Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Cine este Carol Szasz, gherleanul care a sancționat administrația locală (PE)

Publicat


Mă numesc Carol Szasz și sunt un gherlean provenit dintr-o familie mixtă, născut și crescut aici, care prin studiu și muncă a ajuns doctor inginer și cadru didactic asociat la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca. Cunosc din proprie experiență ce înseamnă responsabilitatea pentru că, în calitate de verificator de proiecte de poduri, unul din cei 6 atestați în Transilvania, au trecut prin mâna mea sute de proiecte de care ține siguranța oamenilor. De asemenea, știu și că investițiile de proastă calitate generează costuri suplimentare și te expun unor riscuri complexe. De aceea nu am ezitat niciodată să le resping.

„E necesar să ne luăm înapoi oraşul lăsat prizonier în mâinile proștilor administratori”

Şi eu şi dumneavoastră, cetățeni ai Gherlei sau nu, ne-am lovit de un zid de indiferență când am interacţionat cu statul şi de dezastrul administrării ineficiente a bunului public. Cu toţii am luat în calcul, la un moment dat, părăsirea ţării pentru un trai mai bun. O mare parte dintre noi au făcut-o deja și mulți tinerii își văd în continuare viitorul dincolo de hotarele țării.

Dar răspunsul nu este acolo. E necesar să ne luăm înapoi oraşul lăsat prizonier în mâinile proștilor administratori. Nu noi trebuie să plecăm, ci ei! De prea mult timp cetățenii i-au girat prin vot pe cei care au înţeles din şah o singură mișcare, repetată la nesfârșit: rocada. Partide ca PSD şi PNL sunt veşnic la putere, schimbând la patru ani poziția pe tablă, dar nu se atacă niciodată cu adevărat. Nici în campania asta nu o fac, pentru că știu că doar prin parteneriat ascuns pot învinge profesionalismul și normalitatea noastră. Sunt frați întru fapte penale, iar acest lucru trebuie să înceteze.

În ultimii ani am urmărit cu atenție lucrările de infrastructură din Gherla și de multe ori am fost contrariat de soluțiile tehnice adoptate și de calitatea lucrărilor executate. Și, văzând că nu sunt doar situații accidentale, ci devine o stare de fapt constantă, am decis să mă implic.

Pentru început, am făcut sesizări pe pagina “Domnule primar” și în scris pe adresa Primăriei. Am continuat apoi în cadrul întâlnirilor publice și a ședințelor de Consiliu Local. Dar punctul culminant a fost atins, o dată cu lucrările de pe străzile Parcului și Armenească, când, nemulțumit total de reacția Primăriei ca beneficiar al lucrării, am sesizat organul abilitat de control – Inspectoratul de Stat în Construcții – care a venit, a aplicat sancțiuni și a dispus lucrări de remediere.

„Este inacceptabil să se realizeze lucrări de drumuri fără amenajarea de canalizări pluviale”

Tot în urma intervenţiilor mele în Consiliul Local, deşi nu aveam, la momentul respectiv, nicio calitate oficială în administraţia locală, s-au cuprins în proiectul de reparaţii podurile de peste Canalul Morii pe care le-am expus ca fiind extrem de uzate şi reprezentând un pericol pentru cetăţeni.

Dar nu este suficient! Acestea sunt soluțiile pe termen scurt. Este inacceptabil să se realizeze lucrări de drumuri fără amenajarea de canalizări pluviale, străzi fără trotuare, treceri de pietoni nesemnalizate, fundații cu rezistență insuficientă și straturi asfaltice de proastă calitate. Este de neconceput ca o stradă să fie refăcută de la zero, iar un pod de pe ea, aflat în stare avansată de degradare, să fie complet ignorat. Este inacceptabilă o centură ocolitoare făcută atât de prost încât circulația se soldează cu victime umane!

Trebuie să ne trezim din indiferenţa în care ne-am scufundat în aceşti lungi ani în care am votat mereu, mecanic, aleși incompetenți, ajungând să nu le mai pretindem nimic! O schimbare care să genereze o întinerire a aparatului decizional, transparentizarea cheltuielilor publice şi susţinerea performanţei în administraţie. E nevoie de oameni și abordări noi în politică. E nevoie de noi în politică!

În calitate de primar, nu voi accepta niciodată proiecte de proastă calitate și nici recepționarea unor lucrări care nu corespund în totalitate proiectului. Cei vinovați pentru lucruri făcute de mântuială trebuie să plătească și o vor face, iar cetățenii au tot dreptul să se bucure de o infrastructură de transport urban auto și pietonal de calitate decentă, european. Acestea sunt propunerile mele tehnice pentru infrastructura oraşului Gherla, alături de principiile de bună guvernare și gestionare a avutului public pe care mi le asum.

„Gherla are un mare potențial de dezvoltare”

Tot în vederea perfecționării mecanismelor de administrare publică locală, în perioada 2-4 martie a acestui an am participat la Bruxelles la o întâlnire de lucru cu europarlamentarii USR PLUS şi omologii lor, printre temele discutate acolo regăsindu-se și cea a revitalizării oraşelor europene de valoare deosebită. Proiectul cu care m-am prezentat este GHERLA – ORAȘ COMPETITIV PE PIAȚA URBANĂ.

Fiind o localitate din vecinătatea zonei metropolitane Cluj, Gherla are un mare potențial de dezvoltare și trebuie să se încadreze într-una din principalele direcții ale finanțărilor din exercițiul bugetar 2021 – 2027. Prin aceste proiecte ample la nivel european, Gherla are oportunitatea să renască, dar pentru asta e nevoie de multă muncă şi implicare.

O altă oportunitate de dezvoltare a comunității gherlene este constituită de valorificarea trecutul istoric și a vestigiilor arhitecturale. Puține oraşe au atât de multe elemente unice de istorie precum Gherla: castrul roman, cetatea Martinuzzi, catedrala Armeano-Catolică “Sfânta Treime” sau centrul vechi baroc.

„Tentativele de modernizare a orașului, cu bani din bugetul local, s-au soldat cu un mare eșec”

Cu toate astea, după o serie de primari şi consilieri locali care s-au perindat la conducere în diferite combinaţii de PNL – PSD, Gherla se află azi într-o stare cum, probabil, mulți dintre noi nu ne-am închipuit că va ajunge vreodată. Infrastructura stradală este învechită și degradată, iar tentativele de modernizare a orașului, cu bani din bugetul local, s-au soldat cu un mare eșec, chiar azi fiind în curs de reziliere contractul care prevedea refacerea în totalitate a zonei centrale prin pavarea străzilor și a trotuarelor.

Avem nevoie de transformarea centrului istoric într-un loc unde lumea să-și petreacă timpul liber, dar și de dezvoltarea infrastructurii turistice, atrăgând astfel vizitatori, care să își petreacă aici concediile. Practic avem nevoie atât de încurajarea de vizitatori cât și de familii care să regăsească în Gherla un oraș cochet în care să-și crească copiii sau să se bucure de pensie.

În cariera profesională am făcut poduri în toată ţara. Acum însă vreau să fac un pod metaforic, între cetățeni şi aleşii lor. De aceea, vă invit pe 27 septembrie să votaţi Alianţa USR PLUS, cu încrederea că vom reconstrui Gherla, stradă cu stradă!



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRAȚIE

Boc: Nu e departe momentul când „U” Cluj va JUCA în cupele europene

Publicat

boc u cluj (2)

Primarul Clujului, Emil Boc, a vorbit, joi, la Napoca Live, despre „U” Cluj și șansele echipei de a juca în cupele europene.

„Acum încep și eu să mă mai relaxez (după victoria Universității cu Poli Iași), a început să ne mai vină și nouă apă pe Someș. După meciul cu Petrolul eram tare supărat și s-a oprit un clujean lângă mine și mi-a zis: lasă, domnule primar, nu fi necăjit, noi iubim echipa, nu rezultatul.

Boc: Nu e departe momentul când „U” Cluj va JUCA în cupele europene

Mă bucur că echipa și-a regăsit cadența și că, an de an, ridică standardele tot mai sus. Nu e departe momentul când U va juca în cupele europene. Îi felicit pe băieți pentru victorie și le țin pumnii pentru meciul următor de la Craiova. Haide U, și la bine și la greu”, a spus Emil Boc.

Citește mai departe

EVENIMENT

Candidatura pentru un nou mandat de primar la Căpușu Mare a lui Gheorghe Iancu (PNL), respinsă de Biroul Electoral

Publicat

iancu gheorghe

Candidatura pentru un nou mandat de primar al comunei Căpușu Mare a lui Gheorghe Iancu (PNL) la alegerile din 9 iunie a fost respinsă, miercuri, de Biroul Electoral de Circumscripție Comunală, decizia putând fi contestată la Judecătoria Huedin.

”Biroul Electoral de Circumscripție Comunală nr. 23 Căpușu Mare, constatând că la data de 19.04.2024 au fost depuse: cele patru dosare de candidatură, având în vedere faptul că în urma verificărilor s-a stabilit că această candidatură nu îndeplinește condițiile de fond prevăzute de lege, dl. lancu Gheorghe având interdicția de a ocupa o funcție eligibilă conform adresei nr. 16/15.04.2024 înaintată de Biroul Electoral de Circumscripție Județeană nr. 13 Cluj și tabelului anexat acestuia (pozitia 249 — „Iancu Gheorghe / Primar aI comunei Căpușu Mare, jud. Cluj / conflict de interese / 3 ani de la încetarea mandatului 2020-2024 // Decizia Î.C.C.J. nr. 3264/14.06.2023”), Biroul Electoral de Circumscripție Comunală respinge candidaturii dlui Iancu Gheorghe pentru funcția de primar al comunei Căpușu Mare.

Cu drept de contestație la Judecătoria Huedin în termen de 48 ore”, se arată în decizia Biroului Electoral Căpușu Mare.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Strada Uliului din Cluj-Napoca o ia din nou la vale. S-a turnat asfalt care a crăpat. Restricții de circulație

Publicat

De

O bucată din strada Uliului din Cluj-Napoca s-a surpat miercuri dimineață, iar autoritățile locale au intervenit de urgență și au turnat un strat de asfalt.

Dar, surpriză, asfaltul turnat s-a crăpat joi dimineață, asfel că în zonă traficul a fost restricționat și s-au montat jaloane în zona afectată.

O soluție tehnică greșită

”Nu știm cine a decis să se toarne asfalt peste o surpătură, dar a fost o decizie proastă. Acum s-a crăpat și asfaltul.

Acolo trebuie lucrare serioasă, cu piloți și parapet de beton, pentru că riscăm să o ia toată strada la vale. Nu e prima oară când se rupă porțiuni mari din această stradă”, a spus un locuitor al zonei pentru Cluj24.

Atenție la conductele de utilități

Uliului

Un altul a avertizat că în zona afectată sunt și conducte de utilități, solicitând intervenția de urgență a autorităților pentru remedierea situației.

”Dacă trece un camion greu de câteva tone pe stradă să nu ajungem să îl vedem răsturnat”, a avertizat acesta.

Strada Uliului a mai fost afectată de surpări și anul trecut.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Consiliul Județean se ASOCIAZĂ cu municipiul Cluj-Napoca și șapte comune învecinate pentru realizarea TRENULUI metropolitan

Publicat

tren gara bun 1

Consiliul Județean se asociază cu municipiul Cluj-Napoca și șapte comune învecinate pentru realizarea trenului metropolitan. Vor fi alocați aproape 10.000.000 euro din bugetul județului pentru materializarea obiectivului de investiții.

„Președintele CJ Cluj, Alin Tișe, a inițiat un proiect de hotărâre ce vizează asocierea forului administrativ județean cu municipiul Cluj-Napoca și comunele Florești, Gilău, Apahida, Baciu, Jucu, Bonțida și Gârbău, în vederea realizării obiectivului de investiții: „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”. Acesta va fi supus aprobării plenului Consiliului Județean în ședința ordinară din data de 29 aprilie 2024.

Consiliul Județean se ASOCIAZĂ cu municipiul Cluj-Napoca și șapte comune învecinate pentru realizarea TRENULUI metropolitan

Alin Tișe: „Este un proiect de o importanță strategică nu doar pentru zona metropolitană a Clujului ci pentru întreg județul, un proiect prioritar pe care îl susținem cu toată convingerea. Vom contribui, astfel, începând chiar de anul viitor, cu circa 10 milioane de euro, pentru materializarea acestei investiții ce are drept scop fluidizarea traficului auto, o mobilitate mai mare a clujenilor care fac naveta între Cluj-Napoca și localitățile limitrofe, dar și reducerea substanțială a timpului parcurs în trafic”.

În baza acordului de asociere, Consiliul Județean va acoperi cheltuielile neeligibile ocazionate de construirea parcărilor auto în sistem „Park&Ride”, ce vor fi amplasate în vecinătatea stațiilor feroviare din localitățile Bonțida, Răscruci, Jucu, Câmpenești, Apahida, Dezmir, Baciu, Suceag, Rădaia, Mera, Nădășel și Gârbău.

Finanțarea acestor investiții urmează a fi realizată atât din bugetul propriu al Consiliului Județean, prin alocări multianuale, cât și din alte surse, inclusiv din fonduri europene.

„Viitorul tren metropolitan va utiliza infrastructura feroviară publică existentă”

În urma încheierii acordului de asociere vor putea fi demarate, într-un timp cât mai scurt, studiile de pre-fezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică, astfel încât finanțarea investiției să poată fi realizată din fonduri europene, prin Programul Transport 2021-2027, Prioritatea (P6) – Dezvoltarea mobilității sustenabile în nodurile urbane – trenurile metropolitane.

Viitorul tren metropolitan va utiliza infrastructura feroviară publică existentă, pe traseul Bonţida – Cluj-Napoca – Gârbău, în lungime de 48,8 km. Conform documentației elaborate până în prezent, flota feroviară va cuprinde circa nouă trenuri, cu o capacitate de 420 locuri. Acestea vor funcționa exclusiv electric, la o viteză maximă de 150km/h și cu o frecvență de 30 minute. De asemenea, se estimează că numărul total al călătorilor transportați va fi de aproximativ 7.600 persoane/zi în anul 2030, respectiv de circa 9.500 persoane/zi în anul 2050”, se arată în comunicatul CJ Cluj.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax