Connect with us

ACTUALITATE

Clujenii îl LOVESC la CREŞTERE pe Boc. “Lăsați vrăjeala”. „Nu vă îmbătaţi cu apă rece”

Publicat


Vestea că municipiul Cluj-Napoca ar avea cea mai rapidă şi mai mare creştere economică din Uniunea Europeană a încălzit repede minţile clujenilor şi nu numai. Pârliţi la fel ca înainte, dintr-o dată ne-am simţit un fel de nababi ai Europei. Deja nu mai ştiam cum să ne întoarcem banii să nu mucegăiască şi nu mai ştiam ce să facem cu atâta bine. Într-o efervescenţă ca de şampanie proaspăt destupată, însuşi primarul a tras o rafală scurtă de două articole pe jobul său zilnic, Facebook. Dar, pe lângă laudele necondiţionate şi pe lângă adulaţia nemăsurată din partea unora, au fost şi clujeni mai aşezaţi, care, cu mult bun simţ, în comentariile lor l-au mai ciuntat la creşterea economică pe primarul Emil Boc.

Pro-Boc, anti-Boc

Comentariile clujenilor la cele două postări auto-laudative ale primarului Emil Boc au fost împărţite. Au fost mulţi care l-au felicitat şi lăudat, dar au fost mai mulţi care l-au pus la punct.

„Domnul Boc vad ca v-ați urcat pe succesul orașului asta. Dacă v-ați preocupa sa dezvoltați orașul și sa investiți mai mult în proiecte utile decât vise smart poate eram și mai departe acum”, a comentat Tavi Cosma.

„Nu va imbatati cu apa rece, domnule Boc. Dezvoltarea de care vorbiti vine la pachet cu depasirea infrastructurii, oras sufocat de blocuri, asfalt cat vezi cu ochii, spatii verzi putine, lipsa crese si gradinite si in curand si scoli, caci popularia creste, infractionalitate in crestere”, a scris şi Nicoleta Daraban.

Mona Tobias l-a şi felicitat pe primar, dar l-a tras un pic şi de urechi: „Felicitari dar mai coborati in realitate, plimbati va in cartierele noi fara trotuare, fara spatii verzi,fara magazine,fara scoli,crese sau parcuri…astea nu s obiective smart???”.

Unii ar vrea ca primarul..

Vă prezentăm în continuare câteva comentarii şi pro, şi contra la cele două postări ale lui Emil Boc.

Cimpean Lucian

Dar un ștrand nu vă gândiți sa faceți? Pt.că ștrandul Sun se deschide în Octombrie cred….

Muresan Marian

… Unii ar vrea ca Primarul acestui oraș Emil Boc, să stea seara lângă copii lor și să îi alăpteze pe copii iar lor să le pună un ștergar la gât și să le dea mâncare cu lingurița atât de hoți și puturoși sunt. Sunt puturoși chiar în propriile famili, iar dacă îi întrebi pe vecini lor cine sunt îți spun că sunt lepre care numai cerșesc și se uită în grădina altora fără ca ei să facă nimic și numai să comenteze pe Facebook.. Voi ce faceți pentru ȚARA asta..!!?? Numai cerșiți și muncă zero..?? Cui nu-i place, Orașul nu este închis de nimeni și nu are granițe, poate să plece liniștit..

Adrian Tomulescu

Respect. Cred că este timpul să mergeți înapoi la București, în fruntea țării.

Pata. Pata Rât

Sebastian Bia

O crestere direct proportionala cu muntele fermecat de la PataRat.

Alexandru-Nicolae Niculici

Si in continuare lucrarile la drumuri dureaza peste estimari, exista strazi multe neasfaltate prin cartiere, locurile de parcare la blocurile vechi se rezolva cu pile, nu avem un Zoo, un acvariu, un aquapark, niste muzee de referinta…totul se misca extrem de incet, din punct de vedere al dezvoltarii.

Oraş de 5 stele second-hand

Elisabeta Joldos

Daaaa, centrul orașului este plin de magazine second-hand!

George Voina

Orasul cu cea mai rapida crestere dar fara nici o legatura cu vreo autostrada. Great. Sa nu uitam si de smecherii imobiliari care construiesc cate un bloc de 10 etaje cum vor ei, pe care primaria il remarca sursprinsa dupa ce e gata

Zsizsnyovski Vasile

Practic ce minuni s au facut ca nu se vede ceva concret decat vorbe goale.Ce forma mare straina a investit ceva seriosin afara de maruntisuri.

Ovidiu Limbean

Strazi neasfaltate (scuza cu strazi private), lipsă centură, lipsă legătură cu autostrada, lipsă spații verzi(parcuri),astea fiind doar o parte din problemele actuale. O fi creștere economică, dar creștere a confortului, a aerului, nici nu se pune problema de așa ceva.

Apă rece, dar lui Boc nu-i trece

Marius Livitchi

De-ar tine pasul și infrastructura orașului:

– Grădinițe, scoli;

– străzi sufocate in toate cartierele (noi și vechi)

Ne îmbătam cu apa rece, ne sufocam de supradezvoltare cu subdimensionare a infrastructurii de utilități publice.

Cezar Franga

Cai de acces in oras = bara la bara din toate directiile. Descarcarea autostrazii in 2 locuri foarte aglomerate, etc etc. In schimb strazile frumoase din centru aduc voturi.

Mihai Motora

pacat ca autoritatile locale si nationale nu tin pasul cu cresterea economica produsa de oamenii care muncesc. 0 proiecte de infrastructura in ultimii 10 ani. 0 proiecte din cele trambitate anul trecut in campania PNL ului si USR ului cu sanse reale de implementare.

Vrăjeală

Ove Biea

Lăsați vrajeala , mergeți prin Europa și Plimbați-vă și o sa vedeti ca va mai trebuie minim 20 ani sa ajungeți unde trebuie.

Uioreanu Delia

Creștere economică la ce ? Prețurile au sărit în aer. Salariile au rămas la acelasi nivel de multă vreme. As vrea sa simtim si noi această creștere economică în buzunarele noastre nu a voastre.

La plimbare fără trotuare

Cosmin Muresan

Tot spuneți de centura și de metrou, dar la câte mandate aveți nici măcar nu e începută centura, de metrou sa nu mai povestim…. nu știu dacă o sa reușim sa plătim un bilet în viata asta…. Cat despre educație, eu cred ca clujenii nu ar trebui sa își facă probleme unde îsi vor duce copii la creșă sau grădiniță din toamna.

Transportul în comun e diferit fata de alte orașe din România, dar încă nu am scăpat de acele vechituri care nu au aer condiționat și inhalezi miros de noxe și mai stam și cu masca pe fata….

Lista continua, dar trebuie sa merg la servici și nu ma încadrez în timp, pentru ca e sufocat tot Clujul de mașini de mare tonaj care alimentează șantierul din tot Clujul, dar nu pentru noi ci pentru toate autorizațiile de contlstructii pe care le ați dat…

Mona Tobias

Felicitari dar mai coborati in realitate, plimbati va in cartierele noi fara trotuare, fara spatii verzi,fara magazine,fara scoli,crese sau parcuri…astea nu s obiective smart???

(MaAv)


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Pavel

    iulie 15, 2021 la 12:13 pm

    Pe cand un parc in zona Buna ziua, unde se construieste fara cap, in curand Florestiul v a fi o gluma pe langa cartierul Bună ziua.
    De crestere economica ce sa mai zicem….

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ACTUALITATE

Deputat de Cluj Băltărețu: Deschiderea podului peste Arieș la Turda, mai repede decât era prevăzut

Publicat

De

Deputatul USRPLUS Cluj Viorel Băltărețu a anunțat că a𝐜𝐜𝐞𝐥𝐞𝐫𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐥𝐮𝐜𝐫𝐚̆𝐫𝐢𝐥𝐨𝐫 𝐥𝐚 𝐩𝐨𝐝𝐮𝐥 𝐩𝐞𝐬𝐭𝐞 𝐀𝐫𝐢𝐞𝐬̗ a fost subiectul central al discuției cu reprezentanții ARL și DRDP și a precizat că, în acest moment, 𝐝𝐞𝐬𝐜𝐡𝐢𝐝𝐞𝐫𝐞𝐚 𝐩𝐨𝐝𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐜𝐮 𝐚𝐩𝐫𝐨𝐱𝐢𝐦𝐚𝐭𝐢𝐯 𝐨 𝐥𝐮𝐧𝐚̆ 𝐦𝐚𝐢 𝐫𝐞𝐩𝐞𝐝𝐞 𝐞𝐬𝐭𝐞 𝐨 𝐩𝐨𝐬𝐢𝐛𝐢𝐥𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞 𝐩𝐞 𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐃𝐑𝐃𝐏 𝐨 𝐢𝐚 𝐢̂𝐧 𝐜𝐨𝐧𝐬𝐢𝐝𝐞𝐫𝐚𝐫𝐞.
”Sper că după analiza costurilor suplimentare – reprezentate de o mobilizare dublă a macaralei -, specialiștii DRDP vor înțelege că acestea sunt nesemnificative în comparație cu beneficiile pentru cetățeni, în cazul deschiderii anticipate a podului.
Mai mult, e și în interesul constructorului să finalizeze lucrarea înainte de venirea iernii, pentru a evita eventualele amânări ale lucrărilor din cauza condițiilor meteo nefavorabile”, a spus Băltărețu.
Acesta a dat asigurări că accelerarea lucrărilor nu se va face în detrimentul calității acestora.

Cerere către primarul din Turda

”DRDP a întocmit cereri către CNAIR pentru repararea și asfaltarea bucății de drum cuprinse între pod și intersecția cu str. Armatei. Săptămâna viitoare, voi fi la CNAIR București, pentru a susține aceste cereri.
În aceste condiții – care cred că sunt realizabile – de finalizare anticipată a podului și asfaltare a bucății suplimentare de drum, solicităm dlui primar Matei să facă demersurile pentru repararea și asfaltarea sectorului de drum național (aflat în administrarea municipiului Turda) de la sensul giratoriu la pod”, a mai spus deputatul clujean.
Potrivit acestuia, e foarte important să se profite de această perioadă în care traficul e închis și să fie asfaltată toată secțiunea, sincronizându-se cu restul lucrărilor, pentru a nu prelungi disconfortul cetățenilor.
Inițial, termenul avansat pentru redeschiderea circulației pe podul peste Arieș era 22 decembrie.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Datoria externă a ajuns la 127 mld. euro, echivalentul a 55% din PIB-ul estimat

Publicat

De

Datoria externă a României a crescut puternic din 2019 încoace, până spre 127 de miliarde de euro la finalul lunii mai (55% din PIB-ul estimat pentru 2021), scrie ZF.

O creştere mai puternică s-a petrecut în criza financiară precedentă, cu deosebire că azi nu companiile private sunt responasabile de creşterea puternică a datoriei externe, ci statul.

Potrivit balanţei de plăţi, o statistică publicată lunar de BNR, datoria publică externă era în decembrie 2019 de 39,5 miliarde de euro, adică de 17,5% din PIB-ul de 222 mld. euro. În mai 2020 ea era de 57,5 miliarde de euro Dacă în trecut datoria externă a statului se limita cam la o treime din totalul datoriei externe, în această criză ponderea datoriei deţinută de stat a crescut puternic.

Statul are în prezent o datorie externă reprezentând 45% din totalul datoriei externe de 127 de miliarde de euro. În total, datoria internă şi externă a statului a ajuns la 50% din PIB-ul estimat de Comisia Naţională de Prognoză, pentru 2021, la 1.143 mld. lei (228 mld. euro). Ce este diferit faţă de trecut? În 2009, primul an al crizei financiare globale resimţite în România, datoria externă totală era de 78,6 miliarde de euro, adică 66% din PIB, dar datoria statului însemna spre 10% din aceasta, adică 11,9 miliarde de euro.

A venit criza, a venit împrumutul de la FMI, Comisia Europeană şi Banca Mondială, de aproape 20 de miliarde de euro.

În raportările BNR (balanţa de plăţi şi datoria externă), împrumutul de la FMI este consemnat separat la rublica „împrumuturi”, nu ca datorie a statului. Doi ani mai târziu, în 2011, BNR consemnează o datorie publică externă de 19,5 miliarde de euro (în creştere cu 8 miliarde de euro faţă de 2009), dar care reprezintă doar 19,8% din datoria totală de 98,6 miliarde de euro a României.

Separat, este consemnat un împrumut de la FMI de 10,2 miliarde de euro (banii din împrumutul de la FMI au mers în majoritate la BNR pentru susţinerea băncilor şi a cursului şi doar cinci miliarde de euro au ajuns la guvern pentru acoperirea deficitului bugetar). Ceea ce este interesant în ultimul an şi jumătate este că ponderea împrumuturilor statului în total datorie externă creşte cum nu a mai crescut până acum. Chiar şi cu împrumutul de la FMI, împrumuturile statului de pe pieţele externe (guvern şi BNR) nu au sărit de 30% din PIB în criza precedentă. Astăzi, ponderea datoriei publice în total datorie externă a ajuns la 45% din PIB-ul estimat.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

BNR: Un român trebuie să muncească aproape nouă ani pentru a-şi cumpăra un apartament cu două camere

Publicat

De

Fără a apela la sprijin financiar printr-un credit bancar, un român ar trebui să muncească circa 8,5 ani pentru a-şi putea cumpăra un apartament cu două camere, iar în cazul unei locuinţe cu trei camere durata creşte la peste 11 ani (raportul preţ pe venit), arată datele publicate de BNR.

Raportul privind Stabilitatea Financiară publicat de BNR mai arată că expunerile în raport cu piaţa imobiliară rezidenţială, formate din credite ipotecare şi credite de consum garantate, s-au situat în martie 2021 la nivelul de 101,8 miliarde de lei, în creştere cu 7% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent şi reprezintă 68% din stocul total de împrumuturi acordate populaţiei, indică raportul băncii centrale.

Potrivit acestuia, rolul semnificativ al creditelor ,,Prima Casă” a continuat să se menţină în perioada analizată, însă se regăseşte pe un trend descrescător, acestea reprezentând 18% din fluxul de credit nou ipotecar acordate populaţiei în ultimele 12 luni şi, respectiv, 39% din stocul total de împrumuturi ipotecare (la martie 2020) , în scădere cu 3 puncte procentuale faţă de martie 2019.

Indicele privind accesul la piaţa creditului ipotecar, care măsoară venitul median al unei gospodării în raport cu veniturile necesare pentru achiziţionarea unei locuinţe cu un avans de 25%, grad de îndatorare relative la venituri de 45% şi maturitate de 25 de ani, pune în evidenţă faptul că venitul mediu al unei gospodării tipice, conform datelor la luna decembrie 2020, era aproximativ egal cu venitul necesar pentru achiziţionarea unei locuinţe, înregistrând o îmbunătăţire faţă de nivelul înregistrat la finalul anului 2019.

“Începând cu anul 2015, indicele de accesibilitate a fluctuat între 90% şi 100%, indicând o evoluţie a preţurilor imobiliare în linie cu veniturile populaţiei. Consecinţă a creşterii accesibilităţii, creditul nou acordat populaţiei a urmat şi el un trend ascendent”, specifică raportul BNR.

Concentrarea regională a împrumuturilor ipotecare urmează asimetria în dezvoltarea economică de la nivelul regiunilor. Astfel, împrumuturile acordate în Bucureşti şi Ilfov reprezintă 31% din totalul creditelor, iar judeţele Cluj, Timiş, Constanţa, Iaşi şi Braşov reprezintă 26% (date la martie 2021).

Raportul BNR mai menţionează că gradul de acoperire a împrumuturilor prin garanţii (loan-to-value – LTV) pentru creditele noi, respectiv pentru creditele ipotecare aflate în stoc acordate sectorului populaţiei, cu excepţia creditelor oferite prin programul guvernamental „Prima casă”, a fost de 78%, respectiv 72% (valori mediane) în martie 2021, în uşoară scădere faţă de valorile înregistrate în aceeaşi perioadă a anului precedent, indicatorul menţinându-se la un nivel adecvat din punct de vedere prudenţial.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Tarife speciale pentru pasagerii afectați de anulările de pe rutele aeriene Cluj – Londra Heathrow

Publicat

De

Compania Blue Air introduce „rescue fares” pentru pasagerii afectați de anulările de pe rutele către și de la aeroportul Heathrow din Londra Cei interesați pot cumpăra bilete de avion, la prețuri fixe.

Compania din România a anunțat că introduce facilitatea „rescue fares” pentru pasagerii afectați de anulările de pe rutele către și de la Londra. Este vorba despre pasagerii care nu au putut călători cu British Airways pe rutele București – Londra Heathrow – București și Cluj-Napoca – Londra Heathrow – Cluj-Napoca.

Facilitatea, oferită exclusiv pasagerilor afectați de anulările British Airways, este valabilă până pe 31 iulie. Aceștia vor plăti un tarif fix de 100 GBP/ 119 EURO dacă prezintă o dovadă a unei rezervări pe un zbor British Airways cu date de călătorie între 1 august – 2 septembrie.

Pentru a beneficia de acest tarif special, clienții trebuie să trimită un mesaj prin intermediul Facebook sau să sune în Call Center.

Compania aviatică din România evaluează, de asemenea, posibilitatea creșterii capacității pe rutele către aeroportul Heathrow din Londra.

(sursa: Mediafax)

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

    Publicitate
    Publicitate