Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Despre GUNOAIE. Cum facturează SUPERCOM la Cluj. Enigmaticele PUBELE dotate cu etichete RFID

Publicat


gunoi

Preluarea serviciilor de salubritate în Cluj de către Supercom, acum un an, a stârnit numeroase controverse. Sincope în ridicarea deșeurilor, modul în care se sortau reciclabilele de menajer, felul în care se manipulau containerele și cum erau lăsate în mijlocul drumului, au fost considerate „mici probleme” inerente fiecărui început, probleme care urmau să se regleze pe parcurs.

Timpul a trecut și problemele persistă. Departe de a fi rezolvate, chiar dacă bunăvoință există. Cel puțin așa reiese din întrebările pe care cetățenii Clujului le adresează factorilor de decizie prin intermediul nostru.

Despre GUNOAIE. Cum facturează SUPERCOM la Cluj. Enigmaticele PUBELE dotate cu etichete RFID

Ce sunt, de fapt, acele elemente care permit determinarea cantității de deșeuri dintr-un tomberon, așa numitele „etichete RFID”?

Identificarea prin radiofrecvență (RFID) se referă la un sistem fără fir format din două componente: etichete și cititoare. Cititorul este un dispozitiv care are una sau mai multe antene care emit unde radio și primesc semnale înapoi de la eticheta RFID.

Acum c-am lămurit și aspectul ăsta, iată, în continuare, câteva întrebări pe care le-am adresat companiei Supercom și răspunsurile primite:

1. Cum se face cântărirea deșeurilor în cazul contractelor care prevăd taxarea la kg?

„Cântărirea deșeurilor colectate de la utilizatorii serviciului de salubrizare are loc în momentul ridicării deșeurilor de autospecialele SUPERCOM S.A. prin intermediul cântarelor din dotarea acestora.

Autospecialele utilizate pentru colectarea deșeurilor sunt dotate cu sisteme omologate și verificate metrologic pentru cântărirea deșeurilor. Dacă din motive tehnice (condiții de pantă accentuate, lipsa RFID/recipient standardizat, lipsa semnalului GPS, defectarea rețelei, dereglări ce perturbă buna funcționare, erori umane, configurația drumului) nu se poate realiza cântărirea automat în momentul predării deșeurilor, stabilirea cantităților se face în regim paușal, conform prevederilor art. 42 alin. (8) din Legea 51/2006.

Determinarea cantităților individuale a avut la bază rapoartele de cântărire pe ruta de colectare comună a fiecărui autocompactor, conform programelor de colectare care conțin toți beneficiarii individualizați și alocați pe acea rută.

Când se vor introduce pubele dotate cu etichete RFID

După individualizarea cantităților generate de utilizatorii casnici contractați, s-a realizat ponderarea cantităților rezultate cu numărul de persoane contractate, deservite pe fiecare program de colectare , corelat cu indicele de generare.”

2. În momentul începerii derulării activității de colectare a deșeurilor de către Supercom la Cluj, se vorbea de tomberoane cu chip care să faciliteze această operațiune; când preconizați că se vor introduce acestea?

„SUPERCOM S.A. derulează în permanență campanii având ca obiect dotarea populației cu pubele dotate cu etichete RFID. În speranța asigurării unei operabilități sporite cu privire la activitatea de dotare a utilizatorilor cu recipiente standardizate, SUPERCOM a implementat două modalități pentru a îndeplini acest obiectiv.

O primă modalitate este reprezentată de furnizarea de recipiente purtătoare de etichete RFID. Cealaltă este reprezentată de etichetarea recipientelor aflate în proprietatea utilizatorilor prin deplasarea angajaților subscrisei la adresa utilizatorilor.

„Cantitățile facturate au la bază cântăririle efectuate de autospeciale”

Ambele modalități sunt oferite în mod gratuit utilizatorilor, prima fiind efectuată în mod alternativ pe toată raza județului Cluj, cea de a doua realizându-se în baza unei solicitări din partea utilizatorilor care dețin recipiente destinate colectării și doresc utilizarea acestora.”

3. Pe baza a ce se emit facturile către persoanele sau asociațiile care au încheiat contract ce prevede cantitatea de deșeuri și nu numărul de persoane?

„Indiferent de informațiile trecute în contractele încheiate cu utilizatorii, cantitățile facturate au la bază cântăririle efectuate de autospecialele SUPERCOM. Reiterăm aspectele menționate anterior în cuprinsul prezentului răspuns, astfel, atunci când din motivele amintite la punctul 1, nu este posibilă cântărirea individuală, cantitatea se determină paușal.

Astfel facturile emise pentru asociațiile de proprietari se emit cu cantitățile ridicate de la punctele gospodărești la care sunt arondate asociațiile de proprietari, iar facturile emise pentru persoane fizice au la bază cantitățile ridicate de la adresa menționată în contract.”

Nu ne rămâne decât să-i credem pe cuvânt și să așteptăm și rezolvarea celeilalte probleme, a personalului care golește tomberoanele pe jumătate și le lasă aruncate pe gazon ori în mijlocul  drumului. Dar asta deja ține de altceva, nu de etichetă…




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate