EVENIMENT
Deputat PSD Cluj, Remus Lăpușan: România europeană nu este un slogan, ci o responsabilitate asumată față de fiecare generație

Deputatul PSD Cluj, Remus Lăpușan, a vorbit, miercuri, în declarația politică susținută în plenul Camerei Deputaților, despre importanța continuării parcursului european al României și despre mesajul clar transmis de cetățeni prin votul exprimat recent: dorința unei societăți echilibrate, decente și orientate către dezvoltare.
”Am subliniat că această victorie nu este a unui partid, ci a tuturor celor care cred în reguli, în respect, în munca temeinică și în construcția pe termen lung. Este o victorie a celor care aleg stabilitatea și resping radicalismul și haosul.
Cred cu tărie că România are nevoie de seriozitate, de echilibru și de lideri care își respectă angajamentele. Am făcut un apel ferm pentru evitarea conflictelor sterile, a blocajelor instituționale și a discursurilor negative care nu aduc nicio soluție reală.
Responsabilitatea noastră este să continuăm dezvoltarea, să oferim tinerilor motive reale să își construiască viitorul aici, în România și să păstrăm direcția clară către valorile europene în care credem.
Beneficiile integrării europene
Sunt proiecte concrete care demonstrează că integrarea europeană aduce beneficii reale: Spitalul Regional de Urgență de la Cluj, investițiile în infrastructura rutieră, modernizarea școlilor și digitalizarea administrației publice. Toate acestea nu sunt simple inițiative pe hârtie, ci pași vizibili spre o Românie modernă, conectată și funcțională.
Avem o șansă reală să consolidăm acest drum, să oferim continuitate investițiilor începute și să demonstrăm că România poate fi un stat european nu doar prin statut, ci prin fapte”, a spus Lăpușan.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger


Femeia de 50 de ani, grav rănită în accidentul care a avut loc joi, pe DN16, la ieșirea din Apahida spre Corpadea, a murit la spital, anunță IPJ Cluj.
În același accident, un bărbat, care se afla la volanul mașinii, a murit pe loc.
Femeia rănită în accidentul de la Apahida a murit la spital
În urma accidentului rutier petrecut astăzi, pe DN16, între localitățile Corpadea și Apahida, Serviciul Rutier a fost informat de către unitatea medicală că, din nefericire, femeia în vârstă de 50 de ani, aflată în calitate de pasager în autovehicul, a decedat, au transmis reprezentanții IPJ Cluj.
Femeia a fost găsită de echipajele medicale inconștientă și cu o leziune gravă la un membru inferior.
Potrivit polițiștilor, un bărbat de 54 de ani, din localitatea Gădălin, aflat la volanul unui autoturism care circula în direcția Cluj-Napoca, ar fi pierdut controlul mașinii într-o curbă la stânga, din motive care urmează a fi clarificate în urma cercetărilor.
Autoturismul s-a răsturnat în afara părții carosabile, iar cei doi ocupanți au fost proiectați în afara vehiculului.
Decesul șoferului, în vârstă de 54 de ani, a fost declarat la locul accidentului.
EVENIMENT
FRF trage un semnal de alarmă în legătură cu jucătorii români. Echipa din Cluj care respectă regula

Minutele de joc acordate fotbaliștilor români în Superliga României sunt în continuă scădere, arată o analiză publicată de Federația Română de Fotbal (FRF).
Universitatea Cluj se află printre puținele echipe care respectă această regulă.
FRF trage un semnal de alarmă în legătură cu jucătorii români
În sezonul 2024-2025, jucătorii cu cetățenie română au bifat doar 50,8% din totalul minutelor disputate în campionat, o scădere semnificativă față de sezonul 2019-2020, când procentajul era de 62,2%, arată analiza FRF.
România ocupă astfel locul 14 din 19 ligi europene analizate, fiind devansată de campionate precum cele din Slovenia, Danemarca, Ungaria sau Slovacia.
Universitatea Cluj, printre puținele echipe care respectă regula
Pe fondul acestui trend îngrijorător, doar câteva cluburi se remarcă pozitiv. Printre ele se numără și Universitatea Cluj, care, alături de Petrolul, Hermannstadt, FCSB și Farul Constanța, a respectat în toate partidele regula 5+6, ce prevede folosirea a cel puțin cinci jucători eligibili pentru echipa națională în primul unsprezece și minimum șase pe foaia de joc.
Mai mult, Farul a depășit chiar aceste cerințe, utilizând minimum șapte jucători români în fiecare meci. La polul opus, Oțelul Galați nu a respectat regula în niciun meci din sezonul trecut, iar Poli Iași, Dinamo și UTA Arad au încălcat-o în cel puțin 30 de partide.
Evoluția în timp a minutelor jucate de români în Superligă:
- 2019/2020: 62,2%
- 2020/2021: 60,7%
- 2021/2022: 61,3%
- 2022/2023: 57,7%
- 2023/2024: 53,0%
- 2024/2025: 50,8%
„Regula 5+6 are un rol esențial în dezvoltarea fotbalului românesc pe termen lung. În lipsa aplicării riguroase, există riscul ca jucătorii români să fie marginalizați în favoarea străinilor, ceea ce afectează calitatea și competitivitatea fotbalului românesc la nivel internațional”, subliniază FRF în analiza publicată.

Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca au intervenit, în urmă cu puțin timp, la un accident rutier produs pe strada Septimiu Albini, în municipiu.
În coliziune au fost implicate o motocicletă și un autoturism.
Motociclist rănit într-un accident
Motociclistul, un bărbat de aproximativ 25 de ani, a suferit, potrivit primei evaluări medicale, o contuzie toracică și o excoriație la un membru superior.
Acesta a primit îngrijiri medicale la fața locului, apoi a fost transportat la spital de către echipajul SMURD de terapie intensivă mobilă. Pentru gestionarea situației, la intervenție au participat și două autospeciale cu modul de descarcerare.
Ieri, un alt motociclist a fost grav rănit, intr-un alt accident la Cluj-Napoca. În evenimentul rutier de ieri au fost implicate două motociclete.
Foto: Arhivă
EVENIMENT
Motocicliștii ar putea scapă de ambuteiaje. Reguli noi pentru circulație și parcare propuse în Codul Rutier 2025

Motocicliștii și posesorii de mopede ar putea avea parte de mai multă libertate de mișcare în traficul urban.
Un proiect de lege, înregistrat recent la Senat, propune modificarea Codului Rutier 2025 pentru a fluidiza traficul și a reduce poluarea aerului.
Motocicliștii a putea scapă de ambuteiaje
Printre schimbările vizate se numără accesul motocicletelor și mopedelor pe benzile dedicate transportului public. De asemenea, aceștia vor avea voie să se strecoare între coloanele de mașini oprite la semafor sau la trecerile de cale ferată, cu condiția respectării regulilor de siguranță și a unei viteze de maximum 20 de kilometri pe oră.
Pentru evitarea blocajelor, se propune amenajarea unor spații speciale înaintea intersecțiilor și barierelor CFR, unde motocicliștii și conducătorii de mopede să poată staționa în siguranță. Aceste spații vor fi marcate clar, cu o lungime de 3 metri înaintea trecerilor pentru pietoni sau căii ferate.
Alte prevederi din proiect includ:
- posibilitatea ca motocicletele și mopedele să staționeze pe trotuar, paralel cu marginea, lăsând minimum 1 metru pentru circulația pietonilor;
- clarificarea situațiilor care nu sunt considerate depășire, cum ar fi circulația printre coloanele de mașini oprite;
- obligativitatea purtării căștii omologate;
- locuri de parcare gratuite pentru motociclete și mopede, în parcările publice cu minimum 6 locuri auto.
Noile reguli sunt incluse într-un proiect de modificare a OUG 195/2002, Codul Rutier, și ar urma să fie aplicabile la nivel național, dacă legea va fi adoptată.