Connect with us

ECONOMIE

FOTO. Un tânăr IT-ist a pornit o afacere la un an de la absolvirea UBB Cluj, cu bani europeni

Publicat


it

Peste 1.300 de afaceri au fost pornite de studenți cu fonduri europene, iar, in 2023, finanțarea va fi extinsă pentru toți cei până in 35 de ani. Banii vor ajunge la tineri prin intermediul a 68 de firme de consultanță, organizații, asociații și universități prin care este derulat acest program european. Așadar, dacă ești tânăr și vrei bani pentru a porni o afacere, primul pas e să contactezi una dintre aceste organizații, care sunt listate pe site-ul Ministerului Investițiilor Europene.

Ca să obții finanțarea maximă, de 100.000 de euro, afacerea trebuie să aibă cel puțin 5 angajați. Iar pentru cea minimă, de 40.000 euro, sunt suficiente două locuri de muncă. Dacă încă nu aveți un plan de afaceri făcut, trebuie să știi că programul se va derula până în anul 2027.

Sergiu Chiș este absolvent al Universității ”Babeș-Bolyai” (UBB) Cluj-Napoca, promoția 2022, unde a studiat Informatică cu predare în limba engleză.

În ultimul semestru de facultate a aplicat la un proiect de finanțare nerambursabilă și a fost acceptat în „Atelierul de business”, o schemă de ajutor de minimis.

”Am participat la un curs de formare autorizat în dezvoltarea competențelor antreprenoriale și am primit diploma de absolvire a cursului „Competente antreprenoriale, financiare și juridice”. Am fost selectat pentru finanțare după evaluarea și selecția planurilor de afaceri. Proiectul m-a atras pentru că mi-a oferit șansa de a-mi deschide propria afacere și de a primi finanțare în perioada de start-up”, a spus Sergiu.

it

Capital integral românesc

Technopilot este o companie cu capital integral românesc înființată în vara 2022 de către specialistul IT Sergiu Chiș. Compania și-a început activitatea cuîntreținerea platformelor de colectare și generare de date monolingve și bilingve din surse web, folosind scripturi NodeJs și React, pentru clienți privați, institute de cercetare lingvistică și constructorii globali de sisteme NLP, de asemenea rezolvand specificatii in Python și Bash pentru alte cerințe, în afara portalului.

Lucrul pentru a adăuga funcții platformei utilizate de manageri de proiect, contabili, clienți și liber profesioniști pentru a gestiona, monitoriza și lucra la trasabilitate, etichetare, evaluare, post-editare, traducere și alte tipuri de lucrări și adnotări lingvistice, a fost lansat ca urmare a unui grant de 60,000 de euro câștigat din proiectul INNOTECH STUDENT- ”Atelierul de business”, cod SMIS 142100 o schemă de ajutor de minimis administrată de asociația Grupul de Acțiune Locală Bucovina de Munte, pentru susținerea antreprenoriatului prin înființarea de startup-uri în domeniile innovative, parte componentă a Programului Operațional Capital Uman (POCU) 2014 – 2020.

Preocuparea tânărului antreprenor

Activitatea de la inființare și până în prezent a start-up-ului este în mare parte specializată în adnotarea textului pentru îmbunătățirea traducerii automate și a roboților de vorbire a clienților săi.

Lucrul în Ruby on Rails pentru întreținerea și remedierea erorilor Robson, platforma internă de date și aplicație mobilă pentru Android și iOS, sunt doar o parte din preocupările zilnice ale tânărului antreprenor. Accentul principal este pe etichetarea, procesarea și colectarea datelor vorbite, audio, imagini și video.

Sergiu a participat in 5 decembrie 2022 la evenimentul <<INNOTECH start-up >> Eveniment dedicat proiectelor finanțate prin PROGRAMUL OPERAȚIONAL CAPITAL UMAN 2014-2020 organizat de Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Capital Uman (AMPOCU).

Evenimentul INNOTECH Start-Up promovează proiectele finanțate prin Programul Operațional Capital Uman (POCU) 2014-2020, Axa prioritară 6 – Educaţie şi competenţe, Obiectivul specific 6.13 Creșterea numărului absolvenților de învățământ terțiar universitar și non universitar care își găsesc un loc de muncă urmare a accesului la activități de învățare la un potențial loc de muncă / cercetare/ inovare, cu accent pe sectoarele economice cu potențial competitiv identificate conform SNC şi domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI.

Despre INNOTECH Start-Up

INNOTECH Start-Up și-a propus crearea unui cadru de colaborare și dialog între start-up-urile susținute prin POCU și toți cei interesați de aceste instrumente de finanțare, prinprezentarea celor mai bune practici referitoare la utilizarea fondurilor UE pentru susținerea antrepreoriatului și crearea de locuri de muncă,facilitarea dezbaterilor privind provocările legate de înființarea și susținerea Start-Up-urilor finanțate prin POCU,creșterea gradului de conștientizare cu privire la oportunitățile de asigurare a sustenabilitatății start up-urilor finanțate prin POCU și oportunitățile de finanțare în urmatoarea perioadă de programare prin PEO.

”Pot spune că Technopilot este un “produs” al unui plan mult mai mare decât al meu, un proiect național de dezvoltare, pentru promovarea antreprenoriatului în rândul persoanelor care urmează studii superioare, creșterea gradului de ocupare prin crearea de noi locuri de muncă,reducerea perioadei de timp între absolvirea studiilor superioare și prima integrare pe piața muncii. Dar pentru mine Technopilot este o societate de dezvoltare de software specializat, orientat către client, găsirea de soluții automate care să ajute la digitalizarea afacerilor”, a mai spus Sergiu Chiș, fondatorul start-up-ului Technopilot.

Recomandări pentru alți tineri

Ce recomandări are acesta pentru colegii din generația sa, sau cei care urmează?

”Nu pot să mă consider încă în postura de a îmi forma opinii, ori să dau recomandări. Sunt și eu doar la început și încă învăt. Dar sunt fericit că mă simt în siguranță. Sentimentul ăsta îmi vine din faptul că am parcurs pașii anteriori, am învățat, am cerut ajutor și am primit.

Concluzia mea este să punem mințile tinere la treabă, să găsim curajul să folosim oportunitățile atunci cand se ivesc, să nu așteptăm să vină totul pe tavă, caci e de munca! Însă ce satisfacție obține fiecare la finalul acestor eforturi, sunt emoții de nedescris.

Îmi doresc să îmi păstrez siguranța și în vremuri de crize economice sau politice, să mă simt liber să profesez în domeniul în care m-am specializat și sunt pasionat.

Din puțina mea experiența am concluzionat că e nevoie de programe de dezvoltare, nu doar pentru achizițiile cu care m-am ales în urma fondurilor primite, dar mai ales pentru nivelul de cunoștințe acumulat pe parcurs, schimbarea de mentalitate de la a aștepta să vină soluția de la profesori în cea orientată pe găsirea soluțiilorîn mod independent. Pasul de desprindere din scoală, din familie este înfricoșător, este anevoios și uneori se lasă mult așteptat. Eu am făcut nu doar un pas, ci un salt”, a conchis tânărul antreprenor.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Școala de meserii din Florești începe construcția. Asociația Beard Brothers a strâns 300.000 de euro pentru proiect

Publicat

De

meserii

Asociația Beard Brothers anunță oficial aprobarea construcției Școlii de Meserii din comuna Florești, județul Cluj, un obiectiv care este pe cale să prindă viață vine în urma unei campanii de fundraising care a strâns cu succes suma de 300.000 de euro. 

”Noua școală este rezultatul anilor de colaborare, planificare și implicare. Aceasta va fi situată în comuna Florești, gata să devină o piatră de temelie în ceea ce privește predarea de diverse meserii.

Cu accent pe crearea unui mediu de învățare inclusiv, inovator și stimulant, Beard Brothers își propune să abordeze nevoia urgentă de resurse educaționale și practice necesare reconversiei profesionale în sfera de meserii.

După 11 ani de Beard Brothers, suntem siguri că ne-am învățat lecția și știm că ușor nu o să fie niciodată. Dar, în aceeași măsură, bucuria e tot mai mare cu cât greul e mai lung.

După 2 ani de muncă, avem autorizația de construire pentru Școala de Meserii, și să ne credeți pe cuvânt că ne-a dat o lacrimă de bucurie”, au arătat, miercuri, reprezentanții Beard Brothers.

Noua școală este amplasată lângă Liceul Teoretic ”Dumitru Tăuțan” din Florești.

 

Citește mai departe

ECONOMIE

OFICIAL. Lanțul Profi este preluat de Mega Image care își dublează numărul magazinelor din Cluj-Napoca

Publicat

profi 1

Consiliul Concurenței a autorizat cu condiții tranzacția prin care Delhaize „The Lion” Nederland B.V. (Mega Image) preia Profi Rom Food S.R.L. Numai în Cluj-Napoca sunt 10 magazine Profi, care vor intra sub brandul Mega Image, care are alte 10 magazine în oraș. Astfel, practic, Mega Image își dublează numărul de magazine. 

Ca urmare, Mega Image trebuie să îndeplinească o serie de angajamente structurale și comportamentale pentru a înlătura îngrijorările concurențiale identificate atât în relația cu  furnizorii, cât și pe piața locală a comerțului cu amănuntul de produse de consum curent, preponderent alimentare, prin magazine.

„Aceasta este cea mai mare tranzacție din domeniul comerțului alimentar pe care am instrumentat-o și am impus măsuri fără precedent pe plan național, dar care sunt inspirate din practica europeană.

Comerțul alimentar este un sector prioritar pentru noi. Am avut numeroase intervenții în acest domeniu, atât prin aplicarea de amenzi, cât și prin monitorizarea atentă și prin analiza operațiunilor de fuziuni și achiziții. Scopul nostru este să păstrăm un mediu concurențial puternic, astfel încât să nu crească prețurile, care, la ora actuală, sunt, în medie, cele mai mici din Uniunea Europeană, în ciuda presiunilor inflaționiste”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Proceduri de implementat

Astfel, Mega Image trebuie să implementeze proceduri care să cuprindă regulile pentru listarea și delistarea furnizorilor în cadrul rețelei Mega Image/Profi, indiferent dacă aceștia comercializează produse alimentare sau non-alimentare.

Mega Image se angajează să aplice tuturor furnizorilor Mega Image și/sau Profi o procedură prin care se stabilesc condițiile de acces în magazinele celor două rețele, dar și condițiile pe care trebuie să le îndeplinească pentru a nu fi delistați. Totodată, vor fi prevăzute termene clare privind delistarea și obligația notificării furnizorilor.

În același timp, Mega Image va implementa o procedură specială pentru furnizorii relevanți, respectiv acei furnizori care livrează produse în proporție de peste 20% din cifra lor de afaceri către cele două rețele implicate. Astfel, se angajează să nu delisteze/să nu elimine din rețea produsele acestora, decât în anumite condiții clar stabilite, care includ prevederi legale, sau în situația în care produsele devin nerelevante pe piață, cererea pentru acestea scăzând substanțial.

Procedura aferentă tuturor furnizorilor se va aplica pe termen nelimitat, iar cea aferentă furnizorilor relevanți se va aplica pe o perioadă de 2 ani de la finalizarea tranzacției pentru furnizorii care livrează între 20%-30% din cifra de afaceri și 3 ani pentru furnizorii care livrează peste 30% din cifra acestora de afaceri din 2023 sau 2024.

Totodată, Mega Image se angajează să transmită furnizorilor relevanți o estimare a volumelor pe care anticipează că le-ar putea achiziționa de la fiecare, în următoarele 12 luni.

Zeci de magazine cesionate

Pentru asigurarea unei protecții suplimentare a furnizorilor relevanți, odată cu implementarea tranzacției, Mega Image trebuie să păstreze condițiile comerciale de care beneficiază aceștia pentru anul 2025.

În acest mod, furnizorii dependenți vor putea să-și reconfigureze activitatea comercială, să caute alte opțiuni pentru comercializarea produselor și să încerce să reducă gradul de dependență.

De asemenea, Mega Image trebuie să cesioneze 87 de magazine din 44 de localități în care activitățile Mega Image și Profi se suprapun și ar putea conduce la reducerea posibilităților de alegere ale consumatorilor, înlăturându-se, astfel, orice posibile îngrijorări ale autorității de concurență.

În plus, Mega Image va permite accesul nerestricționat oricărei părți interesate de închirierea/ subînchirierea/ achiziționarea unor spații comerciale din anumite zone afectate pentru care entitatea rezultată își va opri activitatea, dacă este cazul. Acțiunea se va realiza prin intermediul unei agenții imobiliare independente de părți, care va oferi spațiul respectiv oricăror părți interesate, indiferent de activitatea comercială derulată de acestea (inclusiv activitate de retail alimentar) și va asigura publicitatea prealabilă a acestui demers.

Protecția furnizorilor

„Am primit foarte multe observații referitoare la această tranzacție și am ținut cont de ele, obligând Mega Image să adopte măsuri pentru a proteja toți furnizorii, respectând, astfel, prevederile Directivei europene privind practicile comerciale neloiale în cadrul lanțului de aprovizionare, transpusă prin legea 81 din 2022. În acest fel, peste 600 de furnizori ai rețelelor Mega Image și Profi, cei mai mulți de dimensiuni medii și mici, vor putea beneficia de procedurile speciale de protecție”, a mai declarat președintele Consiliului Concurenței.

În scopul monitorizării respectării angajamentelor comportamentale asumate, Mega Image a propus desemnarea unui mandatar însărcinat cu monitorizarea, care va transmite Consiliului Concurenței rapoarte referitoare la modul de implementare a angajamentelor.

Pentru a se asigura că Mega Image își respectă angajamentele, decizia Consiliului Concurenței include condiții și obligații prin îndeplinirea cărora pot fi eliminate îngrijorările concurențiale pe piața relevantă, asa cum au fost identificate.

Conform prevederilor Legii concurenţei, neîndeplinirea unei obligaţii, a unei condiţii sau a unei măsuri impuse printr-o decizie a Consiliului Concurenţei se sancţionează cu amendă de până la 10% din cifra de afaceri totală realizată în anul financiar anterior sancţionării.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Așa ar trebui să te îmbraci când pleci la munte iarna! (P)

Publicat

Cum te îmbraci când mergi la munte

Ai grijă de corpul tău în lupta cu frigul!

Când mergi la munte iarna, corpul tău este expus la condiții extreme care îți pot afecta funcționarea normală. Frigul, vântul și umiditatea subliniază mecanismele naturale pentru menținerea unei temperaturi interne constante. A ști cum reacționează corpul tău la vremea rece te poate ajuta să alegi echipamentul potrivit și să eviți riscurile asociate cu vremea rece.

Pe măsură ce acestea scad, începem să conservăm căldură prin constrângerea vaselor de sânge din extremități, cum ar fi mâinile și picioarele, pentru a acorda prioritate organelor vitale. Cu toate acestea, acest proces face aceste zone mai susceptibile la îngheț. În plus, expunerea prelungită la frig poate reduce eficiența exercițiului, reduce coordonarea și forța.

Sunt mai importante decât crezi!

Când vine vorba de munte, echipamentul de calitate este esențial, iar îmbrăcămintea joacă un rol și mai important în îmbunătățirea temperaturii corpului. Trebuie să aveți o grijă sporită atunci când alegeți materialele tehnice care vă protejează împotriva frigului, vântului și umezelii. Un exemplu de brand cunoscut pentru alpinism este The North Face.

Produsele lor sunt cunoscute pentru durabilitatea și tehnologia lor avansată și sunt recomandate pentru aventurile extreme montane. Optează pentru o jachetă izolată, impermeabilă, care să vă protejeze de vânt și zăpadă, păstrând în același timp căldura corpului.

Pantalonii impermeabili sunt o necesitate pentru a preveni răcirea atunci când zăpada se lipește de material. Pentru încălțăminte, bocancii cu talpă Vibram sunt cea mai bună alegere. Oferă atât aderență pe suprafețe alunecoase, cât și protecție împotriva apei și a frigului. Nu uita să te asiguri că ai și o pereche de mănuși la tine și niște bețe de trekking, care ajută la stabilitate, în special pe suprafețele înghețate și înzăpezite. În plus, ochelarii de soare cu protecție UV sunt esențiali pentru a vă proteja ochii de reflexia puternică a luminii solare pe suprafața înzăpezită. Toate necesare le găsești și pe https://sportano.ro/.

Ești cu un pas mai aproape de plecare!

Pe lângă pregătirea de bază, un factor important este și adaptarea la condițiile de iarnă respective. Surprizele au loc în fiecare zi la munte, de la furtuni neașteptate până la un soare strălucitor. Un factor important este managementul nutriției și hidratării. În timpul unei activități intense, organismul arde mai multe calorii pentru a menține temperatura corpului. Gustările energizante, cum ar fi batoanele proteice, fructele uscate și nucile, sunt grozave pentru o creștere rapidă a energiei. Consumul de lichide calde, cum ar fi ceaiul sau apa caldă, poate ajuta, de asemenea, la menținerea sănătății și la prevenirea deshidratării.

Nu în ultimul rând, este esențial să vă planificați traseul pe baza prognozei meteo. Evitați traseele izolate sau expuse, mai ales dacă se așteaptă vreme extremă. În situații imprevizibile, cum ar fi avalanșe și dezorientare, echipamente precum lopețile pentru zăpadă, sondele de avalanșă și dispozitivele GPS fiabile pot face diferența între o situație periculoasă și o situație gestionabilă.

Citește mai departe

ECONOMIE

Prețuri record la apartamente, în Cluj-Napoca, în luna noiembrie. Numărul de tranzacții a crescut cu 25%

Publicat

Luna noiembrie 2024 a adus noi recorduri pentru prețurile apartamentelor din Cluj-Napoca, care au atins o medie de 2.464 euro/mp, cu 5,57% mai mult decât în luna precedentă.

Cluj-Napoca continuă să stabilească recorduri pe piața imobiliară, prețurile apartamentelor atingând noi maxime. Potrivit datelor furnizate de agenția Blitz, prețul mediu pe metru pătrat a crescut cu 5,57% față de luna octombrie, ajungând la 2.464 euro/mp. Creșterea reflectă un trend ascendent constant, alimentat de cererea ridicată din piață și interesul investitorilor.

Creșteri pe piața imobiliară din Cluj-Napoca în noiembrie 2024

Comparativ cu anul trecut, când prețul mediu al unui metru pătrat în Cluj-Napoca era de 2.283 euro/mp, nivelul actual indică o creștere anuală de +7,93%. Prin urmare, prețurile au crescut constant, grație cererii ridicate, în ciuda factorilor economici care îngreunează deciziile de cumpărare și vânzare.

Prețurile au cunoscut fluctuații semnificative în funcție de zone. În Cluj-Napoca, în luna noiembrie 2024, prețurile apartamentelor au fost:

  • Bună Ziua: O creștere cu +19,52%, la o valoare medie de 2.859 euro/mp.
  • Semicentrală: O creștere notabilă cu +16,36%, la un preț mediu de 3.150 euro/mp.
  • Gheorgheni: O creștere cu +7,75% și un preț mediu de 2.932 euro/mp.
  • Europa: O creștere cu +5,53%  la un preț mediu: 2.807 euro/mp.
  • Apahida: Prețurile pe mp au crescut cu +4,81%, atingând 1.372 euro/mp.
  • Florești: O creștere cu +4,55%, ajungând la 1.561 euro/mp.
  • Someșeni: O creștere cu +2,17%, cu prețul mediu pe mp la 2.027 euro/mp.
  • Plopilor: O creștere cu +1,94% și un preț mediu: 3.679 euro/mp.
  • Mănăștur: O creștere cu +0,46%, cu un preț mediu pe mp de 2.166 euro/mp.
  • Mărăști: O scădere cu -2,39%, ajungând la 2.529 euro/mp.
  • Iris: O scădere cu -2,64%, cu prețuri la o medie de 2.138 euro/mp.
  • Baciu: O scădere cu – 3,71%, iar prețul mediu pe mp a fost de 1.763 euro/mp.
  • Central: O scădere de preț cu – 4,35% la un pret mediu: 3.075 euro/mp.
  • Dâmbul Rotund: O scădere cu -7,39%, cu prețuri la o medie 2.157 euro/mp.

Tranzacții în creștere

În octombrie 2024, s-au înregistrat 3.163 de tranzacții imobiliare în Cluj-Napoca, cu 25,07% mai multe decât în luna precedentă, potrivit datelor Agenției Naționale pentru Publicitate Imobiliară și Cadastru. Această activitate intensă confirmă cererea continuă, dar și atractivitatea pieței clujene pentru investitori locali și internaționali.

Recomandări pentru cumpărători și vânzători

Pentru cumpărători, experții recomandă să acționeze rapid, având în vedere prognoza de creștere continuă a prețurilor. Zonele periferice și suburbane, precum Florești sau Apahida, reprezintă o opțiune interesantă pentru investiții pe termen lung.

Pentru vânzători, cererea ridicată oferă oportunități excelente de a obține un preț avantajos, în special pentru proprietățile din zonele semicentrale și centrale.

Piața chiriilor, în dinamică

Pe piața chiriilor, prețurile medii au ajuns la 619 euro/lună în noiembrie 2024, marcând o creștere de 7,65% față de luna anterioară. Zonele periferice, precum Florești (389 euro/lună), oferă alternative mai accesibile, în timp ce cartierele centrale rămân cele mai scumpe, cu valori de 572 euro/lună.

Iată câteva exemple de fluctuații pe cartiere:

  • Florești: 389 euro/lună;
  • Mărăști: 479 euro/lună;
  • Mănăștur: 506 euro/lună;
  • Central: 572 euro/lună;
  • Bună Ziua: 585 euro/lună.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax