Connect with us

EDUCATIE

Daniel David: „În învățământul liceal suntem în Epoca de piatră”. România, criticată dur în raportul OCDE

Publicat


Daniel David, ministrul Educației

România se află „în Epoca de piatră” în ceea ce privește învățământul liceal, a declarat marți ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, cu ocazia lansării raportului OCDE „Educație și competențe în România – evaluarea OCDE a politicilor naționale în domeniul educației”.

„În zona învățământului liceal suntem în Epoca de piatră, nici măcar în Evul Mediu. Adevărul este că acolo lucrurile trebuie schimbate și trebuie schimbate repede. Avem nevoie de noi discipline, de noi conținuturi, de noi metode de predare și de manuale noi”, a spus ministrul.

Daniel David: Procesul educațional trebuie să vizeze transferul de competențe

Daniel David a subliniat că procesul educațional trebuie să vizeze transferul de competențe, nu doar acumularea de cunoștințe teoretice sau dezvoltarea de abilități fără fundament. Lipsa echilibrului între aceste componente, a spus el, explică performanțele slabe ale elevilor români în testările internaționale precum PISA sau TIMSS.

Raportul OCDE insistă pe modernizarea metodelor de predare și pe un curriculum centrat pe competențe. Ministrul a subliniat importanța manualelor școlare interactive, cu sarcini accesibile online, inclusiv prin elemente de tip „gaming”: „Cred că manualele reprezintă o verigă foarte importantă într-un proces educațional eficient.”

Evaluările standardizate trebuie simplificate

Raportul susține menținerea evaluărilor standardizate în clasele a II-a, a IV-a, a VI-a și a VIII-a, însă recomandă simplificarea testărilor din clasele mici, astfel încât acestea să ofere feedback util pentru personalizarea educației.

Ministrul a criticat, de asemenea, forma actuală a Evaluării Naționale de la finalul clasei a VIII-a, care, în opinia sa, nu reflectă obiectivele unui sistem educațional în care învățământul este obligatoriu până în clasa a XII-a. El a propus luarea în calcul a notelor din clasele a VII-a și a VIII-a, pentru o evaluare mai echilibrată a elevilor.

Lipsa standardelor de notare, o problemă națională

Un alt punct sensibil identificat de ministru este lipsa standardelor riguroase în acordarea notelor: „O notă de 8 în Cluj-Napoca poate însemna altceva decât un 8 într-un oraș mai mic. Este important să ne asigurăm că există coerență în sistem.”

Bacalaureatul, considerat „relativ acceptabil”

În ceea ce privește examenul de Bacalaureat, raportul OCDE îl consideră „relativ acceptabil”, datorită legăturii sale cu profilurile liceale. Ministrul a confirmat că structura actuală reflectă corect specializările din sistemul de învățământ.




1 Comentariu

1 Comentariu

  1. andrei

    iunie 3, 2025 la 1:41 pm

    Chiar și distinsul ministru ar putea fi robul unor prejudecăți. Foarte posibil ca într-un orășel mic să se dea note cu mai multă principialitate decât în Cluj , fiindcă știm clase în Cluj unde există la final de an 15 sau 20 de elevi cu 10.00 media finală ! De atâtea schimbări s-a distrus școala românească și nu ar mai trebui să se ascundă după deget adevărul, nici chiar distinsul domn Daniel David și eventual să își mai planifice și justifice niște cercetări ( pe bani grei). Nivelul multor, prea multor dascăli a scăzut foarte mult, iar manualele sunt fost rezultatul unor șpăgi date de-a lungul anilor la minister nu a unor selecții valorice. Să nu mai îmbrăcăm realitatea în expresii pompoase domnule ministru ! Se promovează la examene studenți și apoi profesori de foarte slabă calitate, mai ales pentru a perpetua în universități ore și posturi multe în ideea de a nu se pierde catedre și sume foarte mari de bani.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate