Connect with us

ANUNȚURI PUBLICE

E.ON propune soluții inovatoare de energie pentru un viitor mai sustenabil și mai verde, prin reducerea amprentei de carbon

Publicat


Printr-o serie de proiecte, produse și soluții inovatoare de energie menite să reducă emisiile de carbon, E.ON își propune să îmbunătățească viața oamenilor pentru un viitor mai sustenabil, aliniindu-se astfel eforturilor derulate la nivel european de grupul E.ON SE. Clima se schimbă rapid, iar peste 70% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră sunt legate de energie. În consecință, compania este atentă la aceste schimbări, concentrându-se pe furnizarea soluțiilor pentru decarbonizarea lumii energetice.

· Până în 2030, compania își propune reducerea cu 50% a emisiilor de carbon aferente energiei vândute, iar până în 2050 obiectivul este să reducă aceste emisii la zero;

· Prin gesturi și lucruri simple, clienții pot contribui și ei la crearea acestui viitor verde;

· E.ON susține ecoturismul în România și devine partener în proiectul Via Transilvanica;

„Afacerile noastre sunt ghidate de sustenabilitate”

În campania de comunicare lansată la finalul săptămânii trecute https://yo-utu.be/WUkio_e3zpU, E.ON aduce exemple concrete de implicare în comunitate, pentru un viitor mai verde și mai sustenabil pentru noi toți. Împreună cu clienții săi și prin soluții inovatoare de energie puse la îndemâna acestora, E.ON își propune să creeze o lume a energiei mai verde, astfel încât până în 2030 să înjumătățească emisiile de carbon aferente energiei vândute și până în 2050 să reducă aceste emisii la zero.

„Afacerile noastre sunt ghidate de sustenabilitate. Asta înseamnă că atunci când luăm decizii avem în vedere în mod expres impactul pe termen scurt și lung asupra resurselor. Și mai înseamnă să luăm în calcul nevoile generației prezente și să anticipăm nevoile generațiilor viitoare. Astfel, venim în întâmpinarea clienților cu produse și soluții inovatoare de energie cu impact redus în amprenta de carbon“, a declarat Claudia Griech, Director General Adjunct al E.ON România.

Factura electronică este un prim exemplu de promovare a sustenabilității, peste 500 000 de clienți ai E.ON din România au optat pentru acest tip de factură, efectul fiind salvarea de la defrișare a sute de copaci anual. Astfel, cu un gest mic și un minim efort, doar prin activarea facturii electronice, clienții noștri pot contribui la crearea unui viitor mai verde.

„Asistentul virtual, Ioana, este un alt pas pe drumul digitalizării”

Un viitor mai verde depinde de fiecare dintre noi, de gesturile mici pe care putem să le facem în fiecare zi: să nu irosim hârtia, să stingem lumina pe timp de zi sau să închidem apa la robinet când ne spălăm pe dinți. Toate acestea, deși mărunte, pot avea un impact mare asupra mediului. În acest sens E.ON a demarat proiectul #100 de idei pentru planetă, care vine cu soluții simple și la îndemâna oricui pentru un stil de viață mai sustenabil.

Pentru facilitarea comunicării de la distanță platforma E.ON Myline dispune acum de noi funcționalități. Prin crearea unui cont E.ON Myline, clienții au acces non-stop la informații privind contractul de energie, istoric facturi, plăți și consum, pot transmite indexul autocitit și au acces la ofertele și promoțiile E.ON, fără a se mai deplasa la magazinele E.ON.

Asistentul virtual, Ioana, este un alt pas pe drumul digitalizării și implicit al sustenabilității. Printr-un simplu apel telefonic se pot obţine simplu şi rapid informații legate de sold, confirmare plată sau se poate transmite indexul autocitit fără a fi nevoie de interacţiunea cu un operator servicii clienți.

Mai mult, E.ON își propune ca, până la finalul anului 2020, să reducă cu 40% consumul de hârtie folosită pentru activitățile interne și în relația cu clienții. De aceea se are în vedere, în curând, renunțarea parțială la contractele tipărite și oferirea unei alternative prin digitalizarea semnăturii și stocarea contractelor într-un cloud la care clientul să aibă acces permanent. În acest fel va fi redusă nu doar cantitatea de hârtie folosită ci și amprenta de carbon prin economisirea de carburant care ar fi fost necesar pentru expedierea documentelor prin curierat sau poștă.

„Sustenabilitatea înseamnă și soluții inovatoare de energie care ajută clienții”

Cel mai recent pas în ceea ce privește promovarea unui stil de viață sustenabil este susținerea proiectului de ecoturism Via Transilvanica, în calitate de Partener pentru Sustenabilitate. Acest proiect promovează turismul verde și este unic în țara noastră, constând în amenajarea unui traseu de 1.000 km, practicabil la picior, călare sau pe bicicletă, care străbate România de la Putna la Drobeta Turnu Severin. Cu sprijinul E.ON România, traseul de drumeție Via Transilvanica va crește cu încă 100 km până la finalul acestui an, prin marcarea, trasarea și amenajarea acestora.

Mai mult decât atât, compania își propune să extindă acest drum cu alți 100 km, implicând și consumatorii în acest demers – pentru fiecare factură electronică E.ON activată fiind susținută amenajarea unui metru pe Via Transilvanica, 100.000 facturi electronice activate însemnând 100 km în plus pentru Via Transilvanica, drumul care unește.

Sustenabilitatea înseamnă și soluții inovatoare de energie care ajută clienții – începând cu cei casnici și întreprinderi mici până la producători mari și orașe întregi – să utilizeze energia mai eficient, să producă propria energie regenerabilă și, astfel, să reducă amprenta de carbon.

Astfel, E.ON a dezvoltat soluţii inovatoare de eficientizare a consumului de energie. E.ON Life este soluția completă de încălzire cu o centrală termică în condensare, acţionată prin intermediul unui termostat inteligent, de la distanţă, care permite reducerea consumului cu până la 30%. Acesta permite unei familii de 4 persoane să reducă CO2 cu 600 kg anual, ceea ce echivalează aproximativ cu emisiile de carbon generate de coacerea a 100.000 de covrigi. Aparatele de aer condiţionat de ultima generaţie, la pachet cu servicii tehnice post-montare, reprezintă soluţia E.ON Cool pentru zilele toride.

„Panourile fotovoltaice pot asigura până la 70% din cantitatea de energie necesară unei gospodării”

E.ON susține și proiecte de e-mobility, punând la dispoziția posesorilor de autovehicule electrice sau hibrid până la finele anului 2020, prin proiectul NEXT-E, 19 stații de încărcare rapidă amplasate pe rutele de transport european. O altă soluţie ecologică este E.ON Drive care oferă stații de încărcare compatibile, de asemenea, cu orice mașină electrică sau hibrid.

Contoarele inteligente sunt un alt element important care contribuie la sustenabilitate. Acestea asigură transparența costurilor și pot reduce consumul de energie în același timp. Până la acest moment E.ON a instalat 4,4 milioane de contoare inteligente în toată Europa. În România, în ultimii ani au fost instalate la consumatori circa 320.000 de contoare inteligente, iar până în 2028 ţinta companiei este montarea a aprox. 397.000 de contoare.

Panourile fotovoltaice – montate pe acoperișuri pot asigura până la 70% din cantitatea de energie necesară unei gospodării, reducând amprenta de carbon cu 1.500 kg, adică echivalentul generat de 4.500 de ture de spălare la mașina de spălat, oricât de economică ar fi ea. E.ON Solar Home este soluția completă de panouri fotovoltaice, montate pe orice tip de acoperiş sau la sol, prin care consumatorul devine un mic producător de energie verde, își reduce factura de electricitate și protejează în același timp mediul. Recent, un nou produs de electricitate a fost pus la dispoziția clienților, E.ON Green Home, care oferă energie electrică 100% din surse regenerabile.

„Instalarea noului sistem de iluminat a dus la scăderea poluării”

O altă inițiativă menită să contribuie la eficientizarea consumului de energie este dezvoltarea conceptului „smart village” în localităţile rurale din România. Astfel primul proiect al E.ON a fost finalizat în judeţul Arad, la Frumuşeni, unde mii de locuitori ai comunei beneficiază de un sistem de iluminat public inteligent, bazat pe tehnologie LED care înseamnă o reducere substanţială a consumului de energie electrică şi, desigur, o economie semnificativă la bugetul local. Instalarea noului sistem de iluminat a dus la scăderea poluării rezultate în urma consumului anual de energie de la 630 kg CO2 la 190 kg CO2. Proiectul a fost ulterior replicat în peste 25 de comunități rurale.

Angajamentul companiei în ceea ce privește decarbonizarea în sectorul utilităților electrice a fost recunoscut încă o dată la nivel internațional, E.ON situându-se la acest capitol printre primele 10 dintre cele mai influente 50 de companii de utilități electrice din lume, conform Electric Utilities Benchmark, elaborat de către World Benchmarking Alliance (WBA).

Grupul german E.ON este unul dintre liderii pieţei de energie, având în România o prezenţă consolidată de-a lungul a 15 ani. Companiile-fanion ale grupului sunt Delgaz Grid şi E.ON Energie România, acestea desfăşurând activităţi de distribuţie, respectiv de furnizare a energiei şi a soluţiilor energetice pentru circa 3,2 milioane de clienţi.

CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ACTUALITATE

Electrica anunță finalizarea cu succes a primei etape a fuziunii prin absorbție a celor trei companii de distribuție a energiei electrice din cadrul Grupului

Publicat

Electrica anunță finalizarea cu succes a primei etape a fuziunii prin absorbție a celor trei companii de distribuție a energiei electrice din cadrul Grupului, care, de la 1 ianuarie 2021, au devenit Distribuție Energie Electrică Romania SA (DEER).

Fuziunea prin absorbție a societăților de distribuție a energiei electrice din cadrul Grupului Electrica a fost aprobată de principiu de către Consiliul de Administrație al Electrica S.A. în ședința din data de 27 mai 2020, hotărârea fiind un pas important în planul de implementare a Strategiei Grupului pentru perioada 2019-2023.

DEER va opera 198.988 km de linii electrice, în 18 județe

Prin fuziunea Societății de Distribuție a Energiei Electrice Transilvania Nord S.A, a SDEE Transilvania Sud și a SDEE Muntenia Nord, noua companie Distribuție Energie Electrică Romania va opera 198.988 km de linii electrice, în 18 județe, din trei zone geografice ale țării, reprezentând 40,7% din teritoriul României și va deservi peste 3,8 milioane de utilizatori.

Astfel, Grupul Electrica a parcurs un pas important prin care se adaptează cerințelor consumatorilor, oferindu-le servicii care să acopere nevoile tot mai diversificate ale acestora.
“Prin implementarea fuziunii celor trei societăți de distribuție din cadrul Grupului se vor obține beneficii pe termen mediu și lung pentru toate părțile interesate. Este un proiect major care ne va permite eficientizarea costurilor, în paralel cu accelerarea digitalizării principalelor procese de business, precum și îmbunătățirea performanței operaționale în vederea creșterii calității serviciilor oferite”, a declarat Corina Popescu, Director General Electrica SA.

„La nivel regional, vor exista optsprezece sucursale”

DEER este responsabilă pentru distribuția energiei electrice în următoarele județe: Cluj, Maramureș, Satu Mare, Sălaj, Bihor, Bistrița-Năsăud, Brașov, Alba, Sibiu, Mureș, Harghita, Covasna, Prahova, Buzău, Dâmbovița, Brăila, Galați și Vrancea.

La nivel regional, vor exista optsprezece sucursale, cu sediile în: Cluj-Napoca, Oradea, Baia Mare, Satu Mare, Bistrița, Zalău, Brașov, Sibiu, Alba Iulia, Târgu Mureș, Miercurea Ciuc, Sfântu Gheorghe, Ploiești, Brăila, Galați, Buzău, Târgoviște și Focșani.

Obiectivele principale ale strategiei definite pentru segmentul de distribuție au în vedere optimizări pe trei dimensiuni: performanța operațională, calitatea serviciilor și optimizarea costurilor la consumatorul final.

La acestea se adaugă și direcțiile strategice pe termen lung, axate pe dezvoltarea modelului de afaceri, coroborat cu pregătirea rețelelor de distribuție pentru a face față provocărilor tranziției energetice.

Din anul 2014 până în prezent, Grupul Electrica a devenit cel mai mare investitor în modernizarea și retehnologizarea rețelelor de distribuție a energiei electrice, cu un total de 4,39 miliarde lei investiți.

Grupul Electrica este un jucător-cheie pe piața de distribuție și furnizare a energiei electrice din
România, precum și unul dintre cei mai importanți jucători din sectorul serviciilor energetice.
Grupul Electrica oferă servicii la circa 3,8 milioane de utilizatori și are o arie de cuprindere națională cu organizare în trei zone pentru distribuția energiei electrice: Transilvania Nord, Transilvania Sud, Muntenia Nord, și pe cuprinsul întregii țări pentru furnizarea energiei electrice și pentru întreținere și servicii energetice.

Din iulie 2014, Electrica este o companie cu capital majoritar privat, listată pe bursele de valori din
București și Londra. Electrica este singura companie românească listată din domeniul distribuției și furnizării energiei electrice din România.

Mai multe informații despre Grupul Electrica pot fi găsite pe site-ul companiei: www.electrica.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Campionii industriei Smart City în România, 2020

Publicat

Asociația Română pentru Smart City a organizat duminică, 20 decembrie 2020, cea de-a 5-a ediție a Smart City Industry Awards, evenimentul de premiere a oamenilor, instituțiilor și companiilor care au contribuit la dezvoltarea comunităților din România în acest an plin de provocări.

Deși, pentru prima dată în cei 5 ani de existență, evenimentul s-a desfășurat în mediul online, gala SCIA a reușit, și de această dată, să reunească cei mai importanți actori ai industriei de Smart City din România, europarlamentari, primari de mari municipii, CEO ai unora dintre cele mai mari companii de pe piața națională sau reprezentanți ai mediului academic.

Câștigătorii celor 10 premii speciale ale Asociației Române pentru Smart City:

1. Premiu special pentru contribuția adusă României și pentru viziunea de dezvoltare a mobilității inteligente din Europa

Câștigător: Adina Vălean, Comisar European pentru Transporturi

2. Best Smart City Project/ Cel mai bun proiect smart city

Câștigător: Primăria Sectorului 4, București, Primar Daniel Băluță

3. Mayor of the Year / Primarul Anului 2020

Câștigător: Emil Boc, Primarul Municipiului Cluj-Napoca

4. CEO of the Year

Câștigător: Andrei Militaru, CEO Network One Distribution

5. Most Active Member of the Year / Cel mai activ membru

Câștigător: Dell Technologies, Valentina Frângu, Sales Manager

6. Best Smart Village Project / Cel mai bun proiect Smart Village

Câștigător: Primăria Municipiului Ciugud

7. Partner of the year/ Partenerul anului 2020

Câștigător: Institutul pentru Libertate și Democrație, Președinte Cristian David

8. Best Smart City Company/ Cea mai bună companie Smart City

Câștigător: UiPath

9. City Manager of the Year/ Administratorul Public al anului 2020

Câștigător: Dorin Apahidean, administratorul public al Municipiului Turda, județul Cluj

10. Best Mass Media Supporter

Câștigători: Ziarul Bursa și Business Review

11. Smart City Ambassador

Câștigător: Mihai Chirica, primarul Municipiului Iași

Câștigătorii celor 6 categorii premiate de juriul SCIA 5 (detaliile complete ale proiectelor se găsesc pe www.scia.ro):

1. Best Smart Mobility Project – Primăria Municipiului Turda, Primar Cristian Octavian Matei, pentru proiectul ”Transport în comun 100% electric în Municipiul Turda”

2. Best Smart Governance Project – Autoritatea pentru Digitalizarea României, Președinte Sabin Sărmaș, pentru proiectul ”Platforma Software Centralizată pentru Identificare Digitală – PSCID”

3. Best Smart Economy Project – Oracle, pentru proiectul ”Oracle for Start-Ups”

4. Best Smart Environment Project – Continental Automotive România, CEO Christian von Albrichsfeld, pentru proiectul ”Sistem Inovativ de Generare a Energiei la sediul automotive din Timișoara”

5. Best Smart Living Project – Primăria Câmpia Turzii, Primar Dorin Nicolae Lojigan, SecurifAI, CEO Valeriu Filip și Orange România pentru proiectul ”Sistem de securitate pe bază de inteligență artificială în Municipiul Câmpia Turzii”

6. Best Smart Citizen Project – Auchan România și Leroy Merlin pentru proiectul “Unități de Suport Medical – Bucureștii Noi și Cluj Sala Polivalentă”

Social Innovators Awards – o categorie creată special în contextul pandemiei Covid-19

● Asseco SEE pentru implementarea proiectului ”Semnătura Digitală” în cadrul Primăriei Sectorului 4 al Capitalei
● Smart Infrastructures – Sixense, CEO Mariana Gârștea, pentru proiectul ”Servicii de proiectare, execuție lucrări si servicii de monitorizare pentru urmărirea comportarii in timp a construcției pentru obiectivul de investiții Stadionul Național de Rugby Arcul de Triumf”
● Asociația Descoperă Constanța – Campania ”SOS Constanta – Helpline”
● Hospice Casa Speranței pentru campania ”#Facem loc și pentru ei”
● Up România pentru introducerea primelor carduri din România cu plata pe bază de recunoaștere facială
● Vegacomp Consulting – ”Radiografia proiectelor Smart City din România”
● Act For Tomorrow pentru programul „Acţionăm pentru Ape – A.P.A”
● E-Government Solutions pentru sprijinul acordat administrațiilor publice din România pe perioada pandemiei de COVID-19

Mai multe detalii despre campionii SCIA 2020, puteți citi aici: https://scia.ro/campionii-industriei-smart-city-romania-2020/

Zeci de prieteni și parteneri au fost alături de ARSC la această ediție aniversară, exprimându-și aprecierea și urând un călduros ”La mulți ani!” evenimentului. Invitații speciali ai SCIA 5 au fost: Andrei Carabelea, Primarul Municipiului Piatra Neamț City, Ivan Vuković, Primarul Orașului Podgorița, Capitala Muntenegrului; Radu Puchiu, Co-Fondator, H.appy Cities; Maria Țoghină, jurnalist, Radio România; Francesco D'Ambrosio, Managing Partner Daco Energy; Constantin
Tomescu, expert Smart Governance; Cornel Bertea Hanganu, Fondator `Școala fără Șomeri`; Zorina Plesca, CEO Enjoy Marketing; Alexandru Coita, CEO Ganes; Raul Apostoiu, consilier local, Consiliul Local al Municipiului Sibiu și David Coyne, CEO EasyDo Digital Technologies.

Partenerii evenimentului: Dell Technologies, Orange România, Network One Distribution, Asseco SEE, Up România, ArcelorMittal, Sixense, BMF Group, Dewatering & Silent Piling.

Parteneri suport: Asociația Comunelor din România (ACOR), Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB), Asociația de Fibră Optică din România (AFOR), Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), Asociația pentru Educație Antreprenorială, Asociația pentru Tehnologia Informației și Comunicații din România (ATIC), Asociația Inginerilor Constructori Proiectanți de Structuri (AICPS), Asociația Națională a Antreprenorilor.

Parteneri media: Bursa, Business Review, Agerpres, Jurnalul de Afaceri, Revista Cariere, Economistul, Financiarul, Trenchless România, Mașini și Utilaje, Matek, Cluj24, Ziua de Vest, Vocea Olteniei.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Bucuria shoppingului rămâne aceeași! Program special de Crăciun și de Revelion al magazinelor și restaurantelor din Iulius Mall Cluj

Publicat

De sărbători, Iulius Mall Cluj vine cu un program adaptat. Astfel, dacă te-ai transformat în ajutorul lui Moș Crăciun și nu reușești să termini cumpărăturile la timp, poți vizita magazinele și în Ajun, iar pregătirile pentru Revelion le poți face tot la Iulius Mall.

Atmosfera de poveste, kilometri de ghirlande strălucitoare, mii de globulețe colorate, sute de premii și experiențe inedite sunt ingredientele necesare pentru un Crăciun magic și le găsești pe toate la Iulius Mall Cluj. Tot de aici poți alege și cele mai inspirate cadouri pentru cei dragi și bunătăți pentru masa de sărbători.

Program de sărbători

Însă, dacă pe 24 decembrie 2020 încă mai faci cumpărături, magazinele sunt deschise între orele 10.00 – 18.00, iar hipermarketul Auchan funcționează în intervalul orar 07.00 – 18.00. În prima zi de Crăciun, pe 25 decembrie, cu toții ne bucurăm de clipe frumoase în familie, iar magazinele din Iulius Mall Cluj și hipermarketul Auchan vor fi închise. De pe 26 până pe 30 decembrie, se dă startul la shopping și relaxare între orele 10.00 – 21.00, inclusiv pentru hipermarketul Auchan.

Finalul de an implică și pregătirile pentru noaptea de Revelion, care pot fi făcute și în ultima zi din 2020, la Iulius Mall Cluj, în intervalul orar 10.00 – 18.00. Tot pe 31 decembrie, hipermarketul Auchan va fi deschis între orele 07.00 – 18.00. Magazinele vor fi închise în prima zi din 2021. Începând cu 2 ianuarie, toate locațiile revin la programul obișnuit din această perioadă: 10.00 – 21.00, dar hipermarketul Auchan va reveni la orarul 07.00 – 21.00 de pe 3 ianuarie.

De asemenea, dacă îți dorești să te bucuri de atmosfera festivă de pe terasele cafenelelor și restaurantelor de la Iulius Mall Cluj, trebuie să știi că și acestea au un program special. Mai multe detalii pe pagina de facebook Iulius Mall Cluj Napoca și pe www.iuliusmall.com/cluj/!

În continuare, până pe 23 decembrie, dacă faci două achiziții de minimum 150 de lei fiecare, din două magazine diferite din Iulius Mall Cluj, în aceeași zi, vei fi premiat instant cu vouchere de cumpărături.

Iulius Mall Cluj are grijă ca bucuria Crăciunului să rămână aceeași și anul acesta!

Vezi și MESAJE de CRĂCIUN: Urări de Sărbători pentru cei dragi. SUTE de mesaje frumoase și felicitări haioase

Citește mai departe

ANUNȚURI PUBLICE

Militarii MApN intră în lupta cu noul coronavirus, sprijinind direcțiile de sănătate publică din România

Publicat

Ministerul Apărării Naționale a anunțat că va pune la dispoziția direcțiilor de sănătate publică din țară, în perioada următoare, aproximativ 600 de militari pentru a sprijini eforturile de combatere a efectelor provocate de pandemia de coronavirus.

„Militarii vor îndeplini sarcini de operatori call-center, pentru realizarea de anchete epidemiologice, precum și de operatori calculator, pentru completarea bazelor de date care se întocmesc în cadrul acțiunilor de combatere a pandemiei de COVID-19”, a transmis Biroul de Presă al MApN.

DSP-urile trebuie să facă o solicitare, în vederea obținerii colaborării

Operațiunea a început marți, 15 decembrie, militarii acționând în 24 de județe din România, printre care și Cluj.

După cum a declarat MApN, colaborarea cu direcțiile de sănătate publică se realizează în baza unor protocoale instituționale, la solicitarea acestora.

 

Biroul presă

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate