ACTUALITATE
EVALUAREA Națională 2021 începe marți, 22 iunie. Tot ce trebuie să știi
Evaluarea Națională 2021 pentru elevii de clasa a VIII-a începe marți, 22 iunie, cu proba la Limba și literatura română, urmată, în 24 iunie, de examenul la Matematică. Proba la limba maternă va avea loc loc în 25 iunie, iar rezultatele finale vor fi afișate în 4 iulie. La Evaluarea Națională 2021 s-au înscris 131.177 din cei 146.000 de absolvenți ai clasei a VIII-a.
Vezi și Modele de subiecte la Evaluare Națională 2022
O premieră la examenul de Evaluare Națională 2021 este formatul testului . Pentru prima dată, absolvenții clasei a VIII-a vor avea de rezolvat subiecte inspirate de testele PISA care constau, și la Limba română, și la matematică, într-o broșură de 10 pagini cu subiecte care trebuie rezolvate și completate acolo.
Vezi Rezolvare subiecte Matematică, Evaluare Națională 2021
Programele adaptate la Limba română și Matematică pot fi consultate aici
Ministerul Educaţiei a publicat un ghid destinat elevilor care vor susţine Evaluarea Naţională 2021 și părinţilor acestora, cu informații despre desfășurarea examenului, în condiții de pandemie.
Accesul în școală și principalele măsuri anti-COVID luate pentru Evaluarea națională 2021
Organizarea accesului în unitatea de învăţământ se face prin stabilirea circuitelor funcţionale prin demarcare cu benzi vizibile care să asigure „trasee prestabilite” de intrare, de deplasare în interiorul unităţii de învăţământ şi de părăsire a acesteia, facilitând păstrarea unei distanţe corespunzătoare între persoane.
Accesul şi fluxul de persoane vor fi gestionate la intrarea în instituţia de învăţământ de către persoane desemnate de către conducerea unităţii de învăţământ/comisia de examen.
Intrarea se poate face prin mai multe căi de acces pentru a reduce fluxul de candidați. În cazul în care această separare nu este posibilă, este necesară respectarea distanţării fizice de minimum 1 m între persoanele care intră în centrul de examen. Căile de acces (de tip poartă sau uşă) vor fi menţinute deschise în timpul primirii candidaților pentru a limita punctele de contact.
Vor fi evitate staționarea în fața unității de învățământ și formarea de grupuri mari de candidați în curtea școlii.
La intrare, după dezinfectarea mâinilor și primirea unei măști, candidații vor fi îndrumaţi direct în sălile de examen.
În centrele de examen vor exista echipamente și materiale de protecție.
Intrările/ieșirile, precum și sensul de deplasare pe coridoare, vor fi semnalizate corespunzător și dezinfectate în mod regulat.
În sălile de clasă în care se desfășoară probele, locurile se stabilesc astfel încât să existe între candidați o distanță de 1 metru unul față de celălalt, pe rânduri și între rânduri.
În situația în care acest lucru nu se poate realiza, se va asigura distanțarea maximă posibilă.
Fiecare persoană care intră în școală va primi câte o mască la sosire și, dacă solicită, și la plecare.
Sălile de clasă vor avea dezinfectanți pentru mâini.
În incinta centrului de examen se va purta obligatoriu masca de protecție.
Colectarea măștilor purtate se va face în locuri special amenajate și semnalizate.
Este interzis schimbul de obiecte personale.
Centrele de examen vor beneficia de asistență medicală.
Este permis accesul în sala de examen cu obiecte personale?
Se interzice candidaților să intre în sală cu orice tip de materiale ajutătoare (manuale, dicționare, notițe) care să fie folosite pentru rezolvarea subiectelor, precum și cu telefoane mobile și cu orice instrument electronic de calcul, de stocare de informații sau de comunicare.
Se interzice intrarea în sala de examen cu ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete. Candidații trebuie să le lase în sala stabilită de comisie în acest scop, iar dacă refuză nu sunt primiți în examen.
Excepții:
Candidații diagnosticați cu diabet și care au primit aprobarea Comisiei Naționale de Organizare a Evaluării Naționale pentru monitorizarea valorilor glicemiei pe durata examenului au acces în sala de examen cu telefonul mobil, glucometru/pompă de insulină, dacă nu există un alt sistem de monitorizare a nivelului glicemic.
În cazul precizat anterior, telefonul va rămâne pe catedră, sub stricta supraveghere a unui profesor asistent, care are obligația de a se asigura că acesta nu reprezintă mijloc de comunicare ce ar permite conectarea la internet/rețele de socializare, pentru a fi utilizat în rezolvarea subiectelor, efectuarea calculelor, comunicarea cu alte persoane.
Candidaților menționați li se vor permite, pe parcursul desfășurării probelor de examen, verificarea valorilor glicemiei, consumul de alimente și, după caz, administrarea dozei de insulină.
Când începe și cât durează examenul?
Accesul candidaților în săli este permis începând de la ora 8.00 până la ora 8.30.
Examenul va începe la ora 9.00.
Timpul de redactare a subiectelor este de 120 de minute și se calculează după completarea casetei de identificare.
Astfel, elevii vor avea 15 minute să își completeze datele și abia apoi începe să curgă cronometrul pentru cele 120 de minute. Aceasta este o noutate la Evaluarea Națională 2021.
Beneficiază de prelungirea timpului de lucru, cu maximum două ore, candidații pentru care s-a aprobat această solicitare de către Comisia Județeană de Organizare a Evaluării Naționale 2021, în baza procedurii cu privire la sigurarea condițiilor de egalizare a șenselor pentru elevii cu deficiențe de vedere, deficiențe de auz și tulburări de neurodezvoltare.
Care sunt pașii ce trebuie urmați odată aflați în sala de examen?
Candidații la Evaluarea Națională 2021 vor fi dirijați de către asistenți direct către locul destinat, în sala de examen, unde vor fi așezați cîte unul în bancă, alfabetic.
În intervalul 8.30 – 9.00, candidații vor fi legitimați și li se va explica modul de desfășurare a probei.
Începând cu ora 9.00, candidații la Evaluarea Națională 2021 vor primi broșura cu subiecteleși hârtie ștampilată pentru ciornă.
Candidații vor completa caseta de indentificare (în maximum 15 minute), iar asistenții vor verifica datele înscrise de candidați și vor secretiza caseta.
La probele scrise de la Evaluarea Națională 2021, candidații primesc subiectele sub formă de broșură, putând să solicite și pagini, dacă este cazul. Broşura se va preda la finalul probei, întrucât conţine subiectele şi rezolvările acestora, nu rămâne în posesia candidaţilor.
Pentru elaborarea lucrării scrise, elevii folosesc numai cerneală sau pastă de culoare albastră iar pentru executarea schemelor şi a desenelor folosesc numai creion negru.
Pentru proba de la Matematică, elevii pot să utilizeze instrumente de desen. Se intezice folosirea, în timpul probelor, a mijloacelor de calcul. Se folosesc numai colile distribuite de asistenți.
La proba de Limba română şi/sau maternă, un răspuns completat în căsuţa de răspuns poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală a literei scrise în căsuţă şi scrierea în dreapta căsuţei a literei asociate răspunsului considerat corect.
La proba de Limba română şi/sau maternă, un răspuns care constă în marcarea cu X a unei opţiuni poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală a marcajului X şi marcarea cu X a răspunsului considerat corect.
La proba de Limba română şi/sau maternă sunt permise sublinierile pe text cu creion sau stilou/pix de culoare albastră, iar în cazul itemilor care vizează sintaxa frazei nu se consideră semn particular delimitarea propoziţiilor în frază.
La proba de Matematică, un răspuns de la subiectul I sau de la subiectul al II-lea poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală şi încercuirea altui răspuns considerat corect.
La figurile de la Matematică sunt permise marcajele pe figură şi completarea figurilor cu creion negru sau stilou/pix de culoare albastră.
La proba de Matematică este permisă realizarea unor figuri geometrice (cu creion negru sau stilou/pix de culoare albastră) în spaţiul pus la dispoziţie pentru rezolvarea problemelor.
Reguli pentru elevi
Se interzice candidaților să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei ciorne, notițe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicarea între candidați sau cu exteriorul.
Încălcarea regulilor menționate va fi considerată fraudă/tentativă de fraudă, iar candidații respectivi sunt eliminați de la proba în cauză.
Candidații eliminați pentru fraudă sau tentativă de fraudă primesc nota 1 (unu) pe lucrarea scrisă.
Se pot preda lucrările înaintea expirării timpului acordat pentru examen?
Candidații care doresc să predea lucrările înainte de expirarea timpului maxim prevăzut pentru rezolvarea subiectelor pot părăsi centrul de exemen cel mai devreme după o oră de la începerea rezolvării subiectelor.
Candidații nu părăsesc sala de examen cu subiectele, având obligația să predea borșura care conține atât subiectele, cât și rezolvarea acestora.
Rezultatul contestațiilor afectează nota obținută inițial?
Comunicarea rezultatelor obținute la examen se face anonimizat, respectând Regulamentul general privind protecția datelor personale, utilizându-se codurile individuale care înlocuiesc numele și prenumele candidaților și care au fost distribuite candidaților, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susținută de aceștia.
Candidaţii care depun/ transmit prin mijloace electronice contestaţii completează şi semnează o declaraţie-tip în care se menţionează că au luat cunoştinţă de faptul că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica, după caz, nota iniţială, prin creştere sau descreștere.
În cazul candidatului minor, declaraţia-tip este semnată şi de către părinţii/reprezentanţii legali ai acestuia.
Sfaturi pentru elevi în ziua examenului
Asigură-te că ai la tine: actul de identitate, stilou/pix de culoare albastră, creion, gumă de șters, riglă, apă, șervețele!
Când primești broșura, citește subiectele pentru a te familiariza cu ele, apoi citește din nou, în întregime, toate subiectele și folosește cel puțin 5 minute pentru a te obișnui cu cerințele!
Identifică tipul de cerințe specific fiecărui subiect și concentrează-te să înțelegi cerința fiecărui subiect.
Alege să începi cu subiectul pe care îl stăpânești cel mai bine și fă-i acestuia, în minte sau pe ciornă, un plan schematic de rezolvare!
Repartizează pe ciornă timpul pentru fiecare subiect. Urmărește să te încadrezi în timpul pe care ți l-ai propus, păstrând o rezervă de timp pentru a citi și a corecta la final, dacă este cazul!
În situația în care constați că există riscul de a depăși durata de timp alocată subiectului la care lucrezi, este preferabil să închei fraza și să continui cu alt subiect!
Rezervă-ți 10-15 minute la final pentru citirea și verificarea întregii lucrări!
Important de știut:
Absolvenţii învăţământului gimnazial care au fost în izolare/carantină sau care din alte motive, justificate cu certificat medical, nu pot finaliza/participa la probele evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a pot susţine probele examenului în etapa specială.
Potrivit ghidului Ministerului Educației, dacă aceştia au participat la una sau mai multe probe de examen, dar nu au putut finaliza examenul, li se recunosc probele desfăşurate în perioada 22-25 iunie 2021.
A fost modificat calendarul admiterii la liceu
La începutul lunii mai, calendarul admiterii la liceu pentru absolvenții clasei a VIII-a a fost modificat printr-un ordin de ministru din 23 aprilie, iar potrivit acestor modificări, repartizarea computerizată a absolvenților de clasa a opta va avea loc pe 24 iulie.
Completarea fișelor de înscriere are loc în perioada 16-22 iulie, iar părinții trebuie să îsi anunțe intenția de depunere a dosarului, prin telefon sau e-mail, în prima zi prevăzută în calendar pentru această etapă, pentru a fi realizată o planificare.
Calendarul examenului de Evaluare Naţională 2021
07 – 11 iunie 2021 – Înscrierea la evaluarea naţională
22 iunie 2021 Limba şi literatura română – probă scrisă
24 iunie 2021 – Matematica – probă scrisă
25 iunie 2021 – Limba şi literatura maternă – probă scrisă
29 iunie 2021 (până la ora 14:00) – Afişarea rezultatelor înaintea contestaţiilor
29 iunie 2021 (ora 16:00 – ora 19:00) – 30 iunie 2021 (ora 8:00 – ora 12:00) – Depunerea contestaţiilor
30 iunie – 4 iulie 2021 – Soluţionarea contestaţiilor
4 iulie – Afişarea rezultatelor finale
Etapa specială a examenului de Evaluare Naţională 2021
28 iunie – 2 iulie – Înscrierea la evaluarea naţională
5 iulie – Limba şi literatura română – probă scrisă
6 iulie – Matematica – probă scrisă
7 iulie – Limba şi literatura maternă – probă scrisă
9 iulie -(până la ora 12:00) – Afişarea rezultatelor înaintea contestaţiilor
9 iulie (ora 14:00 – ora 20:00) – Depunerea contestaţiilor
10 – 11 iulie – Soluţionarea contestaţiilor
12 iulie – Afişarea rezultatelor finale după soluţionarea contestaţiilor (după ora 12.00)
Sursa: Hotnews
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
U-BT Cluj a jucat, miercuri seara, pe terenul liderului din grupa B a BKT EuroCup, Valencia Basket. Ibericii au acumulat 10 victorii din tot atâtea posibile. Clujenii au fost învinși categoric, scor 108-80.
Clujenii erau pe un trend ascendent, după ce au învins-o săptămâna trecută pe JL Bourg, finalista sezonului precedent în BKT EuroCup. Alb-negrii au un bilanț de 6 victorii și 5 înfrângeri, situându-se pe locul 5 în clasamentul grupei B.
Valencia Basket – U-BT Cluj, 108-80. ÎNFRÂNGERE drastică pentru clujeni în fața liderului
„Avem oportunitatea să jucăm cu una dintre cele mai bune echipe din Spania și implicit din EuroCup. Sunt neînvinși în EuroCup, iar în Liga ACB ocupă locul I. Luăm totul ca o provocare mare, pentru a putea juca de la egal la egal cu o asemenea echipă. Vrem să ne luptăm, să evoluăm cu intensitate. Avem mentalitatea potrivită, de învingători, și vom vedea la final dacă vom reuși ceea ce ne propunem”, spunea înaintea partidei Mihai Silvășan, antrenorul echipei.
Prima repriză a fost de coșmar pentru campioana României, care a încasat nu mai puțin de 73 de puncte, un record al competiției. U-BT a arătat un joc individualist, anost, lent și lipsit de idei, în timp ce spaniolii au făcut spectacol.
Jocul colectiv al spaniolilor s-a văzut și în faptul că 8 jucători ai Valenciei au înscris între 10 și 14 puncte, lideri fiind Jean Montero (14 puncte) și Semi Ojeleye (14 puncte).
De partea cealaltă, Sasu Salin s-a remarcat cu 18 puncte, în timp ce Deshawn Stephens a terminat cu 12 puncte și 10 recuperări.
U-BT va reveni în EuroCup la începutul anului 2025, în 3 ianuarie, când va primi vizita lui Hamburg. Până la acel meci, campioana României va mai juca 3 partide în Liga Națională de Baschet Masculin.
„Partidul AUR salută decizia USR de a se poziționa împotriva lui Klaus Iohannis, liderul grupării mafiote care, începând cu 21 decembrie, nu mai are un mandat legitim. AUR consideră că acest gest reprezintă o recunoaștere tardivă, dar necesară, a faptului că Iohannis este vinovatul principal pentru lovitura de stat și anularea alegerilor prezidențiale, acțiuni realizate prin presiuni exercitate asupra celor 9 membri CCR, care au acționat împotriva voinței a 9 milioane de votanți.
Deși USR a susținut inițial partidele loviturii de stat, PSD și PNL, alături de Klaus Iohannis, care a orchestrat capturarea statului, decizia de a se dezice de acest regim ilegitim este un semnal pozitiv. Partidul AUR consideră că această schimbare de poziție reprezintă o recunoaștere a realității și o șansă de a construi o opoziție reală împotriva dictaturii. În acest context, cerem și altor parlamentari din PSD și PNL să se dezică de acțiunile ilegale ale grupărilor mafiote ce le-au capturat.
Marius Lulea (AUR): Salutăm poziționarea USR împotriva lui Klaus Iohannis
AUR reiterează că România are nevoie de o guvernare patriotică și responsabilă, care să pună în centrul său interesul națiunii române. Această guvernare nu poate fi realizată decât de forțe politice care se opun grupării PSD-PNL, partidele vinovate de capturarea statului. Doar printr-o administrație curată și orientată spre binele comun, România poate reveni pe drumul normalității și prosperității.
Partidul AUR invită toate forțele politice și societatea civilă să se alăture în lupta împotriva statului capturat și pentru restabilirea suveranității poporului. Este momentul să punem capăt abuzurilor și să reinstaurăm respectul pentru votul milioanelor de români. România merită un viitor liber și democratic, eliberat de influența grupărilor mafiote”, a spus Marius Lulea, prim-vicepreședintele AUR.
EVENIMENT
Sabău („U” Cluj), înaintea partidei cu Sepsi: Va avea un AVANTAJ echipa care se va gândi mai mult la joc și nu la vacanță
„U” Cluj mai are un meci în acest an, în deplasare, împotriva celor de la Sepsi OSK, meci ce se va disputa vineri de la ora 19:00. În conferința de presă ce prefațează partida, Ioan Ovidiu Sabău a spus la ce se așteaptă de la această întâlnire și a vorbit despre o posibilă clasare a echipei noastre pe prima poziție în Superligă la final de 2024.
„E un meci cu o echipă care joacă fotbal, vor fi două echipe care joacă fotbal. Ne permite cred că și terenul, sper și vremea, să nu fie înghețat terenul, dar cred că nu se va pune problema. Cred că va avea un avantaj echipa care se va gândi mai mult la joc și nu la vacanță, care va fi concentrată, pentru că preocupările noastre, ale antrenorilor sunt cum să-i motivăm, cum să-i ajutăm să își ia vacanța după joc, nu înainte.
Sabău („U” Cluj), înaintea partidei cu Sepsi: Va avea un AVANTAJ echipa care se va gândi mai mult la joc și nu la vacanță
Acele preocupări multe înainte de joc îți iau din energia pe care trebuie să o ai atunci când intri pe teren. Sper să nu se întâmple acest lucru. Cred că se pot face niște sacrificii în momentul de față. Am reușit niște lucruri frumoase și sper ca jucătorii să fie la fel de maturi, la fel de inteligenți. Cei care sunt lideri în vestiar și au o anumită experiență să intervină și să îi facă și pe ceilalți să înțeleagă că mai avem câteva zile și după ne putem gândi la ce înseamnă vacanță.
Dacă Sepsi ar fi avut Cupa drept obiectiv, ar fi folosit jucătorii titulari (cu Oțelul-n.n.), iar apoi am fi jucat a treia zi. Nu știu, nu aș putea să zic că ar fi fost un avantaj pentru noi că ei ar fi jucat din trei în trei zile, dar e posibil, fiind și deplasarea la Galați. Dacă ar fi fost echipa de bază, dacă ar fi jucat cu titularii, ar fi putut interveni o oarecare oboseală, ținând cont că e și sfârșit de an. Cred că echipa care va sta foarte bine mental și fizic și își va dori cu adevărat să câștige, eu cred că va reuși”, a declarat Ioan Ovidiu Sabău.
Sabău vede meciul cu Sepsi ca unul special.
„Avem și noi orgoliile noastre ca sportivi. Am pierdut o finală de Cupă cu ei, s-au calificat sezonul trecut în play-off. Ei la ultimul joc s-au calificat în play-off, noi am pierdut play-off-ul. Poate să fie și acest lucru un motiv de motivație în plus”, a mai spus Sabău.
Daniel David, rectorul Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, a declarat, miercuri seara, la Prima News că nu ar spune nu unei candidaturi la prezidenţiale.
„N-aş spune nu unei candidaturi. Nu mă propun, am fost propus. Înţeleg momentul critic pe care îl trăieşte România. Deci nu aş spune nu unei astfel de candidaturi dar lucrurile trebuie analizate foarte serios de partidele care propun şi susţin. Avem nevoie de o analiză sociologică, de o strategie serioasă, de o consultare a poporului. Formaţia mea e de centru dreapta prin toate valorile pe care le susţin dar sigur că sensibilităţile mele de stânga sunt legate de şcoală şi sănătate.
Rectorul UBB Cluj, Daniel David, n-ar spune NU unei candidaturi la prezidențiale
În acest moment avem trei Românii: una euroatlantică, una tradiţionalistă şi una anti sistem. Proiectul de ţară trebuie să fie unirea celor trei. Mulţi români trăiesc impresia că România euroatlantică e una a elitelor. Dacă nu va reuşi să comunice mai bine va risca să rămână o minoritate.
Riscul alegerilor prezidenţiale este să se înfrunte în turul doi reprezentatul României bizare şi reprezentantul unei Românii europene dar de factură iliberală”, a declarat Daniel David.