Connect with us

ADMINISTRAȚIE

FOTO / Primarul Floreștiului a prezentat viitorul Someș cu imagini ”luate de pe net”

Publicat


Fără un buget aprobat pentru realizare, primarul Floreștiului, Bogdan Pivariu, a prezentat, luni, în cadrul unei conferințe de presă, imagini frumoase cu viitorul malurilor Someșului. Activiștii de mediu însă avertizează că viziunea futuristă e realizată cu imagini ”luate de pe net” și că nu are la bază o discuție serioasă purtată cu specialiști în domeniu.

”E bine că apar declarații favorabile din partea primarului din Florești, Bogdan Pivariu, pentru amenajarea Someșului cu zone de promenadă, piste de biciclete și pistă de alergare. Ce nu e bine e că deja se anunță care sunt etapele, fără o analiză clară, deși pista propusă de noi e la nivel metropolitan. Repetăm, pista propusă prin campania „SOS Someșul nostru” poate avea 40 de km, la nivel metropolitan, între Gilău și Bonțida, cu continuare apoi spre Gherla și Dej, iar miza e pe conectarea Clujului de Florești.

De ce e anunțată pista spre Gilău și nu spre Cluj în prima etapă? Apoi, de ce bicicliștii și alergătorii nu văd deloc apa în planșele primăriei din Florești? E de bun gust să pui sigla Primăriei pe poze luate de pe net? Băncile smart chiar sunt prioritatea noastră? Nu sărim cam mult de la gunoaie la Someș, încă nerezolvate, cu sute de tone, la bănci în care îți încarci telefonul? Credem că înainte de a ieși public niște minime consultări sunt necesare pentru ca bunele intenții să nu se transforme într-un exercițiu de manipulare a opiniei publice”, a declarat Adrian Dohotaru, director executiv al Asociației Societatea Organizată Sustenabil S.O.S. campania „SOS Someșul nostru”.

E nevoie de o proiecție unitară

Acesta a precizat pentru Cluj24 că este necesară asumarea unui buget multianual pentru realizarea proiectului. Totodată, Dohotaru recomandă consultarea celorlalți primari interesați, pentru dezvoltarea armonioasă a proiectului.

”Cred că proiectul poate fi făcut prin ADI ZMC și toate municipalitățile din zona metropolitană a Clujului să fie implicate. Nu e miza doar pe pistă, ci a avea alei pietonale, zone de promenadă, spații verzi și chiar arii naturale urbane protejate, așa cum propunem la râu între Cluj și Florești și, eventual, în zona Apahida. Cu cât e mai circulat Someșul, cu atât se vor arunca mai puține gunoaie.

Apoi, cu avansul bicicletelor și trotinetelor electrice, dar și cu avantajul de a fi pe bicicletă în afara traficului auto până în zece procente din populația activă la nivel metropolitan se va putea deplasa în viitorii ani la lucru, spre Cluj-Napoca, dacă există și infratsructură în Cluj, cu o rețea de piste conectate la ceea ce credem noi că poate fi cea mai lungă și cea mai circulată pistă de biciclete din țară, pe malul râului”, adaugă activistul de mediu.

 

M. M.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate