ACTUALITATE
FOTO. Sute de posturi LIBERE și INTERNSHIPURI la Târgul de CARIERE din Cluj. OFERTE de la mentenanță la IT
„Au venit 40 de companii oferind sute de locuri de muncă. Ne bucurăm că putem desfășura târgul față în față fiindcă e mult mai practic așa. În ultimii ani, din cauza pandemiei a trebuit să ne adaptăm la un alt context, dar pentru noi e foarte important ca întâlnirile dintre angajatori și viitorii angajați să fie în formatul standard”, spune Maria Petruța, public relations manager.
Orientare profesională și programe internaționale la Universitatea Babeș-Bolyai
Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) îi ajută pe studenți să își găsească drumul în viață.
„Avem un centru de carieră unde se fac chestionare, iar cei care nu știu ce își doresc să facă mai departe primesc consiliere profesională, rezultatele de la chestionar arătându-le ce li se potrivește cel mai bine”, spune o reprezentantă.
În plus, există programe internaționale multiculturale pentru master și licență, în colaborare cu 700 de universități europene, peste 40 de universități din America de Nord și de Sud și 60 de universități din Africa, Asia, Australia și Noua Zeelandă.
Prin programele de mobilități, peste 1100 de studenți ai UBB au ocazia, în fiecare an, de a descoperi alte culturi, în timp ce 400 de străini fac anual cunoștință cu România prin cadrul universității clujene.
Coadă la Steelcase pentru 30 de locuri. Solidari cu Ucraina
Multă lume s-a arătat interesată de ofertele Steelcase.
„Pe zona de marketing avem numeroase internshipuri deschise, atât pe timp de vară, cât și pe o perioadă de 6 luni sau un an. Avem oferte și în IT, finanțe, resurse umane, – partea administrativă, mai mult – inclusiv roluri full-time.
În prezent, sunt 30 de locuri disponibile și se poate aplica direct de pe site-ul târguldecariere, căutând compania noastră, sau de pe site-ul Steelcase“, explică Anca.
Firma susține Ucraina printr-o campanie menită să strângă fonduri pentru refugiați.
„Fiecare vizitator poate opta pentru donarea contravalorii unui produs pe care îl alege, spre exemplu, un notebook. Pe spatele cartonașului, poate transmite un mesaj pentru ucraineni care va fi tradus în engleză sau ucraineană, noi îl lipim aici, le centralizăm ulterior, iar contravaloarea produselor va fi donată către cei din Ucraina.
Nu în ultimul rând, la angajări nu se ține cont de naționalitate, se pot înscrie și refugiați. Dacă găsim ceva potrivit pentru ei, îi luăm în calcul. Suntem deschiși”, adaugă ea.
Heading for the future, AIESEC Cluj-Napoca
Oportunitățile AIESEC sunt de voluntariat, teaching și internship, fiind destinate tinerilor cu vârste între 18 și 30 de ani. Ele variază de la 6 săptămâni (în general, voluntariatele), până la 18 luni (job-uri de sine stătătoare).
Criteriile variază în funcție de durata oportunității. De exemplu, cele long term (6-18 luni), au cerințe mult mai mari, cum ar fi experiența în domeniu, licența, sau chiar masterul.
În același timp, short term-urile (6-12 saptămâni), au cerințe mai puțin solicitante și presupun studierea sau absolvirea unei facultăți în domeniu.
Pentru voluntariat, criteriile se rezumă la partea lingvistică, mizând pe cunoașterea limbii locale sau a limbii engleze. Pentru programele de teaching, este foarte recomandat modulul psiho-pedagogic.
Pentru studenți, se poate echivala practica cu aceste programe, în funcție de curicula facultății și a oportunităților AIESEC.
„Avem partea asta de local numită <<Heading for the future>>. Timp de 4 săptămâni, începând cu 4 aprilie, studenții și absolvenții din Cluj-Napoca pot petrece timp într-o companie, unde să învețe atât teorie, cât și practică pentru a vedea dacă drumul pe care vor să îl urmeze este potrivit pentru ei.
Companiile au și un spațiu de soft skills livrate de AIESEC ALUMNI pe leadership, comunicare eficientă, teamwork și așa mai departe.
Pe lângă acest proiect local, AIESEC Cluj-Napoca se ocupă şi de oportunități internaționale.
Procesul este simplu: oamenii se înscriu cu un click aici, unde e necesar să își treacă numărul de telefon și alte detalii personale, după care urmează să fie contactați de echipa noastră care se ocupă de matching între dorințele și experiența participanților, cu o companie, ONG, școală sau instituție educațională”, spune Adrian Ardelean, Director de Marketing & PR.
După cele 4 săptămâni, ei pot fi și angajați. La nivel internațional, sunt 3 oferte în Porto (Portugalia) pe partea de marketing: digital marketing manager, graphic design și UI/UX design, acestea fiind doar câteva dintre numeroasele oportunități la momentul actual.
Toate 3 sunt plătite, toate sunt numite <<mid-term>>, adică între 3 și 6 luni, cu posibilitatea de angajare după.
„Avem un proces foarte dinamic de reînnoire a oportunităților la nivel internațional, apar constant oferte atractive noi”, completează Adrian.
AIESEC este o asociație pentru tineri globală, non-guvernamentală, independentă, non-profit, condusă de studenți sau proaspăt absolvenți ai unei instituții de învățământ superioare.
Iulius Mall Cluj-Napoca
Echipa Iulius Mall se mărește. În prezent, sunt disponibile mai multe posturi în administrarea mall-ului și a celor 3 clădiri de birouri de lângă acesta.
„La birouri, avem posturi precum leasing manager, junior advertising specialist, inginer de instalații sanitare, inginer de construcții civile, asistent de relații cu publicul – care este pentru front desk – și tehnician rețele date.
Mai avem posturi pentru mentenanță: rigipsor, finisor, agent de securitate, debarasator și personal curățenie, precum și electrician și instalator”, spune o reprezentantă a administrației Iulius Mall Cluj.
Se poate aplica online, cu CV, la adresa de mail: recrutare.cj@iuliusmall.com.
Pentru posturile de electrician și instalator este nevoie de un certificat de calificare, la fel și în cazul agentului de securitate. Sunt domenii unde aspecte precum cunoașterea limbii engleze și utilizarea Microsoft Excel sunt elementare. La mentenanță contează seriozitatea.
La birouri, în primă fază are loc un interviu, urmat de un test de abilități pentru a vedea dacă viitorul angajat se potrivește cu echipa și are calitățile necesare.
„Până atunci, ne facem o imagine despre persoană, dar testele ajută să vedem obiectiv unde sunt plusurile și minusurile canditaților”, adaugă aceasta.
Inginerie și IT la Arcadis: „Piața din România este foarte bună”
Arcadis este o firmă de consultanță în inginerie care se ocupă de proiecte mari de infrastructură din afara țării.
„Avem proiecte mari, ca Amsterdam Arena și metroul din Doha (Qatar) care sunt proiectate de noi. Rebrandingul magazinelor Costa Coffee din UK a fost făcut tot de Arcadis”, precizează Dan Teodorescu.
Se fac angajări în ingineria din orice domeniu, de la construcții până la inginerie electrică și mecanică.
„Pe lângă asta, avem divizii dezvoltate și în zona de IT pentru că e normal să o îmbini cu ingineria. Avem o subsidiară numită <<Arcadis Gen>> care dezvoltă soluții software pentru companii de inginerie.
Acolo se angajează dezvoltatori software, arhitecți pe IT, care sunt altfel decât arhitecții clasici. Dacă vom găsi, vrem să angajăm un șef pe tot Arcadisul.
Ne-ar plăcea să fie din România fiindcă piața de aici foarte bună la IT.
Procesul de aplicare e simplu. Persoanele fie sunt recomandate printr-un program special de recomandări, fie își depun CV-ul. Mai există și o metodă prin care cei fac headhunting pe LinkedIn sau alte rețele specializate”, completează Dan.
După analizarea CV-urilor, are loc un interviu pe partea de soft skills și un test tehnic.
EXL, un complex de industrii
La EXL, oportunitățile de creștere se adresează celor care vor să își îmbunătățească abilitățile în domenii precum: asigurări, bănci și finanțe, sănătate, călătorie, logistică și alte asemenea.
„Oferim programe de training și dezvoltarea abilităților de leadership în cadrul companiei care are peste 35 de sedii în lume”, precizează Adrian Ciortea.
Printre calitățile participanților trebuie să existe: creativitate, dinamism, abilități de comunicare orală și în scris.
CV-urile pot fi trimise la clujcareers@exlservice.com, iar cei care vor să se prezinte la sediul din Cluj-Napoca, adresa este strada Croitorilor 12-14, etajul 3 și 4.
MSG, un început pentru programatori
MSG, o companie de software din România vine cu mai multe oferte de joburi în domeniul financiar și al afacerilor.
„Mai avem și traininguri pentru studenți unde poate aplica oricine e interesat sau care are bazele în limbajele de programare”, notează Nicoleta, din partea firmei.
Acestea se desfășoară în vară, în perioada iulie – septembrie, se lucrează 7 săptămâni, iar mentorii sunt persoane care au trecut prin internshipuri și au rămas în companie.
„Studenții au șansa să vadă cum e să lucreze la un proiect în viața reală. E plătit, se echivalează și cu practica.
Regimul este hibrid. Dacă vrea să își facă o idee despre cum e atmosfera, studentul poate veni fizic, dacă nu, poate lucra de acasă, echipele sunt mixte.
E un mediu pentru dezvoltare foarte fain, iar dacă alege să rămână în companie, e un câștig pentru ambele părți fiindcă și noi ne dorim asta”, adaugă Nicoleta.
Pentru cei care nu au terminat facultatea, există programe flexibile de 6 ore pe zi. CV-urile trebuie trimise pe adresa de carieră, msg.cariere@msg.group.
Prima ediție a Târgului de Cariere a avut loc în 2006 în Cluj-Napoca și s-a extins până în Republica Moldova. Este cel mai mare eveniment de recrutare, având 2 ediții pe an, primăvara și toamna.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
Cinema Dacia din Cluj-Napoca găzduiește o expoziţie de trenuleţe şi miniaturi în perioada 21 noiembrie – 12 decembrie. Conform organizatorilor, această expoziție ridică standardele la „următorul nivel” în comparație cu alte expoziții organizate până acum în țară.
Noutate în cadrul expoziției
Un lucru prin care această expoziție se diferențiază de restul este faptul că aduce interactivitatea printre participanți: „În sfârșit, poți testa și conduce chiar tu un trenuleț pe dioramele expuse”. Copiii și părinții vor avea misiuni de căutare pe diorama și, bineînțeles, vor fi recompensați la final.
În cadrul grupurile organizate, aceștia vor beneficia de ghidaj și informații detaliate, atât despre peisajul dioramelor, cât și despre tehnologia digitală folosită în realizarea lor și a locomotivelor.
Ce cuprinde expoziția?
Expoziția cuprinde zeci de locomotive, sute de metri de cale ferată, mii de figurine și detalii, integrate într-o dioramă de peste 150 mp, ce ilustrează cele patru anotimpuri. Există chiar și o zonă „Academy”, unde, cu ajutorul tabletelor puse la dispoziție de organizatori, vizitatorii pot controla trenulețele și garniturile.
Prețul biletului este de 25 lei/persoană, iar pentru grupuri organizate de minimum 20 de persoane, biletul costă 20 lei. Accesul la eveniment se face fie pe bază de rezervări la 0758.365.699. În zilele de 30 noiembrie și 1 decembrie, locația va fi închisă, fiind zile de sărbătoare legală.
Vârsta minimă recomandată pentru vizitatori este de 4 ani, cu însoțitor adult. Proiectul Muzeul Trenuletelor Cluj este o inițiativă a Asociației Astronomice Pluto.
Andreea Ungur
Un accident cu un autobuz al Companiei de Transport Public Cluj-Napoca a avut loc vineri seară, în comuna Chinteni. Din fericire, nu au fost persoane rănite.
Un autobuz CTP a ajuns în afara părții carosabile, vineri seară, pe un rum din localitatea Chinteni. Pompierii clujeni au intervenit cu două autospeciale de descarcerare și cu un echipaj SMURD de terapie intensivă.
Nu au fost înregistrate victime
Din fericire, nu au fost victime. Șoferul autobuzului este evaluat de medicii SMURD.
„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca intervin în aceste momente la un accident rutier petrecut pe raza comunei Chinteni. În accident a fost implicat un autobuz al Companiei de Transport Public, care a ieșit în afara părții carosabile. Din fericire, pasagerii nu au necesitat îngrijiri medicale. Un singur bărbat, și anume conducătorul autobuzului, este evaluat de către echipajul SMURD de terapie intensivă mobilă. La o primă evaluare, nici acesta nu a suferit răni. La fața locului au fost trimise și două autospeciale cu modul de descarcerare”, a transmis ISU Cluj.
EVENIMENT
Cum va fi vremea până la Crăciun? Temperaturi scăzute în toată țara, în următoarele săptămâni
Prognoza meteo pe următoarele săptămâni arată că temperaturile rămân mai scăzute decât cele normale la începutul iernii, în toată țara. Cum va fi vremea până de Crăciun?
Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis prognoza meteo pentru următoarele patru săptămâni, valabilă în intervalul 25 noiembrie – 23 decembrie. Potrivit estimărilor făcute de meteorologi, temperaturile vor fi mai scăzute în primele săptămâni, urmând ca mai apoi acestea să aibă, în general, valori normale pentru această perioadă, în toată țara.
Săptămâna 25 noiembrie – 2 decembrie
Valorile termice vor fi mai coborâte decât cele specifice pentru această săptămână în regiunile estice, sud-estice și centrale, iar în rest vor fi în general apropiate de cele normale.
Regimul pluviometric va fi local deficitar în zonele montane, iar în rest se va situa în jurul celui specific pentru acest interval.
Săptămâna 2-9 decembrie 2024
Temperaturile medii se vor situa sub cele specifice pentru această perioadă, la nivelul întregii țări, dar mai ales în regiunile centrale și în extremitatea de sud-est a teritoriului.
Cantitățile de precipitații estimate pentru acest interval vor fi deficitare în toate regiunile.
Săptămâna 9-16 decembrie 2024
Temperatura medie a aerului va avea valori în general apropiate de cele normale pentru acest interval, la nivelul întregii țări.
Regimul pluviometric va fi ușor deficitar, local, în regiunile centrale, sudice și estice, iar în rest va fi apropiat de cel normal pentru această perioadă.
Săptămâna 16-23 decembrie 2024
Mediile valorilor termice vor fi apropiate de cele normale pentru această săptămână, în cea mai mare parte a țării. Cantitățile de precipitații vor fi apropate de cele normale pentru această perioadă, în toate regiunile.
Estimările meteorologice pentru patru săptămâni sunt realizate de către ECMWF – Centrul European pentru Prognoze pe Medie Durată. Este estimată media săptămânală a abaterilor temperaturii aerului și a cantităților de precipitații față de media perioadei 2004-2023.
Fenomenele extreme cu o durată scurtă de manifestare nu pot fi prognozate cu ajutorul acestui produs.
EVENIMENT
CNAS: În ce CONDIȚII beneficiază asigurații GRATUIT de servicii de prevenție, depistare și monitorizare a bolilor grave
Persoanele asigurate pot beneficia gratuit de servicii de prevenţie, de depistare, confirmare şi monitorizare a bolilor grave decontate de sistemul asigurărilor sociale de sănătate, a informat, vineri, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate.
Pentru a beneficia de servicii de prevenţie, persoana asigurată trebuie să se programeze şi să se prezinte la o consultaţie la medicul de familie, care va evalua riscul ca pacientul să aibă o boală ascunsă, fără simptome.
CNAS: În ce CONDIȚII beneficiază asigurații GRATUIT de servicii de prevenție, depistare și monitorizare a bolilor grave
„În funcţie de evaluare, medicul poate decide să trimită pacientul la analize medicale de prevenţie gratuite şi îi va înmâna acestuia un bilet de trimitere. Medicul de familie va interpreta şi rezultatul analizelor, în cursul unei noi consultaţii de prevenţie, iar pe această bază va decide dacă pacientul trebuie trimis la un medic de specialitate în ambulatoriu sau la spital, pentru diagnosticarea ori confirmarea unei boli grave şi pentru stabilirea tratamentului adecvat”, a precizat sursa citată.
De asemenea, medicul de familie va consilia pacientul în scopul reducerii factorilor cu risc asupra sănătăţii din viaţa acestuia – fumat, consum de alcool, alimentaţie nesănătoasă, stres etc.
Medicul de familie poate trimite pacientul să efectueze analize medicale de depistare a unor boli şi dacă, în cursul unei consultaţii în scop terapeutic, are suspiciunea că, pe lângă afecţiunea pentru care s-a prezentat pacientul la consultaţie, ar mai putea exista şi o astfel de boală ascunsă.
CNAS precizează că, în cazul în care pacientul persoană asigurată a fost diagnosticat cu o boală cronică, acesta beneficiază de consultaţii periodice lunare gratuite la medicul de familie pentru supravegherea evoluţiei bolii, continuitatea terapiei, screeningul complicaţiilor, educaţia privind îngrijirea şi autoîngrijirea.
„Medicul de familie (…) stabileşte conduita terapeutică”
„Dacă medicul de familie, în urma evaluării riscului dezvoltării altor afecţiuni, constată că pacienţii respectivi au anumite simptome sau rezultate ale analizelor în afara valorilor normale, poate acorda în plus şi consultaţii de monitorizare activă (management de caz) pentru bolile cronice cu impact major (risc cardiovascular înalt – hipertensiunea arterială, dislipidemia şi diabetul zaharat tip 2, astmul bronşic, boala pulmonară cronică obstructivă- BPOC şi boala cronică de rinichi)”, a explicat CNAS.
Totodată, în cazul acutizării afecţiunilor cronice sau a prezenţei oricăror simptome a căror provenienţă trebuie clarificată, pacienţii se prezintă la medicul de familie care, în urma evaluării, stabileşte conduita terapeutică.
Conform CNAS, pentru orice afecţiune acută/subacută/acutizare a unei boli cronice casa decontează medicilor de familie încă două consultaţii pentru fiecare episod de boală, în afara consultaţiilor periodice anterior menţionate, iar, în urma efectuării consultaţiilor, medicul de familie poate elibera bilete de trimitere (inclusiv pentru investigaţii medicale paraclinice) sau alte documente.
Dacă la orice consultaţie medicul de familie va avea suspiciunea că pacientul are o formă de cancer (boală oncologică), pentru confirmarea sau infirmarea suspiciunii îl va putea trimite, după caz: să efectueze analize medicale gratuite, radiografii, ecografii, ale căror rezultate vor fi apoi integrate tot de medicul de familie, să fie consultat ambulatoriu de un medic specialist, să fie internat în regim de spitalizare de zi ori continuă.
„Persoanele asigurate pot beneficia şi de servicii medicale de îngrijire la domiciliu”
De asemenea, pe baza biletului de trimitere, medicul specialist din ambulatoriu va putea acorda pacientului persoană asigurată consultaţii pentru depistarea afecţiunilor oncologice (se decontează maximum trei consultaţii pe asigurat, într-un interval de maxim 60 de zile calendaristice de la data acordării primei consultaţii, prezentarea la a doua şi a treia consultaţie consultaţie făcându-se direct, fără alt bilet de trimitere).
După caz, medicul specialist va putea elibera pacientului bilete de trimitere pentru un alt medic specialist, analize de laborator, radiografii, ecografii, investigaţii de înaltă performanţă, spitalizare de zi ori continuă.
„Pe baza biletului de trimitere de la medicul de familie sau de la specialistul din ambulatoriu, în spitalizare de zi se va efectua: diagnosticarea afecţiunii oncologice, evaluarea extensiei tumorale, evaluarea statusului clinico-biologic al pacientului cu afecţiune oncologică. Se recomandă ca aceste servicii să fie efectuate în maximum 28 de zile de la deschiderea primei foi de spitalizare de zi. Tot în spital se pot efectua şi servicii medicale în scop diagnostic-caz pentru depistarea precoce a cancerului de col uterin şi a cancerului de sân”, a mai transmis CNAS.
După confirmarea diagnosticului de boală oncologică, pacientul asigurat va putea fi inclus în Programul naţional de oncologie.
Persoanele asigurate pot beneficia şi de servicii medicale de îngrijire la domiciliu, tratamente de recuperare atât în ambulatoriu, cât şi în sanatorii, servicii de transport sanitar neasistat, medicamente compensate, dispozitive medicale.