Connect with us

EVENIMENT

Impresiile VOLUNTARILOR Electric Castle despre FESTIVAL: „Muncești ca și cum ai PLĂTI acel bilet”. Merită sau nu

Publicat


ec16.07 (1 of 7) (3)

Ediția a opta a festivalului Electric Castle (EC) a luat sfârșit, iar mulți continuă să schimbe impresii, printre care și voluntarii care, dincolo de distracție, au avut de gestionat o serie de responsabilități mai puțin cunoscute. Patru membri ai echipei EC au împărtășit cu Cluj24 câteva dintre impresiile lor despre festival, amintind că voluntariatul nu este doar despre acces liber la eveniment, ci și despre muncă.

„Ajungi la festival într-un fel sau altul, dar și muncești ca și cum ai plăti acel bilet. Dacă turele tale nu sunt chiar așa de noapte, ai șanse să prinzi concertele mai mari de pe main stage”, spune Ioana din Hunedoara.

Este studentă la Cluj și a ales să devină voluntar deoarece nu avea venitul necesar să achiziționeze biletul propriu-zis, dar a vrut și experiența din spatele unui festival mare. La fel ca ea sunt Diana și Onur, veniți din Sibiu, respectiv din Bacău, la Cluj pentru studii superioare, fiind voluntari EC din aceleași motive.

Paula din Deva e de 4 ani la Cluj și a ales să fie voluntară în cadrul festivalului pentru că mereu a fost genul de persoană implicată în astfel de activități, fie ele asociații de caritate, asociații studențești sau alte asemenea, având experiență în domeniu, întrucât a lucrat la Untold și Snowfest în trecut.

ec16.07 (1 of 7) (4)

ec14.07 (2 of 30)

Program și organizare. Cum funcționează totul

Cei patru voluntari au precizat că programul de lucru reprezintă 6 ore pe zi, excepție făcând minorii care lucrează până la ora 22, cel târziu. În funcție de departament, unii voluntari aveau și ture de noapte.

„Seara este nebunie, nu știi încotro să te împarți, așa că pentru cei din tura de noapte lucrurile sunt destul de complicate”, afirmă Paula.

Ioana punctează că uneori se ajungea la 12 ore de muncă.

„Câteodată făceai 12 ore, dar nu încontinuu; ca de exemplu, o tură de la 2 noaptea la 8 dimineața și după aceea, una de la 2 amiaza până la 8 seara. Eram în camping, și ca să nu fie probleme cu organizarea, ne prezentam cu 15 minute înainte să dăm check-in și trebuia să purtăm vesta albastră pe tură”, notează ea.

Din punct de vedere al organigramei, existau voluntarii, coordonatorii de ture, apoi coordonatorii de departament și coordonatorul voluntarilor.

„Cel mai direct dialog îl aveam cu coordonatorul de ture, care ne făcea check-in la început și check-out la sfârșitul turei”, spune Ioana.

Onur punctează că totul a fost informal, de aceeași părere fiind și Diana.

„Există o ierarhie însă eu n-am simțit-o. Coordonatoarea departamentului meu, Emma Cârnu, a lucrat mai mult decât noi toți, mereu când mergeam la cortul voluntarilor ea era acolo. Nu cred că s-a bucurat nici pe departe de festival precum un voluntar obișnuit”, spune ea.

„Erau câțiva coordonatori principali pentru fiecare departament și fugeau ca niște furnici de colo până colo să ne îndrume. Din punctul meu de vedere, au făcut o treabă bună. Desigur că au fost și oameni nemulțumiți, dar nu poți să le faci pe plac tuturor”, adaugă Paula.

Ca la orice alt job, a existat și training, despre care tinerii au spus ca a constat mai mult într-un tur al festivalului, deoarece se întinde pe o arie mai mare.

„Sunt diverse locații precum Dance Garden sau Hideout de care trebuia să știm în caz ca eram trimiși acolo pe patrulă sau cu alte treburi. Zilele oficiale ale festivalului erau 13-17 iulie, dar noi am fost din 11 iulie la Bonțida până pe 18, când s-au făcut decazările și s-a demontat cât am putut”, explică Ioana.

ec16.07 (1 of 7) (1)

ec14.07 (19 of 30)

Avantajele și dezavantajele voluntariatului, prin ochii voluntarilor: „La camping e un mini orășel, un fel de enclavă a Bonțidei”

Plusurile și minusurile variază în funcție de departamentul din care face parte voluntarul.

„Mi s-a părut super ok, cel puțin în cadrul departamentului Back up din care am facut parte. În rest, colegii de la acces VIP și parking au avut de înghițit înjurături și de suportat oameni nervoși”, indică Diana.

În opinia ei, principalele avantaje sunt: accesul în festival, întâlnirea cu oameni „cool”, campingul și transportul gratuit, locul de gathering cu voluntarii. Dintre dezavantaje amintește că: „nu poți face schimb de ture, iar dacă ai ghinion, pici pe tura artistului tău preferat și îl asculți din depărtare”.

„Un plus e fluxul mare de oameni pe care ajungi să îi cunoști, fiecare vine cu povestea lui. La camping, cel puțin, era un mini orășel, un fel de enclavă a Bonțidei, ca să zic așa. De asemenea, asiști la ce se întâmplă în spatele scenei, coordonatorii au fost minunați și au făcut tot posibilul să ne fie bine, cel puțin cei cu care am interacționat eu.

Cât despre dezavantaje, aș minți să zic că nu au fost, statul la cort a fost o provocare, deși eu urc pe munte și știu cum stă treaba, doar că atunci când ai tură până la 9 dimineața și soarele e pe cer, slabe șanse să mai poți să te odihnești, și uite așa orele nedormite s-au acumulat, și oboseala la pachet cu ele. Pentru frig am fost pregatită, dar căldura din timpul zilei face cortul o adevărată saună.

Alt dezavantaj, trebuie să fii sigur pentru ce vii la festival, dacă ai impresia că o să te poți duce la toate concertele preferate și să lucrezi în același timp, s-ar putea să fii dezamăgit, pentru că timpul nu îți permite asta, așa că tu știi ce-i mai bine pentru tine”, descrie Paula.

Pe lângă accesul la festival, apa și sandvișurile la discreție, transportul și campingul gratuit, asupra cărora toți cei 4 voluntari au căzut de acord că reprezintă beneficii notabile, Ioana a identificat câteva minusuri.

„Dacă nu ești obișnuit cu campingul, baia o împarți cu alți oameni, campingul voluntarilor era un pic departe, dar tot auzeai muzica din festival. Până la cortul meu se auzea când făceau cei de la Gorillaz repetiții.

Totodată, un dezavantaj ar fi felul în care se comportă unii participanți cu tine. Încerci să fii înțelegător, mulți vin după un drum stresant până la festival, trafic infernal, dar dacă ești o persoană mai sensibilă ca mine, până și o insultă sau două dor”, precizează studenta.

„Îți faci prieteni noi, ai intrare gratis în festival și cei mai primești la final, produsele care nu s-au consumat. Pe de altă parte, munca uneori devine multă și obositoare și poți rata concertele tale favorite”, susține Onur.

ec14.07 (5 of 30)

Impresii la final de festival: „Recomand voluntariatul mai ales minorilor, pentru că au program scurt”

Cu toate acestea, el a rezistat volumului de muncă.

„Mă așteptam să fiu muncit, dar nu a fost chiar așa de rău, ci mai degrabă o experiență pe care aș repeta-o. Recomand oricui, mai ales studenților care nu își permit să achiziționeze biletul”, adaugă el.

Ioana, în schimb, după ce s-a terminat festivalul, se simțea epuizată, mai mult mental decât fizic.

„Am avut niște experiențe mai nasoale cu participanții, unde eram tratată cu un pic de batjocură. La început știam că va fi extenuant, dar nu sunt o persoană foarte sociabilă și odată ce m-am trezit că trebuie să interacționez cu oameni noi, oameni stresați sau care nu au mult respect, a trebuit să ies din propria mea bulă”, împărtășește fata.

Diana și Paula recomandă experiența mai departe, în special celor care nu au împlinit vârsta de 18 ani, pentru că ei au un program mai scurt.

„Recomand, desigur, mai ales pentru minori și cei tineri, s-a văzut pe ei că erau atât de fericiți să facă parte din acest proiect, se simțeau liberi și, cel mai important, simțeau că părerea lor contează și că prin tot ce fac își pun amprenta asupra acestui festival”, conchide Paula.

Așadar, ca la orice alt loc de muncă, nici la voluntariat nu e totul roz, poate deveni obositor fizic și psihic, membrii fiind nevoiți să iasă din zona de confort, însă pentru tinerii care vor experiența din spatele unui festival mare la care să aibă și acces liber, – pe lângă transport, apă, sandvișuri și camping – voluntariatul e o alegere bună, întrucât le deschide noi uși, îi pune în contact cu oameni din diverse părți ale țării și le oferă șansa de a vedea artistul preferat live.

Sursa foto: Gabriel Neacșu

ec16.07 (1 of 7) (2)

ec14.07 (14 of 30)

 

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

CLUJ24 TV

LIVE VIDEO. Viorel Băltărețu, candidat la Primăria Cluj-Napoca, la podcastul Contraste

Publicat

Candidatul Alianței Dreapta Unită la funcția de primar al municipiului Cluj-Napoca, Viorel Băltărețu, este, vineri, invitatul jurnalistului Florin Danciu la podcastul Contraste de la Cluj24.
Dialogul poate fi umărit în direct pe Cluj24.ro, pe Facebook – Cluj24 și You Tube – Cluj24.
”Într-un orășel din Finlanda circulă autobuze autonome, dar la Cluj, deși dl. Boc ne-a promis. Dl. Boc ne vinde tot felul de proiecte”, a spus Băltărețu.
Acesta a precizat că Sabin Sărmaș a fost din 2002 membru PNL, consilier local sub Boc și a ridicat mâna în Consiliul Local, deputat PNL și șef la Autoritatea pentru Digitalizarea României, iar acum e independent.
”Sunt oameni importanți care mă susțin”, a mai spus candidatul ADU.

Citește mai departe

EVENIMENT

Sabin Sărmaș: Proiectul metroului din Cluj este, de departe, cel mai întârziat din PNRR. Arată blocajul Primăriei

Publicat

sabin

Candidatul independent la Primăria Cluj-Napoca, Sabin Sărmaș, a declarat că știa că proiectul metroului din Cluj-Napoca este întârziat, înainte de declarația ministrului MIPE, Adrian Câciu.

”Avem termen 2026 să cheltuim banii pentru metrou, vorbim despre metrou, și suntem, de departe, cel mai întârziat proiect din PNRR.

Primăria nu poate face o selecție de companie care se ocupă de dirigenție, ceea ce arată blocajul în care se află Primăria astăzi, o incapacitate în propria curte care ne duce la pierderi.

Eu cred că Boc, după alegeri, anunță că nu mai face metroul. Nu am dovezi, asta este percepția mea. În 10 iunie ne va face surpriza că filonul de sare este până în Piața Avram Iancu”, a afirmat Sabin Sărmaș.

CMF: 24240078

Citește mai departe

ECONOMIE

FOTO. Porsche pregătește deschiderea la Cluj a celui de-al doilea showroom în România

Publicat

Porsche

Porsche derulează o investiție de proporții la Cluj, unde va demara construcția celui de-al doilea Centru din România al mărcii. În prezent, proiectul arhitectural al noului spațiu este aprobat, iar construcția se află în stadiul de autorizare.

”Pentru marca Porsche, această investiție de la Cluj este una strategică, în conformitate cu planurile noastre de dezvoltare și sustenabilitate în România și în regiune”, spune Alin Tapalagă, director general al Porsche Inter Auto România.

”Ca Importator Porsche în România, am împlinit anul trecut 25 de ani pe piața locală, Centrul Porsche București a împlinit 10 ani, deținem și un service autorizat în Timișoara, astfel că am considerat oportun momentul deschiderii unui al doilea Centru Porsche în țară, într-o zonă în care marca este foarte apreciată și așteptată de clienții noștri.

Noul spațiu va conține atât un showroom de prezentare, cât și un nou atelier de service.

Porsche

Clădire verde

Construită la cele mai înalte standarde, clădirea va fi una verde, durabilă, investiția fiind aliniată la standardele noastre de reducere a emisiilor și conservare a resurselor naturale, atât prin procesul de producție și prin hibridizarea și electrificarea gamei de automobile, cât și prin construirea unor showroom-uri eco-friendly”.

Construcția noului spațiu va fi demarată în acest an, imediat după primirea tuturor aprobărilor de construcție necesare. Finalizarea construcției este planificată pentru anul 2025.

Facilități moderne

Noul Centrul Porsche Cluj va avea un showroom de prezentare de aprox. 600 mp și un service autorizat Porsche, care va avea o suprafață de 870 mp. Spațiul va beneficia de toate facilitățile moderne și construcția va fi realizată pe baza noii identități corporative a Porsche AG, la cele mai înalte standarde.

Personalul va fi acreditat Porsche, iar training-urile consilierilor de vânzări și service vor fi efectuate la producător, respectând cele mai riguroase cerințe.

Personalul din service va beneficia de tot sprijinul, know-how-ul și experiența Centrului Porsche București, care efectuează lucrări electrice cu grad mare de dificultate, fiind în acest moment un Hub HV important la nivel regional în Europa Centrală și de Est.

Piața crește în Cluj

”Porsche are deja o prezență puternică în Cluj-Napoca prin MHP România și Porsche Engineering, ambele companii fiind deținute de către Porsche AG Stuttgart”, spune Adrian Pascu, Director Executiv Importator Porsche.

”În plus, noi suntem deja foarte vizibili în Cluj, prin implicarea noastră locală în turneul de tenis Transylvania Open încă de la prima ediție, cu o tradiție de 4 ani.

Piața noastră crește în Cluj, portofoliul nostru de clienți din zonă devine din ce în ce mai mare, la fiecare road-tour în zonă observăm un interes crescut pentru modelele Porsche, astfel că această investiție era foarte necesară și solicitată. Așa că ne bucuram să putem spune azi ferm: da, al doilea Centru Porsche din România va fi deschis la Cluj!”.

 

 

Citește mai departe

CULTURA

VIDEO FOTO. Castelul Rákóczi-Bánffy din Gilău, deschis după renovarea de peste 7,1 milioane de euro. Va fi un ”templu cultural”

Publicat

De

castelul gilău

Castelul Rákóczi-Bánffy din Gilău a fost redeschis, vineri, în urma unor lucrări de renovare și restaurare care au costat peste 7 milioane de euro, finanțarea fiind asigurată de Uniunea Europeană, Guvernul Ungariei și Fundația „Tradiții Transilvane” prezidată de Elek Nagy, care a contribuit cu peste 3 milioane de euro.

La ceremonia de deschidere a fost prezent și vicepremierul Ungariei, Semjen Zsolt, care a spus că scopul Fundației ”Tradiții Transilvane” va trebui să fie păstrarea tradițiilor culturală și a limbii maghiare.

”Avem datoria de a contribui la cultura universală. Prin acest castel trebuie să facem tot ce putem pentru păstrarea culturii noastre”, a transmis Semjen.

castelul gilău

”Templu cultural”

Elek Nagy, propritarul castelului, a precizat că ziua de vineri este una extraordinară din viața sa, aici urmând să funcționeze un centru cultural unde culturile maghiară și română se întâlnesc.

”Va fi un templu cultural din Ardeal, va fi un loc de întâlnire pentru familii și va găzdui evenimente culturale, musicale, festivaluri mai mici.

Am investit aici îndemnat de inimă și de suflet. Sunt născut la Cluj, sunt ardelean, iar istoria Ardealului și conviețuirea românilor și maghiarilor, sașilor și evreilor, este o cultură specială, care nu mai există în Europa.

Castelul se afla într-o stare avansată de degradare înainte de a-l cumpăra fundația noastră”, a spus Nagy.

Renovarea va continua anul viitor cu restaurarea parcului castelului și a castrului roman, într-un proiect de 2,15 milioane de euro.

Datează din anii 1400

Castelul de la Gilău datează din anul 1460 și este situat în mijlocul pe un domeniu de 14 hectare. Are o structură rectangulară cu patru turnuri de colț. De-a lungul anilor a fost locuit de diverși episcopi, dar a fost și reședință nobiliară.

Lucrările de renovare și reabilitare au constat din consolidarea structurii, repararea acoperișului, a scărilor, au fost montate lifturi în interior, s-a instalat încălzire în pardoseală, dar și un sistem modern de ventilație.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax