Connect with us

EVENIMENT

Emil Boc prezintă lista completă a proiectelor finalizate în mandatul 2016-2020

Publicat


Emil Boc a prezentat astăzi o listă cu realizările pe care Primăria Cluj-Napoca a reușit să le ducă la îndeplinire în mandatul actualului primar. Astfel, cele 160 de proiecte au fost prezentate succint pe pagina de Facebook a primarului Emil Boc. 
Listă proiecte în derulare (118 proiecte)
Vă mulțumesc, dragi clujeni, pentru sprijinul acordat în vederea realizării și implementării acestor proiecte.
Listă proiecte în derulare (118 proiecte)
A. Clujul metropolitan (5 proiecte)
1. Centura metropolitană și nodurile şi drumurile de legătură (1 Decembrie, Bucium, zona Edgar Quinet, Frunzişului, Calea Turzii, Mihai Românul, zona Bună Ziua, Borhanci, Sopor, Calea Someşeni, Traian Vuia, B-dul Muncii)
Documentaţiile tehnice şi de urbanism sunt în curs de realizare. Suntem la faza de obţinere aviz de Mediu pentru PUZ.
2. Tren metropolitan. Noduri intermodale: Tetarom, Gară, Clujana, Podul IRA, Aeroport
Documentaţiile tehnice şi de urbanism sunt în curs de realizare. Termen pentru PUZ – 30 aprilie 2021, termen pentru SF – 30 iunie 2021.
3. Metrou: Finalizarea studiilor necesare
Documentaţiile tehnice şi de urbanism sunt în curs de realizare. Termen pentru PUZ – 31 august 2021, SF – 30 iunie 2022.
4. Conectarea Clujului la autostrada Transilvania (în parteneriat cu guvernul României)
În procedură de licitaţie publică.
5. Campus universitar metropolitan
La stadiul de identificare amplasament în colaborare cu universităţile clujene şi cu administraţiile locale din zona metropolitană.
B. Mobilitate sustenabilă (3 proiecte)
6. Modernizarea parcului auto cu mijloace de transport ecologice: tramvaie, troleibuze, autobuze electrice, autobuze cu hidrogen
Pentru 24 de tramvaie au fost încheiate contracte. 4 tramvaie se află deja în teste. Finanţarea se face din fonduri europene.
Sunt în pregătire proiectele care vor fi depuse pentru finanţare europeană în viitoarea perioadă programatică: 30 de troleibuze, 20 de autobuze electrice, 20 de autobuze cu hidrogen.
7. Extinderea liniilor de troleibuz
Suntem la stadiul de probe tehnologice pentru primele 4 linii:
Linia 2: Cartierul Mănăștur – Piaţa Gării (linie nouă);
Linia 10: Cartierul Gheorgheni – B-dul Nicolae Titulescu – Piaţa 1 Mai – B-dul Muncii (linie nouă);
Linia 14: Cartierul Mănăștur – Piaţa Mărăşti – B-dul Muncii (linie nouă);
Linia 23: se va înlocui actuala linia de autobuz cu troleibuze pe traseul Piaţa Mihai Viteazul – Piaţa 1 Mai – B-dul Muncii.
8. Extinderea programului Autobuze şcolare
Este realizată achiziţia publică a încă 10 autobuze noi pentru elevi (model Iveco Daily, norma Euro 6).
C. Cluj-Napoca: oraş pentru pietoni (proiect major care va avea în vedere toate cartierele; în acest moment sunt în derulare 6 proiecte)
9. Reamenajarea străzii Mihail Kogălniceanu și a străzilor adiacente: Universității, Em. de Martonne, axa nord-sud alcătuită din străzile János Bolyai – Hermann Oberth – Kovács Dezsö, Gaál Gábor și Baba Novac, inclusiv Piața Cipariu şi strada Iuliu Maniu (fonduri europene, a fost concurs internaţional – concursurile de soluţii sunt un model de bune practici)
– Faza de achiziţie publică lucrări, depunere oferte: 14 octombrie.
10. Grigorescu – zona Piața 14 Iulie şi străzi adiacente (străzile Garibaldi, Toduţă, Grozăvescu, Milcov, Goga, Enescu)
– DALI (Documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţie) este în lucru, urmează să fie finalizată până la finalul anului 2020.
11. Mărăști: Zona Biserica Sf. Petru – pod Aurel Vlaicu – Aleea Bibliotecii – Fabricii până la str. Bucureşti (va include un parking subteran)
– În pregătire caietul de sarcini pentru achiziţie SF.
12. Zona Piaţa Zorilor şi străzi adiacente (inclusiv un parking subteran)
– În pregătire caietul de sarcini pentru achiziţie SF.
13. Iris – zona Piața Liebknecht
– În pregătire caietul de sarcini pentru achiziţie SF.
14. Între Lacuri – strada Dunării, strada Galați, strada Între Lacuri
– În pregătire caietul de sarcini pentru achiziţie SF.
D. Infrastructură pentru viitor şi regenerare urbană (10 proiecte)
15. Plan Urbanistic Zonal pentru noul Cartier Sopor (250 de hectare)
Premieră în România: un concurs internaţional de soluţii pentru a face un nou cartier. Ordin de începere pentru partea de proiectare dat luni, 10 februarie 2020. Termenul de realizare este de 18 luni, plus perioada necesară pentru obţinerea avizelor.
16. Actualizarea planului urbanistic general
Achiziţie publică realizată, contractul este în curs de semnare, termen de realizare: 24 luni.
17. Reabilitare zona Piaţa Blaga (Piaţa Lucian Blaga şi străzile: Republicii (primul tronson), Napoca, Petru Maior, Emil Isac – fonduri europene)
În lucru, termen de realizare: 30 noiembrie.
18. Reabilitare scuar CEC de pe Cuza Vodă (fonduri europene, parte din proiectul străzii Ferdinand şi străzi adiacente)
În lucru, urmează să fie finalizat în luna octombrie.
19. Reabilitare strada Tipografiei – tronson 2
– Este la faza de achiziţie publică pentru lucrări.
20. Reabilitare B-dul 21 Decembrie (fonduri europene)
– Este la faza de obţinere a autorizaţiei de contruire. După obţinerea AC, termen execuţie lucrări – 13 luni de la ordinul de începere.
21. Regenerarea urbană a zonei străzilor Calea Mănăştur, Mărginaşă şi Oţetului
– Este la faza de realizare SF. După aprobarea indicatorilor tehnico-economici în Consiliul local, urmează licitaţia pentru proiectare şi execuţie şi realizarea exproprierilor necesare. Estimare realizare: 2021-2022.
22. Strada Moş Ion Roată
În lucru, ordin de începere lucrări dat la 15 iulie, termen de realizare: 12 luni (la care se adaugă eventuale întreruperi de iarnă).
23. Drumul din Lomb
Este în faza de inventariere a lucrărilor şi materialelor existente. Finalizarea lucrărilor: 2021.
24. Modernizare Valea Fânaţelor
Lucrări de modernizare pe tronsonul pe care sunt introduse utilităţile (se finalizează în această toamnă), modernizarea întregii străzi urmează să fie realizată pe măsură ce companiile de utilităţi îşi realizează investiţiile.
E. Poduri şi pasaje (5 proiecte)
25. Noul pod Garibaldi
– Finalizat proiect tehnic, urmează organizare licitaţie în această toamnă.
26. Pod nou peste Someş str. Oaşului – Răsăritului
Suntem la faza de achiziţie publică pentru proiectare şi execuţie. Total proiectare şi execuţie: 24 de luni (plus eventuale întreruperi în lunile de iarnă).
27. Podul Porţelanului – podul nou
Reevaluare a soluţiei tehnice şi a contractului de execuţie.
28. Reabilitare podul Locomotivei
Suntem la faza de proiectare. Estimare realizare: 2021-2022.
29. Pasaj rutier peste calea ferată în zona Tăietura Turcului (în colaborare cu CFR) – predat la CFR
Municipalitatea a finanţat un studiu de fezabilitate pentru realizarea unui pasaj rutier peste calea ferată în zona Tăietura Turcului, studiu pe care l-a predat Companiei Naționale de Căi Ferate „Căile Ferate Române” pentru a fi implementat. Acesta va fi realizat ca parte a proiectului privind Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor. În februarie 2020, împreună cu ministrul transporturilor, Lucian Bode, și cu primarul municipiului Oradea, Ilie Bolojan, am semnat acordul de implementare a proiectului „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”. Durata de implementare a proiectului este de 48 de luni, execuția lucrărilor va avea loc în perioada aprilie 2021 – octombrie 2024. Este un proiect de peste 7 miliarde de lei, finanţat de la bugetul naţional şi din fonduri europene.
F. Parkinguri şi parcări (10 proiecte)
30. Parking Primăverii 8 ( 267 de locuri parcare, 18 locuri pentru motociclete și 52 pentru biciclete)
Este în faza de recepţie a lucrărilor.
31. Parking Haşdeu – capacitate de 316 locuri (în construcţie)
În teren e realizat la 67%. Termen de realizare: finalul anului 2020.
32. Parking Trotușului
Avem realizat SF, urmează licitaţia pentru proiectare şi execuţie.
33. Parking Albac-Azuga
Avem realizat SF, urmează licitaţia pentru proiectare şi execuţie.
34. Parking Gh. Dima
Avem realizat SF, urmează aprobarea indicatorilor tehnico-economici în Consiliul local şi apoi licitaţia pentru proiectare şi execuţie.
35. Parking Liviu Rebreanu
În curs de realizare documentaţia tehnică şi de urbanism (PUZ, PUD şi SF).
36. Parking Cipariu
În curs de realizare documentaţia tehnică şi de urbanism (PUZ, PUD şi SF).
37. Parking la Oncologie
Proiect suspendat până la reglementarea situaţiei terenului de către Ministerul Sănătăţii.
38. Parking Sighişoarei 21
Reevaluare a soluţiei tehnice propuse şi a contractului de proiectare.
39. Parcări de biciclete sigure în zona Intre Lacuri (după modelul din parkinguri)
96 de locuri pentru biciclete în zona Între Lacuri – se vor realiza până în luna octombrie.
G. Infrastructură educaţională (20 proiecte)
Învăţământ preuniversitar (10 proiecte)
40. Modernizare, extindere şi reabilitare termică pentru Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” (fonduri europene)
S-au început lucrările la 24 aprilie 2020. Durata de execuție a lucrărilor 18 luni – octombrie 2021. Procent de execuţie 12%.
41. Modernizare, extindere şi reabilitare termică pentru Colegiul Tehnic „Ana Aslan” (fonduri europene)
S-au început lucrările la 2 aprilie 2020. Durata de execuție a lucrărilor 18 luni – octombrie 2021. Procent de execuţie 16,5%.
42. Modernizare, extindere şi reabilitare termică pentru Seminarul Teologic Ortodox (fonduri europene)
În faza de achiziţie publică.
43. Şcoala Gimnazială „Nicolae Iorga” (fonduri europene)
În faza de achiziţie publică.
44. Supraetajarea Liceului Teologic Maranatha
În lucru, se termină până la finalul lunii septembrie 2020.
45. Extindere corp de clădire Şcoala Gimnazială „Iuliu Haţieganu”
Suntem în faza de achiziţie publică pentru lucrări.
46. Modernizarea Şcolii Gimnaziale „Nicolae Titulescu” (Aleea Herculane 7)
Au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici. Este în curs de realizare documentaţia tehnică şi de urbanism necesară.
47. Mansardarea Şcolii Gimnaziale „Ion Creangă” (Aleea Peana 2-4)
Au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici. Este în curs de realizare documentaţia tehnică şi de urbanism necesară.
48. Modernizare şi amenajare săli de clasă în mansardă la Colegiul Național „George Barițiu”
Este în curs de realizare documentaţia tehnică şi de urbanism necesară.
49. Concurs internaţional de soluţii pentru ‘Modernizarea Liceului Teoretic „Nicolae Bălcescu” şi a străzilor adiacente’
Urmează lansare concurs internaţional de soluţii în primăvara anului 2021.
Infrastructură educaţională – Creşe şi grădiniţe în cartiere (10 proiecte)
50. Creşă nouă pe str. Grigore Alexandrescu (90 de locuri)
În faza de execuţie lucrări, termen pentru darea în funcţiune – 15 octombrie 2020.
51. Extinderea creșei de pe Meziad 4 (90 de locuri)
În faza de execuţie lucrări, urmează să fie dată în funcţiune în 2021.
52. Creşă în cartierul Bună Ziua (60 de locuri)
În curs de amenajare, termen pentru darea în funcţiune – 15 octombrie 2020.
53. Creşă ȋn incinta fostului Colegiu Tehnic „Edmond Nicolau”
Este în pregătire caietul de sarcini pentru realizarea segmentului de proiectare.
54. Modernizare şi reconversie clădire pentru creşă şi grădiniţă – str. Parcul Feroviarilor 1A
Este la faza de cadastrare, pentru a putea apoi să se realizeze documentaţia tehnică şi de urbanism necesară.
55. Creşă de cartier pe strada Traian Vuia nr. 87 – corp nou, o extindere a grădiniţei existente
Este făcută achiziţia pentru realizare SF, sunt în analiză opţiunile propuse pentru respectarea reglementărilor urbanistice din zonă.
56. Modernizare şi extindere grădiniţa „Căsuţa Poveştilor” (str. București nr. 22, fonduri europene)
În lucru, progres de 5%. Termen de realizare de 9 luni (26 martie 2021).
57. Modernizare şi extindere grădiniţa „Floare de Iris” (str. Războieni nr. 67A, fonduri europene)
– Este în faza de proiectare. După finalizarea segmentului de proiectare, termenul de realizare este de 12 luni.
58. Modernizare şi extindere grădiniţa „Parfum de tei”
– Este la faza de realizare documentaţie tehnică şi de urbanism. Este predată documentaţia pentru AC la Urbanism. După ce avem AC, urmează să primim PT, apoi urmează să facem achiziţia pentru lucrări.
59. Amenajare grădiniţă în clădirea de pe str. Gării nr. 4
– Este în curs de realizare documentaţia tehnică şi de urbanism necesară.
H. Sănătate şi asistenţă socială (7 proiecte)
60. Creşterea eficienţei energetice a Spitalului Clinic Municipal „Clujana”
– S-au realizat o parte din lucrări, în acest moment lucrările s-au suspendat din cauza pandemiei, se vor relua când se va putea lucra în spital. A fost cerută prelungirea contractului de finanţare.
61. Echipamente medicale pentru Spitalul Clinic Municipal „Clujana”
Spitalul şi Primăria (pentru Spital) au făcut achiziţii de echipamentele medicale și de protecție medicală în perioada pandemiei. O parte dintre echipamente au fost livrate, o parte urmează să fie livrată în lunile următoare.
Dintre echipamentele medicale și de protecție medicală incluse în bugetul UAT Municipiul Cluj-Napoca au fost livrate la Spitalul Clinic Municipal Cluj-Napoca, până la data depunerii cererii de finanțare, următoarele: defibrilator, computer tomograf, container, stație procesare imagini CT, injectomat CT, aparat de hemodiafiltrare, Măști FFP2.
Pentru aceste achiziţii, Primăria a depus o cerere de finanţare de fonduri europene în valoare de 16,5 milioane de lei. Spitalul va depune o altă cerere pentru 4,5 milioane de lei. Total de aprox. 21 de milioane de lei din fonduri europene – proiecte depuse spre finanţare.
62. Cămin de bătrâni nou
A fost stabilit amplasamentul pe Calea Baciului nr. 18. Este în curs de realizare caietul de sarcini pentru achiziţia documentaţiilor tehnice şi de urbanism necesare (studiul de fezabilitate și PUD). Tema de proiectare vizează construirea unui cămin pentru persoane vârstnice cu o capacitate de minimum 70 locuri.
63. Locuinţe sociale pe str. Ghimeşului – 12 locuinţe
Stadiul de realizare este de 83%. Termenul de realizare este de 31 octombrie.
64. Locuinţe sociale pe str. Sighişoarei
Proiectul urmează să fie refăcut în contextul realizării parkingului din zonă.
65. Intervenții integrate replicabile pentru locuire incluzivă și combaterea marginalizării în Zona Metropolitană Cluj („PataCluj2”)
Proiectul este coordonat de AZI-ZMC şi între parteneri se află şi Universitatea „Babeş-Bolyai”. Este în faza de evaluare şi monitorizare a grupului ţintă. Se vor asigura locuinţe pentru minim 30 de familii, pe lângă alte intervenţii specifice pentru comunitatea din Pata Rât (educaţie, asistenţă medicală, asistenţă juridică).
66. Direcția de Asistență Socială și Medicală – furnizor de servicii de formare profesională
DASM a devenit furnizor autorizat de servicii de formare profesională pentru îngrijitori bătrâni la domiciliu şi pentru asistenți personali pentru persoanele cu handicap grav. Au demarat cursurile de specializare pentru 300 asistenți personali pentru persoanele cu handicap grav.
I. Eficienţă energetică şi iluminat public (5 proiecte)
67. Reabilitare termică blocuri actuala perioadă programatică: 58 de blocuri, 2.511 apartamente.
Unele sunt în faza de execuţie lucrări, unele sunt în faza de achiziţie publică pentru execuţie lucrări, până la 31 decembrie vor fi gata 17 blocuri de locuinţe cu 816 apartamente.
68. Reabilitare termică blocuri perioada programatică 2021-2027: 100 de blocuri reabilitate termic din fonduri europene, cu cel puţin 4.000 de apartamente.
Suntem la faza de achiziţie publică pentru proiectare.
69. Creșterea eficienței energetice în clădiri publice prin montarea de panouri fotovoltaice – 7 clădiri publice
În curs de semnare contractul de finanţare pe fonduri norvegiene. După semnarea contractului, urmează achiziţia publică pentru proiectare şi execuţie/furnizare (avem SF). Clădiri municipale – Baza Sportivă, 2 hale agro, 4 şcoli. Amplasamente: Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr”, Liceul Tehnologic „Alexandru Borza”, Liceul de Informatică „Tiberiu Popovici”, Liceul cu Program Sportiv Cluj-Napoca, Piața Agroalimentară Grigorescu, Piaţa Agroalimentară IRA, Baza Sportivă Gheorgheni.
70. Staţii de încărcare maşini electrice – alte 5 noi staţii duble
– S-a depus spre finanţare proiectul pentru alte 5 noi staţii duble prin Fondul de Mediu, suntem în evaluare. Amplasamente: Piaţa Ştefan cel Mare, parcarea din Piaţa Mihai Viteazul, parcarea din interiorul Bazei Sportive Gheorgheni, parcarea subterană de la Sala Polivalentă şi Parcarea de la subsolul CREIC.
71. Suprailuminarea trecerilor de pietoni de pe Bulevardul Muncii
Sunt în analiză soluţii pentru 8 treceri de pietoni de pe Bulevardul Muncii.
Notă: Pe lângă aceste proiecte, toate proiectele mari de infrastructură urbană presupun şi modernizarea iluminatului cu tehnologie LED.
J. Parcuri, spaţii verzi şi zone de recreere (20 proiecte)
Parcuri nou create (5 noi parcuri)
72. Parcul Tineretului – Pădurea Clujenilor – B-dul Muncii f.n. (21,3 ha)
În lucru în teren – 12% realizat. Termen de execuţie: 19 luni (30 decembrie 2021).
73. Parcul Est – organizarea unui concurs internaţional (54 ha)
Consiliul local a aprobat HCL pentru desfăşurarea concursului internaţional de soluţii. Urmează lansarea concursului în această toamnă (în parteneriat cu OAR).
74. Parcul Bună Ziua – organizarea unui concurs internaţional (9,5 ha)
Urmează lansarea concursului internaţional de soluţii în 2021 (în parteneriat cu OAR).
75. Parcul Zorilor (1,2 ha)
Este în curs de obţinere carte funciară. Urmează să fie pus HCL-ul de aprobare PUZ în dezbatere publică.
76. Zona verde a Canalului Morii – tronson Parcul Rozelor (aprox. 2,5 hectare)
Suntem la faza de obţinere a acordului de Mediu; avem achiziţie pentru realizare SF.
Parcuri şi zone modernizate (10 proiecte)
77. Reabilitare Parcul Feroviarilor (5,3 ha, a fost concurs internaţional, vrem să obţinem fonduri europene pentru execuţia lucrărilor)
Urmează lansare achiziţie publică pentru execuţie lucrări în această toamnă.
78. Amenajarea malurilor Someşului zona Grigorescu-Plopilor (peste 7 ha, fonduri europene, a fost concurs internaţional de soluţii)
Suntem la faza de obţinere a autorizaţiei de construire. Sunt necesare completări ale pe documentaţiilor depuse. Estimare lansare licitaţie pentru execuție lucrări: 2020. Durata de execuție a lucrărilor: 24 de luni.
79. Reabilitare Parcul Armătura şi zona adiacentă (3,2 ha, fonduri europene, a fost concurs internaţional de soluţii)
Suntem la faza de obţinere a autorizaţiei de construire. Sunt necesare completări ale pe documentaţiilor depuse. Estimare lansare licitaţie pentru execuție lucrări: 2020. Durata de execuție a lucrărilor: 18 luni.
80. Reabilitare zona Cetățuia (10 ha, a fost concurs internaţional, depus pe fonduri europene pe partea de proiectare)
În curs de realizare documentaţia tehnică şi de urbanism (PUZ şi SF). Termen de realizare pentru PUZ, SF, DTAC, PT – 15 luni (la care se adăugă termene pentru avize). Ordin de începere dat la 30 august 2019, estimare finalizare documentaţii: 2021.
81. Pădure parc în Făget (aprox. 40 ha) – intervenţiile vor fi minimale (am făcut o dezbatere publică la 21 iulie)
Suntem parteneri într-un proiect european împreună cu ADI-ZMC („URBforDAN”). Proiectul e legat de utilizarea pădurilor urbane şi periurbane cu protejarea mediului şi ne oferă finanţare pentru studii şi câteva dotări (semne de orientare, mese, bănci). ADI ZMC urmează să realizeze achiziţia pentru dotări, care vor fi instalate până la finalul anului.
82. Modernizarea Parcului I.L. Caragiale
În lucru caietul de sarcini pentru achiziţie proiectare şi execuţie. Termen de realizare de 24 de luni. Proiectul va include decopertarea Canalului Morii pe str. Bariţiu.
83. Modernizarea Parcului 14 Iulie
Suntem la stadiul de realizare SF. Se va corela cu realizarea proiectului inclus în tema Cluj-Napoca: oraş pentru pietoni.
84. Modernizarea Parcului Farmec
În derulare achiziţia publică pentru proiectare şi execuţie.
85. Modernizarea Parcului Ştefan cel Mare
A fost realizată achiziţia publică pentru proiectare şi execuţie lucrări, contractul este în curs de semnare. Termen de realizare: 12 luni.
86. Modernizarea Parcului Primăverii
A fost realizată achiziţia publică pentru SF. Suntem la faza de cadastrare a terenului.
Spaţii verzi şi zone de recreere (5 proiecte)
87. A început construcţia Bazei sportive şi de agrement „La Terenuri” (4,2 ha)
– S-a dat ordinul de începere lucrări la 22 iunie. Termen de realizare: 12 luni (plus eventuale întreruperi pe perioada de iarnă).
88. Extindere Skatepark Rozelor
A început execuţia lucrărilor la 2 septembrie (termen de realizare 12 luni).
89. Amenajarea unui mic skatepark în Mărăşti
Minirampă de skatepark după modelul celei din parcul I.L. Caragiale. Se va amplasa în Parcul Tulcea, în această toamnă.
90. Amenajarea unui spaţiu pentru sport în aer liber şi spaţiu verde pe str. Gh. Dima
A fost identificat terenul, sunt în analiză opţiunile de amenajare.
91. Amenajarea unui Legal Wall – perete pentru exersarea artei stradale (un perete pentru graffiti).
Se va amenaja spaţiul de sub podul de pe Aurel Vlaicu din Mărăşti.
K. Ecologie urbană (2 proiecte)
92. Platforme subterane de colectare selectivă
– Avem 103 platforme astăzi, alte 32 de amplasamente în lucru în diverse faze.
93. Construcţii metalice pentru deşeuri reciclabile în zonele cu blocuri
– În desfăşurare achiziţia publică pentru 50 de astfel de puncte de colectare.
L. Reabilitarea şi valorificarea patrimoniului oraşului (13 proiecte)
94. Reabilitarea Turnului Pompierilor (fonduri europene, a fost concurs internaţional)
Termen de realizare: februarie 2021. Au fost probleme legate de structura de rezistenţă, a fost nevoie de lucrări complexe de consolidare.
95. Sediu nou pentru Poliţia locală – Iuliu Maniu 16
Este în lucru – 28.12.2020 e termenul pentru finalizare lucrări.
96. Casa de Cultură a Studenţilor – refaţadizare şi asigurarea accesului persoanelor cu dizabilităţi
Lucrările sunt în curs, termen de realizare: 30 noiembrie.
97. Centrul de tineret Cluj-Napoca
Un spațiu dedicat tinerilor, atât grupurilor informale, cât și organizațiilor de studenți sau tineret. Va fi pus la dispoziția acestora pentru diferite programe, ședințe, diverse evenimente. Au fost o serie de proceduri de achiziţie pentru amenajarea şi dotarea spaţiului de pe Iuliu Maniu la care nu s-a prezentat nimeni. Se va relua achiziţia defalcat pe două segmente în această toamnă.
98. Amenajarea unei faţade verzi pe o clădire proprietatea municipiului – proiect pilot
În analiză posibilităţile de realizare şi alegerea unui amplasament potrivit.
99. Reabilitarea imobilului din Piaţa Unirii nr. 2
Suntem la faza de achiziţie publică pentru lucrări.
100. Reabilitarea imobilului din str. Iuliu Maniu nr. 3
A fost finalizată achiziţia publică pentru lucrări, contractul este în curs de semnare, urmează să înceapă lucrările în această toamnă. Termen de realizare: 18 luni.
101. Reabilitarea imobilului din str. Memorandumului nr. 11-13
În curs de realizare SF. Urmează aprobarea indicatorilor tehnico-economici în Consiliul local.
102. Reabilitarea imobilului din str. Samuil Micu nr. 2
Suntem la faza de cadastrare a imobilului, sunt în curs de realizare documentaţiile tehnice.
103. Reabilitarea Capelei din Cimitirul Mănăştur
Avem autorizaţie de construire, în 2021 se va realiza licitaţia publică pentru lucrări şi va începe reabilitarea.
104. Mansardare şi reabilitare Primărie
Documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţie este în curs de realizare.
105. Iluminatul arhitectural la fântâna arteziană din Parcul Central
Avem aprobaţi indicatorii tehnico-economici pentru un sistem de iluminat arhitectural la fântâna arteziană din Parcul Central. Urmează achiziţie publică pentru lucrări în această toamnă.
106. Muzeul personalităţilor clujene
Este alocat un spaţiu pe B-dul Eroilor 17. Este în faza de identificare a unui concept şi a stabilirii costurilor necesare.
M. Digitalizare şi inovare (10 proiecte)
107. „Tichetul Albastru”
În contextul accesării de către Primărie a instrumentelor digitale în scopul îmbunătățirii calității relației dintre instituție şi cetățeni, la Cluj-Napoca se va introduce o procedură nouă – Tichetul Albastru. Tichetul Albastru este un serviciu de comunicare directă online, la cerere, prin programare realizată online, între oricare cetățean care are o solicitare înregistrată la Primăria Cluj-Napoca și inspectorul care o are în operare.
108. Detectarea locurilor de parcare disponibile, în zona I, cu un sistem de senzori
În lucru, se va realiza în această toamnă. A început deja instalarea senzorilor.
109. Extinderea Antonia
– Conţine dezvoltarea funcţionarului virtual Antonia, realizarea contului de cetăţean, este în curs de implementare un proiect depus pentru finanţare prin POCA pentru perioada 2020-2021.
110. Sistemul informatic GIS pentru Primărie
– În lucru. Include Registrul spaţiilor verzi, termen: 15.10.2021.
111. Aplicație de accesibilizare a Registraturii pentru nevăzători
Este în lucru caietul de sarcini pentru realizarea unei aplicații utile de accesibilizare a Registraturii pentru nevăzători.
112. Modernizarea aplicaţiei CTP
Avem o aplicaţie CTP în funcţiune, dar este în lucru o versiune care va fi adaptată cerinţelor utilizatorilor – în această toamnă.
113. Semafoare inteligente pentru mașini la intersecția cu linia de tramvai – proiect pilot
Estimare realizare proiect pilot: până la finalul anului.
114. Siguranţă publică şi siguranţa circulaţiei: sistem modern de camere video
În curs de instalare, sistemul va fi funcţional până la finalul anului.
115. Autobuze autonome
Proiectul este legat de discuţia privind crearea unui Ecosistem de date deschise pentru vehicule conectate la Cluj-Napoca. Suntem la stadiul de discuţie cu companii din IT şi cu Universităţile.
116. Centru de Inovare în Lomb
– Va fi un proiect european în parteneriat cu UBB. Vom face un concurs internaţional de soluţii pentru realizarea lui (parteneriat cu OAR) în 2021.
Proiecte în parteneriat cu Consiliul Judeţean (2 proiecte)
117. Revitalizarea Zonei Parcului Etnografic ”Romulus Vuia” – Pădurea Hoia. S-a desfăşurat un concurs internaţional de soluţii. Proiectul este la faza de aprobare PUZ.
118. Park and ride la Aeroport – În faza de licitaţie publică.
Listă proiecte finalizate 2016-2020
1. Baza Sportivă Gheorgheni.
2. Extinderea capacității Sălii Polivalente la 9.600 locuri.
3. Sala Polivalentă: parchet modular și dotări pentru baschet identice cu cele folosite la Jocurile
Olimpice sau în unele arene din NBA.
4. Bazinul Olimpic Grigorescu – bazin olimpic acoperit în Ştrandul Sun.
5. Parcul Între Lacuri.
6. Sistem de irigaţii în Parcul Central.
7. Amenajare de spaţii verzi: 2.871 de arbori cu balot, 573.000 de fire de gard viu, peste 8.000 de
arbuşti şi 3.800 de plante perene cu balot, 10.389 mp de gazon rulat.
8. Pistă pietonală şi de biciclete în jurul Lacului I Gheorgheni.
9. Noi aparate în locuri de joacă pentru copii: 53 de amplasamente (228 de echipamente).
10. Cinci noi locuri de joacă pentru copii: str. Bună Ziua, str. Vântului, str. Byron, str. Victor
Papilian, str. Primăverii 20.
11. Aparate de fitness în aer liber: 225 de aparate de fitness în 36 de locații.
12. 41 de autobuze electrice din fonduri europene (Cluj-Napoca este oraşul cele mai multe
autobuze electrice din România. Suntem în Top 10 orașe din Europa cu cele mai multe autobuze
electrice; cu această realizare suntem într-un top european).
13. 70 troleibuze (20 de la bugetul local + 50 din fonduri europene).
14. 75 de autobuze noi Mercedes (60 obişnuite şi 15 articulate, tip Euro 6).
15. 10 autobuze noi Mercedes Setra pentru elevi (tip Euro 6).
16. S-au majorat plafoanele la gratuităţile pentru pensionari.
17. Elevii și studenții beneficiază de 120 călătorii gratuite pe lună în locul abonamentelor
anterioare pe 2 linii.
18. Programul de Autobuze școlare a fost implementat şi extins la 14 trasee.
19. Transport pentru elevii din familii defavorizate şi pentru elevii cu nevoi speciale.
20. 70 panouri care afișează ora de sosire în stație a autobuzelor.
21. Aplicaţie pentru transportul în comun: CTP Cluj.
22. Plata contactless cu cardul în mijloacele de transport în comun.
23. Plata biletelor la transportul în comun prin aplicaţia 24Pay.
24. Eliminarea abonamentelor CTP pe suport de hârtie.
25. Noile autobuze – dotate cu USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile.
26. Banda dedicată pentru transportul în comun pe axa Est-Vest, pe B-dul 21 Decembrie 1989
(între stația Someșul și strada Memorandumului, la intersecția cu strada Emil Isac).
27. Banda dedicată pentru transportul în comun pe Bd. Nicolae Titulescu.
28. Banda dedicată pentru transportul în comun în Piața Avram Iancu.
29. Banda dedicată pentru transportul în comun pe tronson Calea Florești.
30. Banda dedicată pentru transportul în comun pe Regele Ferdinand (tronson înspre Piața
Unirii).
31. 4 noi linii de transport public: Linia 45: Zorilor – Gheorgheni; Linia 53: Mărăști – Piaţa Mihai
Viteazul; Linia 44: Grigorescu – Gheorgheni; Linia 18: Centru – Borhanci.
32. 96 de locuri sigure pentru biciclete în parkingurile Primăverii și Băișoara.
33. 78 de locuri sigure pentru biciclete în noile parkinguri Primăverii 20 şi Mogoşoaia 7-9.
34. 72 de obiective au fost obiective de infrastructură urbană cu impact major asupra siguranţei
circulaţiei şi calităţii vieţii în municipiu.
35. Sensuri giratorii: Calea Mănăştur – Cȃmpului, Izlazului – Mogoşoaia – Mehedinţi, Mărăşti,
Sobarilor – Fabricii, Piaţa 14 Iulie, Observator – Viilor, str. Unirii – Baza Sportivă Gheorgheni,
Ialomiței – Fabricii de Zahăr., Trifoiului – Fagului – Măceșului – Bună Ziua.
36. Modernizarea Pieţei Mihai Viteazul şi reabilitarea statuii domnitorului.
37. Modernizare Piața Unirii, etapa a doua – pietonalizare latura de vest (fonduri europene).
38. Modernziare strada Bună Ziua.
39. Str. Molnar Piuariu – Prima stradă smart din România (mai mult spaţiu pietonal, iluminat
inteligent, bănci cu încărcare USB, wi-fi etc.).
40. Modernizarea străzii Regele Ferdinand.
41. Noul pod Traian.
42. Modernizarea pasarelei peste râul Someș din Grigorescu.
43. Reabilitarea podului Fabricii.
44. Reabilitarea podului Nodul N.
45. Amenajări pentru persoanele cu dizabilităţi: 82 treceri de pietoni cu semnal sonor (208
dispozitive) și 60 treceri de pietoni cu marcaj tactil (suprafață de 506 mp).
46. 2.904 de noi locuri de parcare.
47. Parkingul Negoiu-Mehedinţi (372 de locuri).
48. Parking Primăverii nr. 20 (376 de locuri).
49. Parking Mogoșoaia nr. 7-9 (294 de locuri) – primul parking subteran, cu terasă verde, spațiu
de joacă și teren de sport
50. 229 de noi locuri de parcare pe str. Năvodari nr. 4
51. În zona Între Lacuri au fost desfiinţate 347 garaje de pe domeniul public, fiind amenajate 770
de parcări.
52. În zona străzii Nicolae Titulescu au fost desfiinţate 506 garaje de pe domeniul public, fiind
amenajate 604 parcări.
53. Burse școlare pentru toți elevii cu media peste 8.50 – mai mult de 127.000 de burse în opt
semestre.
54. Concurs pentru tineri cercetători în știință și inginerie (model de bune practici la nivel
european).
55. Lucrări de întreținere și reparații la toate unitățile de învățământ preuniversitar.
56. Reabilitare și dotare școli cu fonduri europene: Şcoala cu clasele I-VIII „Ion Agârbiceanu”,
Liceul Teoretic „Avram Iancu” şi Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” – cele mai moderne şcoli
din România.
57. Reabilitare termică pentru Colegiul de Muzică „Sigismund Toduţă” şi Colegiul Naţional
„George Coşbuc”.
58. Modernizarea şi consolidarea clădirii din str. Memorandumului nr. 22 pentru Şcoala „Ioan
Bob”.
59. Consolidarea şi reabilitarea sălii de sport de la Colegiul Naţional „Gheorghe Şincai”.
60. S-a deschis creșa "Căsuța iepurașilor" din Grigorescu (90 de locuri).
61. S-a suplimentat numărul de locuri în creşe: Creșa "Scufița Roșie" (40 locuri) şi Creşa
„Motanul Încălțat” (20 de locuri).
62. Lucrări de amenajare curți, terenuri de sport și alei de acces la 33 unități de învățământ
preuniversitar.
63. Programul Școală după Școală – o nouă şansă pentru copiii defavorizaţi (în fiecare an, cel
puţin 160 de elevi beneficiari).
64. Rechizite gratuite pentru elevii clujeni din familii cu venituri reduse – peste 450 de elevi
beneficiari în fiecare an.
65. 2.098 tablete pentru elevii care provin din familii care nu dețin calculator, laptop sau tablete.
66. Asistență medicală și stomatologică în 112 cabinete de medicină generală și 23 de cabinete
de medicină dentară pentru elevi şi studenţi.
67. Înființarea a două cabinete medicale integrate – medicină dentară și medicină generală – în
cadrul USAMV.
68. Un nou cabinet stomatologic pentru studenţi (la UTCN).
69. Un nou cabinet stomatologic la Liceul Teoretic „Avram Iancu”.
70. Centrul de Servicii Socio-Medicale oferă servicii de recuperare pentru 70 de copii cu
afecțiuni neuropsihomotorii și musculare.
71. Investiţii pentru modernizarea şi dotarea Spitalului Clinic Municipal „Clujana”.
72. Sprijin financiar pentru spitalele clujene în fiecare an.
73. Sprijin pentru SMURD: o autospecială de primă intervenţie; o ambulanţă de tip C – terapie
intensivă mobilă; un punct medical avansat pentru ISU (o unitate medicală mobilă care include o
ambulanță şi dotări pentru prim ajutor și intervenție rapidă pentru minimum 20 de persoane).
74. Servicii stomatologice gratuite pentru clujenii cu venituri reduse (587 persoane au
beneficiat).
75. Proiect european pentru screening vizual pentru 6.475 copii de vârstă preșcolară (parteneriat
cu Universitatea de Medicină şi Farmacie „Iuliu Haţieganu”).
76. Acţiuni desfăşurate în timpul pandemiei de coronavirus: Sprijin suplimentar pentru Spitalul
Municipal Clujana; Acțiuni de igienizare şi dezinfecție a spațiilor publice; Acțiune de dezinfecție
a tuturor blocurilor de pe raza municipiului; Dispensere cu dezinfectant în stații de transport public, piețe și scări de bloc; Personalul medical din cabinetele medicale școlare a fost pus la
dispoziția Direcției de Sănătate Publică a Județului Cluj.
77. Programul de ajutor pentru plata chiriei persoanelor singure/familiilor marginalizate social
sau aflate în risc de marginalizare şi excluziune socială (până în prezent avem 228 de beneficiari
– dosare aprobate).
78. Programul de cumpărare de locuințe sociale de pe piața liberă (3 locuinţe sociale au fost
cumpărate).
79. Programul de îngrijire la domiciliu pentru persoanele vârstnice (total de 32 beneficiari).
80. Tichete sociale acordate în cadrul programului social “Alimente” (5.400 beneficiari în medie
în fiecare an).
81. Cantina de ajutor social (număr mediu lunar de 132 beneficiari de masă gratuită și 103
beneficiari de masă cu plata unei contribuții de 30%).
82. Programul pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei pentru sezonul rece (în
fiecare an au beneficiat de acest ajutor aproximativ 1.600 de persoane).
83. Susținerea financiară a asociațiilor și fundațiilor acreditate ca furnizori de servicii sociale sau
active în domeniul social. Exemplu: Programul social „O masă caldă”.
84. Deschiderea Centrului pentru prevenirea și combaterea violenței în familie (str.
Maramureșului nr. 1).
85. Deschiderea Centrului de Resurse pentru Părinți și Copii (constituit iniţial cu sprijinul tehnic
și financiar al UNICEF).
86. Au fost amenajate 8 locuințe pentru asigurarea cazării persoanelor afectate de urmările unei
situații de urgență.
87. Au fost achiziţionate 10 containere cu destinația de spațiu de adăpostire temporară pentru
asigurarea cazării persoanelor afectate de urmările unei situații de urgență, respectiv un container
cu destinație de magazie-depozit.
88. Sprijin pentru persoanele vârstnice care nu au susținători sau altă formă de ajutor – în
perioada pandemiei 857 de persoane cu vârsta de peste 65 de ani au avut nevoie de sprijin.
89. Sprijin pentru comunitatea de la Pata Rât în perioada pandemiei.
90. Staţii de încărcare, în regim gratuit, pentru maşinile electrice – Piaţa Unirii, Parkingul
Moţilor, str. Molnar Piuariu şi str. Bună Ziua şi în parkingurile Primăverii 20 şi Mogoşoaia 7-9.
91. Sistem de aprindere şi stingere a iluminatului (146 de puncte de aprindere) în corelare cu
nivelul de iluminare naturală.
92. Modernizare sistem iluminat public hale și parkinguri – 1.938 aparate de iluminat.
93. Modernizare iluminat public pe 22 străzi – 1.358 corpuri de iluminat.
94. Modernizarea sistemului de iluminat public din Parcul Central – 227 aparate de iluminat.
95. Suprailuminare treceri de pietoni: 113 de treceri – 220 corpuri de iluminat.
96. Cimitir nou pe strada Moş Ion Roată.
97. Au fost amplasate 103 platforme subterane pentru colectarea selectivă deșeurilor menajere.
98. Urmărirea maşinilor de salubritate pe site-ul Primăriei.
99. 14 locaţii cu 42 de unități inteligente de colectare a deșeurilor.
100. 20 de puncte supraterane de colectare selectivă din construcţie metalică, pentru a oferi o
soluţie suplimentară în zonele aglomerate.
101. 2 puncte de colectare gratuită a deșeurilor voluminoase.
102. Sistem pentru colectarea deşeurilor plutitoare amenajat pe Someș.
103. Au fost instalate 5 toalete publice pentru persoane cu dizabilităţi.
104. RADP Cluj-Napoca a modernizat piața de vechituri (Oser) de pe strada Bobâlnei.
105. Extinderea centrului de ecarisaj cu 92 locuri.
106. Locuri de joacă pentru câinii cu stăpân – 15 amplasamente.
107. Piețe volante în cartiere şi Zilele Recoltei.
108. Suntem oraşul cu cea mai mare creştere economică din România în afara Bucureştiului.
109. Scheme de ajutor de stat regional sau minimis pentru investitorii din parcurile industriale.
110. Reducerea impozitului pe clădire în cazul clădirilor aflate „în clasă energetică A”, care deţin
o certificare oficială recunoscută la nivel mondial (LEED, BREEAM sau DGNB) ca şi „clădire
verde”.
111. Au fost date în funcţiune Centrul Regional de Excelenţă pentru Industrii Creative (CREIC)
şi Centrul de sprijinire a afacerilor Tehnologie, Evoluţie, Antreprenoriat, Microîntreprinderi –
Zona Metropolitană Cluj (TEAM-ZMC).
112. Conferința Open Innovation 2.0. din 2017 – organizată de către Comisia Europeană pentru
prima dată în Europa de Est la Cluj-Napoca.
113. Am găzduit Startup Europe Summit 2019: Cluj-Napoca – Capitala Europeană a Startup-
urilor.
114. StartupCity Cluj-Napoca 2020: o serie de evenimente dedicate inovării, startup-urilor și
viitorului tinerilor.
115. Municipiul Cluj-Napoca s-a calificat în finala competiţiei pentru titlul de "Capitala
europeană a inovării 2020" – suntem între primele 6 orașe inovatoare din Uniunea Europeană,
alături de Viena, Valencia, Espoo (Finlanda), Helsingborg (Suedia) și Leuven (Belgia).
116. „Cluj 100” – 100 de ani de la marea Unire – în 2018, au fost organizate peste 100 de
evenimente sub egida „Cluj 100” având Primăria ca organizator sau partener.
117. Au fost amplasate în oraş statuile unor personalități remarcabile din istoria României:
Episcopul Nicolae Ivan, Mitropolitul Bartolomeu Anania, Cardinalul Iuliu Hossu, Iuliu Maniu,
Andrei Mureşanu şi Gheorghe Mărdărescu.
118. Restaurarea monumentelor de for public: lucrări la 16 monumente.
119. Un număr de 961 de proiecte culturale şi de tineret au beneficiat de sprijin.
Primăria a sprijinit financiar numeroase evenimente culturale majore, între care Festivalul
Internaţional de Film „Transilvania” (TIFF), Festivalul Internaţional „Toamna Muzicală
Clujeană”, Zilele Culturale Maghiare, Noaptea Europeană a Muzeelor, Untold, Jazz in the Park,
Festivalul Internaţional de Teatru „Interferenţe”, Festivalul Internațional de Carte „Transilvania”
şi multe altele.
120. În fiecare an, peste 1.300 de evenimente culturale în centrele culturale administrate de
Primărie (clădirea Casino, Turnul Croitorilor, Cinema Mărăști, Cinema Dacia).
121. Zilele Clujului – anual peste 100 evenimente în 30 de locații.
122. Târgul de Crăciun Cluj-Napoca – locul 8 în topul celor mai frumoase târguri europene în
2019
123. Nou club al pensionarilor la Cinema Dacia în Mănăștur.
124. Nou club al pensionarilor pe strada Observatorului.
125. Avem 10 cluburi ale pensionarilor din Cluj-Napoca şi 2 centre de zi.
126. Primăria premiază cuplurile care aniversează 50 de ani de căsnicie: 1.880 de cupluri. 17
clujeni care au împlinit vârsta de 100 ani au fost premiați de către municipalitate.
127. Cursuri de folosire a tehnologiei digitale pentru seniori.
128. 175 de proceduri digitale disponibile (clujenii au la dispoziție 175 de operațiuni
administrative care pot fi efectuate online și care nu mai necesită interacțiunea directă a
cetățeanului cu funcționarul public).
129. Funcționarul public virtual „Antonia” – 127 cereri operate.
130. Eliberarea în format electronic: certificate de urbanism, avize, acorduri, orare de funcționare
pentru agenții economici, notificări de soldare/lichidare stoc, documente fiscale.
131. Cetăţenii pot să solicite emiterea unui răspuns direct pe email, acolo unde reglementările
legale nu impun altfel.
132. O dată obţinut un aviz din partea Primăriei, cetăţeanul nu mai trebuie să-l ridice şi să-l
depună din nou ca parte a unei alte cereri, doar trebuie să specifice numărul avizului deja obţinut.
133. Primăria “a trimis in istorie” copiile xerox de pe diverse documente solicitate cetățenilor –
sistem de 60 de scanere.
134. Programarea online pentru actele de identitate.
135. Plata online a taxelor şi impozitelor locale.
136. Plata online a taxei lunare de creșe.
137. My Cluj – aplicația Primăriei pentru sesizări.
138. Aplicația Cluj Now – evenimente și lucrări care au loc pe domeniul public.
139. Cererile de noi locuri de parcare în cartiere se pot depune online.
140. Cluj Parking – aplicația care îţi arată locurile de parcare libere din parcările cu barieră şi
parkinguri.
141. ParkingPay – aplicație mobilă pentru plata parcărilor stradale cu cardul bancar.
142. Parcometre noi și plată de pe telefonul mobil pentru parcările cu barieră din Piața Unirii și
Piața Mihai Viteazul.
143. 100 de parcometre pe bază de energie solară.
144. Plata online pentru abonamentele de parcare pentru zona 2.
145. Panouri digitale cu informații în timp real despre locurile de parcare libere în parking-urile
din Cluj-Napoca (9 locaţii).
146. Hartă digitală cu personalități înhumate în Cimitirul Central.
147. Siguranţă publică: 125 de camere audio-video de tip „body worn” au intrat în dotarea
Poliției locale.
148. Verificare status maşini ridicate.
149. Newsletter – buletin informativ digital al municipalității transmis pe email.
150. Sistem de Internet WiFi – 50 de hotspot-uri de WiFi gratuit.
151. Bănci inteligente pe Bulevardul Eroilor şi în Piaţa Mihai Viteazul (dotate cu panouri solare,
care permit alimentarea dispozitivelor mobile şi conţin un hotspot wifi).
152. Acces la reţea Wifi pentru persoanele din grupuri marginalizate social sau aflate în risc de
marginalizare şi excluziune socială. Sistem Wifi gratuit pentru utilizatori care acoperă
comunităţile din zona Pata Rât: Cantonului, Dallas, comunitatea Coastei şi Rampă.
153. Cluj-Napoca a fost „Oraș european al Sportului” în 2018.
154. Sprijin pentru sportul de masă: Liga Liceelor Clujene şi programul „Fugi în curtea școlii!”.
155. Baza sportivă din Grigorescu (teren de fotbal, teren de baschet, loc de joacă) a fost
modernizată.
156. Organizarea unor competiţii sportive internaţionale: FED Cup, Cupa Davis, Campionatul
european de gimnastică artistică 2017, Campionatul European de Baschet 2017, Campionatul
European de Tenis de Masă Cadeţi şi Juniori etc.
157. Guvernanţă participativă: primul proiect de bugetare participativă online din România.
158. Centrul de Inovare și Imaginație Civică – 26 de dezbateri şi ateliere.
159. Consiliul Consultativ pentru Antreprenoriat și Inovare în IT.
160. 18 premii obţinute în acest mandat pentru: transport, participare publică, eficienţă
energetică, programe sociale, informatizare, inovare.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ECONOMIE

De la 1 ianuarie 2025 se MAJOREAZĂ salariul minim pe economie la 4.100 lei brut

Publicat

salar

De la 1 ianuarie 2025, salariul minim brut pe economie se va majora. Acesta ar putea ajunge la 4.100 de lei, adică un venit net de 2.450 de lei, față de 2.363 de lei cât este în prezent.

Senatul va adopta proiectul de lege privind stabilirea unui salariu minim adecvat, în conformitate cu standardele europene.

De la 1 ianuarie 2025 se MAJOREAZĂ salariul minim pe economie la 4.100 lei brut

Printre modificările aduse se numără și stabilirea anuală a salariului minim, care va fi actualizat periodic și aplicat de la 1 ianuarie, prin hotărâre a Guvernului, după consultarea confederațiilor sindicale și patronale. Acest proces are scopul de a asigura o predictibilitate mai mare în stabilirea salariilor.

Ca o noutate, angajații vor fi plătiți și pe perioada în care se află în grevă. Formula exactă de calcul pentru salariul minim va fi emisă până la data de 12 noiembrie prin Hotărâre de Guvern.

Citește mai departe

EVENIMENT

Lista definitivă a candidaților la prezidențiale, anunțată de Biroul Electoral Central. Câți s-au înscris în cursă

Publicat

candidati

Biroul Electoral Central (BEC) a anunțat joi că a constatat rămânerea definitivă a candidaturilor pentru alegerile prezidențiale din România, programate pentru 24 noiembrie 2024, primul tur, și al doilea pe 8 decembrie, arată Mediafax.

Lista definitivă a candidaților:

Formațiuni politice:
– George-Nicolae Simion – Alianța pentru Unirea Românilor
– Elena-Valerica Lasconi – Uniunea Salvați România
– Nicolae-Ionel Ciucă – Partidul Național Liberal
– Hunor Kelemen – Uniunea Democrată Maghiară din România
– Cristian-Vasile Terheș – Partidul Național Conservator Român
– Ion-Marcel Ciolacu – Partidul Social Democrat
– Silviu Predoiu – Partidul Liga Acțiunii Naționale
– Ludovic Orban – Forța Dreptei
– Sebastian-Constantin Popescu – Partidul Noua Românie
– Alexandra-Beatrice Bertalan-Păcuraru – Partidul Alternativa pentru Demnitate Națională

Candidați independenți:
– Călin Georgescu
– Mircea-Dan Geoană
– Ana Birchall
– Cristian Diaconescu

Citește mai departe

EVENIMENT

Fosta șefă a Casei Unirea, clujeanca Mariana Cotoi, arestată pentru abuz în serviciu. Prejudiciu – 45 de milioane de lei

Publicat

cotoi

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție (DNA) – Secția de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și reținerea pentru 24 de ore, începând cu data de joi, 10 octombrie, față de Mariana Cotoi, fost director general al Societății Naționale „Casa Română de Comerț Agroalimentar UNIREA” S.A., pentru săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu dacă funcționarul a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit în formă continuată. Ulterior, Tribunalul București a dispus arestarea preventivă a acesteia pentru 30 de zile.

De asemenea, au mai fost reținute trei persoane fără calitate specială, administratori ai unor societăți comerciale, pentru săvârșirea infracțiunii de complicitate la abuz în serviciu dacă funcționarul a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit în formă continuată.

Exercitare cu rea credință a mandatului

Potrivit procurorilor DNA, în perioada ianuarie – decembrie 2023, inculpata Mariana Cotoi, prin încălcarea dispozițiilor legale, nu ar fi realizat o bună gestiune financiară pentru asigurarea legalității, regularității, economicității, eficacității și eficienței în derularea operațiunilor, exercitându-și cu rea-credință mandatul de director general, contrar intereselor societății și în lipsa oricărei prudențe și diligențe specifice unui bun administrator în ceea ce privește încheierea contractelor și derularea operațiunilor dintre S.N. „Casa Română de Comerț Agroalimentar UNIREA” SA, pe de o parte, și mai multe societăți comerciale, pe de altă parte.

Prejudiciu 45 de milioane de lei

”Astfel, inculpata Cotoi Mariana ar fi folosit „Casa Română de Comerț Agroalimentar UNIREA” S.A. ca un intermediar între societăți care acționau ca vânzător/cumpărător, creând astfel un circuit financiar care s-a dovedit a fi fictiv și care ar fi condus la prejudicierea societății comerciale de stat, iar prin aceste demersuri, inculpata ar fi păgubit Casa Unirea S.A. cu aproximativ 45.000.000 lei.
Cu titlu de exemplu, o societate comercială ar fi lansat o ofertă prin intermediul Casei Unirea SA pentru cumpărarea unei cantități de 116.250 bidoane ulei floarea soarelui 1L, ofertă acceptată de societatea comercială administrată de inculpatul M.V.A. care s-a oferit să vândă de 23.250 sticle de ulei floarea soarelui 1L.
La data de 14.08.2023 inculpata Cotoi Mariana ar fi aprobat tranzacțiile, ocazie cu care ar fi indicat să se practice un adaos comercial de 4%.
Astfel inculpatul M.V.A. ar fi emis două facturi către „Casa Română de Comerț Agroalimentar UNIREA” S.A. în valoare totală de 315.315 lei și având ca obiect cantitatea de 23.250 sticle de ulei floarea soarelui 1L, precum și avizele de însoțire a mărfurilor, deși societatea furnizoare nu deținea aceste mărfuri și nu efectuase livrările ce au făcut obiectul celor două avize de însoțire a mărfurilor.
Ulterior, deși niciun reprezentant al Casei Unirea nu ar fi recepționat mărfurile și nici măcar nu le-a văzut pentru a se asigura cu privire la realitatea operațiunii, inculpata Cotoi Mariana ar fi confirmat operațiunile prin semnarea celor două facturi și a avizelor de însoțire a mărfurilor aferente, și chiar ar fi emis două declarații de conformitate privind salubritatea produselor”, precizează procurorii DNA care efectuează acte de urmărire penală și față de alte persoane.

Cine este Mariana Cotoi

Mariana Cotoi (fostă Maier) a fost membră a PSD Cluj și a fost numită în fruntea Casei Unirea în anul 2022 de fostul ministru al Agriculturii, Petre Daea.

Cotoi este absolventă a Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV) Cluj-Napoca, iar printre funcțiile deținute s-au numărat și cea de secretar de stat în cadrul Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației în Guvernul Ludovic Orban.

Aceasta a mai lucrat ca director în cadrul Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) Cluj, la Direcția de Agricultură și Alimentațue Cluj, dar și în consultanță.

Cotoi declara anul trecut că societatea pe care o conducea intenţina să cumpere un abator și o fabrică de pro­cesare, dar și să des­chidă un magazin în care se vor comercializa produse agroalimentare româneşti.

Casa de Comerţ Agroalimentar Unirea SA este o companie naţională înfiinţată în ianuarie 2019 cu un capital social capital social de 93 de milioane de lei (circa 19 milioane euro), din bugetul de stat, cu scopul de a va­lo­rifica producţiile agricole primare.

De asemenea, Cotoi a lucrat și la firma Ben&Ben controlată de omul de afaceri clujean Ioan Bene, cercetat și el într-un dosar de corupție.

Citește mai departe

EVENIMENT

UPDATE. Fată de 13 ani, lovită de o mașină pe o stradă din Turda. Care este starea ei de sănătate

Publicat

turda

O fată de 13 ani a fost lovită, joi, de o mașină, pe Calea Victoriei din Turda, anunță ISU Cluj.

Aceasta a fost preluată de către echipajul SMURD și transportată la spital.

”La o primă evaluare, victima era conștientă, dar prezenta multiple traumatisme”, au spus pompierii.

Poliția Cluj despre accident

Polițiștii au precizat că accidetul fost înregistrat pe strada Calea Victoriei din municipiul Turda iar din primele cercetări efectuate la fața locului a rezultat că, un bărbat, de 46 de ani, care circula cu autoturismul înspre municipiul Câmpia Turzii, ar fi accidentat o minoră de 13 ani, aflată în traversarea părții carosabile prin loc neamenajat.

”În urma impactului, minora a necesitat îngrijiri medicale de specialitate.

Testarea conducătorului auto cu aparatul etilotest a indicat rezultat negativ.

În cauză se efectuează cercetări pentru stabilirea tuturor împrejurărilor”, au precizat polițiștii.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax