ACTUALITATE
Încă o amânare în procesul omului de afaceri Călin Mitică dintr-un dosar de corupție al DNA Cluj. Procesul, început de 7 ANI
La cererea omului de afaceri Călin Mitică, patronul Transferoviar și Remarul 16 februarie, Tribunalul Cluj a acordat, vineri, încă o amânare în procesul-record început în anul 2015.
Dosarul instrumentat de DNA Cluj a ajuns deja la 80 de termene.
Recent, primarul Emil Boc s-a afișat la un eveniment privat alături de Călin Mitică. Grupul Transferoviar a prezentat niște garnituri achiziționate din Germania, care vor deservi zona metropolitană Cluj.
Ce acuzații i se aduc lui Călin Mitică
”În perioada 28 ianuarie 2013 – 16 iunie 2014, inculpatul Călin Mitică a dispus remiterea cu titlu de mită, în 12 tranșe succesive, a sumei totale de 414.392 lei, inculpatului Gavriș Teodor Alexandru, șef Serviciu Automotoare și ulterior, director de tracțiune în cadrul S.N.T.F.C. C.F.R. CĂLĂTORI S.A., pentru ca acesta din urmă să sprijine interesele de afaceri ale S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. Cluj Napoca, astfel încât să obțină contractele de servicii Revizie tip R 7 la Automotoarele Desiro „Săgeata Albastră”, în valoare maximă de 220.990.260 lei și Revizie tip R8 la automotoarele Desiro „Săgeata Albastră” (ambele contracte fiind atribuite de autoritatea contractantă S.N.T.F.C. C.F.R. Călători S.A.).
Remiterea sumelor de bani a fost efectuată indirect, într-o formă disimulată, prin decontarea de către S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. a unor facturi fictive, emise de S.C. TEVPAG PLAN S.R.L. București (societate comercială controlată de Gavriș Teodor Alexandru), în baza unor acte de recepție fictive și prin organizarea unui circuit de decontare bancară cu un titlu fictiv.
La actele materiale săvârșite de inculpatul Călin Mitică în perioada 25 aprilie 2014 – 16 iunie 2014, inculpatul Bărbăcuți Dumitru, director general al S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE SA Cluj Napoca, a participat în calitate de coautor.
Inculpații Călin Mitică și Bărbăcuți Dumitru au urmărit astfel să obțină sprijinul inculpatului Gavriș Teodor Alexandru, în ceea ce privește reviziile R7 și R8, atât în vederea atribuirii acestor servicii către S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A., cât și pentru derularea raporturilor contractuale (ulterior eventualei atribuiri) în condiții favorabile intereselor economice ale S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A.
În luna septebrie 2014, inculpații Călin Mitică și Bărbăcuți Dumitru, i-au determinat pe inculpații Arnăutu Mircea Cristian, director al Organismului Notificat Feroviar Român O.N.F.R. din cadrul A.F.E.R. și Panaite Marian, inspector în cadrul A.F.E.R., să își îndeplinească în mod defectuos atribuțiile de serviciu, cauzând prin aceasta o vătămare a drepturilor și intereselor legitime ale persoanei vătămate S.N.T.F.C. C.F.R. CĂLĂTORI S.A.
În concret, inculpații Arnăutu Mircea Cristian și Panaite Marian au semnat acte oficiale prin care au omologat în condiții abuzive operatorul economic privat S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. Cluj Napoca, pentru ca această societate să poată participa la licitația privind „Servicii de reparații tip RR la locomotivele electrice 5100 KW, dotate cu ICOL”, valoarea lucrărilor licitate fiind de maxim 55.284.858,72 lei.
Omologarea a fost efectuată în condițiile în care S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. nu îndeplinea condițiile legale obligatorii pentru a obține omologarea în stadiul preliminar, condiție obligatorie în vederea participării la licitație a firmei respective.
Astfel, demersurile ilegale efectuate de către inculpații Arnăutu Mircea Cristian și Panaite Marian au condus în final, la câștigarea licitației respective de către operatorul economic privat S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A.
În perioada decembrie 2014 – ianuarie 2015, inculpatul Dae Gelu, în calitate de director general al Autorității Feroviare Române A.F.E.R., a exercitat presiuni asupra membrilor unei Comisii de analiză constituită la nivelul O.N.F.R. (prin amenințarea referitoare la pierderea funcțiilor de conducere deținute, respectiv cercetarea și sancționarea disciplinară) în scopul îngreunării cercetărilor în prezenta cauză penală, prin împiedicarea tragerii la răspundere penală a inculpatului Călin Mitică.
Astfel, inculpatul Dae Gelu i-a determinat pe membrii Comisiei să revizuiască raportul adoptat inițial și să întocmească Raportul revizuit din 19 decembrie 2014, prin care s-a decis, în mod vădit abuziv, menținerea certificatului de omologare obținut fraudulos de S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. Cluj Napoca.
Ulterior, A.F.E.R. a expediat la dosarul de urmărire penală o adresă oficială, semnată de către inculpatul Dae Gelu, în calitate de director general, în conținutul căreia au fost inserate, cu știință, aspecte de fapt mincinoase, cu scopul direct de a-l favoriza pe inculpatul Călin Mitică.
În luna decembrie 2012, inculpatul Ștefan Adriian, director de infrastructură al S.C. TRANSFEROVIAR GRUP S.A. Cluj Napoca, a promis și remis efectiv un folos material necuvenit inculpatului Trandafirescu Sorin Alexandru, director general adjunct al Departamentului de proiecte cu finanțare nerambursabilă din cadrul C.NC.F. CFR S.A., pentru ca acesta din urmă, în virtutea influenței avute în cadrul companiei naționale, să determine funcționari din subordine să îndeplinească acte contrare îndatoririlor lor de serviciu, în vederea avantajării intereselor economice ale S.C. TRANSFEROVIAR GRUP S.A.
Folosul material necuvenit primit de inculpatul Trandafirescu Sorin Alexandru, de la inculpatul Ștefan Adriian, cu complicitatea inculpatului Călin Mitică (care a aprobat cheltuirea sumei de bani), a constat într-un abonament conținând 10 călătorii dus – întors cu avionul, pe relația București – Iași, în valoare totală de 1.870 euro.
În perioada martie 2013 – martie 2014, inculpatul Ștefan Adriian, director de infrastructură al S.C. TRANSFEROVIAR GRUP S.A. Cluj Napoca, a dat cu titlu de mită, în mai multe rânduri, suma totală de 105.665 lei, inculpatului Seceleanu Laurențiu, director al Sucursalei Regionale de Căi Ferate Galați (denumită anterior C.R.E.I.R. Galați), din cadrul Companiei Naționale CFR SA, pentru ca acesta din urmă să sprijine interesele economice ale S.C. TRANSFEROVIAR GRUP S.A. Cluj Napoca.
Remiterea sumelor de bani a fost efectuată atât în numerar, cât și în modalități disimulate, prin decontarea de către SC TRANSFEROVIAR GRUP SA Cluj Napoca a unor facturi fictive emise de o societate comercială administrată de inculpatul Andrei Ștefan Florin sau prin angajarea fictivă în muncă a inculpatei Seceleanu Liliana Luța, soția directorului C.R.E.I.R. Galați.
Remiterea sumelor de bani date cu titlu de mită de către inculpatul Ștefan Adriian, a fost efectuată cu complicitatea inculpaților Călin Mitică, Seceleanu Liliana Luța și Andrei Ștefan Florin, după cum urmează:
– inculpatul Călin Mitică a aprobat remiterea celor 22 tranșe de mită și a justificat scoaterea unor sume de bani din patrimoniul S.C. TRANSFEROVIAR GRUP S.A. (remise inculpatului Seceleanu Laurențiu), prin justificarea fictivă a încasării unor dividende;
– la datele de 29 octombrie 2013 și 10 decembrie 2013, inculpatul Ștefan Adriian a remis inculpatului Seceleanu Laurențiu, direct sau prin intermediar, sumele de 20.000 lei și 25.000 lei, în scopul arătat anterior;
– în perioada martie 2013 – martie 2014, S.C. TRANSFEROVIAR GRUP S.A. Cluj Napoca a plătit inculpatei Seceleanu Liliana Luța (soția inculpatului Seceleanu Laurențiu) suma totală de 17.085 lei, fără ca inculpata să presteze vreo activitate reală în folosul pretinsului „angajator”;
– în cursul anului 2013, inculpatul Andrei Ștefan Florin a emis un număr de 9 facturi, în valoare totală de 43.580 lei, pentru prestarea unor servicii fictive, care au fost decontate prin circuit bancar de S.C. TRANSFEROVIAR GRUP S.A., destinatarul real al sumelor de bani fiind Seceleanu Laurențiu.
În perioada 09 decembrie 2013 – 02 iulie 2014, inculpatul Gavriș Teodor Alexandru a pretins și a primit în mod repetat, suma totală de 257.128,64 lei, de la reprezentanții unei societăți comerciale, pentru ca să îndeplinească / să nu îndeplinească, să urgenteze îndeplinirea unor acte care intrau în îndatoririle sale de serviciu sau să îndeplinească acte contrare acestor îndatoriri, toate aceste demersuri vizând avantajarea intereselor de afaceri ale societății respective, care avea în derulare contracte atribuite de autoritatea contractantă S.N.T.F.C. C.F.R. CĂLĂTORI S.A.
Remiterea mitei efectuată de societatea respectivă a fost disimulată prin „subcontractarea” unor servicii de reparații în favoarea unei firme controlate de inculpatul Gavriș Teodor Alexandru.
Astfel, societatea comercială a decontat, prin circuit bancar, suma menționată anterior, deși firma controlată de inculpat nu a efectuat lucrările „subcontractate”.
Procurorii anticorupție au dispus disjungerea cauzei și continuarea cercetărilor față de inculpații Călin Mitică, Mădărășan Kinga, Gavriș Teodor Alexandru, Ștefan Adriian și Mihuț Georgel, într-un dosar separat, pentru alte infracțiuni comise de aceștia.
În cauză, procurorii au dispus instituirea măsurii asigurătorii a sechestrului asupra mai multor bunuri imobile și sume de bani aparținând inculpaților menționați în cuprinsul comunicatului.
În cauză, procurorii au beneficiat de sprijin de specialitate din partea Serviciului Român de Informații”.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger


Cu puțin efort și mai multă mobilizare, UMB, cei care „gestionează” construcția Autostrăzii Transilvania, ar putea livra încă 27 km până la finele anului 2025. Asta ar însemna o intensificare a lucrărilor între Topa Mică și Zimbor.
„Așa cum v-am explicat de la începutul primăverii, dacă UMB alocă suficiente forțe și dacă autoritățile rezolvă birocrația necesară în nodul Poarta Sălajului (Românași) și la conexiunea provizorie A3-DN1F la sud de Topa Mică, atunci spre sfârșit de 2025 putem circula pe aproximativ 27 kilometri ai Autostrăzii A3 între aceste două localități.
FOTO. Autostrada Transilvania: Cu puțin EFORT, UMB poate termina încă 27 km în 2025
Obiectivul explicat în paragraful anterior este încă posibil, dar UMB trebuie să-și aducă mult mai multe forțe între Topa Mică și Zimbor. Ceea ce momentan nu face, din păcate.
Rămâne de văzut dacă atât UMB cât și CNAIR se vor mobiliza corespunzător, în teren și birocratic, ca să inaugureze spre final de 2025 pe Autostrada Transilvania doar 12 (Poarta Sălajului-Zimbor) sau 27 kilometri de la Poarta Sălajului până la sud de Topa Mică, cu o descărcare temporară în acest punct.
Cele două tronsoane Nădășelu-Zimbor (30,06 km) și Zimbor-Poarta Sălajului (12,24 km) finanțate prin PNRR au devenit o rușine nu doar pentru CNAIR, ci și pentru UMB: contractele au fost semnate în 28.12.2020 și 01.07.2020, au ordine de începere din 25.01.2021, respectiv 31.05.2021 și ambele prevăd câte 12 luni de proiectare plus alte 24 de execuție”, scrie pe Facebook Asociația Pro Infrastructură.

Pompierii din cadrul Detașamentului Turda au intervenit luni seară la un accident rutier petrecut pe raza localității Tritenii de Jos.
”La fața locului au ajuns o autospecială cu modul de descarcerare și un echipaj al Serviciului de Ambulanță Județean Cluj, unde au găsit un autoturism avariat ieșit în afara părții carosabile, fără persoane încarcerate în acesta.
Un bărbat a primit primul ajutor calificat la locul accidentului, ulterior fiind transportat la spital pentru îngrijiri și investigații suplimentare”, au spus pompierii ISU Cluj.
Conform primei evaluări bărbatul era conștient și cooperant.

Cotă redusă
EVENIMENT
VIDEO. Incendiu la o gospodărie în Jucu Herghelie. Pompierii au intervenit cu 2 autospeciale

Pompierii din cadrul Punctului de Lucru Jucu și a Detașamentului 1 Cluj-Napoca au intervenit, luni seară, pentru stingerea unui incendiu care a cuprins patru anexe dintr-o gospodărie situată în localitatea Jucu Herghelie, comuna Jucu, în care erau depozitate materiale diverse.
”La fața locului au ajuns două autospeciale pentru stingerea incendiilor care au acționat mai bine de o oră pentru localizarea și stingerea focarelor, fiind împiedicată extinderea flăcărilor mai departe de limitele în care au fost găsite.
O ambulanță SMURD a fost dislocată preventiv la locul accidentului, din fericire nu au fost persoane care să solicite consult medical”, arată ISU Cluj.