ACTUALITATE
Germana te dezvoltă personal și profesional la orice vârstă!
Învățarea limbii germane se implică direct și activ în procesele de dezvoltare personală și profesională. Însușirea limbii germane stimulează dezvoltarea cerebrală, duce la crearea de conexiuni multiple, dezvoltă noi zone ale creierului, îmbunătățește capacitatea de concentrare, atenție, memorare și contribuie la creșterea nivelului de stimă de sine. Aceasta dezvoltă gândirea critică și analitică, găsește diferite abordări pentru rezolvarea problemelor, evitarea erorilor și identificarea riscurilor.
De asemenea, învățarea limbii germane îți prezintă noi perspective, realități și oportunități către o educație care este făcut altfel, precum și posibilitatea de a cunoaște o cultură nouă. Aceste aspecte contribuie la formarea unei noi viziuni asupra lumii și la creșterea toleranței sociale.
Cunoașterea limbii germane oferă și mai multe oportunități profesionale: spre exemplu, România are peste 14.000 de companii de origine germană care caută constant vorbitori de germană și e cert faptul că numărul acestora este în continuă creștere. Atât pe piața muncii, cât și ca număr de vorbitori, pe continentul european engleza este pe primul loc, dar dacă cineva vorbește și alte limbi, ratele de angajare sunt mult mai ridicate.
În timp, membrii Asociației Gutenberg – cea mai mare comunitate și rețea de tineri vorbitori de limba germană din România, cu peste 160+ de proiecte și programe educaționale în 12+ ani de activitate – au înțeles care este valoarea pe care limba germană o aduce pentru carieră și piața muncii. Asociația Gutenberg a luat naștere din dorința de a contribui la dezvoltarea spațiului germanofon din România și datorită interesului pentru o educație făcută altfel în limba germană.
Astfel, au fost concepute o serie de cursuri în limba germană, pentru toate categoriile de vârstă și diferite nivele lingvistice, în cadrul a două inițiative complementare de tip start-up:
– Centrul Gutenberg ( www.invatagermana.ro): cursuri de limba germană pentru adulți și companii;
– Centrul Didacto ( www.didacto.ro ): cursuri și activități educaționale în limba germană pentru copii.
În cei 12+ ani de activitate s-a observat interesul ridicat și cererea crescută pentru limba germană în România. În urma proiectelor de tineret organizate, a burselor obținute, participarea la taberele educaționale și la programe de formare au condus atingerea obiectivului de a ajuta oamenii să învețe limba germană.
Centrul Gutenberg știe cum să te învețe germana rapid și eficient
Beneficiul major pe care îl au adulții cunoscători de limba germană este pe piața muncii nu doar în România, dar și în străinătate. De asemenea, datorită acestei competențe, aceștia au posibilitatea de a colabora cu oameni din regiunea D.A.CH. (Germania, Austria, Elveția), șanse mai mari de angajare, salarii mai mari și posturi mai înalte.
Din dorința de a contribui direct la dezvoltarea profesională a adulților, Centrul Gutenberg a conceput o serie de cursuri online și resurse educaționale interactive care îi vor sprijini pe adulți în procesul de învățare a limbii germane.
Cursurile sunt de tip clasic, care urmăresc ca învățarea limbii germane să se facă după cerințele încadrării în standardele lingvistice europene și conversaționale, care sunt susținute de vorbitori nativi de limba germană și unde ai posibilitatea de a-ți pune în practică cunoștințele pe care le deții și să îți îmbogățești vocabularul.
Ambele tipuri de cursuri au loc online și împreună cu cei 400+ de cursanți absolvenți am descoperit faptul că posibilitatea de a învăța germana de oriunde și costurile mai scăzute sunt avantaje de care trebuie să beneficieze toată lumea. Participă la un curs introductiv de germană 100 % gratuit pentru a testa și tu programele educaționale de la Centrul Gutenberg.
Centrul Didacto îți ajută copilul să de dezvolte personal
Îi invidiem pe cei mici pentru oportunitățile care se vor ivi în viața lor odată cu începerea învățării limbii germane: burse, programe extracurriculare, schimburi de experiență și învățământ de calitate atât în țară, cât și în străinătate. Sunt lucruri de care și noi am avut parte și dorim să îi ajutăm și pe alți copii să profite de ele.
Centrul Didacto, a cărei misiuni este de a crește generații de copii încrezători care vor ajunge acolo unde își propun, a dezvoltat programe educaționale calitative online și offline pentru copii cu vârste cuprinse între 8-14 ani, cu orice nivel de germană (începător, intermediar și avansat).
Activitățile online includ cursuri și ateliere conversaționale de limba germană susținute de vorbitori nativi, iar cele offline presupun că ne întâlnim cu participanții noștri la tabere de germană de zi în Cluj-Napoca sau cu cazare la munte, având tematici diverse.
Participă la sesiuni demonstrative gratuite de limba germană organizat de Centrul Didacto pentru a te convinge de calitatea programelor educaționale pe care le oferă, pentru a afla cum se desfășoară activitățile online și ce metode de predare se folosesc pentru învățarea limbii germane.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
România a incheiat procesul de evaluare a politicilor educaționale și a primit avizul favorabil, care confirmă alinierea la standardele promovate de OCDE în domeniul educației, a anunțat Ligia Deca, ministrul Educației.
“Sunt convinsă că împreună cu partenerii din OCDE vom reuși să schimbăm fața educației din România”, a declarat ministrul Educației.
Ligia Deca: România a primit aviz favorabil pe Educație, în procesul de aderare la OCDE
Ministrul Educației susține că primirea acestui aviz confirmă apartenența la o comunitate de țări care prioritizează educația ca bază a dezvoltării sociale și economice.
Acest lucru asigură cadrul pentru schimbul de experiență și participarea la studii internaționale (PISA, TALIS sau PIAAC ), ce fundamentează politici educaționale.
De asemenea, consolidează colaborarea directă cu experții din țările membre OCDE, ceea ce va permite școlii românești racordarea la cele mai bune e practici internaționale, a mai transmis Ligia Deca.
Țara noastră a fost evaluată în reuniunea Comitetului OCDE pentru Politici educaționale, din 19 noiembrie 2024.
România a fost reprezentată de o delegație condusă de Ligia Deca și din care au făcut parte secretarul de stat în Ministerul Educației, Bogdan Cristescu, și secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Externe, coordonator național pentru procesul de aderare, Luca Niculescu.
CULTURA
Ignatul, străvechi ritual de sacrificare în satele clujene tradiționale. Tăierea porcului era o sărbătoare a familiei
Străvechiul ritual de sacrificare a porcilor, numit Ignatul, este un obicei întâlnit și astăzi, cel puțin în zona rurală.
La sate, în aceste zile se făceau ultimele pregătiri în vederea întâmpinării Crăciunului. Curțile erau curățate, casele văruite, iar fiecare membru al familiei avea pregătite haine noi, arată specialiștii de la Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale (CJCPCT) Cluj.
Ignatul, străvechi ritual de sacrificare în satele clujene tradiționale. Tăierea porcului era o sărbătoare a familiei
La origine, acest obicei, care avea loc strict în zorii zilei de 20 decembrie, avea o funcție pur ritualică, ceremonială, căreia, în timp, i s-a pierdut semnificația, arată etnologul Maria Bocșe în volumul „Obiceiuri tradiționale românești din Transilvania”.
În vechime, sacrificarea porcilor era urmată de pârjolirea lor pe un rug imens, aprins din paie de grâu și de secară. Sângele porcului sacrificat nu era aruncat. Și acum, ca în vechime, se prepară un produs numit „sângerete” sau cartaboș, care se servește, în ziua de Crăciun, alături de alte bucate, se arată în volumul publicat de CJCPCT Cluj .
Tatăl era cel care tăia porcul
Tăierea porcului la Ignat era o sărbătoare a familiei, tatăl era cel care sacrifica porcul, iar ceilalți membri ai familiei străjuiau focul. Se îndătina ca, după tăierea porcului, să se facă o masă de pomană, ca ofrandă adusă celor plecați.
Deoarece această zi cade întotdeauna în post, „gustarea de dulce” era îngăduită doar după noaptea Crăciunului și doar rar, în satul tradițional, oamenii mâncau de dulce la Ignat, arată specialiștii clujeni.
Slănina și cârnații erau puși la fum
„Nu mâncam atâta carne ca amu’”, își amintește Ana Popa din Podeni, județul Cluj.
„După ce tăiem porcu’, slănina și cârnații îi punem la fum. Slănina o lăsam în covată, cu sare, cam o săptămână, și apoi o afumam. Era țânută în pod cam o lună. Din când în când să deschidea ușâța hornului ca să iasă fumu’ în pod, că era mai bună așa, decât la afumătoare. Apoi spălam slănina și o agățam în cămară”, își mai amintește Ana Popa.
Foto: CJCPCT Cluj
Aberații de România
VIDEO. FOTO. Știu clujenii să colinde. Atmosferă magică la concertul Georgianei Lobonț de la BTarena. Sală arhiplină
Și în acest an, Georgiana Lobonț a transformat Clujul în “capitala colindelor” românești.
BTarena a găzduit, sâmbătă ,unul dintre cele mai așteptate evenimente ale sezonului – concertul „Știu românii să colinde”.
Știu clujenii să colinde. Atmosferă magică la concertul Georgianei Lobonț de la BTarena. Sală arhiplină
Georgiana Lobonț a oferit un spectacol în care tradițiile, emoția și energia sărbătorilor au prins viață într-o atmosferă unică, alături de artiști care mai de care mai iubiți, acompaniați de orchestra Lăutarii din Chișinău, condusă de maestrul Nicolae Botgros.
Printre invitații din acest an s-a numărat Cristian Pomohaci, Deți Iuga, Ancuța și Selena Anghel, Elena Gheorghe și mulți alții.
Sala a fost arhiplină, la concert fiind prezenți peste 11.000 de spectatori.
Andreea Ungur
EVENIMENT
Emil Boc: Vom avea un Centru Memorial al Revoluției Române în Piața Unirii. Va fi amplasat și un totem digital
Cluj-Napoca va avea un Centru Memorial al Revoluției Române, a anunțat primarul Emil Boc, chiar în ziua comemorării eorilor martiri.
Acesta va fi amplasat în zona centrală a orașului, în “fierbinte” al Revoluției de la Cluj-Napoca.
Emil Boc: Vom avea un Centru Memorial al Revoluției Române în Piața Unirii. Va fi amplasat și un totem digital
“Vom avea și un totem digital, adică un loc unde orice clujean, orice turist să poate vedea imagini de la Revoluția din Cluj-Napoca, să vadă unde și-au dat sângele eroii Revoluției de la Cluj, exact în locul unde s-a întâmplat revoluția din Piața Unirii”, a declarat sâmbătă primarul Emil Boc, care a participat la momentele de comemorare ale eroilor Revoluției de la Cluj din decembrie 1989.
De asemenea, tot în zona centrală a orașului, va fi deschis un Centru Memorial al Revoluției Române.
“Acolo vor fi readuse imagini, va fi un loc de întâlnire, de conferințe în așa fel încât să arătăm tuturor că așa ceva nu trebuie să se mai întâmple niciodată, dar și să păstrăm vie memoria eroilor Revoluției”, a mai spus Emil Boc.
Boc a precizat că Primăria are în plan să facă acest centru chiar anul viitor.