EVENIMENT
DESPĂGUBIRI pentru fiecare zi de întârziere la portarea numerelor de telefon. Proiect la ANCOM
Operatorii de telefonie fixă și mobilă vor fi obligați să plătească despăgubiri pentru fiecare zi de întârziere la portarea numărului de telefon sau de întrerupere a serviciilor de comunicații, dacă acestea sunt mai mari de o zi lucrătoare, sau dacă mutarea numerelor de telefon se face fără acordul acestora, scrie Alba24.ro.
Potrivit unui proiect publicat de ANCOM, sunt propuse despăgubiri de 10 lei/zi pentru abonații de telefonie mobilă și 5 lei/zi pentru prepay și telefonie fixă.
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a publicat joi, 22 decembrie, un proiect de decizie pentru stabilirea regulilor de acordare a unor despăgubiri abonaților afectați de nerespectarea obligațiilor legale privitoare la portabilitatea numerelor, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul portabilității numerelor.
Acordarea despăgubirilor
Potrivit proiectului, au fost identificate trei situații în care furnizorii trebuie să acorde despăgubiri:
– atunci când portarea s-a realizat după expirarea termenului de o zi lucrătoare de la data convenită pentru portare
atunci când întreruperea serviciului de comunicații electronice în timpul procesului de portare a depășit o zi lucrătoare
– atunci când portarea s-a realizat fără acordul abonatului
Procedura de solicitare și acordare a despăgubirilor
Soluția aleasă și implementată în proiect supus consultării este cea a acordării despăgubirilor în urma cererii transmise de către abonat.
Procesul de depunere a cererilor de despăgubire este facilitat prin includerea în proiect a cerinței ca furnizorii de servicii de comunicații electronice să pună la dispoziția abonaților modalități facile de transmitere a cererilor de despăgubire, inclusiv prin mijloace de comunicare la distanță în cazul în care acceptă primirea cererilor de portare și a cererilor de anulare prin astfel de mijloace.
Totodată, prin proiect ANCOM a propus un termen de 60 de zile de la data realizării portării în care persoanele îndreptățite pot depune solicitările care au ca obiect despăgubirile, fiind lăsată și posibilitatea furnizorilor de servicii de comunicații implicați de a stabili termene mai extinse.
De asemenea, pentru a asigura celeritatea procesului de acordare a despăgubirilor, a fost stabilit un termen de 30 de zile de la primirea cererii de despăgubire în care furnizorul are obligația de a o procesa și de a informa abonatul cu privire la: dreptul acestuia de a primi sau nu despăgubiri, cuantumul total al despăgubirilor la care are dreptul, modalitatea și termenul de acordare a despăgubirilor, indicând în plus, dacă este cazul, perioada de eșalonare.
Termenul de acordare a despăgubirilor este, de regulă, de cel mult 60 de zile de la primirea cererii de despăgubire însă, în plus, a fost prevăzută posibilitatea ca despăgubirile să poată fi acordate în mod eșalonat, pe o perioadă de maximum un an.
Despăgubirile pot fi acordate sub formă de reducere, inclusă distinct în factură, în cazul serviciilor pe bază de abonament. În cazul serviciilor cu plata în avans, furnizorii de servicii de comunicații electronice au posibilitatea de a acorda despăgubirile sub formă de credit.
Stabilirea furnizorului care acordă despăgubirea
Pentru ca procesul de solicitare și acordare a despăgubirilor să fie cât mai simplu pentru abonați, acestea ar trebui să fie acordate de către un furnizor desemnat în funcție de contextul cel mai favorabil acestora și având în vedere celeritatea procesului de solicitare și primire a despăgubirilor.
Prin urmare prin proiectul ANCOM se desemnează pentru fiecare situație pentru care se poate acorda despăgubiri un furnizor responsabil pentru aceasta. Acest furnizor nu este în mod necesar cel culpabil de nerespectarea obligațiilor legale privitoare la portabilitatea numerelor. De aceea, a fost stabilită posibilitatea furnizorului desemnat de a recupera o parte din/în totalitate sumele plătite abonaților cu titlu de despăgubire, de la furnizorul în culpă.
În situația în care portarea se realizează, pentru întârzierile survenite în cadrul proceselor de portare care depășesc o zi lucrătoare și pentru depășirea termenului de o zi lucrătoare de întrerupere a serviciului, furnizorul la care se va solicita despăgubirea este furnizorul acceptor (furnizorul la care se portează numărul), care este responsabil pentru derularea procesului de portare. Astfel, se păstrează principiul „one stop shop” conform căruia solicitantul portării are contact direct doar cu furnizorul acceptor în ceea ce privește desfășurarea procesului de portare.
O situație aparte este cea a declanșării unor procese de portare fără acordul abonatului care are dreptul de a solicita portarea, furnizorul la care trebuie depusă cererea de despăgubire în acest caz fiind cel care are rolul de furnizor donor în procesul de portare nesolicitat de abonat. În aceste situații este evident faptul că furnizorul la care trebuie depusă cererea de despăgubire nu este cel care a cauzat portarea abuzivă, întrucât cererea de portare este inițiată de către furnizorul acceptor.
Stabilirea cuantumului despăgubirilor
Proiectul prevede că despăgubirile trebuie acordate corespunzător cu numărul de zile de întârziere a realizării portării sau de întrerupere a serviciului, dacă acestea sunt mai mari de o zi lucrătoare, sau, în cazul portării fără acordul utilizatorului, cu numărul de zile în care numărul portat nu a fost activ în rețeaua furnizorului donor. Despăgubirea trebuie acordată pentru fiecare număr pentru care s-au manifestat situațiile respective.
Pentru calculul numărului de zile de întârziere, a fost precizat faptul că data convenită pentru portare este data comunicată abonatului de către furnizorul acceptor pentru realizarea portării, aferentă primului caz de portare validat dintr-un proces de portare.
Potrivit proiectului, valoarea despăgubirii stabilită pentru o zi reprezintă aproximativ 30% din venitul mediu lunar, la nivelul anului 2021, pentru fiecare categorie de servicii:
– telefonie mobilă pe bază de abonament (valoare despăgubire: 10 lei/zi)
– telefonie mobilă pe bază de cartelă preplătită (valoare despăgubire: 5 lei/zi)
– telefonie fixă (valoare despăgubire: 5 lei/zi)
Extinderea perioadei în care abonatul beneficiază de dreptul de portare
ANCOM a urmărit obținerea unui impact minim asupra furnizorilor participanți la procesele de portare și deconectare, astfel încât potențialele modificări care trebuie realizate de către aceștia procedurilor sau sistemelor IT să fie minime.
Soluția propusă asigură îndeplinirea obligațiilor legale fără a modifica substanțial procesul de deconectare a numerelor portate prevăzut în CTC, fiind revizuit numai termenul stabilit pentru inițierea procesului de deconectare, de la 5 zile la 35 de zile.
În interiorul acestui termen de 35 de zile furnizorii pot să inițieze oricând procesul de deconectare, însă cu respectarea dreptului de portare în 30 de zile de la încetarea contractului, acolo unde este cazul. Soluția oferă flexibilitate furnizorilor, întrucât aceștia pot alege să declanșeze toate cazurile de deconectare în BDC după expirarea celor 30 de zile în care abonații pot avea drept de portare sau să analizeze toate cazurile de încetare a contractului și să aștepte 30 de zile doar atunci când abonatul are drept de portare după încetarea acestuia.
Eliminarea posibilității perceperii unor tarife de portare de către furnizorii acceptori
Reglementările în vigoare prevăd că fiecare furnizor care originează apeluri trebuie să suporte propriile costuri asociate implementării portabilității numerelor.
Costurile de portare pentru fiecare număr pot fi recuperate de către furnizorul donor de la furnizorul acceptor în limitele prevăzute de Decizia nr. 144/2006 (4.64 euro pentru fiecare număr portat, în cazul portabilității numerelor geografice, numerelor independente de locație şi al numerelor nongeografice, altele decât cele pentru servicii de comunicații electronice destinate publicului furnizate la puncte mobile sau 2.13 euro în cazul numerelor nongeografice pentru servicii furnizate la puncte mobile).
ANCOM propune revizuirea acestor reglementări astfel încât referirile la posibilitatea perceperii unor tarife de portare abonaților să fie eliminate, în conformitate cu prevederile actuale din legislația primară.
Depunerea cererii de portare prin mijloace de comunicare la distanță
Având în vedere faptul că depunerea cererii de portare în formă electronică este o practică din ce în ce mai răspândită, cu efecte pozitive atât pentru utilizatori, cât și pentru furnizori, proiectul propune câteva completări referitoare la această situație.
Astfel, furnizorul acceptor poate primi cererea de portare prin mijloace de comunicare la distanță, în condițiile în care are mijloacele necesare de a realiza la distanță verificările care se impun înainte de acceptarea cererii de portare: dacă persoana care solicită portarea este titularul contractului de furnizare a serviciului sau reprezentantul legal al acestuia și dacă numărul pentru care se solicită portarea face obiectul contractului încheiat între abonat și furnizorul donor.
Aceste verificări sunt necesare pentru evitarea introducerii unor cereri de portare de către persoane care nu au acest drept, în contextul în care cererea de portare, din momentul în care este validată de furnizorul donor, reprezintă și o cerere de încetare a contractului încheiat cu acesta pentru serviciul furnizat prin intermediul numărului care urmează să fie portat.
Proiectul mai prevede că furnizorii care acceptă primirea de cereri de portare prin mijloace de comunicare la distanță vor avea obligația de a accepta primirea cererilor de anulare a portării într-un mod similar.
Sursa: Alba24.ro
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
Aberații de România
Primul an fără foc de ARTIFICII la Cluj-Napoca, la Revelionul Primăriei. Când și cum a luat primarul Emil Boc decizia
Primăria Cluj-Napoca a renunțat, începând din acest an, la tradiționalul foc de artificii organizat de Revelion la petrecerea din centrul orașului.
În Piața Unirii, unde clujenii și turiștii sunt invitați la concerte live și să ciocnească un pahar de șampanie sau un pahar de vin fiert, va avea loc doar un spectacol cu drone.
Primul an fără foc de ARTIFICII la Cluj-Napoca, la Revelionul Primăriei. Când și cum a luat primarul Emil Boc decizia
Decizia de a renunța la artificii este un gest de apreciere față de mediu, de animalele de companie și de animale, în general, a declarat marți Emil Boc, la Ziua Live.
“Arată că suntem capabili să sărbătorim fără a afectă mediul și animelele din preajma noastră. Tehnologia ne oferă șansa de a crea magie pe cer, fără să afectăm sau să distrugem ceea ce iubim… Cred că această abordare e una sănătoasă și reflectă vremurile în care trăim, chiar dacă unii nu îmbrățișează această abordare… Cred însă că e momentul să trecem la acest nivel și să ne ducem spre ceea ce vremurile în care trăim ne oferă”, a spus Emil Boc.
Emil Boc a precizat că doar la Cluj-Napoca sunt peste 56.000 de câini de companie înregistrați și cu cip și zeci de mii de pisici. Dar primarul a arătat că și păsările și alte animale sunt afectate de artificii.
“Frumusețea nu trebuie să rănească. Adevarata arta inspiră și protejează”, a spus Emil Boc despre spectacolele de lumini.
Când s-a gândit Emil Boc să oprească focurile de artificii
Primarul Emil Boc a povestit la Ziua Live și despre momentul în care s-a gândit cât de rău fac spectacolele de artificii și i-a “încolțit” ideea de a nu le mai organiza.
“După o zi de 1 Decembrie, în 2 decembrie, acum 2 ani, veneam pe Frunzișului și un cățel mi-a apărut în fața mașinii, speriat… L-am luat la Primărie și am facut o campanie pentru a-i găsi proprietarul. După cateva săptămâni i-am găsit familia, care avea o fetiță de vreo 10 ani căreia îi lipsea atât de mult cățelul… De fapt, acesta dispăruse pentru că s-a speriat din cauza focului de artificii de 1 Decembrie”, a spus Emil Boc.
Atunci și-a dat seama cu adevărat de consecințele pe care le are un foc de artificii și cât de rău poate face animelelor pe care oamenii le iubesc. „Faptul că am văzut mi-a întărit convinerea pe care deja o aveam”, a spus primarul.
Protecție și pentru Freddy, motanul “adoptat” de Primărie
Și în ideea dragostei față de animale, care trebuie protejate, Emil Boc a vorbit și despre Freddy, un motan negru adoptat de Primăria Cluj-Napoca, care este foarte jucăuș și răsfățat de angajați.
“Îl avem de peste 6 luni de zile. A venit de undeva de la niște cabinete medicale de pe strada Petru Maior și, încet, încet, s-a stabilizat la noi. Are căsuță de vara, căsuță de toamnă, adăpost de iarnă, are hrană asigurată de mine și de colegii din Primarie, inclusiv program de joacă, de mângâiere, de spa cum îi spunem noi”, a spus Emil Boc, care a povestiti că motanul este periat de angajați.
Emil Boc a mai spus că se bucură la Cluj există acest curent majoritar de a trece la soectacole cu drone.
Urmează ca și restul celor care organizează petreceri de Revelion la Cluj-Napoca, sau chiar locuitorii care își mai fac ei focuri de artificii prin cartiere să renunțe la ele.
Cel puțin la nivelul evenimentelor organizate de Primărie, Clujul este primul oraș din România care a renunțat la spectacolul zgomotos și neprietenos cu mediul al artificiilor.
Petrolul e genul de echipă care întotdeauna își dorește mai mult egalul și nu prea ai ce să îi faci.
Pe ploieșteni îi vezi că-s slabi, te gândești că îi învingi ușor dar începe meciul și ajungi să te rogi de ei să bată un aut sau să se ridice de jos. Dupa 90 de minute te trezești cu un punct în clasament și cu ploieștenii făcând hora bucuriei la mijlocul terenului că au mai scos o remiza. Senzația aia de la alba-neagra când crezi că ai totul sub control dar tu ai pierdut de când ai intrat în jocul lor.
Se numește complexul orașelor fără metrou. Ai metrou, ai echipa!
Se vorbește tot mai mult prin campionat că nu avem față de primul loc. Dragilor, dar de unde știți ce față avem din moment ce de 15 etape ne vedeți doar spatele?!
Îl vezi pe Thiam la încălzire și te gândești că e lumea cu fundul în sus, au ajuns salvamarii să poarte colac sub tricou. Începe meciul și îți dai seama că ăla e de fapt fotbalist. Nu fuge, levitează. Nu driblează, croșetează. Imens fotbalist pentru noi.
Masoero e atât de bun încât Boc ar trebui să îi dea loc de parcare. Nu poți pleca din Cluj cand te iubesc toți!
În fiecare etapă lăsăm Dinamo să stea câteva ceasuri pe primul loc. “Baiatu’ ține puțin locul până mă întorc de la baie! Merci.”
Într-o singură săptămâna am bătut cele mai urâte echipe din fotbalul românesc.
Nimic nu se compară cu “U”.
Foto: FC Universitatea Cluj/ Facebook
EVENIMENT
CTP Cluj-Napoca: Programul mijloacelor de transport, prelungit de Revelion. E petrecere în centrul orașului
Programul mijloacelor de transport va fi prelungit, pe mai multe linii, la Cluj-Napoca în noaptea de Revelion, anunță CTP.
Nu vor circula, însă, mijloacele de transport public pe liniile de noapte.
CTP Cluj-Napoca: Programul mijloacelor de transport, prelungit de Revelion. E petrecere în centrul orașului
CTP Cluj-Napoca anunță că, în seara de 31 decembrie 2024 spre 1 ianuarie 2025, programul mijloacelor de transport în comun se va prelungi, pentru a facilita deplasările spre petrecerile de Revelion sau în Piața Unirii, unde Primăria Municipiului Cluj-Napoca a pregătit un program cu concerte și spectacol de drone, lumini și confetti.
Programul mijloacelor de transport în comun:
Astfel, potrivit Companiei de Transport Public Cluj-Napoca, între orele 22:00 – 01:30 următoarele linii vor fi operaționale:
- autobuze: 9, 19, 20, 21, 30, 31, 32, 35, 36B, 37, 38, 39, 42, 44, 47;
- troleibuze:1, 3, 5, 6, 25;
- tramvaie:100, 101.
De asemenea, marți, 31 decembrie 2024 transportul urban si metropolitan se va desfășura între orele 5:00 – 22:00, conform programului pentru zilele lucrătoare.
Vezi și Mesaje de Anul Nou 2025 * Felicitari de Anul Nou 2025 * Mesaje de Revelion 2025 * Mesaje haiose de Anul Nou 2025 * URĂRI de La Mulți Ani 2025
EVENIMENT
VIDEO. FOTO. Protest spontan la Penitenciarul Gherla și la Dej. Polițiștii refuză să mai facă ore suplimentare
Peste 60 de polițiști de la Penitenciarul Gherla au organizat marți, în ultima zi a anului, un protest spontan, nemulțumiți de faptul că nu vor mai fi plătiți pentru orele suplimentare efectuate.
De asemenea, un protest silmilar are loc și la Penitenciarul Spital Dej.
Polițiștii nu vor să intre astăzi la lucru, acest demers fiind o consecință a Ordonanței trenuleț care a fost adoptată luni de Guvern și care îi lasă pe cei care asigiră paza în închisori cu mai puțini bani la final de lună.
VIDEO. FOTO. Protest spontan la Penitenciarul Gherla și la Dej. Polițiștii refuză să mai facă ore suplimentare
Peste 60 de polițiști de la Penitenciarul de Maximă Securitate Gherla, dar și polițiști de la Sptitalul Penitenciar Dej au organizat marți, 31 decembrie, un protest spontan.
Astfel de proteste sunt și în alte penitenciare din țară, după ce Guvernul Ciolacu a tăiat, practic, plata orelor suplimentare.
Potrivit președintelui Sindicatului Liber din Penitenciarul Gherla, Ovidiu Bota, în urma adoptării de către Guvern a Ordonanței austerității, polițiștilor din penitenciare nu li se vor îngheța salariile, ci aceștia vor pierde, practic până la 2.000 de lei pe lună.
“Avem familii acasă”
“În aceste zile, poliția penitenciară a pierdut cele mai importante sporuri pentru asigurarea calității vieții personalului său. Sâmbetele, duminicile și sărbătorile legale nu vor mai fi plătite, iar orele suplimentare nu vor mai intra în plată, fiind nevoie ca unitățile să dea personalului zile libere forțate.
Din această cauză și din cauza deficitului de personal acest lucru nu se va întâmpla. Colegii noștri vor fi forțați să facă multe ore suplimentare fără a fi remunerați. Avem familii acasă, stăm sărbătorile în unități, în condiții insalubre și nu suntem remunerați după noua formă a legii. Vrem să ne facem dreptate”, a declarat și agentul Mihai Purcărea de la Penitenciarul Gherla.
Polițiștii clujeni spun că vor continua protestele și se vor organiza inclusiv mitinguri în fața Ministerului Justiției.