Connect with us

ACTUALITATE

GOTO Parking a transmis CJ Cluj o nouă adresă prin care justifică necesitatea majorării tarifelor de parcare la Aeroport

Publicat


Solicitarea majorării tarifelor de parcare la Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, făcută de compania GOTO Parking, a fost amânată de Consiliul Județean. În acest sens, compania a depus la CJ o nouă adresă, prin care arată de ce se justifică majorarea prețurilor.

Propunerea de actualizare a tarifelor este necesară, arată cei de la GOTO Parking, având în vedere evoluția indicatorilor economici din ultimele 18 luni. Este vorba de creșterea inflației/ prețurilor de consum, energiei, gazului, combustibililor, materialelor de construcții, salariilor minim și mediu brut pe economie și previziunile economice pentru anul 2022.

Drept urmare, alinierea tarifelor la realitățile economice actuale apare ca un demers firesc, spun administratorii parcării.

Documentul depus la registratura CJ Cluj

Subscrisa, GOTO Parking S.R.L., cu sediul în Cluj Napoca, strada Trifoiului, nr. 14, bloc C4, județul Cluj, având cod fiscal RO 27375053, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Cluj cu nr. J12/4264/2020 și având punct de lucru în Cluj – Napoca, strada Traian Vuia nr. 149 – 151, Terminal Sosiri, județul Cluj, reprezentată de către Constantin Enache, în calitate de administrator (“GOTO Parking”)

Având în vedere :

  • discuțiile din cadrul ședinței din data de 27.04.2022 a Consiliului Județean Cluj privind pct. 6 de pe ordinea de zi: Proiect de hotărâre privind avizarea tarifelor de parcare actualizate, aplicate de GOTO PARKING SRL în temeiul Contractului de concesiune de lucrări publice nr. 29/17.08.2010;
  • faptul că subscrisa intenționează continuarea derulării Contractului de concesiune în cele mai bune condiții, precum și oferirea către pasagerii care tranzitează Aeroportul Cluj servicii la cele mai înalte standarde, sens în care a realizat investiții în spațiile de parcare și în continuare desfășoară un program de investiții;

Vă supunem atenției prezenta

COMPLETARE la adresa noastră nr. 25/18.03.2022, înregistrată la registratura generală a Consiliului Județean Cluj sub nr. 11104/21.03.2022 privind modalitatea de calcul a actualizării tarifelor de parcare din Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj

Cu titlu preliminar, amintim că tarifele parcării din cadrul Aeroportului pe care o administrăm, în calitate de concesionar, nu au mai fost actualizate din noiembrie 2020.

Propunerea noastră de actualizare a

tarifelor este necesară, având în vedere evoluția indicatorilor economici din ultimele 18 luni: creșterea inflației/ prețurilor de consum, energiei, gazului, combustibililor, materialelor de construcții, salariilor minim și mediu brut pe economie și previziunile economice pentru anul 2022. Drept urmare, alinierea tarifelor la realitățile economice actuale apare ca un demers firesc.

În cele ce urmează prezentăm pe scurt 4 aspecte relevante care justifică în mod obiectiv necesitatea actualizării tarifelor, pe care le-am avut în vedere:

a) Fundamentarea concretă a propunerii de actualizare a tarifelor – indicatorii de creștere a costurilor noastre operaționale.

În concret, în tabelul următor prezentăm sintetic creșterile noastre de costuri operaționale previzionate pe anul 2022 vs. 2021, care au fundamentat propunerea noastră de actualizare a tarifelor, procentul ponderat de creștere fiind de 26%:

parcare poza1Procentele din tabel au fost obținute prin compararea valorilor bugetate pentru anul 2022 și sumele efectiv realizate în anul 2021, cu mențiunea că s-au avut în vedere doar cheltuielile directe care țin strict de operarea directă a parcării, iar nu și cheltuielile indirecte (ex. juridic, comunicare) care înregistrează și ele creșteri semnificative, având în vedere litigiile cu Regia Autonomă Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj.

Mai menționăm că aceste creșteri își fac efectele deja de luni bune, întrucât actele adiționale în care GOTO a luat act de creșteri generale de prețuri și le-a recunoscut partenerilor sunt în vigoare de la început de an și unele chiar din decembrie anul anterior.

Această parcare ponderată a costurilor cu 26% a fost transpusă și în actualizarea tarifelor în parcare. Menționăm că nu am modificat structura tarifelor, ci doar am procedat la o aliniere a acestora la creșterile generale din economia românească.
b) Creșterea indicatorilor economici care ne impactează direct activitatea de administrare și dezvoltare a parcării.

În tabelul de mai jos prezentăm succint creșterile generale ale indicatorilor economici pe principalele domenii care ne influențează și ne vor influența în viitor activitatea pentru investițiile pe care le vom efectua în parcarea Aeroportului, pe care o administrăm:

parcare poza2

Este important de luat în considerare faptul că creșterile menționate la punctul a) – pe costuri directe – sunt creșterile înregistrate istoric, adică ele funcționează pe ceea ce este înregistrat deja pe anul anterior și nu le-am aliniat anticipativ la creșterile preconizate pe anul în curs, care sunt mult mai mari.

Astfel, pentru anul 2022 BNR estimează că creșterile pe trimestre vor fi:

parcare poza3

Așadar, rata inflației va înregistra o creștere suplimentară de aprox 10% în anul 2022, iar pe viitor, în următoarele luni se estimează continuarea trendului de creștere în toate domeniile. Cu titlu de exemplu, precizăm piața materialelor de construstrucții, existând și discuții recente privind o potențială creștere a salariului minim cu încă cca. 10% în cursul anului 2022, neoficializată încă.

Prin urmare propunerea de actualizare a tarifelor a fost impusă nu doar de un indicator intern al GOTO – creșterea costurilor directe (care este indicatorul cel mai ușor de identificat), dar am avut în vedere și inflația și indicii de creștere din domeniile care ne impactează cu precădere activitatea de administrare a parcării, respectiv: salariul minim brut pe economie (pază, curățenie), energie (iluminat, stații de încărcare electrice), materiale de construcții (lucrări de întreținere, modernizare carosabil, asfaltare parcare), indici de creștere cu mult superiori nivelului de creștere al inflației.

c) Investiții pentru continuarea modernizării parcării

Anul acesta vom continua realizarea de investiții pentru a avea o parcare modernă, demnă de o Poartă de intrare în Transilvania și anume:

  • parcare integrată în lumea de business și comunitatea Clujului,
  • parcare care ia in considerare exigentele ESG – Environmental, Social & Governance,
  • parcare digitalizată.

Necesitatea actualizării tarifelor practicate în parcare are în vedere atât planul de investiții demarat pentru anul 2022, cât și pentru anii următori, investiții care au ca scop oferirea către pasagerii care tranzitează Aeroportul Cluj servicii la cele mai înalte standarde de calitate.

Toate aceste investiții destinate creșterii gradului de satisfacție al clienților au presupus și presupun în continuare costuri suplimentare.  Astfel, pentru a menționa doar câteva direcții:

  • de la începutul anului 2022 am demarat programul de reasfaltare a parcării, investiția făcută în luna martie reprezentând o primă etapă în programul de asfaltare gândit pentru anul acesta, respectiv reparare a carosabilului în parcare. Pentru investiția ce urmează a se realiza, oferta se ridică la cca. 130.000 euro fără TVA, la prețuri valabile în luna martie 2022, prețuri ce nu mai sunt valabile la această dată, care cu siguranță se vor majora în următoarele luni;
  • tot în luna martie am demarat programul de investiții destinate susținerii posesorilor de autoturisme electrice, investiția realizată constând în primele două stații de încărcare mașini electrice. Coroborat cu acest proiect suntem în curs de autorizare pentru amplasarea unui transformator electric de putere, echipament ce ne va asigura premisele necesare în vederea implementării tuturor proiectelor gândite pentru dezvoltarea, modernizarea și digitalizarea parcării. Investiția pentru acest echipament, la momentul demarării proiectului a fost estimată la cca 100.000 euro, dar între timp furnizorul echipamentului principal a majorat prețul de livrare;
  • avem în vedere și un program prin care vom oferi internet gratuit în incinta parcării pentru toți cei care tranzitează sau utilizează parcarea administrată de GOTO Parking;
  • facem demersuri pentru a personaliza utilizarea unor instrumente de plata (aplicație și plata cu telefonul) pentru a scurta timpul de ședere necesar așteptării la coada la ghișeu sau la aparatul de plată;
  • tot în anul 2022 vom investi în zone verzi în incinta parcării, zone verzi ce vor conduce la schimbarea semnificativă a imaginii parcării dintr-o parcare printre betoane într-o parcare cu multe insule de vegetație;
  • menționam că am demarat în cursul anului 2021 și vor continua și în 2022 diferite programe sociale și culturale menite a îmbunătăți experiența utilizatorilor noștri (parteneriate cu evenimente culturale, sărbatorirea Zilei Taximetristului, Ziua Copilului etc.)

d) În toată perioada pandemiei 2020-202, deși încasările au scăzut dramatic sub punctul de susținere a costurilor proprii, iar serviciile oferite în parcare s-au ridicat la standardele necesare respectării normelor de sănătate publică (dezinfectarea periodică a tuturor spațiilor, marcaje pentru respectarea distanțării sociale etc.), GOTO Parking SRL nu a cerut niciun fel de facilități la plata redevenței și și-a achitat obligațiile la parteneri cu respectarea tuturor condițiilor contractuale.

Mai mult decât atât, nu a întrerupt programul investițional asumat.

Pentru a acoperi deficitul de cash-flow acumulat în prima parte a anului 2020 și pentru acoperirea costurilor operaționale curente, subcrisa GOTO Parking SRL am apelat la creditare, respectiv în perioada iunie-august 2020 am contractat un împrumut din partea acționarului companiei în valoare de 675.000 lei.

Ulterior, în luna noiembrie 2020 am solicitat în plus și obținut un credit în valoare de 634.071 lei de la bancă, iar în toamna anului 2021 a fost deschisă și o linie de credit în cuantum de 500.000 lei, menită să asigure lichiditatea în lunile de iarnă cu activitatea scăzută.

Concluzionând, toate cele de mai sus, în conformitate cu tendințele economice de creștere din ultima perioadă, au fundamentat în mod obiectiv necesitatea propunerii noastre de indexare a tarifelor parcării, pentru care am solicitat avizul Consiliului Județean, conform prevederilor contractului de concesiune, având ca scop administrarea optimă și modernă a parcării.

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRAȚIE

Cel mai mare parc al Clujului ar putea fi aprobat peste 2 săptămâni în Consiliul Local

Publicat

De

parcul est

Parcul Est, cel mai mare și mai modern nou parc al municipiului Cluj-Napoca, ar putea să fie aprobat la următoarea ședință de Consiliu Local, a declarat viceprimarul Dan Tarcea pentru Cluj24.

Potrivit acestuia, funcționarii Primăriei fac tot posibilul astfel încât proiectul să fie pregătit să fie supus votului la următoarea ședință de Consiliu Local.

Parcul Est poate să fie aprobat și din punctul de vedere al Agenției de Protecție a Mediului Cluj.

Dan Tarcea a mai explicat că din punctul de vedere al exproprierilor nu vor fi probleme chiar dacă nu sunt identificați toți proprietarii, întrucât pentru respectivele loturi de teren vor exista rezerve de bani depuse la CEC.

Proiectul a fost supus dezbaterii publice în cadrul Centrului de Inovare și Imaginație Civică.

Valoarea totală a proiectului va fi cunoscută la finalizarea Studiului de Fezabilitate, în ședința Consiliului Local.

Parcul Est abundă în biodiversitate

Peisagiștii au fost impresionați de biodiversitatea sitului în suprafață de peste 50 de hectare, care conține peste 50 de specii arbori și 91 de specii floricole.

Printre amenajările inedite propuse de către aceștia se află spațiile pentru îmbăiere, terenurile sportive acoperite semiîngropate, traseele de caiac și infrastructura verde pentru protejarea liliecilor.

Va exista și o sală de evenimente și pentru conferințe, un foaier amenajat ca muzeu al biodiversității și cafenea.

Broșura proiectului poate să fie consultată AICI.

Citește și:

Clujenii s-au săturat de promisiunea Parcului Est și au cerut implementare imediată. Cum va arăta cel mai mare parc din oraș

 

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Poliția Locală a lui Bonțidean cumpără două mașini 4X4. Costă peste 50.000 de euro bucata

Publicat

polita locala 3

Primăria Cluj-Napoca a lansat o licitație publică privind achizitionarea  2 autoturisme de interventie de teren cu tractiune 4×4, acestea fiind necesare Poliției Locale, condusă de Marcel Bonțidean.

Potrivit anunțului de licitație, valoarea estimată a celor două autoturisme este de 260.000 lei fără TVA, ceea ce înseamnă un cost de peste 52.000 de euro/ bucata.

Când se depun ofertele

Termenul de livrare a mașinilor este de 6 luni de la data primirii de către furnizor a contractului.

Termenul de depunere a ofertelor este 7 iunie ora 15.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

O mașină condusă de un polonez a IZBIT o autoutilitară în Copăceni. Șoferul autoutilitarei a fost dus la SPITAL

Publicat

accident 2

Un accident a avut loc, miercuri după masa, la ieșirea din Copăceni, jud. Cluj. S-au ciocnit două autoutilitare având același sens de deplasare. Vinovat ar fi un șofer polonez. Celălalt șofer a fost transportat la spital. 

„La data de 18 mai a.c., în jurul orei 14.00, polițiștii au intervenit la un eveniment rutier produs pe DN1 E60, la km 450+100m, la ieșire din localitatea Copăceni.

accident 1

Din primele date, conducătorul unei autoutilitare, respectiv un bărbat în vârstă de 45 de ani, cetățean polonez, ar fi intrat în coliziune cu o autoutilitară condusă pe același sens de mers de un bărbat în vârstă de 48 de ani, din municipiul Turda.

În urma impactului, bărbatul de 48 de ani a necesitat îngrijiri de specialitate, fiind transportat la o unitate medicală.

Testările cu aparatul etilotest au indicat rezultate negative”, informează ISU Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

Accident în Luncani. Coliziune între o autoutilitară și o mașină care rulau pe același sens

Publicat

De

accident

Un accident de circulație a avut loc miercuri în localitatea Luncani, comuna Luna.

Accidentul s-a soldat, din fericire, doar cu pagube materiale.

Accdient în Luncani: O autoutilitară a intrat într-o mașină

Din primele date, conducătorul unui autoutilitare, respectiv un bărbat în vârstă de 37 de ani din județul Mureș, ar fi intrat în coliziune cu un autoturism condus pe același sens de deplasare de un bărbat de 45 de ani, din comuna Sânpaul.

În urma coliziunii au rezultat doar pagube materiale.

Testările cu aparatul etilotest au indicat rezultate negative, au precizat reprezentanții IPJ Cluj.

Foto: Arhivă

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate
Publicitate
Publicitate