EDUCATIE
Grădină senzorială amenajată în curtea școlii din Băișoara de bursierii ”Vreau în clasa a 9-a” Cluj
Curtea școlii e tot a elevilor, cu atât mai mult în această perioadă, când timpul petrecut în aer liber, la distanțe sigure față de colegi, e atât de important. Cu ajutorul a aproximativ 40 de bursieri ”Vreau în clasa a 9-a” ai Fundației World Vision Romania, în curtea Școlii Gimnaziale ”Mircea Luca” din comuna Băișoara, județul Cluj, am amenajat o Grădină Senzorială de care să se poată bucura toți cei peste 150 de elevi ai unității de învățământ.
Timp de 3 zile, bursierii, unii dintre ei foști elevi ai școlii din localitate, acum elevi la licee din
Cluj-Napoca, ajutați de câțiva voluntari externi și angajați ai World Vision Romania, au contribuit fiecare cu talentul și abilitățile sale la realizarea proiectului. Unii au adunat iarba și au săpat aleea, alții au montat profilele și au vopsit mobilierul, iar ceilalți au pregătit și au pictat panouri.
Unele dintre materiale au fost pregătite de acasă și doar aduse și montate în grădina senzorială, altfel încât la întâlnirile fizice de lucru să nu fie mai mult de 10-15 participanți. Planul de amenajare aparține tot unei absolvente a Școlii Gimnaziale din Băișoara, Ioana Bordea, acum studentă la masterat la Peisagistică. Ioana a fost la rândul ei bursieră ”Vreau în clasa a 9-a” și a răspuns imediat apelului de a ajuta comunitatea care a crescut-o.
„Să te bucuri de o experiență vizuală și tactilă diferită la fiecare pas”
”Eu am învățat aici în clasele V-VIII și zona asta verde era oarecum interzisă, ca elevi nu aveam voie decât pe terenul de fotbal. Când World Vision a apelat la mine am zis da imediat, mă bucur că am putut să contribui la o schimbare în bine aici. Am folosit doar materiale pe care le găsim în zonă, dar suntem prea obișnuiți cu ele ca să le observăm frumusețea și utilitatea: pietriș, lemn, nisip, plante decorative.
Fiecare are o textură diferită și un aspect aparte, la asta m-am gândit când am făcut proiectul aleii senzoriale, să te bucuri de o experiență vizuală și tactilă diferită la fiecare pas”, a explicat Ioana.
„Timpul petrecut în curte să fie în egală măsură distractiv și educativ”
Conceptul de grădină senzorială se referă la utilizarea unor materiale naturale care, la atingere, au atât efect relaxant, cât și terapeutic și educativ. Copiii pot fi învățați să recunoască diferitele texturi, să le afle proprietățile și la ce folosesc, precum și să se bucure pur și simplu de prezența lor în natură.
De asemenea, pentru ca spațiul din curtea școlii să ofere o experiență completă, au fost montate
panouri pictate tot de voluntari și elemente de mobilier cu mici surprize pentru cei care vor alege
”să se odihnească” pe ele. Joculețe, texte și ghicitori inspirate din ”Micul Prinț” au fost inserate printre elementele de decor, astfel încât timpul petrecut în curte să fie în egală măsură distractiv și educativ. Totul a fost gândit și pus în practică de acești copii minunați, în care ne punem toate speranțele zilei de mâine.
„Putem transforma curtea școlii într-un fel de parc”
”Îmi place că astfel de proiecte ne dau și ocazia să ne întâlnim cu toata gașca din Vreau în clasa a 9-a, ne distrăm, dar facem și ceva util. Copiii cred că vor fi încântați să vadă cum arată acum curtea școlii, să se poată juca în voie”, spune Daniel, bursier ”Vreau în clasa a 9-a” și voluntar în acest proiect.
”Înainte nu era nimic aici, doar iarbă și câțiva copaci, era și greu de întreținut. Acum, dacă mai facem un mic efort, putem transforma curtea școlii într-un fel de parc, să poată veni inclusiv părinții să se relaxeze, împreună cu copiii, după ore sau în zilele libere”, spune directoarea Școlii Gimnaziale ”Mircea Luca” din Băișoara, Lucreția Presecan.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






