Connect with us

POLITICA

George Simion: Din 1989 până în prezent suntem o țară ocupată, o țară subjugată și o țară care nu este lăsată să aibă autostrăzi

Publicat


YouTube video

George Simion, candidatul AUR pentru alegerile prezidențiale, a continuat prezentarea planului său pentru România.

După planul pentru sport și gospodăriile țărănești, președintele AUR a prezentat planul pentru transport într-o locație inedită: Transfăgărășan, un simbol al măreției românești.

„Nu voi accepta batjocura”

Liderul AUR a afirmat că a ales acest loc pentru a arăta că „acum 50 de ani, în 1974, românii au realizat Transfăgărășanul, iar acum închidem Valea Oltului și paralizăm jumătate din țară” pentru a construi cu firme turcești un drum tehnologic.

„Nu voi accepta batjocura prezentului în care închidem Valea Oltului și paralizăm jumătate din țară pentru a construi niște turci un drum tehnologic, doar ca să aibă ministrul transporturilor cum să-și ascundă ceasul mai bine. De asta am ajuns unde am ajuns, din păcate, în 50 de ani. Singura țintă a ultimilor 34 de ani a fost subjugarea economică a românilor și creșterea artificială a datoriei externe”, a declarat liderul AUR.

Simion: Taromul și celelalte companii strategice ale României trebuie salvate

Președintele AUR a subliniat că nu o să ne ia nimeni în seamă dacă nu ne luăm noi.

„Nu o să fim luați în seamă dacă avem conducători slabi, precum Grindeanu, precum Traian Băsescu pe care l-am avut președinte și care a distrus a patra putere maritimă din Europa”, a spus George Simion.

Potrivit președintelui AUR, Taromul și celelalte companii strategice ale României trebuie salvate.

„Există presiuni mari, există trafic de influență la nivel guvernamental, ca locul Taromului să fie luat de alte companii, cum ar fi Wizz Air. Au toate planurile făcute și dacă AUR nu ajunge la guvernare în 2025 să știți că Portul Constanța, că Tarom, că Hidroelectrica și CEC vor fi vândute. Trebuie să explicăm oamenilor clar că dacă vrem să fim o țară, măcar pe măsura întinderii și populației actuale, nu trebuie să renunțăm la Tarom, Portul Constanța trebuie dezvoltat cu Mangalia și cu Midia și să acoperim o linie de 245 de kilometri din litoralul românesc”, a spus George Simion.

Investițiile trebuie duse la bun sfârșit

Acesta a explicat că investițiile care erau aproape gata în sistemul portuar, în căile ferate, în sistemul energetic românesc, trebuie duse la bun sfârșit.

„Nu a avut cine până acum, pentru că din 1989 până în prezent suntem o țară ocupată, o țară subjugată și o țară care nu este lăsată să aibă autostrăzi. O spun cu cea mai mare responsabilitate și nu voi ezita și în perioada acestei campanii, așa cum am făcut-o în cariera politică de patru ani pe care o am, să spun adevărul și așa cum o voi face în orice funcție voi ocupa în statul român. Trebuie să ne scoatem din vocabular ideea asta că nu se poate! Trebuie să contestăm pe oricine ne interzice dreptul nostru de a exista suveran și în condiții de egalitate cu celelalte state ale lumii (…) Vom fi iarăși ce am fost și mai mult decât atât”, a afirmat liderul AUR.

Guvern cu maxim 12 ministere

George Simion a arătat că în arhitectura viitorului Guvern AUR, compus din maxim 12 ministere și maxim 50 de secretari de stat, nu vom mai avea separat Ministerul Dezvoltării și Ministerul Transporturilor.

„În modalitatea în care a funcționat guvernul până acum, în actuala arhitectură guvernamentală, ce am făcut prin Ministerul Transporturilor a fost să construim săli de sport în pantă și să facem investiții inutile. Vom avea un singur minister puternic, un minister al construcțiilor și transporturilor publice. Și începem cu kilometrii de autostradă, mult prea puțini, care ne mănâncă ani din viață, la fel cum ne mănâncă, de exemplu, lipsa de infrastructură feroviară. Ne-am convins, cred, cu toții, de la vestita autostradă Bechtel, că mare parte din constructorii străini au venit, de fapt, aici să ia șpagă, să ia bani nemeritați și fără să demonstreze mare lucru”, a explicat președintele AUR.

„Vom da prioritate constructorilor români”

Acesta a spus că strategia Planului Simion pentru autostrăzi este aceea de a lucra preponderent cu constructori români și cu materiale românești.

„Vom da prioritate constructorilor români care au arătat că se poate și care nu își vor închide firma mâine exportând banii, ci vor lăsa banii în țară. (…) Putem, noi românii, cu ce avem în țară, colaborând în condiții de egalitate, în condiții echitabile cu toate celelalte națiuni ale lumii”, a spus liderul AUR.

PSD și PNL au făcut puțin peste 1000 de kilometri de autostradă

Marius Lulea, prim-vicepreședintele AUR, a precizat că PSD și PNL au reușit după 34 de ani să facă puțin peste 1000 de kilometri de autostradă.

„Am fi putut cu datoria României să conectăm întreaga Europă cu China. Noi am rămas cu datoria și cu 1000 de kilometri de autostradă realizați până în acest moment. Au încercat și ei să construiască un pod peste Dunăre. Nu le-au plăcut firmele românești. Au luat firme din Japonia și din Italia. Se fac caietele de sarcini în așa fel încât nicio companie din România să nu fie eligibilă pentru aceste contracte. Au adus specialiștii și după ce am plătit 500 de milioane de euro am văzut ce a ieșit: nu se poate circula pe acest pod. (…) Deci specialiștii din România, ingineri, arhitecți, care sunt recunoscuți pe plan internațional, care sunt căutați în Spania, Italia, Germania, lucrează absolut peste tot în Europa, acolo sunt buni, însă pentru cei de la PSD și de la PNL românii nu sunt buni. Ei preferă să exporte românii în toate statele europene în loc să vină să realizeze în România investiții cu firmele românești”, a arătat Marius Lulea.

„Avem nevoie de un Plan Simion pentru infrastructură”

Prim-vicepreședintele AUR a spus că nu ar trebui să mire pe nimeni de ce PSD sau PNL o să spună că nu se pot construi locuințe cu 35 de mii de euro.

„Atunci când acest popor a fost condus de oameni vrednici, curajoși, iubitori de țară, a reușit să facă lucruri extraordinar de mari. Tocmai de aceea avem nevoie de un președinte și de un plan de țară în urma căruia să rămânem cu investiții majore. (…) De aceea avem nevoie de un Plan Simion pentru infrastructură, ca să reușim odată pentru totdeauna să legăm cele trei provincii românești. De aceea avem nevoie de un Plan economic Simion pentru realizarea de locuințe sociale. Și eu sunt ferm convins că vom reuși, la finalul acestui an, să dăm președintele României și în următorii 10 ani să schimbăm România în totalitate”, a completat Marius Lulea.

Infrastructura de transport a României, în cea mai jalnică stare de la nivelul Uniunii Europene

Europarlamentarul AUR Adrian Axinia a declarat că infrastructura de transport a României se află în cea mai jalnică stare de la nivelul Uniunii Europene, precizând că până și bulgarii stau mai bine decât noi.

„Vinovații acestei situații din România sunt partidele care au condus România, PSD și PNL, care au blocat dezvoltarea României timp de trei decenii și jumătate. Vorbim de două partide care au dat dovadă de prostie, ticăloșie, slugărnicie și corupție și în felul acesta au ținut România într-o stare periferică față de restul țărilor din Uniunea Europeană. (…) PSD-ul a inventat kilometrul de 800 de metri. Tot PSD-ul ne-a dat cea mai scumpă autostradă din lume. Vorbim de tronsonul Târgu Mureș-Iași-Ungheni, tronson care costă 6,4 miliarde de euro. Pe kilometru costă fiecare 40 de milioane de euro. În Europa media este de 5 până la maxim 10 milioane”, a spus Adrian Axinia.

„Suntem departe de trenurile cu viteză de 200 km/h”

Adrian Axinia a subliniat că, în calitate de europarlamentar, face parte din Comisia de Transport de la nivelul Parlamentului European, iar în cadrul discuțiilor din comisie se vorbește despre trenuri de mare viteză de minim 200 de km pe oră, trenuri pe hidrogen.

„Niște scenarii absolut științifico-fantastice pentru cei care conduc țara noastră acum. Suntem departe, suntem în altă dimensiune. George Simion trebuie să ajungă președintele țării, iar AUR trebuie să aibă o garnitură serioasă de parlamentari în Parlamentul României. Doar așa putem pune capăt corupției, putem aduce oameni competenți la conducerea instituțiilor. Putem transforma România într-o forță din centrul și estul Europei”, a concluzionat Adrian Axinia.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO. Din trafic adunate: un CAL se plimba, luni seara, printre mașini pe centura Clujului

Publicat

cal

Un cal se plimba, luni seara, printre mașini pe centura Clujului OMV – Muncii. Acesta a fost filmat de un participant la trafic făcând un trap elegant pe partea carosabilă.

Din filmare se poate observa că acesta avea o funie legată la gât, cel mai probabil dezlegându-se de la o căruță ce circula  prin zonă.

VIDEO. Din trafic adunate: un CAL se plimba, luni seara, printre mașini pe centura Clujului

De remarcat faptul că șoferii, observând animalul pe șosea, au redus viteza pentru a evita producerea unui accident ce putea fi deosebit de grav, având în vedere gabaritul calului.

Citește mai departe

EVENIMENT

Primărița din Tureni, Daniela Mănăilă: Chiar dacă am făcut economii, Guvernul NU NE LASĂ să facem Sărbătoarea Buciu

Publicat

De

Tureni

Daniela Mănăilă, primărița din Tureni, și-a anunțat comunitatea că în acest an nu va avea loc Sărbătoarea Buciu, dar nici Fiii Satului.

Asta chiar dacă fondurile au fost cuprinse în bugetul pe acest an, iar oamenii așteptau aceste evenimente.

Primărița din Tureni, Daniela Mănăilă: Chiar dacă am făcut economii, Guvernul NU NE LASĂ să facem Sărbătoarea Buciu

Locuitorii comunei Tureni din județul Cluj tocmai au primit o veste proastă. Sărbătoarea Buciu nu va mai avea loc în acest an.

”Mulți dintre cetățeni ne-au întrebat când va avea loc Fiii Satului și Sărbătoarea Buciu. Răspunsul este simplu: în 2024 nu vom ține aceste sărbători”, a transmis Daniela Mănăilă, primar al comunei, din partea PNL.

Guvernul României ”pedepsește” primăriile care fac economii

Daniela Mănăilă a explicat că este vorba de o anomalie, dată ordonanța de urgență pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar.

”Prin adoptarea OUG 107/2024, Guvernul României <<pedepsește>> primăriile care fac economii. Astfel, cele care au cheltuit fonduri publice fără probleme în primele luni ale acestui an, vor putea face cheltuieli în limita a 10% din cheltuielile făcute în primele luni.

În schimb, primăriile care au făcut economii, nu pot să facă altceva decât să se limiteze!

Noi am prins în buget cheltuielile necesare organizării evenimentelor, dar Guvernul a spus <<NU>> și suntem obligați să ne conformăm”, a transmis primărița pe pagina de Facebook după ce mulți locuitori ai comunei au înrebat ce se întâmplă cu sărbătorile.

Daniela Mănăilă a primis, însă, că se vor face cadouri pentru copii după data de 1 ianuarie, iar în anul 2025, Primăria va cheltui cât mai multe fonduri pentru a nu mai fi „limitată” de Guvern.

Citește mai departe

ACTUALITATE

RADP Cluj-Napoca face ANGAJĂRI. Ce posturi sunt disponibile

Publicat

radp

RADP Cluj-Napoca recrutează personal în vederea angajării pe perioadă determinată pentru următoarele ocupații: 

– muncitor calificat/ necalificat la întreținerea de drumuri, șosele, poduri, baraje;

– maistru CFDP;

– șofer/ conducător auto categoria B, C, CE, C1E;

– mecanic auto/utilaje/ mașinist terasamente;

– agent pază;

– îngrijitor grup sanitar public.

RADP Cluj-Napoca face ANGAJĂRI. Ce posturi sunt disponibile

Cei interesați vor depune la secretariatul regiei sau pe e-mail (office@radpcj.ro) cerere de angajare / scrisoare de intenție, însoțită de un CV, copie după actul care atestă pregătirea profesională.

Informații  suplimentare la telefon 0264 552 666, interior 28, sau la sediul regiei din Cluj-Napoca, str. Calea Someseni, nr. 2.

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Accident la Huedin cu două mașini. O femeie și un copilaș de 2 ani, salvați de pompieri

Publicat

accident Huedin

Pompierii din cadrul Detașamentului Huedin au intervenit, marți, la un accident rutier petrecut între orașul Huedin și localitatea Șaula, pe DN1 E60.

”În accident au fost implicate două autoturisme, iar într-unul dintre acestea erau blocați o femeie și un copil de aproximativ 2 ani.

Salvatorii au folosit echipamentele de descarcerare pentru a-i ajuta să iasă afară și i-au predat echipajului SAJ, pentru evaluarea medicală. La misiune ia parte o autospecială cu modul de descarcerare”, au spus pompierii ISU Cluj.

accident Huedin

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax