Connect with us

ACTUALITATE

Clujul e GALBEN. Ce restricții intră în vigoare

Publicat


Hotărârea nr. 180 din 16 septembrie 2021 privind stabilirea unor măsuri de diminuare a impactului tipului de risc, în aplicarea H.G. nr. 932/09.09.2021, în municipiul Cluj-Napoca și în comunele Florești, Săndulești, Săvădisla județul Cluj.

– În următoarele unități administrativ-teritoriale: municipiul Cluj-Napoca (2.15‰), comuna Florești (2.21‰) și comuna Săvădisla (2.67‰) unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mare de 2/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, se dispun, începând cu data de 17.09.2021, pe o perioadă de 14 zile, următoarele măsuri:

a) în spațiile închise sau deschise, competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei distanțe de minimum 1 metru între persoane. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 43 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

b) organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 70% din capacitatea maximă a spațiului și cu purtarea măștii de protecție;

c) organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanții unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS- CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare.;

d) organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 2.500 de spectatori și cu purtarea măștii de protecție. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare. Persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății, emis în temeiul art. 44 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

e) se permit activitățile recreative și sportive desfășurate în aer liber, cu participarea a cel mult 30 de persoane care nu locuiesc împreună, stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, după caz, cu ministrul tineretului și sportului, ministrul mediului, apelor și pădurilor sau ministrul agriculturii și dezvoltării rurale.

f) se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în exterior sau de maximum 100 de persoane în interior, cu respectarea normelor de protecție sanitară. La stabilirea numărului de persoane în exterior și/sau în interior nu sunt luate în calcul persoanele care au vârsta mai mică de 16 ani;

g) se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri) cu un număr de participanți de maximum 300 de persoane în interior și cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

h) se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri) până la capacitatea maximă a spațiului în exterior, în localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore sau se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;

i) se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri), cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spațiului în interior, în localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

j) se permite organizarea de evenimente private aferente meselor festive, cum ar fi, fără a se limita la acestea, în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, până la capacitatea maximă a spațiului în exterior sau în interior, în localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

k) se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în interior și de maximum 200 de persoane în exterior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății;

l) se permite organizarea de conferințe cu un număr de participanți de maximum 150 de persoane în interior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, cu purtarea măștii de protecție și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății;

m) se permite, în condițiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, republicată, organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de maximum 100 de persoane cu respectarea anumitor măsuri;

n) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase este permisă până la capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 05:00-02:00;

o) activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora este permisă până la capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 05:00-02:00;

p) măsurile prevăzute la lit. n) și lit. o) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

q) în situația în care activitatea operatorilor economici prevăzuți la lit. n) și lit. o) este restricționată sau închisă se permit prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

r) operatorii economici prevăzuți la lit. n) și lit. o) vor respecta obligațiile stabilite prin ordin al ministrului sănătății și al ministrului economiei, antreprenoriatului și turismului, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

s) prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. p), cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, al ministrului economiei, antreprenoriatului și turismului și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

t) activitatea în baruri, cluburi și discoteci este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 05:00-02:00 dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

u) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană;

v) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă până la capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARSCoV2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

w) activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă până la capacitatea maximă a spațiului; operatorii economici care desfășoară activități de jocuri de noroc au obligația să respecte orarul de lucru cu publicul și restricțiile stabilite prin hotărâre a Comitetului Național pentru Situații de Urgență, la propunerea Grupului de suport tehnico-științific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României;

x) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de administrare a piscinelor interioare este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului;

y) activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri este permisă fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiului în intervalul orar 05:00-02:00 dacă toate persoanele sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare.

– În unitatea administrativ-teritorială comuna Săndulești (3.19‰), unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 a depășit pragul de 3/1000 de locuitori, se dispun, începând cu data de 17.09.2021, pe o perioadă de 14 zile, următoarele măsuri:

a) organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt interzise;

b) organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt interzise;

c) organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt interzise;

d) activitățile recreative și sportive desfășurate în aer liber sunt interzise;

e) organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) sunt interzise;

f) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum și la terase este interzisă;

g) activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, precum și la terasele acestora este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

h) măsurile prevăzute la lit. f) și lit. g) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

i) în situația în care activitatea operatorilor economici prevăzuți la lit. f) și lit. g) este restricționată sau închisă se permit prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

j) prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit h), cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, al ministrului economiei, antreprenoriatului și turismului și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, emis în temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

k) activitățile în baruri, cluburi și discoteci sunt interzise;

l) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activitatea în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului în județele/localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori și mai mică de 4/1.000 de locuitori cu asigurarea unei suprafețe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană;

m) activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă.

n) activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de administrare a piscinelor interioare este interzisă.

Hotărârea nr. 180 o puteți găsi aici: https://cj.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/37/2021/09/HCJSU-nr-180-din-16.09.2021.pdf

Hotărârea nr. 182 din 16 septembrie 2021 privind stabilirea unor măsuri de diminuare a impactului tipului de risc, în aplicarea art. 2, art. 7 și art. 9 din Anexa nr 3 la H.G. nr. 932/09.09.2021, pe raza comunelor Cătina și Ploscoș, județului Cluj.

– În unitatea administrativ-teritorială comuna Ploscoș (6,43‰) unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 4/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, se dispun, începând cu data de 17 septembrie 2021, următoarele măsuri:

1. se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 20.00-05.00, cu anumite excepții;
2. se instituie obligația pentru operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, să își organizeze și să își desfășoare activitatea în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 0500-1800. Prin excepție, în intervalul orar 1800-0500, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;
3. se suspendă activitatea operatorilor economici desfășurată în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness.

– În unitatea administrativ-teritorială comuna Cătina (7,78‰), unde incidența cumulată la 14 zile a depășit pragul de 7,5/1.000 de locuitori, se dispun, începând cu data de 17 septembrie 2021, următoarele măsuri:
1. se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 20.00-05.00cu anumite excepții;
2. se instituie obligația pentru operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, să își organizeze și să își desfășoare activitatea în intervalul orar 05.00-18.00. Prin excepție, în intervalul orar 18.00-05.00 operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;
3. se suspendă activitatea operatorilor economici desfășurată în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness.

Hotărârea nr. 182 o puteți găsi aici: https://cj.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/37/2021/09/HCJSU-nr-182-din-16.09.2021.pdf



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

POLITICA

Claudiu Târziu: AUR respinge dezinformările lansate de serviciul de SPIONAJ ucrainean

Publicat

claudiu tarziu

Regimul de la Kiev, prin intermediul serviciului său de spionaj militar HUR, se amestecă grosolan în treburile interne ale României, în campania electorală în curs. Totodată, Kievul urmărește și intimidarea românilor din Ucraina, precum și intimidarea Patriarhiei Române.

Presa de la Kiev, citând ca sursă serviciul de spionaj militar HUR, dezinformează, pretinzând că AUR ar realiza în prezent interviuri cu preoți din satele locuite de români din regiunile Cernăuți, Transcarpatia și Odesa. În plus, „propagandiștii” (AUR n.n.) ar intervieva familiile bărbaților (români n.n.) care servesc în prezent în Forțele de Apărare ale Ucrainei.

Claudiu Târziu: AUR respinge dezinformările lansate de serviciul de SPIONAJ ucrainean

Chipurile AUR ar pregăti presupuse operațiuni de propagandă pentru discreditarea Ucrainei, pe motivul opresiunii la care este supusă minoritatea românească. Inevitabil, HUR regurgitează și minciuna că operațiunea ar fi coordonată de Rusia.

1. Dezmințim aberațiile securiștilor ucraineni și ale presei aservite lor de la Kiev. AUR nu întreprinde nicio acțiune pe teritoriul Ucrainei și nici nu are oameni acolo. De ce HUR aruncă minciuni „pe surse” și nu își asumă răspunderea unor asemenea afirmații oficial, prin purtătorul autorizat de cuvânt? De ce HUR nu spune cu nume și prenume, serie și număr de pașaport, care ar fi acei cetățeni români, presupuși membri AUR, care ar activa în Ucraina?

„HUR este continuatorul direct și de drept al criminalului GRU”

Amintim și că publicația Kyiv Post, specializată în defăimarea AUR, nu ne-a cerut niciodată vreun punct de vedere. Kyiv Post este o publicație de limbă engleză, deci publicul țintă ales de HUR pentru defăimarea AUR este comunitatea internațională.

2. HUR este continuatorul direct și de drept al criminalului GRU, serviciul sovietic de spionaj militar, de la care a preluat cadrele și metodele, după dezmembrarea URSS. Din 1991 și până în prezent HUR a întreprins acțiuni ostile și provocări împotriva României, a cetățenilor români și a românilor care trăiesc pe teritoriile anexate la Ucraina, ca urmare a Pactului Ribbentrop – Molotov.

Amintim cazul trădătorului Floricel Achim, recrutat de HUR pentru a divulga secrete militare românești și ale NATO, interdicția abuzivă de intrare în Ucraina a numeroși cetățeni români, ziariști, activiști civici și politicieni sau acțiunile de intimidare la adresa românilor din Sudul Basarabiei pentru a se declara „moldoveni” sau împotriva construirii de biserici românești.

3. Atacul mârșav al HUR asupra preoților ortodocși din satele românești de peste graniță se adaugă atacurilor autorităților locale ucrainene și ale bisericii necanonice ucrainene la adresa Patriarhiei Române și a preoților și credincioșilor români ortodocși de peste graniță.

„AUR respinge dezinformările lansate de serviciul de spionaj ucrainean”

Substratul este acela că, pe 29 Februarie, Sfântul Sinod al Patriarhiei Române a decis „binecuvântarea, încurajarea și susținerea inițiativelor comunităților ortodoxe românești din Ucraina de a reface comuniunea cu Biserica Mamă, Patriarhia Română, prin organizarea lor juridică în structura religioasă numită Biserica Ortodoxă Română din Ucraina”.

Decizia se referă la trecerea parohiilor, credincioșilor și preoților români din subordinea Patriarhiei subordonate Moscovei la Biserica Ortodoxă Română. Această hotărâre a Sfântului Sinod a stârnit furia naționaliștilor ucraineni, a autorităților de la Kiev și a bisericii ucrainene necanonice, care nu se află în comuniune frățească cu Patriarhia Română.

Aceștia ar fi vrut ca parohiile din cele 150 sate românești să treacă la structura necanonică. Presiunile autorităților asupra preoților și credincioșilor români încalcă dreptul la libertate religioasă și dreptul la liberă asociere.

4. Dezinformarea HUR privind închipuitele activități ale AUR din Ucraina are ca scop intimidarea minorității române, pentru a discredita orice revendicare privind respectarea drepturilor sale ca fiind „extremistă” și „pro-rusă”.

AUR respinge dezinformările lansate de serviciul de spionaj ucrainean. De asemenea, facem apel la reprezentanții presei din România și din străinătate să respecte regulile minime ale profesiei de jurnalist și să ne ceară punctul de vedere atunci când preia acuzații la adresa noastră.

AUR susține pe deplin respectarea drepturilor românilor din Ucraina și își afirmă deplina solidaritate cu frații de peste graniță.

AUR susține pe deplin hotărârea Sfântului Sinod din 29 Februarie 2024 de înființare a Bisericii Ortodoxe Române din Ucraina și de binecuvântare și încurajare a preoților și credincioșilor români de peste graniță la această structură religioasă.

AUR cere Guvernului României, tuturor autorităților competente să monitorizeze strict obligațiile asumate de Ucraina privind respectarea drepturilor minorităților, așa cum acest stat s-a angajat prin tratate și acorduri bilaterale și internaționale și să intervină cu fermitate în cazul încălcării acestora!

Citește mai departe

EVENIMENT

Suntem mai aproape de ADMITEREA în programul Visa Waiver. Ce spune Guvernul

Publicat

pasaport

Suntem mai aproape de admiterea în programul Visa Waiver. Acest lucru reprezintă un obiectiv strategic naţional, iar ţara noastră este tot mai aproape de îndeplinirea criteriilor tehnice în acest sens, a informat Guvernul.

Guvernul aminteşte că, pentru scăderea ratei de refuz sub pragul de 3%, este nevoie de sprijinul tuturor cetăţenilor români care deţin sau au deţinut viza SUA de tip B1/B2 – afaceri şi turism, scrie Alba24.ro.

Suntem mai aproape de ADMITEREA în programul Visa Waiver. Ce spune Guvernul

„Reînnoirea acesteia în următoarele şase luni ne poate asigura succesul”, au transmis reprezentanții Guvernului, pe pagina de Facebook.

Potrivit sursei citate, la Palatul Victoria a avut loc o întâlnire pe acest subiect la care au participat oficiali români şi americani.

„Vicepremierul Marian Neacşu, şeful Cancelariei Prim-Ministrului, Mihai Ghigiu, şi coordonatorul naţional pentru Programul Visa Waiver, consilierul de stat Valentin Vătăjelu, au primit-o joi la Palatul Victoria pe doamna Rena Bitter, secretarul adjunct pentru afaceri consulare din cadrul Departamentului de Stat al SUA, însoţită de ambasadorul Statelor Unite ale Americii la Bucureşti, doamna Kathleen Kavalec, şi Consulul General John Gimbel”, se menţionează în postarea Guvernului.

Citește mai departe

Editorial Opinii

OPINIE. Mihai Moldovan: Eu cu cine votez? Filcău electoral cu personaje uzate

Publicat

BEC vot

În copilărie, asistam fascinat la un joc de cărți foarte popular al navetiștilor de tren – Filcăul.  Filcăii se jucau îndeobște în patru oameni, mai ales în echipe de câte 2, era destul de antrenant, trecea timpul mai ușor pentru sărmanii șantieriști.

Neparticiparea, neimplicarea ca o țintă electorală. Câștigătorul din primul tur

Setul de 32 de cărți folosite erau frecvent cele ”ungurești” frumos ilustrate cu personaje în costume medievale. Fascinația consta în aceea că jucătorii știau atât de bine cărțile încât de multe ori le împărțeau, se uitau unii la alții si ziceau: ”3-1 pentru voi ( sau cât trebuia să fie scorul), împarte din nou cărțile!”

În alte locuri se auzeau jucătorii certându-se pentru că își fac semne discrete coechipierii între ei pentru a semnaliza partenerului ce cărți au, ce carte să dea.

Se scarpină la nas, are ”roșu”, se scarpină la ureche, are ”verde”, se freacă la ochi ”dubă”, se scarpină în cap, ”ghindă”,  se încruntau, umflau obrajii, scot ușor limba, trag cu ochiul, semnele posibile erau diverse.

Campionii noștri navetiști făcuseră semne discrete și pe dosul cărților pe care în timp ajunseseră să le cunoască toți, de aceea uneori știau scorul dinainte, deși în principiu ar trebui să fie o competiție bazată pe sorți.

Să te menții la putere

Cum ai putea face astfel încât indiferent cât de rău, de greșit ai conduce, ai administra un oraș, o localitate care presupune existența unui primar să rămâi la putere? Mai ales dacă ești ancorat în puterea legislativă!

Să te menții la putere indiferent cât te-au uzat anii de conducere, teatrul, luptele fățișe sau subterane, eforturile de a respecta sau nu legile.

Se poate! În România se poate orice. Cele mai mari partide de la putere au mimat grija față de banul public, mila față de bugetul national și au decretat că primarii vor fi aleși dintr-un singur tur! Așadar, au aranjat cărțile pentru ca primarii în funcție să nu aibă surprize.

Milă față de banul public de la cei care au îndatorat cumplit România? Multe generații vor avea de plătit de acum înainte bătaia de joc față de banul public și viitorul României demonstrate de acești conducători.

Doar în perioada 2017-2023 datoria publică s-a triplat! Datoria publică nu este un termen abstract, ci o realitate care trebuie să înspăimânte!

Dobânzi de 24 de miliarde euro

Doar în 2024 vom avea de plătit dobânzi si rate pentru creditele luate de peste 24 miliarde euro. Adică mai mult decât a plătit România datoria cu care dictatorul a industrializat țara.

S-au temut acum că istoria îi va spulbera ca pe o pleavă și, întrucât beneficiază de un număr semnificativ de votanți clientelari, și-au permis să impună alegerile locale cu un singur tur.

Votanții clientelari sunt aceia care participă sigur la vot și au avut direct sau prin rudenii de beneficiat semnificativ datorită unui primar (chiar dacă prost și corupt și care face rău localității).

Nu contează că poți avea doar 17 la sută din opțiunile exprimate, este esențial ca restul candidaților să facă sub acel 17 sută.

Candidat fantomă, candidat fals, care nu pune problem

Pe lângă faptul că alegerile sunt dintr-un singur tur la dispozitia votanților clientelari sau fanatici, găselnița este să fie niște înțelegeri subterane între mafioții partidelor importante să se negocieze între ei care trebuie să iasă la putere, iar un partid să își pună un candidat fără popularitate care nu are nici o șansă.

Procedeul s-a aplicat și la nivel national, (care a fost rolul Vioricăi Dăncilă?), dar și la nivel local. În plus, se inventează candidați care au rolul doar de a smulge un număr de voturi de la contracandidații serioși.

După cum par lucrurile se pare că rezultatul alegerilor la noi este ca în jocul de cărți unde se cunosc cărțile pe la spate.

Un grad de pericol pentru acești șmecheri mafioți îl poate constitui numărul mare de cetățeni indeciși, care nu știu cu cine votează și nici măcar nu au luat decizia de a participa la vot.

Mesaje de descurajare a participării la vot

Sunt utile atunci mesajele de tip programatic – ”Nu are nici un sens să participi la vot!” ori se transmit aberații ca și citate din personaje istorice ”Dacă votul tău ar conta, nu te-ar mai lăsa să votezi!”, ”Nu contează cine votează, contează cine numără!”, ”Nu te băga în politică pentru că te mânăncă porci!” (lasă să mânânce alții banii tăi și banii țării).

Deci rezultatul alegerilor, cel puțin pentru locale, se cam cunosc pentru că niște votanți clientelari vor învinge votanții nehotărâți sau absenți.

Caragiale și eu am întreba totuși: ”Eu cu cine votez?”

Mai bine du-te la iarbă verde decât să pierzi vremea la un vot decisiv dintr-un singur tur. Nu are importanță oricum importanță cu cine votezi tu!

Dar dacă are? Și dacă totuși vrem să mergem la vot?

NB: Ca bonus de ”patriotism” să mulțumim politicienilor de la putere că au ajuns o sumedenie de primari maghiari în localități unde sunt minoritari, ex. comuna Baciu, din județul Cluj, Târgu Mureș etc. Un efect ușor de anticipat și explicat la niște alegeri dintr-un singur tur.

 

 

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Oțelul Galați – „U” Cluj, 1-0. Clujenii RATEAZĂ șansa de a urca pe prima poziție din play-out

Publicat

„U” Cluj și Oțelul Galați s-au întâlnit duminică, pe Stadionul Oțelul din Galați, în etapa a 5-a din play-out-ul Superligii României. Clujenii au fost învinși pentru a doua oară într-o săptămână de gălățeni și ratează șansa de a ajunge pe primul loc din play-out.

Echipele de start

Oțelul Galați: Pap – Adăscăliței, Cisse, Yabre, Zhelev – Cisotti, Zivulic, Lameira -Frederic, Pop, Bodișteanu

REZERVE: Stoian – Jardan, Malle, Neagu, Rus, Rusevic, Silva, Tanasa, Teles

ANTRENOR: Dorinel Munteanu

Oțelul Galați – „U” Cluj, 1-0. Clujenii RATEAZĂ șansa de a urca pe prima poziție din play-out

„U” Cluj: Gorcea – Chinteș, Pițian, Kelven, Chipciu – Bic, Doukoure – Roguljic, Nistor, Gheorghe – Popa

REZERVE: Gertmonas – Roger, Masoero, Oancea, Anselmo, Techereș, Pănoiu, Peteleu, Silaghi, Simion

ANTRENOR: Ioan Ovidiu Sabău

ARBITRU: Rareș Vidican

„U” Cluj este învinsă de Oțelul Galați și ratează șansa de a urca pe prima poziție în play-out

Prima repriză a partidei începe cu Oțelul Galați pe atac care în minutul 11 își creează prima șansă de a marca prin Cisotti care a trimis o centrare pentru Pop care trimite o lovitură de cap puțin peste poarta oaspeților.

Primul șut pe spațiul porții al partidei aduce și primul gol, în minutul 40, Oțelul Galați realizează un atac pozițional și balonul ajunge în banda stângă la portughezul Miguel da Silva care trimite o centrare în urma căreia Thalisson respinge mingea greșit și balonul ajunge la Frederic Maciel care a trimis un șut puternic la colțul lung și marchează stabilind astfel scorul primei reprize 1-0 în favoarea gazdelor.

Repriza secundă

În repriza secundă, oaspeții au bifat primul șut pe spațiul porții în minutul 48 când Valentin Gheorghe a trimis un balon cu pământul spre poarta apărată de Pap, dar balonul a fost reținut fără probleme de portar.

Oaspeții arată că își doresc egalarea și au continuat să atace poarta gazdelor două minute mai târziu când Roguljic i-a așezat balonul lui Dan Nistor care a trimis din prima cu interiorul un șut care a căutat colțul lung, dar balonul trece puțin pe lângă poarta lui Pap și scorul rămâne 1-0 în favoarea gălățenilor.

Replica gălățenilor vine în minutul 54 când Joao Lameira face o preluare elegantă prin care îl depășește pe Pițian, dar inițial ratează voleul ca mai apoi să trimită un șut fix pe portarul oaspeților care reține fără probleme.

În minutul 70 gazdele au o nouă ocazie, după ce Zhelev a ajuns în centrul terenului, a pasat decisiv pentru căpitanul Cisotti care trimite cu șiretul pe colțul lung, dar balonul depășește puțin poarta apărată de Gorcea și scorul rămâne 1-0.

În minutul 87 marcatorul golului, Frederic Maciel a primit al doilea cartonaș galben și a fost eliminat, dar cu toate acestea, „șepcile roșii” nu au reușit să își creeze ocazii importante și Oțelul Galați se impune cu scorul de 1-0.

Cosmin Olaru

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax