Connect with us

EVENIMENT

IGSU, E.ON și Delgaz Grid – de 10 ani împreună pentru SIGURANȚA din casele românilor

Publicat


conf presa eon igsu 10 ani parteneriat

Peste 10 milioane de români au fost implicați direct în acțiunile de informare și prevenire a riscurilor prin intermediul a 40.000 de activități derulate de către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU), în parteneriat cu E.ON și Delgaz Grid, în ultimii zece ani. Totodată, în fiecare an, aproximativ 5 milioane de oameni au fost beneficiarii campaniilor derulate prin toate canalele de informare, în cadrul parteneriatului „Împreună pentru siguranță”. Valoarea investițiilor în acest proiect se ridică deja la 8,85 milioane de euro.

· Numărul incendiilor și al victimelor din rândul copiilor a scăzut semnificativ la nivel național, începând cu anul 2012;

· În aria de activitate a Delgaz Grid s-au înregistrat cu 47% mai puține explozii, în timp ce numărul victimelor s-a redus cu circa 35%;

· Mesajele despre siguranță au ajuns la milioane de români prin intermediul campaniilor derulate an de an.

Încheiat în anul 2012, în contextul în care s-a constatat o intensificare atât a tipurilor de risc, cât și a frecvenței acestora, care amenințau bunurile sau viețile oamenilor, rolul parteneriatului „Împreună pentru siguranță” s-a dovedit a fi esențial în educarea și informarea populației privind adoptarea unui comportament preventiv, legat de utilizarea în siguranță a surselor de electricitate și gaze, precum și de alte tipuri de riscuri.

„Aproximativ 6.500 de incendii la locuințe au avut loc, în medie, anual în România în ultimii zece ani”

Nevoia unor campanii de conștientizare și educare privind evitarea riscurilor este confirmată și de rezultatele unui sondaj IRES, realizat la solicitarea IGSU. Potrivit acestuia, 83% din respondenți declară că doresc mai multe informații despre modul de acțiune în situații de urgență. În privința situațiilor de risc pe care ar trebui să fie concentrată o eventuală campanie de comunicare, cele mai invocate situații de urgență sunt incendiul în locuință (62%), siguranța copiilor (43%) și cutremurul (34%).

Aproximativ 6.500 de incendii la locuințe au avut loc, în medie, anual în România în ultimii zece ani, potrivit datelor IGSU, în urma acestora fiind înregistrate 5.905 victime, dintre care 2.025 au decedat. Majoritatea incidentelor se petrec, de obicei, în sezonul rece, când, pe fondul temperaturilor scăzute, se constată o creștere a numărului incendiilor produse la gospodării, iar vârstnicii și copiii sunt principalele victime.

Principalele cauze ale incendiilor produse în ultimii zece ani sunt utilizarea coșurilor de fum defecte sau necurățate (31%), instalațiile electrice defecte sau cu improvizații (23%) și mijloacele de încălzire defecte, improvizate sau nesupravegheate (12%). Scăpările de gaze au reprezentat o altă cauză generatoare de situații de urgență, astfel că în ultimii 10 ani au fost înregistrate 800 de incidente la nivel național, în urma cărora 210 persoane au fost rănite, iar 40 au decedat.

„Conlucrarea eficientă între instituțiile guvernamentale, societatea civilă și cetățeni în domeniul pregătirii în fața situațiilor de urgență reprezintă un punct de plecare, care este necesar a fi puternic înrădăcinat în modul de gândire al nostru, al tuturor, scopul fiind protejarea vieții cetățenilor și a bunurilor acestora. Timp de un deceniu, împreună am depus eforturi comune, susținute pentru semnalizarea, prin proiecte diverse, a aspectelor vitale legate de acțiunile zilnice ale oamenilor care, din lipsă de informații, din necunoaștere, pot crea adevărate drame. Voi fi mereu un susținător al proiectelor și campaniilor de acest gen care implică pregătirea populației în fața situațiilor de urgență iminente, adresându-vă, totodată, mulțumiri pentru sprijinul oferit în susținerea acestei componente esențiale a protecției civile”, a declarat dr. Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență.

„Unul din patru români recunoaște că își lasă copiii mai mici de zece ani nesupravegheați în locuință”

Evoluția incendiilor la locuințe, începând cu ianuarie 2012 și până la finalul lunii decembrie 2021, a fost dinamică, înregistrându-se 65.033 de incendii, cu un vârf în anul 2021, de aproximativ 7.000. De remarcat că, după anul 2012, când a început campania „F.O.C. – Flăcările Omoară Copii” realizată în cadrul acestui parteneriat, s-a constatat o scădere a numărului de incendii, fiind înregistrate valori semnificativ mai scăzute decât media pe cei zece ani.

Potrivit sondajului IRES, unul din patru români recunoaște că își lasă copiii mai mici de zece ani nesupravegheați în locuință. De asemenea, 64% dintre cei chestionați consideră că supravegherea permanentă a copiilor este cel mai important lucru pentru asigurarea securității micuților în casă sau gospodărie.

Totuși, în perioada ianuarie 2012-decembrie 2021, un număr de 106 copii și-au pierdut viața ca urmare a incendiilor produse la locuințe. În anul 2013 a fost înregistrat un vârf de 20 de decese, după care a urmat o tendință de scădere, ajungând la 5 în anul 2021.

Deși numărul victimelor în rândul copiilor este în scădere, aceștia rămân categoria cea mai vulnerabilă, atunci când vorbim despre incendii produse la locuințe sau gospodării. În cele mai multe situații, ei nu pot aprecia pericolele din jur și le lipsește puterea de a se salva din calea focului. Din totalul celor care și-au pierdut viața, aproximativ 63% provin din mediul rural, iar 37% din mediul urban.

Din acest motiv, conștientizarea adulților cu privire la responsabilitatea care le revine în ceea ce privește respectarea măsurilor de siguranță în locuințe este și va rămâne obiectivul principal al parteneriatului „Împreună pentru siguranță”.

„Perseverența este caracteristica celor implicați și dedicați obiectivelor lor, este condiția esențială pe drumul către reușită. Timp de un deceniu, instituțiile noastre au demonstrat, prin acțiunile comune derulate la nivel național, că nimic nu este prea greu, atunci când vorbim despre soluții care să salveze vieți și să protejeze bunurile populației din calea dezastrului. Salut, cu recunoștință, efortul depus de toți cei implicați în acest proces continuu de promovare a mesajului preventiv în rândul publicului și a îndemnului constant manifestat, prin modalități diverse, la responsabilizare în fața riscului”, afirmă General-locotenent Dan-Paul Iamandi, Inspector general IGSU.

Eforturile de informare dau roade și în aria de activitate a Delgaz Grid, parte a Grupului E.ON România. Astfel, numărul exploziilor s-a redus cu aproape jumătate (47%) în perioada 2013-2022 comparativ cu media anuală a intervalului 2007-2012. Numărul victimelor a scăzut cu aproape 35%, iar cel al persoanelor decedate cu 40%. În ceea ce privește intoxicațiile cu monoxid de carbon, reducerea este de circa 58%. Numărul victimelor afectate de intoxicații a scăzut, de asemenea, cu 65%, iar cel al persoanelor decedate cu 66%.

„În cei zece ani de parteneriat am reușit să punem în practică o serie de inițiative extraordinare și, unindu-ne forțele, am transmis oamenilor informațiile de care au nevoie pentru a putea preveni situațiile periculoase. Rezultatele sunt vizibile, incidentele de natura intoxicațiilor cu monoxid de carbon şi a exploziilor din zona de activitate a companiei noastre s-au redus la jumătate. De mare importanță, pe lângă campaniile de informare, au fost investițiile făcute de la intrarea pe piața din România, de circa 2 miliarde de euro, din care 1,5 miliarde de euro în rețeaua de distribuție a gazelor naturale şi energiei electrice”, afirmă Volker Raffel, CEO E.ON România.

Încheiat între IGSU şi E.ON România în luna septembrie 2012, parteneriatul „Împreună pentru siguranță” a urmărit derularea, la nivel național, a campaniilor comune de informare şi conștientizare a cetățenilor privind riscurile la care se expun în cazul utilizării necorespunzătoare a surselor de energie, fie că vorbim despre electricitate sau despre gaze naturale.

„În 2017 a fost lansat proiectul România Sigură”

Astfel, în primii ani de colaborare au fost realizate campaniile „F.O.C – Flăcările Omoară Copii” (lansată în septembrie 2012), destinată conștientizării pericolelor la care sunt expuși copiii lăsați singuri sau nesupravegheați în casă, urmată de „R.I.S.C. – Renunță! Improvizațiile sunt Catastrofale!” (lansată în noiembrie 2012), respectiv „R.I.S.C. – Siguranța NU e un joc de noroc!” (decembrie 2013). Acestea şi-au propus nu doar să informeze şi să sensibilizeze populația, ci şi să schimbe, în timp, comportamentul legat de utilizarea corectă a surselor de energie. De asemenea, în 2015, E.ON România s-a alăturat campaniei „Nu tremur la cutremur”, inițiată de Ministerul Afacerilor Interne şi derulată la nivel național prin IGSU.

În anul 2016, pornind de la preocuparea reducerii numărul de victime şi a pagubelor materiale, cele două părți au inițiat, sub egida R.I.S.C., campania de informare preventivă a populației cu sloganul „Mai bine previi, decât să nu fii!”, pentru adoptarea unei atitudini proactive, prin sensibilizarea opiniei publice în vederea montării detectoarelor de incendiu în locuința proprie.

Campaniile R.I.S.C. „Mai bine previi, decât să nu fii!” şi „Siguranța nu e un joc de noroc!” au continuat în anul 2017, mesajele principale fiind curățarea coșurilor de fum cu firme specializate/coșari specializați şi montarea detectoarelor de incendiu și de gaz în locuința proprie. Tot în 2017 a fost lansat proiectul România Sigură, mesajul preventiv pentru reducerea riscurilor odată cu folosirea surselor de energie fiind transmis constant publicului prin intermediul platformelor social media.

„Copiii rămân categoria cea mai vulnerabilă”

O nouă campanie a fost inițiată în 2018, sub egida R.I.S.C. „Mai bine previi, decât să nu fii!”, iar obiectivul de bază al acesteia a urmărit conștientizarea cetățenilor asupra pericolelor la care se pot expune în cazul scăpărilor de gaze în locuințe.

Copiii rămân categoria cea mai vulnerabilă, iar conștientizarea adulților cu privire la responsabilitatea ce le revine în ceea ce privește respectarea măsurilor de siguranță în locuințe a devenit dezideratul principal al campaniei naționale „Ai grijă la cea mai mare grijă: siguranța copilului tău”, lansată în anul 2020.

În perioada 2021-2022 au fost inițiate trei proiecte speciale dedicate canalelor social media – Lecții despre Siguranță cu Taticool și Prințesa Sofia (cu clipuri video dedicate copiilor), Podcast #SigurdeAscultat (despre siguranța copiilor) şi #SafeSummerSports – în care, cu ajutorul influencerilor de pe Tik-Tok, au fost transmise mesaje preventive dedicate tinerilor, pentru a evita electrocutările în apropierea stâlpilor de înaltă tensiune sau prin urcarea pe trenuri. Tot în această perioadă au fost continuate campaniile „Ai grijă la cea mai mare grijă: siguranța copilului tău” şi R.I.S.C. „Mai bine previi, decât să nu fii!”.

Despre IGSU

Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU) a fost înființat la data de 15 decembrie 2004, prin fuziunea Comandamentului Protecției Civile şi Inspectoratului General al Corpului Pompierilor Militari, ca unitate subordonată Ministerului Afacerilor Interne și în coordonarea Departamentului pentru Situații de Urgență. La nivel național, IGSU coordonează toate organizațiile implicate în managementul situațiilor de urgență, în concordanță cu principiile existente pe plan internațional, specifice ONU, NATO, UE şi altor organisme la care România este parte/a aderat.

Despre E.ON România

Grupul german E.ON este unul dintre liderii pieței de energie, având în România o prezență consolidată de-a lungul a 17 ani. Companiile-fanion ale grupului sunt Delgaz Grid şi E.ON Energie România, acestea desfășurând activități de distribuție, respectiv de furnizare a energiei şi a soluțiilor energetice pentru circa 3,4 milioane de clienți. De la intrarea pe piața din România, E.ON a investit peste 2 miliarde de euro, în principal în modernizarea rețelelor. Totodată, valoarea contribuțiilor virate la bugetul de stat şi bugetele locale se ridică la 2,7 miliarde de euro.

Despre Delgaz Grid

Delgaz Grid, compania de distribuție din cadrul Grupului german E.ON, operează o rețea de gaze naturale de peste 23.000 km în 20 de județe din partea de nord şi de vest a României (Cluj, Bistrița Năsăud, Maramureș, Satu Mare, Sălaj, Timiș, Arad, Bihor, Caraș-Severin, Hunedoara, Mureș, Sibiu, Alba, Harghita, Iași, Botoșani, Vaslui, Suceava, Neamț şi Bacău) şi o rețea de electricitate de aproape 81.900 km în șase județe din Moldova: Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava şi Vaslui.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Au fost PROBLEME cu Facebook, Instagram și WhatsApp, miercuri seara. Numeroși utilizatori au fost AFECTAȚI

Publicat

facebook

Facebook, Instagram și WhatsApp nu au putut fi accesate sau au funcționat cu greutate. Incidentul s-a produs miercuri. Au fost afectați numeroși utilizatori, în special din Europa și SUA.

Facebook și Instagram nu au funcționat miercuri, afectând mii de utilizatori din Statele Unite ale Americii, potrivit site-ului Downdetector.com. Sincope în funcționare au fost resimțite și în țara noastră.

Au fost PROBLEME cu Facebook, Instagram și WhatsApp, miercuri seara. Numeroși utilizatori au fost AFECTAȚI

Au fost peste 100.000 de incidente de plângeri legate de Facebook și peste 70.000 cu privire la Instagram, într-o avarie care în SUA a început în jurul prânzului.

WhatsApp, aplicația de mesagerie a Meta, a picat și ea, afectând cel puțin 12.000 de utilizatori, potrivit Reuters.

Unii utilizatori de Facebook și Instagram au anunțat problema pe platforma rivală X. Platformele s-au mai confruntat cu probleme în acest an.

Citește mai departe

EVENIMENT

U-BT – JL Bourg, 89-86. VICTORIE importantă pentru clujeni în BKT EuroCup, în fața finalistei din 2024

Publicat

u-bt

U-BT Cluj a învins, miercuri seara în BTarena, finalista din 2024 JL Bourg, scor 89-86, în etapa a XI-a a BKT EuroCup și a ajuns la a şasea victorie din grupa B şi prima cu formaţia franceză, după șase meciuri directe. La partidă au asistat 7.023 de spectatori.

Pentru U-BT Cluj principalii marcatori au fost Simpson 27 puncte, Stephens 17, Orelik 14, Guzman 12, iar pentru JL Bourg, Castaneda 17, Kokila 12, Pansa 10, Usher 10.

U-BT – JL Bourg, 89-86. VICTORIE importantă pentru clujeni în BKT EuroCup, în fața finalistei din 2024

Pe 18 decembrie, U-BT Cluj va juca în deplasare cu Valencia Basket.

Citește mai departe

EVENIMENT

Aeroportul Internațional Cluj va evalua sisteme avansate care îmbunătățesc fluxul de pasageri sau manipularea bagajelor

Publicat

De

Aeroportul Internațional Cluj

Aeroportul Internațional Cluj colaborează cu SITA pentru a redefini inovația și sustenabilitatea aeroportuară. Astfel, la Cluj vor demara proiecte transformatoare în eficiența operațională, experiența pasagerilor și tehnologiile aviatice verzi.

Împreună cu SITA, liderul global în tehnologia transportului aerian, aeroportul din Cluj a încheiat o colaborare strategică prin semnarea unei Scrisori de Intenție (en.Letter of Intent – LOI).

Aeroportul Internațional Cluj va evalua sisteme avansate care îmbunătățesc fluxul de pasageri sau manipularea bagajelor

”Această inițiativă comună reprezintă un angajament de pionierat necesar în contracararea provocărilor tehnologice și de mediu cu care se confruntă aeroporturile, dar care pune bazele unor progrese semnificative în eficiența operațională și practicile sustenabile din domeniu”, au transmis reprezentanții aeroportului.

Proiecte pilot la Cluj

Scrisoare de intenție deschide calea pentru o serie de proiecte pilot, care vor permite Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj să testeze soluțiile avansate oferite de SITA în condiții reale. Aceste testări sunt concepute pentru a valida tehnologii care simplifică procesele aeroportuare și creează o experiență fluidă pentru pasageri. Prin aceste proiecte inițiale, Aeroportul Internațional Cluj va putea evalua sisteme avansate care îmbunătățesc fluxul de pasageri, manipularea bagajelor și eficiența energetică, sprijinind tranziția aeroportului către operațiuni sustenabile.

„Pe măsură ce industria aviației se confruntă cu cereri fără precedent pentru soluții mai inteligente și mai sustenabile, această cooperare cu Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj ne permite să aducem inovația direct în prim-planul operațiunilor aeroportuare,” a declarat Sergio Colella, Președinte pentru Europa, SITA.

„Împreună, nu doar că anticipăm viitorul călătoriilor aeriene, ci îl și creăm activ, prin proiecte care vor demonstra cum tehnologia poate transforma fiecare etapă a călătoriei pasagerilor. De la reducerea timpilor de așteptare până la diminuarea impactului asupra mediului, colaborarea noastră își propune să stabilească noi standarde care să servească drept model pentru aeroporturile din întreaga lume”, a spus și David Ciceo, directorul general al Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj.

Soluții practice pentru eficiența aeroportului

Un element central al colaborării este cercetarea și dezvoltarea personalizată peisajului operațional unic al Aeroportului Cluj. Prin abordarea unor provocări specifice, SITA și Aeroportul Cluj își propun să co-dezvolte soluții practice care să îmbunătățească eficiența aeroportului și să alinieze operațiunile la obiectivele globale de sustenabilitate. Colaborarea include, de asemenea, ateliere comune pentru schimb de cunoștințe despre tehnologii emergente și tendințe, asigurându-se că ambele părți rămân în avangarda progreselor din domeniile procesării pasagerilor, tehnologiilor mobile și biometriei.

„În primul rând, doresc să felicit SITA pentru recenta deschidere a unui nou centru de tehnologie în Cluj-Napoca, România, dedicat avansării viitorului transportului aerian prin inovație de vârf. Apreciem alegerea lor de a stabili un centru global de cercetare aici și dorim să profităm de această oportunitate pentru a colabora cu unul dintre cei mai importanți lideri în tehnologia transportului aerian, deoarece Aeroportul Internațional Cluj are printre prioritățile sale strategice investiții în soluții tehnologice inovatoare, care vor face industria noastră mai rezilientă și mai sustenabilă în anii care urmează”, a spus David Ciceo.

Responsabilitatea față de mediu este o prioritate majoră, atât SITA, cât și Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj sunt angajați să reducă amprenta ecologică a operațiunilor aeroportuare. Inițiativele de sustenabilitate includ dezvoltarea potențială a tehnologiilor aviatice verzi și a programelor de responsabilitate socială corporativă, stabilind un standard pentru practicile ecologice în industria aviației.

Despre SITA

SITA este furnizorul de soluții IT pentru industria transportului aerian, oferind soluții pentru companii aeriene, aeroporturi, aeronave și guverne. Tehnologia noastră facilitează călătoriile aeriene mai fluide, sigure, securizate și sustenabile.

Cu aproximativ 2.500 de clienți, soluțiile SITA îmbunătățesc eficiența operațională în peste 1.000 de aeroporturi, livrând totodată beneficiile avioanelor conectate către utilizatorii a peste 18.000 de aeronave la nivel global. De asemenea, SITA oferă soluții tehnologice care ajută mai mult de 70 de guverne să găsească echilibrul între securizarea granițelor și asigurarea unor călătorii fără întreruperi. Rețeaua de comunicații conectează fiecare colț al globului, iar SITA gestionează 45% din schimbul de date al comunității de transport aerian.

În 2023, inițiativa Science Based Targets (SBTi) a aprobat obiectivele SITA de reducere a emisiilor pe termen scurt și lung. Aceste obiective, bazate pe date științifice, sunt esențiale pentru ghidarea acțiunilor climatice ale companiei, vizând reducerea eficientă a emisiilor de gaze cu efect de seră. SITA dezvoltă, de asemenea, soluții care ajută industria aviației să își atingă obiectivele de reducere a emisiilor de carbon, inclusiv reducerea consumului de combustibil și creșterea eficienței operaționale.

În 2024, SITA a achiziționat Materna IPS, lider în gestionarea pasagerilor, pentru a crea cel mai puternic portofoliu de soluții pentru pasageri, destinat aeroporturilor și călătoriilor digitale. Ulterior, SITA a achiziționat ASISTIM, pentru a oferi un serviciu complet de gestionare a Centrelor de Control al Operațiunilor de Zbor pentru companiile aeriene. Compania a lansat și SmartSea, pentru a oferi industriei maritime acces la aceeași tehnologie avansată care transformă transportul aerian. Această lansare face parte din extinderea SITA în domeniile croazierelor, căilor ferate și Mobilității Aeriene Urbane, precum vertiporturile.

Citește mai departe

EVENIMENT

Bărbat de 35 de ani din Florești, REȚINUT după ce a produs un accident în Cluj. Avea și permisul ANULAT

Publicat

Femeie găsită moarta la Tureni

Un bărbat de 35 de ani din Florești, a fost reținut de polițiști după ce a produs un accident în Cluj. Acesta avea și permisul anulat.

„În cursul zilei de astăzi, 11 decembrie a.c., polițiștii Biroului Rutier din cadrul Poliției municipiului Cluj-Napoca au reținut pentru 24 de ore un bărbat de 35 de ani, din comuna Florești, după ce acesta ar fi fost implicat într-un eveniment rutier soldat cu pagube materiale, produs la data de 6 decembrie a.c., în jurul orei 21.00, pe Bulevardul 1 Decembrie 1918 din municipiu.

Bărbat de 35 de ani din Florești, REȚINUT după ce a produs un accident în Cluj. Avea și permisul ANULAT

În urma cercetărilor efectuate, s-a stabilit că bărbatul ar fi condus autoturismul, deși avea permisul de conducere anulat ca urmare a unor fapte penale anterioare comise la regimul rutier.

Mai mult, bărbatul se afla sub măsura controlului judiciar, fiind cercetat pentru două infracțiuni similare săvârșite în luna octombrie 2024.

Cu toate acestea, la data de 6 decembrie, bărbatul ar fi condus un autoturism în municipiul Cluj-Napoca, unde nu ar fi adaptat viteza la condițiile de drum și ar fi derapat, părăsind partea carosabilă.

Totodată, bărbatul nu a rămas la locul accidentului, fiind identificat de polițiști în urma verificărilor.

Pe numele său a fost întocmit un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducere a unui vehicul fără permis de conducere.

Cercetările sunt continuate sub coordonarea procurorului de caz, în vederea stabilirii tuturor împrejurărilor producerii faptei”, a comunicat IPJ Cluj.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax