Connect with us

EVENIMENT

DESPĂGUBIRI pentru fiecare zi de întârziere la portarea numerelor de telefon. Proiect la ANCOM

Publicat


Operatorii de telefonie fixă și mobilă vor fi obligați să plătească despăgubiri pentru fiecare zi de întârziere la portarea numărului de telefon sau de întrerupere a serviciilor de comunicații, dacă acestea sunt mai mari de o zi lucrătoare, sau dacă mutarea numerelor de telefon se face fără acordul acestora, scrie Alba24.ro.

Potrivit unui proiect publicat de ANCOM, sunt propuse despăgubiri de 10 lei/zi pentru abonații de telefonie mobilă și 5 lei/zi pentru prepay și telefonie fixă.

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a publicat joi, 22 decembrie, un proiect de decizie pentru stabilirea regulilor de acordare a unor despăgubiri abonaților afectați de nerespectarea obligațiilor legale privitoare la portabilitatea numerelor, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul portabilității numerelor.

Acordarea despăgubirilor

Potrivit proiectului, au fost identificate trei situații în care furnizorii trebuie să acorde despăgubiri:

– atunci când portarea s-a realizat după expirarea termenului de o zi lucrătoare de la data convenită pentru portare
atunci când întreruperea serviciului de comunicații electronice în timpul procesului de portare a depășit o zi lucrătoare
– atunci când portarea s-a realizat fără acordul abonatului

Procedura de solicitare și acordare a despăgubirilor

Soluția aleasă și implementată în proiect supus consultării este cea a acordării despăgubirilor în urma cererii transmise de către abonat.

Procesul de depunere a cererilor de despăgubire este facilitat prin includerea în proiect a cerinței ca furnizorii de servicii de comunicații electronice să pună la dispoziția abonaților modalități facile de transmitere a cererilor de despăgubire, inclusiv prin mijloace de comunicare la distanță în cazul în care acceptă primirea cererilor de portare și a cererilor de anulare prin astfel de mijloace.

Totodată, prin proiect ANCOM a propus un termen de 60 de zile de la data realizării portării în care persoanele îndreptățite pot depune solicitările care au ca obiect despăgubirile, fiind lăsată și posibilitatea furnizorilor de servicii de comunicații implicați de a stabili termene mai extinse.

De asemenea, pentru a asigura celeritatea procesului de acordare a despăgubirilor, a fost stabilit un termen de 30 de zile de la primirea cererii de despăgubire în care furnizorul are obligația de a o procesa și de a informa abonatul cu privire la: dreptul acestuia de a primi sau nu despăgubiri, cuantumul total al despăgubirilor la care are dreptul, modalitatea și termenul de acordare a despăgubirilor, indicând în plus, dacă este cazul, perioada de eșalonare.

Termenul de acordare a despăgubirilor este, de regulă, de cel mult 60 de zile de la primirea cererii de despăgubire însă, în plus, a fost prevăzută posibilitatea ca despăgubirile să poată fi acordate în mod eșalonat, pe o perioadă de maximum un an.

Despăgubirile pot fi acordate sub formă de reducere, inclusă distinct în factură, în cazul serviciilor pe bază de abonament. În cazul serviciilor cu plata în avans, furnizorii de servicii de comunicații electronice au posibilitatea de a acorda despăgubirile sub formă de credit.

Stabilirea furnizorului care acordă despăgubirea

Pentru ca procesul de solicitare și acordare a despăgubirilor să fie cât mai simplu pentru abonați, acestea ar trebui să fie acordate de către un furnizor desemnat în funcție de contextul cel mai favorabil acestora și având în vedere celeritatea procesului de solicitare și primire a despăgubirilor.

Prin urmare prin proiectul ANCOM se desemnează pentru fiecare situație pentru care se poate acorda despăgubiri un furnizor responsabil pentru aceasta. Acest furnizor nu este în mod necesar cel culpabil de nerespectarea obligațiilor legale privitoare la portabilitatea numerelor. De aceea, a fost stabilită posibilitatea furnizorului desemnat de a recupera o parte din/în totalitate sumele plătite abonaților cu titlu de despăgubire, de la furnizorul în culpă.

În situația în care portarea se realizează, pentru întârzierile survenite în cadrul proceselor de portare care depășesc o zi lucrătoare și pentru depășirea termenului de o zi lucrătoare de întrerupere a serviciului, furnizorul la care se va solicita despăgubirea este furnizorul acceptor (furnizorul la care se portează numărul), care este responsabil pentru derularea procesului de portare. Astfel, se păstrează principiul „one stop shop” conform căruia solicitantul portării are contact direct doar cu furnizorul acceptor în ceea ce privește desfășurarea procesului de portare.

O situație aparte este cea a declanșării unor procese de portare fără acordul abonatului care are dreptul de a solicita portarea, furnizorul la care trebuie depusă cererea de despăgubire în acest caz fiind cel care are rolul de furnizor donor în procesul de portare nesolicitat de abonat. În aceste situații este evident faptul că furnizorul la care trebuie depusă cererea de despăgubire nu este cel care a cauzat portarea abuzivă, întrucât cererea de portare este inițiată de către furnizorul acceptor.

Stabilirea cuantumului despăgubirilor

Proiectul prevede că despăgubirile trebuie acordate corespunzător cu numărul de zile de întârziere a realizării portării sau de întrerupere a serviciului, dacă acestea sunt mai mari de o zi lucrătoare, sau, în cazul portării fără acordul utilizatorului, cu numărul de zile în care numărul portat nu a fost activ în rețeaua furnizorului donor. Despăgubirea trebuie acordată pentru fiecare număr pentru care s-au manifestat situațiile respective.

Pentru calculul numărului de zile de întârziere, a fost precizat faptul că data convenită pentru portare este data comunicată abonatului de către furnizorul acceptor pentru realizarea portării, aferentă primului caz de portare validat dintr-un proces de portare.

Potrivit proiectului, valoarea despăgubirii stabilită pentru o zi reprezintă aproximativ 30% din venitul mediu lunar, la nivelul anului 2021, pentru fiecare categorie de servicii:

– telefonie mobilă pe bază de abonament (valoare despăgubire: 10 lei/zi)
– telefonie mobilă pe bază de cartelă preplătită (valoare despăgubire: 5 lei/zi)
– telefonie fixă (valoare despăgubire: 5 lei/zi)

Extinderea perioadei în care abonatul beneficiază de dreptul de portare

ANCOM a urmărit obținerea unui impact minim asupra furnizorilor participanți la procesele de portare și deconectare, astfel încât potențialele modificări care trebuie realizate de către aceștia procedurilor sau sistemelor IT să fie minime.

Soluția propusă asigură îndeplinirea obligațiilor legale fără a modifica substanțial procesul de deconectare a numerelor portate prevăzut în CTC, fiind revizuit numai termenul stabilit pentru inițierea procesului de deconectare, de la 5 zile la 35 de zile.

În interiorul acestui termen de 35 de zile furnizorii pot să inițieze oricând procesul de deconectare, însă cu respectarea dreptului de portare în 30 de zile de la încetarea contractului, acolo unde este cazul. Soluția oferă flexibilitate furnizorilor, întrucât aceștia pot alege să declanșeze toate cazurile de deconectare în BDC după expirarea celor 30 de zile în care abonații pot avea drept de portare sau să analizeze toate cazurile de încetare a contractului și să aștepte 30 de zile doar atunci când abonatul are drept de portare după încetarea acestuia.

Eliminarea posibilității perceperii unor tarife de portare de către furnizorii acceptori

Reglementările în vigoare prevăd că fiecare furnizor care originează apeluri trebuie să suporte propriile costuri asociate implementării portabilității numerelor.

Costurile de portare pentru fiecare număr pot fi recuperate de către furnizorul donor de la furnizorul acceptor în limitele prevăzute de Decizia nr. 144/2006 (4.64 euro pentru fiecare număr portat, în cazul portabilității numerelor geografice, numerelor independente de locație şi al numerelor nongeografice, altele decât cele pentru servicii de comunicații electronice destinate publicului furnizate la puncte mobile sau 2.13 euro în cazul numerelor nongeografice pentru servicii furnizate la puncte mobile).

ANCOM propune revizuirea acestor reglementări astfel încât referirile la posibilitatea perceperii unor tarife de portare abonaților să fie eliminate, în conformitate cu prevederile actuale din legislația primară.

Depunerea cererii de portare prin mijloace de comunicare la distanță

Având în vedere faptul că depunerea cererii de portare în formă electronică este o practică din ce în ce mai răspândită, cu efecte pozitive atât pentru utilizatori, cât și pentru furnizori, proiectul propune câteva completări referitoare la această situație.

Astfel, furnizorul acceptor poate primi cererea de portare prin mijloace de comunicare la distanță, în condițiile în care are mijloacele necesare de a realiza la distanță verificările care se impun înainte de acceptarea cererii de portare: dacă persoana care solicită portarea este titularul contractului de furnizare a serviciului sau reprezentantul legal al acestuia și dacă numărul pentru care se solicită portarea face obiectul contractului încheiat între abonat și furnizorul donor.

Aceste verificări sunt necesare pentru evitarea introducerii unor cereri de portare de către persoane care nu au acest drept, în contextul în care cererea de portare, din momentul în care este validată de furnizorul donor, reprezintă și o cerere de încetare a contractului încheiat cu acesta pentru serviciul furnizat prin intermediul numărului care urmează să fie portat.

Proiectul mai prevede că furnizorii care acceptă primirea de cereri de portare prin mijloace de comunicare la distanță vor avea obligația de a accepta primirea cererilor de anulare a portării într-un mod similar.

Sursa: Alba24.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

De nu ar avea niciun sens ca sloturile să fie „aranjate”: explicația unui angajat al cazinourilor (P)

Publicat

casino

Unul dintre cele mai întâlnite mituri legate de jocurile de noroc este legat de manipularea sloturilor. Unii jucători, în special cei care au avut ghinion, își atribuie eșecurile faptului că sloturile ar fi manipulate. Este o acuzație gravă și, până la urmă, nu are niciun fundament solid, pentru că nu ar fi în interesul cazinourilor.

Fie că vorbim despre cazinouri terestre sau online, se întâmplă să auzi despre manipularea unor sloturi. Kevin Lentz are o istorie bogată ca angajat al cazinourilor și explică de ce sloturile nu sunt manipulate.

De nu ar avea niciun sens ca sloturile să fie „aranjate”: explicația unui angajat al cazinourilor (P)

În primul rând, să pornim de la modul în care funcționează câștigurile la sloturi. Fiecare joc are setat propriul RTP – adică procentajul pe care aparatul îl va returna clienților pe o perioadă nedeterminată de timp. Aceste date sunt publice și sunt transmise și Asociației Naționale care se ocupă de reglementarea domeniului. În țara noastră, reglementarea jocurilor de cazino este gestionată de ONJN.

Pentru a primi licență, cazinourile trec printr-un proces riguros de analiză. Și dacă ar seta un RTP mai mic decât cel comunicat, ele risca amenzi drastice sau chiar pierderea licenței. Nimeni nu ar risca acest lucru, în condițiile în care aparatele sunt concepute în așa fel încât cazinoul să câștige. La un RTP de 94%, casa rămâne cu 6% din ceea ce s-a rulat în acel joc. Adunând de la toate jocurile, tot rămâne o sumă considerabilă din care cazinoul face profit. Astfel, riscurile nu au niciun sens.

În plus, cazinourile sunt obligate să declare veniturile pentru a plăti taxele. Și dacă veniturile sunt suspect de mari, atunci se va ridica un semn de întrebare și vor urma controale.

Reputația este cea mai importantă

În afara aspectelor legale, cel mai important detaliu este legat de reputație. În cazul în care un operator este amendat sau sancționat pentru manipularea RTP-ului, puțini vor mai dori să joace acolo. Informația se va răspândi rapid, atât pe rețelele de socializare, cât și pe platformele cu recenzii cazino și jocuri de pacanele online Romania gratis.

Formarea unei reputații de cazinou de top implică automat costuri uriașe și nimeni nu va risca să distrugă totul atât de repede. Pentru a avea o reputație bună, trebuie să investești în primul rând într-o platformă de top, să te promovezi masiv și să-ți fidelizezi clienții.

casino

În același timp, utilizatorii din țara noastră nu au cont la un singur cazinou online. Mulți au conturi la două sau mai multe cazinouri. Și dacă joacă, spre exemplu, slotul Burning Hot la un cazinou pe termen lung și au câștiguri decente, iar apoi îl joacă la un alt operator în același interval și văd că pierd continuu, atunci cu siguranță s-ar putea să-și ridice un semn de întrebare. Și își dorește cineva să joace la un cazinou care nu returnează? Cu siguranță, nu. Așadar, nici nu este în interesul cazinourilor să manipuleze sloturile.

Până la urmă, această industrie este pe termen lung. Cazinourile investesc considerabil când apar pe piață, iar sumele le recuperează în timp. Jocurile le aduc cu siguranță profit constant, astfel că nu au niciun motiv să manipuleze sloturile.

De ce apar aceste mituri?

În primul rând, aceste mituri despre sloturi sunt răspândite de jucătorii care nu au avut succes și de cei care nu înțeleg cum funcționează. E de la sine înțeles că unii jucători vor câștiga la sloturi, în timp ce alții vor pierde. Dacă zece oameni încearcă în același timp un joc, nu pot avea toți noroc simultan. În același timp, astăzi poți câștiga la sloturi, în timp ce mâine poți pierde.

Jocurile de cazino sunt dedicate în exclusivitate persoanelor cu vârsta de minim 18 ani. Fii responsabil!

Foto: canva.com

Citește mai departe

EVENIMENT

Clujul, sub Cod Galben de FURTUNI și ploi torențiale până joi dimineața

Publicat

Mesaj Ro=Alert pentru Cluj-Napoca

ANM a emis, miercuri, o avertizare Cod Galben de furtuni, valabilă în Cluj și în alte județe din țară până joi dimineața.

Interval de valabilitate: 24 iulie, ora 10:00 – 25 iulie, ora 10:00

La munte, în sudul Banatului, în Oltenia, Maramureș, Moldova, Muntenia, în Dobrogea continentală și în cea mai mare parte a Transilvaniei vremea va fi instabilă. Instabilitatea se va manifesta la început în zonele montane, iar spre seară și noaptea și în celelalte regiuni.

Clujul, sub Cod Galben de FURTUNI și ploi torențiale până joi dimineața

Vor fi averse torențiale, intensificări ale vântului și descărcări electrice. În intervale scurte de timp sau prin acumulare cantitățile de apă vor fi de 20…30 l/mp și izolat de peste 40 l/mp.

cod galben

Pe alocuri vor fi vijelii (rafale în general de 50…70 km/h) și căderi de grindină.

Instabilitatea atmosferică se va menține accentuată și în următoarele două zile, în cea mare parte a țării.

Citește mai departe

EVENIMENT

Se MAJOREAZĂ vârsta persoanelor care pot să preia copii în ÎNGRIJIRE, anunță Ministrul Familiei

Publicat

parinti cu copii

Condiții noi pentru asistenții maternali. Se majorează vârsta persoanelor care pot să preia copii în îngrijire. 

Condiţiile pentru cei care doresc să fie asistenţi maternali se „înăspresc”, astfel încât tinerii care pot să preia copii în îngrijire, începând de la câteva zile, să aibă vârsta de 21 de ani şi nu 18 ani, ca până acum, scrie Alba24.ro.

Se MAJOREAZĂ vârsta persoanelor care pot să preia copii în ÎNGRIJIRE, anunță Ministrul Familiei

Declarația îi aparține ministrului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, Natalia Intotero, potrivit Agerpres.

„Pe partea de legislaţie, am făcut demersurile şi săptămâna aceasta, săptămâna viitoare, va intra în şedinţa de Guvern Ordonanţa de urgenţă prin care sunt schimbate condiţiile pentru cei care doresc să fie asistenţi maternali.

„Am pus ca vârstă 21”

În urma controalelor neanunţate, efectuate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Copilului, dar şi de noi, de conducerea ministerului, am constatat necesar înăsprirea condiţiilor pentru cei care doresc să fie asistenţi maternali, prioritatea noastră fiind copiii.

Şi din acest punct de vedere a trebuit ca această legislaţie să fie Ordonanţă de urgenţă, având în vedere că nu mai permitem ca tinerii de 18 ani să poată să preia copii în grijă, începând de la câteva zile.

Am pus ca vârstă 21”, a precizat Intotero, la o conferinţă de presă susţinută la încheierea unui an de activitate.

Citește mai departe

EVENIMENT

Un biciclist pedalează 432 de km de la Cluj-Napoca la Iași. Strânge bani pentru ca Maria să poată DANSA din nou

Publicat

pentru maria

„432 km of DREAMs”, o aventură anuală pe bicicletă de la Cluj-Napoca la Iași se desfășoară anul acesta între 27 și 29 iulie. Acțiunea are ca scop strângerea de fonduri pentru clujeanca Maria, o fetiță de 10 ani care are nevoie de proteze la ambele picioare.

„Anul acesta, la cea de-a 5-a ediție, „432 km of DREAMs” revine cu o nouă provocare și o misiune specială: străbaterea celor 432 de kilometri de la Cluj-Napoca la Iași pentru a contribui la strângerea de fonduri necesare protezării picioarelor Mariei, o fetiță de 10 ani care visează să poată alerga și dansa.

pentru maria

„432 km of DREAMs”, o aventură anuală pe bicicletă de la Cluj-Napoca la Iași. Pentru ca Maria să poată DANSA din nou

Maria, elevă la o școală din Cluj-Napoca, s-a născut cu grave probleme locomotorii care îi îngreunează mersul. În ciuda acestor dificultăți, ea nu a încetat să zâmbească și să iubească dansul. Visul ei este să poată alerga și să se bucure de o viață activă. Singura ei șansă pentru o viață aproape normală constă în amputarea ambelor picioare și purtarea unor proteze speciale.

pentru maria

Prin această inițiativă, ne propunem să strângem fondurile necesare pentru a-i oferi Mariei o viață plină de bucurii și normalitate. Fiecare kilometru parcurs în cadrul „432 km of DREAMs” reprezintă un pas înainte către realizarea visului Mariei.

„Susțineți cauza Mariei printr-o donație”

„Între timp, 𝐢𝐧𝐭𝐞𝐫𝐯𝐞𝐧𝐭̦𝐢𝐚 𝐝𝐞 𝐚𝐦𝐩𝐮𝐭𝐚𝐫𝐞 𝐚 𝐮𝐧𝐮𝐢𝐚 𝐝𝐢𝐧𝐭𝐫𝐞 𝐩𝐢𝐜𝐢𝐨𝐚𝐫𝐞 𝐚 𝐝𝐞𝐜𝐮𝐫𝐬 𝐧𝐨𝐫𝐦𝐚𝐥. Medicii au fost mulțumiți de rezultat, iar Maria 𝐬𝐞 𝐫𝐞𝐜𝐮𝐩𝐞𝐫𝐞𝐚𝐳𝐚̆ 𝐛𝐢𝐧𝐞. Urmează acum cea 𝐝𝐞-𝐚 𝐝𝐨𝐮𝐚 𝐚𝐦𝐩𝐮𝐭𝐚𝐫𝐞, un pas necesar înainte de a începe procesul de recuperare și protezare a ambelor picioare. Fiecare kilometru parcurs este un pas mai aproape de visul ei de a alerga și de a dansa”, a declarat unul dintre organizatori.

pentru maria

Vă invităm să ne fiți alături în această călătorie și să susțineți cauza Mariei printr-o donație, AICI.  Orice contribuție este esențială și poate face o diferență semnificativă în viața Mariei”, au transmis cei de la Dream By Dream.

pentru maria

Cel care va pedala este Andrei Gubaș, Vicepreședintele Asociației Dream By Dream și nu se află la prima acțiune de acest gen. Contactat de Cluj24, acesta ne-a spus: „Voi porni sâmbătă dimineața probabil la ora 3 și în prima zi voi merge până la Vatra Dornei. Pe 29 iulie îmi propun să ajung la Iași. Nu e prima dată când fac asta. De această dată voi încerca să strâng cât mai mulți bani pentru Maria, o fetiță de 10 ani din Cluj-Napoca. I-a fost amputat un picior și urmează și al doilea iar protezele necesare vor trebui schimbate an de an timp de 10 ani, având în vedere că ea este în creștere. Suma anuală necesară se ridică undeva la 16-18.000 de euro.”

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax