Connect with us

ECONOMIE

FOTO. O casă de vânzare, cu teren, într-un sat din Cluj, a stârnit reacții acide: „Vor doar să o facă de râs”

Publicat


318555372 8332154293524819 3343587538710831855 n

Mai mulți utilizatori de Facebook au reacționat aprig la un anunț imobiliar cu o casă de vânzare în comuna Luna din județul Cluj, fiind de părere că prețul este exagerat pentru condițiile oferite, pentru care trebuie să se mai facă investiții semnificative.

„E într-o zonă liniștită, are bucătărie, baie, 3 camere, 1 cămară în casă și 1 cămară afară, pivniță, hol, terasă, anexe gospodărești, fântână cu apă afară, vie pe spalieri, curte interioară și teren arabil. Total 1880 de metri pătrați”, se arată în anunțul proprietarului.

Conform spuselor sale, casa are 135 de metri pătrați ,teren arabil de 890, iar restul sunt anexele gospodărești și curtea interioară. Imobilul are un preț negociabil, de 100.000 euro, care a atras atenția membrilor grupului de chirii.

318329776 8332154823524766 3244327464760510036 n

318414822 8332154596858122 4840448225807818556 n

318518506 8332155870191328 2994759992646455438 n

318658033 8332155606858021 372946501483642915 n

Opinii împărțite: „Cred că e mai ușor să ridici o casă nouă decât să refaci așa ceva”

„Cu 100.000 îți iei un drag de apartament în oraș! Chiar și casă. Ce să faci în Luna? Casa e dezastru, anexele iarăși… Să nu fie cu supărare, prețul e exagerat”, a comentat cineva.

„Nu vor sa o vândă, vor doar să o facă de râs”, a glumit altcineva.

„Pe ce cereți mai exact 100.000 euro? Mai bagi în casa aia cel puțin încă vreo 30.000. Nu prea vreți s-o vindeți iute sau chiar deloc”, a precizat o persoană.

„Și la 50.000 era mult având în vedere locația și investiția care mai trebuie facută, cred că e mai ușor să ridici o casă nouă decât să refaci așa ceva”, consideră o alta.

Un utilizator crede că prețul e o glumă, în timp ce alți 2 sunt de părere că e un preț corect.

„Are teren care valorează! Succes și noroc să aveți”, a afirmat unul dintre aceștia.

318335074 8332152493524999 4424225246924271307 n

318404409 8332153246858257 6889269490972360453 n

318439382 8332152863524962 4438456833950752508 n

318469549 8332153620191553 7076688277798824021 n

Ce alte prețuri mai sunt la casele de vânzare în Luna

Totuși, aceasta nu este singura casă din comuna Luna oferită spre vânzare. Pe site-urile de profil se mai găsesc anunțuri din aceeași localitate.

De exemplu, imobilul de mai jos se vinde la 99.900 de euro (prețul e, din nou, negociabil). Casa e compusă din 4 camere, bucătarie, baie, cămară, pivniță, pod înalt, mansardabil peste toata casă (e format dintr-un open space mare și o cameră). Are o suprafață utilă de 150 de metri pătrați, fără pod, iar cea a terenului este de 800 de metri pătrați

„Încălzirea se face prin centrală termică pe gaz și calorifere, plus 2 sobe de teracotă pe lemne. Parchet de lemn recondiționat în camere. Izolată la exterior cu polistiren. Garaj de lemn. Terenul este împărțit în curte, grădină pentru legume și curte pentru animale”, se mai arată în anunț.

Cu toate că oferă condiții mai bune la un preț cu 100 de euro mai mic, locuința nu este mobilată, fiind nevoie să se investească în piese noi.

image (1)

image (2)

image (3)

image

Cele mai multe locuințe au poze doar din exterior, neputând fi comparate cu anunțul proprietarului. Una dintre ele, însă, are imagini din interior și un aspect mai plăcut. În plus, e mobilată și utilată. Prețul este de 115.000 de euro, astfel că cei care vor să își cumpere o locuință într-un sat liniștit mai au posibilitatea de a achiziționa una în care nu trebuie să facă investiții mari în viitor.

„Are 3 camere, bucătărie, baie și cămară de alimente, plus pivniță la subsol. Se afla la 6 km distanță de Câmpia Turzii și dispune de curte cu o magazie ce se poate transforma în garaj, și grădină splendidă cu pomi fructiferi ce se întinde în spatele casei până în proximitatea râului Arieș. Este o investiție excelentă pentru cei ce își doresc să se bucure de intimitate, verdeață și multă liniște”, spune agentul imobiliar.

Comisionul este 0% în cazul acestei oferte. Prețul este mai mare decât al primei case prezentate, dar nu ajunge la costurile implicate de renovarea în totalitate a acesteia, astfel că s-ar putea spune că există și oferte mai avantajoase, cu toate că prețurile nu diferă foarte mult de la un imobil la altul, în prezent, pe piața din comuna Luna.

screenshot (540)

screenshot (541)

screenshot (542)

screenshot (543)

screenshot (544)

screenshot (545)

 

 

 

Publicitate

ADMINISTRAȚIE

Boc și Tișe, somați de un deputat AUR să facă reuniune de urgență pentru metrou: S-au cheltuit peste 200 de milioane de euro

Publicat

Ioana Ramona Bruynseels, metrou Cluj

Deputatul AUR, Ioana Ramona Bruynseels, solicită o reuniune de urgență la Cluj pe tema metroului.

Cererea se adresează primarului Emil Boc și președintelui Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, care, spune deputatul AUR, trebuie să consulte „actorii sociali clujeni“ cu privire la direcția de urmat, inclusiv oprirea lucrărilor.

Bruynseels: Pentru metrou s-au cheltuit peste 200 de milioane de euro din banii clujenilor

„Nu putem continua să cheltuim fără garanții pentru cetățeni”, spune deputatul AUR, Ioana Ramona Bruynseels, care solicită această reuniune.

Potrivit acesteia, este esențial să se știe care sunt prioritățile clujenilor.

„Dacă chiar am avea 2,5 miliarde de euro din banii românilor, pe ce și-ar dori clujenii să îi cheltuim? O întrebare care ar fi trebuit pusă de primarul Emil Boc și de echipa sa încă de când au venit cu ideea metroului clujean. Sau, măcar, înainte să fi plătit unei firme turcești peste 200 de milioane de euro, nu?!?”

Clujul are nevoie de soluții reale pentru mobilitate, dar întrebarea esențială rămâne aceeași: care ne sunt prioritățile?”, spune Ioana Ramona Bruynseels.

„Metroul, proiect ‘grandios’, dar extrem de greu de realizat”

Deputata AUR spune că, în timp ce județele din jurul Clujului și-au construit centuri rutiere, aici traficul a devenit un „dezastru zilnic”.

„Și nu pentru că nu ar exista soluții, ci pentru că o centură – un ‘must-have’ pentru un oraș de talia Clujului – a fost ignorată în favoarea unui proiect ‘grandios’, dar extrem de greu de realizat.

Metroul Clujului, un proiect evaluat la 2,2 miliarde de euro (plus TVA), cu 19 stații și 21 km de linie în 8 ani, a fost semnat în septembrie 2023 cu firme din Turcia, Franța și România.

La momentul semnării, PNRR acoperea 300,3 milioane de euro – o sumă care nici măcar nu acoperea TVA-ul.

Restul finanțării venea din: 2,03 miliarde de euro contribuție națională și 429 de milioane de euro TVA. Primăria Cluj-Napoca urma să contribuie cu aproximativ 10 milioane de euro. Însă, între timp, finanțările PNRR s-au pierdut din cauza greșelilor și a birocrației, iar acum proiectul depinde aproape exclusiv de banii din bugetul național – un buget aflat deja într-o ‘gaură neagră’ – și de banii clujenilor”, spune Ioana Ramona Bruynseels.

Mai poate fi făcut metroul?

Ioana Ramona Bruynseels se întreabă dacă metroul mai este un proiect ce poate fi implementat.

„E firesc să ne întrebăm acest lucru. Mai trebuie să cheltuim pe el? Bună întrebare. Cine, însă, e în măsură să ne răspundă?!? Clujenii, aș zice eu, dar trebuie ca autoritățile să își dorească să îi asculte”, a spus deputatul AUR.

Aceasta arată că, în mai puțin de un an, s-au plătit deja sume uriașe către constructori:

  • 19 ianuarie 2024: 34.426.036,74 lei și 181.189.667,04 lei;
  • 13 iunie 2024: 1.914.511,13 lei, 7.476.019,64 lei și o garanție de 1.300.177,34 lei;
  • 23 iulie 2024: 3.045.328,69 lei, 11.891.775,88 lei și o garanție de 2.068.134,93 lei;
  • 2 septembrie 2024: 137.704.146,95 lei și 724.758.668,17 lei către constructorul turc.

„În total, peste 200 de milioane de euro din banii clujenilor au fost deja cheltuiți pentru un proiect a cărui finalizare este tot mai incertă, din moment ce finanțările europene au fost pierdute și nu există claritate asupra resurselor financiare viitoare”, arată Ioana Ramona Bruynseels.

Clujenii trebuie să decidă

„Dacă am avea 2,5 miliarde de euro, pe ce și-ar dori clujenii să îi cheltuim?

  1. Pe proiectul metroului clujean?
  2. Pe prioritizarea centurii Clujului, o soluție mai ieftină, rapidă și eficientă, care ar reduce imediat aglomerația și, totodată, pe alte priorități precum locuințe accesibile, spitale, școli, crearea de locuri de muncă, facilități sportive etc.?
  3. Sau poate chiar pe autostrăzi, pentru a lega Clujul de București și de alte puncte strategice, ceea ce ar aduce beneficii reale tuturor?”, spune deputatul AUR.

Centura ocolitoare, spune Ioana Ramona Bruynseels, este soluția folosită în toate marile orașe europene înainte de a trece la soluții subterane complexe.

„La noi însă, s-a ales altfel. Fără logică și fără respect pentru banii românilor, spun mulți – mai ales că metroul nu rezolvă tranzitul de mare volum din jurul orașului, așa cum ar fi făcut o centură.

Pentru traficul actual al Clujului, centura ar fi fost soluția imediată, logică și necesară. Un metrou poate fi gândit ca o soluție pe termen lung, dar numai după ce infrastructura rutieră de bază (centuri + legături rapide cu autostrăzile) este complet funcțională. Așa zic specialiștii.

Dacă ar fi existat RESPECT, un referendum local ar fi trebuit organizat înainte ca Primăria să angajeze plăți uriașe. Banii orașului sunt ai comunității, nu ai administrației. Consultarea publică și deciziile responsabile ar fi demonstrat interes pentru ceea ce vor oamenii. Poate că visul metroului sună bine pe hârtie, dar Clujul are nevoie, în primul rând, de soluții realiste, etapizate și fezabile”, a mai arătat Ioana Ramona Bruynseels, care spune că, pentru a ști care sunt acestea, este nevoie ca autoritățile să se întoarcă la specialiști și la comunitate.

„Suntem într-un punct critic”

Ioana Ramona Bruynseels spune că este nevoie să se decidă, inclusiv oprirea lucrărilor.

„Deciziile nu sunt deloc ușoare în această fază: ori apare o soluție salvatoare, miraculoasă, ori suntem într-un punct critic în care trebuie să decidem oprirea lucrărilor – fie suspendare pentru câțiva ani buni, până apare o oportunitate de finanțare, fie oprire definitivă.

Așadar, oameni buni, cer primarului Boc și președintelui Tișe reuniune urgentă!

Le cer în mod deschis și oficial domnului primar al Clujului și, totodată, domnului președinte al Consiliului Județean: să reunească de urgență toți reprezentanții actorilor sociali clujeni pentru o informare corectă și pentru consultare asupra direcției de urmat în ceea ce privește proiectul metroului. Nu se poate să continuăm, în neștiință, să cheltuim fără garanții că vor exista și beneficii pentru cetățeni.

Vorbim de banii noștri, ai tuturor. În Cluj e nevoie de centură, de spitale, școli și grădinițe. E nevoie de locuințe la prețuri normale pentru familiile tinere, de fluidizarea traficului și de oportunități pentru cei mulți. Mediul de afaceri, mediul academic, societatea civilă, per ansamblu, trebuie să aibă un cuvânt de spus. Ideea referendumului local, la rândul său, nu trebuie abandonată! Clujeni, ne dăm mâna?”, încheie deputatul AUR, Ioana Ramona Bruynseels.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Cât costă şi unde găseşti bilete la „U” Cluj – Ararat, în Conference League. Meciul se joacă joi, la Sibiu

Publicat

bilete la "U" Cluj - Ararat suporteri Universitatea Cluj

Biletele pentru meciul „U” Cluj – Ararat-Armenia din Conference League sunt încă disponibile pe site-urile de specialitate, cu câteva zile înainte de confruntarea de joi, 31 iulie, ora 20:00.

Universitatea Cluj joacă astăzi la Craiova (21:30, Digi Sport 1, Prima Sport 1) şi chiar dacă Ioan Ovidiu Sabău şi echipa sunt concentraţi pe meciul din Superligă, gândurile suporterilor la merg meciul de joi cu FC Ararat-Armenia, de la Sibiu. Alb-negrii revin în cupele europene după 53 de ani şi vor un parcurs cât mai lung în Conference League. În tur, „U” Cluj a remizat 0-0 la Erevan.

Mii de suporteri ai „studenţilor” sunt aşteptaţi să facă deplasarea joi, la Sibiu, pentru a fi lângă echipă în încercarea de a se califica în următorul tur. Drumul Cluj-Sibiu poate fi făcut în două ore cu maşina personală sau peste 4 ore cu trenul.

Biletele pentru partida „U” Cluj – Ararat-Armenia costă  30 de lei la Peluză, între 40 şi 70 de lei la Tribuna I şi Tribuna II şi 90 de lei la tribuna zero. Tribuna VIP e sold-out.

Bilete la „U” Cluj – Ararat-Armenia, AICI

Citeşte şi: Cu „U” Cluj la Erevan, în 1971. „Am adus acasă trofeul şi 6 maşini de cusut. Cu jumătate de rublă ne-am plimbat 6 ore cu taxiul”

foto: Suporterii lui „U” Cluj în Armenia, via pagina de facebook FC Universitatea Cluj

 

Citește mai departe

EVENIMENT

ATENȚIE. Restricții de circulație din cauza UNTOLD în zona Cluj Arena – BT Arena. De când intră în vigoare

Publicat

De

Untold

Autoritățile locale anunță restricții de circulație pentru organizarea festivalului UNTOLD de la Cluj-Napoca în zona Cluj Arena și BT Arena. 

Astfel, potrivit reprezentanților Cluj Arena, restricțiile sunt următoarele:

Aleea Stadionului

în perioada 1 – 18 august 2025, Aleea Stadion pietonal;
în perioada 1 – 18 august 2025, platoul pietonal dintre Cluj Arena si BT Arena;
în perioada 30 iulie – 15 august 2025, perimetrul cuprins între Parcul Stadion si Splaiul Independentei;
limitarea si restrictionarea la cerere în perioada 1 – 1 8 august (cel mai mult pe timp de noapte 23:30 – 4:30)
restrictionare totală din 4 august ora 00:00 până î n 13 august ora 4:30

Splaiul Independenței

închiderea circulatiei rutiere pe Splaiul Independentei de l a podul Garibaldi până la intersectia cu str. G. Cosbuc, din data de 1 august 2025 ora 00.00 până în data de 3 august ora 23.59, cu exceptia tramvaielor CTP
Închiderea circulatiei rutiere pe Splaiul Independentei de la  podul Garibaldi până l a intersectia cu str. G. Cosbuc, în data de 4 august a.c., de la ora 00.00,pâna la ora 23.59;
Închiderea circulatiei rutiere, pe Splaiul Independentei de la podul Garibaldi până la Pod Napoca, din data de 5 august a.c., ora 00.00, până in data de 13august a.c., ora 04.30;
inchiderea circulatiei rutiere pe Splaiul Independentei de la podul Garibaldi până la intersectia cu str. George Cosbuc, din data de 13 august, ora 04.30 până in data de 18 august, ora 04.30, când situatia o impune (cu exceptia tramvaielor CTP)

Festivalul UNTOLD are loc la Cluj-Napoca în perioada 7-10 august.

Citește mai departe

EVENIMENT

Șoferul de BMW care a rănit un motociclist pe Calea Mănăștur și a fugit de la locul accidentului a fost arestat

Publicat

De

Șofer arestat la Cluj-Napoca după un accident

Șoferul de BMW care a produs un accident pe Calea Mănăștur din Cluj-Napoca, după care s-a făcut nevăzut, a fost arestat pentru 30 de zile.

Acesta a lovit cu mașina un motociclist, în timp ce a făcut o manevră de depășire neregulamentară.

Șoferul de BMW a ajuns 30 de zile după gratii

Potrivit reprezentanților Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul de caz a decis luarea măsurii arestării preventive pe o durată de 30 de zile față de șoferul care a produs accidentul, cercetat acum pentru părăsirea locului accidentului ori modificarea sau ștergerea urmelor acestuia.

În esență, arată reprezentanții Parchetului, s-a reținut faptul că, joi, 24 iulie, în jurul orei 21:24, bărbatul a condus autoturismul marca BMW pe Calea Mănăștur, în direcția Calea Florești din Cluj-Napoca, iar în dreptul imobilului cu numărul 17, efectuând o manevră de depășire neregulamentară, a încălcat marcajul dublu longitudinal continuu.

Având în vedere că nu a păstrat o distanță laterală suficientă, acesta a acroșat o motocicletă marca Honda, după care a părăsit locul accidentului.

„În urma accidentului rutier, persoana vătămată a suferit leziuni traumatice pentru a căror vindecare s-a apreciat că necesită un număr de 2-3 zile de îngrijiri medicale”, au mai arătat reprezentanții Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate