EVENIMENT
FOTO. Zeci de clujeni, „abandonați” în aeroportul din Malmö, după anularea zborului Wizz Air. Oamenii au dormit pe jos
Zeci de pasageri au fost abandonați în mijlocul nopții în aeroportul din Malmö, după ce zborul Wizz Air către Cluj-Napoca a fost anulat.
Zborul Wizz Air W43440 către Cluj-Napoca, programat să decoleze din Malmö noaptea trecută, a fost amânat de mai multe ori înainte de a fi anulat în jurul orei 2, din cauza unor probleme tehnice la aeronavă. Pasagerii au fost anunțați că trebuie să părăsească zona de așteptare și au fost escortați afară de agenții de securitate.
Pasagerii, lăsați pe cont propriu în miez de noapte
Printre aceștia s-au numărat familii cu copii mici, dar și o clasă de elevi din Bistrița, care, în așteptarea unor noi informații legate de zbor, s-au culcat pe jos în aeroport. Potrivit celor prezenți, informațiile au fost furnizate doar în limba suedeză, iar reprezentanții companiei aeriene s-au făcut nevăzuți după anunțul anulării.
„Totul a decurs ok, până în momentul când ieri am aflat că se amână zborul, nimeni nu comunica nimic, așa cum se întâmplă de obicei. Problema este sunt foarte mulți oameni implicați, mulți oameni cu copii mici, este o clasă întreagă de copii de la o școală din Bistrița.
La un moment dat, la ora 2, după ce s-a tot amânat zborul cu câte o jumătate de oră, au venit cei de la securitate și ne-au spus că trebuie să părăsim aeroportul. Ne-au spus că sunt niște probleme tehnice cu avionul și trebuie să aștepte până se repară. Eram în zona de așteptare pentru îmbarcare.
„Mulțumim, la revedere, descurcați-vă!”
Ne-au trimis bagajele înapoi la 2 și jumătate și ne-au spus «mulțumim, la revedere, descurcați-vă». Aeroportul din Malmö nu e chiar în oraș, e o distanță destul de mare, au fost o grămadă de oameni care nici nu vorbeau suedeză, iar ei doar în suedeză ne dădeau informații. Reprezentanții de la Wizz Air pur și simplu au dispărut în ceață, erau doar niște oameni pe care scria dialog au venit și au încercat să îi liniștească pe oameni”, a relatat un pasager clujean pentru Cluj24.
Cazare costisitoare, pe cheltuiala pasagerilor
Pasagerii și-au căutat cazare pe cont propriu, unii reușind să obțină locuri în hoteluri din apropiere, alții fiind însă nevoiți să își rezerve camere în oraș, la prețuri foarte mari. Pentru alimente, Wizz Air a oferit vouchere de 135 de coroane suedeze (aproximativ 10 euro) fiecărui pasager, însă aceștia susțin că suma nu acoperă o masă decentă la prețurile din aeroport.
„Toată lumea s-a descurcat cum a putut. Unii, cine a avut curajul să facă circ mai mare, au primit camere la hotel în zonă, ceilalți ne-am descurcat, ne-am dus la primul hotel disponibil. Am plătit, pentru câteva ore de cazare, 400 de euro pentru două camere. Ni s-au oferit niște vouchere de câte 135 de coroane pentru fiecare pasager, pentru apă și mâncare, dar prețurile sunt cam la 250 de coroane pentru ceva de mâncare, nu prea avem ce face cu voucherele de 135 de coroane”, a adăugat pasagerul.
Zbor reprogramat, dar incert
Wizz Air a reprogramat zborul pentru duminică, ora 18:00, însă incertitudinea persistă. Potrivit pasagerului care a stat de vorbă cu personalului de la companie, nici această decolare nu este sigură, iar în cazul în care zborul nu va putea pleca, următoarea opțiune de zbor din Malmö spre Cluj-Napoca va fi abia marți. Pasagerii au fost informați că își pot reprograma biletele pe alte aeroporturi, însă aceste opțiuni implică eforturi suplimentare, distanțele dintre Malmö și aeroporturile alternative fiind mari.
„Problema e că nici acum situația nu este certă. Nimeni nu ne spune nimic, ni s-a spus doar că la ora 6 ar trebui să fie rezolvată problema. Eu am vorbit cu personalul de la Wizz Air pentru că am fost cazați în același hotel și ne-au spus că nu este sigur că o să pornească nici astăzi. Dacă se anulează decolarea și astăzi, de la ora 8, atunci cel mai apropiat avion va fi marți, cu care putem să ne întoarcem. (…)
Au spus să păstrăm chitanțele cei care ne-am plătit cazarea și ne vor da banii înapoi. Aici este ora 13 și jumătate și încă nu știm nimic, dacă într-adevăr pleacă zborul la 6 sau nu. Oamenii sunt disperați, noi suntem mai liniștiți și acceptăm cumva situația, dar eu văd din păcate ceilalți oameni care reacționează foarte urât și sunt pur și simplu disperați, nu știu încotro să o apuce”, a conchis acesta.
Ce spune Wizz Air legat de incident?
Cluj24 a solicitat un punct de vedere oficial din partea companiei aeriene Wizz Air.
„Wizz Air confirmă că zborul W4 3440 de la Malmö la Cluj-Napoca, programat pentru 2 noiembrie, a fost reprogramat pentru 3 noiembrie 17:00 UTC (ora de plecare dn Malmo) din cauze tehnice. Siguranța și sănătatea pasagerilor noștri sunt întotdeauna prioritățile noastre principale și regretăm orice inconvenient cauzat de această schimbare necesară.
Wizz Air va rambursa cheltuielile cu cazarea
După ce a fost anunțată reprogramarea, Wizz Air a notificat toți pasagerii care au rezervat direct cu compania aeriană. Deși am depus toate eforturile pentru a le asigura cazare tuturor peste noapte, din păcate, constrângerile operaționale nu ne-au permis să facem acest lucru. Wizz Air se angajează să ramburseze cheltuielile suportate pentru cazare până la o sumă rezonabilă, la depunerea unei cereri de rambursare pe website-ul său oficial. În plus, toți pasagerii au primit vouchere de masă în timpul întârzierii prelungite din 3 noiembrie.
Wizz Air își menține angajamentul de a le oferi pasagerilor servicii de încredere și confortabil și investește continuu în ceea ce ține de experiența clienților și în excelența operațională. În perioada ianuarie-noiembrie 2024, Wizz Air și-a îmbunătățit performanța de punctualitate în România cu 10% față de aceeași perioadă a anului trecut și a atins o rată de finalizare a zborurilor de 99,5%, una dintre cele mai ridicate din domeniu, ajungând la 100% zboruri finalizate pentru mai multe luni din acest an”, au transmis reprezentanții companiei aeriene.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






