ACTUALITATE
Conferința Aviation-Event. Ciceo: Cel mai mare proiect, extinderea pistei Aeroportului Cluj. Va permite zboruri transatlantice
Cluj-Napoca găzduiește vineri, 21 martie, conferința internațională de aviație Aviation-Event 2025 CLJ, reunind lideri din industrie, factori de decizie și experți în aviație.
Zeci de directori de aeroporturi, reprezentanți ai companiilor aeriene și a autorităților locale și naționale și-au dat întâlnire la Cluj-Napoca, vineri, pentru a discuta viitorul aviației în contextul unor peisaje geopolitice, economice și de mediu aflate în continuă schimbare.
Conferința, găzduită de Aeroportul Internațional Cluj și organizată de Aviation-Event, aduce în fața publicului clujean o serie de paneluri și sesiuni moderate menite să abordeze provocările esențiale din industrie, cum ar fi decarbonizarea, armonizarea reglementărilor și inovația.
Sesiunea de deschidere, moderată de fostul eruoparlamentar José Ramón Bauzà, i-a avut invitați pe prefectul județului Cluj, Maria Forna și pe fostul europarlamentar și specialist în aviație Marian Jean Marinescu.
Primarul Emil Boc, mesaj de bun venit
În cadrul acesteia, Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca, a transmis un mesaj de bun venit participanților la conferință.
„Dragi participanți, vă urez un călduros binevenit la Cluj-Napoca, inima Transilvaniei. Vreau să folosesc această oportunitate pentru a-mi exprima considerația pentru munca prestată de domnul director David Ciceo, care a reușit, alături de echipa sa, să crească numărul de călători de pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj-Napoca de la un sfert de milion la aproape 4 milioane.
Această conferință este un semn de recunoaștere a muncii depuse de dumneavoastră pentru Aeroportul Cluj-Napoca. Datorită muncii dumneavoastră, Cluj-Napoca este o poartă spre lume și noi ne putem bucura de un nivel de trai ridicat, în care avem posibilitatea să călătorim în toată lumea”, a declarat primarul Emil Boc, într-un mesaj înregistrat.
„Un motor economic și de conectivitate al regiunii”
Maria Forna, prefectul județul Cluj, a declarat că Aeroportul Cluj-Napoca este un motor economic și de conectivitate nu doar pentru județ, ci pentru întreaga regiune.
„Distinși participanți, este onoarea mea ca, în calitate de prefect al județului Cluj, să fiu prezentă aici, alături de dumneavoastră, la acest eveniment de excepție, o oportunitate reală de a evidenția inovația și transformările din domeniul aviației. Aeroportul Cluj-Napoca, al doilea cel mai mare din România și poarta de intrare în Transilvania, a demonstrat că este un motor economic și de conectivitate al regiunii, depășind pragul de 3 milioane de pasageri pe an. Acest succes nu este o întâmplare, ci rezultatul unui efort comun depus de echipa de administrare, alături de autorități și de instituțiile partenere”, a arătat Forna.
„Aeroporturile regionale vor juca un rol foarte important în viitor”
Marian-Jean Marinescu, fost europarlamentar și specialist în aviație, a evidențiat, la rândul său, importanța Aeroportului Cluj la nivel național, dar și a aeroporturilor regionale, în general, în tranziția spre o aviație mai verde și nepoluantă.
„Este o plăcere să fiu în Cluj-Napoca, un oraș frumos și cu un primar bun. Este orașul din România care se dezvoltă fantastic și cred că posibilitatea de a fi conectat cu toate marile orașe europene este la baza acestei dezvoltări. Acest eveniment, pe lângă faptul că aduce împreună actori din domeniul aviatic, aduce la un loc oameni din diferite țări în România, unde vă puteți familiariza cu cultura și specificul local.
Cred că aeroporturile regionale vor juca un rol foarte important în viitor, din punct de vedere a politicilor verzi, deoarece viitoarele avioane electrice sau cu hidrogen vor fi concepute pentru distanțe mai scurte, așadar va conecta întâi regiuni”, a transmis Marinescu.
Evenimentul a devenit o tradiție la Cluj
În a doua sesiune a evenimentului, jurnalistul belgian Raphael Meulders a discutat cu David Ciceo, directorul Aeroportului Internațional Cluj, atât despre evenimentul găzduit la Cluj-Napoca, cât și despre evoluția aeroportului și direcții de dezvoltare.
„Acest eveniment este deja o tradiție la Cluj-Napoca și suntem fericiți să aducem la un loc reprezentanți din domeniul aviatic și să facem schimburi de bune practici. Traficul aerian din Cluj-Napoca este în proporție de 90% extern, iar acest tip de conferințe aduc la un loc actori din domeniul aviatic cu scopul de a ne împărtăși experiențele și de a coopera.
Aeroportul Cluj a depășit pragul de 3,3 milioane de pasageri în 2024
Suntem principala poartă de intrare în Transilvania și al doilea aeroport din țară. Transilvania este o regiune foarte frumoasă și prin acest eveniment ne plănuim să creștem inclusiv vizibilitatea sa. În edițiile anterioare, jurnaliștii străini care au participat ne-au încurajat să promovăm mai mult Transilvania și România. Anul trecut, am avut 3,3 milioane de pasageri, a fost o muncă asiduă, de echipă, cu ajutor de la Instituția Prefectului, de la Consiliul Județean și Primăria Cluj-Napoca, dar și cu sprijinul cetățenilor.
În ce privește extinderea aeroportului, avem discuții cu autoritățile locale astfel încât să ne putem adapta țintelor noastre de viitor. În primul rând, este vorba de decarbonizare. Cel mai mare proiect al nostru este extinderea pistei și, odată ce acesta este realizat, este o reală oportunitate pentru noi și ar putea permite introducerea unor zboruri transatlantice”, a declarat David Ciceo.
Discuții despre cele mai presante probleme din domeniul aviației
Agenda conferinței va include, de asemenea, trei paneluri de discuții moderate:
- Panel 1: Europa pe cont propriu? Marii jucători din aviație renunță la liberalizare și decarbonizare? Acest panel va examina implicațiile schimbărilor politice asupra concurenței, obiectivelor de mediu și viitorului aviației europene.
- Panel 2: Modelarea viitorului aviației va analiza echilibrul dintre corporațiile consacrate și startup-uri în stimularea inovației, explorând provocările de finanțare, obstacolele de reglementare și posibilele colaborări.
- Panel 3: Planul de implementare a siguranței și reglementărilor aviatice va evidenția necesitatea unei abordări globale unificate pentru standardele de siguranță în aviație.
Aviation-Event este o platformă de top pentru networking, schimb de idei și dezbateri de politici în industria aviației. În fiecare an, Aviation-Event găzduiește conferințe de prestigiu în întreaga Europă, reunind părțile interesate din companii aeriene, aeroporturi, agenții guvernamentale și furnizori de tehnologie pentru a încuraja colaborarea și inovația. Cu un angajament pe tot parcursul anului pentru îmbunătățirea dialogului în industrie, Aviation-Event joacă un rol esențial în modelarea viitorului aviației.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

ADMINISTRAȚIE
VIDEO. Viceprimarul Dan Tarcea răspunde atacurilor la proiectele majore ale Clujului, la „Ediția de seară”: „Sunt fake news-uri”

Viceprimarul Dan Tarcea, invitatul emisiunii „Ediția de seară”, realizată de Clujlive TV în parteneriat cu Cluj24, a răspuns acuzațiilor lansate de antreprenorii Cristian Ebrașu și Dorin Bob la adresa proiectelor de metrou și centură metropolitană
Recent, la o conferință de profil, constructorul Cristian Erbașu a susținut că firmele turcești au făcut lobby pentru câștigarea unor contracte în România, dând exemplu metroul de la Cluj. Antreprenorul român este de părere că țara noastră se bazează prea mult pe firme turcești pentru proiecte strategice.
Constructorii români, atac la adresa metroului și centurii metropolitane
La rândul său, Dorin Bob a argumentat că metroul necesită un număr foarte mare de pasageri zilnic pentru a fi rentabil, care, în opinia sa, este imposibil de atins. El a dat exemplu mai multe proiecte de metrou care au fost abandonate în alte orașe, ridicând întrebări legate de viabilitatea sa pe termen lung.
Totodată, Cristian Erbașu a arătat că abordarea „proiectare și execuție” a generat probleme în proiectul de centură și că ar fi fost mai logic să se finalizeze întâi proiectul, pentru a estima mai clar costurile și riscurile, și abia apoi să se scoată la licitație execuția.
Viceprimarul Dan Tarcea arată că licitațiile sunt deschise și transparente
În răspuns, viceprimarul Dan Tarcea a subliniat că firmele turcești câștigă licitațiile pentru că sunt mai competitive la preț și eficiente, și nu datorită presupuselor influențe politice.
„Nu am fost nici într-o excursie la Istanbul, nu am fost în nicio vizită și nici nu m-am întâlnit cu nimeni legat de metro, de centură, chit că au încercat unii-alții să se prezinte. Nu, este licitație, aveți toate datele pe site, participați la licitație și mergeți mai departe.
În primul rând, așa cum am spus, cred că discutăm de prețul cel mai mic și de eficiență. Adică sunt companii eficiente. În al doilea rând, din câte știu, statul turc asigură niște dobânzi preferențiale pentru aceste companii, pentru a se putea finanța. Categoric că, o parte din companiile românești sau din Europa au și această problemă de finanțare.
Hai să ne gândim care este salariul mediu în Turcia și care este salariul mediu unei companiei care este în Franța sau în Germania. Să nu uităm că acea vestită companie din Statele Unite ale Americii Bechtel a lucrat cu turci. Să ne aducem aminte că o mare parte din infrastructura din Germania a fost făcută de companii turcești și a fost făcută cu forță de muncă din Turcia”, a arătat Dan Tarcea.
„Cine l-a împiedicat pe domnul Erbașu să vină la licitație la metrou?”
Viceprimarul a menționat că și firme românești, inclusiv firma antreprenorului Cristian Erbașu, au câștigat proiecte de anvergură la Cluj.
„Firme românești au câștigat licitații, cum și domnul Erbașu a câștigat licitații. Păi domnul Erbașu, când a câștigat licitații, să înțeleg că a făcut lobby? Adică aici cred că a trebui domnul Erbașu să răspundă la aceste întrebări, dacă a spus chestiunea asta. Domnul Umbrărescu a câștigat, sunt alte firme românești care au câștigat, domnul Erbașu a câștigat licitații în România. Chiar și la Cluj a câștigat domnul Erbașu licitații foarte mari de peste 60 – 65 de milioane de euro. (..) Cine l-a împiedicat pe domnul Erbașu să vină la licitație la metrou, de exemplu? Sau cine l-a împiedicat pe domnul Erbașu să vină la licitație la centură?”, a explicat Tarcea.
Metroul, justificat prin studii profesioniste
Viceprimarul a mai arătat că proiectul metroului a fost realizat de compania Systra, cu expertiză internațională, cu proiecte în orașe similare, unde metroul a avut succes.
„Noi nu ne-am trezit dimineața și am spus că vrem să facem metro la Cluj. Noi am identificat că avem o problemă aici la Cluj și am cerut unei companii de prestigiu, Systra să facă un studiu de prefezabilitate și de fezabilitate printr-o procedură de licitație publică. Îi rog pe cei care sunt interesați să intre pe net, să caute compania Systra să vadă cine este compania la nivel mondial. Pentru că așa o să vadă că noi nu am lucrat cu ageamii, am lucrat cu companii care știu și care au expertiză să facă asemenea studii. Această companie Systra a făcut metro-ul în Mexico City, în Baku, în Cairo, în Paris, în New York, în Toulouse, în Copenhaga, în Hyderabad”, a declarat Dan Tarcea.
Metroul este conceput pentru a transporta 157.000 de călători pe zi și nu 200.000, cum a arătat Dorin Bob, a mai spus viceprimarul: „În primul rând a folosit niște date eronat, a spus că trebuie să fie 200.000 de călători. Este greșit, este vorba de 157.000 de călători pe zi. Noi gândim astăzi un proiect pentru următorii ani, pentru 2030, 2035, 2050”.
Proiectare + execuție, o variantă mai rapidă de execuție
De asemenea, viceprimarul Dan Tarcea argumentează că scoaterea la licitație la pachet a proiectării și execuției este o metodă folosită pentru a accelera proiectul și a evita întârzieri cauzate de discrepanțe între proiectare și execuție.
„Am avut câteva proiecte în care am făcut prima dată proiectarea, după care am scos la licitație execuția. Am avut întârzieri extrem de mari pentru că executantul a spus domnule, proiectarea nu este bună, lista de cantități nu este în regulă, nu se poate face treaba respectivă, adică el să nu-și asume niciun risc. Au fost situații în care am avut dreptate și dacă ne uităm la Podul Porțelanului (…).
Noi aici suntem presați de timp, pentru că noi trebuie să facem această centură metropolitană în timpul vieții noastre, și atunci, așa cum procedează și Guvernul României și foarte multe alte instituții, ca să comprimi aceste riscuri, să nu fie două tipuri de contestații, se comprimă cele două elemente. (…) Nu este vina primăriei municipiului Cluj-Napoca sau a unui minister că companiile românești nu au fost în stare să-și creeze și această infrastructură de proiectare sau să se asocieze cu companii care pot să facă și această parte de proiectare”, a spus viceprimarul.
Transportul în comun nu mai face față dezvoltării
El a evidențiat că numărul de călătorii efectuate în transportul public din Cluj-Napoca și zona metropolitană este de 235.000.000 pe an, ceea ce sugerează o nevoie reală pentru îmbunătățirea infrastructurii de transport.
„Am solicitat niște date de la Compania de Transport Public, care mi-a spus că numărul de călătorii în Cluj și în zona metropolitană a ajuns la 235.000.000 de călătorii pe an. Asta înseamnă undeva la 630.000 de călătorii pe zi. Discutăm de niște date care sunt puse pe masă, sunt niște date actuale, nu discutăm din auzite sau din presupuneri”, a mai explicat Tarcea.
„Sunt fake news-uri, date scoase din context”
Viceprimarul a afirmat că opoziția față de proiect nu este bazată pe date reale, ci pe dezinformări și fake news-uri. El a adus în discuție cazul domnului Bob Dorin, menționând că nu a oferit argumente solide care să pună la îndoială viabilitatea proiectului.
„Eu respect punctul de vedere a domnului Bob Dorin. Nu sunt de acord cu el pentru că nu mi-a dus niște argumente solide ca să pot să spun da, are dreptate și ar trebui să ne gândim de două ori înainte de a merge mai departe cu acest proiect. Din contră, am văzut că toți contestatarii acestui proiect nu se bazează pe date reale. Sunt fake news-uri, sunt date care sunt scoase din context și de aceea eu îi rog pe cei care se uită la noi să se informeze din surse oficiale”, i-a îndemnat Tarcea pe clujeni.
„Toate dealurile din jurul Clujului alunecă”
Totodată, viceprimarul a amintit despre dificultățile geologice din zona Clujului, inclusiv problemele cu alunecările de teren și necesitatea unor măsuri de consolidare, cum ar fi piloții forați de mari dimensiuni.
„Orice companie care lucrează în construcții, fie că face o investiție de 200 de mii de euro sau de 20 de milioane de euro, vede că tot ceea ce se întâmplă în dealurile din jurul Clujului, pune probleme. Toate dealurile din jurul Clujului alunecă. Nu există niciun studiu geo care să poată să vadă cu exactitate ceea ce se întâmplă. Astea sunt elemente care pot să apară pe parcurs. Ce este important, ca orice companie să aibă această capacitate să treacă peste aceste probleme.
În momentul în care s-a făcut săpătura, acolo este vorba de o săpătură care merge între 15 și 20 de metri pentru a putea să fie lansat TBM-ul, s-a văzut că au apărut pe deal niște fisuri. În momentul în care a fost acea fisură a spus stop joc, haideți să vedem ce e de făcut. Au venit specialiștii și au spus că trebuie să facem consolidare. Au găsit o soluție că trebuie să fie puși acolo 94 de pilot sforați. Piloții forați trebuie să fie la o adâncime de 25 de metri și de asemenea cu un diametru de 1,15 m. Nu știu în Cluj să se mai fi folosit asemenea piloți forați. Până acum două zile, erau 30 de piloți forați turnați în zona respectivă. O treime sunt turnați, ritmul de forare este unul destul de bun”, a mai arătat viceprimarul.
Sute de evaluări și foraje pe traseul metroului
El a menționat că proiectul metroului a fost supus unor expertize detaliate, incluzând 650 de evaluări ale clădirilor afectate și peste 160 de foraje pentru a înțelege condițiile subterane.
„Ce pot să-i asigur pe oameni este că blocurile lor nu sunt în pericol. Au fost făcute peste 650 de expertize, nu există clădire care să fie pe traseul metroului care să nu fi fost expertizată. A fost un expert de la București cu echipa lui, care a intrat în toate subsolurile clădirilor pe traseul metroului ca să se uite, să vadă fundații și pe exterior și pe interior, pentru că nu există planurile de la 1850 și atunci a trebuit să vadă la fața locului ce anume este, pentru a putea să fie luate acele măsuri necesare pe când să ajunge acolo, ca să nu pună în pericol clădirile respective.
De asemenea, au fost făcute pe traseu peste 160 de foraje. Au fost făcute forajele până la 60 de metri pentru a putea să vadă ce se întâmplă acolo. Sigur că am identificat zone în care există sare, am identificat zone în care există argilă, am identificat zone în care există granit, am identificat diverse situații. Dar este foarte important și foarte bine că le-am identificat că sunt acolo ca specialiștii să știe ce măsuri trebuie să ia în avans”, a explicat Tarcea.
Lucrările la metrou, în grafic pentru finalizare în anul 2031
În ce privește situația lucrărilor la metrou, viceprimarul spune că acestea sunt în grafic. Dan Tarcea a insistat pe faptul că termenul final rămâne anul 2031 și că eventualele întârzieri pot fi recuperate în fazele ulterioare: „Se lucrează și avem contact, sunt ședințe săptămânale. Suntem în grafic. Noi ne-am fixat termenul anul 2031. În acest moment nu am elemente să spun că 2031 nu va fi gata. Discutăm de niște întârzieri de câteva luni în a intra cârtițele în pământ, dar aceste întârzieri pot fi recuperate în această perioadă lungă de timp, la fel cum foarte bine e posibil să fie și o întârziere. Există situații de genul acesta dar eu sunt optimist și muncim în fiecare zi la chestiunea asta”.
EDUCATIE
VIDEO FOTO. REMY, robotul care ajută persoanele cu demență conceput de o studentă UTCN, premiat la IoT Student Challenge

Proiectul REMY, un robot social asistiv multifuncțional dezvoltat de studenta Penzes Noemi de la Universitatea Tehnică Cluj-Napoca, a fost distins cu premiul special în cadrul competiției „Internet of Things Student Challenge 2025”.
Robotul REMY, conceput de studenta Penzes Noemi de la Universitatea Tehnică Cluj-Napoca, își propune să schimbe modul de îngrijire al persoanelor diagnosticate cu Alzheimer și demență. Conceput pentru a sprijini pacienții și îngrijitorii acestora, REMY este un robot social asistiv multifuncțional care oferă monitorizare la distanță, interacțiune socială și exerciții cognitive personalizate.
Proiectul a fost recompensat cu premiul special în cadrul competiției „Internet of Things Student Challenge 2025”, confirmând potențialul său de a transforma îngrijirea persoanelor vârstnice cu afecțiuni neurodegenerative.
Un robot social asistiv pentru pacienții cu Alzheimer și demență
Alzheimerul și demența sunt printre principalele cauze ale dizabilității la persoanele în vârstă, afectând milioane de oameni la nivel global. Lipsa unui tratament curativ face ca soluțiile de asistență și îngrijire să fie esențiale.
„Remy este un roboțel multifuncțional, care are scopul de a ajuta în tratarea bolnavilor cu demență și Alzheimer. Acesta este destinat atât centrelor specializate, cât și persoanelor care au membri ai familiei bolnav”, a declarat Penzes Noemi, studenta care a creat roboțelul REMY.
Cu un design prietenos, inspirat de forma unui copil mic, REMY este echipat cu tehnologii avansate, inclusiv recunoaștere vocală, comunicare la distanță și instrumente de evaluare a stării mentale. Procesarea este realizată de un Raspberry Pi Zero 2W, în timp ce un ESP32 controlează mișcarea și percepția mediului.
Funcționalități inovatoare pentru îngrijirea pacienților
Robotul poate realiza teste cognitive zilnice, configurate de către pacient, permițând monitorizarea evoluției bolii.
„Acesta oferă suport pe plan cognitiv: roboțelul poate realiza teste speciale, configurate de către pacient. Momentan, folosim un test de câte 10 întrebări care se pot realiza zilnic și la fiecare 7 zile avem și un rezultat săptămânal. Cu rezultatele testului, putem merge la doctor, putem arăta feedback-ul primit de la robot doctorului, astfel încât el să știe cum s-a dezvoltat boala, deoarece, poate, e într-un moment de luciditate în momentul în care se află la doctor și răspunde la întrebările adresate”, explică Penzes Noemi, pentru Cluj24.
Pe lângă asistența cognitivă, REMY are și rol social, fiind proiectat să devină un companion al pacienților: „Robotul oferă suport și pe plan social, vrem ca acesta să îi fie un prieten pacientului, să vorbească cu el, să îi pună muzică, să îi citească cărți și să ofere monitorizare de la distanță îngrijitorilor”, adaugă creatoarea robotului.
Premiu special la Internet of Things Student Challenge 2025
„Internet of Things Student Challenge” oferă studenților posibilitatea de a dezvolta soluții și de a transforma produse de la idei la prototip, cu sprijinul cadrelor academice din Departamentul de Automatică, a celor mai buni mentori din domeniul ICT și al specialiștilor din industria de profil din România. În cadrul concursului, echipele formate din studenți și-au transpus în practică ideile din domeniul IoT. Aceștia au realizat prototipuri demonstrative, dar au scris și articole științifice.
Programul oferă patru luni de mentorat, dezvoltare intensivă de prototipuri, explorarea ecosistemului de dezvoltare din România și consolidează totodată legătura dintre mediul academic și sectorul industrial.
Competiția Internet of Things Student Challenge a demarat în 2016 sub egida celei de-a 20-a ediție a Conferinței Internaționale IEEE AQTR 2016 (International Conference on Automation, Quality and Testing, Robotics), care a avut loc la Cluj-Napoca, România, în zilele de 19-21 mai 2016.
Foto: Facebook/ Automatica si Informatica Aplicata, Universitatea Tehnica Cluj-Napoca
EVENIMENT
„U” Cluj pregătește o coregrafie spectaculoasă pentru derby-ul cu CFR. Apelul echipei către suporteri

Fanii Universității Cluj sunt invitați să participe la realizarea unei coregrafii speciale pentru derby-ul cu CFR Cluj, care va avea loc luni, 31 martie, de la ora 20:30, pe Cluj Arena. Suporterii alb-negrilor vor crea un zid cu steaguri alb-negre în tribune, în arătarea devotamentul pentru echipa lor de suflet.
Fanii „U” Cluj sunt rugați să vină la stadion cu steaguri alb-negre, la derby-ul cu CFR Cluj de luni, 31 martie.
„Îi invităm pe toți suporterii Universității Cluj să participe la realizarea unei coregrafii speciale la derby-ul cu CFR. Împreună, vom crea un zid alb-negru care va arăta cât de puternică este dragostea noastră, a celor care fac parte din familia ”U”, pentru echipă și simbol!
Pentru ca impactul vizual al coregrafiei să fie cât mai puternic, fiecare suporter este rugat să vină la stadion cu steaguri jumătate albe, jumătate negre”, a transmis echipa, pe rețelele de socializare.
„Timp de 90 de minute să transformăm Cluj Arena într-o fortăreață în alb și negru”
Derby-ul Clujului se anunță unul incendiar, iar sprijinul suporterilor poate face diferența în lupta pentru victorie. „U” Cluj își dorește să obțină un rezultat bun pe teren propriu în fața marii rivale din Gruia. Suporterii sunt așteptați să creeze o atmosferă de neuitat pe Cluj Arena.
„Haideți să fim și de această dată al 12-lea jucător, iar timp de 90 de minute să transformăm Cluj Arena într-o fortăreață în alb și negru. Cu vocile unite și cu steagurile la înălțime, spre victorie!”, a mai transmis Universitatea.

Biroul Electoral Central (BEC) a organizat sâmbătă, 22 martie, tragerea la sorți pentru stabilirea ordinii candidaților pe buletinele de vot la alegerile prezidențiale din luna mai. George Simion va ocupa prima poziție, urmat de Crin Antonescu și Elena Lasconi.
Biroul Electoral Central a stabilit, sâmbătă, prin tragere la sorți, ordinea de înscriere pe buletinul de vot a candidaților la alegerile prezidențiale din luna mai. Pe prima pagină a buletinului de vot vor fi înscriși șase candidați, iar pe cea de-a doua pagină vor apărea restul de cinci.
Lista completă a candidaților în ordinea stabilită
- poziția 1 – George Nicolae Simion (Alianța pentru Unirea Românilor)
- poziția 2 – George Crin Laurențiu Antonescu (Alianța Electorală România Înainte)
- poziția 3 – Elena Valerica Lasconi (Uniunea Salvați România)
- poziția 4 – Cristian Vasile Terheș (Partidul Național Conservator Român)
- poziția 5 – Marcela Lavinia Șandru (Partidul Umanist Social Liberal)
- poziția 6 – Victor Viorel Ponta (candidat independent)
- poziția 7 – Sebastian Constantin Popescu (Partidul Noua Românie)
- poziția 8 – Silviu Predoiu (Partidul Liga Acțiunii Naționale)
- poziția 9 – John-Ion Banu-Muscel (candidat independent)
- poziția 10 – Petru Daniel Funeriu (candidat independent)
- poziția 11 – Nicușor-Daniel Dan (candidat independent)
Pe 4 aprilie începe campania electorală pentru alegerile prezidențiale și se încheie pe 3 mai, la ora 7:00. Primul tur al scrutinului va avea loc în data de 4 mai, iar al doilea, în 18 mai.