ACTUALITATE
Încep înscrierile la creșă și grădiniță 2024. Care e calendarul și de ce documente ai nevoie

Luni, 27 mai, încep înscrierile la creșă și grădiniță, în anul școlar 2024-2025. Care e perioada pentru depunerea cererilor și ce acte sunt necesare?
Cererile pentru înscrierea la creșă sau grădiniță, pentru anul școlar 2024-2025, se pot depune începând de luni, 27 mai, scrie Alba24.
Înscrierile în prima etapă pentru un loc la creșă și grădiniță se desfășoară în perioada 27 mai – 14 iunie.
Reînscrierile copiilor care au mai frecventat grădinița sau creșa se fac în perioada au avut loc săptămâna trecută, între 20 și 24 mai.
Înscrieri la grădiniță sau creșă în 2024. Calendarul de depunere a cererilor
Calendarul primei etape de înscrieri la creșă și grădiniță în anul școlar 2024-2025 este următorul:
- 27-31 mai 2024: colectarea cererilor
- 3-5 iunie 2024: procesarea cererilor din faza I — prima opțiune
- 6-10 iunie 2024: procesarea cererilor din faza a II-a — a doua opțiune
- 11-12 iunie 2024: procesarea cererilor din faza a III-a — a treia opțiune
În 14 iunie vor fi afișate listele cu copiii înscriși și locurile rămase libere. În perioada 17 iunie – 5 iulie se desfășoară etapa a doua de înscrieri, pe locurile rămase libere.
Calendarul etapei a doua a înscrierilor la grădiniță sau creșă în 2024
A doua etapă de înscrieri are loc în următoarea perioadă:
- 17-21 iunie 2024: colectarea cererilor
- 24-26 iunie 2024: procesarea cererilor din faza I — prima opțiune
- 27 iunie -1 iulie 2024: procesarea cererilor din faza a II-a — a doua opțiune
- 2-4 iulie 2024: procesarea cererilor din faza a III-a — a treia opțiune
- 5 iulie 2024, ora 14.00: Afișarea rezultatului și a numărului de locuri libere rămase după a doua etapă de înscrieri
În perioada 19-29 august este etapa de ajustări. În această perioadă se pot înscrie copiii care nu au primit un loc în primele două etape sau nu au fost înscriși. În 30 august se va afișa listei copiilor înscriși și a numărului de locuri libere după etapa de ajustări.
În grupele de nivel antepreșcolar (creșă) pot fi înscriși copiii cu vârsta de până la 3 ani, în limita locurilor disponibile.
În grupele de nivel preșcolar (grădiniță) pot fi înscriși copiii cu vârste între 3 și 6 ani, în limita locurilor disponibile.
Acte necesare pentru înscrieri
Dosarul de înscriere la creșă/grădiniță/ serviciul de educație timpurie complementar cuprinde următoarele documente:
- cerere-tip: pe această cerere, părintele/reprezentantul legal al copilului va trece trei opțiuni (trei unități de învățământ) pe care acesta le are în vedere pentru copil
- copie de pe certificatul de naștere al copilului
- copie de pe actele de identitate ale părinților/reprezentantului legal
- adeverință de angajat pentru fiecare dintre părinți/reprezentantul legal sau adeverință privind perioada concediului de creștere și îngrijire copil, pentru tipul de program prelungit, respectiv pentru înscrierea în învățământul antepreșcolar
- alte documente doveditoare care fac obiectul criteriilor generale sau specifice de înscriere și care sunt analizate în timpul procesului de înscriere
- (după caz) în situația transmiterii prin e-mail sau prin poștă a cererii-tip, părintele va transmite unității de învățământ o declarație pe propria răspundere cu privire la veridicitatea informațiilor completate în cerere
- (dacă este cazul) dovada modului în care se exercită autoritatea părintească în cazul părinților divorțați și informații privind părintele la care a fost stabilită locuința minorului.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

EVENIMENT
Pentru iubitorii de dulciuri. Festivalul ciocolatei, în weekend la Cluj. E prima ediție în afara Capitalei

Clujul va găzdui, în acest weekend, un festival al ciocolatei.
Chocolate Saga are prima ediție locală între 11 și 13 aprilie, la Chios, în Parcul Central.
Festivalul ciocolatei la Cluj
Ciocolatierii români cresc ca număr de firme, dar și ca profesionalism. Aproape jumătate din branduri sunt poziționate in vestul țării. De aceea, prima ediție a festivalului ciocolatei din afara capitalei începe vineri 11 aprilie, la Cluj, arată organizatorii festivalului.
Astfel, în ultimii ani, antreprenorii locali din domeniul dulciurilor au demonstrat o creștere remarcabilă, atât în ceea ce privește numărul de afaceri nou-înființate, cât și în calitatea produselor artizanale.
Dulciurile românești capătă identitate
“Vestul țării s-a remarcat ca o zona creativa, cu aproape jumătate din brandurile autohtone dezvoltate aici. Este un semn clar că dulciurile românești capătă identitate și valoare adăugată”, spune Adina Istrate, organizator Chocolate Saga.
Evoluția vine pe fondul unui interes tot mai mare al consumatorilor pentru produse autentice, cu povești locale și gusturi originale, ceea ce oferă antreprenorilor din domeniu oportunitatea de a-și construi branduri solide, competitive nu doar pe piața internă, ci și la export.
Ciocolată pentru toate gusturile
Va fi ciocolată pentru toate gusturile și activități pentru familie:
- Ciocolată albă: pentru cei care cred în unicorni și în magie.
- Ciocolată roz: pentru visători și romantici incurabili.
- Ciocolată cu lapte: clasică, ca o îmbrățișare caldă.
- Ciocolată cu caramel: pentru cei care iubesc gusturile surprinzătoare.
- Ciocolată neagră: pentru cei care apreciază intensitatea și profunzimea.
- Ciocolată de casă: ca la mama acasă, cu multă dragoste.
- Ciocolată explozivă: pentru cei care vor să simtă fiorul pe limbă.
Biletele sunt disponibile AICI.
EVENIMENT
Serviciul ALOPEDI, tot mai solicitat. Peste 3.400 de părinți au cerut sfatul medicilor clujeni în primele 3 luni ale anului

Peste 3.400 de părinți au beneficiat, în primele trei luni ale anului 2025, de sfaturile medicale oferite prin intermediul serviciului gratuit de telemedicină ALOPEDI – 0364 917, gestionat de Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Cluj.
Pentru peste 250 de copii a fost recomandată evaluarea de urgență.
Serviciul ALOPEDI de la Cluj, tot mai solicitat
În perioada ianuarie – martie au fost înregistrate 3.417 apeluri la acest call center destinat urgențelor pediatrice. Majoritatea solicitărilor, mai exact 71,76%, s-au finalizat cu recomandări care au permis îngrijirea copiilor la domiciliu, părinții fiind informați despre semnele care impun prezentarea la un consult medical direct.
Pentru 253 de copii, însă, a fost recomandată evaluarea de urgență, în primele două ore de la apel, iar în patru cazuri a fost necesară intervenția Serviciului de Ambulanță.
Febra, cel mai mare “inamic” al părinților
Cele mai frecvente motive pentru care părinții au cerut sprijin medical au fost febra și problemele respiratorii, o situație frecventă în sezonul rece.
Din totalul apelurilor, 1.191 au provenit din alte județe decât Cluj, în timp ce 15 apeluri au fost efectuate de părinți români aflați în afara granițelor țării. Capitala se află în topul orașelor care au apelat la acest serviciu
„Profesionalism, dăruire, eficiență și promptitudine sunt doar câteva dintre cuvintele ce definesc acest serviciu de telemedicină și specialiștii care deservesc ALOPEDI. Ne bucurăm că părinții au în continuare încredere în sfaturile și recomandările medicilor și le reamintim faptul că serviciul nostru de sfat pediatric telefonic este disponibil 24 de ore din 24, șapte zile din șapte”, a spus Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj, instituție care are în subordine spitalul.

Florin Bercean a fost ales, joi, în funcția de președinte al Federației Române de Judo.
Clujeanul a fost votat de 106 membri, în timp ce contracandidatul său, George Teșeleanu, a primit 71 de voturi. Un vot a fost anulat.
Florin Bercean va conduce Federațiia Română de Judo
La Adunarea Generală de alegeri, care a avut loc la Râmnicu Vâlcea, au participat 180 de reprezentanți ai cluburilor afiliate la FRG, 178 având drept de vot. Florin Bercean, care ocupa până în acest moment funcția de vicepreședinte al FRJ, îl înlocuiește astfel în funcția de președinte pe Cozmin Gușă, care a condus federația timp de două mandate, din 20 februarie 2017. Acesta nu a mai dorit să candideze, potrivit Agerpres.
În vârstă de 62 de ani, Florin Bercean a coordonat activitatea lotului olimpic de judo al României în perioada 1997-2021, cea mai importantă realizare a sa fiind medalia de aur câștigată de Alina Dumitru, la Jocurile Olimpice din 2008.
Florin Bercean s-a născut la 13 februarie 1963, în Cluj-Napoca. Este Cetățean de onoare al Municipiului Cluj-Napoca, titlu primit în anul 2012. Este antrenor emerit, iar în 2008 și 2012 a primit titlul de Antrenorul anului în Europa. În 2024 a fost distins cu Ordinul „Excelența Olimpică”, acordat de Comitetul Olimpic și Sportiv în cadrul Galei „110 ani de olimpism în România”.
Foto: Florin Bercean/ Facebook
EVENIMENT
Echipamente pentru prevenirea infecțiilor la Spitalul de Urgență pentru Copii din Cluj. Investiție de 3,6 milioane de lei

Spitalul de Urgență pentru Copii din Cluj-Napoca a fost dotat cu echipamente și produse medicale de ultimă generație, menite să reducă riscul de infecții nosocomiale.
Au fost achiziționate 12 tipuri de echipamente și produse medicale moderne, care vor contribui semnificativ la siguranța pacienților și a personalului medical.
Spitalul de Urgență pentru Copii din Cluj are echipamente pentru limitarea infecțiilor nosocomiale
Investiția a fost realizată de Consiliul Județean Cluj printr-un proiect cu finanțare europeană, în valoare totală de peste 3,6 milioane de lei, derulat prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
„Este o nouă reușită care ne bucura și care dovedește, o data în plus, faptul ca domeniul sanitar este o prioritate a forului administrativ județean. Am utilizat fondurile europene atrase pentru a dota Spitalul nostru de Copii cu numeroase aparaturi, în beneficiul direct al micilor pacienți și în sprijinul echipei medicale. Investițiile noastre în sănătate continuă”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.
Printre echipamentele cu care a fost dotat spitalul se numără:
- un sistem performant de spectrometrie de masă MALDI-TOF pentru identificarea microorganismelor și a fenotipurilor de rezistență,
- un autoclav cu abur sub presiune pentru sterilizarea instrumentarului chirurgical,
- o mașină de spălat instrumentar chirurgical,
- un sterilizator pentru biberoane și tetine,
- cinci sisteme de spălare și dezinfecție a biberoanelor și tetinelor,
- 50 de sisteme de decontaminare a aerului din saloane,
- 50 de cărucioare multifuncționale pentru curățenie,
- două mașini pentru spălarea și dezinfectarea ploștilor și olițelor,
- un echipament pentru depozitarea endoscoapelor,
- patru sisteme cu abur pentru dezinfectarea rapidă a suprafețelor în prezența personalului,
- echipamente de evidențiere a încărcăturii microbiologice de pe suprafețe și din aer.