Connect with us

ACTUALITATE

Gabriel Bebeșelea a fost numit dirijorul principal al Filarmonicii „George Enescu” din București

Publicat


Gabriel Bebeșelea este noul dirijor principal al Filarmonicii „George Enescu” din București. Sibianul îndeplinește această funcție și în cadrul Filarmonicii de Stat „Transilvania” din Cluj-Napoca.

Directorul general al instituției, Andrei Dimitri, a afirmat că Bebeşelea va fi, timp de trei stagiuni, dirijor principal al Filarmonicii „George Enescu”, tânărul artist neavând un statut de angajat al instituţiei.

Declarația artistului

„E o orchestră cu care am avut o energie specială şi împreună cu orchestra şi cu corul, cărora le mulţumesc foarte mult pentru încredere, ne-am bucurat întotdeauna de o alchimie care a fost, bineînţeles, foarte mult încălzită şi de cupola Ateneului.

Sunt sigur că împreună o să realizăm lucruri foarte frumoase atât timp cât reuşim să trecem peste această perioadă în care siguranţa muzicienilor şi siguranţa publicului este cel mai important lucru”.

Cariera internațională a lui Gabriel Bebeșelea

Cariera sa internaţională cuprinde concerte dirijate la pupitrul unor importante orchestre ale lumii: Rundfunk Sinfonieorchester Berlin, Barcelona Symphony Orchestra (OBC), Orchestre National du Capitole de Toulouse, Konzerthausorchester Berlin, Filarmonica Arturo Toscanini, Orchestra Naţională Filarmonică Rusă, Singapore Symphony Orchestra ş.a.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

STUDIU: După ce o mașină depășește 150.000 km, cresc șansele să-i fie dat înapoi kilometrajul în România

Publicat

masina kilometraj pixabay

Kilometrajul este unul dintre indicatorii cheie ai uzurii unui vehicul, motiv pentru care mulți șoferi se bazează pe el pentru a afla starea unui vehicul atunci când cumpără o mașină la mâna a doua. În realitate, kilometrajul nu este întotdeauna exact, mai ales la mașinile vechi. Odometrul, un dispozitiv conceput pentru a măsura distanța totală pe care a parcurs-o un vehicul de-a lungul vieții sale, este piesa auto vizată de către escrocii care doresc să-i manipuleze citirile ca să-i inducă în eroare pe cumpărători.

Compania de date auto carVertical a efectuat cercetări bazate pe date din rapoartele de verificare a istoricului mașinilor rulate pentru a afla dacă există o corelație între numărul de km parcurși de un vehicul și rata de derulare a kilometrajului și dacă rata accidentelor crește odată cu distanța parcursă.

STUDIU: După ce o mașină depășește 150.000 km, cresc șansele să-i fie dat înapoi kilometrajul în România

În România, odometrele sunt date înapoi semnificativ mai frecvent odată ce un vehicul depășește pragul de 150.000 km. 5% dintre mașinile verificate pe carVertical care parcurseseră între 150.000 și 200.000 km au avut kilometrajul dat înapoi. Pentru a pune acest lucru în perspectivă, probabilitatea de a cumpăra în acest interval o mașină cu odometrul modificat devine de peste 2 ori mai mare în comparație cu vehiculele care au un kilometraj redus (între 0 și 50.000 km).

Dintre toate mașinile care au un kilometraj cuprins între 50.000 și 100.000 km, 2,5% au odometrul modificat și 3,3% dintre cele cu kilometraj cuprins între 100.000 și 150.000 km. După pragul de 200.000 km, această pondere sare abrupt la 8,2% și crește pe măsură ce kilometrajul este mai ridicat.

După ce odometrul a depășit 250.000 km rata de manipulare a kilometrajului este de 14,9%, iar dacă vorbim despre mașini cu kilometraje între 300.000 și 350.000 km, procentul ajunge la 18,7%.

20,7% dintre mașinile cu kilometraj între 350.000 și 400.000 km au odometrul modificat, în timp ce 24,4% dintre mașinile verificate care depășesc 500.000 km se confruntă cu aceeași problemă. Practic un sfert dintre mașinile care au parcurs peste 500.000 de km au avut kilometrajul dat înapoi.

Ponderea mașinilor cu daune este mereu ridicată indiferent de grupa de kilometraj

Riscul de a cumpăra o mașină cu kilometrajul dat înapoi este doar una dintre multele preocupări ale cumpărătorilor de mașini second hand. Cercetările arată că probabilitatea de a fi suferit daune rămâne constant ridicată pentru toate vehiculele și pentru toate grupele de kilometraj, inclusiv pentru mașinile cu kilometraj scăzut.

Dintre toate vehiculele din România verificate pe carVertical, mașinile care aveau peste 500.000 km la bord fuseseră implicate cel mai des în accidente – 62,7% dintre rapoartele scoase pentru astfel de vehicule aveau înregistrări de daune. Cu toate acestea, a doua cea mai mare rată a daunelor – 61,2% – a fost înregistrată în rândul mașinilor cu kilometraj mai mic, cele care aveau 200.000-250.000 km și 250.000-300.000 km înregistrați pe odometru.

Acest lucru demonstrează că problema este la fel de relevantă pentru toți cumpărătorii de mașini second hand, indiferent de kilometrajul vehiculului. De exemplu, rata daunelor este de 59% pentru mașinile care au 50.000-100.000 km înregistrați și de 59,3% pentru cele care au cu 50.000 km în plus. Chiar și mașinile cu kilometraj redus (între 0 și 50.000 km) au fost avariate în proporție de 53,7%.

„Pentru a evita riscul de a cumpăra o mașină care a fost avariată în trecut, din ce în ce mai mulți cumpărători aleg să verifice istoricul vehiculului înainte de a-l inspecta în persoană,” explică Matas Buzelis, șeful departamentului de comunicații al carVertical.

„Rapoartele privind istoricul vehiculului pot oferi informații valoroase asupra trecutului unei mașini”

„Știind că mașina a fost avariată, cumpărătorii sau chiar dealerii o pot duce la inspecție și pot vedea dacă reparațiile sunt de calitate inferioară. Dacă partea frontală a suferit un impact, mecanicii se vor uita după rugină sau alte dovezi ale unor reparații proaste în acea zonă. În funcție de ce găsesc, aceste informații v-ar putea ajuta să vă decideți dacă merită să cumpărați o astfel de maşină sau mai bine căutaţi alta.”

Rapoartele privind istoricul vehiculului pot oferi informații valoroase asupra trecutului unei mașini, inclusiv istoricul daunelor și orice discrepanțe înregistrate de odometru, permițând cumpărătorilor să elimine asimetria informațiilor și să înțeleagă mai bine starea reală a vehiculului. Acest lucru i-ar putea ajuta să prezică posibilele costuri de deținere viitoare și să ia decizii bine informate.

Majoritatea cumpărătorilor români sunt interesați de mașini care au parcurs între 50.000 și 200.000 de kilometri

Dintre toate mașinile verificate pe carVertical de către cumpărătorii de mașini din România, cele mai populare (21,1%) au fost vehiculele cu un kilometraj cuprins între 150.000 și 200.000 km. Mașinile care aveau între 100.000 și 150.000 km pe odometru au o pondere de 20,2%, în timp ce cele cu 50.000 până la 100.000 km parcurși au reprezentat 17,6% dintre toate rapoartele emise privind istoricul vehiculelor pe intervalele de kilometri cercetate.

Potrivit studiului, majoritatea cumpărătorilor români au trecut în căutări pragul alarmant de 150.000 km, unde riscul de a cumpăra o mașină cu kilometrajul dat înapoi crește considerabil. În plus, mulți cumpărători au fost interesați de vehicule cu un kilometraj și mai mare. Când vorbim de mașini care au parcurs peste 150.000 de km, nu doar că avem de-a face cu un risc crescut de a avea odometrul modificat dar mai mult de jumătate dintre aceste vehicule au avut și înregistrări de daune, ceea ce sugerează existența unor potențiale probleme de fond.

„Înainte de a cumpăra o mașină trebuie mers la un drive test și făcută o inspecție”

„Vehiculele de la 3 la 5 ani sunt adesea considerate ideale pentru a evita deprecierea rapidă și un kilometraj ridicat. Cu toate acestea, astfel de mașini ar putea fi inaccesibile multor cumpărători, alternativa cea mai populară fiind căutarea altor variante de mașini, mai vechi și cu mai mulți kilometri la bord.

Cumpărătorii ar trebui să se intereseze de starea reală a vehiculului pe care vor să-l cumpere, istoricul său fiind doar unul dintre lucrurile important de știut. Înainte de a cumpăra o mașină trebuie mers la un drive test și făcută o inspecție într-un service auto respectabil”, explică Matas Buzelis, expertul auto carVertical.

 

Citește mai departe

Aberații de România

VIDEO. FOTO. Moș Crăciun a făcut baie într-un ciubăr în Piata Unirii din Cluj-Napoca

Publicat

Moș Crăciun, baie în ciubăr în centrul Clujului

Moș Crăciun a făcut baie într-un ciubăr în centrul Clujului și a dat startul unei campanii mai puțin obișnuite.

În pragul sărbătorilor, o compania clujeană va livra brazi de Crăciun pe biciclete electrice.

Moș Crăciun a făcut baie într-un ciubăr în Piata Unirii din Cluj-Napoca

RentE aduce alternative ecologice și sustenabile prin proiecte ieșite din tipare. Astfel, compania oferă brazi de Crăciun închiriați și livrați cu bicicletele electrice în Cluj-Napoca. Prețurile variază între 99 de lei, pentru brazii mici, de 60-80 de centimetri și 199 de lei, pentru brazii mari de 120-140 de centimetri.

Serviciul va fi suspendat între 23 decembrie și 5 ianuarie. Dar, începând cu data de 6 ianuarie, brazii de Crăciun vor putea fi preluați pentru a fi replantați.

Livrări până la periferia Clujului

Robert Tripon, marketing manager RentE, a explicat că se vor face livrămri până la periferia Clujului, aproape de Florești.

“Sper ca prin ceea ce facem să aducem sustenabilitatea și tot ceea ce înseamnă green, iar cea mai bună modalitate prin care putem face asta este prin lucruri mai extravagante, ca lumea să ne vadă. Brazii se replantează în pădurea din jurul Clujului. După data de 6 ianuarie, ridicăm brazii și mergem să îi replantăm, să le dăm șansa la o a doua viață. Până acum s-au închiriat deja undeva la 30 de brazi”, spune Robert.

O invitație la sport

În această seară, compania a organizat un eveniment pentru a încuraja oamenii să găsească și momente de liniște și relaxare în perioada sărbătorilor. Așa ajuns ciubărul mobil în Piața Unirii. La eveniment a fost prezent și Moș Crăciun care a împărțit portocale și mesaje inspiraționale despre cum mișcarea și relaxarea merg mână în mână.

„Dacă noi ne găsim timp să facem baie în centrul Clujului, înseamna că și voi aveți timp să faceți sport în timpul anului”, a spus Robert pentru Cluj24.

Robert a spus că ideea a venit într-o ședință a companiei.

“Prima data ne-am gândit să livrăm brazi de Crăciun pe biciclete electrice, ca mai apoi să îi replantăm, iar apoi am zis că trebuie să facem ceva ca să atragem atenția. Soluția a fost un ciubăr în centrul Clujului, lângă târgul de Crăciun. Nu am avut foarte multe speranțe că ne va ieși, dar ieri după masă am primit aprobarea și uite-ne aici”, spune Robert.

Compania este cunoscută pentru organizarea unor evenimente unice, cum ar fi paradele pe bicicletă cu muzică, fiind primii din țară care au creat o platformă de închiriere de echipamente sportive. Aceasta le oferă utilizatorilor acces la echipamente utilizate rar, fără să fie necesar să le cumpere. Membrii comunității pot închiria sau oferi spre închiriere echipamente, susținându-se reciproc în promovarea sportului.

„RentE este un brand clujean care se ocupă nu doar de închirieri de echipamente sportive, ci și de fabricarea de baterii pentru bicicletele electrice, acestea fiind fabricate în Cluj. Deci este un cumul de activități pe care le face firma, dar de anul acesta este disponibilă platforma de închirieri de echipamente sportive”, mai adaugă Robert.

Andreea Paparuș

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Alin Tișe, furios pe PNL: Nu mai îmi permit să pierd timp, să fiu condus de oameni inferiori mie

Publicat

Alin Tișe

Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj, este furios și susține că toată conducerea PNL trebuia să demisioneze după eșecul de la alegerille prezidențiale, nu doar prim-vicepreședinții.

El susține că în noua conducere a partidului trebuiau să fie cei mai votați liberali din țară.

Alin Tișe, furios pe PNL: Nu mai îmi permit să pierd timp, să fiu condus de oameni inferiori mie

„Am o furie la nivel personal pe PNL. Ar fi trebuit ca întreaga conducere să demisioneze în bloc, după acest scor ruşinos. Nu doar prim-vicepreşedinţii, oricum unul e din cei vechi.

Ar fi trebuit să vină o echipă nouă formată din cei mai votaţi 10 – 20 de liberali. L-au pus pe Ilie Bolojan preşedinte şi aşteaptă să se întâmple minuni. Nu, lângă trebuie să vină oameni care au performat, trebuie meritocraţie. Nu se poate să fim conduşi de oameni care nu au candidat nominal nici măcar în judeţul lor. Au fost puşi, parcă, de cineva, cu mâna”, a declarat Alin Tișe la Prima News.

Tișe spune că ce se întțmplă este timp pierdut, din timpul oamenilor din partid.

“Sunt cel mai votat ales local care a candidat exclusiv sub sigla PNL la alegerile locale. Nu mai îmi permit să pierd timp, să fiu condus de oameni inferiori mie. O să pledez pentru un curent la nivelul partidului în care să schimbăm paradigma şi realitatea”, a mai spus acesta.

Alin Tișe spune că, în ultimii ani, PNL a “bulversat” electoratul și că partidul pierde electorat.  “Noi avem în România 1,5 milioane de oameni care într-un fel sau altul sunt asociaţi într-o afacere. Nu am ştiut să îi aducem aproape”, a mai spus Alin Tișe, care a precizat la Prima News că el vorbește de aceste lucruri de 5 ani, de când a avut “contre” cu Ludovic Orban.

Citește mai departe

CULTURA

VIDEO. FOTO. Tradiția și valorile autentice aduse împreună la “Simfonia Sărbătorilor”, concertul de Crăciun al UBB Cluj

Publicat

Concert de Crăciun la UBB Cluj

Momente pline de emoție la “Simfonia Sărbătorilor”, Concertul de Crăciun al Universității Babeș-Bolyai din Cluj.

Young Famous Orchestra, Grupul coral Sfântul Apostol Andrei și Corul Colegiului Național Gheorghe Șincai din Cluj-Napoca au încântat publicul luni seara în sala Auditorium Maximum.

Tradiția și valorile autentice aduse împreună la “Simfonia Sărbătorilor”, concertul de Crăciun al UBB Cluj

Young Famous Orchestra a făcut spectacol sub bagheta dirijorului Vladimir Agachi, cunoscut pentru stilul său inovator și caracteristic, alături de Grupul coral Sfântul Apostol Andrei condus de preotul Decebal Gorea și Corul Colegului Național Gheorghe Șincai, dirijat de Uliana Jurcan.

Concertul a inclus o selecție de colinde internaționale, dar și romanești, interpretate cu multă căldură. La inițiativa dirijorului Vladimir Agachi, publicul a fost invitat să cânte alături de orchestră melodia “Moș Crăciun”, moment care a fost apreciat de cei din sală.

 

Muzica clasică, într-o abordare modernă

Young Famous Orchestra a fost fondată în 2015 sub conducerea dirijorului Vladimir Agachi și este una dintre cele mai tinere și dinamice orchestre din Transilvania.

Aceasta promovează muzica clasică printr-o abordare modernă și prin colaborări cu instituții culturale locale, precum Universitatea Babeș-Bolyai și Academia de Muzică „Gheorghe Dima”. Orchestra a avut concerte alături de personalități precum Dan Grigore și Irina Margareta Nistor.

Prietenie, muncă și dragoste pentru muzică

Grupul Coral „Sfântul Apostol Andrei” a fost înființat în 2003 și este format în prezent din 10 membri, sub conducerea părintelui Decebal Gorea. De-a lungul anilor, grupul a avut turnee internaționale în Spania, Ungaria, Olanda și a colaborat cu Young Famous Orchestra în 2018-2019. Activitatea grupului se bazează pe prietenie, muncă și dragoste pentru muzică.

Concert de Crăciun la UBB Cluj

Grupul Vocal al Colegiului Național „Gheorghe Șincai”este format din elevi pasionați de muzică, coordonați de dirijoarea Uliana Jurcan. Aceștia au participat la competiții locale și internaționale, precum Expo Milano 2015 și turnee UEFA U21, cântând alături de ansambluri precum Corul Madrigal, dar și alături de Young Famous Orchestra, corul s-a remarcat în evenimente culturale importante.

„Evenimente de calitate pentru oameni cu valori și așteptări diverse”

„Încercăm să bucurăm comunitatea UBB cu ocazia sărbătorilor de iarnă prin evenimente de calitate pentru oameni cu valori și așteptări diverse.

După colindele țărilor etnografice, care aduc tradiția în prezent, este acum timpul prezentului să onoreze tradiția, prin colindele și cântecele sărbătorilor de iarnă interpretate de coruri și de orchestre de muzică clasică.”, a arătat rectorul UBB Cluj, Daniel David, pe pagina de Facebook a universității.

Evenimentul a adus în prim-plan, prin artă, tradiția și valorile autentice, oferind comunității UBB un moment unic și plin de emoție.

Timeea Morocoj

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax