Connect with us

EVENIMENT

IGSU, E.ON și Delgaz Grid – de 10 ani împreună pentru SIGURANȚA din casele românilor

Publicat


conf presa eon igsu 10 ani parteneriat

Peste 10 milioane de români au fost implicați direct în acțiunile de informare și prevenire a riscurilor prin intermediul a 40.000 de activități derulate de către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU), în parteneriat cu E.ON și Delgaz Grid, în ultimii zece ani. Totodată, în fiecare an, aproximativ 5 milioane de oameni au fost beneficiarii campaniilor derulate prin toate canalele de informare, în cadrul parteneriatului „Împreună pentru siguranță”. Valoarea investițiilor în acest proiect se ridică deja la 8,85 milioane de euro.

· Numărul incendiilor și al victimelor din rândul copiilor a scăzut semnificativ la nivel național, începând cu anul 2012;

· În aria de activitate a Delgaz Grid s-au înregistrat cu 47% mai puține explozii, în timp ce numărul victimelor s-a redus cu circa 35%;

· Mesajele despre siguranță au ajuns la milioane de români prin intermediul campaniilor derulate an de an.

Încheiat în anul 2012, în contextul în care s-a constatat o intensificare atât a tipurilor de risc, cât și a frecvenței acestora, care amenințau bunurile sau viețile oamenilor, rolul parteneriatului „Împreună pentru siguranță” s-a dovedit a fi esențial în educarea și informarea populației privind adoptarea unui comportament preventiv, legat de utilizarea în siguranță a surselor de electricitate și gaze, precum și de alte tipuri de riscuri.

„Aproximativ 6.500 de incendii la locuințe au avut loc, în medie, anual în România în ultimii zece ani”

Nevoia unor campanii de conștientizare și educare privind evitarea riscurilor este confirmată și de rezultatele unui sondaj IRES, realizat la solicitarea IGSU. Potrivit acestuia, 83% din respondenți declară că doresc mai multe informații despre modul de acțiune în situații de urgență. În privința situațiilor de risc pe care ar trebui să fie concentrată o eventuală campanie de comunicare, cele mai invocate situații de urgență sunt incendiul în locuință (62%), siguranța copiilor (43%) și cutremurul (34%).

Aproximativ 6.500 de incendii la locuințe au avut loc, în medie, anual în România în ultimii zece ani, potrivit datelor IGSU, în urma acestora fiind înregistrate 5.905 victime, dintre care 2.025 au decedat. Majoritatea incidentelor se petrec, de obicei, în sezonul rece, când, pe fondul temperaturilor scăzute, se constată o creștere a numărului incendiilor produse la gospodării, iar vârstnicii și copiii sunt principalele victime.

Principalele cauze ale incendiilor produse în ultimii zece ani sunt utilizarea coșurilor de fum defecte sau necurățate (31%), instalațiile electrice defecte sau cu improvizații (23%) și mijloacele de încălzire defecte, improvizate sau nesupravegheate (12%). Scăpările de gaze au reprezentat o altă cauză generatoare de situații de urgență, astfel că în ultimii 10 ani au fost înregistrate 800 de incidente la nivel național, în urma cărora 210 persoane au fost rănite, iar 40 au decedat.

„Conlucrarea eficientă între instituțiile guvernamentale, societatea civilă și cetățeni în domeniul pregătirii în fața situațiilor de urgență reprezintă un punct de plecare, care este necesar a fi puternic înrădăcinat în modul de gândire al nostru, al tuturor, scopul fiind protejarea vieții cetățenilor și a bunurilor acestora. Timp de un deceniu, împreună am depus eforturi comune, susținute pentru semnalizarea, prin proiecte diverse, a aspectelor vitale legate de acțiunile zilnice ale oamenilor care, din lipsă de informații, din necunoaștere, pot crea adevărate drame. Voi fi mereu un susținător al proiectelor și campaniilor de acest gen care implică pregătirea populației în fața situațiilor de urgență iminente, adresându-vă, totodată, mulțumiri pentru sprijinul oferit în susținerea acestei componente esențiale a protecției civile”, a declarat dr. Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență.

„Unul din patru români recunoaște că își lasă copiii mai mici de zece ani nesupravegheați în locuință”

Evoluția incendiilor la locuințe, începând cu ianuarie 2012 și până la finalul lunii decembrie 2021, a fost dinamică, înregistrându-se 65.033 de incendii, cu un vârf în anul 2021, de aproximativ 7.000. De remarcat că, după anul 2012, când a început campania „F.O.C. – Flăcările Omoară Copii” realizată în cadrul acestui parteneriat, s-a constatat o scădere a numărului de incendii, fiind înregistrate valori semnificativ mai scăzute decât media pe cei zece ani.

Potrivit sondajului IRES, unul din patru români recunoaște că își lasă copiii mai mici de zece ani nesupravegheați în locuință. De asemenea, 64% dintre cei chestionați consideră că supravegherea permanentă a copiilor este cel mai important lucru pentru asigurarea securității micuților în casă sau gospodărie.

Totuși, în perioada ianuarie 2012-decembrie 2021, un număr de 106 copii și-au pierdut viața ca urmare a incendiilor produse la locuințe. În anul 2013 a fost înregistrat un vârf de 20 de decese, după care a urmat o tendință de scădere, ajungând la 5 în anul 2021.

Deși numărul victimelor în rândul copiilor este în scădere, aceștia rămân categoria cea mai vulnerabilă, atunci când vorbim despre incendii produse la locuințe sau gospodării. În cele mai multe situații, ei nu pot aprecia pericolele din jur și le lipsește puterea de a se salva din calea focului. Din totalul celor care și-au pierdut viața, aproximativ 63% provin din mediul rural, iar 37% din mediul urban.

Din acest motiv, conștientizarea adulților cu privire la responsabilitatea care le revine în ceea ce privește respectarea măsurilor de siguranță în locuințe este și va rămâne obiectivul principal al parteneriatului „Împreună pentru siguranță”.

„Perseverența este caracteristica celor implicați și dedicați obiectivelor lor, este condiția esențială pe drumul către reușită. Timp de un deceniu, instituțiile noastre au demonstrat, prin acțiunile comune derulate la nivel național, că nimic nu este prea greu, atunci când vorbim despre soluții care să salveze vieți și să protejeze bunurile populației din calea dezastrului. Salut, cu recunoștință, efortul depus de toți cei implicați în acest proces continuu de promovare a mesajului preventiv în rândul publicului și a îndemnului constant manifestat, prin modalități diverse, la responsabilizare în fața riscului”, afirmă General-locotenent Dan-Paul Iamandi, Inspector general IGSU.

Eforturile de informare dau roade și în aria de activitate a Delgaz Grid, parte a Grupului E.ON România. Astfel, numărul exploziilor s-a redus cu aproape jumătate (47%) în perioada 2013-2022 comparativ cu media anuală a intervalului 2007-2012. Numărul victimelor a scăzut cu aproape 35%, iar cel al persoanelor decedate cu 40%. În ceea ce privește intoxicațiile cu monoxid de carbon, reducerea este de circa 58%. Numărul victimelor afectate de intoxicații a scăzut, de asemenea, cu 65%, iar cel al persoanelor decedate cu 66%.

„În cei zece ani de parteneriat am reușit să punem în practică o serie de inițiative extraordinare și, unindu-ne forțele, am transmis oamenilor informațiile de care au nevoie pentru a putea preveni situațiile periculoase. Rezultatele sunt vizibile, incidentele de natura intoxicațiilor cu monoxid de carbon şi a exploziilor din zona de activitate a companiei noastre s-au redus la jumătate. De mare importanță, pe lângă campaniile de informare, au fost investițiile făcute de la intrarea pe piața din România, de circa 2 miliarde de euro, din care 1,5 miliarde de euro în rețeaua de distribuție a gazelor naturale şi energiei electrice”, afirmă Volker Raffel, CEO E.ON România.

Încheiat între IGSU şi E.ON România în luna septembrie 2012, parteneriatul „Împreună pentru siguranță” a urmărit derularea, la nivel național, a campaniilor comune de informare şi conștientizare a cetățenilor privind riscurile la care se expun în cazul utilizării necorespunzătoare a surselor de energie, fie că vorbim despre electricitate sau despre gaze naturale.

„În 2017 a fost lansat proiectul România Sigură”

Astfel, în primii ani de colaborare au fost realizate campaniile „F.O.C – Flăcările Omoară Copii” (lansată în septembrie 2012), destinată conștientizării pericolelor la care sunt expuși copiii lăsați singuri sau nesupravegheați în casă, urmată de „R.I.S.C. – Renunță! Improvizațiile sunt Catastrofale!” (lansată în noiembrie 2012), respectiv „R.I.S.C. – Siguranța NU e un joc de noroc!” (decembrie 2013). Acestea şi-au propus nu doar să informeze şi să sensibilizeze populația, ci şi să schimbe, în timp, comportamentul legat de utilizarea corectă a surselor de energie. De asemenea, în 2015, E.ON România s-a alăturat campaniei „Nu tremur la cutremur”, inițiată de Ministerul Afacerilor Interne şi derulată la nivel național prin IGSU.

În anul 2016, pornind de la preocuparea reducerii numărul de victime şi a pagubelor materiale, cele două părți au inițiat, sub egida R.I.S.C., campania de informare preventivă a populației cu sloganul „Mai bine previi, decât să nu fii!”, pentru adoptarea unei atitudini proactive, prin sensibilizarea opiniei publice în vederea montării detectoarelor de incendiu în locuința proprie.

Campaniile R.I.S.C. „Mai bine previi, decât să nu fii!” şi „Siguranța nu e un joc de noroc!” au continuat în anul 2017, mesajele principale fiind curățarea coșurilor de fum cu firme specializate/coșari specializați şi montarea detectoarelor de incendiu și de gaz în locuința proprie. Tot în 2017 a fost lansat proiectul România Sigură, mesajul preventiv pentru reducerea riscurilor odată cu folosirea surselor de energie fiind transmis constant publicului prin intermediul platformelor social media.

„Copiii rămân categoria cea mai vulnerabilă”

O nouă campanie a fost inițiată în 2018, sub egida R.I.S.C. „Mai bine previi, decât să nu fii!”, iar obiectivul de bază al acesteia a urmărit conștientizarea cetățenilor asupra pericolelor la care se pot expune în cazul scăpărilor de gaze în locuințe.

Copiii rămân categoria cea mai vulnerabilă, iar conștientizarea adulților cu privire la responsabilitatea ce le revine în ceea ce privește respectarea măsurilor de siguranță în locuințe a devenit dezideratul principal al campaniei naționale „Ai grijă la cea mai mare grijă: siguranța copilului tău”, lansată în anul 2020.

În perioada 2021-2022 au fost inițiate trei proiecte speciale dedicate canalelor social media – Lecții despre Siguranță cu Taticool și Prințesa Sofia (cu clipuri video dedicate copiilor), Podcast #SigurdeAscultat (despre siguranța copiilor) şi #SafeSummerSports – în care, cu ajutorul influencerilor de pe Tik-Tok, au fost transmise mesaje preventive dedicate tinerilor, pentru a evita electrocutările în apropierea stâlpilor de înaltă tensiune sau prin urcarea pe trenuri. Tot în această perioadă au fost continuate campaniile „Ai grijă la cea mai mare grijă: siguranța copilului tău” şi R.I.S.C. „Mai bine previi, decât să nu fii!”.

Despre IGSU

Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU) a fost înființat la data de 15 decembrie 2004, prin fuziunea Comandamentului Protecției Civile şi Inspectoratului General al Corpului Pompierilor Militari, ca unitate subordonată Ministerului Afacerilor Interne și în coordonarea Departamentului pentru Situații de Urgență. La nivel național, IGSU coordonează toate organizațiile implicate în managementul situațiilor de urgență, în concordanță cu principiile existente pe plan internațional, specifice ONU, NATO, UE şi altor organisme la care România este parte/a aderat.

Despre E.ON România

Grupul german E.ON este unul dintre liderii pieței de energie, având în România o prezență consolidată de-a lungul a 17 ani. Companiile-fanion ale grupului sunt Delgaz Grid şi E.ON Energie România, acestea desfășurând activități de distribuție, respectiv de furnizare a energiei şi a soluțiilor energetice pentru circa 3,4 milioane de clienți. De la intrarea pe piața din România, E.ON a investit peste 2 miliarde de euro, în principal în modernizarea rețelelor. Totodată, valoarea contribuțiilor virate la bugetul de stat şi bugetele locale se ridică la 2,7 miliarde de euro.

Despre Delgaz Grid

Delgaz Grid, compania de distribuție din cadrul Grupului german E.ON, operează o rețea de gaze naturale de peste 23.000 km în 20 de județe din partea de nord şi de vest a României (Cluj, Bistrița Năsăud, Maramureș, Satu Mare, Sălaj, Timiș, Arad, Bihor, Caraș-Severin, Hunedoara, Mureș, Sibiu, Alba, Harghita, Iași, Botoșani, Vaslui, Suceava, Neamț şi Bacău) şi o rețea de electricitate de aproape 81.900 km în șase județe din Moldova: Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava şi Vaslui.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Cod PORTOCALIU de viscol în zona montană a Clujului

Publicat

iarna viscol

Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a emis, joi dimineaţa, atenţionări nowcasting Cod portocaliu de viscol în zona de munte din Cluj și din alte patru judeţe, valabile în următoarele ore.

Potrivit meteorologilor, până ora 12:00, în zona de munte a judeţelor Cluj, Gorj, Vâlcea, Caraş-Severin şi Hunedoara, la altitudini de peste 1.800 de metri, se va semnala ninsoare însoţită de vânt cu viteze la rafală de peste 90-100 km/h, care determină scăderea vizibilităţii sub 50 de metri.

De altfel, ANM a emis un Cod galben de ninsori însemnate cantitativ şi viscol în zona de munte şi unul de vânt puternic în Transilvania şi Oltenia, valabile până vineri dimineaţa.

În acest interval, va ninge temporar la munte, însemnat cantitativ îndeosebi în zona Carpaţilor Occidentali şi în cea din jumătatea de nord a Carpaţilor Orientali, unde prin acumulare vor fi cantităţi de precipitaţii de peste 30 – 40 litri/mp, şi se va depune strat consistent de zăpadă.

Vântul va avea intensificări cu viteze de 50 – 70 km/h, iar la peste 1.700 de metri, temporar, rafalele vor depăşi 80 – 90 km/h, va fi viscol şi vizibilitatea scăzută.

De asemenea, pe parcursul zilei de joi, 2 februarie, local şi temporar, în Transilvania şi Oltenia vor fi intensificări ale vântului cu viteze în general de 55 – 65 km/h.

„Intensificări temporare ale vântului vor fi pe arii restrânse şi în restul teritoriului”, avertizează meteorologii.

Sursa: Agerpres

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Florești, cel mai mare buget din istorie, 154 de milioane de lei. Secretar: Amendamentele USR, fără elemente legale de aprobare

Publicat

local

Consiliul Local Florești a aprobat cel mai mare buget din istoria comunei, de peste 154 milioane de lei (circa 31 de milioane de euro), primarul Bogdan Pivariu anunțând că peste jumătate din sumă este destinată investițiilor.

Edilul a precizat că printre investițiile preconizate se numără începerea lucrărilor la „strâmtoarea” Terra, inclusiv strada Teilor, deschiderea unui nou drum în comună și realizarea unei ieșiri suplimentare în drumul național.

De asemenea, tot în acest an se va realiza cel mai mare parc din Florești,pe o suprafață de peste 4 hectare, investiție care se ridică la aproape 23 milioane lei, și va începe sistematizarea unui lot de străzi preluate recent de primărie – Narciselor, Florilor, după finalizarea licitației.

Consilieri USR, amendamente fără sursă de finanțare

În cadrul ședinței Consiliului Local Florești în care s-a aprobat bugetul, aleșii PNL și UDMR au susținut proiectul, în timp ce consilierii USR au solicitat adoptarea mai multor amendamente depuse deși nu au indicat sursa de finanțare pentru acestea.

”Nu noi suntem în măsură să stabilim bugetele și liniile bugetare și nicăieri în Codul Administrativ nu se spune că un consilier este obligat să specifice exact sursa de finanțare. Noi am specificat care sunt liniile de finanțare și mai departe este problema Departamentului Economic să integreze ceea ce am propus noi în bugetul actual.

Noi nu putem să venim să tăiem din buget, este elaborat de Departamentul Economic al primăriei și nu vrem să le luăm această oportunitate de a reface acest buget”, a spus consilierul USR Daniel Bitică.

În replică, primarul Pivariu a precizat că bugetul este atributul său, nu al Departamentului Economic.

”La propunerea mea a fost un draft de buget care a trecut prin toate formele legale, așa cum spune legea. Ați avut perioada de consultare unde ați depus contestații și am ajuns la un proiect de buget care trebuie amendat.

Nu este treaba Departamentului Economic să găsească sursa de finanțare pentru dvs. Excedentul bugetar este distribuit în acest buget”, a spus primarul.

”Nu aprobăm un amendament și apoi refacem bugetul”

Secretarul general al comunei Florești, Alin Orza, a explicat că, din punct de vedere al legii, sursa de finanțare a proiectelor în cazul unor amendamente trebuie indicată de inițiatorul amendamentului.

”Forma de amendament a bugetului conține, în mod imperativ, sursa de finanțare. Un amendament al unui proiect de buget este un act care, în urma unei ipotetice aprobări, permite bugetului să fie aplicabil cu amendamentul inserat în el.

Nu înseamnă că aprobăm un amendament și o să refacem apoi  bugetul că am aprobat amendamentul. Odată aprobat, amendamentul face parte din buget.

Amendamentele, în forma în care au fost formulate, nu au această caracteristică de a asigura aplicabilitatea ulterioară unei ipotetice aprobări a bugetului. Raportat la indicarea, relativ sumară, a sursei de finanțare din excedent, este derizorie și nefezabilă, excedentul fiind repartizat.

Considerăm că amendamentele, în forma în care sunt formulate, nu conțin toate elementele legale pentru a fi aprobate”, a menționat Orza.

Consilierul Marius Todoran (USR) a folosit expresia ”să ne combine”, referindu-se la primar, iar acesta a reacționat și a spus că în cadrul Consiliului Local Florești nu se pot folosi astfel de expresii ”de mahala”.

Grupul USR a depus 6 amendamente, acestea fiind respinse, bugetul fiind aprobat cu voturile PNL și UDMR, în timp de consilierii USR s-au abținut.

 

Citește mai departe

ANUNȚURI PUBLICE

Era prea bună să fie adevărată. CHIRIA ieftină din centrul Clujului, o ÎNȘELĂTORIE. Nu e prima țeapă din oraș: „Grijă mare!”

Publicat

screenshot 668 e1674911791349

Mai mulți clujeni au susținut că apartamentul cu 2 camere oferit spre închiriere de un proprietar la sub 250 de euro era o ofertă prea bună să fie adevărată. Un bărbat din Cluj-Napoca postase un anunț pe un site de imobiliare săptămâna trecută, anunț ce a stârnit interesul, dar și dezamăgirea celor care se află în căutarea unei chirii, printre care se numără și un student. Acesta i-a dat un email proprietarului, cerând mai multe detalii despre apartamentul de pe Bulevardul 21 Decembrie, iar răspunsul lui nu i s-a părut convingător.

„Adresa exactă nu aș vrea să o spun înainte să ne vedem”, a menționat, printre rânduri, proprietarul.

Acesta a mai precizat că lucrează în Anglia și că poate veni în câteva zile la Cluj pentru a face contractul. Dar studentul a încercat să afle mai multe despre proprietar, întrucât nu i-a inspirat încredere.

„Emailul nu pare convingător și am încercat să-i urmăresc amprenta digitală. Nu apare nimic. Apoi am văzut același anunț cu aceeași imagine și aceeași formulare, dar cu alt e-mail, postat în 2021. Este o înșelătorie”, susține tânărul.

Anunțul de acum 2 ani avea în descriere o adresă de email (ristea1968a@gmail.com), care nu coincide cu cea actuală, t69alb@gmail.com.

whatsapp image 2023 01 29 at 19.09.40

În 2021, proprietarul cerea o chirie mai mare cu 50 de lei, un avans pe 2 luni în loc de 3, dar și garanția pe o lună, spre deosebire de anunțul actual, în care a punctat că vrea plata sumei fixe de 1150 de lei și chiria în avans pe 3 luni, deși se ajunge la aproximativ aceeași sumă: 3600 de lei în anunțul vechi, respectiv 3450 de lei în prezent.

screenshot (682)

whatsapp image 2023 01 29 at 18.49.44 (1)

Proprietarul fără număr de telefon: „E normal să ceri detalii, dar sunt mulți care pun 10 întrebări, dintre care 5 nu își au rostul”

Proprietarul are numele Albert Tiste, potrivit adresei de email actuale, și susține că motivul pentru care nu și-a lăsat numărul de telefon în anunț este că mulți pun întrebări „care nu își au rostul” și că s-a săturat de apeluri de la agenți imobiliari care se dau clienți, el nedorind să colaboreze cu agenții.

„Vă puteți muta imediat”, a spus acesta în răspunsul trimis către student.

Însă băiatul nu a dat curs discuțiilor, fiind convins că este o înșelătorie prin care bărbatul urmărește să primească mai mulți bani într-un timp scurt. De aceeași părere au fost și alți clujeni care au văzut anunțul.

„Este fake, proprietarul doar încearcă să primească bani prin western înainte să faci contractul de închiriere cu el și fără să vezi întâi apartamentul”, a comentat cineva.

whatsapp image 2023 01 29 at 18.49.44

Același anunț era și în centrele altor orașe, acum 1 an

Un utilizator a spus că a văzut și el același anunț în urmă cu 2 ani, recomandând tuturor să aibă grijă cu banii.

„Dacă ar fi să caut mai bine în mail, mai am conversația cu așa-zisul proprietar! Grijă mare unde și cui îi dați banii înainte”, afirmă acesta.

„Când sună prea bine să fie adevărat și te întrebi dacă e țeapă… Ai dreptate, e țeapă”, a punctat un altul.

Un clujean a încercat să-l identifice pe proprietar asemenea studentului.

„Am găsit anunțul anul trecut, cam pe vremea asta. Am căutat pozele pe Google Imagini și același apartament era și-n Timișoara, și-n Sibiu, tot într-o zonă centrală”, explică el.

screenshot 668 e1674911791349

Alte țepe în imobiliare

Investigațiile derulate până în prezent de către Polițiștii Serviciului de Investigații Criminale au dus la concluzia că, în perioada 2021-2022, 3 bărbați din Cluj-Napoca, având vârste cuprinse între 36 și 63 de ani, ar fi indus în eroare mai multe persoane, determinându-le să remită anumite sume, cu titlu de avans sau plată integrală, în scopul achiziționării unor garsoniere sau imobile aflate în construcție în municipiul Cluj-Napoca, fără deținerea unor autorizații de construcție valabile.

Polițiștii de investigații criminale au efectuat 4 percheziții în data de 30 ianuarie, la imobilele celor bănuiți, precum și într-un spațiu care era utilizat de aceștia drept birou.

Au fost descoperite și ridicate zeci de sisteme informatice, printre care laptopuri și tablete, telefoane mobile, dar și peste 7.000 de cartele telefonice, despre care există bănuiala că ar fi fost sau urma a fi utilizate la comiterea unor fapte de înșelăciune similare.

Citește și VIDEO FOTO Țepari din imobiliare, arestați de polițiștii clujeni. Unul dintre ei a creat un prejudiciu de 5 milioane de euro

 

 

 

 

Citește mai departe

ECONOMIE

Doar 67 companii de impact au intrat în INSOLVENȚĂ în 2022. În țară sunt peste 13.000 de astfel de companii cu PROBLEME

Publicat

citr piata insolventelor 2022

Peste 6.700 de companii au intrat în insolvență în anul 2022, o creștere de 10% față de anul 2021 (6.144). Dintre acestea, 67 sunt companii de impact, care cumulează peste 5.500 de angajați, înregistrează active în valoare de peste 1,5 miliarde lei și datorii la bugetul statului de peste 170 milioane lei, arată analiza CITR, liderul pieței de insolvență și restructurare din România. Numărul companiilor de impact intrate în insolvență rămâne 67, aproximativ 1% din totalul celor aflate în insolvență iminentă, procent similar înregistrat și în anul 2021.

· Peste 6.700 de companii au intrat în insolvență în 2022, din care doar 67 sunt companii de impact, cu active de peste 1 milion euro.

· Peste 13.000 de companii care însumează peste 93.5 miliarde euro cifra de afaceri și peste 710 mii angajați, sunt restructurabile sau în insolvență iminentă

· Comerțul, construcțiile și industria prelucrătoare rămân cele mai afectate domenii în 2022. Companiile din aceste domenii reprezintă peste 60% din numărul total al firmelor intrate în insolvență în 2022.

· București, Bihor și Cluj sunt regiunile cu cele mai multe insolvențe

„În pofida încercărilor manifestate de reglementările europene de a încuraja mecanismele de restructurare rapide și eficiente, constatăm o menținere a inerției în ceea ce privește companiile în dificultate. Deși în România avem două mecanisme noi de restructurare introduse la timp în legislația noastră, observăm că doar 1% dintre companiile de impact care ar putea beneficia de pe urma unei restructurări au intrat sub protecția legii insolvenței, majoritatea fiind proceduri la cererea creditorilor, nu din voința proprie” a spus Paul Dieter Cîrlănaru, CEO CITR.

thumbnail paul dieter cîrlănaru ceo citr

Paul Dieter Cîrlănaru

Studiul companiilor de impact publicat de CITR la finalul anului 2022 arată că 43% dintre companii amână decizia de a lua măsuri de revenire mai mult de 3 ani, consecința fiind creșterea disproporționată a volumului datoriilor pentru a menține activitatea. Amânarea însă diminuează șansele de redresare. Anul trecut s-a înregistrat o creștere a numărului de proceduri de restructurare în zona de preinsolvență sau în afara insolvenței prin aplicarea facilităților fiscale puse la dispoziția companiilor. Această tendință a pieței ne arată că antreprenorii au căutat măsuri punctuale de reducere a datoriilor.

„Cifrele actuale sunt un rezultat al măsurilor fiscale aplicate în ultima perioadă ca răspuns la dificultățile economice și se manifestă printr-o creștere a nivelului datoriilor globale în toate segmentele – public, privat și casnic. Doar o inversare a acestui trend ar conduce la luarea unor măsuri de tratare activă a dificultăților prin care trec companiile de impact. Iar efectul se va vedea în sănătatea companiilor și a economiei noastre”, a concluzionat Paul-Dieter Cîrlănaru.

„Vârful perioadei de insolvențe a fost înregistrat în 2013-2015”

După doi ani de scăderi ale insolvențelor la nivel global, cele mai recente cifre confirmă că acestea se intensifică în economiile lumii, având în vedere oprirea treptată a măsurilor temporare de sprijin din partea statelor, care, în cele mai multe cazuri, doar au amânat momentul insolvenței. Cu cât soluțiile de salvare, de restructurare sunt accesate mai târziu, cu atât șansele de revenire scad.

Istoric vorbind, valurile semnificative de insolvențe au venit cu un decalaj de câțiva ani față de momentele dificile din economie. De exemplu, după criza din 2008, vârful perioadei de insolvențe a fost înregistrat în 2013-2015. Diferit față de atunci este că acum avem mecanisme noi de restructurare care pot eficientiza sau sprijini companiile în dificultate să își revină mult mai ușor.

Mediul de business poate beneficia de proceduri clare, eficiente, respectiv acordul de restructurare și concordatul preventiv, în care au libertate de negociere cu creditorii și de suspendarea executărilor silite, iar în același timp, creditorii companiilor pot beneficia de un grad mai mare de recuperare a creanțelor prin apelarea la aceste mecanisme de restructurare încă de la primele semne de dificultate.

Despre CITR

CITR este liderul pieței de insolvență și restructurare din România încă din 2008. Cu o experiență de peste 22 de ani pe piața insolvenței și peste 1100 de proiecte gestionate de-a lungul timpului, CITR administrează anual un patrimoniu de 1 miliard de euro și distribuie anual peste 100 de milioane de euro creditorilor, în misiunea sa de a salva valoarea din companiile românești de impact. CITR este o companie Impetum Group, primul grup românesc dedicat misiunii de a maximiza valoarea de business din oricare etapă din viața unei companii, cu scopul de a crea un impact pozitiv în economie.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax