Connect with us

EVENIMENT

FOTO. Bobâlna, prima comună din România cu brand înregistrat la OSIM. Primar: Va fi inspirat din prima răscoală țărănească

Publicat


bobâlna primar

Comuna clujeană Bobâlna a marcat, marți, un moment de referință pentru administrația locală și pentru turismul rural din România: lansarea strategiei de dezvoltare și a primului brand comunal înregistrat la OSIM.

Bobâlna devine astfel prima comună din țară care își asumă o identitate clară, protejată prin marcă și slogan, transformând patrimoniul cultural, tradițiile și resursele locale într-un brand autentic și recunoscut.

Simboluri cu rădăcini în istorie

Primarul Dorin Petrean a explicat că brandul Bobâlnei se inspiră din prima mare răscoală țărănească din România, din 1437.

„Furca și coasa vor fi elementele ce vor reprezenta brand-ul, care reprezintă armele primei revolte din România, făcută în 1437 și sloganul Bobâlna, «Unde curajul face istorie», reprezintă faptul că fără curaj nu poți realiza nimic”, a declarat primarul pentru Cluj24.

Sloganul a fost ales în urma unui studiu de piață realizat împreună cu Romanian Business Leaders și studenți voluntari, care au intervievat localnici din mai multe sate.

„A fost acest studiu făcut cu niște studenți voluntari în care s-a intervievat prin mai multe sate, mai multe persoane și unul dintre dintre cele mai rostite cuvinte a fost curaj. Și în contextul legat de răscoală, ca să te lupți, ai nevoie să fii curajos. Așa am optat pentru sloganul ăsta,  «Bobâlna, unde curajul face istorie»”, explică Petrean.

Reacția comunității

Edilul a subliniat că locuitorii au primit cu entuziasm noul brand și slogan.

„Reacțiile oamenilor au fost bune. Lumea a fost încântată, noi fiind prima comună care avem o strategie de dezvoltare și un brand înregistrat la OSIM. Urmează doar să mai plătim o taxă ca să obținem certificatul. Și cu acest brand și slogan, vrem să ne identificăm noi ca și comunitate”, spune primarul.

Unul dintre primele parteneriate concrete este cu moara din satul Răzbuneni, care distribuie făină ambalată la nivel național și chiar internațional.

„Avem aici în satul de lângă în Răzbuneni, o moară, care distribuie făină la pungă de 1 kg la nivel național și am convenit ca pe următoarea sesiune de pungi o să fie și sigla comunei noastre”, declară Petrean.

Produse tradiționale și natură protejată

Bobâlna face parte din „Ținutul Fluturelui albastru”, o zonă protejată, iar administrația dorește să promoveze o gamă variată de produse locale sub marca înregistrată.

„Noi facem parte din Ținutul Fluturelui albastru, o zonă protejată și ne dorim foarte tare să avem o paletă de produse prin sigla care am înregistrat-o la OSIM. Astfel, cei care își doresc foarte tare să știe și să mănânce produse sănătoase, să ne poată identifica.

Avem acum în construcție o fabrică de procesare fructe și legume. Tot așa care o să se axeze foarte tare pe pe natural. Și o să fie produse acolo zacuscă, siropuri, tincturi, gemuri, compoturi, dulcețuri. Tot felul de produse de bază de legume și fructe. Vrem să ne adresăm iubitorilor de natură. Vrem să conectăm orășenii cu natura și cu liniștea și implicit să le putem oferi și o gamă de produse naturale”, explică primarul.

Lansarea brandului, un eveniment cu impact național

Evenimentul de lansare a reunit ambasadori de brand precum Crina Mareș, Anca Rarău, Mihai Deneș și Dragoș Stan, reprezentanți ai autorităților locale și centrale, antreprenori, membri ai Romanian Business Leaders, dar și comunitatea locală, considerată de organizatori adevăratul motor al schimbării.

A fost prezent și secretarul de stat din Ministerul Economiei, Viorel Băltărețu, care a felicitat administrația și comunitatea pentru această inițiativă și a subliniat importanța valorificării resurselor locale și a brandurilor autentice în dezvoltarea economică și turistică.

„Bobâlna ne arată că viitorul turismului rural românesc începe cu pași concreți, cu viziune și cu oameni uniți în jurul unor valori autentice”, spune Băltărețu.

Primarul Dorin Petrean a rezumat esența proiectului printr-un mesaj memorabil în cadrul evenimentului.

„Bobâlna nu renaște cu zgomot! Renaște cu grijă! Grija este cea mai frumoasă formă de a dovedi că îți pasă!”, spune Dorin Petrean.

Un exemplu pentru turismul rural românesc

Bobâlna arată că viitorul turismului rural românesc începe cu oameni uniți în jurul unor valori comune. Prin această inițiativă, comuna clujeană devine un model de bune practici pentru întreaga țară, demonstrând că dezvoltarea durabilă se construiește prin respect pentru istorie, tradiție și natură.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate