ACTUALITATE
FOTO. Copil Iubit la Bord: Training pilot pentru polițiștii din Cluj, despre siguranța copiilor pasageri. CONTROL în trafic
Trainingul „Sisteme de siguranță pentru copii. Bune practici de implementare a legislației în vigoare” a avut loc la Cluj-Napoca, fiind parte din proiectul pilot Copil Iubit la Bord. În cadrul evenimentului a avut loc un control în trafic, fiind găsiți copii în mașini care nu erau asigurați corespunzător.
24 de polițiști din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean IPJ Cluj și Poliției Locale a Municipiului Cluj-Napoca au luat parte la cursul susținut de Robert Sušanj, Senior Officer Road Policing, Ret. Police Superintendent, un experimentat trainer al Global Road Safety Partnership, fost șef al Poliției Rutiere slovene, care a susținut programe de pregătire pe tema siguranței rutiere în întreaga lume.
Polițiștii participanți au fost instruiți în cadrul a două module, unul teoretic și unul practic, ambele supervizate de Robert Sušanj. Modulul teoretic a fost urmat de câteva ore în care au fost simulate posibile scenarii pe care polițiștii rutieri le pot întâlni în trafic atunci când fac controale în ceea ce privește siguranța copiilor pasageri. De la situații în care șoferul este agresiv, până la situații în care omul legii trebuie să calmeze copilul din mașina oprită în trafic, polițiștii au găsit soluții pentru fiecare scenariu.
Cea de-a doua zi a fost dedicată exclusiv controalelor în trafic. Astfel, polițiștii care au luat parte la training au și pus în aplicare noile practici învățate, în cadrul unei acțiuni rutiere tematice, pentru verificarea siguranței copiilor pasageri.
Control în trafic
Circa 30 de mașini, în care se aflau părinți cu copii în drum spre școli sau grădinițe au fost trase pe dreapta. În 10 dintre mașinile oprite de oamenii legii, copiii nu erau asigurați corespunzător, fie nu erau deloc așezați în sisteme de siguranță, fie erau cu gecile pe ei sau centurile scaunului auto nu erau închise.
În unele cazuri, micii pasageri erau transportați pe scaunul din față, ori chiar erau îndemnați de părinți să se ascundă pentru a nu fi observați de polițiști. Un copil chiar a fost găsit sub bancheta din față, în momentul în care un om al legii i-a cerut șoferului să oprească.
Partea practică a fost realizată cu ajutorul partenerilor programului Copil Iubit la Bord, Centrul Teri, Academia Siguranței Auto și Joie, care au adus sisteme de siguranță pentru copii și le-au arătat șoferilor din trafic cum se montează corect scaunele, înălțătoarele și scoicile auto, dar și cum se poate verifica dacă un sistem este potrivit în raport cu înălțimea, greutatea și vârsta copilului.
„Pentru mine, ca trainer, care lucrez în mai multe țări, de pe mai multe continente, nu există satisfacție mai mare decât aceea de a-mi împărtăși experiența cu polițiști profesioniști, entuziaști și plini de energie, care își doresc să își îmbunătățească cunoștințele și să poată aplica ce învață nou, în munca lor de zi cu zi.
Polițiștii din Cluj sunt astfel de profesioniști. În timpul trainingului, participanții au dobândit multe cunoștințe noi, iar acestea vor duce la creșterea gradului de siguranță a copiilor în trafic. Pentru că ei (n.red. copiii) merită să fie transportați numai așa, în deplină siguranță!”, a spus Robert Sušanj, trainer Global Road Safety Partnership.
A adus plus valoare
La rândul lor, polițiștii s-au declarat mulțumiți de utilitatea cursului.
„Acest training a adus, clar, plus valoare. Fiecăruia dintre colegii care au participat la curs le sunt familiare procedurile pe care trebuie să le aplice, însă întotdeauna abordarea șoferilor care transportă copii într-o mașină este diferită. Iar faptul că s-a exersat exact pe aceste abordări diferite, că s-au expus niște motive, s-a venit cu niște justificări și niște recomandări pe care ei să le pună în practică atunci când întâlnesc în trafic copii pasageri, este un plus valoare.
Și-au îmbunătățit și își vor îmbunătăți prin exercițiu abilitățile de comunicare și își vor adapta comportamentul în momentul în care opresc un autoturism în care sunt copii”, a spus cms. șef Gina Pop, de la Biroul de Prevenire a Criminalității din cadrul IPJ Cluj.
Trainingul organizat în Cluj, baza unor demersuri educaționale internaționale
Trainingul pilot organizat în Cluj se dorește model de bune practici nu doar pentru polițiștii din România, ci va genera materiale informative și educaționale ce vor fi folosite și în alte țări.
„Fiecare activitate pe care o derulăm în cadrul programului “Copil Iubit la Bord” ne depășește așteptările, în ciuda faptului că ștacheta de așteptări este deja foarte sus. Ne bucurăm să vedem gradul de implicare extrem de ridicat al Poliției din Cluj în genul acesta de activități și vrem să folosim acest lucru și ca exemplu de bune practici. Trainingul, de altfel, a oferit oportunitatea de a include Poliția Cluj într-un demers de pionierat din punct de vedere al dezvoltării unor materiale informative care să poată fi folosite și în alte țări, în scopuri educaționale”, a declarat Ramona Brad, directorul programului Copil Iubit la Bord.
Trainingul organizat la Cluj-Napoca face parte din etapa a doua a programului Copil Iubit la Bord. În prima etapă, polițiștii clujeni au fost instruiți de un alt expert internațional, Peter Jahn, care a susținut, la începutul anului 2019, un prim curs de educare în vederea folosirii corecte a sistemelor de siguranță pentru copii (scoici auto, scaune, înălțătoare, centuri de siguranță) atunci când sunt transportați cu mașina.
Despre Copil Iubit la Bord
Copil Iubit la Bord este prima inițiativă din România bazată pe o abordare multisectorială cu scopul îmbunătățirii siguranței copiilor ca pasageri ai autovehiculelor, iar municipiul Cluj-Napoca a fost oraș pilot pentru acest program. Publicul țintă este reprezentat de părinții copiilor cu vârsta până în 12 ani care locuiesc în municipiul Cluj-Napoca și care se deplasează cu mașina alături de copii.
Inițiativa dedicată prioritizării siguranței în trafic a copiilor ca pasageri ai autovehiculelor este susținută de Global Road Safety Partnership, un program al Internațional Federation of Red Cross & Red Crescent Societies, prin Fondation Botnar și Botnar Child Road Safety Project. Proiectul este coordonat de Fundația Crucea Albă și realizat de Primăria municipiului Cluj-Napoca, prin Serviciul Strategie și Dezvoltare Locală, Management Proiecte și Poliția Locală a Municipiului Cluj-Napoca în parteneriat cu Inspectoratul de Poliție Județean Cluj și Departamentul de Sănătate Publică al Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din cadrul Universității Babeș-Bolyai.
Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
EVENIMENT
Bursa zvonurilor. Daniel David, propus la Educație. Emil Hurezeanu, la Externe, Crin Antonescu la Președinție
Coaliția ”pro-europeană” formată din PSD-PNL-UDMR și minorități se află în chinurile facerii unui nou Guvern și urmează luni să anunțe cu ce propunere de premier va merge în fața lui Klaus Iohannis. De asemenea, tot luni este așteptat și anunțul oficial al candidatului comun la prezidențiale.
La bursa zvonurilor se vehiculează mai multe nume ”pe surse” pentru diverse ministere, dar și pentru Președinție.
Astfel, rectorul UBBCluj-Napoca, Daniel David, s-ar afla pe lista scurtă a PNL pentru postul de ministru al Educației, iar Emil Hurezeanu, actualul ambasador al României în Austria, absolvent de UBB, este în cărți pentru a prelua Ministerul de Externe.
În ceea ce privește candidatul comun la prezidențiale, coaliția l-ar propune pe fostul lider al PNL, Crin Antonescu.
De asemenea, funcția de prim-ministru în noul Guvern ar putea să îi revină lui Marcel Ciolacu, în timp ce Ilie Bolojan ar putea fi noul președinte al Senatului României.
Numele lui Crin Antonescu, fost președinte al PNL, a fost cel vehiculat duminică, fiind confirmat și de Marcel Ciolacu, liderul PSD.
Candidatul comun al coaliției proeuropene este o condiție. Varianta cea mai probabilă este Crin Antonescu, dar se vor face sondaje pentru a vedea cum percepe electoratul această posibilitate. Crin Antonescu este cel care a format USL-ul alături de Victor Ponta, pe atunci președinte al PSD.
Mai mult, Crin Antonescu a acceptat, dar va candida doar dacă sondajele arată că are șanse.
Când am putea alege președintele
În același timp, surse politice arată că primul tur pentru prezidențiale, care va fi reluat după ce CCR a decis anularea alegerilor la început de decembrie, va avea loc în cea de a doua jumătate a lunii martie a anului viitor. Turul doi va fi organizat, astfel, în prima jumătate a lunii aprilie 2025, înainte de Paște care cad anul viitor în 20 aprilie.
ECONOMIE
O firmă din Cluj a câștigat la un ban diferență licitația pentru 13 trenuri electrice. CFR Călători face contestație
Interregional Călători, o firmă din Cluj administrată de Iulian Gaga, a câștigat licitația pentru achiziționarea a 13 trenuri electrice, la un ban diferență față de oferta depusă de CFR Călători.
Oferta firmei clujene a fost de 24,88 de lei pe tren – kilometru, în timp cea cea CFR Călători a fost de 24,99 de lei.
CFR Călători va contesta licitația și motivează că a depus, înainte de termenul final, o ofertă cu câțiva bani mai bună decât firma din Cluj.
O Firmă din Cluj a câștigat la un ban diferență licitația pentru 13 trenuri electrice
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat recent finalizarea procedurii de evaluare tehnică și economico-financiară a ofertelor înaintate de cei doi operatori feroviari: CFR Călători și Interregional Călători, în cadrul procedurii de achiziție „Servicii publice de transport feroviar de călători prin punerea la dispoziție a materialului rulant nou achiziționat de ARF, respectiv a trenurilor electrice inter-regionale, denumite RE-IR, destinate transportului interregional feroviar de călători.
A câștigat oferta cea mai bună
“Astfel, în urma încheierii etapei a II-a alocată pentru tranzacționare, Comisia de analiză si evaluare a ARF a acceptat valoarea cea mai bună obținută electronic și a hotărât adjudecarea și acordarea dreptului de a semna contractul, operatorului economic INTERREGIONAL CĂLĂTORI, la valoarea compensației unitare exprimată în lei/tren-km de 24,98 lei.
Totodată, ARF a acceptat și nominalizat cu statut de rezervă, oferta societății CFR Călători, la valoarea compensației unitare exprimată în lei/tren-km de 24,99 lei”, arată un comunicat al AFR.
Pentru acest pachet vor fi alocate 13 rame electrice (12+1 rezervă), materialul rulant nou achiziționat de către ARF prin fonduri europene nerambursabile, ce vor fi folosite pentru prestarea serviciului de transport feroviar public de călători, distribuite pe cele 4 rute ale pachetului.
Ramele vor deservi și ruta Cluj-Napoca – București
Anual, aceste rame vor efectua 14.600 de rute, dus-întors, cu un total de 4.028.408.64 tren-km, arată ARF.
Serviciile din acest al doilea contract vor acoperi, astfel, rute magistrale electrificate din nord-vestul și centrul țării, contribuind la îmbunătățirea serviciilor feroviare ce deservesc municipiile București, Cluj-Napoca, Brașov, Arad, Timișoara, Alba Iulia, Sfântu Gheorghe, Miercurea Ciuc și Deva.
“Aceste contracte au prevăzută o valabilitate de maximum 48 luni și, respectiv, 50 de luni, și vizează 4 rute de serviciu public, respectiv: București Nord – Brașov – Cluj Napoca, București Nord – Brașov, Brașov – Deda – Cluj Napoca, Cluj Napoca – Deva – Timișoara Nord”, au precizat reprezentanții ARF, care au precizat că licitația a fost derulată prin intermediul platformei electronice independente de licitații a Bursei Române de Mărfuri, iar procedura de achiziție al celui de al treilea lot (CSP-L3) va continua la începutul anului viitor.
CFR Călători face contestație și arată că a avut o oferă cu câțiva bani mai bună ca firma clujeană
“Referitor la licitația organizată de către Bursa Română de Mărfuri (B.R.M) pentru atribuirea de către Autoritatea de Reformă Feroviara (ARF) a contractului de achiziție ‘Servicii publice de transport feroviar de călători prin punerea la dispoziție a materialului rulant nou achiziționat de ARF, respectiv a trenurilor electrice inter-regionale, denumite RE-IR, destinate transportului interregional feroviar de călători, aferente Contractului de servicii publice lot 2, CSP -L2, pachet prin care vor fi alocate un număr de 13 rame electrice pentru operarea pe 4 rute, CFR Călători precizează că, în termenul legal, va înainta contestație la Hotărârea comisiei de achizitie prin care a fost declarat câștigător operatorul privat de călători INTERREGIONAL CALATORI SRL”, au transmis reprezentanții CFR Călători, după anunțarea câștigătorului.
Contestația, au arătat aceștia, are în vedere faptul că în conformitate cu ultima oferta acceptată de către sistemul organizat de către B.R.M, oferta CFR Călători a fost de 24.84 lei/km și nu 24.99 lei/km așa cum reține Hotărârea mai sus invocată, preț la care operatorul INTERREGIONAL CALATORI SRL nu putea fi declarat, sub nici o forma, câștigător în dauna CFR Călători.
“CFR Călători, care reprezintă peste 80% din piata de transport feroviar de călători este și singurul operator care a început deja operarea primei rame electrice din primul lot de 12 rame, cu toate problemele inerente începutului de drum, probleme care NU s-au datorat CFR Călători dar pe care compania le-a considerat ca fiind obligatoriu de a fi depășite în vederea creșterii calității serviciului de transport prin operarea materialului rulant nou care este achiziționat prin diferite programe, de către statul Român”, au mai arătat reprezentanții companiei CFR Călători.
“Nu s-au solicitat dovezi clare ale capacității de exploatare”
CFR Călători a mai anunțat că va participa la toate procedurile organizate pentru atribuirea spre exploatare a acestui material rulant nou, și va uza de toate căile legale pentru ca acest material rulant nou să fie alocat pentru operare către CFR Călători.
“Cu atât mai mult cu cât se estimează că exploatarea acestuia și condițiile care trebuie a fi îndeplinite, în fapt logistica necesară precum și calificarea personalului, nu pot fi asigurate în acest moment și nici chiar în viitorul apropiat, de nimeni altcineva în afara de CFR Călători.
Din păcate prin criteriile de calificare pentru participarea la licitație nu se solicită dovezi clare ale capacității de exploatare, remizare, certificare a personalului din punct de vedere al siguranței feroviare pe secțiile ce urmează a fi deservite ci simple declarații că ele vor putea fi îndeplinite după eventuala livrare.
CFR Călători este o companie responsabilă a cărei prioritate este transportul călătorilor pe calea ferată în siguranță și în condiții decente, cu toată subfinanțarea cronică la care a fost supusă în ultimii ani”, au mai transmis reeprezentanții companiei.
Interregional Călători a raportat o cifră de afaceri de 114,8 milioane de lei în 2023
Firma Interregional Călători SRL din Cluj-Napoca a fost înființată în 13 iunie 2013 și are ca obiect principal de activitate transporturi interurbane de călători pe calea ferată.
Potrivit termene.ro, în anul 2023, cifra de afaceri a frimei clujene a fost de peste 114,8 milioane de lei, cu un profit de peste 1,64 de milioane de lei. Comparativ cu anul 2022 compania a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 11.89%. Interregional Călători a raportat în 2023, 199 de angajați.
Foto: AFR
CFR Cluj a întâlnit, duminică în Gruia, pe Oțelul Galați, într-un meci din etapa a 21-a a Superligii de fotbal. CFR Cluj vine după 2-3 cu „U” Cluj și 1-1 cu Unirea Slobozia și era la 5 puncte de liderul „U” Cluj, care are și un meci în plus. Echipa lui Dorinel era pe locul 10, cu 24 de puncte, la doar la două puncte de locurile de baraj și avea nevoie de victorie pentru a se distanța de zona fierbinte. După un meci pe care l-au controlat aproape în întregime, clujenii înving cu 3-2, goluri marcate de Korenica (min.21), Louis Munteanu (min.49) și Nkololo (min,83), respectiv Pop (45 – pen.) și Cisotti (min.82).
Echipele de start:
CFR Cluj: Hindrich – Mogoș, Bolgado, Ilie, Abeid – Fica, Djokovic, Păun – Postolachi, Munteanu, Korenica
Rezerve: Gal, Malico, Iacob, Boben, Filip, Graovac, Deac, Keita, Michael, Artean, Tachtsidis, Nkololo
Antrenor: Dan Petrescu (suspendat)
CFR Cluj – Oțelul Galați, 3-2. Clujenii își fac CADOU trei puncte de Crăciun
Oțelul: I. Popescu – Maftei, Cisse, Stefanovic, Silva – Cisotti, Zivulic, Da Silva – Ferreira, Juric, Pop
Rezerve: Dur-Bozoancă, Cojocaru, Neagu, Rus, Adăscăliței, Gallo, Tomasevic, Lameria, Tănasă, Hofman.
Antrenor: Dorinel Munteanu
Stadion: „Dr. Constantin Rădulescu” (Cluj-Napoca – Cluj)
Arbitru: Sebastian Colțescu // Asistenți: Valentin Avram, Daniel Mitruți
Arbitru VAR: Florin Andrei // Asistent VAR: Lucian Rusandu
Prima repriză a început cu ritm, deși nu era extrem de frig. Mingea circulă repede, jucătorii aleargă, CFR pune presiune pe adversar.
Prima mare ocazie îi aparține lui Korenica, care șutează pe portarul Popescu la o fază frumoasă din min.16.
În min.21, Juric deviază o pasă spre poartă, dar Hindrich respinge. Puțin mai târziu, Abeid dă o centrare perfectă de pe dreapta, Louis Munteanu lasă foarte bine mingea care ajunge la Korenica. Acesta șutează sub transversală pentru 1-0.
Urmează tradiționalul pas înapoi făcut de CFR când conduce, iar gălățenii îi aplică pedeapsa: Silva îl păcălește pe Mogoș și acesta îl faultează în careu în ultimul minut de joc al reprizei. Înscrie Pop pentru 1-1.
Clujenii încep tare repriza a doua și în min.48, Korenica prinde un șut puternic de la 30m, respins de Popescu în corner. Nkololo bate bine și Louis Munteanu înscrie în min.49 pentru 2-1.
De această dată, CFR nu se mai retrage și îi ține ocupați pe fundașii gălățeni. În min.82, Cisotti prinde un șut superb de la 25m și egalează, 2-2.
În min.83, Nkololo ia o acțiune pe cont propriu după o pasă a lui Korenica și înscrie pentru 3-2.
Clujenii își adjudecă cele trei puncte și iernează pe loc de play-off.
Notele Cluj24:
Hindrich 7 – Mogoș 6, Bolgado 7, Ilie 7, Abeid 7 – Fica 7, Djokovic 6, Păun 7 – Postolachi 5, Munteanu 7, Korenica 8,
Deac, Keita 5, Tachtsidis 5, Nkololo 7
Direcția Județeană de Statistică Cluj a făcut publice salariile câștigate de angajații din județ, valabile pentru luna octombrie a acestui an.
Clujenii câștigă cel mai bine din țară după cei care lucrează în Capitală, iar în octombrie salariul mediu net a crescut cu 175 de lei față de septembrie 2024.
Care este salariul mediu net în Cluj. E cu aproape 1.000 de lei mai mare decât cel pe țară
Potrivit reprezentanților Direcției Județene de Statistică, câștigul salarial mediu brut în luna octombrie 2024, în județul Cluj, a fost 10.088 de lei, în creștere cu 286 de lei față de luna precedentă și mai mare cu 847 de lei față de luna octombrie a anului 2023.
Astfel, câștigul salarial mediu net în luna octombrie 2024, în județul Cluj a fost de 6.199 de lei, mai mare cu 175 de lei comparativ cu luna anterioară și cu 401 lei mai mare față de aceeași lună a anului 2023. Câștigul salarial mediu net în România a fost, în luna octombrie 2024, de 5.268 de lei.
Clujul, pe locul doi după București la câștigurile salariale
Cele mai mari câștiguri salariale medii nete au fost, astfel, în București – 6.573 de lei, județul Cluj – 6.199 de lei și județul Timiș – 5.694 de lei.
La polul opus, cele mai mici salarii medii nete, s-au înregistrat în județele: Teleorman – 3.955 de lei, Vâlcea – 4.060 de lei, Harghita – 4.060 de lei și Hunedoara 4.062 de lei.
Evoluția salariului mediu net în județul Cluj
Crește numărul de salariați din Cluj
Numărul salariaților din județul Cluj, la sfârșitul lunii octombrie 2024, a fost de 288.075 de persoane, arată reprezentanții Direcției Județene de Statistică.
Numărul este în creștere cu 372 de persoane comparativ cu luna septembrie 2024 și cu 6.917 persoane față de luna octombrie 2023.
Clujul se numără printre județele cu cel mai mare număr de salariați din țară în:
- industrie și construcții – 83.631 de persoane. Cei mai mulți salariați în această ramură economică sunt în București – 217.620, respectiv județul Timiș – 100. 578 de persoane
- servicii – 201.721 de salariați. Cei mai mulți sunt la București – 880.998 de persoane, iar în top se mai află și județul Timiș – 163.678 de persoane.
Foto: pixabay.com