Connect with us

ACTUALITATE

FOTO 5.000 de lei amendă pentru un clujean prins cu lemne furate

Publicat


foto material lemnos

Polițiștii din Huedin au oprin un transport de lemne furate. Șoferul camionului a primit o amendă usturătoare.

Polițiștii din Huedin au depistat în comuna Sâncraiu un conducător auto în vârstă de 38 de ani, care transporta cu un autovehicul material lemnos de esență tare, din specia fag.

foto material lemnos 1

Bărbatul din comuna Ciucea transporta buștenii fară a deține avizul de însoțire a materialului lemnos.

Astfel, bărbatul a fost amendat cu 5.000 lei. De asemenea, materialul lemnos a fost confiscat și predat în custodia reprezentantului Ocolului Silvic Huedin.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EDUCATIE

1.098 de grupe la GRĂDINIȚĂ și 187 la CREȘĂ în județul Cluj pentru anul școlar 2024-2025. Au început ÎNSCRIERILE

Publicat

De

Au început inscrierile și reînscrierile la grădiniță și creșă

Au început înscririle și reînscririle la grădiniță și creșă pentru anul școlar 2024-2023 în județul Cluj. Acestea au loc până în data 31 august 2024, anunță Inspectoratul Școlar Cluj.

Programul este stabilit de către conducerea unităților de învățământ antepreșcolar și preșcolar,

Au început reînscrierea și înscrierea copiilor la grădiniță și creșă

Reînscrierea, respectiv înscrierea copiilor antepreşcolari şi preşcolari se realizează anual, conform calendarului înscrierii copiilor în unităţi de învăţământ preuniversitar cu grupe de nivel preşcolar şi/sau antepreşcolar şi în servicii de educaţie timpurie complementare, aprobat prin ordin al ministrului educaţiei, în limita planului de şcolarizare aprobat, arată IȘJ Cluj.

Sunt reînscriși copiii care au frecventat unitatea de învățământ preuniversitar, în anul școlar curent și care urmează să o frecventeze și în anul școlar următor, ca urmare a exprimării acestei opțiuni de către părinții/reprezentanții legali ai acestora, printr-o cerere scrisă.

Cum pot fi înscriși copiii de la creșă direct la grădiniță

Pentru unitățile de învățământ preuniversitar care au și grupe de nivel antepreșcolar, în baza continuității, copiii de 3 ani din grupa mare de la creșă pot fi reînscriși în grupa mică de la grădiniță, în limita locurilor disponibile pentru acest nivel de vârstă și în ordinea descrescătoare a vârstei, dacă părinții solicită acest lucru.

În situația în care, prin aplicarea criteriului vârstei, numărul cererilor depășește numărul locurilor disponibile, departajarea se face prin aplicarea criteriilor generale, respectiv a criteriilor specifice de departajare, menționate la art.10, din Metodologia-cadru de înscriere a copiilor în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în servicii de educație timpurie complementare.

Ocuparea locurilor libere

Programul reînscrierilor, respectiv al înscrierilor este stabilit de către conducerea unităților de învățământ antepreșcolar și preșcolar, iar graficul planificărilor de la nivelul fiecărei unități este disponibil pe site și la avizierul acestora, în scopul informării părinților și a publicului interesat.

Programul de lucru al comisiei va fi în schimburi, atât în program de dimineaţă, cât şi de după-amiază, în intervalul orar 8:00-18:00 (luni-joi), respectiv 8:00-16:00 (vineri), pentru a sprijini participarea părinţilor la procedurile de completare/validare a cererilor-tip de înscriere.

Ocuparea locurilor libere, după finalizarea etapei de reînscriere a copiilor care au frecventat creșele și grădinițele, în acest an școlar, se va face, de regulă, în ordine descrescătoare a grupelor de vârstă, respectiv: grupa mare, grupa mijlocie și grupa mică, cu respectarea legislației în vigoare.

Unităţile de învăţământ cu grupe de nivel preşcolar şi/sau antepreşcolar cu program prelungit se adresează cu prioritate părinţilor care lucrează şi, în acest sens, ambii părinţi vor depune la dosarul de înscriere adeverinţe de angajat.

Dosarul de înscriere

Părinţii divorţaţi depun la înscriere dovada modului în care se exercită autoritatea părintească şi la care dintre ei a fost stabilită locuinţa minorului.

Această dovadă este solicitată şi în cazul înscrierii copilului în cadrul serviciului de educaţie timpurie complementar. Dacă există custodie comună, celălalt părinte trebuie să completeze o declaraţie cu privire la acordul privind înscrierea la unitatea respectivă.

În situaţia în care într-o unitate de învăţământ numărul cererilor-tip de înscriere primite de la părinţii/reprezentanţii legali ai copiilor este mai mare decât numărul de locuri libere, comisia de înscriere şi distribuire din unitatea de învăţământ selectează copiii în ordinea descrescătoare a vârstei şi aplică criterii de departajare generale şi specifice, stabilite în conformitate cu prevederile prezentei metodologii-cadru, în vederea stabilirii celor care vor fi admişi.

Criterii de departajere

În cazul în care numărul cererilor de înscriere este mai mare decât numărul de locuri libere, repartizarea copiilor în învăţământul antepreşcolar/preşcolar se face în ordinea descrescătoare a numărului de criterii generale de departajare cumulate de către fiecare copil: se repartizează la început copiii care îndeplinesc cele mai multe dintre criteriile menţionate la alin. (2) sau (3) şi, apoi, în ordine, copiii care îndeplinesc patru, trei dintre criterii, două sau doar unul dintre criteriile generale.

Criteriile generale, în conformitate cu legislația în vigoare, implică dovada faptului că:

  • este orfan de ambii părinţi (situaţia copilului care provine de la o casă de copii/un centru de plasament/plasament familial se asimilează situaţiei copilului orfan de ambii părinţi),
  • că este orfan de un singur părinte,
  • că are un frate/o soră înmatriculat/înmatriculată, în anul şcolar următor, în unitatea de învăţământ preuniversitar respectivă,
  • deține un document medical eliberat de medicul specialist/certificat de orientare școlară și profesională/certificat de încadrare în grad de handicap a copilului.

Criteriile specifice de departajare se aplică ulterior criteriilor generale, sunt elaborate și aprobate la nivelul fiecărei unități de învățământ preuniversitar.

În cazul unităților de învățământ antepreșcolar și preșcolar, criteriile specifice sunt aprobate de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ preuniversitar, după verificarea existenţei unor circumstanţe discriminatorii de către consilierul juridic al inspectoratului şcolar şi, respectiv, al primăriei, în cazul unităţilor de învăţământ antepreşcolar pentru care aceasta are rolul de persoană juridică fondatoare.

Unitățile de învățământ preuniversitar care oferă educație antepreșcolară și preșcolară vor comunica părinților documentele doveditoare care fac obiectul criteriilor specifice, pe care aceștia trebuie să le depună în momentul completării/ validării cererii – tip de înscriere.

Calendarul înscrierilor

Înscrierea copiilor nou veniți în creșe și grădinițe, conform calendarului aprobat, începe în data de 27 mai 2024 și se desfășoară în trei etape, astfel:

Etapa I din cadrul procesului de înscrieri (27 mai – 14 iunie 2024)

Copiii sunt înscrişi în această etapă pe baza dosarelor depuse la unităţile de învăţământ preuniversitar de către părinţii/reprezentanţii legali ai acestora şi a celor trei opţiuni exprimate, în limita locurilor din planul de şcolarizare aprobat, după încheierea etapei de reînscrieri.

27-31 mai 2024 – COLECTAREA CERERILOR DE ÎNSCRIERE

  • 3-12 iunie 2024 – PROCESAREA CERERILOR DE ÎNSCRIERE:
  • 3 – 5 iunie 2024 – procesarea cererilor din faza I – prima opţiune
  • 6-10 iunie 2024 – procesarea cererilor din faza a II-a – a doua opţiune
  • 11-12 iunie 2024 – procesarea cererilor din faza a III-a – a treia opţiune

Afişarea rezultatului şi a numărului de locuri libere rămase după prima etapă de înscrieri (14 iunie 2024, ora 14:00)

Etapa a II-a din cadrul procesului de înscrieri (17 iunie-5 iulie 2024)

În această etapă se realizează înscrierea copiilor, pe locurile libere rămase în urma derulării primei etape, pe baza dosarelor depuse la unităţile de învăţământ de către părinţii/reprezentanţii legali ai acestora şi a celor trei opţiuni exprimate în noile cereri de înscriere depuse.

COLECTAREA CERERILOR DE ÎNSCRIERE (17-21 iunie 2024)

PROCESAREA CERERILOR DE ÎNSCRIERE de către comisia de înscrieri din unitatea de învățământ (24 iunie-4 iulie 2024):

  • 24-26 iunie 2024 – procesarea cererilor din faza I – prima opţiune
  • 27 iunie- 1 iulie 2024 – procesarea cererilor din faza a II-a – a doua opţiune
  • 2-4 iulie 2024 – procesarea cererilor din faza a III-a – a treia opţiune

Afişarea rezultatului şi a numărului de locuri libere rămase după a doua etapă de înscrieri (5 iulie 2024, ora 14:00)

Etapa de ajustări (19-29 august 2024)

În această etapă se realizează înscrierea copiilor care nu au fost înscrişi în primele două etape din lipsă de locuri sau din diferite alte motive sau care nu au participat la primele două etape, pe locurile rămase libere în urma derulării celei de-a doua etape a înscrierilor, pe baza unei proceduri specifice elaborate de I.Ș.J. Cluj şi în baza dosarelor depuse de părinţi la registratura Inspectoratului Școlar Județean Cluj.

La această etapă au acces următoarele categorii de copii:

  • copiii care au rămas nerepartizaţi după derularea celor două etape anterioare, cu prioritate cei de 4 ani şi de 5 ani;
  • copiii care au solicitat înscrierea în clasa pregătitoare din învăţământul primar şi nu au fost admişi ca urmare a avizului negativ al CJRAE/CMBRAE;
  • copiii de peste 2 ani care solicită înscrierea în grupa mică din învăţământul preşcolar.

Afişarea rezultatului şi a numărului de locuri libere rămase după etapa de ajustări (14 iunie 2024, ora 14:00)

1.098 de grupe la grădiniță și 187 la creșă în județul Cluj

Numărul locurilor libere este stabilit ca diferență între numărul de locuri alocate pentru nivelul preșcolar și/sau antepreșcolar, pe grupe de vârstă, prin planul de școlarizare și numărul de copii care au ocupat locuri în etapa de reînscrieri, potrivit IȘJ Cluj.

În județul Cluj, numărul grupelor pentru nivelul preșcolar este de 1.098, iar pentru nivelul antepreșcolar sunt prevăzute 197 de grupe, aferente anului școlar 2024-2025.

Informații utile pentru părinți, sunt disponibile și pe site-ul Inspectoratului Școlar Județean Cluj.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Taxele judiciare de timbru în cazuri de partaj și divorț SCAD. Care sunt CONDIȚIILE aprobate de guvern

Publicat

Indicii ROBOR aproape de 6%

Taxele judiciare de timbru în cazuri de partaj și divorț vor scădea. Guvernul a aprobat un proiect de hotărâre în acest sens.

Actul normativ modifică și completează OUG nr. 80/2013 privind taxele judiciare de timbru şi OUG nr. 51/2008 privind ajutorul public judiciar în materie civilă, scrie Alba24.ro.

Prin acest proiect de lege, va fi redus nivelul taxelor judiciare de timbru în unele situații.

Taxele judiciare de timbru în cazuri de partaj și divorț SCAD. Care sunt CONDIȚIILE aprobate de guvern

Se va reduce la jumătate nivelul taxelor judiciare de timbru în cazul partajului propriu-zis, indiferent de modalitatea de realizare a partajului, la valoarea masei partajabile, și în cazul bunurilor supuse partajului, al creanțelor pe care coproprietarii le au unii faţă de alţii, născute din starea de proprietate comună.

Acţiunile şi cererile introduse la instanţele judecătoreşti se taxează în funcție de valoarea bunurilor, prin aplicarea unui procent cuprins între 1% și 8%.

În prezent, acţiunile şi cererile evaluabile în bani, introduse la instanţele judecătoreşti, se taxează astfel:

– până la valoarea de 500 lei – 8%, dar nu mai puţin de 20 lei
– între 501 lei şi 5.000 lei – 40 lei + 7% pentru ce depăşeşte 500 lei
– între 5.001 lei şi 25.000 lei – 355 lei + 5% pentru ce depăşeşte 5.000 lei
– între 25.001 lei şi 50.000 lei – 1.355 lei + 3% pentru ce depăşeşte 25.000 lei
– între 50.001 lei şi 250.000 lei – 2.105 lei +2% pentru ce depăşeşte 50.000 lei
– peste 250.000 lei – 6.105 lei + 1% pentru ce depăşeşte 250.000 lei.

Cazurile de partaj. Reducerile taxei judiciare

OUG nr. 80/201 se modifică astfel. Art. 5 – în materia partajului judiciar, se taxează cu jumătate din taxa stabilită potrivit art. 3 alin. (1), cererile care privesc:

– stabilirea bunurilor supuse împărțelii, la valoarea acestora
– creanțe pe care coproprietarii le au unii față de alții, născute din starea de proprietate comună, la valoarea creanțelor a căror recunoaștere se solicită
– raportul donațiilor, la valoarea bunurilor al căror raport se solicită
– reducțiunea liberalităților excesive, la valoarea părții de rezervă supusă reîntregirii prin reducțiunea liberalităților
partajul propriu-zis, indiferent de modalitatea de realizare a acestuia, la valoarea masei partajabile.

Dacă cererile în materia partajului judiciar prevăzute mai sus se formulează în cadrul aceleiași acțiuni, aceasta se taxează cu o singură taxă, calculată la valoarea cea mai mare.

Cererile privind stabilirea calității de coproprietar şi stabilirea cotei-părți ce se cuvine fiecărui coproprietar, precum și cererile privind stabilirea calității de moștenitor și a cotei-părți ce se cuvine fiecărui moștenitor se taxează cu 50 lei pentru fiecare coproprietar sau, după caz, moștenitor

Taxele judiciare de timbru pentru divorț

De asemenea, se reduc la jumătate taxele judiciare pentru unele situații de divorț, a anunțat Guvernul, într-un comunicat.

Este vorba despre cazurile în care cererea vine din partea aceluia dintre soţi a cărui stare de sănătate face imposibilă continuarea căsătoriei.

O reducere similară se va aplica și pentru alte cereri care nu sunt accesorii unei cereri de divorț și au ca obiect stabilirea locuinței copilului, exercitarea autorității părintești, cheltuieli de creștere si educare a copilului etc.

OUG nr. 80/201 se modifică la art. 15 – Taxele judiciare de timbru pentru unele acțiuni şi cereri referitoare la raporturile de familie sunt următoarele:

– pentru cererea de divorț întemeiată pe prevederile art. 373 lit. a), b) sau c) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Codul civil – 200 lei
– pentru cererea de divorț întemeiată pe prevederile art. 373 lit. d) din Codul civil – 50 lei
– cererea privind acordarea despăgubirilor sau pentru stabilirea prestației compensatorii – 50 lei
– pentru cererile care nu sunt accesorii unei cereri de divorț şi care au ca obiect stabilirea locuinței copilului, exercitarea autorității părintești, stabilirea contribuției părinților la cheltuielile de creștere şi educare a copiilor, dreptul părintelui sau al altor persoane decât părinții de a avea legături personale cu copilul, locuința familiei – 20 lei fiecare cerere
orice altă cerere neevaluabilă în bani – 20 lei, dacă nu sunt scutite, potrivit legii, de taxă de timbru.

Proiectul de lege aprobat de Guvern va fi transmis spre dezbatere și adoptare Parlamentului.

Scad taxele judiciare de timbru în cazuri de partaj și divorț. Care este motivul

În expunerea de motive a proiectului de hotărâre se arată că reglementarea taxei de timbru în materia partajului a fost criticată, în special de justițiabili. Potrivit acestora, prin instituirea unui cuantum atât de mare al taxei judiciare de timbru pentru cererile de partaj se încalcă accesul liber la justiție.

”(…) au existat opinii separate prin care s-a arătat că nivelul taxelor judiciare de timbru este unul excesiv, fiind mai mare chiar şi faţă de nivelul taxelor calculate la valoarea obiectului pretins printr-o acțiune în realizarea dreptului”, potrivit sursei citate.

Era afectat astfel dreptul de acces liber la justiție, precum şi dreptul de moștenire.

Pentru cazurile de divorț, s-a propus uniformizarea taxei judiciare de timbru pentru cererile de divorț prin acord și pentru cele pentru vătămarea gravă a raporturilor dintre soți și separare în fapt mai mare de 2 ani.

”(…) menținerea unor taxe diferite nu este justificată, subliniindu-se că o taxă mai mare în cazul divorțului prin acord nu se justifică; administrarea dosarului şi ansamblul probator sunt mult mai complexe în cazul divorțului pentru motive justificate; în plus, în loc ca părțile să fie stimulate să divorțeze prin acord, se încurajează divorțul prin stabilirea culpei, procese care sunt mai lungi, mai costisitoare şi care uneori încarcă rolul instanțelor doar din considerente pecuniare”, se precizează în document.

Citește mai departe

EVENIMENT

Zile LIBERE 2024. Câte mai sunt până la finalul anului și când va fi următoarea MINIVACANȚĂ

Publicat

birou gol zile libere e1519215884228

Au fost șase zile libere de 1 Mai și Paște, se pregătește minivacanța de Rusalii. Vom avea un weekend prelungit, cu trei zile libere, în perioada 22-24 iunie, perioadă în care elevii vor fi deja în vacanța de vară.

În august, minivacanța de Sfânta Maria va fi de 4 zile. 15 august pică joia, vineri este zi-punte dată de Guvern, urmată de weekend, scrie Alba24.ro.

Zile LIBERE 2024. Câte mai sunt până la finalul anului și când va fi următoarea MINIVACANȚĂ

Ziua Națională și Sfântul Andrei vor fi în weekend. Ziua de Crăciun va pica miercurea. Cu ziua-punte de la Guvern din 27 decembrie, vor fi cinci zile libere.

Cum se recuperează zilele libere până la finalul anului

Prin hotărârea 1.307/din decembrie 2023, Guvernul a decis modalitatea în care se recuperează zilele libere acordate în plus.

Actul normativ prevede că pentru personalul instituţiilor şi autorităţilor publice, zilele de 2 mai, 16 august și 27 decembrie 2024 se stabilesc ca zile libere.

Pentru recuperarea zilelor de muncă stabilite ca zile libere, instituţiile şi autorităţile publice îşi vor prelungi corespunzător timpul de lucru

până la data de 31 mai, 30 august 2024, respectiv 31 ianuarie 2025, potrivit planificărilor stabilite.
Pentru munca prestată prin prelungirea programului, nu se acordă timp liber corespunzător.

Care sunt excepțiile

Zilele libere menționate nu se acordă în locurile de muncă în care activitatea nu poate fi întreruptă din cauza caracterului procesului de producţie sau specificului activităţii.

Nu se aplică nici magistraţilor şi celorlalte categorii de personal din cadrul instanţelor judecătoreşti implicate în soluţionarea proceselor cu termen în ziua de 2 mai, 16 august și 27 decembrie 2024.

De asemenea, nu se aplică nici participanților în aceste procese.

Zile libere până la finalul anului 2024

sâmbătă, 1 iunie – Ziua copilului
duminică, 23 iunie – Rusaliile
luni, 24 iunie – A doua zi de Rusalii
joi, 15 august – Adormirea Maicii Domnului (Sfânta Maria)
vineri, 16 august – zi liberă decisă de Guvern (minivacanță 15-18 august, 4 zile)
sâmbătă, 30 noiembrie – Sfântul Andrei
duminică, 1 decembrie – Ziua Națională
miercuri, 25 decembrie – Crăciunul
joi, 26 decembrie – a doua zi de Crăciun
vineri, 27 decembrie – zi punte spre weekend

Alte zile libere

Salariații pot primi zile libere plătite pentru evenimente speciale în familie sau pentru alte situații după cum urmează:

– căsătoria salariatului – 5 zile (cinci zile lucrătoare)
– nașterea unui copil – 5 zile (cinci zile lucrătoare). La acestea se pot adăuga alte 10 zile libere (zece zile lucrătoare) dacă angajatul a urmat un curs de puericultură (concediu paternal)
căsătoria unui copil – 3 zile
– schimbarea locului de muncă cu schimbarea domiciliului/reședinței – 5 zile (lucrătoare)
– la decesul sotului, copilului, parintilor, socrilor – 3 zile
– la decesul bunicilor, fratilor, surorilor – 1 zi
– schimbarea domiciliului în aceeași localitate– 3 zile lucrătoare
– îngrijirea sănătății copilului – 1 zi (pentru familiile cu 1 sau 2 copii) și 2 zile (pentru familiile cu cel puțin 3 copii)

În situațiile în care evenimentele de mai sus apar în timpul efectuării concediului de odihnă acesta se suspendă și va continua după efectuarea zilelor libere plătite.

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Mașină răsturnată cu roțile-n sus pe strada Donath din Cluj-Napoca

Publicat

Un accident rutier a avut loc luni seara pe strada Donath din Cluj-Napoca, anunță ISU Cluj.

Din primele informații, o mașină s-a răsturnat pe plafon. Echipaje medicale și de poliție sunt la fața locului.

Vom reveni cu detalii.

Sursa foto: Facebook – Info Trafic Cluj-Napoca

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax