Connect with us

ACTUALITATE

FOTO/ CAMPANIE/ Strângere de fonduri pentru o tânără cu două facultăți, crescută într-o casă familială din Cluj-Napoca. Are nevoie de o locuință

Publicat


Asociația ”Căsuța Bucuriei” din Cluj-Napoca a lansat campania ”Fii un super erou!”, de strângere de fonduri pentru o tânără crescută în casa de tip familial, absolventă a două facultăți, căreia i-a încetat măsura de protecție socială. Campania vizează cumpărarea unui apartament cu două camere pentru a oferi o locuință tinerilor care părăsesc sistemul de protecție.

Copiii nu sunt abandonați

Președintele Asociației ”Căsuța Bucuriei”, Adela Florean, a declarat pentru Cluj24.ro că proiectul ”Fii un super erou!” se desfășoară pe o perioadă de doi ani și vizează strângerea sumei de 75.000 de euro pentru cumpărarea unui apartament cu două camere în Cluj-Napoca sau în Florești pentru copiii care ies din sistemul de protecție socială.

”Nu ne este indiferent ce se întâmplă cu acești copii pe care îi avem în grjă și ne dorim ca și pe viitor să simtă că sunt protejați și îngrijiți, nu abandonați, la fel cum se întâmplă într-o familie normală. Le-am cultivat apartenența la o familie iar ei s-au dezvoltat în familia <<Căsuța Bucuriei>>.

Ca și alți copii care cresc își doresc independență și ne-am întrebat ce se va întâmpla cu ei după ce le încetează măsura de protecție specială a plasamentului. Andreea este gata să își ia zborul și nu are unde să stea pentru că, deși lucrează, nu își permite să își plătească o chirie.

Dacă am luat un copil pe care îl creștem și îl modelăm de mic și îl ajutăm să îi crească aripile, ce să fac când termină școala? Să i le frâng, să îi spun să plece, să se descurce, că nu îl mai ajut? Nu îi pot întoarce spatele”, a spus aceasta.

Reprezentanții asociației au încercat să îi obțină Andreei o locuință socială dar aceasta nu se încadrează în proiectul municipalității de sprijinire a tinerilor care ies din sistemul de plasament pentru plata chiriei deoarece depășește plafonul stabilit.

Puțini tineri din centrele de plasament reușesc în viață

”Ne-am întrebat ce se va întâmpla peste trei ani când de la noi vor ieși din sistem trei copii, ce facem cu ei? Potrivit statisticilor, în România în fiecare an între 3000 și 4000 de adolescenți părăsesc centrele de plasament după împlinirea vârstei de 18 ani iar jumătate dintre ei ajung oameni ai străzii, 30% comit fapte penale și sunt închiși iar 10% se sinucid.

Doar între 3,5 și 7% dintre ei reușesc să se integreze în societate. Statistica aceasta m-a îngrozit și am zis că este momentul să facem ceva”, a precizat Florean.

Viitorul apartament va fi pus la dispoziția tinerilor pe o perioadă de doi ani, fără să plătească nicio chirie, timp în care aceștia își pot pune bani deoparte, după care vor locui în el următorii care ies din sistem.

Andreea, asistent social la ”Căsuța Bucuriei”

Andreea Kovacs a venit la ”Căsuța Bucuriei” în anul 2015 și a reușit să termine două facultăți dar odată cu finalizarea studiilor i-a încetat măsura de protecție specială a plasamentului.

Tânăra a declarat la rândul său pentru Cluj24.ro că a absolvit în 2017 Facultatea de Sociologie și Asistență Socială, specializarea Asistență Socială, iar în acest an Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, specializarea Psihopedagogie specială, și lucrează ca asistent social în cadrul Asociației ”Căsuța Bucuriei”.  ”De la trei ani sunt în sistemul de protecție specială a plasamentului, am mai fost la asistenți maternali și la alte case de tip familial. Cunoscând-o pe Adela Florea am realizat de oportunități îmi oferă. Aici mi s-a favorizat accesul la educație și m-a ajutat la dezvoltarea mea personală. Am reușit să termin cele două facultăți cu încurajare, suport și motivație”, a precizat tânăra.

”Îmi doresc să devin independentă”

Aceasta a precizat că a simțit o chemare spre științele sociale, spre domeniul asistenței sociale, dorind să ajute copiii care se află în sistemul de plasament.

”Cred că această campanie îmi este de mare ajutor și îmi dă speranțe pentru viitor, oferindu-mi stabilitatea necesară continuării dezvoltării mele socio-emoționale și pe plan profesional. Îmi doresc să devin independentă, pe picioarele mele, să am un loc al meu, să știu ce înseamnă să nu mai depind de nimeni, să îmi pot clădi un viitor. Să trec, cumva, în altă etapă”, a explicat tânăra.

Andreea a rămas în sistemul de protecție socială pentru a-i ajuta pe copiii din centrele de plasament sau din casele de tip familial să se dezvolte.

Casa de tip familial ”Căsuța Bucuriei” se ocupă în prezent de 10 copii, cu vârste cuprinse între 7 și 14 ani, toți școlarizați într-o formă de învățământ la zi.

Andreea este ca o soră mai mare pentru ei, îi ajută la teme, îi ajută să discute despre problemele pe care le au, să socializeze.

Nimeni nu trebuie lăsat în urmă

Ambasadorul ”Căsuței Bucuriei”, Maria Macrea, consideră că într-un oraș de 5 stele, cum este Cluj-Napoca, în care nivelul de trai este unul ridicat, nu trebuie lăsați în urmă, nu trebuie abandonați tineri mai puțin favorizați.

”Aceste decalaje nu ne fac cinste. Dacă dorim să ne bucurăm ce ceea ce avem ca bunăstare, ar trebui să ținem cont și de ceilalți aflați în nevoie. Atunci fericirea fiecăruia dintre noi ar fi deplină”, a spus Macrea.

Unde se poate dona?

Cine dorește să o ajute pe Andreea Kovacs poate dona în contul deschis la Banca Transilvania SWIFT: BTRLRO22.

cont euro: RO41BTRLEURCRT0281201601

cont lei: RO64BTRLRONCRT0281201602

Asociația Căsuța Bucuriei

CUI 33976740



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EDUCATIE

Când au elevii catolici VACANȚA de Paște în 2024

Publicat

Sala de Clasa cu logo Cluj24

Paștele catolic se sărbătorește, anul acesta, înaintea celui ortodox, pe 31 martie. Potrivit legislației în vigoare, elevii și profesorii au dreptul la zile libere.

Ministerul Educației a comunicat inspectoratelor școlare că elevii catolici nu au obligația participării la cursuri în perioada 29 martie – 2 aprilie. Adică vor avea liber vineri, luni și marți, scrie Alba24.ro.

Când au elevii catolici VACANȚA de Paște în 2024

În ceea ce-i privește pe profesorii catolici, recomandarea Ministerului Educației pentru școli este să fie realizată o analiză a numărului acestora, potrivit edupedu.ro.

„Elevii care aparţin unui cult religios legal, altul decât cel ortodox, pentru care Pastele se celebrează în data de 31 martie 2024, nu au obligația participării la cursuri în perioada 29.03-02.04 2024, fiindu-le motivate, la cerere, absențele înregistrate”, se arată în adresa ministerului, potrivit sursei citate.

Vacanța de Paște 2024 pentru elevii catolici. Recomandarea ministerului

„Recomandăm ca la nivelul fiecărei unități de învățământ preuniversitar să fie realizată o analiză a numărului de angajați care beneficiază de aceste prevederi. În funcție de ponderea acestora, consiliul de administrație al unităţii poate decide:

– suspendarea cursurilor pentru aceste zile și stabilirea modalităţilor de recuperarecu aplicarea prevederilor art. 9 alin. 4, literele b-c din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităților de învăţământ preuniversitar, aprobat prin O.M. 4183/2022 cu modificările și completările ulterioare,
– reorganizarea programului școlar în vederea suplinirii cadrelor didactice care beneficiază de aceste prevederi.”

Vacanța de Paște 2024 pentru elevii catolici. Ce prevede legea

Contractul colectiv de muncă pentru Învățământ prevede că angajaţilor care aparţin de un cult religios legal, creştin, li se acordă zilele libere

– pentru Vinerea Mare – ultima zi de vineri înaintea Paştelui
– prima şi a doua zi de Paşti
în funcţie de data la care sunt celebrate de acel cult.

”Pentru angajaţii care aparţin de un cult religios legal, creştin, zilele libere pentru Vinerea Mare – ultima zi de vineri înaintea Paştelui, prima şi a doua zi de Paşti, prima şi a doua zi de Rusalii se acordă în funcţie de data la care sunt celebrate de acel cult.

Angajaţii care au beneficiat de zilele libere pentru Vinerea Mare – ultima zi de vineri înaintea Paştelui, prima şi a doua zi de Paşti, prima şi a doua zi de Rusalii, atât la datele stabilite pentru cultul religios legal, creştin, de care aparţin, cât şi pentru alt cult creştin vor recupera zilele libere suplimentare pe baza unui program stabilit de angajator”.

Paște 2024. Sărbătoarea pentru catolici

În 2024, Paștele catolic este sărbătorit în 31 martie.

Vinerea Mare este în 29 martie, iar a doua zi de Paște catolic în 1 aprilie.

Floriile catolice au fost sărbătorite în 24 martie.

Zile libere și minivacanțe în 2024

– 1 Mai (Ziua Muncii) – miercuri
– 2 mai (zi-punte între sărbători) – joi
– 3 mai (Vinerea Mare) – vineri
– 5 mai și 6 mai (Paște ortodox) – duminică și luni (a doua zi de Paște) – minivacanță de 6 zile
– 1 iunie (Ziua Copilului) – sâmbătă
– 23 și 24 iunie (prima și a doua zi de Rusalii) – duminică și luni
– 15 august (Adormirea Maicii Domnului) – joi (minivacanță de 4 zile, joi-duminică; 16 august – zi liberă – punte între sărbători)
– 30 noiembrie (Sfântul Andrei) – sâmbătă
– 1 Decembrie (Ziua Națională a României) – duminică
– 25 și 26 decembrie (prima și a doua zi de Crăciun) – miercuri și joi (posibil minivacanță de 5 zile, dacă va fi declarată zi punte vineri, 27 decembrie)

Vacanța de primăvară pentru elevi 2024

Elevii vor avea în acest an 7 zile de vacanță de primăvară.

Modul 4 cursuri: de luni, 4 martie 2024, până vineri, 26 aprilie 2024
Vacanța de primăvară: de sâmbătă, 27 aprilie 2024, până marți, 7 mai 2024
Modul 5 cursuri: de miercuri, 8 mai 2024, până vineri, 21 iunie 2024
Vacanța de vară: de sâmbătă, 22 iunie 2024, până duminică, 8 septembrie 2024

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

FOTO. Școală nouă în cartierul Bună Ziua de 30 de milioane de euro. Va avea 200 de panouri fotovoltaice și terenuri de sport

Publicat

scoala nouă Buna ziua

Primarul Emil Boc a anunțat o nouă investiție în infrastructura școlară, și anume o școală nouă în cartierul Bună Ziua pentru 533 elevi, valoarea investiției depășind 30 milioane de euro, finanțare de la bugetul local.

”A fost aprobată documentația tehnică, respectiv indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Dezvoltare infrastructură educațională specifică învățământului primar și gimnazial în cartierul Bună Ziua”. Investiția depășește 150 milioane lei, incluzând valoarea exproprierilor necesare.

Școală nouă în cartierul Bună Ziua de 30 de milioane de euro. Va avea 200 de panouri fotovoltaice și terenuri de sport

Acest proiect de infrastructură face parte din politica Primăriei Cluj-Napoca de extindere a rețelei educaționale.

Pe lângă școlile extinse și modernizate în ultimii ani, avem în derulare și proiectul Hubului educațional din Borhanci cu școală, creșă, grădiniță”, a spus Boc.

27 de săli de clasă

scoala nouă Buna ziua

Corpul școlii din Bună Ziua are o suprafață utilă de 7.979,51 mp și un regim de înălțime de S+P+2E, iar clădirea va cuprinde 27 săli de clasă și 4 laboratoare cu anexe, atelier, sală de sport, terenuri de sport în aer liber, 2 săli profesorale, sală de lectură cu depozit pentru cărți cu o capacitate de aproximativ 110 elevi, sală de mese cu o capacitate de aproximativ 120 elevi cu terasă exterioară pentru a lua masa, grupuri sanitare pentru persoane cu dizabilități la fiecare nivel al clădirii, funcțiuni medicale: cabinet stomatologic, cabinet logoped/ psihologic, cabinet medical, sală tratament, sală de așteptare, funcțiuni administrative: secretariat, birou contabil, birouri administrative, arhivă.

Parcare subterană

De asemenea, noua unitate de învățământ va dispune de parcare subterană cu 30 locuri de parcare (din care 2 locuri de parcare pentru persoane cu dizabilități) și 60 locuri de parcare pentru biciclete, 2 stații de încărcare duble pentru mașini electrice.

Totodată, proiectul prevede plantări de arbori, amenajare spații verzi, o curte cu terenuri de sport, zone de joacă, spații recreere, grădină cu flori, dar și 200 panouri fotovoltaice cu o putere instalată totală de 90 kW, și un drum de acces cu 2 benzi de circulație, trotuare și pistă de biciclete.

Citește mai departe

ECONOMIE

Ministerul Finanțelor MODIFICĂ forma de sancționare în cazul e-Factura. De când vor fi aplicate AMENZI

Publicat

Ministerul Finanțelor modifică forma de sancționare în cazul e-Factura. Acesta vrea să prelungească perioada pentru neaplicarea amenzilor, pentru cei care nu folosesc Ro e-Factura. Mai exact, perioada va fi extinsă până la 31 mai. 

Asta însemană că cei care nu transmit  facturile în sistemul RO e-Factura vor fi sancționați de la 1 iunie. Momentan este vorba despre un proiect de lege ce va fi adoptat în cursul acestei săptămâni, scrie Alba24.ro.

Ministerul Finanțelor MODIFICĂ forma de sancționare în cazul e-Factura. De când vor fi aplicate AMENZI

Amenzi la e-Factura

Firmele mari vor plăti între 5.000 – 10.000 lei

Firmele mijlocii vor primi între 2.500 – 5.000 lei

Firmele mici și persoanele fizice între 1.000 – 2.500 lei

Cum se schimbă modul de aplicare al amenzilor

Dacă o firmă sau o persoană fizică primește o factură în format clasic, adică pe hârtie sau prin alte mijloace electronice, altele decât prin sistemul RO e-Factura, și o înregistrează, atunci amenda este de 15% din valoarea facturii.

Este vorba despre facturile primite de la alți operatori din România.

Deci, de la 1 iulie o să dispară opțiunea de înscriere în Registrul RO e-Factura, deoarece toți contribuabilii vor trebui să folosească doar acel sistem pentru primire și trimitere a facturilor. Acum este opțional.

Citește mai departe

EVENIMENT

Angajări la Spitalul de Urgență Cluj. Ce fel de personal caută. Contracte pe perioadă nedeterminată

Publicat

De

Spitalul de Urgență Cluj

Spitalul de Urgență Cluj anunță că face noi angajări. Unitatea sanitară scoate la concurs mai multe posturi de personal medical, auxiliar, TESA, dar și pentru muncitori.

Potrivit reprezentanților Spitalului Județean de Urgență Cluj posturile sunt pe perioadă nedeterminată.

Angajări la Spitalul de Urgență Cluj. Ce fel de personal caută. Contracte pe perioadă nedeterminată

Cel mai mare spital din Cluj angajează nu doar personal medical, ci și personal auxiliar și TESA, dar și muncitori.

Posturile scoase la concurs sunt următoarele:

  • asistent medical generalist – 5 posturi, diplomă de licență în specialitate/ diplomă de școală sanitară postliceală, cu diplomă de bacalaureat, fără condiţii de vechime
  • asistent medical de laborator clinic licențiat la Serviciul de anatomie patologică – 1 post, diplomă de licență în specialitate, fără condiţie de vechime
  • asistent medical de laborator la Laboratorul de analize medicale – 1 post, diplomă de licență în specialitate, fără condiţii de vechime
  • infirmier – 4 posturi, studii generale, fără condiţie de vechime
  • îngrijitoare – 31 posturi, studii generale, fără condiţie de vechime
  • brancardier – 2 posturi, studii generale, fără condiţie de vechime
  • registrator medical principal – 1 post, diplomă de bacalaureat, 6 luni vechime în specialitate
  • economist specialist IA la Serviciul Achiziții publice – 1 post, diplomă de licenţă în ştiinţe economice, 6 ani şi 6 luni vechime în specialitate
  • muncitor calificat bucătar la Bloc alimentar – 6 posturi, studii medii/generale, certificat de calificare, examen coprologic și coproparazitologic, fără condiție de vechime
  • spălătoreasă – 5 postrui, studii generale, fără condiție de vechime.

Mai multe detalii legate de condițiile de ocupare a posturilor, conținutul dosarelor de înscriere, calendarul concursului și bibliografia, găsiți AICI  și AICI.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax