Connect with us

EVENIMENT

Două fetiţe, accidentate pe trecerea de pietoni, în Cluj-Napoca

Publicat


femeie trecere pietoni accident sofer

Două fete au fost lovite, miercuri, pe trecerea de pietoni, într-o intersecţie din Cluj-Napoca.

„La data de 3 ianuarie a.c., în jurul orei 14.45, polițiștii au fost sesizați despre un accident rutier produs la intersecția dintre strada Ciocârliei și Strada Fabricii.

Din primele verificări efectuate la fața locului, polițiștii au constatat că, un bărbat, de 57 de ani, din Cluj-Napoca, care conducea un autoturism dinspre strada Fabricii, ar fi accidentat două minore, de 12 și 15 ani, aflate în traversarea părții carosabile pe trecerea pentru pietoni.

Pentru investigații suplimentare, cele două minore au fost transportate la spital.

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ.

În cauză se efectuează verificări pentru stabilirea tuturor circumstanțelor în care a avut loc evenimentul și luarea măsurilor legale”, informează IPJ Cluj.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ECONOMIE

Workshop ABSL la Cluj-Napoca: Digitalizarea și tehnologizarea SCHIMBĂ piața muncii la nivel local și național

Publicat

Asociația Business Service Leaders în România (ABSL) a organizat la Cluj-Napoca workshop-ul cu tema „Industria serviciilor pentru afaceri ține pasul cu schimbările din mediul socio-economic”, la care au participat peste 100 de specialiști din industria locală.

„În cadrul acestui eveniment, companiile au discutat despre efectele ultimelor modificări legislative și fiscale asupra pieței muncii, modul în care se transformă spațiile de lucru. Unul dintre cele mai importantante subiecte de pe agenda întâlnirii a fost cel legat de tehnologie în contextul pieței muncii.

Workshop ABSL la Cluj-Napoca: Digitalizarea și tehnologizarea SCHIMBĂ piața muncii la nivel local și național

Îmbinarea Inteligenței Artificiale generative cu toate celelalte tehnologii și automatizarea muncii ar putea adăuga până la 3,5 puncte procentuale anual la creșterea productivității. Cu toate acestea, angajații vor avea nevoie de sprijin pentru a dobândi noi competențe, în timp ce unele meserii/posturi se vor schimba semnificativ.

„În industria noastră, unde resursa umană este esențială, estimăm că până în 2030, 60% dintre necesitățile unui job se vor axa pe abilitati precum creativitatea, munca în echipă, proactivitatea, adaptabilitatea și cunoștințele digitale, fiind căutați în special angajații cu profil tehnic sau economic”, explică Ciprian Dan, Președinte ABSL.

Serviciile HR, financiare și de achiziții sunt cel mai frecvent oferite de către companiile din industria serviciilor de afaceri din Cluj, potrivit raportului ABSL de la finalul anului trecut, Evoluția angajaților care oferă aceste servicii este strâns corelată cu evoluția tehnologiei, acest aspect oferind numeroase perspective de dezvoltare profesională.

„Serviciile financiare vor avea un trend ascendent”

Cei care doresc o carieră în HR, în industria serviciilor de afaceri, vor avea tot mai multă nevoie de competențe digitale avansate. O serie de procese precum recrutarea, managementul beneficiilor, evaluarea performanțelor angajaților și remunerația acestora urmând să fie aproape complet automatizate.

Serviciile financiare vor avea un trend ascendent, iar acest lucru va determina o creștere a numărului de angajați din acest domeniu. În următorii ani, cererea pentru analiști financiari specializați în analiza datelor (BIG Data) va lua amploare.

Serviciile de achiziții vor fi din ce în ce mai automatizate în viitor, de la previziuni și analize de piață, la managementul furnizorilor și al contractelor.  Se estimează în continuare o creștere a cererii pentru specialiști în domenii precum inteligența artificială și securitatea cibernetică, implicit o dezvoltare continuă a competențelor specialiștilor din aceste domenii.

„Continuăm să recrutăm un spectru larg de joburi cu specializări pe finanțe, IT, marketing, inginerie. Ne așteptăm sa creștem cu aproximativ 10% în acest an, în Cluj. Inteligenta artificială va avea un impact asupra unor  slujbe, dar nu ne așteptăm să ducă la creșterea șomajului, si asta pentru că apar în permenanță joburi noi la care poate nici nu ne gândeam în urmă cu câțiva ani.

„În viitorul apropiat, 9 din 10 locuri de muncă vor necesita competențe digitale”

Observăm acest trend în ultimii ani, când deși tehnologile precum RPA  și machine learning au eliminat multe slujbe, rata șomajul nu a fost niciodată atât de mică (atât la nivel de Europa cât și în Romania).”, spune Adrian Dincă, HR Director Vertiv.

Conform Institutului Național de Statistică, nevoia de forță de muncă înalt calificată este foarte mare, astfel că între 2018-2030 va exista o creștere cu 60% a numărului de persoane calificate. 42% din orele de muncă vor fi efectuate cu ajutorul automatizării / digitalizării și 1 din 2 angajați va avea nevoie de o reconversie profesională.

„Se estimează că, în viitorul apropiat, 9 din 10 locuri de muncă vor necesita competențe digitale. Învățarea pe tot parcursul vieții și perfecționarea digitală continuă vor juca un rol important. La Genpact oferim angajaților o mulțime de resurse de învățare, prin intermediul platformei interne Genome, aceștia având acces la peste 700 de abilități diferite, dintre care 150 în zona digitală. Aproximativ 40% dintre angajații din România au finalizat aceste module în 2023”, spune Corina Câmpean, Cluj Site Leader, Genpact Romania.

Conform raportului ABSL, majoritatea companiilor (77%) au înregistrat rezultate mai bune în 2023 față de 2022, în timp ce creșterea numărului de angajați a fost de 10% în ultimii doi ani.

Dacă reușim să integrăm inteligența artificială în dezvoltarea produselor cu cea mai mare pondere în industria noastră (servicii financiare, IT și HR, achiziții) oferite de peste 65% din companiile respondente conform ultimului studiu ABSL) putem menține România într-o poziție competitivă în regiune”, spune Cătălin Iorgulescu, Vice-Președinte ABSL.

Aproximativ 200.000 de angajați lucrează în prezent în industria serviciilor pentru afaceri, din care aproximativ 10% se află în Cluj și se estimează că numărul acestora va crește cu 10% până la finalul acestui an”, se arată în comunicatul ABSL.

Citește mai departe

EVENIMENT

CFR Cluj-Dinamo, 4-0. O repriză a doua de vis pentru clujeni

Publicat

CFR Cluj a întâlnit-o pe Dinamo, vineri seara în Gruia, într-un meci din etapa a 27-a a Superligii de fotbal. Ambele echipe veneau după victorii în etapa trecută. CFR învinge clar cu 4-0 după o primă repriză mai chinuită. Golurile au fost marcate de Bîrligea (min.52), Muhar (min.68) și Otele (min.79 și 82).

Echipe de start:

CFR Cluj (4-3-3): R. Sava – Cr. Manea, Boben, Ajeti, Camora – Muhar, Keita, Tachtsidis – C. Deac, Bîrligea, Otele
REZERVE: Hindrich, Bălgrădean, Mogoș, Abeid, M. Ilie, Aussi, Filip, Fica, Avounou, Serebe, Michael
ABSENȚI: Kresic, El Kaddouri (accidentați)
ANTRENOR: Adrian Mutu

CFR Cluj-Dinamo, 4-0. O repriză a doua de vis pentru clujeni

DINAMO (3-4-3): Golubovic – Edgar Ie, Velkovski, Patriche – Moura, Gnahore, Pavicic, Bordușanu – Ilic, Abdallah, Goncalo
REZERVE: Railean, Began, Selmani, D. Irimia, Neagu, Bani, Grigore, Al. Irimia, N. Roșu, Costin
ABSENȚI: Politic, Amzăr, Milanov, Homawoo(accidentați)
ANTRENOR: Zeljko Kopic

Stadion: „Dr. Constantin Rădulescu (Cluj)
Arbitru: Andrei Florin (Târgu Mureş)
Asistenți: Alexandru Vodă (Alba Iulia), Mihăiță Necula (Bucureşti)
Arbitru VAR: Sebastian Colţescu (Bucureşti). Asistent VAR: Iulian Dima (Bucureşti)

Dinamo începe curajos, cu un pressing insistent, CFR încearcă să iasă din apărare cu pase de-a latul terenului, multe și mărunte dar ineficace.

Prima ocazie și singura a bucureștenilor vine în min.12, când șutul din careu al lui Bordușanu este apărat de Sava.

În min.22, Velkovski era să-și dea autogol la un șut centrare a lui Manea.

În min.37, Tachtsidis are o șansă de gol, dar lovitura sa de cap se duce pe lângă.

În min.41, Otele scapă spre poartă dar este blocat de Edgar.

Cea mai mare ocazie a clujenilor vine în min.44 când Tachtsidis preia excelent un balon în careu dar șutul său din unghi trece puțin pe lângă poartă.

Repriza a doua a fost de altă factură. Deși Dinamo a început cu aceeași energie, CFR apus stăpânire pe joc, fe fondul epuizării combustibilului bucureștenilor. Ca atare, firesc, au venit și golurile.

În min.52, Bîrligea înscrie pentru 1-0 ca un veritabil atacant, după pasa excelentă a lui Tachtsidis.

În min.68, Muhar înscrie cu o lovitură de cap pentru 2-0, după cornerul executant de Deac.

În min. 79 înscrie și Otele pentru 3-0 pentru ca după numai 3 minute să ducă scorul la 4-0. Dacă la 6 ocazii, Otele înscrie de două ori, e un raport acceptabil.

Victorie reconfortantă pentru clujeni, care o egalează la puncte pe Rapid, care va juca sâmbătă.

Citește mai departe

EVENIMENT

ATENȚIE la înșelăciuni! Pățania unei clujence. Cum procedați când sunteți victima unei tentative de FRAUDĂ. Ce spune POLIȚIA

Publicat

Inteligența artificială, atât de promovată în ultima vreme, este precum cardinalul Richelieu, adică face și bine și rău. Sau, altfel spus, binele făcut îl face rău, iar răul făcut îl face bine. O dată cu dezvoltarea AI, s-au multiplicat exponențial și posibilitățile de fraudă cibernetică. Una dintre cele mai la modă metode este „spoofing-ul”.

În ultima perioadă au crescut tot mai mult tentativele de fraudă și atacurile de tip phishing – de la conturi false pe rețele de socializare, la e-mailuri, SMS-uri, apeluri sau chiar fake news care încurajează aceste inițiative.

Ce este „spoofing-ul”?

Această metodă implică un apel de pe un număr aparținând unei bănci prin care un așa-zis angajat al bănci vă anunță că vi s-a aprobat un credit și are nevoie de la dvs. de unele date pentru confirmarea identității. De aici încolo e simplu.

Caz concret al unei clujence: aceasta a primit, miercuri, un apel prin care era anunțată că creditul solicitat de ea cu o zi înainte,  atenție, cu doar o zi înainte, la ora 14.28, la o sucursală a ING din București, a fost aprobat. Pentru ca bani să i se vireze în cont, ea trebuia să comunice anumite date personale pentru confirmarea identității.

„Persoana care m-a sunat avea un puternic accent moldovenesc de dincolo de Prut. Mi s-a părut suspectă insistența lui. I-am spus că nu am solicitat niciun credit de la ING, cu atât mai mult cu cât nu sunt clientă a băncii.

„Pe fundal se auzea zgomot de call center”

Atunci, interlocutorul a insistat să-i comunic anumite date personale pentru a verifica cine s-a substitut persoanei mele. Mi-am ieșit din sărite și chiar am urlat la el, pentru că efectiv nu mă lăsa să vorbesc. Și-a dat inclusiv un nume și-mi cerea să mă calmez și să nu-l mai ameninț cu Poliția că el este angajat al ING și n-are ce să-i facă.

Pe fundal se auzea zgomot de call center, deci punerea în scenă era bine regizată. I-am închis și am verificat numărul de pe care am fost sunată. Surpriză! Era un număr al băncii ING. Am sunat și, după lupte seculare cu robotul, am reușit să intru în legătură cu un consultant „uman”.

I-am explicat pățania, m-a întrebat dacă cel care m-a sunat avea accent moldovenesc, de unde am dedus că mai primiseră reclamații, ceea ce mi s-a și confirmat. Mi-a cerut CNP-ul, moment în care m-am aricit, însă mi-a explicat că e doar ca să verifice dacă într-adevăr a fost solicitat un credit pe numele meu. A revenit cu un telefon și mi-a confirmat că nu există așa ceva.

Între cele două telefoane, am sunat și la Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică (DNSC) unde le-am prezentat cazul. Mi s-a spus că, într-adevăr, s-au înmulțit acest tip de fraude și în cazul în care am oferit anumite date personale din buletin ar fi bine să mă duc la evidența populației și să îl schimb”, ne-a spus clujeanca.

Ce spune BT

Banca Transilvania, și ea folosită de infractori pentru acest gen de fraude, a trimis următorul mail:

„În ceea ce privește campaniile de phishing sau scam, obiectivul răufăcătorilor este să aibă acces la banii din conturi. Pentru a face asta, ei încearcă să obțină credențialele tale (nume de utilizator/ID de logare și parolă) de la Internet și Mobile Banking, precum BT24 sau NeoBT.

Metoda cel mai des întâlnită în fraude este instalarea unor programe de Remote Access (acces de la distanță), de exemplu aplicația Any Desk.

Poți să cazi ușor într-o capcană online dacă dai click pe aceste reclame sau link-uri din e-mail-uri false.

Dacă ai dat click, este bine să știi că următorul pas este, în multe situații, primirea unui apel prin care ți se va prezenta opțiunea de instalare a programului Any Desk pe telefonul mobil. Asta le oferă acces la toate datele din telefonul tău.

După ce au obținut accesul la date, ei pot iniția plăți și transferuri.

De multe ori, aceștia revin după o lună impersonând banca sau autoritățile locale și încearcă o nouă fraudă.

Este doar una dintre metode, însă o altă metodă este apelul tradițional, numit și spoofing.

Răufăcătorii sună de pe numerele de call center BT (sau ale subsidiarelor BT) și anunță, de exemplu, aprobarea unui credit pentru care au nevoie de datele tale personale – printre care și datele cardului pentru a face viramentul. Obiectivul de a obține datele personale este îndeplinit și aici.

Recomandările noastre:

– Dacă îți este promis un câștig rapid printr-o investiție sau acceptarea unei moșteniri, cu siguranță este o fraudă.

– Trebuie să fii atent la link-uri. Link-urile false nu au URL scurt și nici uzual.

– Nu oferi nimănui datele cardului, credențiale (nume de utilizator, ID de logare, PIN, parole) sau orice dată cu caracter personal care îți aparține ție sau persoanelor apropiate.

Poți sesiza orice acțiune suspectă către colegii noștri la 0264 308 028 sau *8028”, scrie în mailul BT.

Ce spune Poliția

Am contactat și Poliția pentru a obține un punct de vedere legat de acest tip de înșelăciune.

„Vă rugăm să fiți extrem de vigilenți și să nu vă lăsați păcăliți de apeluri sau mesaje frauduloase!
Modul de operare „spoofing”!

Noua metodă utilizată de infractori implică transmiterea unor mesaje, prin e-mail sau SMS, aparent trimise de către instituții bancare de încredere cu privire la o plată suspectă făcută de persoana vătămată.

Într-un astfel de context, mai multe persoane, inclusiv din Cluj-Napoca, au fost contactate de diverse persoane care s-ar fi prezentat drept angajați ai departamentului antifraudă, din cadrul unor instituții bancare din România.

„Instituțiile bancare nu vă vor solicita niciodată informații personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS”

Apelurile sunt, de obicei, efectuate de pe numere de telefon similare cu cele ale unităților bancare.
Apelantul pretinde că există o plată suspectă și solicită informații personale, datele de pe card și codul de securitate pentru a anula acea tranzacție.

Este important să rețineți că instituțiile bancare nu vă vor solicita niciodată informații personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS!

De asemenea, trebuie să verificați întotdeauna autenticitatea apelurilor sau mesajelor primite, în special atunci când sunt implicate sume mari de bani sau date sensibile.

Fiți prudenți și nu divulgați niciodată informații personale sau coduri de securitate către persoane necunoscute sau nesolicitate.

Dacă aveți orice îndoială cu privire la legitimitatea unui apel sau mesaj, contactați direct instituția bancară în cauză folosind numerele de contact oficiale.

Siguranța dumneavoastră financiară este prioritară!

Nu cădeți pradă răufăcătorilor și rămâneți vigilenți în fața tentativelor de fraudă!

Mai multe detalii găsiți aici sau aici”, a comunicat IPJ Cluj.

Ce spune DNSC

Iată, în continuare, răspunsul primit de clujeancă de la DNSC:

„Acest mod de operare, denumit „Vishing”, este un atac prin care se urmărește obținerea unor date personale sau bancare ale dumneavoastră, care să fie ulterior utilizate în alte atacuri, motiv pentru care vă rugăm să nu dați curs unor asemenea solicitări. Având în vedere că autorii dețin numărul dumneavoastră de telefon, este posibil ca în viitor să vă apeleze sub un alt pretext dar cu același scop de a obține date bancare sau personale.

Totodată, dacă atacatorul cunoștea numele dumneavoastră, vă rugăm să analizați ce date despre dumneavoastră sunt disponibile în mediul online (de exemplu: platforme de socializare, cont Linkedin, etc). și să încercați să le eliminați.

De asemenea, vă aducem la cunoștință că autorii au posibilitatea de a folosi tehnologii de spoofing a numerelor de telefon, apelul către dumneavoastră putând fi inițiat, în mod aparent, inclusiv de la numărul de apel al băncii.

Pentru o mai bună însușire a regulilor de bază privind securitatea cibernetică, Directoratul vă recomandă următoarele:1. Citiți cu atenție link-urile ce urmează a fi accesate precum și conținutul mesajelor. Acestea pot conține erori în exprimare sau greșeli gramaticale.2. Nu accesați link-urile conținute în mesaje/email-uri provenite de la persoane/domenii ce nu vă sunt cunoscute.3. Înainte de a introduce informații personale pe un website/aplicație, asigurați-vă că vă aflați pe un domeniu/aplicație legitim.4. În cazul în care ați introdus deja date personale pe astfel de domenii/aplicații, recomandăm schimbarea de urgență a parolelor.5. Fiți precaut în privința solicitărilor legate de furnizarea informațiilor personale și financiare. Instituțiile și companiile nu vor solicita astfel de informații.6. Contactați imediat banca, dacă știți că ați răspuns unor astfel de solicitări și ați furnizat detalii bancare în aceste condiții.7. Fiți sceptic cu privire la ofertele ce sună prea bine pentru a fi adevărate.Pentru mai multe recomandări puteți accesa următorul ghid cu privire la aceste tipuri de atac, AICI.”

De ce mai trebuie să țineți cont?

Dacă numărul de pe care sunteți sunat apare pe site-ul unei bănci, atunci este clar că poate fi vorba de o tentativă de înșelăciune, asta pentru că acele numere trecute pe site sunt doar pentru primire apeluri. În momentul în care un operator al băncii sună pe cineva, apare un cu totul alt număr, fapt verificat de Cluj24.

Dacă nu reușiți să luați legătura prin telefon cu un operator al băncii, din cauza încăpățânării robotului, cel mai bine este să vă deplasați la o sucursală și să discutați problema față în față, pentru a verifica dacă nu v-a fost cumva substituită identitatea.

De asemnea, Poliția mai recomandă să depuneți plângeri dacă aveți o cât de mică bănuială că ați fost victima unei înșelăciuni.

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Se DEMOLEAZĂ sau doar se modernizează McDonald’s-ul de la Minerva

Publicat

Restaurantul McDonalds de la Minerva, în cartierul clujean Mănăștur a avut întâlnire, zilele trecute, cu buldoexcavatorul. Se demolează sau doar se modernizează?

McDonalds Minerva este primul din rețea deschis în Cluj-Napoca, la sfârșitul anilor 90, când primar era Gheorghe Funar. Ulterior a devenit și primul McDrive din oraș.

FOTO. Se DEMOLEAZĂ sau doar se modernizează McDonald’s-ul de la Minerva

Văzând agitația din zonă și prezența utilajelor, vecinii se întreabă dacă restaurantul se demolează sau e vorba doar de o modernizare?

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax