Connect with us

EDUCATIE

EVALUARE NAȚIONALA 2020: Reguli pentru examenul de admitere la liceu și MODELE DE SUBIECTE

Publicat


evaluare nationala

Calendar Evaluare Națională 2020: În 2020, Evaluarea Națională pentru clasa a VIII-a va începe în 15 iunie. Au fost anunțate o serie de noutăți privind organizarea examenului ce contează pentru admiterea la liceu.

Potrivit Ministerului Educației, principalul element de noutate îl reprezintă intervenția asupra modalității de soluționare a contestațiilor cu scopul de a optimiza procesul de evaluare.

Citește și EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Cum vor fi publicate rezultatele la examen. Ce trebuie să faci pentru a afla notele

Mai exact, „în cadrul etapei de soluționare a contestațiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, notele acordate după reevaluare sunt comparate cu cele acordate în etapa de evaluarea inițială.

VEZI AICI: EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Primele teste de antrenament pentru elevi, publicate de minister. Modele subiecte pentru Română și Matematică

În situația în care se constată o diferență de notare mai mare de 1 punct, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea inițială și cea de la contestații, președintele comisiei de contestații numește o a treia comisie formată din alți doi profesori cu experiență, alții decât cei care au evaluat inițial lucrările în centrul de contestații.” Anterior intrării în vigoare a noii metodologii era luată în considerare o diferență de 1,5 puncte.

De asemenea, este inclusă în mod explicit în metodologie precizarea că Regulamentul (UE) 2016/679 – Regulamentul general privind protecţia datelor (GDPR) se aplică în mod corespunzător.

Evaluarea Națională este examenul susținut de absolvenții gimnaziului la finalizarea clasei a VIII-a, iar nota obținută la aceste probe contează în proporție de 80 la intrarea în liceu.

În 2020, Evaluarea Națională se desfășoară în perioada 15-18 iunie, elevii urmând să dea examen scris la Limba şi literatura română (și maternă, în cazurile elevilor minorităților naționale) și Matematică.

Afişarea primelor rezultate este prevăzută pentru data de 22 iunie (până la ora 12:00), procedură urmată de înregistrarea contestațiilor, în intervalul orar 14:00 – 20:00. Examenul se va încheia în data de 27 iunie, cu afișarea rezultatelor finale.

Înscrierea absolvenților clasei a VIII-a în vederea participării la Evaluarea Naţională se face în perioada 2 – 5 iunie 2020. Cursurile pentru clasa a VIII-a se vor încheia vineri, 5 iunie 2020.

UPDATE: În ianuarie 2020, a fost pus în dezbatere proiectul de ordin privind simularea examenului de Evaluare Națională. Potrivit acestuia, testările pentru clasa a VIII-a se vor desfășura în perioada 23-25 martie. În 23 martie va fi simularea probei scrise de Limba şi literatura română, în 24 martie cea de Matematică, iar în 25 martie – Limba maternă. În 3 aprilie se comunică rezultatele. Notele nu vor fi trecute în catalog, dar elevii au această opțiune dacă fac solicitare în scris.

CALENDAR EVALUARE NAȚIONALĂ 2020:

2 – 5 iunie 2020: Înscrierea absolvenților clasei a VIII-a la Evaluarea Națională 2020

5 iunie 2020: încheierea cursurilor pentru elevii de clasa a VIII-a

15 iunie 2020: Limba şi literatura română – probă scrisă

17 iunie 2020: Matematică – probă scrisă

18 iunie 2020: Limba şi literatura maternă – probă scrisă

22 iunie 2020: Afişarea rezultatelor înaintea contestațiilor (până la ora 12:00); înregistrarea contestațiilor (între orele 14:00 – 20:00)

27 iunie 2020: Afișarea rezultatelor finale

În noiembrie 2019, Ministerul Educației a publicat NOI MODELE de SUBIECTE pentru Evaluare Națională 2020:

Limba și literatura română

EN_Limba_romana_2020_var_model

EN_Limba_romana_2020_bar_model

Matematică

EN_matematica_2020_var_model_LRO

EN_matematica_2020_bar_model_LRO

MODELE de SUBIECTE la EVALUARE NAȚIONALĂ 2020 :

Pe site-ul Ministerul Educației sunt publicate modele de subiecte pentru Evaluare Națională 2020.

Limba şi literatura română:

EN_limba_romana_2019_var_model

EN_limba_romana_2019_bar_model

Matematică:

EN_matematica_2019_var_model_LRO

EN_matematica_2019_bar_model_LRO

Citește și SUBIECTELE şi BAREMELE la ROMÂNĂ – EVALUARE Naţională VIII 2019, publicate de minister. EXEMPLU de rezolvare a cerinţelor

Vezi și FOTO: SUBIECTELE la MATEMATICĂ, EVALUARE NAŢIONALĂ clasa a VIII-a 2019. Ce au avut de rezolvat elevii

Reguli la examen pentru absolvenții claselor a VIII-a

Se interzice candidaţilor la evaluarea naţională să introducă în sălile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoşe, poşete şi altele asemenea, candidaţii având obligaţia de a lăsa obiectele menţionate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia din unitatea de învăţământ/centrul de examen în acest scop.

Candidaţii care refuză depozitarea obiectelor menţionate în sala stabilită de comisie în acest scop nu sunt primiţi în examen.

Se interzice candidaţilor la evaluarea naţională să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi altele asemenea ori în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen orice fel de lucrări: manuale, cărţi, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare, notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidaţi etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.

Se interzice candidaţilor să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi altele asemenea sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la reţele de socializare, care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alţi candidaţi/asistenţi din unitatea/unităţile de învăţământ/centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.

Se interzice candidaţilor să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare între candidaţi sau cu exteriorul.

Încălcarea regulilor menţionate va fi considerată fraudă/tentativă de fraudă, iar candidaţii respectivi sunt eliminaţi de la proba respectivă, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceştia ori de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane şi indiferent dacă ei au primit ori au transmis materiale interzise/ciorne/foi din lucrările scrise.

Candidaţii eliminaţi de la o probă pentru fraudă sau tentativă de fraudă primesc nota 1 (unu) pe lucrarea scrisă.

Înainte de începerea probelor, asistenţii prezintă candidaţilor prevederile metodologice legate de organizarea şi desfăşurarea corectă a evaluării naţionale şi prevederile şi le solicită să predea toate eventualele materiale şi obiecte care, potrivit reglementărilor în vigoare, sunt interzise în sala de examen.

După parcurgerea paşilor menţionaţi, candidaţii vor semna un proces-verbal în care se regăsesc prevederile menționate.

CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


EDUCATIE

Numărul profesorilor din universitățile clujene care doresc să se vaccineze anti-COVID

Publicat

Ministerul Educației a publicat procentajul angajaților universităților din Cluj care doresc să se vaccineze anti-COVID. Astfel, situația arată în felul următor: UBB-65.16%, UTCN-68.88%, USAMV-70.80%, UMF-64.66%, UAD-75.93% și Academia Națională de Muzică „Gheroghe Dima”-41.83%, potrivit raportului întocmit de Ministerul Educației.

Numărul angajaților de la Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca care s-ar vaccina anti-COVID

65.16% dintre angajații din cadrul Univeristății „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca și-au declarat disponibilitatea de vaccinare raportat la totalul de 4.392 de persoane. Procentul cel mai ridicat pentru vaccinare este în rândul profesorilor titulari, 79.09%, iar cel mai scăzut în rândul personalului didactic auxiliar, 55.18%.

*Personal didactic auxiliar, adică administrativul*

  • Personal Didactic Titular – doresc vaccinarea 1188 din 1502 (79.09%);
  • Personal Didactic Asociat – doresc vaccinarea 426 din 741 (57.49%);
  • Personal Didactic Auxiliar – doresc vaccinarea 666 din 1,207 (55.18%);
  • Personal Nedidactic – doresc vaccinarea 582 din 942 (61.78%);
  • TOTAL GENERAL – doresc vaccinarea 2862 din 4392 (65.16%).

Numărul angajaților de la Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” Cluj care s-ar vaccina anti-COVID

În cadrul Universității de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” Cluj, procentajele sunt de 100%, exceptând personalul didactic titular. Aici însă există și o explicație oferită chiar de rectorul UMF Cluj, Dr. Anca Buzoianu: ,Doar 37.49% din cei prezenți mai au nevoie de vaccinare. Restul s-au vaccinat pentru că la UMF Cluj toate cadrele didactice lucrează în spitale. Cei care au rămas nevaccinați sunt persoanele care nu au integrare clinică. Nouă ni s-a cerut acest raport de către Ministerul Educației, dar la noi a început vaccinarea din 27 decembrie. Noi credeam că acest raport este pentru a știi câte doze de vaccin ne mai trebuie.”

  • Personal Didactic Titular – doresc vaccinarea 331 din 883 (37.49%);
  • Personal Didactic Asociat – doresc vaccinarea 131 din 131 (100%);
  • Personal Didactic Auxiliar – doresc vaccinarea 355 din 355 (100%);
  • Personal Nedidactic – doresc vaccinarea 193 din 193 (100%);
  • TOTAL GENERAL – doresc vaccinarea 1010 din 1562 (64.66%).

Citește și Doar 37.49% din personalul didactic titular de la UMF Cluj este dispus să se vaccineze anti-COVID. Care este explicația?

Numărul angajaților de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca care s-ar vaccina anti-COVID

La Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, a doua cea mai mare universitate din județ, sunt dispuși să se vaccineze anti-COVID 1596 din 2317 angajați, adică 64.66%.

  • Personal Didactic Titular – doresc vaccinarea 706 din 910 (77.58%);
  • Personal Didactic Asociat – doresc vaccinarea 265 din 518 (51.16%);
  • Personal Didactic Auxiliar – doresc vaccinarea 360 din 482 (74.69%);
  • Personal Nedidactic – doresc vaccinarea 265 din 407 (65.11%);
  • TOTAL GENERAL – doresc vaccinarea 1596 din 2317 (64.66%).

Numărul angajaților de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din Cluj-Napoca care s-ar vaccina anti-COVID

  • Personal Didactic Titular – doresc vaccinarea 239 din 302 (79.14%);
  • Personal Didactic Asociat – doresc vaccinarea 47 din 78 (60.26%);
  • Personal Didactic Auxiliar – doresc vaccinarea 152 din 251 (60.56%);
  • Personal Nedidactic – doresc vaccinarea 161 din 215 (74.88%);
  • TOTAL GENERAL – doresc vaccinarea 599 din 846 (70.80%).

Numărul angajaților de la Academia Națională de Muzică „Gheroghe Dima” din Cluj-Napoca care s-ar vaccina anti-COVID

  • Personal Didactic Titular – doresc vaccinarea 80 din 124 (20.51%);
  • Personal Didactic Asociat – doresc vaccinarea 16 din 78 (20.51%);
  • Personal Didactic Auxiliar – doresc vaccinarea 21 din 63 (33.33%);
  • Personal Nedidactic – doresc vaccinarea 11 din 41 (26.83%);
  • TOTAL GENERAL – doresc vaccinarea 128 din 306 (41.83%).

Numărul angajaților de la Universitatea de Arte și Design din Cluj-Napoca care s-ar vaccina anti-COVID

  • Personal Didactic Titular – doresc vaccinarea 81 din 99 (81.82%);
  • Personal Didactic Asociat – doresc vaccinarea 11 din 18 (61.11%);
  • Personal Didactic Auxiliar – doresc vaccinarea 46 din 57 (80.70%);
  • Personal Nedidactic – doresc vaccinarea 26 din 42 (61.90%);
  • TOTAL GENERAL – doresc vaccinarea 164 din 216 (75.93%).

Raportul întocmit de Ministerul Educației pentru universitățile din România

Citește mai departe

ACTUALITATE

RECTOR UBB CLUJ: Fiecare facultate va decide cum va funcționa din al doilea semestru

Publicat

Comisia Consiliului de Administrație a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca s-a reunit luni în pentru a discuta cum se va desfășura al doilea semestru. Daniel David, rectorul UBB Cluj-Napoca, a dat în analiză situația către decanii facultăților, iar aceștia trebuie să vină cu un răspuns în termen de o săptămână.

„Noi mergem pe descentralizarea modului în care vor funcționa facultățile ținând cont de profilul pe care îl au și spațiile pe care le au la dispoziție. Am dat în analiza decanilor să propună în termen de o săptămână ce variantă aleg pentru a o putea promova”, a spus rectorul UBB.

Dorința rectorului Daniel David este ca studenții să se întoarcă la facultate pe cât posibil în varianta tradițională. Decizia rămâne însă în mâna profesorilor și reprezentaților studenților din cadrul Consiliului fiecărei facultăți din cadrul UBB.

„Fiecare facultate va decide în cadrul Consiliului. Studenții cu cadrele didactice trebuie să aleagă ce se va întâmpla din al doilea semestru. Le-am sugerat tuturor că varianta pe care eu o prefer este să fim cât mai mult hibridă. Sigur, dacă s-ar putea cât mai mult clasic”, a mai spus rectorul UBB.

Citește și Daniel David, rectorul UBB, despre facultăți: „Unde se poate să deschidem în condiții de siguranță, să deschidem”

Citește mai departe

ACTUALITATE

Atenție, studenți. Cursuri online la UTCN până în 21 februarie

Publicat

De

Senatul Universității Tehnice Cluj-napoca (UTCN) a decis prelungirea cursurilor online, pentru a preveni răspândirea coronavirusului. 

”Conform Hotărârii Senatului nr. 1295 din 14.01.2021, începând cu data de 𝟏𝟔 𝐢𝐚𝐧𝐮𝐚𝐫𝐢𝐞 𝟐𝟎𝟐𝟏 și până în 𝟐𝟏 𝐟𝐞𝐛𝐫𝐮𝐚𝐫𝐢𝐞 𝟐𝟎𝟐𝟏, se prelugește perioada de suspendare temporară a activităților didactice care presupun prezența fizică, acestea desfășurându-se online (scenariul 3) în toată universitatea, cu reevaluarea situației la sfârșitul perioadei”, anunță universitatea.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Motivul pentru care studenții Facultății de Drept a UBB Cluj continuă în online și semestrul al doilea

Publicat

Reprezentanții studenților din cadrul Facultății de Drept a Universității ”Babeș-Bolyai” (UBB) Cluj-Napoca au explicat motivul pentru care s-a votat continuarea învățământului online și din al doilea semestru.

Cluj24 vă prezintă răspunsul oficial semnat de Vlad-Petrișor Giurgea, student cancelar în Consiliul Studenților Facultății de Drept, și Iacob Paul, studentul senator al Facultății de Drept.

Răspuns oficial din partea Facultății de Drept UBB cu privire la decizia de a continua online și în semestrul al doilea

În cadrul ședinței de Consiliu a Facultății de Drept desfășurate vineri, 15.01.2021, au avut loc dezbateri cu privire la modalitățile de începere a activității didactice în semestrul al II-lea.

Având în vedere impactul puternic în rândul studenților al unei astfel de decizii, noi, reprezentanții studenților, am elaborat un chestionar, prin intermediul căruia ne-am dorit să cunoaștem nevoile colegilor și opinia acestora.

Astfel, în ședința de Consiliu am susținut punctul de vedere majoritar al studenților care și-au asumat cu orice preț reîntoarcerea într-un sistem de studiu hibrid și am propus, în acest sens, o modalitate care să permită revenirea treptată la Facultate.

Citește și Studenții de la Facultatea de Drept UBB Cluj-Napoca vor continua în online și din al doilea semestru

Membrii Consiliului Facultății au acordat o atenție deosebită atât problemelor legate de sănătatea publică, cât și acelora cu privire la menținerea unui nivel ridicat al performanței academice.

Nu am pierdut din vedere imprevizibilitatea situației pandemice, dificultatea respectării imperioase a măsurilor de siguranță în clădirile Facultății, precum și alți factori determinanți (costurile legate de chirii și locuirea în Cluj-Napoca, posibilitatea suspendării cursurilor din cauza evoluției epidemiologice).

Totodată, s-a ținut cont de experiența nefericită din primul semestru, când, în condiții sanitare mai bune, 9 din 11 facultăți care au încercat sistemul hibrid au fost nevoite să întrerupă activitatea în prima lună, din cauza apariției a trei cazuri de Covid-19.

Așadar, în Consiliul Facultății s-a votat continuarea activității didactice online, dar suntem încrezători că ne vom revedea curând în amfiteatrele Facultății.

FOTO @ Facebook Facultatea de Drept UBB Cluj-Napoca

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate