Connect with us

EVENIMENT

FOTO. 3 milioane de euro – investiție REGINA MARIA în cel mai mare laborator regional din țară, la Cluj-Napoca

Publicat


121 laborator rm 2023.05.08 nyc 2625 © nicu cherciu

Rețeaua de sănătate REGINA MARIA, lider în calitatea serviciilor medicale din România, deschide cel mai mare și modern laborator din Transilvania – Laboratorul Regina Maria Cluj, o investiție de peste 3 milioane euro.

“Inaugurăm o nouă investiție majoră dintre cele planificate pentru acest an, într-o regiune strategic pentru noi. Suntem prezenți în Ardeal din 2008, iar Cluj este cel mai important pol regional de dezvoltare Regina Maria. Era firesc să deschidem aici cel mai mare laborator din țară, după cel din București, la același nivel tehnologic și cu aceeași pregătire profesională înaltă.

Am investit până acum aproximativ 25 de milioane de euro în Cluj, mai mult de jumătate din suma alocată pentru dezvoltarea sistemului medical din Transilvania, care depășește 40 de milioane de euro. Cred foarte mult în potențialul Clujului, iar Regina Maria dezvoltă aici un ecosistem medical complet pentru pacienții din întreaga regiune centrală a României”, a declarat Fady Chreih, CEO Rețeaua de sănătate REGINA MARIA.

212 laborator rm 2023.05.08 nyc 2826 © nicu cherciu

Laboratorul Regional reunește, începând cu luna mai, laboratorul clinic din Spitalul Regina Maria din Cluj-Napoca, laboratorul Genetic Center și laboratorul de anatomie patologică Santomar, acoperind servicii complete de laborator clinic, genetic medicală, anatomie patologică, citologie și biologie moleculară.

Totodată, noul laborator regional reunește echipele ultraspecializate ale Genetic Center – al doilea laborator de genetic înființat în țara noastră, cu cel mai vast portofoliu de teste genetice din România și ale laboratorului de anatomie patologică Santomar, devenit de-a lungul timpului un centru de referință la nivel național în domeniul anatomiei patologice, dezvoltând, în premieră pentru România, primul proiect de telepatologie.

Dedicat tuturor pacienților din Ardeal

“În ultimii ani, investițiile în extinderea rețelei de laboratoare și puncte de recoltare au fost o prioritate pentru noi, pentru că ne-am propus să fim prezenți în fiecare județ al țării, performanță atinsă deja. Rețeaua noastră numără astăzi 36 de laboratoare dotate cu aparatură de ultimă generație și peste 140 de puncte de recoltare.

Laboratorul Regina Maria din Clujeste dedicat tuturor pacienților din Ardeal și oferă servicii complete de laborator.Probele sunt procesate local, iar acest lucruînseamnă timpi mai scurți pentru eliberarea rezultatelor pentru pacienții din regiune”, declară Olimpia Enache, COO Rețeaua de sănătate REGINA MARIA.

Capacitatea de prelucrare a probelor în cadrul Laboratorului Regional REGINA MARIA Cluj este de 25 milioane teste pe an, acesta integrând toate departamentele de laborator – hematologie, biochimie, imunologie, microbiologie, genetică, anatomie patologică.

Probele sunt prelucrate și analizate de cei peste 100 de specialiști care lucrează în cadrul laboratorului. Întreaga aparatură este de ultimă generație, automatizată, pentru a reduce timpul de procesare a probelor. Acuratețea și siguranța rezultatelor obținute de-a lungul timpului fac ca medicii să recomande pacienților laboratoarele REGINA MARIA.

Digitalizarea serviciilor de laborator

218 laborator rm 2023.05.08 nyc 2841 © nicu cherciu alevio

“Ce aduce nou pe piață Laboratorul din Cluj este digitalizarea serviciilor de laborator, prin implementarea atât a telepatologiei, cât și a unei proceduri de verificare automată a rezultatelor, procedură ce răspunde standardelor internaționale Clinical & Laboratory Standards Institute (CLSI), reduce eroarea umană și garantează acuratețea rezultatelor.

Vorbim despre un sistem deja utilizat în Laboratorul Central din București, ce urmează să fie implementat cât de curând și în noul laborator din Cluj”, completează Olimpia Enache.

Telepatologia este o ramură a telemedicinei care permite transferul de imagini microscopice ale țesuturilor și informații asociate acestora între medicii specialiști implicați în îngrijirea unei persoane.

Astfel, diagnosticul și conduita terapeutică adecvată pacientului se stabilesc rapid și precis.Există diferite soluții tehnice de realizare a telepatologiei, iar în cadrul Rețelei de Sănătate REGINA MARIA se utilizează cele mai avansate și moderne sisteme, care transmit informațiile în timp real.

Inteligența artificială

Laboratoarele REGINA MARIA au integrat în sistemul de management al calității utilizarea inteligenței artificiale, având în rețea primul și singurul laborator din țară care, în urma auditării specialiștilor, a primit aviz favorabil.

Cu ajutorul inteligenței artificiale, specialiștii din laborator au implementat o procedură de verificare automată a rezultatelor. Introducerea inteligenței artificiale are multiple beneficii pentru pacienți, oferind garanția unor rezultate sigure, prin eliminarea erorii umane în interpretarea datelor în laboratoarele de analize.

Laboratoarele Rețelei REGINA MARIA pot deservi peste 30.000 de pacienți pe zi și au o capacitate de peste 75 de milioane de teste pe an. Rețeaua deține 36 de laboratoare și 140 de puncte de recoltare în toatățara și numără mai mult de 500 de specialiști în domeniul analizelor medicale de laborator.

În Cluj-Napoca, REGINA MARIA deține 2 laboratoare și 14 puncte de recoltare.

Despre Rețeaua de Sănătate REGINA MARIA

Rețeaua de sănătate REGINA MARIA este lider în calitatea serviciilor medicale din România, fiind singurul operator care deține trei spitale cu acreditări internaționale. Prin cele 16 acreditări deținute – o performanță unică în Europa Centrală și de Est, REGINA MARIA demonstrează constant angajamentul său pentru excelența medicală și siguranța îngrijirii pacienților.

Totodată, REGINA MARIA a inovat și segmentul serviciilor medicale pentru companii, lansând în premieră în România conceptul de abonamente corporate, în urmă cu peste 25 de ani.

Mai recent, compania a dezvoltat și pachete medicale specializate pentru IMM și persoane fizice, gestionând în prezent un portofoliu de 800.000 de abonamente. În plus, în ultimii 10 ani, REGINA MARIA a investit peste 200 de milioane de euro în dezvoltarea sistemului medical din România, prin modernizarea sau deschiderea de noi locații, achiziția de aparatură performantă și pregătirea echipelor medicale.

REGINA MARIA este singura companie de servicii medicale din România care a preluat în totalitate și a integrat cu succes peste 35 de alți jucători de pe piață, având o prezență proprie în mai mult de jumătate din județele țării și acoperire națională prin intermediul celor peste 330 clinici partenere.

Compania reunește peste 8.500 de angajați și colaboratori și oferă servicii complete de spitalizare și chirurgie, maternitate, policlinică, imagistică, laborator și stocare de celule stem, unui număr de peste 6 milioane de pacienți.

În 2023, REGINA MARIA a lansat un nou proiect medical – EXAVET, primul laborator de Analize și Imagistică Veterinară din cadrul rețelei marcând intrarea pe o piață nouă pentru liderul în calitatea serviciilor medicale din România.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRAȚIE

Comuna din Cluj care vrea să devină Smart Village. Locuitorii din Cojocna au strâns fonduri pentru un proiect de telemedicină

Publicat

De

cojocna smart village fundatia civitas
În ultimul an, comuna Cojocna din județul Cluj și-a dezvoltat o administrație smart în cadrul unui proiect lansat de Fundația Civitas pentru Societatea Civilă. 
Proiectul cu titlul „Parteneriat pentru dezvoltarea administrației inteligente în comuna Cojocna” s-a desfășurat pe o perioadă de 14 luni, timp în care autoritățile comunei au fost familiarizate cu conceptul de „Smart Village” și au căutat soluții inovatoare pentru a îmbunătăți viața locuitorilor comunei.

Comuna din Cluj care vrea să devină Smart Village. Locuitorii din Cojocna au strâns fonduri pentru un proiect de telemedicină

În 2022, în România au fost identificate 147 de comune care aveau în curs de implementare unul sau mai multe proiecte Smart Village, o creștere de 300% comparativ cu 2021, când s-au identificat doar 59 de comune care implementau astfel de proiecte, conform „Radiografiei Smart Village în România”, studiu realizat de Vegacomp Consulting.
România are 2.685 de comune în care locuiește aproximativ 44% din populația țării. Aceste  comune însumează 13.285 de sate, respectiv o medie de cinci sate pe comună.
„Zonele rurale sunt deseori insuficient deservite, iar comuna Cojocna nu este o excepție. Prima inițiativă smart pe care am dezvoltat-o împreună își propune să vină cu o soluție inteligentă la o problemă privind nevoile de bază ale locuitorilor comunei și anume accesul limitat la serviciile de sănătate.
Proiectul își propune să asigure servicii de telemedicină pentru familiile din comună, astfel încât ele să poată avea acces rapid la consultații și prescripții medicale. Locuitorii au lansat și o campanie de crowdfunding pe platforma Creștem Idei pentru a-și finanța proiectul-pilot. Puteți vedea și susține campania lor online AICI.
Este o inițiativă necesară și ne bucurăm că proiectul nostru a creat contextul în care ea să apară”, spune Andreea Suciu, managerul proiectului

Platformă digitală pentru plăți

Pe lângă serviciile de telemedicină, în cadrul proiectului desfășurat de Fundația Civitas în parteneriat cu Primăria Cojocna, autoritățile locale vor dezvolta o platformă digitală, care va permite realizarea de plăți și va include servicii de registratură online, astfel încât acest proceduri să devină mai simple și rapide pentru locuitorii comunei.
În cadrul proiectului Parteneriat pentru dezvoltarea administrației inteligente în comuna Cojocna, peste 40 de reprezentanți ai comunei Cojocna au participat la un training despre conceptele Smart, au făcut vizite de studiu în Ciugud, un Smart Village exemplu din România, și au participat la cursuri de facilitator comunitar. După o serie de consultări publice, comuna a selectat și va implementa cele două inițiative smart menționate.
Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020 și are o valoare totală de peste 416.000 de lei, din care peste 346.600 reprezintă contribuția UE.
Scopul proiectului este de a formula și promova dezvoltarea inteligentă la nivelul comunității Cojocna prin crearea Fondului de Dezvoltare Locală, dezvoltarea unui mecanism de implicare a organizațiilor neguvermamentale și a cetățenilor în comunitate și în procesul de luare a deciziilor (cetățenie activă) și identificarea de inițiative smart pentru dezvoltarea administrației inteligente în comuna Cojocna.

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. UPDATE. Accident cu un microbuz școlar în centrul Clujului. Polițistă locală, RĂNITĂ

Publicat

memo 1 e1695808335877 acci main

Un accident rutier în care a fost implicat un microbuz școlar a avut loc, miercuri, pe strada Memorandumului din Cluj-Napoca , la fața locului intervenit polițiștii și echipaje medicale.

Accidentul a avut loc pe prima bandă, în fața Rectoratului UTCN în timp ce mașinile erau în coloană la semafor.

Din primele informații, se pare că șoferul microbuzului nu a păstrat distanța față de autoturismul din fața sa.

UPDATE. Polițiștii au constatat că un microbuz care transporta elevi, condus de un bărbat de circa 50 de ani, ar fi intrat în coliziune cu autoturismul care îl preceda, la volanul căruia se afla un cetățean italian.

”În urma impactului a rezultat rănirea unei femei, polițist local aflat în microbuzul școlar. Testările cu aparatul etilotest au avut rezultate negative”, au precizat polițiștii clujeni.

 

memo 2

memo 3

 

Citește mai departe

EDUCATIE

FOTO. Noaptea Cercetătorilor Europeni pe platoul Sălii Sporturilor Cluj-Napoca. Experimente științifice în aer liber

Publicat

15

Vineri, 29 septembrie, între orele 13 – 24, pe platoul din fața Sălii Sporturilor ”Horia Demian” din Cluj-Napoca va avea loc evenimentul în aer liber Noaptea Cercetătorilor Europeni 2023.

Anul acesta, Cluj-Napoca, împreună cu Bistrița, Iași, Sighetu Marmației și Gheorgheni, aderă la cele peste 400 de orașe europene ale științei și inovării. Astfel, municipiul de pe Someș devine parte a celei mai renumite inițiative de popularizare a științei la nivel european, care, în istoria sa de 15 ani, s-a dezvoltat ca una din cele mai potrivite oportunități de o zi în care tinerele generații de elevi și studenți, alături de întreaga comunitate, pot pătrunde altfel în universul cercetării și inovării tehnologice.

nc

”O multitudine de activități interactive vor fi organizate de către partenerii noștri (prezentări, expoziții, experimente, interviuri, concursuri, ateliere și jocuri).

Acest eveniment este organizat ca activitate principală în cadrul proiectului SCIENCE4FUTURE-II, finanțat prin Horizon Europe Framework Programme (HORIZON).

Obiectivul principal al proiectului SCIENCE4FUTURE-II constă în prezentarea rezultatelor și metodelor de cercetare publicului larg, în vederea creșterii gradului de conștientizare a importanței activităților de cercetare, de inovare și de transfer tehnologic și obținerii recunoașterii publice a cercetătorilor, dar și pentru înțelegerea impactului activității lor asupra vieții de zi cu zi a comunității.

De asemenea, proiectul include și prezentarea activităților, serviciilor și produselor actorilor locali și regionali cu scopul popularizării contribuției pe care o are procesul de dezvoltare continuă, bazat pe cercetare, inovare și transfer tehnologic, la creșterea calității vieții și a sustenabilității mediului socio-economic”, au spus organizatorii evenimentului.

Pentru copii și adulți

Timp de o zi, copiii de toate vârstele, adolescenții, dar și adulții vor avea oportunitatea să participe activ la desfășurarea experimentelor științifice, să comunice cu cercetători, dar și să facă cunoștință cu rezultatele cercetării științifice și modul lor de implementare.

Partenerii prezenți la eveniment sunt diverși, își desfășoară activitatea specifică într-o gamă largă de domenii și se încadrează la cel puțin una din următoarele trei secțiuni tematice:

Secțiunea I – Viitor prin trecut

Ne propunem să creștem gradul de conștientizare cu privire la valoarea patrimoniului cultural, natural și istoric și la efortul depus de specialiști în analiza și conservarea acestuia.

Secțiunea II – Sănătate și bunăstare printr-un mediu înconjurător curat

Ne propunem să scoatem în evidență posibilul impact al activităților umane asupra mediului și să diseminăm cât mai multe informații cu privire la riscurile naturale și antropice, tehnologiile prietenoase cu mediul, producerea și utilizarea energiei verzi, managementul responsabil al deșeurilor și reciclarea

Secțiunea III – Dezvoltarea economică prin tehnologie și inovație

Dorim să demonstrăm că dezvoltarea durabilă este posibilă doar prin utilizarea tehnologiilor moderne și inovare. Pe baza bunelor practici, ne propunem să ilustrăm cum sunt implementate rezultatele cercetării în toate sectoarele economiei și cum sunt parte a produselor și serviciilor oferite populației în viața de zi cu zi.

Cine sunt inițiatorii evenimentului

10

Acest proiect este inițiat și implementat de Universitatea Babeș-Bolyai, Facultatea de Geografie din Cluj-Napoca (Extensia universitară Bistrița – lider de proiect, în colaborare cu Centrul de Cercetare a Așezărilor și Urbanism și extensiile universitare ale Facultății de Geografie din Sighetu Marmației și Gheorgheni), în parteneriat cu Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din Cluj-Napoca, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi din Iași și Complexul Muzeal Bistrița-Năsăud.

”Partenerii proiectului sunt reprezentați de instituții de învățământ superior și de cercetare, la care se alătură și unități economice, asociații și ONG-uri. Împreună, dorim să împărtășim comunității locale, în special tinerilor – elevi și studenți, cele mai valoroase realizări, rezultate, activități, produse și servicii care sunt rezultatul eforturilor susținute prin cercetare și tehnologii innovative”, precizează organizatorii.

Pentru mai multe detalii despre eveniment, vă invităm să accesați pagina de Facebook a proiectului: https://www.facebook.com/NoapteaCercetatorilorEuropeniBistrita/?ref=page_internal

și pagina web a proiectului: https://noaptea-cercetatorilor.eu/

Oferta USAMV pentru Noaptea Cercetătorilor Europeni

Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV) Cluj-Napoca va fi reprezentată de cadre didactice și studenți de la toate facultățile la evenimentul Noaptea cercetătorilor europeni.

Între orele 13 – 24, pasionații de știință și inovare sunt invitați să participle la atelierele, expozițiile și experimentele susținute la standurile USAMV Cluj-Napoca, în cadrul unui program foarte bogat și diversificat, potrivit pentru toate vârstele participanților.

Astfel, la standurile USAMV Cluj-Napoca vor fi prezentate, între altele: oferta educațională și proiecte de cercetare; demonstrații cu echipamente de monitorizare a parametrilor mediului; expoziție de plante aromatice și uleiuri esențiale; demonstrații de microscopie; exerciții interactive și sesiuni Quiz pe diverse teme; expoziție tehnici cultivare plante în laborator și de plante la ghiveci – kokedama, shiakusa, kusamono, terrarii închise și deschise; modelare 3D a construcțiilor cu tehnologie scanare laser; expoziție de plante silvice; prezentări centre cercetări și ateliere în apicultură și sericicultură; demonstrații și expoziție produse inovative și proiecte de cercetare ale Laboratorului de Gastronomie moleculară; expoziție echipamente de analiză din MedicinaVeterinară.

De asemenea, vor avea loc degustări de produse provenite de la fermele și stațiunile USAMV Cluj-Napoca, precum și prezentarea unei selecții de vinuri de la Stațiunea Vinea Apoldia Maior.

Și în acest an, Cluj-Napoca s-a alăturat celor peste 400 de orașe europene înscrise în circuitul științei și inovării, devenind parte a celei mai renumite inițiative de popularizare a științei la nivel european.

11 bis

 

Citește mai departe

ECONOMIE

Programul Casa Verde Fotovoltaice a fost OPRIT, după ce un instalator de panouri a dat AFM în JUDECATĂ și a câștigat

Publicat

De

panouri foto voltaice bun

Programul Casa Verde Fotovoltaice se suspendă ca urmare a unei Hotărâri a Curții de Apel Oradea, anunță Administrația Fondului pentru Mediu. Un instalator de panouri, care nu a fost validat, a acționat AFM în instanță și a avut câștig de cauză.

Astfel, a fost suspendată întreaga procedură de publicare a listei instalatorilor validați, ceea ce a dus la oprirea acestui program.

Administrația Fondului pentru Mediu a mai anunțat că va depune toate eforturile pentru a clarifica situația și pentru a debloca și relua Programul Casa Verde Fotovoltaice în cel mai scurt timp.

Programul Casa Verde Fotovoltaice a fost OPRIT, după ce un instalator de panouri a dat AFM în JUDECATĂ și a câștigat

„Programul Casa Verde Fotovoltaice se suspendă ca urmare a Hotărârii Curții de Apel Oradea nr. 199/2023 în dosarul 3168/111/2023 prin care se admite cererea formulată de reclamanta DHELECTRIC SYSTEMS SRL, în contradictoriu cu pârâta Administrația Fondului pentru Mediu.

Prin această decizie s-a dispus suspendarea executării Deciziei de soluționare a contestației privind respingerea dosarului de validare al reclamantei DHELECTRIC SYSTEMS SRL ca și instalator publicat pe site-ul AFM în data de 28 august 2023 și suspendarea întregii proceduri de publicare a listei instalatorilor validați, de alegere a acestora de către beneficiari și de încheiere a contractelor de participare și de finanțare până la soluționarea definitivă a cauzei ce face obiectul dosarului 3167/111/2023”, au transmis reprezentanții AFM.

Aceștia au mai anunțat că vor depune cerere de recurs la Curtea de Apel Oradea în vederea deblocării și reluării Programului Casa Verde Fotovoltaice 2023 în cel mai scurt timp.

„Administrația Fondului pentru Mediu a respectat întocmai toate procedurile privind validarea/invalidarea instalatorilor prevăzute în Ghidul de finanțare a Programului Casa Verde Fotovoltaice, inclusiv în cazul respingerii dosarului depus de DHELECTRIC SYSTEMS SRL.

Astfel, în data de 12 mai 2023, Administrația Fondului pentru Mediu a solicitat prin intermediul aplicației informatice aferente Programului Casa Verde Fotovoltaice, în conformitate cu art. 12, alin. (2) din Ghidul de finanțare, instalatorului DHELECTRIC SYSTEMS SRL să încarce în aplicație în termen de 5 zile lucrătoare, atestatul emis de ANRE de tip B sau alte atestate care includ competențele de tip B, fiind un document care lipsea din dosarul depus în vederea participării în program. Conform art. 12, alin. (3) din ghid, lipsa acestui document atrage respingerea cererii de validare dacă nu se transmite instituției prin intermediul aplicației informatice aferente Programului Casa Verde Fotovoltaice în termen de 5 zile lucrătoare.

Ca urmare a neîncărcării documentului lipsă în aplicația informatică în termen de 5 zile lucrătoare, dosarul instalatorului DHELECTRIC SYSTEMS SRL a fost respins. Decizia de respingere a dosarului a fost contestată de instalatorul DHELECTRIC SYSTEMS SRL. De asemenea, în urma reanalizei în cadrul Comisiei de soluționare a contestațiilor, s-a confirmat motivul de respingere, decizie ce a fost postată în data de 28 august 2023 pe site-ul AFM”, au mai transmis reprezentanții AFM.

Foto: Arhivă

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax