Connect with us

ACTUALITATE

Cruciada tabletelor și școala online

Publicat


Se întâmplă ca peste urgența urgențelor pe care o reprezintă lupta noastră cu pandemia să vină alte ”urgențe” ca , de exemplu, adrese prin care li se cerea directorilor de școli să transmită numărul de elevi care nu dispun de mijloace tehnice pentru a se conecta la soluțiile de predare online (laptop/tabletă), sugerându-se că solicitarea se face pentru a sprijini acești elevi prin furnizarea de echipamente necesare desfășurării lecțiilor online.

Cu mențiunea că telefoanele inteligente nu se pun la socoteală. Solicitarea de mai sus a venit de la Primăria Municipiului Cluj-Napoca, respectiv de la primarul ei, un apropiat și un consecvent susținător al învățământului preuniversitar la nivelul municipiului Cluj-Napoca. Acest lucru se întâmpla la început de aprilie.

Acum, poate vreți să știți cum stăm cu rezolvarea problemei. Stăm bine. Consiliul local a aprobat fondurile pentru achiziționarea de tablete pentru efectivele de elevi trimise de școli. În regim de urgență. Un gest foarte frumos, chiar dacă tabletele trebuie achiziționate de fiecare școală în parte. Sunt școli care le-au și cumpărat, altele (majoritatea) vor face acest lucru până la sfârșitul săptămânii viitoare, astfel ca la terminarea vacanței și elevii fără device-uri să poată (teoretic vorbind) participa la școala de acasă (școala la distanță, online).

Presupunând că așa se va și întâmpla, persistă, totuși, câteva semne de întrebare:

– cum și cine va rezolva concomitent accesul și ce fel de acces (nelimitat sau nu, 4G sau nu) la internet;

– cum se va face predarea lor către familii și cine va asigura funcționarea/mentenanța lor;

– cum și cine va garanta siguranța navigării pe internet, știut fiind că internetul e un spațiu tentant și cu extrem de multe pericole, cu deosebire pentru copiii de vârste fragede, nesupravegheați îndeaproape și neobișnuiți cu atâtea posibilități virtuale și tentații irezistibile.

La aceasta s-ar mai putea adăuga și reacția emoțională, justificată sau nu, a celorlalți elevi care nu au solicitat tablete, care nu au știut sau nu au putut fi contactați în perioada în care se completa baza de date în acest sens. Și nu numai reacția lor, ci și a părinților și a comunității educaționale, cu deosebire după începerea cursurilor față în față și contactul direct și nemijlocit cu elevii și părinții acestora.

Desigur, ar mai fi cel puțin o întrebare foarte importantă și ea: învățătorilor și profesorilor de ce nu li se asigură asemenea device-uri și resurse?

Va face oare Primăria Cluj-Napoca încă o discriminare (intenționată sau nu), dovedind aceeași lipsă de grijă și interes pentru cadrele didactice ca în cazul abonamentelor gratuite, asigurate cu asupra de măsură pentru elevi (câte 2 linii pentru fiecare elev!) și niciunul pentru cadrele didactice? Aceasta în ciuda faptului că ele au fost acelea cărora li s-a solicitat și care au completat și transmis documentele necesare și complicatele situații pentru ca abonamentele gratuite ale elevilor să poată fi eliberate la timp și în condiții optime la fiecare început de an școlar.

Dacă da, înseamnă că școala clujeană rămâne în continuare, prin angajații ei, o cenușăreasă și nu un partener veritabil într-o comunitate educațională de prim rang, așa cum învățământul clujean pretinde și merită să fie.

Un articol de Mircea Bertea

MIRCEA BERTEA (Ilie-Mircea Berte) este Profesor doctor, cercetător în ştiinţele educaţiei, expert în evaluare (ARACIP, British Council) şi management educaţional, formator naţional în didactici de vârf şi transdisciplinaritate, consilier al editurii Academiei de Ştiinţe a Republicii Moldova, membru al Centrului Internaţional de Studii şi Cercetări Transdisciplinare din Paris, expert al Uniunii Europene pentru Educaţie şi Cultură.

A publicat peste 70 de studii în reviste prestigioase din ţară şi din străinătate şi 20 de volume în domeniul specialităţii de bază (Limba și literatura română), al managementului educațional și al didacticilor inovative inter-şi transdisciplinare.

La 31 august 2016, prin Decretul Prezidențial Nr. 787/2016, Președintele României l-a decorat pe profesorul dr. Mircea BERTEA cu Ordinul pentru Învățământ în grad de CAVALER.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate