Connect with us

EVENIMENT

Firme amendate de ITM Cluj. Plasau muncitori în străinătate cu oferte incomplete

Publicat


muncitori bun

ITM Cluj a desfăşurat în perioada 24 – 28 octombrie 2022, în cadrul unei campanii organizate la nivel naţional, acţiuni de verificare a respectării prevederilor legale cu privire la condițiile de funcționare și procedura de înregistrare a persoanelor juridice care își desfășoară activitatea pe teritoriul României ca agenți de plasare a forței de muncă în străinătate, precum și verificarea respectării prevederilor legale în domeniul relațiilor de muncă de către agenții de muncă temporară și de către utilizatorii salariaților temporari.

Cu ocazia acestei campanii ITM Cluj a efectuat controale  la un număr de 9 agenți de plasare a forței de muncă în străinătate din județul Cluj, 3 dintre aceștia fiind sancționați cu amenzi în cuantum de 28.000 lei.

Astfel, la un agent de plasare a forței de muncă în străinătate ofertele ferme de ocupare a locurilor de muncă a cetățenilor români în străinătate erau incomplete, iar la alți doi agenți, din contractele individuale de muncă ale cetățenilor români încheiate cu angajatorii străini lipseau elemente obligatorii, care trebuiau incluse în aceste contracte.

Totodata au fost verificați și un număr de 8 agenți de muncă temporară din județul Cluj, la care nu au fost aplicate sancțiuni contravenționale.

Leasing de personal

Migrația forței de munca este un fenomen încă prezent în societatea românescă, cetățenii români apelând la societățile de intermediere sau la persoane fizice pentru ocuparea unui loc de munca în străinătate. Nerespectarea prevederilor legale pentru medierea și plasarea cetățenilor români în străinătate poate fi un punct de plecare în constituirea traficului de persoane în scop de munca, urmate de consecințe sociale și economice negative.

Această campanie  s-a desfășurat în scopul diminuării consecințelor juridice, economice și sociale negative,  ce decurg din fenomenul plasării forței de munca în străinătate în condiții ilegale.

De asemenea, activitatea de „leasing de personal”, desfășurată de agenții de muncă temporară, prin punerea la dispoziția utilizatorilor români sau străini a lucrătorilor în baza contractelor de muncă temporară, reprezintă un segment important pe piața muncii din România, multe firme apelând la acest serviciu.

Ținându-se cont și de problemele sesizate de către cetățenii români puși la dispoziția beneficiarilor străini prin intermediul agenților de muncă temporară, ce implică detașarea transnaționala, s-au impus verificări și în acest domeniu.

Obiectivele campaniei

Identificarea cazurilor de nerespectare a condițiilor de funcționare și a procedurii de înregistrare, de către persoanele juridice care își desfășoară activitatea pe teritoriul României ca agenți de plasare a forței de muncă în străinătate;

Identificarea cazurilor de plasare forță de muncă efectuată fără respectarea condiției de a se constitui ca agent de plasare forță de muncă în străinătate și de a se înregistra la inspectoratul teritorial de muncă;

Conștientizare agenților de plasare a forței de muncă în străinătate față de obligativitatea  respectării prevederilor legale în domeniul de referință;

Diminuarea consecințelor sociale și economice negative, care derivă din nerespectarea de către agenții de plasare a forței de muncă a prevederilor legale în domeniu.

Creșterea gradului de conștientizare a agenților de muncă temporară, a utilizatorilor și a salariaților temporari în ceea ce privește necesitatea respectării prevederilor legale aplicabile;

Diminuarea consecințelor sociale și economice negative, care derivă din nerespectarea de către agenții  de muncă temporară și a utilizatorilor a prevederilor legale în domeniul de referință;

Verificarea respectării de către agenții de muncă temporară a prevederilor legale în domeniul relațiilor de muncă referitoare la : contractele de punere la dispoziție, contractele de muncă temporară, registrul general de evidență a salariaților;

Garantarea unui nivel adecvat  de protecție salariaților detașați în cadrul prestării de servicii transnaționale, pentru lucrătorul pus la dispoziție prin detașare transnațională de pe teritoriul României.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Spitalul de Urgență din Cluj scoate noi POSTURI la concurs. Caută personal medical, auxiliar și muncitori

Publicat

De

spital urgenta cluj

Spitalul Clinic Județean de Urgență din Cluj-Napoca anunță organizarea unui nou concurs pentru ocuparea unor posturi libere.

Potrivit reprezentanților spitalului, posturile sunt pe perioadă nedeterminată și, mai mult, pentru cele mai multe nu se cere vechime în muncă.

Spitalul de Urgență din Cluj scoate noi POSTURI la concurs. Caută personal medical, auxiliar și muncitori

Încrierile la concurs vor avea loc în perioada, marți, 20 februarie – luni, 4 martie 2024, iar posturile scoase la concurs sunt pentru personal medical, personal auxiliar și muncitori.

Toate posturile scoase la concurs:

  • asistent medical generalist – 14 posturi, diplomă de licență în specialitate/ diplomă de școală sanitară postliceală, cu diplomă de bacalaureat, fără condiţie de vechime;
  • moașă – 1 post, , diplomă de licență în specialitate, fără condiţie de vechime;
  • infirmier – 5 posturi, studii generale, fără condiţie de vechime;
  • îngrijitoare – 37 de posturi, studii generale, fără condiţie de vechime;
  • registrator medical principal la Serviciul Evaluare și Statistică medicală – 1 post, , diplomă de bacalaureat, 4 ani vechime în specialitate;
  • muncitor calificat I bucătar la Bloc alimentar – 2 posturi – studii generale, examen coprologic și coproparazitologic, fără condiție de vechime;
  • manipulant bunuri la Serviciul Aprovizionare – 1 post, studii generale, fără condiție de vechime;
  • spalătoreasă – 6 posturi, studii generale, fără condiție de vechime;
  • muncitor calificat II telefonist – 1 post, studii medii/generale, certificat de calificare, 6 ani vechime în meserie.

Mai multe detalii legate de condițiile de ocupare a posturilor, conținutul dosarelor de înscriere, calendarul concursului și bibliografia, găsiți AICI și AICI.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Lucrări de peste 13,3 milioane de lei finalizate la Spitalul de Recuperare Cluj. Investiții în siguranța pacienților

Publicat

De

Au fost finalizate și recepționate lucrările care au vizat creșterea siguranței pacienților internați în Spitalul Clinic de Recuperare, anunță Consiliul Județean Cluj, care are în subordine unitatea sanitară.

Este vorba de o nouă instalație de ventilare și tratare a aerului, o instalație nouăde fluide medicale, sisteme de detectare a depășirii concentrației de oxigen sau sistem nou de alarmare la incendiu, printre altele.

Lucrări de peste 13,3 milioane de lei finalizate la Spitalul de Recuperare Cluj. Investiții în siguranța pacienților

Lucrările au fost realizate în cadrul unui proiect cu finanțare europeană, câștigat și implementat de Consiliul Județean Cluj, investiția având o valoare de peste 13,2 milioane de lei, cu TVA inclus.

„Este o nouă reușită care ne bucură și care dovedește, o dtă în plus, preocuparea noastră constantă pentru creșterea calității infrastructurii medicale și asigurarea unor condiții optime de investigare, tratare și cazare pentru pacienți care se adresează spitalelor noastre”, a declarat Alin Tișe, președintele CJ Cluj.

Sisteme noi

Printre principalele lucrări executate la nivelul corpului A se numără noi instalații de distribuție a energiei electrice, de iluminat și iluminat de siguranță, de compensare a puterii reactive și protecție împotriva șocurilor, precum și alimentarea de rezervă cu energie electrică la demisol, parter și etajele 1-10.

De asemenea, a fost instalat un sistem nou de semnalizare și alarmare în cazul depășirii concentrației de oxigen la etajele 1-9, precum și un nou sistem de detecție, semnalizare și alarmare la incendiu la demisol, parter și etajele 1-10, dar și în corpurile B-I.

Totodată, zona ATI de la etajul 8 dispune de o nouă instalație de ventilare și tratare a aerului, iar pentru etajele 1, 2, 7 și 8 a fost creată o instalație nouă de fluide medicale.

Nu în ultimul rând, au fost instalate centralele de tratare a aerului, a fost amenajată platforma pentru grupul electrogen și a fost instalat acest echipament, potrivit reprezentanților CJ Cluj.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Autocamion răsturnat la Izvoru Crișului

Publicat

De

Un accident de circulație a avut loc în urmă cu puțin timp la Izvoru Crișului. Un autocamion -a răsturnat în afara părții carosabile.

Pompierii din cadrul Detașamentului Huedin sunt cei care intervin la accident.

Autocamion răsturnat la Izvoru Crișului

Echipajele ISU Cluj au găsit autocamionul răsturnat în afara părții carosabile, însă din fericire nu au existat persoane încarcerate.

Șoferul autocamionului este evaluat de către paramedicii SMURD, urmând a fi stabilit dacă va fi transportat la spital.

La misiune iau parte o autospecială cu modul de descarcerare și o ambulanță SMURD.

Foto: ISU Cluj

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Doi soți din Cluj aniversează 59 de ani de căsătorie. Definiția dragostei

Publicat

De

Doi soți din Cluj-Napoca vor împlini în luna aprilie 59 de ani de căsătorie, aceștia primind aprecieri pentru longevitate în cuplu din partea organizatorilor Săptămânii Căsătoriei într-o ceremonie care a avut loc, luni, la Primărie.

Soții Pâslari, Spiridon (86 de ani) și Maria (79 de ani) s-au cunoscut în Tiraspol.

Doi soți din Cluj aniversează 59 de ani de căsătorie. Definiția dragostei

”Avem câțiva anișori de când ne-am căsătorit, în 1965, țin și acum bine minte. Soțul avea în ziua aceea examen la Chișinău.

Am dus o viață frumoasă, bazată, în primul rând, prin sinceritate, să fii sincer unul cu altul. În al doilea rând, respect, pentru că dacă nu este respect, se destramă familia”, a spus Maria.

Aceasta a dat un exemplu al dragostei pe care soțul său i-o poartă și acum, la cei 86 de ani ai săi, prin faptul că în fiecare dimineață îi face un ceai și are grijă de ea măsurându-i tensiunea.

Definiția dragostei

Maria Pâslari a precizat că în cuplu au dat întotdeauna dovadă de echilibru, fiind nevoie de înțelegere și comunicare pentru o căsnicie îndelungată.

”Toate acestea împreună alcătuiesc dragostea”, a subliniat aceasta.

În plus, în fiecare cei doi își spun ”Noapte bună”, iar când se trezesc își spun ”Bună dimineața”.

Maria și Spiridon au împreună 3 copii și 3 nepoți.

Cei doi soți au primit flori și un plic cu 500 de lei din partea organizatorilor Marriage Week Cluj-Napoca.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax