Connect with us

ACTUALITATE

Contoarele inteligente pentru energie electrică devin OBLIGATORII. Costuri în plus pentru consumatori

Publicat


contor inteligent energie electrica edistributiecom

Contoarele inteligente pentru energie electrică devin obligatorii în următorii șase ani. Consumatorii vor trebui să suporte cel puțin o parte din costurile legate de instalarea acestora, scrie Alba24.ro.

În ședința din 29 noiembrie, Guvernul a aprobat o ordonanță de urgență ce pune în aplicare o Directivă europeană.

Printre modificările din legislație, se adaugă obligația pentru consumatorii de energie electrică ”să contribuie, în mod transparent şi nediscriminatoriu, la costurile asociate introducerii sistemelor de măsurare inteligentă”.

Potrivit Legii 123/2012 a energiei electrice și a gazelor naturale, cu modificările și completările ulterioare, clienții care dețin surse de producere cu putere instalată mai mică de 10 kW și cei care consumă anual peste un anumit prag stabilit de ANRE trebuie să aibă contoare inteligente până în 1 ianuarie 2024.

Pentru ceilalți, obligația este cu termen 31 decembrie 2028.

Pragurile de consum diferă de la un operator de distribuție la altul, de la un minim de 2.400 kWh pe an, adică 200 kWh pe lună, în zona de rețea Transilvania Nord a operatorului Distribuție Energie Electrică România (DEER), la un maxim de 3.500 kWh pe an, adică aproximativ 290 kWh pe lună, în rețeaua Distribuție Energie Oltenia, potrivit profit.ro

Costul montării unui astfel de contor a scăzut sub 100 de euro, în ultimii ani, potrivit sursei citate.

Articolul 66/ Legea 123 din 2012

„Sisteme de măsurare inteligentă

(1) ANRE evaluează implementarea sistemelor de măsurare inteligentă din punctul de vedere al costurilor și beneficiilor pe termen lung pentru piața de energie electrică, al rentabilității, precum și al termenelor fezabile de implementare, pe baza tuturor datelor obținute în urma realizării proiectelor și sistemelor instalate care asigură funcționalitățile specifice sistemelor de măsurare inteligentă.

2) Operatorii de distribuție au obligația să prezinte la ANRE proiecte de implementare a sistemelor de măsurare inteligentă pe bază de analize cost-beneficiu proprii, în vederea respectării prevederilor alin. (3). Analizele cost-beneficiu vor conține descrierea detaliată a modului de îndeplinire a funcționalităților obligatorii pentru aceste sisteme, specificate prin reglementările tehnice în vigoare, precum și beneficiile oferite consumatorilor finali după instalarea sistemelor.

(3) În baza proiectelor prevăzute la alin. (2), ANRE aprobă un calendar de implementare a sistemelor de măsurare inteligentă, astfel încât:

a) clienții finali care au un consum anual mai mare decât un prag, exprimat în kWh, stabilit de ANRE în baza informațiilor și datelor colectate conform alin. (1) și (2), precum și clienții care dețin surse de producere cu putere instalată mai mică de 10 kW să dispună de sisteme de măsurare inteligentă până la data de 1 ianuarie 2024;
b) clienții finali care nu se încadrează în prevederile lit. a) să dispună de sisteme de măsurare inteligentă până la data 31 decembrie 2028, prin implementarea sistemelor de măsurare inteligentă pe scară largă exclusiv în condiții de eficiență a investițiilor”.
c) clienţii finali prevăzuți la lit. a) și b) au obligaţia să contribuie, în mod transparent şi nediscriminatoriu, la costurile asociate introducerii sistemelor de măsurare inteligentă (articol nou introdus prin OUG din 29 noiembrie 2022)
Vezi Ordonanța de Urgență

Vezi Nota de fundamentare OUG

Ce este și cum funcționează contorul inteligent

Contorul inteligent e un element care funcționează la adevărata capacitate doar când este integrat într-un sistem de măsurare inteligentă – împreună cu alte contoare, transmite informații către un concentrator de date, care le comunică în mod securizat sistemului central. Datele transmise sunt consumul de energie electrică, curba de sarcină și alte valori ale parametrilor energiei electrice, prin sistemul de comunicații PLC (power-line communication) – cablurile de alimentare cu energie. Nu utilizează şi nu generează semnale WiFi.

Când este integrat într-un sistem de măsurare inteligentă, contorul inteligent comunică securizat direct cu firma de distribuție, dar și cu clientul. Permite colectarea de date și identificarea zonelor în care trebuie făcute îmbunătățiri. Clientul își poate monitoriza și adapta consumul, potrivit e-distributie.com.

Ca aparat electric, contorul inteligent respectă toate normele şi cerințele de mediu româneşti şi intracomunitare. Contorul este marcat CE și e însoțit de certificatul de conformitate (conform dispozițiilor de la art. 5 din DG nr. 1022/2002) prin care se atestă faptul că produsul nu pune în pericol viața, sănătatea, siguranța la locul de muncă și nu are un impact negativ asupra mediului

Repunerea sub tensiune a contorului inteligent după deconectare

Una dintre funcțiile contorului inteligent e că poate opera deconectarea/reconectarea de la distanță, adică poate opri sau relua alimentarea cu electricitate a locului de consum.

Dacă nu mai aveți energie electrică, poate fi din două cauze:

1. S-a produs un incident în rețeaua electrică sau în instalația interioară a locației de consum. Trebuie verificată mai întâi instalația interioară –dacă protecțiile de la intrarea în casă au declanșat; dacă așa s-a întâmplat, se rearmează și ar trebui să fie din nou curent. Dacă nu au declanșat, se contactează compania, la numărul de deranjamente.
2. Releul intern al contorului a declanșat. În acest caz, afișajul LED e aprins și arată simbolul __/  __. Contorul e alimentat, dar nu și locul de consum. De ce? Fie pentru că a fost depășită semnificativ puterea contractată, fie pentru că s-a întârziat la plata facturii de energie către furnizor. Pentru prima situație, se poate opri funcționarea unor aparate din casă, care a crescut puterea utilizată, apoi se poate rearma contorul. Dacă se întâmplă des, se contactează compania, pentru a solicita spor de putere. Pentru a doua, se contactează furnizorul de energie electrică cu care ați încheiat contract.

Sursa: Alba24.ro

Foto: e-distributie.com



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Locuințe pentru persoane cu dizabilități, construite la Sălicea. Investiția de 19 milioane de lei, asigurată de CJ Cluj

Publicat

De

Locuințe persoane cu dizabilitați Cluj

La Sălicea vor fi construite pentru locuințe pentru persoane cu dizabilități, anunță Consiliul Județean Cluj.

De acestea locuințe, special concepute, vor beneficia 40 de persoane adulte cu handicap instituționalizate în cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Cluj.

Locuințe pentru persoane cu dizabilități, construite la Sălicea. Investiția de 19 milioane de lei, asigurată de CJ Cluj

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, este inițiatorul proiectului de hotărâre care vizează aprobarea indicatorilor tehnico-economici în vederea construirii a patru locuințe protejate în comuna Ciurila.

Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj „Ceea ce ne propunem este ca, prin intermediul unor locuințe special concepute, să creștem calitatea vieții persoanelor cu dizabilități instituționalizate, prin integrarea acestora în cadrul comunității, promovarea inițiativei proprii și a auto-gospodăririi”, a declarat Alin Tișe, președintele CJ Cluj

Case de tip familial

Proiectul vizează construirea, pe o suprafață de un hectar din Sălicea, comuna Ciurila, a patru case de tip familial, cu o capacitate de cazare de 10 persoane fiecare.

Locuințele vor fi compartimentate, utilate și mobilate modern, scopul urmărit fiind îmbunătățirea substanțială a nivelului de îngrijire și asistență.

În cadrul acestora, beneficiarii vor avea posibilitatea să realizeze activități de bază ale vieții zilnice și să dobândească competențe, abilități și deprinderi menite să faciliteze integrarea sau, după caz, reintegrarea din punct de vedere socio-profesional.

Finanțare fin fonduri rambursabile

Valoarea totală a investiției este de puțin peste 19 milioane de lei, din care peste 13,1 milioane de lei reprezintă valoarea construcțiilor.

Finanțarea va fi asigurată din bugetul propriu al Consiliului Județean pe anul 2024, sumele fiind rambursabile prin Programul de Interes Național (PIN) și din alte surse constituite potrivit legii.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

UPDATE. Mirosul pestilențial de gunoi revine la Cluj-Napoca. Garda de Mediu Cluj caută sursa

Publicat

De

Cluj-Napoca miros pestilential

Mirosul pestilențial de gunoi a revenit, marți, la Cluj-Napoca, spre stupefacția clujenilor, care nu înțeleg de unde provine.

Mai mulți cititori Cluj24 ne-am semnalat că mirosul pestilențial a fost simțit, în special, în zona centrală a municipiului, dar și în zona cartierelor Mărăști, Gheorgheni, Zorilor și Grigorescu.

Mirosul pestilențial de gunoi revine la Cluj-Napoca. Garda de Mediu Cluj caută sursa

”Am ieșit din magazinul Sora și m-a izbit mirosul de gunoi. Nu credeam că o să mai simțim așa ceva după problemele de anul trecut”, a spus un clujean.

Comisarul șef al Gărzii de Mediu Cluj, Viorel Pleșa, a confirmat pentru Cluj24 că la nivelul instituției pe care o conduce au fost transmise mai multe sesizări privind apariția mirosului pestilențial.

”Am demarat verificări pentru a stabili sursa mirosului. Am vorbit și cu cei de la Centrul de Management Integrat al Deșeurilor (CMID) care au spus că în zona lor nu se simte nimic și că nu poate proveni mirosul de la ei”, a spus Pleșa.

Anul trecut mirosul greu a dat bătăi de cap autorităților și locuitorilor Clujului.

Contactați de Cluj24, reprezentanții RADP, care gestionează rampa temporară de deșeuri de la Pata Rât și cei de la SC Supercom, care administrează CMID, au declarat că mirosul nu provine de la ei.

Update:

Din informațiile Cluj24, mirosul ar proveni de la lucrări de fertilizare a unor terenuri de lângă Cluj-Napoca, efectuate în zona Tureni – Mărtinești. Vom reveni cu detalii.

Citește mai departe

EDUCATIE

FOTO. Primăria construiește o creșă în Dâmbu Rotund. Va avea 40 de locuri. Investiție de 35 de milioane de lei

Publicat

De

Proiect creșă Dâmbu Rotund

O creșă cu 40 de locuri va fi construită în cartierul Dâmbu Rotund. Indicatorii tehnico-economici pentru această investiția au fost aprobați în Consiliul Local.

Creșa va fi construită pe strada Lombului nr. 50 din cartierul clujean.

Primăria construiește o creșă în Dâmbu Rotund. Va avea 40 de locuri. Investiție de 35 de milioane de lei

„Această creșă care va avea o capacitate de 40 de locuri și dotări de ultimă generație. Nu ne vom opri din construcția de creșe până nu vom ajunge să facem publicitate pentru ocuparea locurilor”, a spus primarul Emil Boc.

Capacitatea eastimată a creșei este de 40 de preșcolari, iar investiția se ridică la aproape 35 de milioane de lei cu TVA.

Conform proiectului, suprafața construită va avea 850 de metri pătrați și alți 710 de metri pătrați vor fi spații verzi.

Noia creșă va avea 4 săli de dormit, 4 săli de joacă, 6 vestiare, 14 grupuri sanitare, un spațiu multifuncțional, cabinet medical, 7 spații de depozitare, spălătorie, bucătărie și sala de mese.

Consilierii locali au aprobat și indicatorii tehnico-economici pentru construirea unei școli gimnaziale în cartierul Bună Ziua.

Citește mai departe

EDUCATIE

Înscrieri în clasa pregătitoare la Cluj. Care este calendarul și ce trebuie să conțină dosarul copiilor

Publicat

De

Înscrieri elevi în clasa pregătitoare

Inspectoratul Școlar Județean Cluj a afișat circumscripțiile școlare, precum și numărul claselor pregătitoare alocate fiecărei unități de învățământ preuniversitar, potrivit Planului de școlarizare propus pentru anul școlar 2024-2025.

Părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2024, inclusiv, au obligația de a înscrie copiii în învățământul primar, în clasa pregătitoare.

Înscrieri în clasa pregătitoare la Cluj. Care este calendarul și ce trebuie să conțină dosarul copiilor

Toți copiii ai căror părinți solicită înscrierea în clasa pregătitoare la școala de circumscripție sunt înmatriculați la unitatea de învățământ solicitată. Prin domiciliu se înțelege inclusiv reședința.

Părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2024, inclusiv, pot să își înscrie copiii în învățământul primar, în clasa pregătitoare, dacă nivelul lor de dezvoltare este corespunzător.

Evaluarea copiilor

Evaluarea dezvoltării copiilor care împlinesc vârsta de 6 ani, în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2024 și eliberarea recomandării pentru înscrierea în învățământul primar va avea loc în perioada 28 martie -10 aprilie 2024, după cum urmează:

  • Pentru copiii care au frecventat grădinița – înregistrarea cererilor transmise/depuse la unitățile de învățământ cu nivel preșcolar pentru obținerea recomandării de înscriere în clasa pregătitoare
  • Pentru copiii care NU au frecventat grădinița sau au revenit din străinătate – înregistrarea la CJRAE Cluj a cererilor în vederea evaluării. Evaluarea dezvoltării copiilor se va realiza în fiecare oraș/municipiu, din județul Cluj, conform programului postat pe site-ul I.Ș.J. Cluj, respectiv comunicat de CJRAE Cluj.
  • Părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2024, inclusiv, care nu optează pentru înscrierea copiilor în clasa pregătitoare, în anul școlar 2024-2025 sau ai celor pentru care nivelul de dezvoltare nu este corespunzător pentru parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare vor fi consiliați în vederea înscrierii copiilor la grădiniță, în grupa mare.

Calendarul înscrierii în învățământul primar

Înscrierile copiilor în clasa pregătitoare încep în luna aprilie, astfel:

  • 11 aprilie – 14 mai 2024 – Completarea cererilor-tip de înscriere de către părinți/ tutori legal instituiți/reprezentanți legali, online sau la unitatea de învățământ la care solicită înscrierea copiilor;
  • 14 – 17 mai 2024 – Procesarea de către Comisia națională de înscriere a cererilor-tip, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea copiilor la școala de circumscripție;

Orarul de înscriere în clasa pregătitoare, 2024-2025, la nivelul unităților de învățământ preuniversitar din județul Cluj este următorul: luni – joi, între 8:00 – 18:00 și vineri, între 8:00 – 17:00:

  • Toate dosarele se depun în această perioadă, indiferent dacă părintele optează pentru școala de circumscripție sau pentru altă unitate de învățământ preuniversitar;
  • Dacă părintele optează pentru o altă unitate de învățământ preuniversitar, decât școala de circumscripție și dorește revenirea la școala de circumscripție, în eventualitatea în care școala pentru care a optat inițial nu dispune de suficiente locuri, obligatoriu părintele/tutorele legal va marca cu X opțiunea „întoarcerea la școala de circumscripție” din conținutul fișei de înscriere.

Ce etape urmează

Calendarul înscrierii copiilor continuă după cum urmează:

  • 20 – 27 mai 2024 – Procesarea la nivelul unităților de învățământ, pe baza informațiilor din cererile-tip de înscriere și din documentele depuse/ transmise de către părinți/tutori legal instituiți/reprezentanți legali, a cererilor prin care se solicită înscrierea la o altă unitate de învățământ, decât la școala de circumscripție, pe locurile rămase libere;
  • 29 mai 2024 – Afișarea în unitățile de învățământ și pe site-ul Inspectoratului Școlar Județean Cluj a candidaților înmatriculați și a numărului de locuri rămase libere;
  • 30 mai 2024 – Comunicarea, prin afișare la unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, elaborată de inspectoratul școlar. Informarea Ministerului Educației, de către comisia județeană cu privire la procedura specifică de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, în etapa a II-a;

Etapa a II-a a înscririi în clasa pregătitoare

Calendarul înscrierii în etapa a II-a:

  • 31 mai – 7 iunie 2024 – Depunerea/transmiterea cererii-tip de înscriere la secretariatul unității de învățământ aflate pe prima poziție dintre cele trei opțiuni exprimate pentru etapa a doua, de către părinții copiilor care nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă;
  • 10 – 14 iunie 2024 – Validarea cererilor – tip de înscriere la unitatea de învățământ aflată pe prima poziție în opțiunile privind înscrirea copiilor;
  • 17 – 21 iunie 2024 – Procesarea la nivelul unităților de învățământ a cererilor-tip de înscriere depuse de către părinți/tutori legal instituiți/reprezentanți legali, aplicând procedura specifică elaborată de către Inspectoratul Școlar Județean Cluj, pe baza criteriilor generale și a celor specifice de departajare, în limita locurilor disponibile. Completarea în aplocația informatică a datelor din cererile – tip de înscriere pentru candidații înscriși în această etapă;
  • 21 iunie 2024 – Afișarea la fiecare unitate de învățământ a listelor finale ale copiilor înscriși în clasa pregătitoare;
  • 2 – 6 septembrie 2024 – Centralizarea și soluționarea de către Inspectoratul Școlar Județean Cluj a cererilor părinților/tutorilor legal instituiți/reprezentanților legali ai copiilor care nu au fost încă înscriși la nicio unitate de învățământ preuniversitar.

Marinela Marc, șefa IȘJ Cluj, recomandă părinților să nu evite școlile de cartier

„Înscrierea copiilor în clasa pregătitoare este o etapă importantă în viața familiilor, de aceea recomand părinților să consulte site-urile școlilor și să se informeze din materialele de promovare cu privire la oferta educațională și la facilitățile oferite de către unitățile de învățământ, astfel încât să aleagă, informați, unitatea de învățământ la care își vor înscrie copiii.

În foarte multe situații, școlile de cartier, din proximitatea locuinței, oferă condiții mult mai bune în ceea ce privește infrastructura școlară, astfel încât nu se justifică eforturile pe care le fac de a găsi soluții pentru a înscrie copiii în școlile din zona centrală a orașului, aglomerând unitățile de învățământ și programul copiilor”, a declarat Marinela Marc, inspector școlar general la Inspectoratul Școlar Județean Cluj.

Toate informațiile cu privire la calendarul și la etapele înscrierii în învățământul primar, în anul școlar 2024-2025, pot fi consultate pe site-ul unităților de învățământ preuniversitar și pe site-ul Inspectoratului Școlar Județean Cluj, .

TEL VERDE – I.Ș.J. Cluj – CLASA PREGĂTITOARE – 2024-2025: 0800816264, disponibil de luni până joi, în intervalul orar 9:00-16:00 și vineri, între orele 9:00-14:00.

Foto: Arhivă

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax