Connect with us

ACTUALITATE

Germana te dezvoltă personal și profesional la orice vârstă!

Publicat


invatagermana limba germana pentru adulti

Învățarea limbii germane se implică direct și activ în procesele de dezvoltare personală și profesională. Însușirea limbii germane stimulează dezvoltarea cerebrală, duce la crearea de conexiuni multiple, dezvoltă noi zone ale creierului, îmbunătățește capacitatea de concentrare, atenție, memorare și contribuie la creșterea nivelului de stimă de sine. Aceasta dezvoltă gândirea critică și analitică, găsește diferite abordări pentru rezolvarea problemelor, evitarea erorilor și identificarea riscurilor.

De asemenea, învățarea limbii germane îți prezintă noi perspective, realități și oportunități către o educație care este făcut altfel, precum și posibilitatea de a cunoaște o cultură nouă. Aceste aspecte contribuie la formarea unei noi viziuni asupra lumii și la creșterea toleranței sociale.

Cunoașterea limbii germane oferă și mai multe oportunități profesionale: spre exemplu, România are peste 14.000 de companii de origine germană care caută constant vorbitori de germană și e cert faptul că numărul acestora este în continuă creștere. Atât pe piața muncii, cât și ca număr de vorbitori, pe continentul european engleza este pe primul loc, dar dacă cineva vorbește și alte limbi, ratele de angajare sunt mult mai ridicate.

În timp, membrii Asociației Gutenberg – cea mai mare comunitate și rețea de tineri vorbitori de limba germană din România, cu peste 160+ de proiecte și programe educaționale în 12+ ani de activitate – au înțeles care este valoarea pe care limba germană o aduce pentru carieră și piața muncii. Asociația Gutenberg a luat naștere din dorința de a contribui la dezvoltarea spațiului germanofon din România și datorită interesului pentru o educație făcută altfel în limba germană.

Astfel, au fost concepute o serie de cursuri în limba germană, pentru toate categoriile de vârstă și diferite nivele lingvistice, în cadrul a două inițiative complementare de tip start-up:

– Centrul Gutenberg ( www.invatagermana.ro): cursuri de limba germană pentru adulți și companii;

– Centrul Didacto ( www.didacto.ro ): cursuri și activități educaționale în limba germană pentru copii.

În cei 12+ ani de activitate s-a observat interesul ridicat și cererea crescută pentru limba germană în România. În urma proiectelor de tineret organizate, a burselor obținute, participarea la taberele educaționale și la programe de formare au condus atingerea obiectivului de a ajuta oamenii să învețe limba germană.

 

didacto limba germana pentru copii

Centrul Gutenberg știe cum să te învețe germana rapid și eficient

Beneficiul major pe care îl au adulții cunoscători de limba germană este pe piața muncii nu doar în România, dar și în străinătate. De asemenea, datorită acestei competențe, aceștia au posibilitatea de a colabora cu oameni din regiunea D.A.CH. (Germania, Austria, Elveția), șanse mai mari de angajare, salarii mai mari și posturi mai înalte.

Din dorința de a contribui direct la dezvoltarea profesională a adulților, Centrul Gutenberg a conceput o serie de cursuri online și resurse educaționale interactive care îi vor sprijini pe adulți în procesul de învățare a limbii germane.

Cursurile sunt de tip clasic, care urmăresc ca învățarea limbii germane să se facă după cerințele încadrării în standardele lingvistice europene și conversaționale, care sunt susținute de vorbitori nativi de limba germană și unde ai posibilitatea de a-ți pune în practică cunoștințele pe care le deții și să îți îmbogățești vocabularul.

Ambele tipuri de cursuri au loc online și împreună cu cei 400+ de cursanți absolvenți am descoperit faptul că posibilitatea de a învăța germana de oriunde și costurile mai scăzute sunt avantaje de care trebuie să beneficieze toată lumea. Participă la un curs introductiv de germană 100 % gratuit pentru a testa și tu programele educaționale de la Centrul Gutenberg.

Centrul Didacto îți ajută copilul să de dezvolte personal

 

cursuri de limba germana pentru adulti si copii

Îi invidiem pe cei mici pentru oportunitățile care se vor ivi în viața lor odată cu începerea învățării limbii germane: burse, programe extracurriculare, schimburi de experiență și învățământ de calitate atât în țară, cât și în străinătate. Sunt lucruri de care și noi am avut parte și dorim să îi ajutăm și pe alți copii să profite de ele.

Centrul Didacto, a cărei misiuni este de a crește generații de copii încrezători care vor ajunge acolo unde își propun, a dezvoltat programe educaționale calitative online și offline pentru copii cu vârste  cuprinse între 8-14 ani, cu orice nivel de germană (începător, intermediar și avansat).

Activitățile online includ cursuri și ateliere conversaționale de limba germană susținute de vorbitori nativi, iar cele offline presupun că ne întâlnim cu participanții noștri la tabere de germană de zi în Cluj-Napoca sau cu cazare la munte, având tematici diverse.

Participă la sesiuni demonstrative gratuite de limba germană organizat de Centrul Didacto pentru a te convinge de calitatea programelor educaționale pe care le oferă, pentru a afla cum se desfășoară activitățile online și ce metode de predare se folosesc pentru învățarea limbii germane.

 

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ECONOMIE

ANALIZĂ. Radu Georgescu: Leul este „factorul STABILITATE” în 2024

Publicat

bani ok

Moneda națională a profitat de reducerea aversiunii față de risc. Cursul euro a scăzut de la 4,9771 la 4,9759 lei iar cotațiile au coborât la 4,975 – 4,977 lei.

Analiștii care au participat la CFA Forecast Dinner, organizat de CFA România, eveniment desfășurat marți, nu au anticipat depășirea pragului de 5 lei/euro, cursul fiind un factor de stabilitate într-un super an electoral iar indicele ROBOR la trei luni ar urma să încheie anul la 5,5 – 6%.

ANALIZĂ. Radu Georgescu: Leul este „factorul STABILITATE” în 2024

O analiză BCR anticipează că media euro „să ajungă la la 5,75% la final de 2024 de la 7,00% cât este acum”.

Piața monetară nu a cunoscut miercuri modificări iar indicii ROBOR se mențin aproape de dobânda la facilitatea de depozit utilizată de BNR, care se situează din ianuarie 2022 la 6%/an. De asemenea, diferența față este mică față de indicele de referință pentru creditele consumatorilor (IRCC) care se va situa până la sfârșitul lui martie la 5,97%/an.

Indicele ROBOR la trei luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei contractate înainte de mai 2019, a scăzut de la 6,09 la 6,08%, cea mai mică valoarea începând cu data de 7 iunie 2022. Indicele la 6 luni, folosit la calcularea ratelor la creditele ipotecare, s-a oprit la 6,12%, cel mai mic nivel începând cu 31 mai 2022, iar cel la 12 luni s-a consolidat la 6,13%, valoare apropiată cu cea din 22 mai 2022.

În opinia analiștilor, banca centrală va opera o primă tăiere a dobânzii de politică monetară în trimestrul al doilea, în cazul în care inflația va cunoaște cel puțin două luni de scădere, după ce ea a crescut în ianuarie la 7,41%, de la 6,61% în decembrie, efect al noilor taxe și impozite.

Prețul gramului de aur a crescut la 300,5443 lei

Înainte de publicarea minutei (Beige Book) ultimei ședințe de politică monetară a Rezervei Federale americane euro se tranzacționa între 1,0790 și 1,0819 dolari iar cursul monedei americane a crescut marginal de la 4,6069 la 4,6073 lei. Majoritatea analiștilor anticipează o primă tăiere a dobânzii de către Fed la ședința din luna iunie.

Media francului elvețian a crescut la 5,2331 lei iar cea a lirei sterline la 5,8142 lei.

Prețul gramului de aur a crescut la 300,5443 lei, evoluție la care a contribuit aprecierea metalului galben la 2.026 – 2.032 dolari/uncie.

Monedele din regiune se apreciau la 387,99 forinți/euro, respectiv 4,3163 zloți/euro.

Bitcoin s-a apropiat marți de pragul de 53.000 dolari dar a scăzut a doua zi la 50.753 dolari. Ethereum a crescut la circa 3.030 dolari dar a alunecat apoi spre 2.880 dolari.

Sunt folosite date și informații disponibile până la ora 14:00

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

CTP Cluj: Traseu DEVIAT pentru linia M21, joi în Florești, din cauza unor lucrări la rețeaua de gaz

Publicat

Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA informează publicul călător din Florești că lucrările de intervenție la rețeaua Delgaz de pe Str. Poligonului din Florești, necesită închiderea circulației rutiere.

„La solicitarea Primariei Floresti joi 22.02.2024 in intervalul 8:30 – 18:00, linia M 21 va circula pe traseu deviat spre Floresti din Str. A. Iancu pe Str. Cetatii – B-dul Eroilor – B-dul Cetatea Fetei.

CTP Cluj: Traseu DEVIAT pentru linia M21, joi în Florești, din cauza unor lucrări la rețeaua de gaz

Se desfiinteaza provizoriu, statia Poligonului V si se infiinteaza statia suplimentara de pe traseul liniei M 26, Somesului. Pe sensul spre Cluj – Napoca traseul ramane nemodificat”, a comunicat CTP Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. ACCIDENT în Florești. Două autoturisme și un autobuz, implicate

Publicat

Un accident a avut loc, miercuri seara, pe str. Avram Iancu din Florești. Au fost implicate două autoturisme și un autobuz.

„Pompierii din cadrul Detașamentului 2 Cluj-Napoca intervin în aceste momente la un accident rutier petrecut pe strada Avram Iancu din comuna Florești. În accident au fost implicate două autoturisme, iar trei adulți și un minor primesc îngrijiri medicale. Cu toții sunt conștienți și cooperanți.

VIDEO FOTO. ACCIDENT în Florești. Două autoturisme și un autobuz, implicate

De asemenea, în accident a fost implicat parțial și un autobuz. Niciun pasager nu necesită îngrijiri medicale.

La fața locului acționează echipajul de la Punctul de Lucru Florești cu o autospecială, alături de o ambulanță SMURD și una SAJ”, a transmis ISU Cluj.

Update:

Cele patru persoane care au primit îngrijiri la fața locului (3 adulți și un minor) vor fi transportate la spital.

Citește mai departe

EDUCATIE

Și profesorii chiulesc, nu-i așa? Ce spun datele oficiale ale Inspectoratului Școlar Județean Cluj

Publicat

De

scoala

Problema absenteismului școlar în rândul elevilor este un fenomen cunoscut. Dar există și profesori care absentează nemotivat. Totuși, păstrând proporția, numărul cadrelor didactice care „trag chiulul” este mic și nu poate fi vorba de un fenomen.

Asta chiar dacă există și cadre didactice care au absențe nemotivate. Iar acestea nu sunt trecute în catalog, ci se „pedepesc” prin scăderea salariului.

Și profesorii chiulesc, nu-i așa? Ce spun datele oficiale ale Inspectoratului Școlar Județean Cluj

În judeţul Cluj, în perioada ianuarie 2023- ianuarie 2024, au fost cinci cazuri de cadre didactice care au înregistrat absenţe nemotivate, au precizat pentru Cluj24.ro reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ).

Cei care au lipsit nemotivat sunt profesori la Școala Gimnazială Ţaga, din comuna Ţaga, Şcoala Gimnazială Chinteni, din comuna cu același nume, Şcoala Gimnazială Nr. 1 din Dej, Colegiul Naţional Pedagogic,„Gheorghe Lazăr” din Cluj-Napoca și Școala Gimnazială Viişoara.

Cum explică profesorii absența de la ore

Reprezentanții IȘJ Cluj spun că cei care au lipsit au explicat că au fost bolnavi sau că au întârziat autobuzele. Justificarea cu mijloacele de transport în comun care au întârziat vine în principal de la profesorii care fac naveta, arată datele IȘJ Cluj.

În două cazuri, boala este motivul invocat de profesori. Totuși, cadrele didactice nu au putut dovedi cu un document de la medic faptul că au fost într-adevăr bolnave, astfel că s-a considerat că au absentat nemotivat.

Cele două cadre didactice au fost sancționate de conducerea unităților de învățământ, prin neremunerarea zilelor în care au lipsit nejustificat.

 

 

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax