Connect with us

EVENIMENT

În ce situații se face RADIEREA din oficiu a unei mașini

Publicat


masina rar kilometraj pixabay

Prin radierea din oficiu a unui autoturism, autoritățile competente scot un vehicul din evidențele oficiale fără a fi necesară o solicitare directă din partea proprietarului.

Conform legislației în vigoare în 2025, această procedură poate fi inițiată în următoarele situații:​

În ce situații se face RADIEREA din oficiu a unei mașini

Vehicul scos definitiv din uz:

Atunci când autoritățile competente sau operatorii economici autorizați emit un certificat de distrugere care atestă că vehiculul a fost dezmembrat și scos definitiv din circulație, radierea se efectuează din oficiu, pe baza notificării primite de la aceste entități. ​

Înmatriculare permanentă în alt stat:

Dacă un vehicul a fost scos definitiv din România și înmatriculat permanent într-o altă țară, autoritățile române pot radia vehiculul din oficiu, în baza notificării primite de la autoritățile competente care confirmă noua înmatriculare. ​

Suspendarea prelungită a înmatriculării:

Vehiculele istorice pentru care există mențiunea corespunzătoare în rubrica „Observații” a certificatului de înmatriculare vor fi radiate, din oficiu, de către autorități dacă suspendarea înmatriculării este mai veche de 10 ani, potrivit OUG 84/2024, scrie Alba24.

Înmatriculare suspendată:

Se radiază automat vehiculele a căror înmatriculare a fost suspendată timp de nouă luni pentru că noul proprietar nu a solicitat transcrierea transmiterii dreptului de proprietate și cele a căror înmatriculare a fost suspendată, în celelalte cazuri prevăzute de lege, timp de trei ani.

ITP expirat de 3 ani sau mai mult:

Autoturismele aflate în această situație sunt radiate automat. O notificare se emite în termen de 10 zile, cu care trebuie să mergi la primărie pentru a scoate vehiculul din evidență și pentru a înceta plata impozitului.

În termen de 30 de zile de la data radierii vehiculului din oficiu, autoritatea competentă va informa titularul certificatului de înmatriculare, respectiv proprietarul înscris în ultima notificare a organului fiscal în legătură cu această operațiune.

Este important de menționat că, în cazul în care un vehicul este radiat din oficiu, proprietarul are obligația de a preda plăcuțele de înmatriculare și certificatul de înmatriculare autorităților competente.

Alte situații în care se face radierea din oficiu

Se radiază din oficiu vehiculul abandonat ori fără stăpân, în condiţiile prevăzute de lege, precum şi vehiculul care a aparţinut unei persoane juridice desfiinţate şi pentru care nu s-a achitat impozitul asupra mijloacelor mecanice de transport pe o perioadă mai mare de 3 ani”, stabilește Art. 47 (5) din legea circulației.

De asemenea, un vehicul indisponibilizat prin instituirea unui sechestru asigurător se poate radia în baza ordonanţei procurorului sau a deciziei instanţei de judecată.

Când se radiază autoturismul

Proprietarii de vehicule înmatriculate sau înregistrate sunt obligaţi să solicite radierea din evidenţă a acestora, în termen de 30 de zile, în următoarele cazuri:

a) la trecerea vehiculului în proprietatea altei persoane;

b) la schimbarea domiciliului sau sediului în raza de competenţă a altei unităţi administrativ-teritoriale decât aceea unde vehiculul este înmatriculat sau înregistrat;

c) la scoaterea definitivă din România a autovehiculului sau remorcii;

d) când vehiculul a devenit impropriu din punct de vedere tehnic pentru a circula pe drumul public şi dacă fac dovada că acesta este dezmembrat de un agent economic autorizat potrivit legii.

(2) În cazul furtului, radierea din circulaţie se efectuează după 90 de zile de la data înregistrării plângerii, la solicitarea proprietarului.

(3) Vehiculul indisponibilizat prin instituirea unui sechestru asigurător se radiază în baza ordonanţei motivate a procurorului sau a încheierii instanţei de judecată.

(4) Proprietarul vehiculului poate solicita radierea acestuia dacă nu mai doreşte să-l păstreze în circulaţie, cu condiţia depozitării lui în alte spaţii decât cele aparţinând domeniului public.

(5) Se radiază din oficiu vehiculul abandonat ori fără stăpân, în condiţiile prevăzute de lege, precum şi vehiculul care a aparţinut unei persoane juridice desfiinţate şi pentru care nu s-a achitat impozitul asupra mijloacelor mecanice de transport pe o perioadă mai mare de 3 ani.

(6) Radierea se comunică în termen de 30 de zile, de către autoritatea care a efectuat-o, administraţiei financiare competente, potrivit legii.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EDUCATIE

UMFIH a derulat anul trecut 101 proiecte cu o valoare de 56,8 milioane de euro. Rectorul Anca Buzoianu: A fost un an bun

Publicat

De

Anca Buzoianu, rectorul UMFIH

Anca Buzoianu, rectorul Univertității de Medicină și Farmacie “Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca, a prezentat Raportul anual privind starea universității, care a fost validat de Senat în unanimitate.

“2024 a fost un an marcat de inițiative îndrăznețe, investiții strategice și rezultate remarcabile”, a spus rectorul în fața Senatului UMFIH.

UMFIH a derulat anul trecut 101 proiecte cu o valoare de 56,8 milioane de euro

Rectorul Anca Buzoianu a arătat că în anul 2024, UMFIH a continuat să își consolideze poziția ca instituție de referință în învățământul medical, valorificând oportunitățile care au permis evoluția și deschiderea a noi direcții de dezvoltare.

“Am pornit cu o nouă facultate, Facultatea de Asistență Medicală și Științe ale Sănătății, s-a înființat Institutul de Cercetare Biomedicală MedFuture, iar absolvenții noștri au fost, din nou, primii pe țară la examenul de rezidențiat.

Cercetarea a mers înainte, în anul 2024 Universitatea de Medicină și Farmacie ‘Iuliu Hațeganu’ Cluj-Napoca având în derulare 101 proiecte cu o valoare totală de aproximativ 56,8 milioane de euro, cu 22,8 milioane de euro mai mult față de anul 2023. De asemenea, s-au acordat 74 de granturi interne pentru cercetare pentru cadre didactice, cercetători științifici și studenți, în valoare totală de 500.000 euro.

S-au publicat 1184 articole în reviste indexate Clarivate Analytics, cu un factor de impact total de 6658, aproape dublu față de anul precedent. A fost realizat primul transplant hepatic din Transilvania, iar activitatea medicală a membrilor comunității a avut succese remarcabile”, a arătat Anca Buzoianu.

Corp nou la Centrul de Simulare pentru rezidenți

Rectorul Anca Buzoianu, a precizat că, în anul 2024, universitatea a continuat acțiunile de responsabilitate socială față de studenți și față de comunitatea clujeană.

“Studenții au avut în continuare meniul ‘Student’ cu 7 lei. Am investit 2,7 milioane de euro în noul corp al Centrului de Simulare destinat pregătirii rezidenților. A fost un an foarte bun”, a mai precizat Anca Buzoianu care a atătat faptul că anul 2024 a avut o semnificație aparte pentru comunitatea academică, marcând 105 ani de învățământ medical românesc la Cluj-Napoca.

“Aniversarea ne oferă ocazia să reflectăm asupra moștenirii lăsate de marii patrioți care au înființat prima Facultate de Medicină în limba română din Transilvania. A fost un proiect măreț, un fundament solid pentru instituția noastră de astăzi. Realizând acest raport, am analizat parcursul universității noastre în 2024, un an marcat de inițiative îndrăznețe, investiții strategice și rezultate remarcabile.

Succesul universității noastre este rezultatul unui efort colectiv, motiv pentru care doresc să-mi exprim aprecierea față de membrii Consiliului de Administrație și ai Senatului, cadrele didactice, cercetătorii, personalul administrativ și studenții noștri. Fiecare a avut un rol esențial în atingerea obiectivelor și în consolidarea universității ca un pol de excelență în învățământul medical și farmaceutic”, a mai spus Anca Buzoianu la prezentarea Raportului.

Foto: UMF Cluj

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRAȚIE

Pas înainte pentru skatepark acoperit la Cluj, în baza sportivă Gheorgheni. Proiectul, pe masa Agenției de Mediu

Publicat

Primăria Cluj-Napoca va realiza un skatepark acoperit în baza sportivă Gheorgheni. Proiectul se află în proces de avizare la APM.

Municipiul Cluj-Napoca anunță publicul interesat că Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Cluj a luat decizia etapei de încadrare în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului pentru proiectul privind construirea unui Skate Park acoperit în baza sportivă Gheorgheni. Proiectul, aflat în faza de elaborare a studiului de fezabilitate și a documentației tehnice, urmează să fie amplasat pe strada Alexandru Vaida Voevod, în Cluj-Napoca.

Decizia și motivele care au stat la baza acesteia pot fi consultate la sediul APM Cluj sau online. Publicul interesat are la dispoziție 10 zile de la data publicării anunțului pentru a transmite comentarii și observații.

Proiect propus încă de anul trecut

Amintim că Emil Boc, primarul Clujului a anunțat, încă din mai 2024, că se va construi un skatepark de interior la Cluj-Napoca, pentru tineri și încurajarea practicării sportului. Acesta va fi amplasat în Gheorgheni.

Printre locațiile luate în calcul inițial s-au mai numărat baza sportivă „La terenuri” și Parcul Detunata, iar decizia a fost luată în urma unei consultări publice.

Acest skatepark de interior ar urma să fie utilizat în special în timpul iernii sau în perioada anotimpului ploios pentru a completa infrastructura sportivă și de recreere a orașului, integrându-se cu alte posibilități de a face mișcare.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Străzile paralele cu Calea Baciului, folosite de șoferi drept rute ocolitoare. Locuitorii cer restricționarea accesului

Publicat

trafic 5

Locuitorii din zona Calea Baciului trag un semnal de alarmă: mai multe străzi lăturalnice au devenit rută ocolitoare pentru șoferii care vor să evite traficul de pe artera principală. Clujenii cer intervenția autorităților pentru a restricționa accesul.

Locuitorii de pe străzile Secarei, Grâului și Orzului, din zona Calea Baciului, sunt revoltați din cauza traficului intens care „le-a invadat” străzile în ultimele luni. Potrivit unei sesizări de pe platforma MyCluj, aceste străzi au devenit o rută alternativă pentru șoferii care vor să evite aglomerația de pe Calea Baciului.

Aceștia solicită Primăriei limitarea accesului și semnalizarea corespunzătoare a intrărilor pe aceste străzi, astfel încât să fie rezervate exclusiv riveranilor.

„De vreo 2 luni zona Strazilor Secarei, Graului si Orzului, zona de case, foarte retrasă, a devenit intens traficata spre oroarea locatarilor din aceste zone linistite. Traficul care ajunge imediat bara la bara s-a dezvoltat ca alternativa la Calea Baciului: cei care vin dinspre Baciu urca pe Valea Seacă, Secarei, Grâului și Orzului ca să evite aglomeratia de pe cele doua benzi. Drumurile acestea sunt doar niste ulite practic, nu pot suporta traficul nou. Vă rugăm insistent toți locatarii afectati ai cartierului să limitati și semnalizati corespunzator intrarea pe aceste strazi dinspre Strada Valea Seaca pe Strada Secarei ca acces strict pentru RIVERANI. Adaug si o poza cu traseul pt claritate. Va rugam sa interveniti pana nu e prea tarziu si ajungem la congestii”, semnalează un locuitor.

Sesizarea figurează ca fiind „în lucru” pe platforma MyCluj.

FOTO: Arhivă

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Stațiile de încărcare a mașinilor electrice din Cluj, și puține, și ocupate abuziv! Șoferii cer autorităților să ia măsuri

Publicat

statie incarcare masina (2)

Șoferii de mașini electrice din Cluj-Napoca reclamă, pe platforma MyCluj, atât numărul insuficient al stațiilor de încărcare, cât și ocuparea abuzivă a acestora de către șoferi care le folosesc ca locuri de parcare.

Un clujean a reclamat, pe platforma MyCluj de sesizări a Primăriei, că, deși stațiile de încărcare sunt destinate exclusiv acestui scop, multe dintre cele amenajate pe Bulevardul 21 Decembrie 1989 sunt ocupate ilegal, fără ca Poliția Locală să intervină.

„Doresc să semnalez o problemă frecventă: ocuparea abuzivă a locurilor de încărcare pentru mașinile electrice. Deși aceste locuri sunt destinate exclusiv încărcării, sunt adesea folosite ca simple locuri de parcare, fără consecințe pentru cei care încalcă legea. Aplicația EVCharge Cluj mă redirecționează către Poliția Locală, însă este nerealist ca un șofer să rămână pe loc și să aștepte intervenția. Astfel, majoritatea renunță, iar cei care parchează ilegal profită de lipsa reacției. Solicit ca Poliția Locală să intervină din proprie inițiativă și să verifice periodic aceste locuri, nu doar la sesizare. Este o problemă de respect față de lege și față de infrastructura pentru mobilitate electrică. Vă rog să o tratați cu seriozitate”, a transmis acesta.

Nicio stație de încărcare în cartierul Zorilor

O altă problemă semnalată este lipsa completă a stațiilor de încărcare în anumite cartiere. În Zorilor, de exemplu, locuitorii spun că nu există nici măcar o singură stație, deși cererea este în creștere. În schimb, în zonă există patru stații de taxi, iar șoferii propun ca măcar una dintre ele să fie transformată într-o zonă de încărcare electrică.

„În cartierul Zorilor nu există nicio stație de încărcare pentru mașini electrice, deși cererea este tot mai mare. Pe o rază de aproximativ 200 de metri există 4 stații de taxi, dar niciun loc destinat încărcării vehiculelor electrice. Una dintre aceste stații ar putea fi transformată (parțial sau integral) într-o zonă de încărcare electrică, având în vedere că numărul de stații de taxi din zonă este disproporționat față de nevoile actuale ale locuitorilor. Solicit amenajarea unei parcări cu stație de încărcare pentru vehicule electrice în cartierul Zorilor. Infrastructura de încărcare trebuie extinsă echitabil în toate cartierele, nu doar în cele centrale sau comerciale. Vă rog să analizați această solicitare și să includeți Zorilor în planul de dezvoltare a rețelei publice de încărcare”, a subliniat un alt cetățean.

Ambele reclamații figurează ca fiind „în lucru” pe platforma MyCluj.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate