Connect with us

ACTUALITATE

Încep înscrierile la creșă și grădiniță 2024. Care e calendarul și de ce documente ai nevoie

Publicat


Luni, 27 mai, încep înscrierile la creșă și grădiniță, în anul școlar 2024-2025. Care e perioada pentru depunerea cererilor și ce acte sunt necesare?

Cererile pentru înscrierea la creșă sau grădiniță, pentru anul școlar 2024-2025, se pot depune începând de luni, 27 mai, scrie Alba24.

Înscrierile în prima etapă pentru un loc la creșă și grădiniță se desfășoară în perioada 27 mai – 14 iunie.

Reînscrierile copiilor care au mai frecventat grădinița sau creșa se fac în perioada au avut loc săptămâna trecută, între 20 și 24 mai.

Înscrieri la grădiniță sau creșă în 2024. Calendarul de depunere a cererilor

Calendarul primei etape de înscrieri la creșă și grădiniță în anul școlar 2024-2025 este următorul:

  • 27-31 mai 2024: colectarea cererilor
  • 3-5 iunie 2024: procesarea cererilor din faza I — prima opțiune
  • 6-10 iunie 2024: procesarea cererilor din faza a II-a — a doua opțiune
  • 11-12 iunie 2024: procesarea cererilor din faza a III-a — a treia opțiune

În 14 iunie vor fi afișate listele cu copiii înscriși și locurile rămase libere. În perioada 17 iunie – 5 iulie se desfășoară etapa a doua de înscrieri, pe locurile rămase libere.

Calendarul etapei a doua a înscrierilor la grădiniță sau creșă în 2024

A doua etapă de înscrieri are loc în următoarea perioadă:

  • 17-21 iunie 2024: colectarea cererilor
  • 24-26 iunie 2024: procesarea cererilor din faza I — prima opțiune
  • 27 iunie -1 iulie 2024: procesarea cererilor din faza a II-a — a doua opțiune
  • 2-4 iulie 2024: procesarea cererilor din faza a III-a — a treia opțiune
  • 5 iulie 2024, ora 14.00: Afișarea rezultatului și a numărului de locuri libere rămase după a doua etapă de înscrieri

În perioada 19-29 august este etapa de ajustări. În această perioadă se pot înscrie copiii care nu au primit un loc în primele două etape sau nu au fost înscriși. În 30 august se va afișa listei copiilor înscriși și a numărului de locuri libere după etapa de ajustări.

În grupele de nivel antepreșcolar (creșă) pot fi înscriși copiii cu vârsta de până la 3 ani, în limita locurilor disponibile.

În grupele de nivel preșcolar (grădiniță) pot fi înscriși copiii cu vârste între 3 și 6 ani, în limita locurilor disponibile.

Acte necesare pentru înscrieri

Dosarul de înscriere la creșă/grădiniță/ serviciul de educație timpurie complementar cuprinde următoarele documente:

  • cerere-tip: pe această cerere, părintele/reprezentantul legal al copilului va trece trei opțiuni (trei unități de învățământ) pe care acesta le are în vedere pentru copil
  • copie de pe certificatul de naștere al copilului
  • copie de pe actele de identitate ale părinților/reprezentantului legal
  • adeverință de angajat pentru fiecare dintre părinți/reprezentantul legal sau adeverință privind perioada concediului de creștere și îngrijire copil, pentru tipul de program prelungit, respectiv pentru înscrierea în învățământul antepreșcolar
  • alte documente doveditoare care fac obiectul criteriilor generale sau specifice de înscriere și care sunt analizate în timpul procesului de înscriere
  • (după caz) în situația transmiterii prin e-mail sau prin poștă a cererii-tip, părintele va transmite unității de învățământ o declarație pe propria răspundere cu privire la veridicitatea informațiilor completate în cerere
  • (dacă este cazul) dovada modului în care se exercită autoritatea părintească în cazul părinților divorțați și informații privind părintele la care a fost stabilită locuința minorului.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Al 43-lea Congres Național de Gastroenterologie, Hepatologie și Endoscopie Digestivă va avea loc săptămâna aceasta, la Cluj

Publicat

Joi, 27 iunie, la Cluj-Napoca va începe cel de-al 43-lea Congres Național de Gastroenterologie, Hepatologie și Endoscopie Digestivă.

Societatea Română de Gastroenterologie organizează, în perioada 27-29 iunie, cel de-al 43-lea Congres Național de Gastroenterologie, Hepatologie și Endoscopie Digestivă.

Profesioniști din țară și din străinătate își dau întâlnire la Cluj

Timp de trei zile, profesioniștii din țară și din străinătate din domeniul gastroenterologiei, hepatologiei, endoscopiei digestive și a neurogastrologiei vor avea workshop-uri, mese rotunde și sesiune de postere, la Sala Polivalentă din Cluj-Napoca.

Manifestare cu o bogată tradiție în lumea medicală – congresul este cunoscut și recunoscut ca fiind un eveniment de pionierat al activității medicale, de cercetare și de inovare în gastroenterologia și hepatologia românească. Întreaga manifestare încurajează colaborarea multidisciplinară și stabilirea relațiilor profesionale bazate pe pasiuni și preocupări comune.

„Programul științific va fi bazat pe viziunea societății de a păstra o strânsă colaborare cu alte societăți științifice, cât și aspirația de a rămâne într-o foarte bună corelație cu ceea ce se întâmplă la nivel internațional. Cele 5 săli de conferință vor oferi spațiul ideal pentru susținerea unor sesiuni dedicate, unde participanții și lectorii să se lanseze în discuții constructive care să contribuie la dezvoltarea profesională și practica medicală a tuturor celor prezenți.

Atmosfera colegială și dorința de a împărtăși informații de actualitate constituie prilejul ideal pentru a reînnoi legatura dintre practicieni și industrie”, a transmis Președintele Congresului, Prof. Dr. Marcel Tanțău.

Schimb de idei și experiențe

Congresul va oferi un mediu de învățare favorabil iar participanții vor fi încurajați să participe activ și să împărtășească experiențe. Până la sfârșitul evenimentului, participanții vor obține informații valoroase și instrumente practice pe care le vor putea utiliza în practica lor zilnică.

Pe lângă sesiunile dedicate, la această ediție vor lua parte specialiști internaționali cu o vastă experiență în domeniu și o înțelegere profundă a protocoalelor naționale și internaționale. Contribuția lor la programul științific va eleva și mai mult nivelul educațional al manifestării.

Nu în ultimul rând, calitatea si nivelul științific vor fi asigurate de colaborarea internațională, cât și multidisciplinară, susținută de diversitatea particianților/lectorilor, cât și de parteneriatele cu alte societăți medicale.

Citește mai departe

EVENIMENT

Un nor de praf SAHARIAN ajunge deasupra Clujului

Publicat

Un val de praf saharian a pătruns în România, anunță Administrația Națională de Meteorologie. Avertizarea este valabilă până joi, 27 iunie.

Potrivit ANM, o masă de aer încărcată cu particule de praf saharian a pătruns în România în această dimineață, urmând ca depunerile de praf să poată fi observate în jumătatea de vest a ţării în intervalele în care va ploua.

„În perioada 26 iunie, ora 3 – 27 iunie, ora 21, circulaţia aerului, predominant sudică, va favoriza avansul dinspre nordul Africii a unei mase de aer încărcată cu particule de praf de origine sahariană, către sud-estul Europei şi deasupra României. Depunerile de praf vor putea fi observate în jumătatea de vest a ţării în intervalele în care va ploua”, a transmis marţi ANM într-un comunicat.

Masa de aer cu praf saharian se va îndepărta începând de joi seară.

Citește mai departe

POLITICA

AUR are membru în Comisia SRI, după șapte luni în care PNL și PSD au făcut abuz de putere

Publicat

Parlamentul a aprobat astăzi numirea domnului deputat Georgel Badiu în funcția de membru al comisiei care controlează activitatea SRI.

„După șapte luni de cenzură, majoritatea formată din PNL și PSD a decis, în sfârșit, să accepte numirea mea în comisia care controlează activitatea SRI. Voi semnala buna funcționare a comisiei și orice încercare de abuz sau încălcare a legii”, a transmis deputatul AUR, Georgel Badiu, după numirea în comisie.

De altfel, AUR a semnalat inactivitatea comisiei care, de la începutul acestui an, a avut doar 12 ședințe, toate secrete. Mai mult, faptul că AUR, principalul partid de opoziție, nu a putut participa la aceste ședințe nu reprezintă decât o slăbire a democrației și o lipsă de transparență și de respect față de românii care își pun încrederea în noi.

După demisia domnului Dorel Acatrinei, în decembrie 2023, din Comisie, AUR a depus mai multe solicitări pentru numirea unui nou membru, însă toate au fost respinse de majoritatea PNL-PSD din Birourile Permanente Reunite.

Citește mai departe

ECONOMIE

e-FACTURA, opțională de la 1 iulie 2024 și OBLIGATORIE din 2025 în tranzacțiile B2C către clienți persoane neimpozabile

Publicat

e-factura

e-Factura este opțională de la 1 iulie 2024 și obligatorie din 2025 în tranzacțiile B2C către clienți persoane neimpozabile.

Ultimul an a fost caracterizat de o dinamică accentuată a legislației privind e-Factura în relația B2B (facturare către alți operatori economici – business-to-business) și noi prevederi legale recente (OUG nr. 69/2024 – 21 iunie 2024) abordează situația facturilor emise către consumatorii finali care nu sunt persoane impozabile (inclusiv persoane fizice), în așa-numita relație B2C (business-to-consumer), scrie Alba24.ro.

e-FACTURA, opțională de la 1 iulie 2024 și OBLIGATORIE din 2025 în tranzacțiile B2C către clienți persoane neimpozabile

Concret, persoanele impozabile care emit facturi către astfel de consumatori le pot raporta opțional în sistemul e-Factura în perioada 1 iulie 2024 – 31 decembrie 2024, însă de la 1 ianuarie 2025, raportarea B2C în e-Factura va fi obligatorie.

e-Factura. Relația B2C revine pe masa legiuitorului

Despre beneficiile implementării sistemului e-Factura s-a scris mult în ultima perioadă. Nu pot fi negate contribuțiile sale la raportarea în timp real a operațiunilor către autoritățile fiscale, precum și facilitarea monitorizării tranzacțiilor comerciale de către partenerii de afaceri ori reducerea riscului emiterii de facturi false ori duplicate.

S-a scris și despre problemele pe care le întâmpină emitenții facturilor în utilizarea facilităților tehnice ale sistemului e-Factura, care a fost adaptat treptat, pe măsură ce utilizarea sa a impus modificări (exemple, cod unic pe fiecare factură pentru eliminarea facturilor duplicate, autofacturarea, posibilitatea sortării facturilor în primite, emise, cu erori și cu mesaje etc.).

Dacă în relația B2B sistemul e-Factura pare să fi intrat într-o linie mai puțin sinuoasă, relația B2C revine pe masa legiuitorului, care consideră că și consumatorilor care nu sunt persoane impozabile (inclusiv clienți persoane fizice) trebuie să li se emită facturi prin intermediul sistemului e-Factura. Livrările de bunuri sau prestările de servicii efectuate către o persoană fizică care se identifică în relaţia cu furnizorul sau prestatorul prin codul numeric personal se consideră efectuate în relaţia B2C.

e-Factura B2C, opțională în perioada 1 iulie 2024 – 31 decembrie 2024

Pot transmite facturile emise în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura, în perioada 1 iulie 2024-31 decembrie 2024, operatorii economici – persoane impozabilestabilite în România (conform art. 266 alin. 2 din Codul fiscal), indiferent dacă sunt sau nu înregistraţi în scopuri de TVA (conform art. 316 din Codul fiscal), pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii care aulocul livrării/prestării în România (conform art. 275, 278 şi 279 din Codul fiscal), efectuate în relaţia B2C.

e-Factura pentru clienți persoane fizice titulari de vouchere de vacanță, obligatorie din 1 aprilie 2022
În cazul voucherelor de vacanţă emise pe orice tip de suport, unităţile afiliate sunt obligate, începând cu data de 1 aprilie 2022, să transmită în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura facturile emise titularilor voucherelor (OUG nr. 131/2021).

Operatorii economici cu activitate de turism din România, autorizaţi de Autoritatea Naţională pentru Turism (conform OG nr. 58/1998), care deţin structuri de primire turistice clasificate şi/sau agenţii de turism licenţiate şi care acceptă vouchere de vacanţă ca modalitate de plată, se denumesc, în mod convenţional, unităţi afiliate (OUG 8/2009).

e-Factura B2C obligatorie de la 1 ianuarie 2025

Au obligaţia să transmită facturile emise în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura, începând cu data de 1 ianuarie 2025, operatorii economici – persoane impozabile stabilite în România (conform art. 266 alin. 2 din Codul fiscal), indiferent dacă sunt sau nu înregistraţi în scopuri de TVA (conform art. 316 din Codul fiscal), pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii care au locul livrării / prestării în România (conform art. 275, 278 şi 279 din Codul fiscal), efectuate în relaţia B2C.

Fac excepţie facturile simplificate (emise conform art. 319 alin. 12 din Codul fiscal) -atunci când valoarea facturilor, inclusiv TVA, nu este mai mare de 100 euro (la ultimul curs de schimb comunicat de Banca Naţională a României, valabil la data la care intervine exigibilitatea taxei).

Situația asociațiilor și fundațiilor – e-Factura obligatorie doar din 2025 (1 iulie 2025)

Au obligaţia utilizării sistemului e-Factura de la data de 1 iulie 2025, asociaţiile şi fundaţiile (constituite conform OUG nr. 26/2000 și Legii nr. 246/2005), alte asociaţii fără scop lucrativ/patrimonial, partidele politice, cultele, care nu suntînregistrate în scopuri de TVA (conform art. 316 din Codul fiscal). Acestea nu au obligaţia utilizării sistemului naţional RO e-Factura pentru facturile emise în perioada 1 iulie 2024-30 iunie 2025, însă pot opta pentru utilizarea sistemului naţional RO e-Factura.

Situația agricultorilor persoane fizice – e-Factura obligatorie doar din 2025 (1 iulie 2025)

Au obligaţia utilizării sistemului e-Factura de la data de 1 iulie 2025, agricultorii persoane fizice care aplică Regimul special pentru agricultori (prevăzut la art. 315,1 dinCodul fiscal). Nu au obligaţia utilizării sistemului naţional RO e-Factura pentru facturile emise în perioada 1 iulie 2024 – 30 iunie 2025, dar pot opta pentru utilizarea sistemului naţional RO e-Factura.

În concluzie, ne aflăm într-o perioadă de tranziție spre implementarea obligatorie de la 1 ianuarie 2025 a obligației de utilizare a sistemului RO e-Factura în tranzacțiile B2C, pentru operatorii economici – persoane impozabile stabilite în România, indiferent dacă sunt sau nu înregistraţi în scopuri de TVA, pentru livrările de bunuri şi prestările de servicii care au locul livrării / prestării în România.

Familiarizarea cu “E-urile” în fiscalitate pare a fi singura atitudine care asigură conformarea fiscală a contribuabililor, în condițiile în care din ce în ce mai multe tipuri de tranzacții se vor raporta în mod electronic fiscului.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax