Connect with us

EVENIMENT

EXCLUSIV. Proiectarea stațiilor la metroul Clujului, realizată în paralel de o echipă internațională. ”Cârtițele” nu se pot opri

Publicat


metrou

Proiectarea stațiilor la metroul Clujului este realizată în paralel pentru mai multe stații situate în aval de puțul de lansare al ”cârtițelor” de o echipă internațională, astfel încât, odată ce acestea vor începe forarea celor două tuneluri, să nu se oprească pe traseu.

Reprezentanții antreprenorului general, firma turcă Gulermak, au declarat pentru Cluj24 că fiecare stație are propriile provocări legate de trafic, rețele de utilități, arheologie sau structuri existente.

”Proiectarea detaliată se desfășoară în paralel pentru mai multe stații și pe diverse specialități tehnice, fiind realizată de o echipă internațională.

Lucrările de proiectare au început pe Secțiunea de Vest, care include stațiile: Țara Moților (Teilor), Teilor (Eroilor – unde se află și puțul de lansare), Copiilor (Subcetate), Sănătății (Spitalul de Urgență) și Prieteniei (Răzoare).

Fiecare stație are propriile provocări legate de trafic, rețele de utilități, arheologie sau structuri existente, ceea ce impune o coordonare atentă între disciplinele de proiectare și cu terții implicați. După finalizarea și aprobarea proiectelor detaliate de către Supervizor, vom informa cetățenii în avans cu privire la măsurile și activitățile de șantier, precum modificările de trafic”, au precizat oficialii Gulermak.

Săpătura dintre stațiile 1 și 2

În ceea ce privește săpătura de la Stația 1 (Țara Moților) la Stația 2 (Teilor), care va fi realizată prin tehnologia cut & cover, adică se va săpa un șanț care, ulterior, va fi acoperit, reprezentanții constructorului au explicat că prioritare sunt stațiile prin care vor trece ”cârtițele”, TBM-urile, pentru că TBM-urile vor funcționa non-stop odată lansate: ”Proiectarea structurii de tip cut & cover dintre Stațiile 1 și 2 este în curs de elaborare, iar după finalizare și aprobare, vor începe și lucrările în acest sector”.

Material excavat de ”cârtițe”

Proiectul prevede și transportarea de la puțul de lansare a materialului excavat în urma săpăturilor TMB-urilor din subteran, acesta urmând să fie transportat către depozite autorizate de Agenția pentru Protecția Mediului.

”Transporturile se vor face pe rute dedicate și, pe cât posibil, în afara orelor de vârf. Pentru transport vor fi folosite vehicule închise, iar la ieșirea din șantier este deja funcțional un sistem de spălare a roților, pentru a preveni murdărirea drumurilor publice”, au subliniat reprezentanții companiei turce.

Din informațiile Cluj24, acest material va fi transportat pe raza comunei Aghireșu.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate