ACTUALITATE
GOTO Parking a transmis CJ Cluj o nouă adresă prin care justifică necesitatea majorării tarifelor de parcare la Aeroport
Solicitarea majorării tarifelor de parcare la Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, făcută de compania GOTO Parking, a fost amânată de Consiliul Județean. În acest sens, compania a depus la CJ o nouă adresă, prin care arată de ce se justifică majorarea prețurilor.
Propunerea de actualizare a tarifelor este necesară, arată cei de la GOTO Parking, având în vedere evoluția indicatorilor economici din ultimele 18 luni. Este vorba de creșterea inflației/ prețurilor de consum, energiei, gazului, combustibililor, materialelor de construcții, salariilor minim și mediu brut pe economie și previziunile economice pentru anul 2022.
Drept urmare, alinierea tarifelor la realitățile economice actuale apare ca un demers firesc, spun administratorii parcării.
Documentul depus la registratura CJ Cluj
Subscrisa, GOTO Parking S.R.L., cu sediul în Cluj Napoca, strada Trifoiului, nr. 14, bloc C4, județul Cluj, având cod fiscal RO 27375053, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Cluj cu nr. J12/4264/2020 și având punct de lucru în Cluj – Napoca, strada Traian Vuia nr. 149 – 151, Terminal Sosiri, județul Cluj, reprezentată de către Constantin Enache, în calitate de administrator (“GOTO Parking”)
Având în vedere :
- discuțiile din cadrul ședinței din data de 27.04.2022 a Consiliului Județean Cluj privind pct. 6 de pe ordinea de zi: Proiect de hotărâre privind avizarea tarifelor de parcare actualizate, aplicate de GOTO PARKING SRL în temeiul Contractului de concesiune de lucrări publice nr. 29/17.08.2010;
- faptul că subscrisa intenționează continuarea derulării Contractului de concesiune în cele mai bune condiții, precum și oferirea către pasagerii care tranzitează Aeroportul Cluj servicii la cele mai înalte standarde, sens în care a realizat investiții în spațiile de parcare și în continuare desfășoară un program de investiții;
Vă supunem atenției prezenta
COMPLETARE la adresa noastră nr. 25/18.03.2022, înregistrată la registratura generală a Consiliului Județean Cluj sub nr. 11104/21.03.2022 privind modalitatea de calcul a actualizării tarifelor de parcare din Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj
Cu titlu preliminar, amintim că tarifele parcării din cadrul Aeroportului pe care o administrăm, în calitate de concesionar, nu au mai fost actualizate din noiembrie 2020.
Propunerea noastră de actualizare a
tarifelor este necesară, având în vedere evoluția indicatorilor economici din ultimele 18 luni: creșterea inflației/ prețurilor de consum, energiei, gazului, combustibililor, materialelor de construcții, salariilor minim și mediu brut pe economie și previziunile economice pentru anul 2022. Drept urmare, alinierea tarifelor la realitățile economice actuale apare ca un demers firesc.
În cele ce urmează prezentăm pe scurt 4 aspecte relevante care justifică în mod obiectiv necesitatea actualizării tarifelor, pe care le-am avut în vedere:
a) Fundamentarea concretă a propunerii de actualizare a tarifelor – indicatorii de creștere a costurilor noastre operaționale.
În concret, în tabelul următor prezentăm sintetic creșterile noastre de costuri operaționale previzionate pe anul 2022 vs. 2021, care au fundamentat propunerea noastră de actualizare a tarifelor, procentul ponderat de creștere fiind de 26%:
Procentele din tabel au fost obținute prin compararea valorilor bugetate pentru anul 2022 și sumele efectiv realizate în anul 2021, cu mențiunea că s-au avut în vedere doar cheltuielile directe care țin strict de operarea directă a parcării, iar nu și cheltuielile indirecte (ex. juridic, comunicare) care înregistrează și ele creșteri semnificative, având în vedere litigiile cu Regia Autonomă Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj.
Mai menționăm că aceste creșteri își fac efectele deja de luni bune, întrucât actele adiționale în care GOTO a luat act de creșteri generale de prețuri și le-a recunoscut partenerilor sunt în vigoare de la început de an și unele chiar din decembrie anul anterior.
Această parcare ponderată a costurilor cu 26% a fost transpusă și în actualizarea tarifelor în parcare. Menționăm că nu am modificat structura tarifelor, ci doar am procedat la o aliniere a acestora la creșterile generale din economia românească.
b) Creșterea indicatorilor economici care ne impactează direct activitatea de administrare și dezvoltare a parcării.
În tabelul de mai jos prezentăm succint creșterile generale ale indicatorilor economici pe principalele domenii care ne influențează și ne vor influența în viitor activitatea pentru investițiile pe care le vom efectua în parcarea Aeroportului, pe care o administrăm:
Este important de luat în considerare faptul că creșterile menționate la punctul a) – pe costuri directe – sunt creșterile înregistrate istoric, adică ele funcționează pe ceea ce este înregistrat deja pe anul anterior și nu le-am aliniat anticipativ la creșterile preconizate pe anul în curs, care sunt mult mai mari.
Astfel, pentru anul 2022 BNR estimează că creșterile pe trimestre vor fi:
Așadar, rata inflației va înregistra o creștere suplimentară de aprox 10% în anul 2022, iar pe viitor, în următoarele luni se estimează continuarea trendului de creștere în toate domeniile. Cu titlu de exemplu, precizăm piața materialelor de construstrucții, existând și discuții recente privind o potențială creștere a salariului minim cu încă cca. 10% în cursul anului 2022, neoficializată încă.
Prin urmare propunerea de actualizare a tarifelor a fost impusă nu doar de un indicator intern al GOTO – creșterea costurilor directe (care este indicatorul cel mai ușor de identificat), dar am avut în vedere și inflația și indicii de creștere din domeniile care ne impactează cu precădere activitatea de administrare a parcării, respectiv: salariul minim brut pe economie (pază, curățenie), energie (iluminat, stații de încărcare electrice), materiale de construcții (lucrări de întreținere, modernizare carosabil, asfaltare parcare), indici de creștere cu mult superiori nivelului de creștere al inflației.
c) Investiții pentru continuarea modernizării parcării
Anul acesta vom continua realizarea de investiții pentru a avea o parcare modernă, demnă de o Poartă de intrare în Transilvania și anume:
- parcare integrată în lumea de business și comunitatea Clujului,
- parcare care ia in considerare exigentele ESG – Environmental, Social & Governance,
- parcare digitalizată.
Necesitatea actualizării tarifelor practicate în parcare are în vedere atât planul de investiții demarat pentru anul 2022, cât și pentru anii următori, investiții care au ca scop oferirea către pasagerii care tranzitează Aeroportul Cluj servicii la cele mai înalte standarde de calitate.
Toate aceste investiții destinate creșterii gradului de satisfacție al clienților au presupus și presupun în continuare costuri suplimentare. Astfel, pentru a menționa doar câteva direcții:
- de la începutul anului 2022 am demarat programul de reasfaltare a parcării, investiția făcută în luna martie reprezentând o primă etapă în programul de asfaltare gândit pentru anul acesta, respectiv reparare a carosabilului în parcare. Pentru investiția ce urmează a se realiza, oferta se ridică la cca. 130.000 euro fără TVA, la prețuri valabile în luna martie 2022, prețuri ce nu mai sunt valabile la această dată, care cu siguranță se vor majora în următoarele luni;
- tot în luna martie am demarat programul de investiții destinate susținerii posesorilor de autoturisme electrice, investiția realizată constând în primele două stații de încărcare mașini electrice. Coroborat cu acest proiect suntem în curs de autorizare pentru amplasarea unui transformator electric de putere, echipament ce ne va asigura premisele necesare în vederea implementării tuturor proiectelor gândite pentru dezvoltarea, modernizarea și digitalizarea parcării. Investiția pentru acest echipament, la momentul demarării proiectului a fost estimată la cca 100.000 euro, dar între timp furnizorul echipamentului principal a majorat prețul de livrare;
- avem în vedere și un program prin care vom oferi internet gratuit în incinta parcării pentru toți cei care tranzitează sau utilizează parcarea administrată de GOTO Parking;
- facem demersuri pentru a personaliza utilizarea unor instrumente de plata (aplicație și plata cu telefonul) pentru a scurta timpul de ședere necesar așteptării la coada la ghișeu sau la aparatul de plată;
- tot în anul 2022 vom investi în zone verzi în incinta parcării, zone verzi ce vor conduce la schimbarea semnificativă a imaginii parcării dintr-o parcare printre betoane într-o parcare cu multe insule de vegetație;
- menționam că am demarat în cursul anului 2021 și vor continua și în 2022 diferite programe sociale și culturale menite a îmbunătăți experiența utilizatorilor noștri (parteneriate cu evenimente culturale, sărbatorirea Zilei Taximetristului, Ziua Copilului etc.)
d) În toată perioada pandemiei 2020-202, deși încasările au scăzut dramatic sub punctul de susținere a costurilor proprii, iar serviciile oferite în parcare s-au ridicat la standardele necesare respectării normelor de sănătate publică (dezinfectarea periodică a tuturor spațiilor, marcaje pentru respectarea distanțării sociale etc.), GOTO Parking SRL nu a cerut niciun fel de facilități la plata redevenței și și-a achitat obligațiile la parteneri cu respectarea tuturor condițiilor contractuale.
Mai mult decât atât, nu a întrerupt programul investițional asumat.
Pentru a acoperi deficitul de cash-flow acumulat în prima parte a anului 2020 și pentru acoperirea costurilor operaționale curente, subcrisa GOTO Parking SRL am apelat la creditare, respectiv în perioada iunie-august 2020 am contractat un împrumut din partea acționarului companiei în valoare de 675.000 lei.
Ulterior, în luna noiembrie 2020 am solicitat în plus și obținut un credit în valoare de 634.071 lei de la bancă, iar în toamna anului 2021 a fost deschisă și o linie de credit în cuantum de 500.000 lei, menită să asigure lichiditatea în lunile de iarnă cu activitatea scăzută.
Concluzionând, toate cele de mai sus, în conformitate cu tendințele economice de creștere din ultima perioadă, au fundamentat în mod obiectiv necesitatea propunerii noastre de indexare a tarifelor parcării, pentru care am solicitat avizul Consiliului Județean, conform prevederilor contractului de concesiune, având ca scop administrarea optimă și modernă a parcării.
Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
EVENIMENT
Clujeanul Mircea Abrudean a fost ales vicepreședinte al Senatului și a preluat atribuțiile de președinte al acestui for
Clujeanul Mircea Abrudean a fost ales, sâmbătă, în funcția de vicepreședinte al Senatului.
Din această calitate, Mircea Abrudean va prelua atribuțiile de președinte al Senatului. Abrudean a fost până acum Secretar General al Guvernului condus de Marcel Ciolacu.
Clujeanul Mircea Abrudean a fost ales vicepreședinte al Senatului și a preluat atribuțiile de președinte al acestui for
Sâmbătă a avut loc ședință de plen la Senat pentru validarea mandatelor de senator. Tot astăzi, în plen, Mircea Abrudean a fost ales vicepreședinte al Senatului.
Din această calitate, Mircea Abrudean va prelua atribuțiile de președinte al Senatului, conform Hotărârii Biroului Permanent al acestui for.
“Aceasta este o responsabilitate majoră, într-un moment în care echilibrul și deciziile bine gândite sunt esențiale pentru țara noastră. Am acumulat experiență importantă în toate pozițiile deținute, de la prefect în plină pandemie, la Secretar General al Guvernului, în contextul unui război la granițe. Sunt hotărât să folosesc tot ce am învățat și realizat în slujba voastră, într-o perioadă plină de provocări.
Acest mandat mă onorează, dar mă și obligă să acționez ferm, cu echilibru și dedicare totală”, a transmis Mircea Abrudean.
EVENIMENT
Criza politică prelungită din Bulgaria și lecțiile pentru România. Șapte runde de alegeri parlamentare în trei ani
În timp ce Bulgaria traversează o criză politică prelungită, incapabilă să formeze un guvern stabil din 2021, România se confruntă cu propriile provocări în negocierile pentru formarea unui guvern după alegerile din 1 decembrie. Parcursul tumultuos al țării vecine oferă un exemplu al riscurilor cauzate de fragmentarea politică și de lipsa consensului, o situație care ar putea deveni realitate și în România dacă actualele negocieri politice nu vor duce la o soluție stabilă.
Bulgaria se află într-o criză politică profundă încă din 2021, iar incapacitatea partidelor de a forma un guvern stabil a dus la organizarea a nu mai puțin de șapte runde de alegeri parlamentare în doar trei ani. Această instabilitate a avut efecte profunde asupra economiei și încrederii publice în democrație.
România, în pragul unei crizei politice prelungite?
În România, după alegerile din 1 decembrie, formarea unui guvern stabil a devenit o provocare. Contextul din țara vecină arată un parcurs posibil și pentru România, în eventualitatea în care negocierile pentru formarea unui guvern nu vor duce la o propunere agreată în parlament. Inițial dorită ca o coaliție a forțelor proeuropene din țară – între PSD, PNL, USR, UDMR și minorități, negocierile au fost marcate de tensiuni și blocaje. Primul care au făcut un pas în lateral a fost USR, care a impus o listă de opt condiții pentru a face parte din viitoarea guvernare, inclusiv adoptarea bugetului, demiterea șefului AEP și a șefilor serviciilor de informații. De asemenea, Elena Lasconi a spus că toate partidele din coaliție trebuie să ceară demisia Președintelui Klaus Iohannis la data finalizării mandatului legitim.
Negocieri pentru guvern fără USR
Ulterior, Marcel Ciolacu a anunțat că PSD se retrage de la masa negocierilor, dar va sprijini din parlament un guvern de dreapta. Ulterior, vineri seara, PSD ar fi reluat negocierile cu PNL ș UMDR pentru formarea unui guvern, de data aceasta fără USR. „Nu poți face nimic cu așa-ziși parteneri cărora le e „silă” să stea la masă cu tine și care au impresia că așa se „murdăresc”, a spus Marcel Ciolacu. Sâmbătă dimineață, negocierile pentru formarea unui guvern au continuat între PSD, PNL, UDMR și minorități. Luni se așteaptă anunțarea oficială a componenței guvernului PSD-PNL-UDMR-minorități.
Tensiunile politice și lipsa unui consens puternic sugerează însă riscul unei instabilități pe termen lung, similar cu ceea ce se întâmplă în Bulgaria.
Ce s-a întâmplat în Bulgaria?
Începând cu 2017, Bulgaria a fost guvernată de o coaliție condusă de Boiko Borisov, liderul partidului conservator GERB. Guvernarea sa a fost însă afectată de numeroase scandaluri de corupție și acuzații de deturnare a fondurilor europene. În vara lui 2020, protestele anticorupție au izbucnit în plină pandemie de COVID-19, continuând până în primăvara lui 2021.
Alegerile din aprilie 2021 au fost câștigate de partidul GERB, condus de Boiko Borisov, dar care nu a reușit să creeze o majoritate, toate celelalte partide refuzând să intre la guvernare alături de fostul premier. Rezultatul a fost o nouă rundă de alegeri în luna iulie a aceluiași an. Acesta avea să fie începutul unui șir lung de alegeri parlamentare câștigate de diferite partide, dar incapabile să coaguleze o majoritate și să formeze un guvern stabil.
Un nou partid, aceleași probleme
În noiembrie 2021, un partid antisistem nou înființat numit Continuăm Schimbarea (PP) a dus o campanie anticorupție de succes și a reușit să câștige alegerile și să formeze o coaliție împotriva GERB alături de Partidul Socialist Bulgar (urmaș al fostului Partid Comunist), partidul liberal Bulgaria Democrată (DB) și de partidul de centru-dreapta Există un Astfel de Popor (ITN). În urma certurilor din coaliție, guvernul a căzut în iunie 2022, după prima moțiune de cenzură trecută în istoria modernă a Bulgariei.
A urmat o nouă rundă de alegeri fără succes în octombrie 2022, iar în aprilie 2023, un nou scrutin a marcat revenirea partidului GERB în fruntea clasamentului. De această dată, a reușit formarea unui guvern prin rotație cu opoziția PP-DB. În cadrul negocierilor, a fost stabilită desemnarea unui prim-ministru al PP-DB pentru primele nouă luni de guvernare, urmată de nouă luni cu un prim-ministru desemnat de GERB. La finalul primelor nouă luni, însă, coaliția s-a rupt și a urmat o nouă rundă de alegeri, în iunie 2024. Nici aceste alegeri nu au condus la formarea unui guvern, a șaptea undă de alegeri fiind organizată în octombrie 2024. Nici acest scrutin nu a adus o schimbare majoră în distribuția locurilor din parlament – GERB a luat cele mai mult voturi, 26,4%, urmat de PP-DB și de partidul ultranaționalist Renașterea.
Scandal la ultima rundă de alegeri
Cel mai recent scrutin a fost marcat de scandaluri de fraudă electorală și de cumpărare a voturilor, similare cu cele dezvăluite în Republica Moldova la alegerile prezidențiale și referendumul din această toamnă. Totodată, partidul centrist cu susținere a minorităților, Mișcarea pentru Drepturi și Libertăți, o prezență stabilă și puternică pe scena politică bulgară în ultimii 30 de ani, s-a destrămat., cele două facțiuni rezultate intrând separat în parlament.
Consecinței socio-politice și economice grave
Criza care afectează Bulgaria de mai bine de 3 ani are o serie de consecințe negative pentru țară. În primul rând, succesiunea de alegeri anticipate fără succes în a oferi o majoritate stabilă a subminat încrederea cetățenilor bulgari în instituțiile democratice. Lipsa încrederii este sugerată și de prezența tot mai mică la vot, care a scăzut de la 49,10% în aprilie 2021 la 33,40% în iunie 2024.
Pe fondul prefigurării continuării instabilității politice, există posibilitatea ca o parte dintre cetățenii care se vor prezenta la urne să susțină formațiuni politice extremiste pentru a încerca să pună capăt impasului în care se află Bulgaria. Partidele ultranaționaliste și de extremă dreaptă din Bulgaria au reușit pentru prima dată să treacă pragul simbolic de 20% din voturi, ceea ce complică și mai mult formarea unei coaliții stabile de guvernare. De asemenea, criza politică face Bulgaria și mai vulnerabilă la interferențe ale Rusiei în politica națională.
Amânarea adoptării euro este o altă consecință a situației din țară. Bulgaria face parte din mecanismul ERM II, care permite reducerea fluctuației ratei de schimb valutar în raport cu euro, asigurând astfel o mai mare stabilitate monetară. Adoptarea monedei unice, preconizată inițial a avea loc pe 1 ianuarie 2024, a fost amânată cu un an datorită neîndeplinirii criteriului inflației și a neadaptării legislației din cauza lipsei unui parlament. Între timp, legislația a fost revizuită, însă criteriul inflației rămâne în continuare neîndeplinit, după cum rezultă din raportul de convergență al Băncii Centrale Europene. Astfel, adoptarea euro pe 1 ianuarie 2025 este imposibilă. Rămâne de văzut dacă va fi posibilă schimbarea monedei în 2026, sau va fi o nouă amânare.
Criza politică din Bulgaria este un avertisment serios pentru România, marcată la rândul său de fragmentare politică, lipsă de consens și polarizare.
Președintele Klaus Iohannis a convocat duminică partidele parlamentare la consultări
Sâmbătă, 21 decembrie, continuă negocierile între partidele pro-europene care vor forma guvernul. Totuși până la această oră nu se cunoaște numele celui care fi propus ca premier.
Asta în condițiile în care președintele României, Klaus Iohannis, a convocat la Palatul Cotroceni, duminică, 22 decembrie, partidele parlamentare la consultări pentru desemnarea candidatului pentru funcția de premier.
PSD, PNL, UDMR și Grupul Minorităților Naționale vor merge împreună la discuții.
Potrivit Administrației Prezidențiale, „în temeiul prevederilor art. 85 alin. (1) și ale art. 103 alin. (1) din Constituția României, Președintele României, Klaus Iohannis, a invitat, la Palatul Cotroceni, președinții partidelor și formațiunilor politice reprezentate în Parlamentul României, pentru consultări în vederea desemnării candidatului pentru funcția de Prim-ministru”.
Consultările vor avea loc duminică, 22 decembrie 2024, după următorul program:
- Ora 12:00:
– Partidul Social Democrat (PSD);
– Partidul Național Liberal (PNL);
– Uniunea Democrată Maghiară din România (UDMR);
– Grupul Parlamentar al Minorităților Naționale. - Ora 12:30 – Alianța pentru Unirea Românilor (AUR);
- Ora 13:00 – Uniunea Salvați România (USR);
- Ora 13:30 – Partidul S.O.S. România;
- Ora 14:00 – Partidul Oamenilor Tineri (POT).
EVENIMENT
FOTO. Lacrimi și flori. Comemorarea a 35 de ani de la Revoluția din 21 decembrie 1989 din Cluj-Napoca
Asociațiile de revoluționari, urmași ai eroilor – martiri și a luptătorilor a organizat, sâmbătă, comemorarea a 35 de ani de la Revoluția din 21 decembrie 1989 la Monumentul Stâlpi Împușcați din Piața Unirii din Cluj-Napoca.
“Să nu îi uităm niciodată”. Coroane de flori au fost depuse în mai multe locuri din Cluj-Napoca unde și-au pierdut viața cei care au luptat pentru libertate. Au fost oficiate și slujbe de comemorare a eroilor Revoluției de la Cluj.
Lacrimi și flori. Comemorarea a 35 de ani de la Revoluția din 21 decembrie 1989 din Cluj-Napoca
La comemorarea de la monumentul Stâlpii Împușcați au participat, printre alții, și primarul Emil Boc și viceprimarul Dan Tarcea.
„Suntem aici pentriu a spune ‘nicodată sa nu se mai întâmple așa’, ca oamenii să-și vrese sângele pentru ca noi să putem avem libertate și democrație… Drumul pe care am plecat este infinit mai bun decât cel pe care l-am avut înainte de Decembrie 1989”, a spus Emil Boc.
Coroane de florii au fost depuse, sâmbătă, la Podul Astoria, dar și în Piața Unirii, la Monumentul Stâlpii Împușcați.
Eroii, comemorați și la Cimitirul Central din Cluj-Napoca
Eroii Revoluției au fost comemorați și în locul unde își dorm somnul veșnic.
Coroane de flori au fost depuse în Cimitirul Central, unde au fost prezenți reprezentanți ai Armatei Române, dar și în Cimitirul Mănăștur, pe Calea Moților nr. 102 și la Troița din Piața Mărăști.
La 21 decembrie 1989, la Cluj-Napoca au avut loc o serie de manifestații după evenimentele de la Timișoara.
La Cluj, revolta a început cu o manifestație a muncitorilor care se întorceau acasă după schimbul de tură de la fabricile din oraș. 27 de persoane au fost ucise la Cluj-Napoca de forțele armate. 14 persoane au fost ucise în centrul orașului, în Piața Unirii, 9 la fabrica de bere Ursus, 3 la Hotelul Astoria și o persoană în Piața Mărăști.
În Piața Unirii, în fața librăriei Universității și a hotelului Continental, era deja, în jurul orei 15.00, o prezență militară puternică, formată în principal din tineri recruți conduși de căpitanul Carp Dando. Mulțimea a strigat lozinci anticomuniste și anti-Ceaușescu, iar militarii au deschis focul la comandă.
Pompierii au intervenit sâmbătă pentru a stinge un incendiu produs într-o gospodărie din localitatea Aghireșu Fabrici.
Intervenția promptă a pompierilor a făcut ca incendiul să nu se extindă și la casă.
INCEDIU la o gospodărie din Aghireșu Fabrici. A ars o anexă plină cu lemne
Pompierii din cadrul Detașamentului Huedin sunt cei care au intervenit pentru a stinge un incendiul.
La fața locului s-a deplasat echipajul de la Garda Aghireșu, iar incendiul s-a manifestat la o anexă gospodărească, pe o suprafață de aproximativ 4 metri pătrați.
În interior era depozitată o cantitate considerabilă de lemn. Intervenția promptă a pompierilor a făcut ca incendiul să nu se extindă la două case de locuit, fiind lichidat în limitele găsite.
În urma acestui eveniment, nu au existat persoane care să solicite îngrijiri medicale. Cel mai probabil, incendiul a izbucnit din cauza jarului nestins, depozitat în apropierea materialelor combustibile.