Connect with us

EDUCATIE

EVALUARE NAȚIONALA 2020: Reguli pentru examenul de admitere la liceu și MODELE DE SUBIECTE

Publicat


Calendar Evaluare Națională 2020: În 2020, Evaluarea Națională pentru clasa a VIII-a va începe în 15 iunie. Au fost anunțate o serie de noutăți privind organizarea examenului ce contează pentru admiterea la liceu.

Potrivit Ministerului Educației, principalul element de noutate îl reprezintă intervenția asupra modalității de soluționare a contestațiilor cu scopul de a optimiza procesul de evaluare.

Citește și EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Cum vor fi publicate rezultatele la examen. Ce trebuie să faci pentru a afla notele

Mai exact, „în cadrul etapei de soluționare a contestațiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, notele acordate după reevaluare sunt comparate cu cele acordate în etapa de evaluarea inițială.

VEZI AICI: EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Primele teste de antrenament pentru elevi, publicate de minister. Modele subiecte pentru Română și Matematică

În situația în care se constată o diferență de notare mai mare de 1 punct, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea inițială și cea de la contestații, președintele comisiei de contestații numește o a treia comisie formată din alți doi profesori cu experiență, alții decât cei care au evaluat inițial lucrările în centrul de contestații.” Anterior intrării în vigoare a noii metodologii era luată în considerare o diferență de 1,5 puncte.

De asemenea, este inclusă în mod explicit în metodologie precizarea că Regulamentul (UE) 2016/679 – Regulamentul general privind protecţia datelor (GDPR) se aplică în mod corespunzător.

Evaluarea Națională este examenul susținut de absolvenții gimnaziului la finalizarea clasei a VIII-a, iar nota obținută la aceste probe contează în proporție de 80 la intrarea în liceu.

În 2020, Evaluarea Națională se desfășoară în perioada 15-18 iunie, elevii urmând să dea examen scris la Limba şi literatura română (și maternă, în cazurile elevilor minorităților naționale) și Matematică.

Citește și EVALUARE NAȚIONALĂ 2022 – modele de subiecte: TESTELE de antrenament pentru elevii de clasa a VIII-a, set 1, publicate de minister

Afişarea primelor rezultate este prevăzută pentru data de 22 iunie (până la ora 12:00), procedură urmată de înregistrarea contestațiilor, în intervalul orar 14:00 – 20:00. Examenul se va încheia în data de 27 iunie, cu afișarea rezultatelor finale.

Înscrierea absolvenților clasei a VIII-a în vederea participării la Evaluarea Naţională se face în perioada 2 – 5 iunie 2020. Cursurile pentru clasa a VIII-a se vor încheia vineri, 5 iunie 2020.

UPDATE: În ianuarie 2020, a fost pus în dezbatere proiectul de ordin privind simularea examenului de Evaluare Națională. Potrivit acestuia, testările pentru clasa a VIII-a se vor desfășura în perioada 23-25 martie. În 23 martie va fi simularea probei scrise de Limba şi literatura română, în 24 martie cea de Matematică, iar în 25 martie – Limba maternă. În 3 aprilie se comunică rezultatele. Notele nu vor fi trecute în catalog, dar elevii au această opțiune dacă fac solicitare în scris.

CALENDAR EVALUARE NAȚIONALĂ 2020:

2 – 5 iunie 2020: Înscrierea absolvenților clasei a VIII-a la Evaluarea Națională 2020

5 iunie 2020: încheierea cursurilor pentru elevii de clasa a VIII-a

15 iunie 2020: Limba şi literatura română – probă scrisă

17 iunie 2020: Matematică – probă scrisă

18 iunie 2020: Limba şi literatura maternă – probă scrisă

22 iunie 2020: Afişarea rezultatelor înaintea contestațiilor (până la ora 12:00); înregistrarea contestațiilor (între orele 14:00 – 20:00)

27 iunie 2020: Afișarea rezultatelor finale

În noiembrie 2019, Ministerul Educației a publicat NOI MODELE de SUBIECTE pentru Evaluare Națională 2020:

Limba și literatura română

EN_Limba_romana_2020_var_model

EN_Limba_romana_2020_bar_model

Matematică

EN_matematica_2020_var_model_LRO

EN_matematica_2020_bar_model_LRO

MODELE de SUBIECTE la EVALUARE NAȚIONALĂ 2020 :

Pe site-ul Ministerul Educației sunt publicate modele de subiecte pentru Evaluare Națională 2020.

Limba şi literatura română:

EN_limba_romana_2019_var_model

EN_limba_romana_2019_bar_model

Matematică:

EN_matematica_2019_var_model_LRO

EN_matematica_2019_bar_model_LRO

Citește și SUBIECTELE şi BAREMELE la ROMÂNĂ – EVALUARE Naţională VIII 2019, publicate de minister. EXEMPLU de rezolvare a cerinţelor

Vezi și FOTO: SUBIECTELE la MATEMATICĂ, EVALUARE NAŢIONALĂ clasa a VIII-a 2019. Ce au avut de rezolvat elevii

Reguli la examen pentru absolvenții claselor a VIII-a

Se interzice candidaţilor la evaluarea naţională să introducă în sălile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoşe, poşete şi altele asemenea, candidaţii având obligaţia de a lăsa obiectele menţionate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia din unitatea de învăţământ/centrul de examen în acest scop.

Candidaţii care refuză depozitarea obiectelor menţionate în sala stabilită de comisie în acest scop nu sunt primiţi în examen.

Se interzice candidaţilor la evaluarea naţională să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi altele asemenea ori în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen orice fel de lucrări: manuale, cărţi, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare, notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidaţi etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.

Se interzice candidaţilor să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi altele asemenea sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la reţele de socializare, care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alţi candidaţi/asistenţi din unitatea/unităţile de învăţământ/centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.

Se interzice candidaţilor să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare între candidaţi sau cu exteriorul.

Încălcarea regulilor menţionate va fi considerată fraudă/tentativă de fraudă, iar candidaţii respectivi sunt eliminaţi de la proba respectivă, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceştia ori de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane şi indiferent dacă ei au primit ori au transmis materiale interzise/ciorne/foi din lucrările scrise.

Candidaţii eliminaţi de la o probă pentru fraudă sau tentativă de fraudă primesc nota 1 (unu) pe lucrarea scrisă.

Înainte de începerea probelor, asistenţii prezintă candidaţilor prevederile metodologice legate de organizarea şi desfăşurarea corectă a evaluării naţionale şi prevederile şi le solicită să predea toate eventualele materiale şi obiecte care, potrivit reglementărilor în vigoare, sunt interzise în sala de examen.

După parcurgerea paşilor menţionaţi, candidaţii vor semna un proces-verbal în care se regăsesc prevederile menționate.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ECONOMIE

ANALIZĂ. Radu Georgescu: Leul este „factorul STABILITATE” în 2024

Publicat

bani ok

Moneda națională a profitat de reducerea aversiunii față de risc. Cursul euro a scăzut de la 4,9771 la 4,9759 lei iar cotațiile au coborât la 4,975 – 4,977 lei.

Analiștii care au participat la CFA Forecast Dinner, organizat de CFA România, eveniment desfășurat marți, nu au anticipat depășirea pragului de 5 lei/euro, cursul fiind un factor de stabilitate într-un super an electoral iar indicele ROBOR la trei luni ar urma să încheie anul la 5,5 – 6%.

ANALIZĂ. Radu Georgescu: Leul este „factorul STABILITATE” în 2024

O analiză BCR anticipează că media euro „să ajungă la la 5,75% la final de 2024 de la 7,00% cât este acum”.

Piața monetară nu a cunoscut miercuri modificări iar indicii ROBOR se mențin aproape de dobânda la facilitatea de depozit utilizată de BNR, care se situează din ianuarie 2022 la 6%/an. De asemenea, diferența față este mică față de indicele de referință pentru creditele consumatorilor (IRCC) care se va situa până la sfârșitul lui martie la 5,97%/an.

Indicele ROBOR la trei luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei contractate înainte de mai 2019, a scăzut de la 6,09 la 6,08%, cea mai mică valoarea începând cu data de 7 iunie 2022. Indicele la 6 luni, folosit la calcularea ratelor la creditele ipotecare, s-a oprit la 6,12%, cel mai mic nivel începând cu 31 mai 2022, iar cel la 12 luni s-a consolidat la 6,13%, valoare apropiată cu cea din 22 mai 2022.

În opinia analiștilor, banca centrală va opera o primă tăiere a dobânzii de politică monetară în trimestrul al doilea, în cazul în care inflația va cunoaște cel puțin două luni de scădere, după ce ea a crescut în ianuarie la 7,41%, de la 6,61% în decembrie, efect al noilor taxe și impozite.

Prețul gramului de aur a crescut la 300,5443 lei

Înainte de publicarea minutei (Beige Book) ultimei ședințe de politică monetară a Rezervei Federale americane euro se tranzacționa între 1,0790 și 1,0819 dolari iar cursul monedei americane a crescut marginal de la 4,6069 la 4,6073 lei. Majoritatea analiștilor anticipează o primă tăiere a dobânzii de către Fed la ședința din luna iunie.

Media francului elvețian a crescut la 5,2331 lei iar cea a lirei sterline la 5,8142 lei.

Prețul gramului de aur a crescut la 300,5443 lei, evoluție la care a contribuit aprecierea metalului galben la 2.026 – 2.032 dolari/uncie.

Monedele din regiune se apreciau la 387,99 forinți/euro, respectiv 4,3163 zloți/euro.

Bitcoin s-a apropiat marți de pragul de 53.000 dolari dar a scăzut a doua zi la 50.753 dolari. Ethereum a crescut la circa 3.030 dolari dar a alunecat apoi spre 2.880 dolari.

Sunt folosite date și informații disponibile până la ora 14:00

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

CTP Cluj: Traseu DEVIAT pentru linia M21, joi în Florești, din cauza unor lucrări la rețeaua de gaz

Publicat

Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA informează publicul călător din Florești că lucrările de intervenție la rețeaua Delgaz de pe Str. Poligonului din Florești, necesită închiderea circulației rutiere.

„La solicitarea Primariei Floresti joi 22.02.2024 in intervalul 8:30 – 18:00, linia M 21 va circula pe traseu deviat spre Floresti din Str. A. Iancu pe Str. Cetatii – B-dul Eroilor – B-dul Cetatea Fetei.

CTP Cluj: Traseu DEVIAT pentru linia M21, joi în Florești, din cauza unor lucrări la rețeaua de gaz

Se desfiinteaza provizoriu, statia Poligonului V si se infiinteaza statia suplimentara de pe traseul liniei M 26, Somesului. Pe sensul spre Cluj – Napoca traseul ramane nemodificat”, a comunicat CTP Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. ACCIDENT în Florești. Două autoturisme și un autobuz, implicate

Publicat

Un accident a avut loc, miercuri seara, pe str. Avram Iancu din Florești. Au fost implicate două autoturisme și un autobuz.

„Pompierii din cadrul Detașamentului 2 Cluj-Napoca intervin în aceste momente la un accident rutier petrecut pe strada Avram Iancu din comuna Florești. În accident au fost implicate două autoturisme, iar trei adulți și un minor primesc îngrijiri medicale. Cu toții sunt conștienți și cooperanți.

VIDEO FOTO. ACCIDENT în Florești. Două autoturisme și un autobuz, implicate

De asemenea, în accident a fost implicat parțial și un autobuz. Niciun pasager nu necesită îngrijiri medicale.

La fața locului acționează echipajul de la Punctul de Lucru Florești cu o autospecială, alături de o ambulanță SMURD și una SAJ”, a transmis ISU Cluj.

Update:

Cele patru persoane care au primit îngrijiri la fața locului (3 adulți și un minor) vor fi transportate la spital.

Citește mai departe

EDUCATIE

Și profesorii chiulesc, nu-i așa? Ce spun datele oficiale ale Inspectoratului Școlar Județean Cluj

Publicat

De

scoala

Problema absenteismului școlar în rândul elevilor este un fenomen cunoscut. Dar există și profesori care absentează nemotivat. Totuși, păstrând proporția, numărul cadrelor didactice care „trag chiulul” este mic și nu poate fi vorba de un fenomen.

Asta chiar dacă există și cadre didactice care au absențe nemotivate. Iar acestea nu sunt trecute în catalog, ci se „pedepesc” prin scăderea salariului.

Și profesorii chiulesc, nu-i așa? Ce spun datele oficiale ale Inspectoratului Școlar Județean Cluj

În judeţul Cluj, în perioada ianuarie 2023- ianuarie 2024, au fost cinci cazuri de cadre didactice care au înregistrat absenţe nemotivate, au precizat pentru Cluj24.ro reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ).

Cei care au lipsit nemotivat sunt profesori la Școala Gimnazială Ţaga, din comuna Ţaga, Şcoala Gimnazială Chinteni, din comuna cu același nume, Şcoala Gimnazială Nr. 1 din Dej, Colegiul Naţional Pedagogic,„Gheorghe Lazăr” din Cluj-Napoca și Școala Gimnazială Viişoara.

Cum explică profesorii absența de la ore

Reprezentanții IȘJ Cluj spun că cei care au lipsit au explicat că au fost bolnavi sau că au întârziat autobuzele. Justificarea cu mijloacele de transport în comun care au întârziat vine în principal de la profesorii care fac naveta, arată datele IȘJ Cluj.

În două cazuri, boala este motivul invocat de profesori. Totuși, cadrele didactice nu au putut dovedi cu un document de la medic faptul că au fost într-adevăr bolnave, astfel că s-a considerat că au absentat nemotivat.

Cele două cadre didactice au fost sancționate de conducerea unităților de învățământ, prin neremunerarea zilelor în care au lipsit nejustificat.

 

 

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax