Connect with us

EVENIMENT

EXCLUSIV/ Domnul Radu, profesor clujean în prag de pensionare, și școala online: „Vrei nu vrei, viața te învață să te adaptezi”

Publicat


Noul format online al învățământului a pus în dificultate mulți profesori din România. Folosirea tehnologiei și predarea prin intermediul unui computer/laptop au fost forțate de efectele pandemiei din ultimele luni, iar din ceva ce părea departe de a fi implementat în sistemul de învățământ învechit al României, s-a transformat în ceva necesar și obligatoriu.

Astăzi, profesorii care refuză să își susțină orele în format online, pot suferi repercusiuni, cum ar fi neplata acestora.

În ce mod cadrele didactice s-au adaptat sau nu noului mod de predare, depinde de unitatea de învățământ din care fac parte și, desigur, de fiecare profesor în parte.

De departe, categoria care a fost nevoită să se familiarizeze cu școala online este reprezentată de cadrele didactice în vârstă.

Carieră didactică de 44 de ani

Cluj24.ro a luat legătura cu Radu Lascu, profesor în învățământul primar în cadrul Școlii Gimnaziale „Nicolae Titulescu” din Cluj-Napoca. Dascăl care a absolvit Liceul Pedagogic și Facultatea de Istorie, Radu Lascu predă elevilor de peste 44 de ani, fiind în prag de pensionare.

Profesorul a povestit în exclusivitate pentru Cluj24.ro ce înseamnă noul sistem online de predare pentru un cadru didactic care face parte din învățământul românesc de aproape cinci decenii, cum se adaptează profesorii cu o lungă experiență de predare în spate, dar și diferențele între învățământul din trecut și cel de astăzi.

„Este o nouă abordare pentru toți profesorii și învățătorii, pe care nu ne-am fi putut-o imagina în urmă cu câteva luni. Au trecut șapte luni și putem spune că atât elevii, cât și profesorii s-au adaptat la această nouă modalitate de învățământ”, explică dascălul, despre învățământul online.

Liant dascăli-elevi-părinți

Totodată, Radu Lascu consideră că „interacțiunea umană este foarte importantă în cadrul noii metode de învățământ, dar și dezvoltarea coeziunii de grup”.

”Noi, profesorii suntem <<generalii>> grupului și depinde de noi cum îl manageriem”, a mai spus acesta.

Învățătorul, cu o considerabilă experiență în sistemul de învățământ românesc, pune accent pe modul de a comunica cu copiii, explicând că și părinții joacă un rol important.

„Există acest liant dascăli-elevi-părinți, iar dacă unul dă rateuri nu este bine. La noi în școală funcționează”, a declarat cadrul didactic.

Adaptarea la învățământul online, o provocare

Rep: A fost greu să vă adaptați la acest nou format online?

R.L. Pentru mine a fost o provocare! Totul s-a făcut din mers, fără a ști ce urmează mâine, dar mulțumită colectivului școlii am reușit să ajungem la un numitor comun, comunicând și împărtășind informațiile între noi.

Mai există, desigur, sincope ici-colo, pe care nu putem să le negăm.

Rep: Știm cu toții că profesorii mai în vârstă sunt mai reticenți atunci când vine vorba despre școala online sau tehnologie. Ce părere aveți despre acest lucru?

R.L. Nu aș spune neapărat că e vorba de reticență, ci mai degrabă de factorul de stres, care a fost unul ridicat pentru toate cadrele didactice. În momentul în care s-a dat drumul la acest învățământ online, a fost precum startul unui concurs de sport. Unii au alergat mai repede, însă ce este important e ca toți să ajungem la final. Nu neg faptul că am întâmpinat și dificultăți, însă prin muncă susținută și prin colaborarea cu colegii, chiar și noi, cadrele didactice aflate în prag de pensionare, am făcut față școlii online.

Vrei nu vrei, viața te învață să te adaptezi. Dacă stai să aștepți să îți vină toate de-a gata, nu se poate, mai ales în învățământ.

Munca de profesor nu este una ușoară, pentru că noi, în primul rând lucrăm cu oameni. Un copil care nu a fost bine informat, instruit, poate să fie un rebut al societății, iar eu, ca și cadru didactic, nu mi-am permis acest lucru.

Învățământul online va fi necesar, societatea progresează

Rep: Ce greșesc părinții în educația copiilor?

R.L: Niciodată nu am dat lecții părinților, pentru că aceștia pentru mine au fost parteneri. Din păcate, în societatea românească, toată lumea se pricepe la toate. Stau în banca mea, dar pot să spun că sunt bine pregătit în meseria mea.

Este bine ca părinții să fie informați tot timpul, iar cu sprijinul lor, multe căi se pot deschide. Rolul lor este foarte important, deoarece împreună ajungem la îndeplinirea scopului pe care ni l-am propus încă de când ne-am întâlnit pentru prima dată, atunci când copiii erau în clasa pregătitoare.

Învățământul online va fi necesar până la urmă, deoarece societatea progresează, dar este la fel de important precum cel față în față. Profesorul trebuie să fie format în noile tehnologii, trebuie să se pregătească.

Toată această pregătire a profesorului trebuie să fie exhaustivă și să motiveze copilul. Totodată, este foarte important, iar eu acord o mare importanță și atenție temerilor elevilor, a timidități, a fricii de a nu fi ridicol.

Contribuțiile lor trebuie să fie acceptate, să fie provocați și încurajați în a da răspunsuri, chiar dacă acestea sunt unele greșite. Trebuie încurajată interacțiunea în cadrul grupului, iar copiii trebuie pregătiți, pe lângă materiile de la școală, și pentru viață.

Primii săi elevi au acum 52 de ani

Rep: Ați avut parte de o anumită instruire din partea școlii pentru a vă descurca cu învățământul online?

R.L: Au fost susținute web-binarii, la care am participat, prilej cu care am fost ghidați spre „a mânui” aceste dispozitive necesare școlii online. În principal, am evitat să dau teme prin intermediul telefonului, folosind în special platforma Microsoft Teams, care este un mijloc extraordinar de a lucra cu elevii. Cred că se poate lucra foarte bine în sistemul online, dar noi, ca și cadre didactice trebuie să ne ținem promisiunile față de elevi, să le verificăm munca și să le dăm un feedback, iar ei să respecte regulile.

Rep: Cum a evoluat învățământul românesc, față de începutul carierei dumneavoastră?

R.L: Este o poveste lungă, dar frumoasă. Primii elevi pe care i-am avut au acum vârsta de 52 de ani. Să știți că și înainte de ‘89 se făcea școală, iar totul părea mai simplu.

Pe lângă problemele care erau atunci, profesorii nu aveau de întocmit atâtea hârtii, ci se axau în principal pe predarea la clasă. Acum, spre deosebire de trecut, există prea multă informație, manualele sunt încărcate, la fel și programa, dar eu am speranța că învățământul românesc poate sta „mai sus” decât este acum.

E nevoie, însă, de cineva care să controleze activitatea didactică, cineva care să facă o nouă programă școlară. Din păcate, apare acest populism, „lasă că se poate și așa”. În trecut, fiecare școală își implementa propriul concurs, cum ar fi cele de capacitate sau admitere, ceea ce ar fi bine să se facă și astăzi.

Copiii de astăzi sunt mai deștepți, mai inteligenți

Rep: Cum s-au schimbat elevii în decursul celor peste patru decenii de când predați?

R.L: Copiii de astăzi sunt mai deștepți, mai inteligenți. Dar chiar și așa, întotdeauna le spun atât elevilor mei, cât și părinților lor, că un copil care are acum 7 ani este la fel ca un copil de 7 ani de pe vremea lui Ștefan cel Mare. Și ei, cu școala care era atunci, au realizat lucruri extraordinare, cu tehnologia de atunci. Acum, în schimb avem acces mult mai facil la informație, copiii știu, de exemplu, să citească de la vârste mai fragede decât în trecut.

Rep: Ați spus că învățământul online este necesar. Credeți că este totodată și mai bun decât cel în format fizic?

R.L: Totul depinde de cadrul didactic. Copiii, atunci când văd imagini și li se explică prin intermediul lor, ei înțeleg mult mai bine. De exemplu, în urmă cu 15-20 de ani era o problemă pentru mine să am harta României, pe fondul schimbărilor politice de atunci. Acum, însă, mijloacele moderne și materialele pe care le putem accesa online ne sunt de un real folos, dar este foarte important ca înainte de a fi prezentate, acestea să fie verificate, deoarece uneori poate fi vorba și de informații false.

Narcisa Corina Bud



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO FOTO. CFR Cluj – Neman Grodno, 0-0. Atât s-a putut

Publicat

cfrr

CFR Cluj și-a început astăzi parcursul european în compania echipei din Belarus, Neman Grodno, într-un meci din turul 2 preliminar al Conference League. Meciul, de slabă factură tehnică, se încheie cu scor alb, 0-0. Atât s-a putut, ar spune Dan Petrescu. Poate se va putea puțin mai mult în returul de săptămâna viitoare, ce se va disputa în Ungaria.

Echipe de start:

CFR Cluj: Sava – Mogoș, Boben, Ilie, Camora – Muhar, Keita, Tachtsidis – Deac, Bîrligea, Kamara
Antrenor: Dan Petrescu

cfr

VIDEO FOTO. CFR Cluj – Neman Grodno, 0-0. Atât s-a putut

Neman: Bialov – An. Vasliyev, Sadaunichy, Parkhomenko, Pantia – Yakimov, Kozlov – Karpovich, Zubovich, Alykulov – Gweth
Antrenor: Igor Kovalevich

Stadion: Dr. Constantin Rădulescu (Cluj-Napoca)
Arbitru: Milos Gigovic

cfr

Puțină lume prezentă în Gruia joi seara. Prima repriză s-a jucat cu motoarele la relanti, clujenii cedând intenționat inițiativa și bielorușii neprofitând de acest lucru.

Singurele mari ocazii au avut loc în min.20, când Sava scoate un șut bun al lui Alykulov, respectiv min.21 când Tachtsidis are o execuție din voleu pe lângă poartă, după o centrare excelentă a lui Kamara.

Același grec mai oferă, în min.45, o centrare perfectă lui Bîrligea care alege o execuție pretențioasă cu piciorul în loc să-și pună capul la lucru.

cfr

Repriza a doua s-a desfășurat în aceeași notă, cu un joc fără incisivitate al clujenilor și un joc fără orizont al bielorușilor. În min.47, Bîrligea încearcă un șut din unghi, asemenea celui din partida cu Rapid, însă pe lângă poartă.

Multe pase greșite, joc mai mult de-a latul. În min.71, lipsa VAR-ului își spune cuvântul. Korenica pleacă din poziție corectă și este faultat de portarul Bialov, însă tușierul semnalizează o poziție de offside inexistentă.

În minutele de prelungiri, Păun și apoi Mogoș dau cu piciorul, respectiv cu capul unei victorii care ar fi liniștit apele la CFR.

Notele Cluj24:

Sava 7 – Mogoș 6, Boben 6, Ilie 6, Camora 6 – Muhar 6, Keita 6, Tachtsidis 7 – Deac 5, Bîrligea 5, Kamara 6, Korenica 6, Nkololo 4, Michael 6, Păun 5 (pentru ratarea din min.93)

Citește mai departe

EVENIMENT

CFR Cluj transferă un atacant crescut la celebra academie PSG

Publicat

CFR Cluj a anunțat astăzi transferul atacantului Virgiliu Postolachi de la Grenoble. Cele două cluburi au ajuns la un acord pentru transferul jucătorului moldovean.

CFR Cluj urează bun venit celui mai nou atacant al formației, transferat de la Grenoble. În vârstă de 24 de ani, Virgiliu Postolachi a fost format la renumita academie a PSG din Franța.

„Bine ai venit, Virgiliu Postolachi!

Cluburile CFR 1907 Cluj și Grenoble au ajuns la un acord privind transferul jucătorului Virgiliu Postolachi.

Atacant crescut la PSG

Crescut în Franța la celebra academie a celor de la PSG, tânărul atacant vine în Gruia după un sezon petrecut la Grenoble, formație pentru care a bifat 33 de partide, 4 goluri și 2 pase decisive.

Vârful de 24 de ani a mai evoluat în Belgia, la Mouscron, în Danemarca la Vendsyssel, la echipele secunde ale celor de la PSG și Lille, dar și în România, la UTA Arad, echipă pentru care a marcat de 14 ori în 46 de partide.

Jucător în naționala Moldovei

Un obișnuit al naționalei Moldovei, noul nostru atacant a bifat 21 de selecții pentru prima reprezentativă a țării sale în doar trei ani.

Îi urăm bun venit în Gruia și cât mai multe reușite în tricoul echipei noastre!”, a transmis CFR Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

UPDATE. Udinese, interesată de portarul CFR Cluj Răzvan Sava. Neluțu Varga: „Sava rămâne până vara viitoare”

Publicat

CFR Cluj realizează încă un transfer notabil, urmând să încaseze 2,5 milioane de euro pentru portarul Răzvan Sava (22 de ani). Tânărul jucător urmează să se alăture echipei Udinese.

CFR Cluj obține o tranzacție financiară importantă în această perioadă de transferuri, urmând să primească 2,5 milioane de euro pentru portarul Răzvan Sava (22 de ani), scrie GSP. Răzvan Sava va fi transferat la Udinese, echipă din Serie A.

Răzvan Sava pleacă la Udinese pentru 2,5 milioane de euro

Patronul CFR Cluj, Nelu Varga, a confirmat recent că pentru Sava existau mai multe oferte, dintre care cea de la Udinese s-a concretizat într-un transfer oficial. Suma inițială de 2,5 milioane de euro poate crește datorită unor bonusuri de performanță incluse în contract.

Ultimul meci al lui Răzvan Sava pentru CFR Cluj va fi în prima manșă din turul 3 preliminar al Conference League împotriva echipei Neman Grodno. Meciul este programat pentru ora 20:30, iar Sava, care a avut un sezon remarcabil în echipa clujeană, va îmbrăca pentru ultima dată tricoul ardelenilor în această partidă.

Sezonul trecut, Sava a fost un jucător-cheie pentru CFR Cluj, evoluând în toate cele 40 de meciuri din Superliga, precum și în alte competiții interne și europene. Performanțele sale l-au propulsat în lotul preliminar al naționalei pentru EURO 2024.

Acesta este al doilea transfer major pentru CFR Cluj în această perioadă de mercato, după ce Philip Otele a fost vândut la Al Wahda pentru 3,5 milioane de euro. În total, clubul încasează 6 milioane de euro din cele două transferuri, consolidându-și astfel bugetul pentru următoarele investiții și campanii de transferuri.

Update

Neluțu Varga a reacționat privind zvonurile vehiculate în spațiul public, arătând că nu este dispus să renunțe la portarul său decât din sezonul viitor, scrie Fanatik.

Udinese și-a exprimat interesul pentru achiziționarea portarului Răzvan Sava de la CFR Cluj, dar Neluțu Varga nu este dispus să renunțe la jucător în această vară.

El a declarat că transferul va fi luat în considerare doar dacă Sava va rămâne să joace la CFR Cluj și în acest sezon: „Răzvan Sava rămâne la CFR Cluj până vara viitoare”, a spus acționarul majoritar al clubului, pentru sursa citată.

Transferul către echipa din Serie A ar urma să se concretizeze doar în anumite condiții, principala fiind ca Răzvan Sava să continue să evolueze pentru echipa lui Dan Petrescu până vara viitoare.

În plus, Neluțu Varga a stabilit că suma de transfer trebuie să fie de 3,5 milioane de euro și, pe lângă această sumă, CFR Cluj dorește să păstreze un procent de 20% dintr-un viitor transfer al portarului.

Citește mai departe

EDUCATIE

EXCLUSIV FOTO. Cine sunt profesorii clujeni care au luat 10 la examenul de titularizare. Ce spun despre cariera în învățământ

Publicat

De

Profesorii clujeni cu nota 10 la titularzare

Cinci profesori din județul Cluj au reușit să ia examenul de titularizare cu 10, înainte de contestații.

Este un examen important pentru cei care vor cu adevărat să urmeze o carieră în învățământ.

Cine sunt profesorii clujeni care au luat 10 la examenul de titularizare. Ce spun despre cariera în învățământ

Alexandra Pintea este profesoară de educație fizică și sport, și chiar dacă este în învățământ doar de un an s-a ambițonat să fie “titular” pentru că îi place foarte mult.

A învățat 3-4 luni pentru examen pentru că spune ea, “nu mai am 20 de ani”.

“Eu fac sport de o viață. Anul trecut a fost prima dată când am fost profesor într-o școală și m-am ambiționat să devin titular.

A fost un test bun pentru mine ca să vad dacă îmi place, și îmi place foarte mult”, a declarat pentru Cluj24.ro Alexandra Pintea, care a fost până acum profesor la Școala Gimnazială “Ion Agârbicenu” din Cluj-Napoca.

Are doctorat în finanțe, dar nici nu vrea să audă de “stat la birou”

Alexandra Pintea spune că dacă îți place, merită să urmezi o carieră și în învățământ.

“Eu așa cred. Nu mă văd făcând altceva. Eu am un doctorat în finanțe, dar nu pot să stau la un birou, nu pot sta într-un loc. Dar cred că trebuie să fii făcut pentru asta, pentru meseria de profesor”, a mai spus Alexandra Pintea, care a fost și profesoară de fitness.

Cel mai probabil va trebui să ia un post la o școală din mediul rural, pentru cel puțin un an, dar spune că merită să faci și un astfel de sacrificiu pentru a fi profesor cu normă întreagă.

Tudor Aluaș vrea să predea în continuare la Gârbău și Suatu

Tudor Aluaș este profesor de educație fizică și sport de 7 ani.

A reușit să ia examenul de titularizare cu 10 și spune că s-a pregătit două luni.

“Nu mi s-a părut greu examenul, am fost pregătit. Din punctul meu de vedere merită să faci carieră în învățământ”, a declarat Tudor Aluaș pentru Cluj24.ro.

El a predat la școlile gimnaziale Gârbău și Suatu și spune că și-ar dori să ia aceleași posturi și ca titular.

“Dacă ai vocație, merită să urmezi o carieră în învățământ”

Ioana Mureșan este profesoară de educație muzicală specializată. A luat 10 la examenul de titularizare și spune că s-a pregătit constant, fiind specializată la pian.

Pentru acest examen, în special, s-a pregătit mai intens după ce s-au încheiat cursurile, aproximativ o lună.

“Cred că dacă ai vocație, dacă îți place ceea ce faci, merită să urmezi o carieră în învățământ.

Chiar dacă parcursul e greu, nu îmi pare rău. Este un proces greu și constant și în această vară am să dau examenul pentru gradul II didactic”, a declarat pentru Cluj24.ro Ioana Mureșan.

Ioana Mureșan este profesoară în sistemul de stat de 4 ani, iar înainte a predat în sistemul privat, încă de când era în anul I la facultate.

A fost profesoară la Școala Gimnazială de Muzică “Augustin Bena” din Cluj-Napoca și va preda tot acolo.

“Învățământul este o cale dacă ai sânge de pedagog”

Krisztian Malicski profesor de educație muzicală specializată a terminat examenul de titularizare cu 10 și spune că rezultatul e rodul a șase ani de studiu la Academia de Muzică “Ghoerghe Dima” din Cluj-Napoca.

Crede și el, ca și alți colegi de ai lui, că merită să urmezi o carieră în învățământ.

“Învățământul este o cale și dacă omul are în el sânge de pedagog, de ce nu?”, a declaraat pentru Cluj24.ro Krisztian Malicski care predă materii teoretice.

În învățămțntul de stat lucrează de doi ani, la Colegiul de Muzică „Sigismund Toduță” din Cluj-Napoca, unde va preda în continuare.

“Este o carieră foarte frumoasă, cu posibilități de dezvoltare”

Dana Trif vine din învățământul universitar, dar și-a dorit să dea o șansă și celui preuniversitar.

Așa ca a devenit profesor de educație socială. Pentru acest examen s-a pregătit constant pe tot parcusrul anului și mai intens cu două săptămâni înainte.

Crede că merită și poți să ai o carieră frumoasă și în învațamânt.

“Îmi pare rău că este o discuție atât de negativă la adresa profesorilor, în general. Este o carieră foarte frumoasă, cu posibilități de dezvoltare.

Dar adsolvenții actuali cunoc foarte puțin despre acest lucru și e păcat”, a declarat pentru Cluj24.ro Dana Trif.

Anul trecut a fost pentru ea primul în învățământul preuniversitar.

“Eu vin din învățământul universiar, sunt cercetător, dar  să predau în învățământul preuniversitar e un lucru pe care mi l-am dorit tot timpul”, a mai spus Dana Trif, care a luat 10 și anul trecut la examenul de titularizare.

Spune aceste lucruri chiar dacă disciplina pe care o predă, educația socială, este una mai “dificilă”, având în vedere că nu sunt posturi titularizabile pentru aceasta.

Practic, la această disciplină este greu să existe o normă întreagă, așa că Dana Trif a predat anul trecut în patru școli din Cluj-Napoca.

Ea a fost profesor la Colegiul Național “George Coșbuc”, la Liceul Teoretic “Mihai Eminescu”, la Colegiul Națioanal “Gheorghe Lazăr” și la Colegiul Național “Emil Racoviță”.

Anul acesta o va lua de la zero, probabil nu va mai fi profesor la aceleași licee, ci acolo unde se va preda această materie.

O materie care cuprinde gândire critică și drepturile copilului, educație interculturală și educație pentru cetățenie democratică.

Clujul, pe locul I la examenul de titularizare

Rata de promovare a cadrelor didactice din județul Cluj la concursul național de titularizare, înainte de conestații, este de 84,62%.

Un rezultat care a dus județul Cluj pe primul loc în țară.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax