Connect with us

ACTUALITATE

Clujul, capitala târgurilor. Târg de Crăciun și Târg de Iarnă, organizate de Fantesia Untold SRL. Câți bani primește Primăria  

Publicat


targ craciun

Primăria Cluj-Napoca va organiza la sfârșitul acestui an nu unul, ci două târguri de sezon, unul de Crăciun în Piața Unirii și unul de iarnă, pe platoul din fața Sălii Sporturilor ”Horia Demian”, ambele concesionate prin licitație firmei Fantesia Untold SRL pentru o perioadă de 5 ani.

Astfel, în urma organizării licitației publice în vederea atribuirii contractului de concesiune pentru organizarea evenimentelor în cele 2 locații, firma Fantesia Untold SRL a fost desemnată câștigătoare, cu o redevență de 0,90 lei/mp/zi pentru Piața Unirii (pentru o suprafață de 1322 mp) și cu o redevență de 0,55 lei/mp/zi pentru Platoul Sălii Sporturilor „Horia Demian” (pentru o suprafață de 887 mp).

Primăria Cluj-Napoca ar urma să încaseze anul acesta pentru Târgul de Crăciun puțin peste 46.000 de lei (aprox. 9.200 de euro), iar pentru Târgul de Iarnă suma de 37.564 lei (7.500 de euro), adică un total de 83.900 de lei (aprox. 16.700 de euro).

De menționat că bradul de Crăciun și iluminatul festiv din Piața Unirii sunr asigurate de Primărie.

5 ediții ale Târgului de Crăciun

În ceea ce privește Târgul de Crăciun din Piața Unirii, durata de concesionare este de 5 ani, fără posibilitate de prelungire, în cadrul cărora târgul se va desfășura în 5 ediții, după cum urmează:

  • Târgul de Crăciun 2023 = perioada: 24.11.2023 – 01.01.2024 – 39 zile
  • Târgul de Crăciun 2024 = perioada: 22.11.2024 – 01.01.2025 – 41 zile
  • Târgul de Crăciun 2025 = perioada: 21.11.2025 – 01.01.2026 – 42 zile
  • Târgul de Crăciun 2026 = perioada: 20.11.2026 – 01.01.2027 – 43 zile
  • Târgul de Crăciun 2027 = perioada: 19.11.2027 – 01.01.2028 – 44 zile

75 de căsuțe iluminate

În cadrul organizării evenimentului se vor realiza următoarele:

– Crearea unui concept integrat pentru asigurarea unui înalt standard de calitate a evenimentului

– Găzduirea și exploatarea a minim 75 căsuțe iluminate și decorate specific sărbătorilor de iarnă, în cadrul cărora se vor desfășura diverse activități.

– Activități de promovare și publicitate a Evenimentului – comunicarea privind și în legătură cu Târgul de Crăciun va fi realizată respectând principiul multiculturalismului specific Municipiului Cluj-Napoca, în cel puțin trei limbi (limba română, limba maghiară și limba engleză)

– Activități de animație stradală

– Realizarea unei scene cu dimensiuni minime de 12m x 10 m

– Activități de organizare concerte și producții artistice

– Furnizarea de pachete de promovare a evenimentului

– Realizarea a minim trei porți de intrare în Târgul de Crăciun, iluminate și decorate specific sărbătorilor de iarnă, cu respectarea principiului multiculturalismului caracteristic Municipiului Cluj-Napoca și a standardelor europene.

– Găzduirea și exploatarea unei roți panoramice și a unui carusel, iluminate și decorate specific sărbătorilor de iarnă, cu respectarea standardelor europene aferente

– Implementarea a minim două activități care pot eficientiza asigurarea protecţiei mediului inconjurător

– Acordarea de facilitați pentru comercializarea produselor alimentare și nealimentare de către artizani, meșteri și producători locali dovediți, din județul Cluj.

Patinoar la Târgul de Iarnă

La Târgul de Iarnă, durata de concesionare este, la fel, de 5 ani, fără posibilitate de prelungire, în cadrul cărora târgul se va desfășura în 5 ediții, după cum urmează:

  • Târgul de Iarnă 2023 = perioada: 01.12.2023 – 15.02.2024 – 77 zile
  • Târgul de Iarnă 2024 = perioada: 29.11.2024 – 15.02.2025 – 79 zile
  • Târgul de Iarnă 2025 = perioada: 28.11.2025 – 15.02.2026 – 80 zile
  • Târgul de Iarnă 2026 = perioada: 27.11.2026 – 15.02.2027 – 81 zile
  • Târgul de Iarnă 2027 = perioada: 26.11.2027 – 15.02.2028 – 82 zile

În cadrul organizării evenimentului se vor realiza următoarele:

– Crearea unui concept integrat pentru asigurarea unui înalt standard de calitate a evenimentului

– prezentarea conceptului narativ și vizual;

– Găzduirea și exploatarea a minim 15 căsuțe iluminate și decorate specific sărbătorilor de iarnă, în cadrul cărora se vor desfășura diverse activități

– Activități de promovare și publicitate a Evenimentului – comunicarea privind și în legătură cu Târgul de Iarnă va fi realizată respectând principiul multiculturalismului specific Municipiului Cluj-Napoca, în cel puțin trei limbi (limba română, limba maghiară și limba engleză)

– Realizarea unei scene/podium cu dimensiuni minime de 6 x 4 mp – asigurarea unei scene, dotată cu lumini, sunet etc., pe toată perioada desfășurării Evenimentului, pentru susținerea concertelor și evenimentelor cultural-artistice, cu respectarea ridere-lor tehnice impuse de artiștii care vor presta pe scenă

– Activități de organizare concerte și producții artistice – Organizarea de activități cultural – artistice, cuprinse în programul cultural, pe scena amplasată în cadrul târgului, pe întreaga perioadă a Evenimentului.

– Realizarea a minim unei porți de intrare în Târgul de Iarnă, iluminată și decorată specific sărbătorilor de iarnă, cu respectarea principiului multiculturalismului caracteristic Municipiului Cluj-Napoca și a standardelor europene

– Găzduirea și exploatarea unui Patinoar iluminat și decorat specific sărbătorilor de iarnă, cu respectarea standardelor europene aferente – amenajarea patinoarului se va realiza cu respectarea standardelor europene aferente, asigurând o suprafață de min. 600 mp de gheață; – Găzduirea și exploatarea unui carusel, iluminat și decorat specific sărbătorilor de iarnă

– Implementarea a minim două activități care pot eficientiza asigurarea protecţiei mediului inconjurător

– Acordarea de facilitați pentru comercializarea produselor alimentare și nealimentare de către artizani, meșteri și producători locali dovediți, din județul Cluj.

Fantesia Untold SRL, singura ofertă la Târgul de Iarnă

La licitația pentru Târgul de Crăciun, pe lângă Fantesia Untold SRL s-a mai înscris asocierea SC Bubble Flavours & Events SRL – Strategic Safety SRL- Europatur Events SRL.

Comisia de licitație a analizat cele două oferte și a acordat la factorul tehnic – Conceptul de ordin calitativ, tehnic, funcţional,financiar, preluare riscuri și protecția mediului 90 de puncte pentru Fantesia Untold SRL și 50 de puncte pentru asocierea celorlalte trei firme.

În ceea ce privește propunerile financiare, ambele s-au situat în suma minimă de 0,84 lei/zi/mp, acestea fiind conforme, iar Asocierea SC Bubble Flavours & Events SRL – Strategic Safety SRL- Europatur Events SRL a primit 10 puncte, mai mult decât Fantesia Untold SRL, notată cu 7,62 puncte.

După adunarea celor două punctaje, Fantesia Untold a fost declarată câștigătoare cu 97,62 puncte.

În ceea ce privește licitația pentru Târgul de Iarnă, s-a depus o singură ofertă din partea Fantesia Untold SRL, care a primit un punctaj de 100 de puncte la ambele categorii – tehnic și financiar.

Fantesia Untold SRL, risc comercial ridicat

Fantesia Untold SRL se ocupă cu activități recreative și distractive, are sediul în Cluj-Napoca și a fost înființată în 24 iunie 2021, având un număr necunoscut de angajați.

Potrivit termene.ro, firma prezintă un risc financiar ridicat, având anul trecut o cifră de afaceri de 2,78 milioane lei și pierderi de 2 milioane de lei, în timp ce în 2021 a avut o cifră de afaceri de 155.143 de lei și un profit de 2.645 de lei.

Acționar cu 100% la Fantesia Untold SRL este firma Untold Universe SA, iar administrator este Dorel Sebastian Ferenț.

Untold Universe SA are ca acționari pe Novus Capital SRL, cu 99,99998% și pe Dorel Sebastian Ferenț cu 0,00002%, acesta din urmă fiind și administrator.

Firma Untold Universe SA a avut anul trecut o cifră de afaceri de 135.000 de lei și un profit de 95.146 de lei, având un risc comercial mediu.

Novus Capital SRL prezintă un risc comercial mediu și a avut în 2022 un profit de 30.156 de lei. Firma funcționează la aceeași adresă ca și Untold Universe SA și Fantesia Untold SRL și are un singur angajat.

Această firmă îl are ca acționar unic pe Bogdan Buta, fondatorul festivalului de muzică Untold.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Trenuri în miniatură. O călătorie fascinantă în lumea detaliilor

Publicat

Cinema Dacia din Cluj-Napoca găzduiește o expoziţie de trenuleţe şi miniaturi în perioada 21 noiembrie – 12 decembrie. Conform organizatorilor, această expoziție ridică standardele la „următorul nivel” în comparație cu alte expoziții organizate până acum în țară.

Noutate în cadrul expoziției

Un lucru prin care această expoziție se diferențiază de restul este faptul că aduce interactivitatea printre participanți: „În sfârșit, poți testa și conduce chiar tu un trenuleț pe dioramele expuse”. Copiii și părinții vor avea misiuni de căutare pe diorama și, bineînțeles, vor fi recompensați la final.

În cadrul grupurile organizate, aceștia vor beneficia de ghidaj și informații detaliate, atât despre peisajul dioramelor, cât și despre tehnologia digitală folosită în realizarea lor și a locomotivelor.

Ce cuprinde expoziția?

Expoziția cuprinde zeci de locomotive, sute de metri de cale ferată, mii de figurine și detalii, integrate într-o dioramă de peste 150 mp, ce ilustrează cele patru anotimpuri. Există chiar și o zonă „Academy”, unde, cu ajutorul tabletelor puse la dispoziție de organizatori, vizitatorii pot controla trenulețele și garniturile.

Prețul biletului este de 25 lei/persoană, iar pentru grupuri organizate de minimum 20 de persoane, biletul costă 20 lei. Accesul la eveniment se face fie pe bază de rezervări la 0758.365.699. În zilele de 30 noiembrie și 1 decembrie, locația va fi închisă, fiind zile de sărbătoare legală.

Vârsta minimă recomandată pentru vizitatori este de 4 ani, cu însoțitor adult. Proiectul Muzeul Trenuletelor Cluj este o inițiativă a Asociației Astronomice Pluto.

Andreea Ungur

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Un autobuz CTP a ajuns în șanț, în comuna Chinteni. Nu sunt victime

Publicat

Un accident cu un autobuz al Companiei de Transport Public Cluj-Napoca a avut loc vineri seară, în comuna Chinteni. Din fericire, nu au fost persoane rănite.

Un autobuz CTP a ajuns în afara părții carosabile, vineri seară, pe un rum din localitatea Chinteni. Pompierii clujeni au intervenit cu două autospeciale de descarcerare și cu un echipaj SMURD de terapie intensivă.

Nu au fost înregistrate victime

Din fericire, nu au fost victime. Șoferul autobuzului este evaluat de medicii SMURD.

„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca intervin în aceste momente la un accident rutier petrecut pe raza comunei Chinteni. În accident a fost implicat un autobuz al Companiei de Transport Public, care a ieșit în afara părții carosabile. Din fericire, pasagerii nu au necesitat îngrijiri medicale. Un singur bărbat, și anume conducătorul autobuzului, este evaluat de către echipajul SMURD de terapie intensivă mobilă. La o primă evaluare, nici acesta nu a suferit răni. La fața locului au fost trimise și două autospeciale cu modul de descarcerare”, a transmis ISU Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

Cum va fi vremea până la Crăciun? Temperaturi scăzute în toată țara, în următoarele săptămâni

Publicat

Prognoza meteo pe următoarele săptămâni arată că temperaturile rămân mai scăzute decât cele normale la începutul iernii, în toată țara. Cum va fi vremea până de Crăciun?

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis prognoza meteo pentru următoarele patru săptămâni, valabilă în intervalul 25 noiembrie – 23 decembrie. Potrivit estimărilor făcute de meteorologi, temperaturile vor fi mai scăzute în primele săptămâni, urmând ca mai apoi acestea să aibă, în general, valori normale pentru această perioadă, în toată țara.

Săptămâna 25 noiembrie – 2 decembrie

Valorile termice vor fi mai coborâte decât cele specifice pentru această săptămână în regiunile estice, sud-estice și centrale, iar în rest vor fi în general apropiate de cele normale.

Regimul pluviometric va fi local deficitar în zonele montane, iar în rest se va situa în jurul celui specific pentru acest interval.

Săptămâna 2-9 decembrie 2024

Temperaturile medii se vor situa sub cele specifice pentru această perioadă, la nivelul întregii țări, dar mai ales în regiunile centrale și în extremitatea de sud-est a teritoriului.

Cantitățile de precipitații estimate pentru acest interval vor fi deficitare în toate regiunile.

Săptămâna 9-16 decembrie 2024

Temperatura medie a aerului va avea valori în general apropiate de cele normale pentru acest interval, la nivelul întregii țări.

Regimul pluviometric va fi ușor deficitar, local, în regiunile centrale, sudice și estice, iar în rest va fi apropiat de cel normal pentru această perioadă.

Săptămâna 16-23 decembrie 2024

Mediile valorilor termice vor fi apropiate de cele normale pentru această săptămână, în cea mai mare parte a țării. Cantitățile de precipitații vor fi apropate de cele normale pentru această perioadă, în toate regiunile.

Estimările meteorologice pentru patru săptămâni sunt realizate de către ECMWF – Centrul European pentru Prognoze pe Medie Durată. Este estimată media săptămânală a abaterilor temperaturii aerului și a cantităților de precipitații față de media perioadei 2004-2023.

Fenomenele extreme cu o durată scurtă de manifestare nu pot fi prognozate cu ajutorul acestui produs.

Citește mai departe

EVENIMENT

CNAS: În ce CONDIȚII beneficiază asigurații GRATUIT de servicii de prevenție, depistare și monitorizare a bolilor grave

Publicat

CAS Cluj a plătit anul trecut 218 milioane de lei pentru concedii medicale

Persoanele asigurate pot beneficia gratuit de servicii de prevenţie, de depistare, confirmare şi monitorizare a bolilor grave decontate de sistemul asigurărilor sociale de sănătate, a informat, vineri, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate.

Pentru a beneficia de servicii de prevenţie, persoana asigurată trebuie să se programeze şi să se prezinte la o consultaţie la medicul de familie, care va evalua riscul ca pacientul să aibă o boală ascunsă, fără simptome.

CNAS: În ce CONDIȚII beneficiază asigurații GRATUIT de servicii de prevenție, depistare și monitorizare a bolilor grave

„În funcţie de evaluare, medicul poate decide să trimită pacientul la analize medicale de prevenţie gratuite şi îi va înmâna acestuia un bilet de trimitere. Medicul de familie va interpreta şi rezultatul analizelor, în cursul unei noi consultaţii de prevenţie, iar pe această bază va decide dacă pacientul trebuie trimis la un medic de specialitate în ambulatoriu sau la spital, pentru diagnosticarea ori confirmarea unei boli grave şi pentru stabilirea tratamentului adecvat”, a precizat sursa citată.

De asemenea, medicul de familie va consilia pacientul în scopul reducerii factorilor cu risc asupra sănătăţii din viaţa acestuia – fumat, consum de alcool, alimentaţie nesănătoasă, stres etc.

Medicul de familie poate trimite pacientul să efectueze analize medicale de depistare a unor boli şi dacă, în cursul unei consultaţii în scop terapeutic, are suspiciunea că, pe lângă afecţiunea pentru care s-a prezentat pacientul la consultaţie, ar mai putea exista şi o astfel de boală ascunsă.

CNAS precizează că, în cazul în care pacientul persoană asigurată a fost diagnosticat cu o boală cronică, acesta beneficiază de consultaţii periodice lunare gratuite la medicul de familie pentru supravegherea evoluţiei bolii, continuitatea terapiei, screeningul complicaţiilor, educaţia privind îngrijirea şi autoîngrijirea.

„Medicul de familie (…) stabileşte conduita terapeutică”

„Dacă medicul de familie, în urma evaluării riscului dezvoltării altor afecţiuni, constată că pacienţii respectivi au anumite simptome sau rezultate ale analizelor în afara valorilor normale, poate acorda în plus şi consultaţii de monitorizare activă (management de caz) pentru bolile cronice cu impact major (risc cardiovascular înalt – hipertensiunea arterială, dislipidemia şi diabetul zaharat tip 2, astmul bronşic, boala pulmonară cronică obstructivă- BPOC şi boala cronică de rinichi)”, a explicat CNAS.

Totodată, în cazul acutizării afecţiunilor cronice sau a prezenţei oricăror simptome a căror provenienţă trebuie clarificată, pacienţii se prezintă la medicul de familie care, în urma evaluării, stabileşte conduita terapeutică.

Conform CNAS, pentru orice afecţiune acută/subacută/acutizare a unei boli cronice casa decontează medicilor de familie încă două consultaţii pentru fiecare episod de boală, în afara consultaţiilor periodice anterior menţionate, iar, în urma efectuării consultaţiilor, medicul de familie poate elibera bilete de trimitere (inclusiv pentru investigaţii medicale paraclinice) sau alte documente.

Dacă la orice consultaţie medicul de familie va avea suspiciunea că pacientul are o formă de cancer (boală oncologică), pentru confirmarea sau infirmarea suspiciunii îl va putea trimite, după caz: să efectueze analize medicale gratuite, radiografii, ecografii, ale căror rezultate vor fi apoi integrate tot de medicul de familie, să fie consultat ambulatoriu de un medic specialist, să fie internat în regim de spitalizare de zi ori continuă.

„Persoanele asigurate pot beneficia şi de servicii medicale de îngrijire la domiciliu”

De asemenea, pe baza biletului de trimitere, medicul specialist din ambulatoriu va putea acorda pacientului persoană asigurată consultaţii pentru depistarea afecţiunilor oncologice (se decontează maximum trei consultaţii pe asigurat, într-un interval de maxim 60 de zile calendaristice de la data acordării primei consultaţii, prezentarea la a doua şi a treia consultaţie consultaţie făcându-se direct, fără alt bilet de trimitere).

După caz, medicul specialist va putea elibera pacientului bilete de trimitere pentru un alt medic specialist, analize de laborator, radiografii, ecografii, investigaţii de înaltă performanţă, spitalizare de zi ori continuă.

„Pe baza biletului de trimitere de la medicul de familie sau de la specialistul din ambulatoriu, în spitalizare de zi se va efectua: diagnosticarea afecţiunii oncologice, evaluarea extensiei tumorale, evaluarea statusului clinico-biologic al pacientului cu afecţiune oncologică. Se recomandă ca aceste servicii să fie efectuate în maximum 28 de zile de la deschiderea primei foi de spitalizare de zi. Tot în spital se pot efectua şi servicii medicale în scop diagnostic-caz pentru depistarea precoce a cancerului de col uterin şi a cancerului de sân”, a mai transmis CNAS.

După confirmarea diagnosticului de boală oncologică, pacientul asigurat va putea fi inclus în Programul naţional de oncologie.

Persoanele asigurate pot beneficia şi de servicii medicale de îngrijire la domiciliu, tratamente de recuperare atât în ambulatoriu, cât şi în sanatorii, servicii de transport sanitar neasistat, medicamente compensate, dispozitive medicale.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax