Connect with us

ECONOMIE

Furnizorii nu s-au obișnuit cu piața liberă, acționează în continuare speculativ

Publicat


Ministrul Energiei Virgil Popescu spune că furnizorii de energie nu s-au obișnuit cu piața liberă și că acționează speculativ. El crede că lucrurile ar trebui reglementate mai bine de ANRE.

„Eu am făcut o scurtă examinare a pieței de energie electrică și am observat că prețul contractelor încheiate anul trecut pentru achiziția de energie în 2021 este la fel ca prețul din 2020 care s-a achiziționat în 2019 și tot așa, deci nu a crescut prețul, dacă un furnizor și-a achiziționat anul trecut pentru portofoliul de clienți casnici care îl aveau energia pentru 2021 știind încă de la 1 ianuarie 2020 că la 1 inuarie 2021 piața se va liberaliza”, a declarat Virgil Popescu, la Digi24.

Acesta susține însă că mulți furnizori nu au făcut acest lucru.

„Dacă tu furnizor n-ai avut grijă să îți iei energia cu un an înainte sau la jumatea anului să îți iei energia în timpul anului 2020 pentru anul 2021 știind că se liberalizează, ai portofoliu mare de clienți (…) și vii și spui în cursul anului acesta că n-am curent, cumpăr de pe piața zielei următoare, când anul acesta prețul e mai mare, înseamnă că n-ai avut un comportament normal, ai avut un comportament speculativ”, a precizat ministrul.

Acesta susține că furnizorii nu s-au obișnuit cu piața liberă.

„Furnizorii nu s-au obișnuit cu piața liberă, nu s-au obișnuit că o piață liberă are reguli și acționează în continuare speculativ. Sunt furnizori care vând energie electrică fără să o aibă către clienți și acuma încep să rezilieze contractele pentru că au un anumit preț negociat, dar prețul pe piața zilei următoare e mai mare, a crescut, iar acest lucru nu este normal. Sunt furnizori care reziliază contracte cu toate că au energie cu clienții, dar ca să vândă plătesc penalități, dar tot câștigă mai mult pentru că vând în piața zilei următoare care e mai scumpă, iar nu e un comportament normal”, susține Virgil Popescu.

Acesta crede că „sunt lucruri care trebuie reglementate mai bine de către ANRE, piață liberă, dar toți să respecte anumite reguli”.

Întrebat dacă este posibilă o prelungire a perioadei în care clienții trebuie să aleagă frunizorii, Virgil Popescu a spus: „Termenul a fost termen rezonabil de 6 luni, stabilit prin ordin al ANRE. Vă spun sincer, teoretic, se poate prelungi, nu e o problemă, dar nu știu dacă vom putea obține mai mult de 50%, cred că pe acolo se duce 45-50%. (…) Poate că ANRE, decât să prelungească, poate că ar trebui să simplifice la maxim procudura asta de mutare, să nu mai fie omul nevoit să-și aducă inclusiv contractul de proprietate și multe acte documente, poate că ar trebui să fie mult mai simplu”.

(sursa: Mediafax)


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ECONOMIE

Ministrul Transporturilor: În acest an scoatem la licitație execuția drumului de legătură Tureni – Autostrada Transilvania

Publicat

De

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a fost prezent, vineri, pe șantierul autostrăzii Nădășelu – Poarta Sălajului. Cu acest prilej, ministrul a anunțat că și-a propus ca în acest an să fie scoasă la licitație execuția drumului de legătură dintre localitatea Tureni și Autostrada A3.

”Este în faza finală proiectul tehnic. Mai așteptăm acordul de mediu și în acest an dorim să scoatem la licitație execuția lucrărilor pe acest drum”, a declarat Cătălin Drulă.

Și primarul Emil Boc declara, recent, că a discutat cu premierul Florin Cîțu și cu ministrul Transporturilor despre efectuarea în regim de urgență a acestei legături, care să fie finanțată chiar înainte de aprobarea PNRR.

Drumul ar face mai facil accesul pe autostradă pentru clujenii care doresc să evite Floreștiul și ar acționa ca o centură ocolitoare pentru Turda, unde de asemenea este trafic.

Despre proiect se discută încă din anul 2018, însă nu a fost pus în practică. Lucrarea ar însemna un drum de 4 benzi în lungime de maxim 7 kilometri.

Citește mai departe

ANUNȚURI PUBLICE

DEER derulează proiecte de investiții de aproximativ 340 milioane lei prin cofinanțare din fonduri europene

Publicat

Distribuție Energie Electrică Romania (DEER), parte a Grupului Electrica, continuă să investească în infrastructura de rețea pentru modernizarea și dezvoltarea sistemului de distribuție, fiind în ultimii ani cel mai mare investitor în modernizarea și retehnologizarea rețelelor de distribuție a energiei electrice.

Cele mai importante investiții au vizat îmbunătățirea calității serviciului de distribuție și creșterea eficienței operaționale prin modernizarea, automatizarea instalațiilor, implementarea tehnologiilor moderne precum și creșterea eficienței energetice prin reducerea pierderilor în rețele.

Proiectele de investiții ale companiei urmează liniile strategice directoare pentru dezvoltarea unor rețele inteligente care să permită dezvoltarea, conectarea și operarea unor surse multiple și distribuite pe scara largă, asigurând cadrul tranziției către energia verde.

Oportunitățile de finanțare externă constituie o pârghie importantă pentru susținerea investițiilor în infrastructură și digitalizare, precum și a obiectivelor de eficiență energetică.

DEER a inițiat mai multe proiecte importante de investiții prin cofinanțare din fonduri europene. Acestea ar urma să fie finanțate in cea mai mare parte din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) prin POIM 2014-2020, Axa Prioritara 6: Promovarea energiei curate și eficienței energetice în vederea susținerii unei economii cu emisii scăzute de carbon, Obiectivele Specifice 6.3 si 6.1.- Cod apel: POIM/290/6/3/ “Reducerea consumului mediu de energie electrică la nivelul locuințelor” și Cod apel: POIM/289/6/1/

“Creșterea producției de energie din resurse regenerabile mai puțin exploatate (biomasă, biogas, geothermal), producție”. Contribuția companiei la aceste proiecte va fi de aproximativ 22% din valoarea lucrărilor.

Proiectele depuse au fost acceptate si declarate eligibile și vizează următoarele obiective: îmbunătățirea performanței operaționale și energetice, facilitarea optimizării consumului de energie la consumatori, gestionarea infrastructurii pentru garantarea functionării la parametrii de calitate stabiliți prin Standardul de Performanță, dezvoltarea și modernizarea instalațiilor de distribuție , digitalizarea de staţii de transformare existente şi adaptarea capacităţilor de preluare a producţiei din resurse regenerabile din zonele adiacente acestora.

Trei dintre proiectele complexe depuse au primit deja aprobarea pentru finanțare, din cadrul axei POIM 6.3 – Cod apel: POIM/290/6/3/ „Reducerea consumului mediu de energie electrică la nivelul locuințelor”, cu o valoarea eligibilă totală care depăseste 160 milioane de lei, acestea urmând a fi finalizate în anul 2023 și se referă la:

1. Implementarea unui Sistem de Distribuție Inteligentă a energiei electrice într-o zonă omogenă din cartierul Rogerius, localitatea Oradea.

2. Implementarea unui sistem de distribuţie inteligentă a energiei electrice într-o zonă omogenă din municipiul Târgu Mureş, județul Mureş.

3. Realizarea unui sistem de distribuţie inteligentă într-o zonă omogenă de consumatori de energie electrică din cartierele Ţiglina 1, 2, MICRO 16 (Ţiglina 3), MICRO 17 (Ţiglina 4), din municipiul Galaţi, judeţul Galaţi.

Cel de-al patrulea proiect „Soluții Măsurare Inteligentă Regiunea Centru – Orașele Codlea și Ghimbav”, din cadrul aceleiași axe, se afla în fază finală de evaluare tehnico-economică și are o valoare eligibila de 50 de milioane de lei.

Aceste proiecte vizează, pe lângă lucrări de modernizare infrastructură de rețea (linii, stații, posturi de transformare), implementarea sistemelor avansate de management al activelor (AMS) și de management al datelor de măsurare (MDM) și instalarea contoarelor de măsurare inteligentă în zone omogene din orașele Oradea, Galați, Codlea și Târgu Mureș, înglobând un număr de peste 40.000 consumatori casnici.

Pe Axa POIM 6.1 – Cod apel: POIM/289/6/1/ 2014-2020 – Creşterea producţiei de energie din resurse regenerabile mai puţin exploatate (biomasă, biogaz, geotermal) – distribuţie, au fost depuse încă trei proiecte, care urmează a fi evaluate din perspectiva tehnico-economică pentru aprobarea finanțării.

Proiectele vizează realizarea unei staţii electrice 110/20Kv Leordina, pentru mărirea capacității de distribuție a energiei electrice din zona Valea Vișeului si Valea Izei, județul Maramureș, respectiv modernizarea stației 110/20/ 6Kv de la Băița și a stației 110/20Kv de la Lechința.

Pentru orizontul mediu, compania are în plan pe lângă continuarea modernizării infrastructurii de rețea, accelerarea digitalizării, dezvoltarea de canale alternative pentru interacțiunile cu utilizatorii, precum și crearea unui mediu de lucru modern pentru angajați, prin implementarea conceptului de Distribuție Digitală. Pe termen lung proiectele companiei au în vedere orientarea către conceptul de smart grid în linie cu trendurile din industrie.

Distribuție Energie Electrică Romania (DEER), parte a Grupului Electrica, este cel mai important operator național de rețele de distribuție a energiei electrice, cu o acoperire de 18 județe, din trei zone geografice, reprezentând 40,7% din teritoriul României. DEER distribuie energie electrică la peste 3,8 milioane de utilizatori, acoperă o suprafață de 97.196 km2 și gestionează 198.988 km de linii electrice.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Condiții mai bune de studiu oferite de E.ON pentru 3.000 de elevi

Publicat

E.ON Energie România continuă să fie aproape de comunitățile locale prin intermediul proiectului „Energie în școlile copilăriei”, derulat începând cu anul 2012. În acest an, opt unități de învățământ din județele Iași, Bacău, Neamț, Suceava, Cluj, Timiș și Mureș vor avea condiții mai bune de studiu, urmare a înlocuirii sistemului de iluminat cu unul modern, bazat pe tehnologie led.

· În acest an opt unități de învățământ din județele Iași, Bacău, Neamț, Suceava, Cluj, Timiș și Mureș vor beneficia de sisteme de iluminat moderne;

· Din 2012 până în prezent, E.ON a investit 3,5 milioane de euro în proiectul „Energie în școlile copilăriei”, care s-a derulat în 63 de unități de învățământ din țară;

Astfel, peste 3.000 de elevi vor putea să se bucure de atmosfera prietenoasă din sălile de clasă unde lumina dată de noul sistem de iluminat se apropie cât mai mult de cea naturală. Totodată, copiii vor putea să își îmbunătățească performanțele școlare, studiile relevând faptul că o lumină de calitate crește nivelul de concentrare și înțelegere a informațiilor.

În plus, sistemele de iluminat bazate pe tehnologie led duc la scăderea facturii la energie și contribuie la reducerea emisiilor de CO2.

“Am ajuns până acum, cu acest proiect, în săli de clasă unde studiază zeci de mii de copii. Ne dorim să continuăm deoarece copiii merită să fie susținuți în eforturile lor de a fi mai buni la școală”, spune Claudia Griech, directorul general al E.ON Energie România.

„Corpurile de iluminat cu tehnologie led aduc o economie semnificativă de electricitate pentru iluminat”

Până în prezent, E.ON a investit peste 3,5 milioane de euro pentru îmbunătățirea condițiilor de studiu şi eficientizarea consumului de energie prin iluminarea bazată pe tehnologie led a sălilor de clasă. Programul a acoperit 63 de unități școlare din 18 județe, având circa 40.000 de elevi și profesori drept beneficiari direcți. În total au fost montate 32.500 de corpuri de iluminat noi și 80.000 tuburi led.

Corpurile de iluminat cu tehnologie led aduc o economie semnificativă de electricitate pentru iluminat, ceea ce înseamnă facturi mai mici la energia electrică pentru beneficiari. Mai mult, iluminatul cu led are o durată de viaţă superioară faţă de sistemele clasice, între 50.000 şi 100.000 de ore de funcţionare, şi o luminozitate de calitate, respectiv 98% din cea naturală.

Începând cu anul 2005, E.ON România a susţinut cu 15 milioane euro numeroase proiecte de responsabilitate socială în comunităţile în care îşi desfăşoară activitatea, numărul total al beneficiarilor acestor iniţiative ridicându-se la aproximativ 322.500.

Numai în domeniul educaţiei au fost derulate proiecte de peste 7 milioane euro, de acestea beneficiind aproximativ 210.000 de copii.

Unităţile şcolare incluse în proiectul Energie în şcolile copilăriei 2021 sunt:

· Școala Primară Țepoaia, Jud. Bacău

· Școala Gimnazială Cârjoaia, jud. Iași

· Școala Gimnazială Păstrăveni, Grădinița Păstrăveni, Școala Gimnazială nr. 1 Rădeni și Școala Primară nr. 2 Rădeni (arondate Școlii Păstrăveni), jud. Neamț

· Școala Gimnazială „Dimitrie Gusti”, jud. Suceava

· Şcoala Gimnazială „Victor Jinga” Sighișoara, jud. Mureș

· Școala Gimnazială Iernut, jud. Mureș

· Școala Gimnazială Gheorghe Șincai Florești (include grădinița), jud Cluj

· Liceul Tehnologic Special „Gheorghe Atanasiu” Timișoara, jud. Timiș.

Despre E.ON Energie România

E.ON Energie România, membră a Grupului german E.ON, este furnizor integrat de gaze naturale, electricitate şi soluţii energetice având un portofoliu variat format din circa 3,3 milioane de clienţi, atât rezidenţiali, cât şi companii şi municipalităţi. Grupul E.ON este unul dintre liderii pieţei de energie, având în România o prezenţă consolidată de-a lungul a circa 16 ani. De la intrarea pe piaţa din România, E.ON a investit circa 1,8 miliarde de euro, în principal în modernizarea reţelelor. Totodată, valoarea contribuţiilor virate la bugetul de stat şi bugetele locale se ridică la 2,5 miliarde de euro.

Citește mai departe

ACTUALITATE

VIDEO&FOTO/ Camionul IVECO T-WAY, noua vedetă a transportului greu, lansat la Cluj

Publicat

De

IVECO România a lansat miercuri la Cluj noul camion IVECO T-WAY, soluția de transport în condiții extreme, acesta fiind testat în Cariera Morlaca.

Datorită combinației perfecte de robustețe, fiabilitate și confort, camionul este conceput pentru a îndeplini cerințele și a depăși toate așteptările clienților privind productivitatea, sarcina utilă și siguranța.

”Noul camion este creat pentru a efectua misiuni off-road extreme, cu o masă totală a autovehiculului de 41 de tone, ceea ce îl face liderul acestui sector de piață.

Fiind dotat cu HI-TRACTION, soluții avansate de inginerie și tehnologie, IVECO T-WAY oferă o performanță ridicată în cele mai solicitante aplicații off-road și în medii ostile. Este cel mai fiabil și productiv camion de mare tonaj pentru șantiere”, a spus Radu Apostu, Product Manager IVECO România.

Potrivit acestuia, IVECO T-WAY duce experiența șoferului la bordul camionului la un nou nivel, cu noua cabină proiectată conform necesităților sale.

Conectivitate avansată

”Aceasta cuprinde cele mai avansate funcții ale gamei IVECO WAY pentru a asigura un mediu extrem de confortabil și sigur. Conectivitatea avansată oferă o gamă de servicii pentru a face mai ușoară viața șoferului și pentru a maximiza durata de funcționare a autovehiculului”, a spus Apostu.

IVECO T-WAY beneficiază de o cutie de viteze automatizată HI-TRONIX cu funcționalități off-road, cu 16 trepte, cu o gamă largă de funcționalități printre care modul balans, modul off-road, modul de viteză redusă și 4 trepte de mers înapoi.

De asemenea, oferă o flexibilitate desăvârșită, fiind posibilă alegerea între suspensii pneumatice și mecanice – atât parabolice cât și semieliptice.

Camionul oferă o dispunere completă pentru AWD și PWD, cu scopul de a îndeplini cerințele fiecărei misiuni.

Frâne de disc pe toate roțile

Noua arhitectură a sistemului EBS, combinată cu frâne de disc pe toate roțile, a îmbunătățit semnificativ performanța autovehiculului și siguranța șoferului.

Sistemul HI-TRACTION este activat automat pentru a asigura o tracțiune hidraulică suplimentară pe roțile din față atunci când este necesară, pentru a evita derapajul punții din spate pe suprafețe alunecoase. Acesta oferă toate avantajele unei transmisii integrale în ceea ce privește aderența, manevrabilitatea și siguranța în timpul conducerii.

IVECO T-WAY este un autovehicul foarte versatil și poate fi personalizat în funcție de solicitările clienților, de la autobetonieră și autobasculantă, până la montarea de macara, transport cherestea sau a echipamentului de vidanjare.

”Cu IVECO T-WAY se pot îndeplini cerințele privind transportul betonului de pe orice șantier – de la o betonieră simplă, la pompe și pompe malaxor”, au precizat reprezentanții IVECO România.

Test drive cu IVECO T-WAY

Silviu Codarcea, de la o firmă de construcții drumuri, a venit la Cluj tocmai din Târgu Mureș pentru a testa noul camion IVECO.

”Avem multe utilaje noi la firmă, dar e diferență mare, mai ales la cum se comportă pe rampe, nu am simțit deloc motorul forțat, are și opțiunea de plecare finuță din rampă, care e foarte bună. E totul nou. Noi tot asta facem, periodic achiziționăm camioane noi. Am achiziționat o tranșă de camioane în 2007, de la altă firmă, alta anul trecut și acum testăm IVECO pentru că intenționăm să cumpărăm noi camioane”, a spus Codarcea.

Acesta a precizat că flota auto a firmei pe care o reprezintă depășește 30 de camioane.

La evenimentul de lansare al IVECO T-WAY de la Cluj, realizat în parteneriat cu BRIARIS, dealer IVECO, au participat clienți din Vâlcea, Târnăveni, Mureș, Alba, Sălaj, Câmpia Turzii, Timișoara.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

    Publicitate
    Publicitate