Connect with us

ACTUALITATE

Cum se prezintă PIAȚA muncii în Cluj. Cu 30% mai mulți ANGAJAȚI în industria serviciilor pentru afaceri în ultimii trei ani

Publicat


„Bridges to the future” este tema conferinței anuale organizată de ABSL (Asociația Business Service Leaders). La eveniment au participat peste 600 de specialiști din industrie. Tema din acest an a făcut referire la faptul că informarea cât mai bună și cooperarea între jucătorii industriei sunt esențiale într-o perioadă în care viitorul este impredictibil. 

În deschiderea conferinței, ABSL a lansat raportul anual al industriei serviciilor pentru afaceri, raport ce prezintă o imagine a sectorului și a tendințelor sale.

Cu toate că ultimii trei ani au fost foarte provocatori, numărul angajaților din industrie a urcat constant, creșterea cumulată a ultimilor trei fiind de aproape 30%. Mai mult de jumătate din numărul companiilor care au participat la studiu au apreciat că se așteaptă ca numărul de angajați să crească între 10-30% în 2022.

Serviciile care au cunoscut cea mai însemnată creștere, respectiv au avut nevoie de cei mai mulți angajați sunt: IT, suport clienți, finanțe și contabilitate.

„Pandemia a crescut loialitatea angajaților”

„Gradul de complexitate al proceselor, cel puțin pentru top trei servicii, crește de la an la an, pe măsură ce se automatizează activități de bază. De aceea este nevoie de angajați cu competențe tehnice crescute, comparativ cu ponderea angajaților fără experiență care era destul de mare în urmă cu 3-5 ani. Alte aspecte importante sunt competențele digitale și nu în ultimul rând limbile străine”, explică Ciprian Dan, Președinte ABSL.

Pandemia a crescut loialitatea angajaților, rata medie a plecărilor din companie fiind de 18% în acest an, comparativ cu rata medie de 26% înregistrată în 2019.

„Costul și disponibilitatea forței de muncă rămân în continuare provocatoare, inducând o mobilitate excesivă între angajatori. Din acest motiv, multe companii din industrie și-au regândit modelul de business, către unul mai sustenabil care să nu se mai bazeze doar pe creșterea numărului de angajați, ci pe productivitatea ridicată a acestora. Implementarea tehnologiei avansate, optimizarea proceselor și orientarea către servicii cu valoare adăugată mai mare sunt noile pârghii spre care se orientează companiile”, spune Cătălin Iorgulescu, Vice – Președinte ABSL.

„Cele mai mari creșteri salariale din industrie s-au înregistrat în București și Transilvania – Banat”

Industria serviciilor externalizate este în top trei industrii în 2022 în ceea ce privește creșterile salariale, cu 11% (după asigurări cu 17,7% și retail cu 16,8%), dar și în topul industriilor cu cel mai mare salariu de bază mediu, adică 10691 lei brut lunar. Cifrele salariale arată că industria serviciilor pentru afaceri devine mai competitivă și atrage angajați prin joburi din ce în ce mai specializate datorită investițiilor și proceselor de automatizare, 7,7% fiind procentul estimat de creștere pentru anul viitor.

Cele mai mari creșteri salariale din industrie s-au înregistrat în București și Transilvania – Banat, în timp ce salariile au stagnat sau au crescut mai puțin în Muntenia și Moldova.

Cele mai bine plătite limbi străine în acest an au fost chineza, ceha și suedeza. Angajații apreciază flexibilitatea de a-și putea alege beneficiile: programele de wellbeing, sesiunile de terapie, serviciile medicale și zilele adiționale de concediu fiind printre cele mai apreciate. 40% dintre companiile industriei serviciilor pentru afaceri oferă beneficii flexibile.

„Munca în sistem hibrid a devenit o realitate a industriei, aproape toate companiile adoptând în 2022 acest mod de lucru. 78% dintre companiile din industrie cer angajaților să lucreze de la birou minim 1-2 zile pe săptămână’’, spune Francesca Postolache, Vice Președinte ABSL.

„70% dintre companii apreciază că vor înregistra o creștere a cifrei de afaceri”

Companiile din industria serviciilor de business estimează pentru acest an un venit în creștere cu 22% comparativ cu anul trecut.

70% dintre companii apreciază că vor înregistra o creștere a cifrei de afaceri în perioada următoare și 94% dintre companii apreciază că România oferă numeroase oportunități de investiții în acest sector.

Studiul a fost realizat de ABSL împreună cu PwC în perioada august – octombrie, pe un eșantion de 71 de companii care au o cifră de afaceri cumulată de peste 1,14 miliarde euro și aproximativ 50.000 de angajați,

Detalii despre piața din Cluj

„Cele mai mari provocări ale pieței locale sunt: atragerea candidaților potriviți și retenția angajaților buni, în contextul unei piete dinamice și competitive, care și-a reinventat viziunea despre muncă în anii de pandemie. Diferența este că activăm pe o piață mult mai mare, care s-a transformat din una locală sau națională, într-una globală, în multe industrii. Iar gradul de volatilitate crescut din ultima perioadă face ca predictibilitatea referioare la ceea ce va urma în termeni de trenduri de HR să fie destul de scăzută.

Piața muncii este una foarte competitivă și în același timp ofertantă în Cluj-Napoca, se fac angajări permanent. Compania pe care o reprezint a angajat peste 100 de persoane în acest an.

Companiile caută în special vorbitori buni de limbi straine, iar aici este o paleta foarte ampla de limbi cautate, in special in industria de BPO si Shared Services. Foarte căutați sunt si candidatii cu competente tehnice, cu precadere pentru servicii IT, dar nu numai.

Pentru o mare parte din joburile vacante oferite de companie incercam sa angajam persoane care sunt la inceputul vietii lor profesionale – studenti, absolventi de studii economice sau limbi straine, dar nu numai. Ulterior le oferim posibilitatea sa se dezvolte si sa promoveze în roluri mai specializate din cadrul companiei. O alta parte dintre angajatii noi vin din cu totul alte domenii (horeca, banking/asigurari, vânzări, învățământ), dorind sa faca astfel o schimbare profesionala.

Anul acesta am căutat angajați permanenți, dar am căutat și persoane dornice să lucreze doar pe perioada verii în programul „Summer Jobs”, am oferit oportunitati de practică pentru studenți și multe altele. Am încercat să fim prezenti fizic la târguri de joburi si alte evenimente de profil, așadar a fost un an activ si dinamic penru noi”, spune Carmen Bindas, Human resources Manager, Office Depot, Cluj



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO. 5 pompieri de la Detașamentul 1 din Cluj-Napoca au alergat pentru o cauză nobilă. 50 de kilometri prin noroi, pentru copii

Publicat

De

pomoieri cluj

Cinci pompieri la Detașamentul 1 Cluj-Napoca și-au dorit să facă bine și în afara turei de serviciu, așa că au ales să alerge pentru o cauză nobilă.

Cursa la care s-au înscris angajații ISU Cluj a avut loc de Ziua Națională a României, și au încheiat-o cu succes.

5 pompieri de la Detașamentul 1 din Cluj-Napoca au alergat pentru o cauză nobilă

„Acum mai bine de o lună s-au hotărât cu toții să alerge la un ultramaraton al cărui scop a fost strângerea de fonduri pentru copiii bolnavi de cancer și diabet”, arată ISU Cluj.

Pompierii de la Detașamentul 1 din Cluj-Napoca au avut de parcurs 50 de kilometri pe un traseu accidentat, prin noroi și pe dealuri.

„Ne bucurăm că au reușit să încheie întreaga probă, fiind totodată implicați într-o cauză atât de frumoasă. Băieți, suntem mândri de voi!”, au transmis reprezentanții ISU Cluj

Citește mai departe

CLUJ24 TV

COOLJEANUL ZILEI. General (r) Vasile Șomlea: Mi-am dorit foarte mult să devin PILOT

Publicat

somlea 1

Vasile Șomlea, general de brigadă în rezervă, este fostul comandant al ISU Cluj. A îmbrăcat uniforma militară în 1978 și a dat-o jos doar când mergea la culcare. Din 1981 a fost la arma „furtun și tulumbă”, adică la unitatea de pompieri din Turda, după care a juns la Cluj. Din 1994, când s-a înființat SMURD Cluj, a activat ca inspector șef mai întâi, apoi ca și comandat în cadrul ISU Cluj. I-au „trecut prin mână” peste 80.000 de misiuni operative. Vasile Șomlea spune că meseria de pompier implică trei elemente: braţul, mintea şi sufletul. Generalul a zburat la propriu din postul de comandă și a ajuns să tragă sforile la parapantă, transformând zborul din simplă pasiune în realitate.

somlea 21

„În 1972 am intrat la Liceul Energetic din Cluj. Era unul dintre cele mai bune licee, la concurență cu Informatica. Avea un procent de peste 92% dintre absolvenți admiși la facultate. Încă de când eram copil, zborul a fost o pasiune, a fost ceva ce-am iubit necondiționat. Mi-am dorit foarte mult să devin pilot. La sfârșitul liceului, am îndrăznit să fac o vizită medicală preliminară. Erau teste deosebit de dure, iar parametri mei fiziologici din acea vreme nu erau cei necesari pentru a putea deveni pilot”, ne mărturisește Vasile Șomlea.

Urmăriți întreg interviul realizat de Marius Aciu pe Cluj24.ro și VIA Cluj TV, sâmbătă, 03 decembrie, de la ora 10.05.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Liceu clujean ameninţat cu mutarea. Petiţie a profesorilor, elevilor şi părinţilor. Ameninţare cu proteste

Publicat

De

colgiul liceul anghel saligny bun

Profesori, părinţi şi elevi ai Colegiului Tehnic „Anghel Saligny” Cluj-Napoca au deschis o petiţie publică prin care cer ajutorul în urma zvonurilor că liceul ar urma să fie mutat în Iris.

Colegiul Tehnic Anghel Saligny este în fierbere, după ce părinţii şi elevii, precum şi cadrele didactice au aflat că ar urma să fie obligaţi să evacueze clădirea în care activează şi să fie mutaţi în Iris. Părinţii şi profesorii s-au întâlnit într-o şedinţă la şcoală şi ameninţă cu proteste în stradă. Ba mai mult, unii părinţi ameninţă cu faptul că n-o să-şi mai dea copiii la şcoală dacă sunt mutaţi în Iris.

VEZI ŞI:

Revoltă la un liceu clujean. Părinţii şi elevii ameninţă cu proteste. „Dacă ne mută, renunț la școală!”. ISJ îi vrea în Iris

 

Colegiul Tehnic „Anghel Saligny” riscă să-și piardă identitatea!

În vârstă de 73 de ani, instituția școlară situată pe Bulevardul 21 Decembrie 1989, nr. 128 – 130, care promovează standardele educaționale europene specifice unei școli moderne, preocupate de formarea tinerilor și adulților în vederea inserției pe piața muncii, se confruntă cu un moment de criză.

AICI PETIŢIA

O privire retrospectivă susține calitatea actului educațional oferit de școală:

1949 – s-a înființat ca Școală Medie Tehnică de Construcții Civile și Industriale;
1970 – a primit denumirea de Grup Școlar Industrial de Construcții – Montaj „TRAIAN VUIA”;
2000 – a obținut acreditarea de Colegiul Tehnic „Anghel Saligny”;
1994-1998 – a fost numită ca ȘCOALĂ PILOT în programul Phare VET RO 9405, în familia ocupațională Construcții – lucrări publice, cu rol de proiectare curriculum, evaluare, formare formatori și implementare;

2003 – a fost selectată ca ȘCOALĂ CENTRU DE RESURSE pentru zona de Nord – Vest în programul Phare 2001 „Coeziune Economică și Socială”. Școala noastră a participat la asistarea demersurilor de schimbare propuse pentru 17 din școlile participante la program, acordând sprijin metodologic și consultanță școlilor implicate și facilitând comunicarea între nivelul central și scoli, în direcția implementării Principiilor de asigurare a calitătii în învățământul preuniversitar și pentru realizarea Principiilor educației incluzive;

2004 – 2005 s-a implementat Principiul 5 – „Predarea și Învățarea” din Cadrul Național de Asigurare a Calității, astfel că, în urma evaluării anuale efectuate de echipa de monitorizare Phare TVET alături de Inspectoratul Școlar Județean Cluj, școala a obținut calificativul maxim;

2005-2006 s-a realizat implementarea tuturor celor 8 principii din Cadrul Național de Asigurare a Calității pe toate compartimentele; în aceste conditii, în urma evaluărilor externe, școala a obtinut tot calificativul maxim.
recunoașterea faptului că în școala noastră se desfășoară un act educațional de calitate la nivelul standardelor europene, este dovedită prin acordarea în mai 2013 de către Parlamentul României a Diplomei de Merit pentru obținerea a trei certificate de Școala Europeană consecutive, în perioada 2006-2013; Ministerul Educației și Cercetării ne-a acordat din nou certificatul de „ȘCOALA EUROPEANĂ” în perioada 2013-2016 și 2016-2019.
În prezent, Colegiul Tehnic “Anghel Saligny” Cluj-Napoca oferă o gamă largă de specializări cerute pe piața muncii: tehnician desenator pentru construcții și instalații, tehnician în construcții și lucrări publice, tehnician ecolog și protecția calității mediului, tehnician în silvicultură și exploatări forestiere, tehnician designer mobilă și amenajări interioare, tehnician în prelucrarea lemnului, instalator instalații tehnico-sanitare și de gaze, zugrav, tâmplar universal.

Pregătirea temeinică a elevilor noștri este oglindită prin rezultatele acestora la olimpiadele județene și naționale ale disciplinelor de profil. Dintre acestea, le menționăm pe cele mai recente:

2017-2018

– Olimpiada interdisciplinară tehnică – etapa județeană – 1 premiu I, 1 premiu II și 1 mențiune la domeniul Construcții

– Olimpiada interdisciplinară tehnică – etapa județeană – 2 premii I, 2 premii II și 1 mențiune la domeniul Protecția mediului;

– Olimpiada interdisciplinară tehnică – etapa națională la domeniul Protecția mediului s-a obținut 1 mențiune;

– Concursul de chimie ,,Petru Poni” – 1 premiu I la etapa județeană;

– Concursul de matematică ,,Adolf Haimovici” – 2 mențiuni la etapa județeană;

– Concursul interregional „Zidarul priceput” – 1 premiu I

2018-2019

– Olimpiada interdisciplinară tehnică – etapa județeană – 1 mențiune la domeniul Construcții

– Olimpiada interdisciplinară tehnică – etapa județeană – 2 premii II, 1 premiu III și 2 mențiuni la domeniul Protecția mediului;

– Olimpiada interdisciplinară tehnică – etapa națională la domeniul Protecția mediului s-a obținut 2 mențiuni;

– Concursul de chimie ,,Petru Poni” – 1 premiu I la etapa județeană și 1 mențiune la etapa națională;

– Concursul interregional „Termoizolatorul eficient” – 2 premii II

2019-2020

– Olimpiada interdisciplinară tehnică – etapa județeană – 1 premiu II și 1 mențiune la domeniul Construcții

– Olimpiada interdisciplinară tehnică – etapa județeană – 2 premii I și 3 premii III la domeniul Protecția mediului;

2021-2022

– Olimpiada interdisciplinară tehnică – etapa județeană – 1 premiu I, 1 premiu II și 1 premiu III la domeniul Construcții

– Olimpiada interdisciplinară tehnică – etapa județeană – 1 premiu I, 2 premii II, 2 premii III și 2 mențiuni la domeniul Protecția mediului;

– Olimpiada interdisciplinară tehnică – etapa națională la domeniul Construcții s-a obținut 1 mențiune;

Ca urmare a rezultatelor obținute, în anii școlari 2018-2019 și 2019-2020 la Colegiul Tehnic „Anghel Saligny” s-au desfășurat activități la grupele de excelență, domeniul Protecția mediului

Promovarea standardelor educaționale europene este reflectată prin proiectele școlii: Erasmus+ VET: În pas cu lumea verde!, Erasmus+: TRIC-Bullying and Cyberbullying, Programul Internațional ECO-Școala, Concursul Național „Să păstrăm un mediu sănătos” și altele. Recunoașterea implicării în aceste proiecte s-a materializat prin obținerea locului III la Concursul Național „Made for Europe”, faza județeană, în anul 2022.

Școala are relații de colaborare cu instituțiii de profil din țară și străinătate, agenți economici, universități și organizații nonguvernamentale.

În consecință, prin cele menționate mai sus, este evidentă valoarea educațională a instituției, iar o măsură precum comasarea prin absorbție, cu schimbarea sediului de desfășurare a activităților didactice ar avea un impact socio-economic major.

Un procent semnificativ din elevii școlii sunt domiciliați în zona extrametropolitană și în mediul rural, iar modificarea locației ar duce la riscul de abandon școlar.

Ca soluție de prevenire a acestui risc, propunem ca Liceul Tehnologic nr 1 să fie comasat la sediul de pe Bulevardul 21 Decembrie 1989, nr. 128 – 130. În plus, prin inversarea sensului direcției de comasare prin absorbție, instituția nou formată ar putea păstra titulatura de „Colegiu”, conform OM 3732/2013, ceea ce ar fi în avantajul ambelor școli.

Suntem deschiși următoarelor soluții alternative de dezvoltare instituțională:

Orientarea înspre învățământul primar având în vedere că școala are experiență în această direcție; Legea Educației stipulează ca cerință obligatorie ca elevilor din clasele primare să le fie asigurat programul de dimineață. Pentru multe școli clujene, există o imposibilitate logistică de-a asigura această condiție, iar noi, în prezent, avem această disponibilitate.
Susținerea creșterii numărului de clase la nivel liceal, zi și seral, având în vedere că universitățile (UTCN, UBB, USAMV), cu care am avut parteneriate de succes de-a lungul anilor, formează specialiști în domeniile oferite de școala noastră. Elevii noștri se orientează înspre învățămâtul terțiar universitar menționat mai sus.
Mai mult, după finalizarea studiilor liceale, noi le putem asigura continuarea formării prin învățământul terțiar nonuniversitar.

Prin prezenta intervenție facem apel la principiul fundamentării deciziilor pe dialog și consultare din Legea Educației Nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare, articolul 3, paragraful t.

Așa cum am arătat mai sus, există multiple soluții, care pot fi găsite și abordate prin dialog, cu impact minim asupra copiilor, părinților, actului educațional, dar și din punct de vedere social, motiv pentru care solicităm modificarea deciziei!

 

Părinții elevilor Colegiului Tehnic „Anghel Saligny” Cluj-Napoca

 

Atașăm anexele:

Semnăturile susținătorilor petiției
Punctele de vedere ale partenerilor educaționali

MARIA MERMEZAN – PARINTE Contactați autorul petiției

Revoltă la un liceu clujean. Părinţii şi elevii ameninţă cu proteste în stradă. „Dacă ne mută, eu renunț la școală!”. ISJ Vrea să-i mute

Un liceu clujean, Colegiul Tehnic Anghel Saligny, este în fierbere, după ce părinţii şi elevii, precum şi cadrele didactice au aflat că ar urma să fie obligaţi să evacuze clădirea în care activează şi să fie mutaţi în Iris. Părinţii şi profesorii s-au întâlnit într-o şedinţă la şcaolă şi ameninţă cu proteste în stradă. Ba mai mult, unii părinţi ameninţă cu faptul că n-o să-şi mai dea copiii la şcolă dacă sunt mutaţi în Iris”, se arată în petiţie.

 

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

FOTO. Clujenii i-au întrecut pe bucureşteni. 20.000 de clujeni la deschiderea Târgului de Crăciun, doar 13.000 de bucureşteni

Publicat

De

targ craciun

Clujenii i-au întrecut pe bucureşteni ca număr de persoane participante la deschiderea târgurilor de crăciun din cele două oraşe, deşi Bucureştiul este de 4-5 ori mai mare decât Clujul ca populaţie.

targ craciun 5

În cursul zilei de ieri, principalele misiuni ale efectivelor Ministerului Afacerilor Interne au fost menţinerea ordinii şi liniştii publice, prevenirea şi combaterea faptelor ilegale, creşterea gradului de siguranţă rutieră, supravegherea şi controlul frontierei de stat şi asigurarea intervenţiei eficiente în situaţii de urgenţă.

targ craciun 3

Cu prilejul sărbătoririi Zilei Naţionale, ieri, în toată ţara au fost organizate 337 manifestări, astfel că, pentru asigurarea climatului de ordine şi siguranţă publică, au fost mobilizate peste 21.000 de efective MAI.

În Bucureşti, peste 1500 de jandarmi, poliţişti şi pompieri s-au aflat la datorie în dispozitivele operative asigurându-se că cele 35.000 de persoanele prezente la parada militară se vor bucura de spectacolul oferit de organizatori în condiţii de perfectă siguranţă.

 

Totodată, având în vedere numărul mare de participanţi (16.000 de persoane) pentru asigurarea măsurilor de ordine publică la manifestările dedicate Zilei Naţionale, la Alba Iulia au fost mobilizaţi peste 530 de poliţişti, jandarmi şi pompieri.

targ craciun 4

De asemenea, efectivele MAI au fost prezente în marile oraşe pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă şi prevenirea faptelor antisociale la Târgurile de Crăciun unde oamenii au participat în număr foarte mare. Spre exemplu, în Bucureşti, la Parcul Drumul Taberei au participat aproximativ 13.000 de persoane, iar la Cluj Napoca 20.000 de persoane au fost prezente la deschiderea Târgului de Crăciun”, informează Ministerul Afacerilor Interne

targ craciun

Astfel, în ultimele 24 de ore, efectivele MAI au intervenit la 3.486 de evenimente, 2.291 dintre acestea fiind circumscrise menţinerii ordinii publice, iar 1.195 circumscrise situaţiilor de urgenţă.

Foto:  de Sergiu Răzvan.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax