Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Ce vor clujenii? Piste de alergare pe acoperișul clădirilor înalte, autobuze directe din fiecare cartier spre Aeroport

Publicat


Peste 100 de proiecte au fost depuse de clujeni până duminică, ultima zi, în cadrul programului Bugetare Participativă, acestea urmând a fi finanțate de Primăria Cluj-Napoca și implementate anul viitor.

Astfel, din cele 105 proiecte depuse, unul privește elaborarea unui plan pentru introducerea de linii de autobuz directe de la aeroport către toate cartierele mari ale Clujului și către principalele localități din zona metropolitană.

Cei care au depus proiectul, evaluat la 30.000 de euro, susțin că, în momentul de vârf, cam 3 milioane de pasageri au trecut anual prin Aeroportul Cluj.

”Asta înseamnă 3 milioane curse prin oraș, din care bună parte ar trebui făcute cu mijloace de transport în comun. Mult mai multă lume ar lua autobuzul de la aeroport acasă dacă: 1) ar ajunge ușor la stația de transport public din aeroport; 2) ar avea autobuz direct către cartierul propriu; 3) acel autobuz ar circula la cadență suficient de mare pentru a nu aștepta prea mult în stație. O linie ar putea deservi Mărăști-Centru-Mănăștur-Florești; o altă linie ar putea deservi Între Lacuri-Gheorgheni-Andrei Mureșanu-Bună Ziua-Zorilor; o altă linie ar putea deservi Bulgaria-Iris-Dâmbul Rotund-Grigorescu”, au arătat inițiatorii proiectului.

Panouri fonoabsorbante pe străzi și fotovoltaice pe blocuri

Un alt proiect prevede montarea de panouri absorbante de înălțime joasa sau medie în zonele cu zgomot ridicat din oraș – străzile Hunedoarei, Tulgheșului, Ghimeșului si parțial Traian Vuia, pe ambele părți ale sectorului de drum cuprins intre Pod IRA si str. Rodnei respectiv pod IRA str. Aiudului. Costurile estimate sunt de 20.000 de euro.

De asemenea, un alt proiect se referă la extinderea modelului străzii ”smart” Molnar Piuariu și în cartierul Bulgaria pe strada Budai Nagy Antal,  pe care nu s-au mai efectuat de mulți ani lucrări de modernizare. Proiectul este evaluat la 150.000 de euro.

Tot 150.000 de euro sunt propuși pentru crearea unor piste de alergare pe clădirile înalte din oraș, iar în acest mod ar putea fi oferită celor dornici de mișcare o panoramă de 360 de grade, dar și o experiență interesantă.

Parcare pentru rulote

Un alt proiect, estimat la 100.000 de euro, vizează construirea unor parcări pe termen lung, pe baza de abonament anual, pentru rulote și autorulote.

”Datorita contextului pandemic, numarul de rulote/autorulote din municipiu a crescut exponential. Momentan, in Cluj-Napoca exista inmatriculate peste 1000 de rulote/autorulote si numarul este in crestere. Proprietarii acestora gasesc dificila parcarea acestora in perioadele de neutilizare”, arată inițiatorii.

Un clujean propune acoperirea acoperișurilor/teraselor de bloc din oraș cu panouri fotovoltaice, astfel că pot fi transformate în mici grădini urbane, proiectul fiind estimat la 150.000 de euro.

”Am putea produce curent <<verde>>, care este folosit in principal de către locatarii blocurilor. Înfiintam statii de incarcare masini electrice la fiecare bloc, alimentate de aceste panouri. Eventualul surplus de curent produs, il livram in retea. Am utiliza in mod eficient acoperisurile de bloc. Totul, prin Asociatiile de Proprietari, care au personalitate juridica.
Am fi primii care fac asta”, au spus cei care au făcut propunerea.

Un alt proiect inedit încurajează colectarea PET-urilor. ”Dupa modelul 20 de genoflexiuni pentru un bilet de autobuz sa fie un automat sau un punct de colectare unde sa duci sau sa bagi 10-15 sau alt numar de peturi de plastic folosite pentru un bilet de autobuz.. S-ar încuraja colectarea si reciclarea sticlelor de plastic”, a precizat inițiatorul proopunerii.

Alte proiecte vizează piste de biciclete, înființarea de locuri de joacă, interzicerea accesului mașinilor pe strada Piezișă.

Proiectele depuse pot să fie vizualizate AICI.

Ce sumă pune Primăria la bătaie?

Potrivit calendarului transmis de Primăria Cluj-Napoca, în perioada 19 iulie – 12 septembrie, proiectele se vor analiza de specialiștii municipalității, apoi clujenii pot vota proiectele favorite în perioada 13 septembrie – 28 noiembrie.

În final, vor rezulta 15 proiecte care vor primi, fiecare, o finanțare maximă de 150.000 de euro. Suma totală rezervată prin bugetul local este de 2,25 milioane de euro.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Marcel Ciolacu (PSD): Am fost cel mai afectat. O voi SPRIJINI pe doamna Elena Lasconi în turul 2

Publicat

Marcel Ciolacu

Marcel Ciolacu, candidat al PSD la prezidențiale, a declarat, în urma desecretizării documentelor CSAT, că a fost cel mai afectat de modul în care Călin Georgescu și-a mărit artificial expunerea și a decis s-o sprijine pe Elena Lasconi în turul 2 al alegerilor prezidențiale.

„Am luat act de declasificarea documentelor CSAT care arată că în campania electorală a domnului Călin Georgescu au fost folosite finanțări externe nedeclarate de către acesta și că există tipare de lucru ce arată implicarea unor actori statali!
Nu am putut să vorbesc public despre aceste documente pentru că am respectat legea. Însă, un fapt este cert: în competiția electorală, am fost cel mai afectat de modul în care domnul Călin Georgescu și-a mărit artificial expunerea, eludând cadrul legal. Sper ca, pe baza dovezilor publicate azi, autoritățile statului să-și facă treaba, iar toți cei vinovați să plătească!

Marcel Ciolacu (PSD): Am fost cel mai afectat. O voi SPRIJINI pe doamna Elena Lasconi în turul 2

În fața acestei realități, o voi sprijini pe doamna Elena Lasconi în cel de-al doilea tur al alegerilor prezidențiale. Am demarat deja construcția unei majorități parlamentare și guvernamentale pro-europene, care să o susțină pe doamna Elena Lasconi la votul de pe 8 decembrie.

Trebuie să depășim valul de ură care ne macină de 20 de ani și să ne concentrăm, împreună, pe un mare obiectiv national – continuarea traseului de dezvoltare europeană a României!

Asta așteaptă de la noi atât românii care trăiesc în țară, cât și cei care trăiesc în Occident și care ne-au transmis, prin votul lor recent, că trebuie să continuăm să clădim un stat puternic și demn, capabil să se bată pentru drepturile românilor, oriunde locuiesc aceștia în lume”, a scris Marcel Ciolacu pe Facebook.

Citește mai departe

EVENIMENT

Au fost DESECRETIZATE documente SIE/SRI/MAI despre modul de desfășurare a CAMPANIEI lui Călin Georgescu

Publicat

Călin Georgescu

Miercuri, 4 decembrie 2024, au fost desecretizate documente SIE/SRI/MAI despre modul de desfășurare a campaniei lui Călin Georgescu.

„Președintele României, Klaus Iohannis, a fost de acord cu declasificarea, potrivit legii, la solicitarea instituțiilor emitente, a informațiilor prezentate de Serviciul Român de Informații, Serviciul de Informații Externe și Ministerul Afacerilor Interne în cadrul ședinței Consiliului Suprem de Apărare a Țării, din data de 28 noiembrie 2024.

Au fost DESECRETIZATE documente SIE/SRI/MAI despre modul de desfășurare a CAMPANIEI lui Călin Georgescu

Totodată, precizăm că Hotărârea adoptată de membrii CSAT în ședința din data de 28 noiembrie 2024 a fost transmisă, la finalul ședinței, Serviciului Român de Informații, Serviciului de Informații Externe, Ministerului Afacerilor Interne, Serviciului de Telecomunicații Speciale, Autorității Electorale Permanente, Biroului Electoral Central, Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, Ministerului Justiției și Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații pentru a întreprinde de urgență demersurile necesare, conform competențelor legale, în vederea clarificării aspectelor prezentate în ședința CSAT”, se arată în comunicatul administrației prezidențiale.

Vă prezentăm în anexă documentele declasificate:

Document CSAT Ministerul Afacerilor Interne

Document CSAT Serviciul de Informații Externe

Document CSAT Serviciul Român de Informații I

Document CSAT Serviciul Român de Informații II

Document CSAT Serviciul de Telecomunicații Speciale

Concluzii:

Rețeaua de conturi asociată direct campaniei a fost de 25.000 de conturi la nivelul platformei TikTok, care au devenit foarte active cu două săptămâni înaintea datei scrutinului electoral.

Aproape 800 dintre conturi au fost create încă din 2016, dar au avut o activitate foarte redusă până pe 11.11.2024 după care efectiv au explodat. Conturile au fost coordonate de un „actor” statal. S-au făcut plăți ilegale în criptomonede, sume mari nedeclarate au fost achitate către influenceri. Acest gen de operațiune face parte din tacticile Rusiei de descurajare a țărilor NATO.

Ce spune SRI

„În 19.11.2024 „atacatori cibernetici au compromis serverul de hărți Registrului electoral din infrastructura Autorității Electorale Permanente”.

În 24.11.2024 credențiale de acces la platformele Biroului Electoral Central, Autorității Electorale Permanente și Registrului Electoral „au fost publicate în cadrul unor platforme de criminalitate cibernetică de sorginte rusă”.

În ziua alegerilor și în noaptea post alegeri, peste 85.000 de atacuri cibernetice din peste 33 de țări „au vizat obținerea accesului la date din sistemele informatice, alterării integrității și schimbării conținutului prezentat publicului larg”.

„Atacatorul dispune de resurse considerabile, corelate cu un mod de operare specific unui atacator statal”.

Citește mai departe

EVENIMENT

Aproape 50.000 de bilete „de sănătate”, obținute gratuit de clujeni, prin mișcare în stațiile de transport în comun

Publicat

Biletul de Sănătate” a încheiat cu succes încă o ediție, inspirând mii de clujeni să facă mișcare. În perioada 25 septembrie – 2 decembrie 2024, clujenii a obținut 46.911 bilete gratuite pentru mijloacele de transport în comun, realizând peste 655.000 de genuflexiuni și pedalând mai mult de 5.600 de kilometri.

Biletul de Sănătate, inițiativa Sports Festival care transformă mișcarea într-un bilet gratuit de autobuz, a încheiat încă o ediție de succes. Până în ultima zi a ediției din acest an, clujenii au reușit să obțină 46.911 de bilete gratuite. Călătorii au făcut în stațiile de autobuz peste 655.000 de genuflexiuni și au pedalat peste 5.600 de kilometri.

Biletul de Sănătate 2024 a funcționat timp de trei luni, între 25 septembrie și 2 decembrie, oferind două opțiuni de mișcare: 20 de genuflexiuni pentru un bilet gratuit, în stația Memorandumului Sud, sau pedalarea pe o bicicletă fixă, pe o distanță de  400 de metri, în stația smart de pe strada Regele Ferdinand.

Peste 200.000 de bilete eliberate din 2020 și până în prezent

În total, de la începutul proiectului și până acum, stația de pe Memorandumului a generat 218.661 bilete obținute prin aproape 4,1 milioane de genuflexiuni, în timp ce stația de pe Regele Ferdinand, deschisă în 2022, a adăugat 21.784 de bilete și 14.313 kilometri pedalați.

Proiectul a fost inițiat de Sports Festival în anul 2020 și este realizat cu sprijinul Primăriei Municipiului Cluj-Napoca și al Consiliului Local. Prima stație de autobuz smart a fost amplasată pe Memorandumului Sud, din Cluj-Napoca și redeschisă de atunci în fiecare toamnă.

Cu ajutorul ei, călătorii au putut obține un bilet de autobuz în mod gratuit și sănătos, făcând corect 20 de genuflexiuni în maxim două minute. Tichetul a fost denumit, în mod simbolic, Biletul de Sănătate.

Stația de pe strada Regele Ferdinand, un succes

Cea mai nouă stație de autobuz smart a fost inaugurată în septembrie 2022 și a adus o nouă provocare pentru călătorii pregătiți să obțină un bilet de autobuz în schimbul mișcării: pedalare pe două trasee din oraș. În această stație, călătorii folosesc o bicicletă statică și parcurg virtual, la alegere, unul din cele două trasee din oraș.

Traseele de 400 m trebuie parcurse în maxim patru minute. În timpul pedalării, călătorii au afișate pe ecran distanța parcursă, dar și viteza de deplasare. Timpul obținut pentru parcurgerea celor două trasee generează un clasament care se actualizează permanent și care este afișat la finalul traseului, înainte de emiterea biletului.

Proiectul Biletul de Sănătate este inițiat de Sports Festival, cu sprijinul financiar al Primăriei şi Consiliului Local Cluj-Napoca. Dezvoltat de Life is Hard și în parteneriat cu Compania de Transport Public Cluj-Napoca și Consiliul Județean Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

Doi din trei clienți rezidențiali ai E.ON Energie România folosesc aplicația E.ON Myline

Publicat

e.on

În medie, anual, circa 160.000 de clienți ai E.ON Energie România aleg să își facă un cont pe E.ON Myline pentru ușurința și rapiditatea pe care le oferă platforma în ceea ce privește gestionarea contractelor de energie electrică/gaze naturale, locurilor de consum, consumului realizat, facturării și plății, respectiv accesul la informații actualizate și oferte personalizate de soluții de eficiență energetică. La acest moment, peste 2,18 milioane de clienți rezidențiali, reprezentând 66% din totalul acestei categorii, sunt înregistrați pe platforma online.

Accesarea de pe telefonul mobil, preferată de clienții E.ON

E.ON Myline se poate accesa atât de pe website, cât și de pe telefonul mobil, majoritatea clienților preferând aplicația mobilă. Cele mai accesate funcțiuni de către clienții rezidențiali sunt: transmiterea indexului de energie – 48% vizualizarea/descărcarea facturilor – 40% și plata facturilor – 13%.

În ceea ce privește transmiterea indexului privind consumul de gaze naturale/energie electrică care  asigură o factură ce reflectă consumul realizat, 84% dintre clienții E.ON utilizatori ai platformei preferă să facă această operațiune utilizând aplicația de pe telefonul mobil și doar 16% de pe website. Vizualizarea/descărcarea facturilor de pe aplicația mobilă este preferată de 77% dintre utilizatori, iar pentru plata facturilor proporția este împărțită între website și aplicația mobilă.

Peste 1,77 milioane de facturi electronice

Clienții companiei au înțeles cât este de importantă renunțarea la factura pe suport de hârtie, un gest aparent mic, dar care, alături de alte măsuri, contribuie la protejarea mediului. Astfel, peste 1,77 milioane de clienți rezidențiali au optat pentru factura electronică, întrucât platforma E.ON Myline are câteva funcționalități inedite care se adaugă celor legate de administrarea contractelor sau a locurilor de consum.

Utilizatorii pot adăuga o adresă de e-mail secundară pe contul creat și astfel, spre exemplu, chiriașii pot afla odată cu proprietarii care este perioada de trimis indexul, date despre factură și consum. O altă funcție a platformei permite simularea unei facturi, imediat după ce clientul a transmis consumul  și astfel pot fi evaluate cheltuielile pentru respectiva perioadă și impactul asupra bugetului familiei.

De asemenea, platforma E.ON Myline are setări care permit plata facturii în două sau trei rate. Și, nu în ultimul rând, clientul poate solicita restituirea sau transferarea banilor plătiți în avans pe alt loc de consum sau într-un cont bancar.

Pentru anul viitor se are în vedere modificarea designului aplicației, implementarea facturii digitale, iar în perspectivă un flux de plată mult mai ușor pentru clienți, prin posibilitatea de salvare a cardurilor în E.ON Myline.

Pașii pentru crearea unui cont E.ON Myline

Pentru a crea un cont Myline, clienții E.ON au nevoie de codul de client, codul de încasare și de o adresă de e-mail. La încheierea unui contract de furnizare online, clienților li se creează automat un cont E.ON Myline, pe care îl pot activa cu ajutorul linkului trimis pe adresa de e-mail. Accesul în cont este gratuit și disponibil 24/7.

Despre E.ON Energie România

E.ON Energie România, membră a Grupului german E.ON, este furnizor integrat de gaze naturale, electricitate şi soluţii energetice având un portofoliu variat format din circa 3,4 milioane de clienţi, atât rezidenţiali, cât şi companii şi municipalităţi.

Grupul E.ON este unul dintre liderii pieţei de energie, având în România o prezenţă consolidată de-a lungul a 19 ani. De la intrarea pe piaţa din România, E.ON a investit circa 2,3 miliarde de euro, în principal în modernizarea reţelelor. Totodată, valoarea contribuţiilor virate la bugetul de stat şi bugetele locale se ridică la 3,4 miliarde de euro.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax