ADMINISTRAȚIE
Emil Boc: 16 arbori din 18 de pe strada Universității rămân pe loc. 2 vor fi relocați

Primarul Emil Boc a anunțat că, în ceea ce privește situația arborilor de pe strada Universității, decizia Primăriei Cluj-Napoca este de a păstra 16 din cei 18 arbori, doi urmând să fie relocați în toamnă pe alt amplasament.
Acesta a precizat că existau două păreri diferite, una a proiectantului care viza relocarea unor arbori și cealaltă a societății civile și a unor experți, care susțineau păstrarea arborilor.
În luarea deciziei s-a ținut cont de schimbările climatice și de efectele copacilor ca absorbanți de noxe.
”Orașul a împărtășit urbanismul verde, parte a strategiei Clujului”, a spus Boc.
De asemenea, s-a ținut cont de vârsta și sănătatea copacilor de pe strada Universității, iar arborii răspund exigențelor de a fi păstrați.
”Sunt doi copaci cu rădăcini adânci și este un risc pentru relocarea lor”, a argumentat primarul.
Astfel, concluzia acestuia este că arborii de pe strada Universității rămân pe loc și vor fi păstrați pe stradă.
”Propunerea Primăriei este să păstrăm toți copacii maturi, 16 dintre cei 18 existenți, iar 2 copaci mai mici vor fi relocați, de pe latura Continental. Acest lucru ne permite să refacem aliniamentul străzii, cum a gândit inițial proiectantul”, a spus Emil Boc.
Acesta a spus că nu se justifică relocarea copacii, pentru că reduc poluarea aerului și îmbunătățesc sănătatea oamenilor, reduc stresul locuitorilorși conectează oamenii cu natura.
”Decizia Primăriei este păstrarea celor 16 arbori maturi și relocarea celor 2 la toamnă pe un alt amplasament și plantăm 31 de arbori noi în zona Universității. Cei doi arbori vor fi scoși cu un utilaj special”, a explicat Emil Boc.
Primarul a susținut că trebuie reconectat orașul cu natura pentru a crește calitatea vieții.
Aleg copacul
”Între alininiamentul perfect și un copac care asigură umbră aleg copacul”, a mai apus Boc.
Conform edilului, la Cluj-Napoca se va aplica regula expusă de un specialist olandez: 3-30-300.
”Orice persoană să vadă de la fereastră 3 arbori, 30% să fie coronament de copaci în cartier, iar distanța până la cel mai apropiat parc public sau spațiu verde să fie de 300 de m”, a mai explicat Emil Boc.
Arhitectul care a proiectat amenajarea străzii Universității și Kogălniceanu, Macalik Arnold, a declarat pentru Cluj24 că proiectanții nu vor face altceva decât să respecte decizia municipalității și, în consecință, se va reface proiectul ținând cont de păstrarea celor 16 arbori.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

EVENIMENT
Nelu Varga (finanțator CFR Cluj), după câștigarea cupei: Sunt MÂNDRU de băieți, îi așteaptă primele

CFR Cluj a câștigat prima Cupă după o pauză de 9 ani și va merge în preliminariile Europa League. Nelu Varga, omniabsentul finanțator, a spus că le va da băieților primele promise.
Acum, echipa va încerca să se califice în grupele Europa League și va ținți titlul în sezonul următor.
Nelu Varga (finanțator CFR Cluj), după câștigarea cupei: Sunt MÂNDRU de băieți, îi așteaptă primele
„Mă bucur din suflet, pentru băieți, dar mai ales pentru Dan Petrescu, care trece prin momente teribile. Este victoria lui!
Un nou început, acum rămâne să ne calificăm in grupele Europa League, iar la anul, am zis, atacam titlul cu si mai mare avânt.
Sunt mândru de băieți, îi așteaptă primele! Ce am promis e sfânt!”, a spus Ioan Varga, pentru GSP.
„Cu băieții, cu Deac și Camora, urmează să am o discuție la terminarea campionatului să vedem ce e mai bine pentru ei și pentru club. Încă nu am luat o decizie. Vedem, s-ar putea să aprob să rămână.
Dacă nu, le găsim un loc în conducere. Nu îi lăsăm de izbeliște, nu se pune problema asta. Sperăm să mai meargă un an împreună. Mă bucur pentru succesul de aseară, să le dea Dumnezeu sănătate, îi felicit pe băieți”, a mai spus Varga.

În data de 15 mai a.c., în jurul orei 13.00, Poliția municipiului Dej a fost sesizată despre faptul că Mureșan Marius, în vârstă de 37 de ani, ar fi plecat în Germania în cursul anului 2024, iar din luna ianuarie a anului 2025, familia nu ar mai fi reușit să stabilească legătura cu acesta.
SEMNALMENTE : Înălțime aproximativă – 1,83 m, greutate de circa 100 de kg, ochi căprui, păr șaten închis, tuns scurt, barbă tip cioc.
Bărbat de 37 de ani din Dej, DISPĂRUT în Germania. Dacă l-ați văzut, sunați la 112
Nu se cunosc detalii privind vestimentația acestuia.
Persoanele care pot furniza orice informaţii despre persoana plecată voluntar, sunt rugate să se adreseze celei mai apropiate unităţi de poliţie sau să apeleze gratuit numărul unic de urgenţă 112!
EDUCATIE
VIDEO FOTO. Mașina solară a studenților UTCN, gata de start. Prinde peste 100 km/h. Va participa la un concurs în Australia

Solis, mașina electrică, alimentată cu energie solară, construită de studenții UTCN, va participa, în luna august, la concursul Bridgestone World Solar Challenge în Australia. Vehiculul a fost prezentat, joi, la UTCN HUB, în fața conducerii universității și a sponsorilor.
Mașina studenților clujeni va străbate peste 3000 de km prin deșertul australian, startul urmând să fie dat în 24 august în orașul Darwin, din nord, iar linia de finish va fi în orașul Adelaide, situat în sudul continentului.
”Vom conduce zilnic între orele 8-17”
Studentul Raymond Nemeth, unul dintre piloții echipei, a declarat că noul model al mașinii solare a fost construită având la bază principiul eficienței absolute.
”Am refăcut caroseria complet, am completat suprafața de panouri solare. Vom conduce zilnic între orele 8-17, vom campa în deșert, în corturi.
Bugetul echipei pentru participarea la această competiție este de peste 250.000 de euro, acoperit de sponsori, dar mai avem nevoie de bani.
Este nu doar un test de inginerie ci și unui de disciplină și spirit de echipă”, a spus Nemeth.
Conducerea UTCN sprijină în fiecare an acest proiect
Prof. Ștefan Breban, unul dintre coordonatorii echipei, a spus că este a 5-a variantă a vehiculului cu care se va merge în Australia.
”Un astfel de proiect permite creșterea nivelului de încredere și de prestigiu al școlii românești”, a spus acesta.
Prorectorul UTCN, Daniela Popescu, a declarat la rândul său că echipa trebuie să viseze că va fi câștigătoare în Australia, să nu se limiteze doar la a participa.
”Conducerea UTCN sprijină în fiecare an acest proiect și vom continua și anul viitor. Noi suntem în rivalitate cu autovehicule solare unde se investesc de zece ori mai muți bani decât suntem noi capabili în Cluj, România în 2025 să investim”, a subliniat Popescu.
Viteză de peste 100 de km/h
Eric Lefter, team-manager-ul echipei, a declarat pentru Cluj24 că mașina solară are trei roți și funcționează cu o baterie de 3 Kw/h.
”Vehiculul are o lungime de 5,3 m, o lățime de 1,4 m și poate prinde o viteză de 100-110 km/ h. Suprafața acoperită de panourile fotovoltaice este de 5,8 mp”, a precizat Lefter.
În perioada următoare, Solis va fi scoasă în teren și testată pe un circuit de karting, iar în luna iulie va fi trimisă în Australia.

Cea mai mare flotă de Bolt și Uber din Cluj-Napoca a fost închisă, joi, de ANAF. Mai mult, aceasta e cu conturile blocate până la terminarea inspecției Serviciului de Investigare a Criminalității Economice de la IPJ Bihor și ITM Cluj.
Pe surse, Cluj24 a aflat că 468 de șoferi ride-sharing au, de astăzi, aplicațiile blocate până la finalizarea anchetei.
Cea mai mare flotă de Bolt și Uber din Cluj-Napoca a fost ÎNCHISĂ, joi, de ANAF
Șoferii de pe platformele Uber și Bolt din Cluj-Napoca au anunțat un protest de amploare pentru zilele de 1 și 2 iunie 2025. Aceștia intenționau să își suspende activitatea timp de 48 de ore, în semn de nemulțumire față de condițiile actuale de lucru și politicile companiilor de ride-sharing.
„Fraților și surorilor, până când mai acceptăm bătaia asta de joc?
Suntem tratați ca niște simpli executanți de comenzi. Ni se cere să livrăm servicii premium la preț de nimic. Uber și Bolt își cresc profiturile pe spatele nostru, în timp ce nouă ne rămân firimiturile.
Tarifele scad. Comisioanele cresc. Costurile explodează.
Noi punem mașina, timpul, nervii, combustibilul, și la final suntem tot noi cei care ieșim în pierdere.
Asta nu mai e colaborare.
E exploatare.
Dar adevărul e simplu: fără noi, aplicațiile nu au valoare.
Fără noi, pasagerii nu se mișcă din loc.
Noi suntem motorul.
E momentul să ne trezim.
Să nu mai fim duși cu zăhărelul, să nu mai acceptăm tarife de mizerie. Să arătăm că suntem uniți și conștienți de valoarea noastră.
—
1 și 2 IUNIE
Toți șoferii OFFLINE timp de 48 de ore.
Fără curse. Fără profit pentru ei. Fără compromisuri.
—
Nu mai porni motorul pentru 1 leu/km real.
Nu mai alimenta o platformă care te stoarce și te lasă gol.
Stăm pe loc – ca să putem merge mai bine mai departe”, propunea un șofer, preluat de Clujenii.