ECONOMIE
Cine sunt vinovații pentru aglomerația de pe aeroportul Cluj a celor 2000 de români care lucrează la fermele de cules sparanghel din Germania. Ministrul Transporturilor și Marcel Vela, audiați în acest caz
Îmbulzeala celor aproape 2000 de români de pe Aeroportul Cluj din 9 aprilie care se pregăteau pentru a se îmbarca în cursele charter cu scopul de a ajunge la fermele de cules sparanghel din Germania s-ar fi produs pe fondul unor „disfuncţionalităţi profunde”, după cum a declarat marți senatorul PSD Radu Oprea, preşedintele comisiei parlamentare de anchetă a acestui caz.
Au fost audiați reprezentanții firmelor de handling, fapt care a dus la constatarea că ,,sunt foarte multe elemente care arată disfuncţionalităţi profunde în relaţiile dintre cei care operează în interiorul Aeroportului Internaţional de la Cluj”, după cum a precizat Radu Oprea.
Acesta a menționat și faptul că aeroportul a fost închis în acea zi în intervalul 9.00-11.00 pe fondul unei dispute între aeroport și una dintre firmele de handling, lucru care a dus la întârzieri și la formarea aglomerației în parcarea aeroportului.
„Atenția comisiei se îndreaptă momentan spre Ambasada României din Germania”
Audierile desfășurate în acest caz au scos la iveală faptul că românii nu aveau bilet din cauza faptului că fermele din Germania au plătit costul curselor charter, ancheta concentrându-se pe identificarea firmelor în cauză, cu scopul de a afla care au fost relațiile între autoritățile germane și române în acest context.
Conform lui Radu Oprea, întrucât investigațiile privind evenimentul din aprilie au fost finalizate, atenția comisiei se îndreaptă momentan spre Ambasada României din Germania şi, ulterior, spre miniştrii Transporturilor, de Interne şi de Externe.
„Am finalizat investigaţiile privind ceea ce s-a întâmplat în Aeroportul de la Cluj, în acea zi. De acum, trebuie să mergem către Ambasada României din Germania, despre felul în care a existat corespondenţă între Guvernele Germaniei şi României, despre felul în care a apărut articolul 10 în Ordonanţa Militară nr. 7, acel articol care se referă la zborurile charter”, a declarat Radu Oprea.
Astfel, următorii audiați în acest caz ar putea fi ministrul Transporturilor, ministrul Afacerilor Interne și ministrul Afacerilor Externe.
„Există un organizator care nu neapărat a fost prezent în Aeroportul de la Cluj”
„Trebuie să ne explice domnul ministru al Transporturilor, de exemplu, de ce la acea dată nu exista reglementare în transportul cu autocare. Am văzut astăzi că au sosit 50 de persoane cu acelaşi autocar, deci nu exista nicio distanţare fizică. Veţi vedea că au luat aceste măsuri, dar după Cluj. De ce a fost nevoie ca 1.900 de români să fie puşi în pericol, în parcarea Aeroportului de la Cluj, şi să fie supuşi riscului potenţial al infectării cu COVID? Dacă nu se întâmpla Clujul, oare ar fi luat toate măsurile necesare? Apoi au reuşit să revină cu legislaţie”, a mai adăugat Oprea.
Președintele comisiei a mai menționat că a ajuns la concluzia că „există un organizator care nu neapărat a fost prezent în Aeroportul de la Cluj”, conform Agerpres, oamenii prezenți în acea zi la aeroport cunoscându-se între ei.
Comisia se va reuni săptămâna viitoare în vederea continuării anchetei.
Narcisa Corina Bud
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






