Connect with us

EVENIMENT

Deputatul Viorel Băltărețu: Podul peste Arieș, în avans față de grafic. Când suntem cu ochii pe proiectele publice, prind viteză

Publicat


Deputatul USRPLUS Cluj Viorel Băltărețu a anunțat că în întâlnirea de joi cu reprezentanții DRDP Cluj și ARL a aflat că, în acest moment, lucrările la podul peste Arieș din Turda au un avans de 6% față de graficul oficial. 

La 1 iulie, exista o întârziere de 2%, dar lucrările realizate în aceste săptămâni s-au derulat în ritm alert.

”Ca atare, cu un optimism rezervat, putem spune că există posibilitatea deschiderii podului înainte de termenul inițial asumat de 22 decembrie 2021.

Pentru că primesc multe mesaje de la cetățenii și reprezentanții companiilor ce sunt afectați de ocolul pe care trebuie să-l facă,  40 de km, am reluat, și în această întâlnire, subiectul soluțiilor tehnice alternative, care să accelereze lucrările.

Am obținut promisiunea ARL ca, în 22 iulie, să ne pună la dispoziție un grafic actualizat pentru urgentarea lucrărilor și costurile suplimentare pe care le presupune”, a spus Băltărețu.

Cu ochii pe proiecte

De asemenea, ARL va prezenta un raport cost-beneficii pentru cetățenii și companiile ce pierd în prezent timp și bani din cauză că sunt nevoiți să aleagă rutele de deviere.

”Noul director al DRDP Cluj, Alex Petcovici, va analiza împreună cu departamentele juridic și economic noile condiții financiare pe care le-ar presupune soluțiile tehnice noi.

Așadar, următoarele săptămâni sunt foarte importante pentru accelerarea ritmului lucrărilor la podul din Turda.

Vă țin la curent și vă rămân la dispoziție. Așa cum spuneam, e important să rămânem cu toții vigilenți când vine vorba de proiecte publice ce ne afectează calitatea vieții!”, a conchis deputatul clujean.

Lucrările de reabilitare la podul peste Arieș au început în 22 martie.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

POLITICA

Claudiu Târziu (AUR): “Apocalipsa adusă de Ursula”

Publicat

De

Târziu

Președintele Consiliului Național de Conducere al Alianței pentru Unirea Românilor și liderul europarlamentarilor AUR, Claudiu Târziu, a declarat, în contextul sesiunii plenare desfășurate la Strasbourg în cadrul căreia Ursula von Der Leyen a fost aleasă cu 401 voturi din 707 valabil exprimate pentru conducerea Comisiei Europene, că cel de al doilea mandat al acesteia va aduce apocalipsa asupra noastră, a României, dar și a întregii Uniuni Europene.

„Ursula von der Leyen vrea să schimbe Tratatele de funcționare ale Uniunii Europene, astfel încât să transforme UE într-un suprastat federal, polițienesc și condus autoritar, inclusiv cu mijloace totalitare precum cenzura.

Vor crește cheltuielile pentru apărare (0,25% din PIB sunt astăzi pentru fiecare stat, 800 de milioane de euro în dreptul Românie, de pildă; dar vor fi 0,50%) care vor merge mai ales pentru susținerea Ucrainei; va exista o piață unică a apărării, iar Comisia va avea un Comisar pentru apărare.

Se caută ca, pornind de la industria de apărare, să se ajungă la o armată unică europeană.

Europol se va transforma într-o agenție de securitate europeană, cu drept de acțiune fără frontiere în cadrul UE.

Scut al democrației

Se va construi un „scut al democrației „, cibernetic, prin colaborarea cu serviciile secrete, menit să cenzureze orice opinie neconfornă și orice informație considerată „manipulatoare”.

De asemenea, Ursula von der Leyen amenință să ducă la un alt nivel Pactul Verde European/Green Deal, un program de distrugere a economiei UE și care afectează România în cel mai înalt grav deja.

Nu în ultimul rând, promite să continue să infuzeze în toate actele de conducere ale Comisiei ideologia neomarxistă.

Ideologia de gen, eco-marxismul, imigrația ilegală, discriminarea pozitivă aminorităților, implicarea UE în războiul din Ucraina vor avea un suporter puternic și permanent în Ursula von der Leyen”.

Discursul Ursulei

Liderul AUR precizează că toate aceste concluzii s-au desprins din discursul pe care Ursula von der Leyen l-a ținut în această dimineață în fața Parlamentului European, referitor la ce intenționează să facă în noul mandat.

„Pur și simplu, Ursula von der Leyen, susținută de PPE, S&D, Renew și  Verzi, își propune fie să facă un nou URSS din UE, fie să arunce în aer UE.

Aceasta a obținut cu mult mai multe voturi decât în 2019, iar cei care au votat cu PSD, PNL, UDMR și USR au contribuit la această victorie”, a concluzionat președintele Consiliului Național de Conducere al AUR și liderul europarlamentarilor AUR, Claudiu Târziu.

 

 

Citește mai departe

POLITICA

Europarlamentarii AUR au votat împotriva Ursulei von der Leyen!

Publicat

aur von der Leyen

Delegația AUR în Parlamentul European a votat astăzi împotriva desemnării Ursulei von der Leyen pentru încă un mandat de președinte al Comisiei Europene.

În schimb, europarlamentarii PSD – PNL – USR – UDMR au susținut-o entuziaști și au ridicat mâna aprobator pentru continuarea tuturor politicilor de distrugere a economiei naționale pe care Ursula von der Leyen le-a promovat în mandatul său.

De ce a fost vot împotrivă

De ce AUR a votat împotriva Ursulei von der Leyen?

Pentru că aceasta a dovedit în mandatul său de cinci ani că disprețuiește drepturile individuale ale cetățenilor europeni, ale românilor, libertățile acestora și a constrâns populația Uniunii Europene să se injecteze cu seruri netestate.

Sunt câteva elemente cheie prin care poate fi rezumat mandatul său și pe care le vom regăsi și în cel viitor, iar ele se învârt în jurul următoarelor cuvinte cheie: sărăcie, foame, moarte, tiranie, globalism și depravare morală.

Apocalipsa după Ursula

În discursul de astăzi, Ursula von der Leyen a anunțat, practic, apocalipsa pe care o va aduce în al doilea mandat la conducerea Comisiei.

Ea vrea să schimbe Tratatele de funcționare ale Uniunii Europene, astfel încât să transforme UE într-un suprastat federal, polițienesc și condus autoritar, inclusiv cu mijloace totalitare precum cenzura.

Mai mult, prin poziționarea sa, aceasta amenință să ducă la un alt nivel Pactul Verde European/Green Deal, un program de distrugere a economiei UE și care afectează România în cel mai înalt grav deja.

Achiziții de vaccin

Înainte ca Ursula von der Leyen să vină să ceară, cu tupeu, un nou mandat în fruntea șefiei Comisiei Europene, aceasta ar fi trebuit să răspundă cu privire la acuzațiile ce țin de deciziile pe care le-a luat în timpul pandemiei, despre achizițiile uriașe de vaccinuri făcute.

Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis că Ursula von der Leyen a încălcat legislația europeană privind transparența în procesul de achiziție de vaccinuri Covid-19.

Nu trădăm încrederea pe care ne-au acordat-o românii. Europarlamentarii AUR au votat împotriva realegerii Ursulei von der Leyen la șefia Comisiei Europene, așa cum au votat și împotriva alegerii Robertei Metsola ca președinte al Parlamentului European.

Vocea românilor

AUR va duce în Parlamentul European aceeași politică pe care a dus-o și în Parlamentul de la București, unde am fost singurul partid care a scos la iveală tot jaful din pandemie, jaful din perioada în care eram ținuți în casă.

La fel se va întâmpla acum și în Parlamentul European, acolo unde vom face opoziție puternică față de toate politicile globaliste promovate de cei care o susțin pe Ursula von der Leyen și care ne-au distrus economia națională obligându-ne să închidem termocentralele, să închidem minele.

Vom fi vocea românilor din Parlamentul European! Ursula von der Leyen trebuie să ne dea socoteală!

 

Citește mai departe

ECONOMIE

Legile SCUMPESC energia verde

Publicat

energie

Facturile umflate de criza energetică au determinat apariția comunităților (cooperativelor) de energie, care sunt o asociere de persoane fizice și/sau juridice care produc energie verde. Ele au drept scop obținerea unui preț corect pentru energia electrică produsă, care să permită noi investiții, de care să beneficieze toți membrii comunității.

Conform Autorității Naționale de Reglementare în Energie (ANRE) în România existau la sfârșitul primului trimestru din acest an mai mult de 120.000 de prosumatori, din care peste 92.000 sunt persoane fizice. Puterea instalată cumulată a instalațiilor este de circa 1.600 de MW, mai mare decât a celor două reactoare nucleare de la Cernavodă.

Legile SCUMPESC energia verde

Deși Comisia Europeană a emis o directivă care prevede că toate țările din UE trebuie să creeze cadrul legal pentru înființarea de comunități de energie curată și să se asigure că acestea pot consuma, depozita și vinde energia pe care o produc, România nu și-a aliniat legislația la aceste standarde.

Din acest motiv, „numărul cooperativelor de energie din România este redus, în timp ce la nivel european numărul acestora trece de 9.000! Cele existente sunt afectate de faptul că prețurile nu sunt stabilizate și atrag atenția asupra situației serviciilor de transport și distribuție, care nu sunt încă pregătite pentru a face față cerințelor actuale și viitoare ale pieței”, explică dl Daniel Burduhos, administrator al cooperativei de energie roenergie.ro.

„Reprezentanții cooperativei roenergie.ro au declarat că vor menține prețul de 22 bani/kWh pentru energia produsă”

S-a ajuns la situația în care una dintre cele mai importante cooperative se confruntă cu dificultăți majore în asigurarea unor prețuri pentru energia obținută la valori juste pentru membrii săi.

Reprezentanții cooperativei roenergie.ro au declarat că vor menține prețul de 22 bani/kWh pentru energia produsă, asigurându-se că prosumatorii sunt remunerați la un nivel sustenabil.

„Situația actuală din sectorul energetic al României necesită intervenții urgente și măsuri concrete din partea autorităților pentru a stabiliza piața și pentru a asigura un cadru legislativ care să susțină dezvoltarea sustenabilă a acestui sector crucial. Fără acestea, riscul unor perturbări majore și al unei crize energetice extinse devine din ce în ce mai real. Este necesar un sistem centralizat de gestiune în timp real ale producției și consumului, care ar asigura reducerea cu 30% a facturilor plătite de români”, precizează dl. Marius Pavelea, director al cooperativei.

O altă provocare pentru prosumatori o reprezintă legea care prevede necesitatea instalării de baterii pentru stocarea energiei până în 2027, măsură care necesită cheltuieli suplimentare.

În acest sens, Asociaţia Prosumatorilor şi a Comunităţilor de Energie (APCE) a solicitat recent Preşedinţiei României, să trimită spre reexaminare legea, care conține un amendament „otrăvit” susținut de câteva companii de distribuție a electricității. Se atrage atenția asupra faptului că, deşi dezvoltarea capacităţilor de stocare a energiei electrice în baterii este un pas natural şi esenţial pentru tranziţia către un Sistem Energetic Naţional flexibil, inteligent şi eficient, aceasta nu poate fi realizată doar prin exploatarea prosumatorilor.

Citește mai departe

EVENIMENT

Cum să reduci căldura din mașină pe caniculă. Atenție, șoferi. Temperaturile extreme pot dăuna sănătății unui vehicul

Publicat

De

Cum reduci căldura din mașină

Temperaturile extreme afectează negativ orice mașină. Vara aceasta se anunță a fi una dintre cele mai călduroase din istoria înregistrată a României, cu temperaturi care depășesc în anumite zone limita de 40 de grade Celsius.

Căldura extremă, care nu ocolește nici Clujul, poate dăuna sănătății unui vehicul, ducând la reparații costisitoare și la o valoare reziduală mai mică. De aceea este important să reduci căldura din mașină.

Cum să reduci căldura din mașină pe caniculă. Atenție, șoferi. Temperaturile extreme pot dăuna sănătății unui vehicul

Având în vedere aceste lucruri, experți din cadrul companiei de date auto carVertical vin cu sfaturi utile despre cum să poți minimiza riscul de supraîncălzire a mașinii ca să o menții în formă optimă pe tot parcursul verii.

Parchează la umbră

Dacă este posibil, nu lăsa niciodată mașina direct în razele soarelui pentru perioade lungi de timp. Căldura poate distruge interiorul din piele până în punctul în care acesta începe să crape. Ca să nu mai vorbim de faptul că soarele afectează vopseaua mașinii și orice piese din plastic.

Desigur aceste daune nu se întâmplă de pe o zi oe alta, dar dacă vrei să-ți păstrezi mașina într-o stare bună pe o perioadă lungă de timp, parchează-o la umbră sau într-un garaj. Până și să te urci într-o mașină încinsă este neplăcut și vei consuma multă energie ca s-o răcești.

Matas Buzelis, expert auto din cadrul carVertical, sugerează să parchezi mașina în așa fel încât să nu fie cu fața la soare.

„Nu este nimic mai neplăcut decât să intri într-un vehicul și să te așezi pe scaunele din piele neagră care au fost expuse direct la razele soarelui preț de câteva ore.

Asigură-te că mașina este poziționată în așa fel încât soarele bate din spate până în momentul în care trebuie să te sui la volan, astfel încât scaunele și volanul să nu se încălzească prea tare”, explică domnul Buzelis.

Deschide puțin toate ferestrele

Dacă păstrezi geamurile laterale deschise câțiva centrimetri, chiar și atunci când mașina este parcată afară, direct la soare, temperatura din cabină nu va fi insuportabilă.

„Aerul cald urcă și se evaporă prin geamurile deschise. Mai mult, dacă există chiar și cea mai mică urmă de vânt, interiorul mașinii va fi mult mai răcoros decât în cazul în care geamurile ar fi fost lăsate complet închise”, spune Buzelis.

Asigură-te că aerul condiționat funcționează la capacitate optimă

Înainte să înceapă vara și temperaturile să urce vertiginos, este important să vezi care este starea sistemului de aer condiționat. Dacă încă n-ai mers cu mașina la service, poate ar fi cazul s-o faci.

Un filtru de aer murdar, un termostat defect sau gurile de ventilație blocate te vor face să te simți ca și cum ai fi într-o saună când îți conduci mașina. Asigură-te că aparatul de aer condiționat funcționează așa cum trebuie și că-ți poate oferi confortul pe care-l meriți.

Nu aștepta până în ultimul minut pentru a remedia eventualele probleme de AC, coada de așteptare la service este mai lungă decât crezi pe timp de vară.

Monitorizează presiunea în anvelope

Vremea caldă duce la creșterea presiunii în anvelope, fenomen care în cazuri rare poate provoca o explozie. Pentru fiecare creștere de 10°C a temperaturii, presiunea în anvelope crește și ea cu 0,1 bar, chiar și atunci când mașina stă pe loc.

Verifică regulat presiunea în anvelope ca să fii sigur că sunt umflate respectând cu strictețe recomandările producătorului.

Căldura poate duce și la o uzură prematură, așa că fii atent la grosimea cauciucului. În caz contrar, riști să-ți fie afectate manevrabilitatea și frânarea mașinii, punându-te în situații periculoase când conduci.

„Presiunea crescută face ca segmentul de mijloc al anvelopei să se uzeze mai repede decât părțile exterioare sau cele laterale. Dacă nu inspectezi presiunea la fiecare câteva mii de kilometri, anvelopele se pot uza și prin urmare vor avea o aderență slabă pe un carosabil umed”, explică expertul auto al carVertical.

Verifică nivelul antigelului/lichidului de răcire

Majoritatea motoarelor auto funcționează optim în intervalul de temperatură cuprins între 90°C și 105°C. Prin urmare, dacă nu este suficient lichid de răcire, motorul se poate supraîncălzi. Când afară este extrem de cald, aceste procese sunt accelerate.

Verifică toate furtunele și vezi dacă există fisuri, deoarece ultimul lucru pe care-l vrei într-o zi fierbinte de vară este să ai de-a face cu o scurgere de lichid. Dacă nivelul lichidului de răcire este insuficient, completează-l cât mai repede ca să-ți protejezi motorul.

Folosește parasolare

Parasolare reflectă lumina soarelui, păstrând interiorul mașinii mai răcoros. Dacă în timpul verii trebuie să parchezi vehiculul în spații deschise, parasolare mențin temperatura din interior la un nivel mai scăzut.

Estimările spun că te poți aștepta la o reducere de până la 25% a temperaturii interioare a mașinii atunci când folosești un parasolar.

Menține un nivel adecvat al uleiului de motor și a celorlalte lichide

Căldura reduce vâscozitatea uleiului de motor – devine mai subțire și nu lubrifiază atât de bine piesele autoturismului. Gradul crescut de frecare duce, de asemenea, la un consum mai mare de combustibil. Este important să schimbi uleiul la timp, altfel vei afecta sănătatea mașinii.

Asigură-te că ai suficient ulei de motor pe tot parcursul verii și verifică toate celelalte lichide ale mașinii (de frână, transmisie și servodirecție).

Verifică bateria

În timp ce mulți șoferi cred că doar temperaturile scăzute afectează sănătatea bateriei și vara are un impact mare asupra acesteia.

Căldura extremă poate face ca electroliții bateriei să se evapore, să crească coroziunea și să provoace sulfatare. Bateriile folosite în țările cu climă caldă au de obicei o durată de viață mai scurtă decât cele utilizate în zone cu climă blândă.

Dacă nu ai mai verificat starea bateriei de câțiva ani de zile, este o idee bună să o faci acum ca să nu te trezești într-o zi că nu mai poți să pornești mașina.

Răcorește-ți mașina înainte s-o conduci

Când ai intrat într-o mașină încinsă te simți ca și cum mergi printr-un câmp de lavă. Cel mai bun sfat – nu face asta!

Înainte de a porni la drum, deschide toate ușile și pornește aerul condiționat, astfel încât mașina să se răcească. Nu doar că este neplăcut să conduci într-o mașină fierbinte la interior da-i și riscant, având în vedere că poți ameți sau ți se poate face greață.

Când pornești la drum, ține geamurile deschise câteva minute ca să iasă tot aerul cald rămas în interior. Închide geamurile numai când sistemul de aer condiționat începe să scoată aer rece.

Depui ceva mai mult efort să-ți întreții mașina vara, dar nu atât de mult încât să-ți dea dureri de cap. Cu ceva planificare și dacă faci lucrări mici de rutină regulat, te asiguri că mașina ta va fi în cea mai bună stare pentru a rezista chiar și în zilele fierbinți de vară.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax