ACTUALITATE
DOCUMENT: Textul DECRETULUI prin care președintele Iohannis a declarat STARE DE URGENȚĂ
Președintele Iohannis a emis, luni, decretul prin care instituie starea de urgență în România pentru o perioadă de 30 de zile ca urmare a pandemiei de coronavirus și a insistat că aplicarea măsurilor pe care le-a inclus în decretul care instituie starea de urgență se face gradual. Iată textul decretului:
”Decret privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României
Având în vedere evoluția situației epidemiologice internaționale determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 la nivelul a peste 150 de țări, în care aproximativ 160.000 de persoane au fost infectate și peste 5.800 au decedat, precum și declararea „Pandemiei” de către Organizația Mondială a Sănătății, la data de 11.03.2020,
Luând în considerare experiența țărilor grav afectate de evoluția virusului și măsurile care au avut impact pozitiv în limitarea răspândirii acestuia și care au vizat acțiuni în planul sănătății publice, concomitent cu limitarea sau întreruperea activităților socio-economice neesențiale, dar mai ales îngrădirea exercitării unor drepturi și libertăți fundamentale, fără de care celelalte acțiuni desfășurate nu ar fi putut avea efectul scontat,
În contextul măsurilor adoptate la nivelul statelor europene, în principal cele limitrofe, dar și cele cu comunități mari de cetățeni români, din care 12 state au adoptat măsuri speciale prin instituirea unor stări excepționale în scopul prevenirii răspândirii comunitare a infecției,
Luând act de evoluția situației epidemiologice pe teritoriul României și de evaluarea riscului de sănătate publică pentru perioada imediat următoare, care indică o creștere masivă a numărului de persoane infectate cu coronavirusul SARS-CoV-2,
Ținând cont de faptul că neluarea unor măsuri urgente, cu caracter excepțional, în domeniul social și economic, pentru limitarea infectării cu coronavirusul SARS-CoV-2 în rândul populației ar avea un impact deosebit de grav, în principal asupra dreptului la viață și, în subsidiar, asupra dreptului la sănătate al persoanelor,
Subliniind necesitatea instituirii stării de urgență pentru diminuarea efectelor negative asupra economiei cauzate de măsurile adoptate la nivel național și internațional pentru combaterea răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2,
În considerarea faptului că elementele sus-menționate definesc un context excepțional care nu putea fi previzionat, care vizează interesul public general și care constituie o situație extraordinară, ce impune măsuri excepționale,
Ținând cont de faptul că restrângerea exercițiului unor drepturi nu trebuie să afecteze substanța lor, ci să urmărească un scop legitim, să fie necesară într-o societate democratică și să fie proporțională cu scopul urmărit,
Văzând Hotărârea CSAT nr. 30/2020 privind necesitatea instituirii stării de urgență și planul de acțiune la instituirea stării de urgență,
Având în vedere propunerea Guvernului de instituire a stării de urgență,
În temeiul prevederilor art. 93 alin. (1), ale art. 100 din Constituția României, republicată și ale art. 3 și art. 10 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu și regimul stării de urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 453/2004, cu modificările și completările ulterioare,
Președintele României
decretează:
Art. 1. – Se instituie starea de urgență pe întreg teritoriul României, pe o durată de 30 de zile.
Art. 2. – Pentru prevenirea răspândirii COVID-19 și realizarea managementului consecințelor, raportat la evoluția situației epidemiologice, pe durata stării de urgență este restrâns exercițiul următoarelor drepturi, proporțional cu gradul de realizare al criteriilor prevăzute de art. 4 alin. (4):
a) libera circulație;
b) dreptul la viață intimă, familială și privată;
c) inviolabilitatea domiciliului;
d) dreptul la învățătură;
e) libertatea întrunirilor;
f) dreptul de proprietate privată;
g) dreptul la grevă;
h) libertatea economică.
Art. 3. – În scopul prevăzut la art. 2 se stabilesc măsurile de primă urgență cu aplicabilitate directă și imediată prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 4. – (1) În scopul prevăzut la art. 2 se stabilesc măsurile de primă urgență cu aplicabilitate graduală, prevăzute în anexa nr. 2.
(2) Măsurile de primă urgență cu aplicabilitate graduală prevăzute la pct. 1-7 din anexa nr. 2 se dispun de ministrul afacerilor interne sau de înlocuitorul legal al acestuia, cu acordul prim-ministrului, prin ordonanță militară.
(3) Măsurile de primă urgență cu aplicabilitate graduală, prevăzute la pct. 8 din anexa nr.2 se dispun de către Ministerul Afacerilor Interne, prin ordin al secretarului de stat, șef al Departamentului pentru Situații de Urgență sau înlocuitorul legal al acestuia.
(4) Măsurile de primă urgență cu aplicabilitate graduală se dispun potrivit alin. (2) și (3) potrivit evaluării realizate de Comitetul Național pentru Situații de Urgență, cu acordul prim-ministrului, pe baza următoarelor criterii:
a) intensitatea transmiterii intracomunitare a COVID-19;
b) frecvența apariției unor focare într-o zonă geografică;
c) numărul de pacienți critici raportat la capacitatea sistemului sanitar;
d) capacitatea și continuitatea asigurării serviciilor sociale și de utilități publice pentru populație;
e) capacitatea autorităților publice de a menține și asigura măsuri de ordine și siguranță publică;
f) măsurile instituite de alte state cu impact asupra populației sau situației economice a României;
g) capacitatea de asigurare a măsurilor pentru punere în carantină;
h) apariția altor situații de urgență.
(5) Conducerea aplicării măsurilor stabilite prin ordonanțele militare sau prin ordinul prevăzut la alin.(3) revine Ministerului Afacerilor Interne.
Art. 5. – (1) Coordonarea integrată a măsurilor de răspuns cu caracter medical și de protecție civilă la situația de urgență generată de COVID-19 se realizează de către Ministerul Afacerilor Interne, prin Departamentul pentru Situații de Urgență, în colaborare cu Ministerul Sănătății și cu celelalte instituții implicate în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc.
(2) Măsurile dispuse pentru prevenirea COVID-19 ca urmare a hotărârilor Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență sunt aplicabile și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 6. – Conducătorii autorităților publice, ai celorlalte persoane juridice, precum și persoanele fizice au obligația să respecte și să aplice toate măsurile stabilite prin prezentul decret și prin ordonanțele emise de ministrul afacerilor interne.
Art. 7. – Instituțiile sprijină structurile Ministerului Afacerilor Interne, la solicitarea acestuia, în îndeplinirea misiunilor, conform legislației în vigoare.
Art. 8. – Prezentul decret se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I și intră în vigoare la data publicării.
Art. 9. – Prezentul decret se transmite Parlamentului în vederea exercitării atribuției prevăzute de art. 93 alin. (1) din Constituție.
PREȘEDINTELE ROMÂNIEI
KLAUS-WERNER IOHANNIS
ANEXA nr. 1
MĂSURI DE PRIMĂ URGENȚĂ CU APLICABILITATE DIRECTĂ
Capitolul I – Domeniul ordine publică
Art. 1 – Poliția Locală se subordonează operațional Ministerului Afacerilor Interne.
Art. 2 – Serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor se subordonează operațional unităților teritoriale de poliție, care stabilesc activitățile de sprijin pe care acestea le execută.
Art. 3 – Serviciile voluntare de pompieri (situații de urgență) se subordonează operațional unităților teritoriale pentru situații de urgență, care stabilesc responsabilitățile și modul de acțiune al acestora.
Art. 4 – Serviciile publice de ambulanță se subordonează…
Citește DOCUMENT: Textul complet al DECRETULUI prin care președintele Iohannis a declarat STARE DE URGENȚĂ pe Alba24.ro
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
CLUJ24 TV
VIDEO. Remus Lăpușan (PSD Cluj): Marcel Ciolacu a venit în fața românilor cu un program foarte coerent de guvernare (PE)
Candidatul PSD Cluj la Camera Deputaților, Remus Lăpușan, a declarat la podcastul Contraste de pe Cluj24 realizat de Florin Danciu, că președintele PSD, Marcel Ciolacu, candidat social-democrat la Președinția României, a venit în fața românilor cu un program foarte coerent de guvernare.
”Sunt foarte multe lucruri care s-au realizat în ultima perioadă și eu cred că trebuie să fim foarte atenți la ce alegeri facem. Pentru că nu cred că e chiar așa de ușor să conduci România sau să fii președintele României sau să fii prim-ministru României. (…) Noi, cei din PSD, și președintele Marcel Ciolacu ne-am întâlnit cu sindicatele, cu cetățenii, au fost întâlniri cu patronatele, cu tot felul de structuri din zona economică și așa mai departe.
Și candidatul PSD a venit în fața românilor cu un program foarte coerent de guvernare. Adică, în programul respectiv se regăsește fiecare categorie socială, fiecare zonă care trebuie să fie reprezentată și în Parlament, dar să fie reprezentată și de președinte, pentru că președintele este președinte pentru toți români. A venit cu niște chestiuni foarte coerente”, a spus Lăpușan.
Acesta susține că un element important al proiectului PSD este cel care privește reindustrializarea României și că este nevoie de o creștere economică bazată pe producție nu pe consum.
CMF 11240017
CFR Cluj l-a transferat pe Louis Munteanu la începutul acestui sezon dar deja există interes pentru el din partea unor echipe de afară.
Cu 5 goluri în 12 meciuri pentru CFR Cluj și evoluții spectaculoase pentru România U21, Louis Munteanu e pe radarul mai multor cluburi din străinătate. Iar clujenii l-ar putea vinde în iarnă.
Îl VINDE CFR Cluj pe Louis Munteanu? Nelu Varga: Există ceva interes
Cumpărat pentru 2,3 milioane de euro, Louis Munteanu ar putea fi vândut pe o sumă mult mai mare. Pentru el există un interes de la VfB Stuttgart, locul 8 din Bundesliga. Nemții ar fi gata să ofere 8 milioane de euro, potrivit Fanatik. Dacă transferul se va realiza, CFR Cluj ar câștiga 5,3 milioane de euro în doar 6 luni.
Nelu Varga, finanțatorul lui CFR Cluj, a dezvăluit că Munteanu a atras atenția mai multor cluburi, dar orice negociere se va purta abia în iarnă, când se deschide perioada de transferuri.
„Da, există ceva interes pentru Louis Munteanu. Avem niște scrisori de intenție de la mai multe cluburi, pe niște sume foarte mari. Dar nu are rost să vorbim acum. Dacă e cazul, vom discuta în iarnă, când va fi perioada de transferuri”, a spus Nelu Varga.
Adus după despărțirea de Daniel Bîrligea, Louis Munteanu s-a integrat excelent la CFR Cluj. Are 5 goluri și o pasă de gol în 10 meciuri în Superligă, în timp ce în cele două meciuri din preliminariile Conference League nu are nicio reușită.
1.800.000 de euro e cota lui Louis Munteanu, potrivit transfermarkt.
Pentru efectuarea unor lucrări specifice la sistemul de transport al gazelor naturale de către compania Transgaz, Delgaz Grid este nevoită să sisteze temporar alimentarea cu gaz, miercuri, 6 noiembrie a.c., între orele 09.30 și 13.30, în localitățile Cășeiu, Coplean și Rugășești din județul Cluj.
Compania solicită consumatorilor să închidă toate focurile, iar după reluarea distribuției gazelor naturale să supravegheze modul de ardere a acestora timp de 30 minute.
În cazul în care simt miros specific de gaz, consumatorii sunt rugați să anunțe imediat dispeceratul de urgență al Delgaz Grid la unul dintre numerele de telefon: 0800.800.928 (număr gratuit, apelabil din principalele rețele de telefonie fixă și mobilă) sau 0265.200.928 (număr taxabil cu tarif local din rețeaua Telekom și cu tariful operatorului din toate celelalte rețele de telefonie).
Regretăm disconfortul creat și le mulțumim clienților pentru înțelegerea și sprijinul acordat pentru desfășurarea acestor lucrări.
Despre Delgaz Grid
Delgaz Grid, compania de distribuție din cadrul Grupului german E.ON, operează o reţea de gaze naturale de 25.800 km în 20 de judeţe din partea de Nord şi de Vest a României (Cluj, Bistrița-Năsăud, Maramureș, Satu Mare, Sălaj, Timiș, Arad, Bihor, Caraș-Severin, Hunedoara, Mureș, Sibiu, Alba, Harghita, Iași, Botoșani, Vaslui, Suceava, Neamț şi Bacău) şi o reţea de electricitate de peste 81.500 km în şase judeţe din Moldova: Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui, care deservesc 3,6 milioane de clienți.
De la intrarea pe piaţa locală, în anul 2005, E.ON a investit 2,3 miliarde de euro în principal pentru modernizarea reţelelor de gaze naturale şi electricitate şi a virat către stat impozite şi taxe de 3,4 miliarde de euro
ECONOMIE
INVESTIȚII publice și private de peste 4 miliarde de EUR în infrastructură și PROIECTE majore de reconversie urbană la Cluj
Investiții publice în proiecte de infrastructură de peste 3 miliarde de EUR, și private de peste 1 miliard de EUR în dezvoltări majore de reconversie urbană, noi fabrici și cel mai mare volum de dezvoltare comercial și hotelier din țară: 250.000 mp și 600 de camere sunt principalele concluzii ale dezbaterii ”Cluj-Napoca Real Estate Roundtable” organizate, luni, de Romania Property Club.
· Investiții majore în proiecte de infrastructură depășesc 3 miliarde de Euro (metroul cu o nouă finanțare, centura metropolitană și trenul metropolitan).
· Compania IULIUS a primit PUZ-ul pentru proiectul RIVUS de pe fosta platformă Carbochim, o investiție care depășește 500 milioane de EUR.
· Cu o valoare a PIB-ului pe cap de locuitor de 24.900 EUR, Clujul are al doilea cel mai înalt nivel din țară.
· Cu aproximativ 250.000 mp de spații comerciale în dezvoltare și 75.000 mp în pregătire, Clujul reprezintă cel mai activ hub de retail de pe piața românească.
· Piața locală de office a cunoscut o revitalizare în 2024: s-au semnat tranzacții pentru 40.000 mp, inclusiv cea mai mare din afara Capiatlei: 8.500 mp.
· Sectorul industrial contorizează investiții de 350 de milioane de EUR în noi fabrici la Turda, Huedin și Săndulești.
· În contextul creșterii economice constante și a unei oferte noi slabe, Clujul rămâne cea mai scumpă piață rezidențială la nivel național cu un preț mediu de 3.230 de EUR/mp pentru apartamente noi, conform Imobiliare.ro.
· Sectorul hotelier are în lucru patru hoteluri de 3* și 4*, totalizând 600 camere noi până în 2027.
INVESTIȚII publice și private de peste 4 miliarde de EUR în infrastructură și PROIECTE majore de reconversie urbană la Cluj
Autoritățile au reușit să găsească o nouă sursă de finanțare de 2,2 miliarde de EUR pentru unul din cele mai așteptate proiecte de infrastructură: metroul. În 2031, 19 stații ar trebui să conecteze una din cele mai populate zone Florești/Gilău cu centrul orașului, platforma Emerson și cartierul Sopor. În această vară au debutat lucrările pentru centura metropolitană, un proiect de 1 miliard de EUR pentru 42 de km. Un alt proiect important în desfășurare este trenul metropolitan în valoare de 230 de milioane de EUR. Acesta ar trebui să conecteze toate suburbiile și platformele industriale, asigurând un acces rapid în centrul orașului pentru 17.000 de persoane.
Una din cele mai mari investiții imobiliare este proiectul de jumătate de miliard de EUR al Iulius pentru fosta platformă Carbochim de pe malul Someșului, care a primit recent aprobarea PUZ-ului. Proiectul RIVUS redă orașului 14 hectare de fostă platformă industrială ca proiect multifuncțional, oferind comunității accesul la râul Someș într-o manieră interactivă. Valorificarea râului a stat la baza conceptului arhitectural, de la designul fluid și focusul pe elementele naturale, până la principiile de sustenabilitate implementate. Iulius aduce prin acest proiect în premieră în România viziunea biroului de arhitectură olandez UNStudio, recunoscut la nivel mondial pentru proiecte emblematice precum Muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart, Lyric Theatre Complex din Hong Kong, metroul din Doha sau Podul Erasmus din Rotterdam.
„În acest an s-au semnat tranzacții de închiriere pentru 40.000 de mp”
Cu aproximativ 250.000 mp de spații comerciale în dezvoltare și 75.000 mp în pregătire, Clujul reprezintă cel mai activ hub de retail de pe piața românească. ”Încă din această etapă, noul proiect ajunge la un procent de 50% de parteneriate agreate pentru zona de retail, ce va avea 145.000 de mp închiriabili. RIVUS va aduce numeroase premiere în regiune: primul centru de arte performative și prima sală de spectacole integrate într-un proiect real-estate; primul Jumbo din Cluj – 8.000 mp; centre de entertainment pentru toate vâstele, inclusiv conceptul Hype Arena; cele mai noi tehnologii cinematografice, în premieră în regiune; fresh market; cea mai mare librărie din țară – 2.500 mp; cel mai variat mix de dining din regiune, cu peste 30 de restaurante și cafenele și o ancoră DIY” explică Sorin Guttman, Manager, RIVUS.
Piața locală de office a cunoscut o revitalizare în 2024 după o perioadă plină de provocări. În acest an s-au semnat tranzacții de închiriere pentru 40.000 de mp. Una din cele mai mari tranzacții de birouri la nivel național a fost semnată pentru o clădire din portofoliul Iulius: 8.500 de mp pentru o companie IT.
Sectorul industrial contorizează investiții semnificative în acest an, de aproximativ 350 de milioane de EUR. Germanii de la STADA au inaugurat recent o fabrică de medicamente în parcul industrial de la Arieș în urma unei investiții de 70 de milioane de EUR. Knauf Gips a obținut aviz favorabil pentru o nouă fabrică de gips-carton și profile metalice din Huedin, o investiție de 76 milioane de euro. Lasselsberger și-a anunțat intenția de a investi 200 de milioane de EUR într-o nouă unitate de producție la Săndulești.
„Cel mai mare volum de dezvoltare hotelier la nivel național”
În contextul creșterii economice constante (Clujul are o valoare a PIB-ului pe cap de locuitor de 24.900 EUR, al doilea cel mai înalt nivel din țară) și a unei oferte care nu ține pasul cu cererea, Cluj-Napoca este cea mai scumpă piață rezidențială la nivel național. Conform datelor Imobiliare.ro pentru luna septembrie 2024, prețul pentru apartamente noi a ajuns la o valoare de 3.230 EUR/mp, iar prețul mediu pentru toate apartamentele listate la vânzare este cu 75% mai mare față de media națională.
În domeniul hotelier, 2024 a marcat inaugurarea unui nou brand: Courtyard by Marriott a deschis pe piața clujeană un hotel de 4* cu 114 camere. Datele companiei de consultanță Est Hospitality arată o competiție serioasă din partea aparamentelor tip ”short-term rentals”, numărul înnoptărilor în hoteluri pentru 2023 fiind încă sub nivelul pre-pandemic. Cu toate acestea, finalizarea noului terminal al aeroportului Avram Iancu, un proiect de 80 de milioane de EUR, precum și un calendar bogat de evenimente culturale, de entertainment și sportive încurajează investitorii să plaseze capital în acest domeniu. Peste 600 de camere afiliate unor branduri internaționale sunt în dezvoltare, cu termen de finalizare 2027, reprezentând cel mai mare volum de dezvoltare hotelier la nivel național. Branduri precum Four Points by Sheraton sau Ibis Styles vor intra pe piața clujeană în următorii ani.
În aceste condiții, Cluj-Napoca și județul Cluj rămân unele dintre cele mai puternice hub-uri de business la nivel național, cu numeroase oportunități imobiliare.