dar au fost situații unde am intervenit pentru anumite aspecte legate de disciplină, în paralel desfășurând periodic activități de prevenire a faptelor antisociale, absenteismului școlar și dezvoltare a unui comportament responsabil în ceea ce îi privește pe aceștia.

Activitățile fac parte din cadrul unui plan de acțiune derulat cu polițiști din cadrul IPJ Cluj și jandarmi clujeni, pentru a preveni anumite incidente școlare și a monitoriza situația.

Cine este Ioan Coman

Șeful Secției 7 Poliție Cluj-Napoca voia să se facă polițist încă de când era în clasa a doua, la o școală din comuna Moisei, județul Maramureș. A urmat cursurile Liceului Militar ,,Constantin Brâncoveanu” Ploiești, al Ministerului Afacerilor Interne, iar ulterior, în 2005, a absolvit Academia de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza” București, ca ofițer de poliție și licențiat în Drept, fiind specializat în combaterea crimei organizate.

A lucrat o perioadă la Bistrița, la Serviciul de Combatere a Criminalitaății Organizate Bistrița-Năsăud, pe linia combaterii traficului de persoane, iar în 2007 s-a transferat la Brigada de Combatere a Criminalității Organizate Cluj-Napoca, unde a lucrat până în 2015.

De aici s-a mutat la Unitatea Teritorială de Analiză a Informațiilor Cluj-Napoca (UTAI Cluj-Napoca), structură a MAI, unde a lucrat până în 2017, când a fost cooptat la Serviciul pentru Imigrări Cluj (I.G.I.).

Ulterior, a dat concurs pentru funcția de adjunct al Secției 6 Poliție Cluj-Napoca și a fost numit în 2018, unde a fost de două ori împuternicit șeful secției, a fost mutat apoi la Secția 4 Poliție Cluj-Napoca, iar din iunie 2022 a fost împuternicit ca șef al Secției 7 Poliție Cluj-Napoca, unde dorește să își continue activitatea.

Are un masterat în prevenire și combaterea traficului de droguri la Academia de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza” București și în 2016 și-a luat doctoratul la Facultatea de Sociologie a UBB Cluj, imediat după ce s-a introdus sistemul antiplagiat, teza sa fiind analizată de către Ministerul Educației.

Ioan Coman va termina în acest an și post-doctoratul la Facultatea de Drept a UBB Cluj.

Contact: Secția 7 Poliție Cluj-Napoca

Secția 7 Poliție Cluj-Napoca are sediul pe strada Traian Vuia, nr. 41-43.

E-mail: sectia7someseni@cj.politiaromana.ro

Telefon fix: 0264 417 766

coman 1



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

De toată clujena

Scurte și ultrascurte

Publicat

Despre cum vrea să-l bată PSD Cluj pe Emil Boc

Deputatul (încă) liberal Sabin Sărmaș și-a anunțat candidatura la Primăria Cluj-Napoca în emisiunea „În fața ta” de la Digi24, realizată de Claudiu Pândaru și Florin Negruțiu.

Ia să vedem cine au fost invitații celor doi jurnaliști în ultimele săptămâni: Dan Mihalache, Remus Pricopie, Alexandru Rafila, Daniel David, Daniel Funeriu ș.a.

Se pune fireasca întrebare, cine are interesul să promoveze la nivel național un deputat PNL cvasinecunoscut, care tocmai îl sfidează pe colegul de partid Emil Boc, anunțând că vrea să-i ia locul la primărie?

Este „lucrat” Boc de mai marii din PNL, știut fiind că partidul liberal este principalul „sponsor” al Digi? Puțin probabil. Să fie domnul profesor Vasile Dîncu, un apropiat notoriu al grupului RDS-RCS, grup care deține Digi24?

Asta parcă mai sună cumva și astfel PSD Cluj ar putea avea candidat la Primărie! Strategia nu e nouă, s-a mai încercat în 2016 cu Octavian Buzoianu, cu rezultate modeste spre … insignifiante!

Candidat serios caut partid!

Interesant cum se tot anunță candidați fără de partid. Sabin Sărmaș nu e primul, ia luat-o înainte Horea Șulea, și el fost liberal, care a anunțat săptămîna trecută că vrea să revină la șefia primăriei Florești. Tot fără de partid, deocamdată. Dar dl. Șulea ne-a spus măcar că în cîteva zile va lămuri misterul și va anunța din partea cui va candida.

Le sugerăm ambilor doritori un anunț pe OLX, la servicii, de tipul, ”Candidat experimentat, stare materială bună, divorțat de PNL, caut partid pentru relație serioasă. Asigur prezență excepțională în pre-campanie, campanie și cel puțin 4 ani de fidelitate!”.

Avr(a)am Gal a revenit la smerenie

…după ce te-ai dat în bărci cu „hamburgerul dă mii de euro”, cu nenumăratele drumuri prin SUA, unde aveai întîlniri la nivel înalt pentru România desigur, cu mașini și vacanțe de lux cumpărate pentru familie, după ce ai trecut de la țărăniști la PPUSL-ul lui Dan Voiculescu, apoi cu scurte abateri la UNPR, la „prietenul” Găbiță Oprea, și la ALDE, este bine să poposești, întru binefăcătoare și meritată tihnă ideologică, la Marele Partid care acceptă cu larghețe orice berbec oportunist!

Doar condamnarea la 5 (cinci) ani cu executare pentru trafic de influență, l-a oprit pe infatigabilul traseist politic Avram Gal din elanul ecumenismului politic încununat de botezul în PSD!

Acum Gal pare că a renunțat la politică și s-a întors la lucrurile simple, la familie, la rugăciune și smerenie, în așteptarea sentinței definitive a instanței.

Iulian Fota și lupta pentru pace

În anii construirii socialismului, atunci când un cetățean se adresa în scris autorităților cerând, de pildă, o locuință, o butelie, un loc de veci, în general cam pentru orice trebuia să faci o cerere sau un memoriu, documentul se încheia cu un slogan adaptat contextului politic național și internațional.

Așa că la finalul cererii pentru butelie se scria cu majuscule „Trăiască lupta pentru pace!” sau „Moarte imperialiștilor americani!”.

Se considera că astfel îți arăți atașamentul pentru partid care, prin reprezentanții săi locali, rezolva doleanțele oamenilor muncii. Tot astfel și domnul Iulian Fota, după ce a fost dat afară de la Ministerul de Externe a ținut să adauge la finalul explicației publice următoarea propoziție: „Rămân pe baricada României occidentale!”.

Bine că n-a scris-o pe aia cu lupta pentru pace că îl trimiteau americanii direct în Ucraina! Pe front.

(Amfitrion)

 

 

 

 

 

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Groapa temporară de gunoi de la Pata Rât, transformată în spațiu verde în 5 ani. Apar două centre noi de colectare și prelucrare

Publicat

De

Primăria Cluj-Napoca vrea să desființeze total rampa temporară de gunoi de la Pata Rât, printr-un proiect de 2,5 milioane de euro.

Astfel, în 5 ani, locul va deveni o zonă verde, cu copaci, iar gunoaiele de aici nici măcar nu vor ajunge la Centrul de Management Integrat al Deșeurilor (CMID). Lângă această zonă, vor fi construite două centre noi pentru preluare și prelucrare de deșeuri.

Groapa temporară de gunoi de la Pata Rât, transformată în spațiu verde în 5 ani

Proiectul pilot beneficiază de fonduri norvegiene, potrivit city managerului Gheorghe Șurubaru, care spune că este unul cu mai multe avantaje.

„Suntem în faza avansată de achiziționare a unui sistem modular de echipamente și vom începe să preluăm din rampa temporară deșeurile ce vor fi prelucrate prin sortare, tratare în cuptor, compostare, astfel încât în termen de 5 ani să prelucrăm toată cantitatea de deșeuri de la rampa temporară de la Pata Rât”, a spus Gheorghe Șurubaru la Napoca Live.

Acum, RADP trebuie să transporte deșeurile de la rampa temporară la CMID. Dar cu ajutorul noilor echipamentelor, vor putea fi prelucrate 40-50 de tone de deșeuri anual, iar la calculul făcut, toată cantitatea va fi prelucrată în 5 ani. Atât va și funcționa acest punct.

Prin acest proiect, deșeurile nu vor mai ajunge la CMID, unde ar fi ocupat mult loc.

„După elimimarea acestui depozit, totul va fi adus la starea inițială, prin plantarea de arbori și amenajarea unui spațiu verde”, a declarat Șurubari care a precizat că acest lucru este o obligativitate legală.

Mini-fabrică de preluare și prelucrare a deșeurilor voluminoase, tot la Pata Rât

Primăria are și alte proiecte privind managementul deșeurilor, finanțate prin PNRR. Prin acestea se vor înființa, tot la Pata Rât, puncte de preluare a deșeurilor prin aport voluntar.

Unul dintre cele mai importante proiecte privește înființarea unui centru integrat de colectare separată prin aport voluntar, care este în valoare de peste 5,5 milioane de euro.

„Aici se vor putea prelua de la populație absolut toate tipurile de deșeuri. Deci, în afară de deșeuri menajere, se vor putea prelua deșeuri provenite din construcții, din vegetale, tot ce înseamnă deșeu voluminos, textile, lemn anvelope și așa mai departe”, a declarat city magarul orașului.

Acesta va fi un centru integrat mare și va fi amenajat în apropierea actualei rampe temporare de la Pata Rât, pe o suprafață de aproape 2 hectare, care este deja în proprietatea Primăriei.

În plus, spune Șurubaru, în acest centru se vor amplasa și utilaje pentru prelucrarea și tratarea deșeurilor.

„Deșeurile din construcții vor fi concasate și folosite la alte lucrări, cele din lemn vor fi prelucrate și se vor composta vegetatele. Va fi o mini-fabrica de preluare și prelucrare a deșeurilor voluminoase”, a explicat Gheorghe Șurubaru.

Acest proiect este aprobat deja la ministerul de resort și Primăria lucrează la lansarea licitației, astfel că, potrivit lui Șurubaru ar putea fi finalizat înainte de sfârșitul anului.

Un centru mai mic, tot la Pata Rât

Un alt proiect, finanțat tot prin PNRR, în valoare de 800.000 de lei, privește înființarea unui alt centru de colectare a deșeurilor prin aport voluntar, dar mai mic.

„Acesta are 4.000 de metri. Avem terenul, îl amenajăm, iar ministerul îl va dota cu containere pentru preluarea tututor tipurilor de deșeuri. Aici va fi, practic, doar o activitate de preluare și depozitare. Va fi tot la Pata Rât, în apropiere de centrul mare, unde deșeurile vor putea fi transportate pentru prelucrare”, a mai spus Gheorghe Șurubaru.

Foto: Arhivă

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Emil Boc, desemnat de Comitetul European al Regiunilor raportor pe tema Inteligenței Artificiale

Publicat

De

Emil Boc a fost desemnat, joi, Raportor pentru pachetul legislativ al Uniunii Europene care vizează Inteligența artificială.

Primarul Clujului spune că, utilizată cu înțelepciune și pe scară largă, inteligența artificială poate aduce beneficii mari.

Emil Boc, desemnat de Comitetul European al Regiunilor raportor pe tema Inteligenței Artificiale

„Inteligența artificială se dezvoltă rapid. Inteligența artificială ne schimbă deja viața de zi cu zi. Și acesta este doar începutul. Utilizată cu înțelepciune și pe scară largă, inteligența artificială poate aduce beneficii mari oamenilor și societății, în general”, a transmis Emil Boc pe pagina de Facebook

Emil Boc, care este și președinte al Comisiei pentru Politica de Coeziune Teritorială și Buget (COTER) a Comitetului European al Regiunilor spune că AI – Inteligența Artificială, va îmbunătăți, de exemplu asistența medicală, prin diagnostice mai precise și o prevenție mai bună a bolilor.

„Inteligența artificială ne schimbă și ne va schimba viața prin creșterea eficienței agriculturii, contribuirea la atenuarea schimbărilor climatice și adaptarea la acestea, îmbunătățirea eficienței sistemelor de producție cu ajutorul întreținerii bazate pe analiza predictivă, îmbunătățirea securității europenilor și în multe alte moduri pe care abia începem să ni le imaginăm.

În același timp, inteligența artificială implică o serie de riscuri potențiale, cum ar fi un proces decizional opac, discriminarea de gen sau de alt tip, intruziunea în viața noastră privată sau utilizarea în scopuri infracționale”, a precizat Emil Boc.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. AMENZI de un milion de lei aplicate de inspectorii OPC Cluj societății Unicarm. Ce nereguli au găsit

Publicat

Inspectorii OPC Cluj au aplicat amenzi totale de un milion de lei societății Unicarm pentru neregulile constatate, la 24 dintre punctele de lucru, precum și la depozitul logistic aparținând acestuia, în urma unor controale efectuate în data de 19 februarie 2024.

„Ca urmare a informațiilor apărute în mediul online, începând cu data de 19.02.2024, Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Nord-Vest (CRPC RNV) Cluj a desfășurat o acțiune  de control  la  operatorul economic SC Unicarm Supermarket SRL, care are puncte de lucru în toată regiunea (11 în Bihor, 4 în Satu Mare, 4 în Sălaj, 3 în Maramures, 1 în Bistrița Năsăud, 3 în judetul Cluj).

VIDEO FOTO. AMENZI de un milion de lei aplicate de inspectorii OPC Cluj societății Unicarm. Ce nereguli au găsit

Pentru neregulile constatate, la 24 dintre punctele de lucru, precum și la depozitul logistic aparținând acestuia, echipele de control au aplicat următoarele sancțiuni:

–              79 amenzi contravenționale în valoare totală de 1 milion lei

–              7 avertismente

–              oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare de aproximativ 450.000 lei

–              oprirea definitivă de la utilizare a materiilor prime cu data durabilității minimale depășită, în cantitate de peste 1 tonă de produse

–              oprirea temporară de la comercializare a produselor în valoare de circa 3 milioane lei

–              oprirea temporară a prestării serviciilor și a comercializării produselor până la remedierea deficiențelor în cazul a 3 unități si a depozitului.

–              oprirea temporară a prestării serviciilor în zonele vitrinelor frigorifice neigienizate și/sau la raionul de legume-fructe (12 vitrine)

–              decizia de încetare a practicilor comerciale incorecte/înselătoare.

Abaterile de la legislație constatate au fost:

–              utilizarea de practici comerciale incorecte, contrare cerințelor diligenței profesionale, prin neconcordanța dintre elementele de identificare și caracterizare ale produselor specificate pe eticheta aplicată de producător și cele prezentate pe eticheta de la raft de către vânzător, nerespectarea ofertelor promoționale, diferențe între gramajele aferente cantității declarate și celei cântărite

–              prezența în incintă a insectelor (gândaci)

–              comercializarea unor legume și fructe, depreciate calitativ, cu modificări organoleptice, puncte de mucegai, care nu corespund categoriei de calitate declarate

–              comercializarea unor produse scoase din ambalajele originale, fără elemente de identificare și fără posibilitatea stabilirii încadrării în data durabilității minimale stabilită de producător

–              comercializarea unor produse cu data durabilității minimale stabilită de producător depășită

–              folosirea unor materii prime cu data durabilității minimale stabilită de producător depășită, pentru prepararea produselor de patiserie

–              comercializarea unor produse din carne cu prezenţa masivă a gheţii şi zăpezii în interiorul ambalajului, ridicându-se suspiciunea rezonabilă a întreruperii lanţului frigorific

„Nerespectarea regimului de temperatură de expunere a produselor alimentare recomandată de producător”

–              folosirea unor spaţii frigorifice de păstrare/expunere a produselor insalubre, cu resturi alimentare, praf, impurităţi, rugină, mucegai

–              comercializarea unor produse alimentare cu ambalajul devidat, deteriorate, improprii a fi comercializate deoarece există suspiciunea contaminării conținutului

–              nerespectarea regimului de temperatură de expunere a produselor alimentare recomandată de producător sau lipsa monitorizării temperaturii de păstrare pentru a se asigura că sunt respectate indicațiile producătorului pe perioada transportului și/sau expunerii la comercializare a produselor

–              depozitarea unor produse alimentare direct pe paviment

–              utilizarea unor rafturi, cărucioare de manipulare marfă sau navete neigienizate

–              utilizarea balanțelor (cântar) fără verificarea metrologică efectuată

–              comercializarea unor produse cu fără elemente de identificare şi caracterizare complete şi corecte, fără instrucțiuni, avertismente, atenționări specifice sau fără traducerea acestora în limba română

–              comercializarea unor produse alimentare însoțite de sintagma 100% românesc, în timp ce pe etichetă era menționat. la țara de origine, provenind din UE si NON UE.

Actiunile de control se află încă în desfășurare, comisarii CRPC RNV Cluj continuând acțiunile de verificare a respectării drepturilor consumatorilor și, așa cum am demonstrat în diverse cazuri, indiferent de operatorul economic, vor fi luate măsuri urgente de conformare, inclusiv sancțiuni contravenționale complementare.

Aspectele invocate în cadrul acestui comunicat sunt ilustrate cu imagini realizate în timpul controalelor”, a transmis OPC.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax