Connect with us

EVENIMENT

Ce se întâmplă cu POLIȚELE RCA de la Euroins? Acestea rămân VALABILE, însă pot fi DENUNȚATE în orice moment

Publicat


Ghidul informativ UNSAR – BAAR informează că poliţele de asigurare emise de Euroins România rămân valabile, dar pot fi denunţate în orice moment. În cazul în care deţineţi o poliţă de asigurare emisă de Euroins România poliţa dumneavoastră de asigurare rămâne în continuare valabilă, producându-şi efectele, scrie Alba24.ro.

„Puteţi însă denunţa în orice moment poliţa şi să încheiaţi una nouă la un alt asigurator autorizat. Dacă denunţaţi poliţa şi nu aţi avut daune în perioada de valabilitate de până la denunţare, pentru perioada rămasă aveţi dreptul să vă recuperaţi diferenţa de primă de la FGA – Fondul de Garantare a Asiguraţilor”, se spune în Ghidul informativ UNSAR – BAAR.

Cât timp rămân valabile polițele

Conform sursei citate, dacă asiguratul nu îşi exercită dreptul de denunţare a poliţei, aceasta rămâne valabilă, conform prevederilor legale:

– până la data la care lichidatorul judiciar numit de instanţă o dată cu deschiderea procedurii falimentului denunţa poliţele de asigurare, cu informarea prealabilă a asiguratului;

– până la data de valabilitate a asigurării prevăzută în poliţă, dar nu mai târziu de 90 de zile de la data pronunţării hotărârii de deschidere a procedurii de faliment de către Tribunalul Bucureşti, cu excepţia asigurărilor de garanţii, pentru care termenul este de 150 de zile. Aceasta înseamnă că, în cazul în care valabilitatea poliţei înscrisă în documentul de asigurare depăşeşte unul sau celălalt dintre termenele menţionate anterior, după caz, nu va mai fi asigurat.

Precizările sunt valabile şi pentru situaţia în care este deţinută o poliţa de asigurare RCA emisa de Euroins România. Prin urmare, deţinătorul poate circula pe drumurile publice, iar în cazul unor controale în trafic din partea organelor abilitate, nu va fi sancţionat – poliţa RCA fiind valabilă.

Pe scurt, deţinătorul este în continuare asigurat, desigur cu luarea în considerare a atenţionării de mai sus.

De asemenea, în cazul în care asiguratul este vinovat de producerea unui accident rutier soldat cu pagube materiale şi/sau vătămări corporale, terţul păgubit va fi despăgubit în baza acestei poliţe în limitele stabilite de Legea 213/2015 privind Fondul de Garantare a Asiguraţilor, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv 500.000 lei şi prin înscriere la masa credală în cadrul procedurii de faliment care se va soluţiona în primă instanţă de Tribunalul Bucureşti, iar în faza apelului de Curtea de Apel Bucureşti.

Ce se întâmplă în cazul în cazul unui accident produs de un conducător auto cu polița RCA emisă de Euroins
În Ghid este prezentată şi situaţia în care o persoană este victima unui accident rutier produs de un conducător auto prin intermediul unui autovehicul asigurat printr-o poliţă RCA emisa de Euroins România.

„Dacă nu aţi avizat încă dauna la Euroins România, aveţi dreptul să o faceţi adresându-vă Fondului de Garantare a Asiguraţilor între data publicării în Monitorul Oficial al României a deciziei Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) de retragere a autorizaţiei de funcţionare şi constatare a existenţei indiciilor stării de insolvenţă a Euroins România şi data încetării contractelor de asigurare, dar nu mai târziu de 90 de zile de la data pronunţării hotărârii de deschidere a procedurii falimentului.

De asemenea, în cazul în care aţi avizat dauna la Euroins România, dar această societate nu a procedat la deschiderea dosarului de daună, puteţi să vă adresaţi cu o solicitare scrisa în acest sens FGA la sediul acestuia, prin poştă, poşta electronică sau prin alte mijloace de comunicare la distanţă care asigura transmiterea textului solicitării”, se arată în Ghid.

Pentru încasarea diferenţelor de primă / indemnizaţiilor /despăgubirilor persoana în cauză va putea depune la FGA cereri de plată motivate însoţite de documente justificative, începând cu data publicării deciziei ASF de retragere a autorizaţiei pentru Euroins România în Monitorul Oficial şi până la maximum 90 de zile de la rămânerea definitiva a hotărârii de deschidere a procedurii de faliment sau de la data naşterii dreptului de creanţă, atunci când acesta s-a născut ulterior.

FGA are dreptul de a începe plata sumelor cuvenite creditorilor de asigurări (asiguraţi, beneficiari, terţe persoane păgubite) după 60 de zile de la data deciziei ASF de retragere a autorizaţiei de funcţionare a Euroins România după parcurgerea de către creditorii de asigurări a procedurii administrative de plată prevăzute de lege.

Pentru mai multe detalii referitoare la procedura care trebuie parcursă şi formularele pe care persoana le poate utiliza în relaţia cu FGA, acesta poate consulta siteul fgaromania.ro.

„Indiferent dacă v-aţi adresat sau nu FGA în vederea încasării despăgubirii, aveţi dreptul să formulaţi şi o cerere de admitere a creanţei (despăgubirii pretinse) în cadrul procedurii de faliment în termenele şi urmând instrucţiunile lichidatorului judiciar care va fi desemnat de Tribunalul Bucureşti.

Trebuie să ştiţi că, în măsura în care aţi încasat sume de la FGA, acestea vor fi deduse în cadrul procedurii de faliment din sumele pe care aţi mai fi eventual îndreptăţit să le primiţi”, se spune în Ghid.

În document se menţionează că România este una dintre ţările din Uniunea Europeană care beneficiază de un mecanism de siguranţă pentru asiguraţi în cazul falimentului unei companii de asigurări: FGA – Fondul de Garantare a Asiguraţilor.

Fondul, ca o schemă de garantare în domeniul asigurărilor, are ca scop protejarea creditorilor de asigurări de consecinţele insolvenţei unui asigurator intrat în procedura de faliment.

Destinaţia principală a sumelor aflate la dispoziţia FGA este plata către creditorii de asigurări a indemnizaţiilor/despăgubirilor rezultate din contractele de asigurare facultative şi obligatorii încheiate în condiţiile legii şi a primelor datorate de asigurator pentru perioada în care riscul nu a fost acoperit de acesta, ca urmare a încetării contractelor de asigurare, cu respectarea plafonului de garantare prevăzut de lege.

Formulare online

FGA recomandă transmiterea documentelor Online, pe portalurile dedicate:

Deschidere dosare daună: Formular Daune
Cereri de plată privind acordarea despăgubirilor (Anexa 10): Cerere de plată privind acordarea despăgubirilor/ indemnizațiilor
Cereri de plată privind restituirea de primă: Cerere de plată privind acordarea restituirii de primă
Formular de petiții și sesizări: Petiții/Sesizări



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRAȚIE

VIDEO. Cum arată Parcul Ștefan cel Mare din spatele Teatrului Național Cluj-Napoca

Publicat

parc st

Lucrările la Parcul Ștefan cel Mare din spatele Teatrului Național Cluj-Napoca vor fi gata în luna iulie, după ce zona a intrat într-un amplu proces de reabilitare, început în august 2021.

Suprafața aflată în proces de reabilitare este de 1,2 hectare și include esplanada şi spaţiile verzi aferente clădirii Teatrului Naţional Cluj-Napoca. Primăria Cluj-Napoca urmărește realizarea în această zonă a unui spațiu public de calitate dedicat relaxării de zi cu zi.

Ce a inclus proiectul

– plantarea a 64 arbori, 1474 arbuști, 2910 flori cu bulb și 6626 plante perene
– un spațiu multifuncțional pentru organizarea de evenimente și festivități de mici dimensiuni
– modernizarea aleilor, realizarea unui singur acces auto pentru mașinile de intervenție și realizare accese pietonale și pentru biciclete, interconectate;
– instalarea de mobilier urban modern (bănci, cuburi, coșuri de gunoi ș.a.);
– loc de joacă pentru copii;
– amplasarea unei scene demontabile în spatele clădirii teatrului;
– construcția a 4 fântâni arteziene;

– rastel pentru biciclete cu dale înierbate;
– stație pentru încărcarea mașinilor electrice;
– amplasare corpuri de iluminat cu proiectoare;
– instalare sistem de irigații automatizat;
– punct gospodăresc îngropat;
– toaletă automată accesibilă persoanelor cu dizabilități.

Valoarea contractului este de 11.726.450,26 lei (TVA inclus).

Citește mai departe

ECONOMIE

VIDEO. Clujeni, pregătiți-vă. În 6 iunie vă puteți înscrie în Programul Casa Verde Fotovoltaice. Toate detaliile

Publicat

panouri fotovoltaice (9)

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) anunță că următoarea regiune unde se vor face înscrieri pentru programul Casa Verde Fotovoltaice este Regiunea Nord-Vest, reprezentată de județele Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare și Maramureș.

Înscrierile încep în data de 6 iunie 2023, ora 10, și se încheie în 8 iunie, ora 23,59. Bugetul alocat acestei regiuni este de 240 milioane de lei.

Documente necesare

Documentele pe care le încarcă solicitantul persoană fizică în aplicație sunt:
a) actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii în aplicație;
b) certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;
c) certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are domiciliul, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;
d) extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcție deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanțarea; în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deservește construcția se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus față de extrasul de carte funciară aferent construcției, extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deține un drept de folosință asupra imobilului teren; acesta poate fi obținut de solicitant și în format electronic;
e) copia cărții funciare colective, din care să rezulte maximum două unități individuale trecute pe aceeași carte funciară care adunate să fie egale cu 1 (un) întreg, în cazul imobilelorconstrucții, dintre care unele părți sunt comune, iar restul sunt proprietăți individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă și câte o carte funciară individuală.

Solicitantul persoană fizică se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni.
În cazul în care se depun două sau mai multe cereri de finanţare pentru acelaşi imobil identificat cu număr cadastral, este considerată eligibilă prima cerere de finanţare care îndeplineşte criteriile de eligibilitate.

Pentru solicitantul persoană fizică, este eligibil proiectul care se implementează la adresa menționată ca domiciliu în cartea de identitate.

Documente pentru unități de cult

Documentele pe care le încarcă solicitantul unitate de cult în aplicație sunt:
a) certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;
b) certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are sediul solicitantul, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;
c) extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcție deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanțarea; în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deservește construcția se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus față de extrasul de carte funciară aferent construcției, extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deține un drept de folosință asupra imobilului teren; acesta poate fi obținut de solicitant și în format electronic.
Solicitantul unitate de cult se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni, pentru un singur imobil.
Documentele încărcate la momentul înscrierii în aplicație nu vor mai putea fi modificate sau reîncărcate ulterior.

Finanțarea se acordă în cuantum de maximum 20.000 de lei, sub condiția suportării unei contribuții proprii a beneficiarului de 2.000 de lei.
Suma finanțată de AFM se scade de către instalatorul validat din valoarea totală a facturii, iar diferența până la valoarea totală a facturii se suportă de către beneficiar din surse financiare proprii.

Unde se face înscrierea

Solicitanții persoane fizice se pot înscrie în aplicația informatică destinată Programului Casa Verde Fotovoltaice accesând link-ul: https://depunerefotovoltaice.afm.ro/.

”Pentru a preveni un blocaj din cauza suprasolicitării aplicației informatice, recomandăm accesarea link-ului https://depunerefotovoltaice.afm.ro/ și de pe pagina de facebook AFM – https://www.facebook.com/profile.php?id=100064892042624.

Înscrierea solicitantului se va face prin completarea unor câmpuri predefinite și încărcarea documentelor necesare.
Documentele trebuie să fie valabile la momentul înscrierii în aplicație.

Documentele încărcate la momentul înscrierii în aplicație nu vor mai putea fi modificate sau reîncărcate ulterior”, arată reprezentanții AFM.

Mai multe informațiii AICI.

Citește mai departe

EDUCATIE

FOTO. Jucătorii CFR Cluj, întâlnire cu micuții Așezământului „Sfântul Onufrie”. Proiect de Service Learning la o facultate a UBB

Publicat

fsp 1

În cadrul departamentului de Comunicare și Relații Publice a Facultății de Științe Politice, Adminsitrative și ale Comunicării (FSPAC) din cadrul UBB Cluj-Napoca, se întâmplă lucruri dintre cele mai frumoase, așa cum ar trebui, de altfel, să se întâmple în fiecare facultate. 

”Aici, teoria se îmbină cu practica într-o manieră aparte, încă din primul an de studiu, prilej cu care studenții se familiarizează de la bun început cu activitățile pe care se presupune că le vor desfășura la finalizarea studiilor.

Un exemplu în acest sens sunt proiectele de Service Learning, în cadrul disciplinei de „Comunicare interpersonală”, acolo unde aflăm, de fapt, că Psihologia socială este pilonul interacțiunii noastre, atât în viața de zi cu zi, de la cele mai banale interacțiuni și până la cele mai diverse contexte socio-umane”,  spus studenta Andreea Ciutacu – Coța.

Potrivit acesteia, având în vedere complexitatea acestei discipline, proiectele de Service Learning (SL) sunt mai mult decât o temă care se întinde pe durata unui semestru, pentru că atunci când îți desfășori activitățile zilnice în aceeași comunitate de o perioadă îndelungată, ai putea aluneca cu ușurință pe panta rutinei, și astfel ai putea crede că acea comunitate ar putea fi una lipsită de probleme, cu atât mai mult cu cât acestea nu te implică ori afectează în mod direct.

Drept urmare, proiectele de SL reprezintă o bună oportunitate de a observa și de a realiza o radiografie complexă și obiectivă atât a comunității de apartenență, cât și a realității acesteia.

Astfel, se conturează un bun prilej de a interveni într-o manieră reală în înlăturarea ori diminuarea problemelor descoperite”, a spus aceasta.

Combaterea abandonului școlar

fsp 2

Studenta a precizat că, în ceea ce privește echipa din care face parte, a optat pentru o temă considerată nu doar frumoasă, ci și extrem de benefică.

”Astfel, în urma unei astfel de observații atente, directe asupra comunității din care facem parte, am reușit să identificăm situații pe care le considerăm oportune de a fi supuse atenției și interesului comun în viitorul apropiat, pentru moment rezonând și empatizând în profunzime cu ceea ce face și tema proiectului echipei noastre, și anume „Combaterea abandonului școlar și integrarea copiilor orfani sau din familii în curs de separare”, aflați sub egida Așezământului „Sfântul Onufrie”, Mănăstirea Tăuți.

Acesta găzduiește, în momentul de față, sub regim permanent, 20 de copii orfani și ia forma unui centru de zi pentru mai binele altor zeci de prunci, care provin din familii defavorizate (monoparentale sau nu, care se situează la limita existenței) sau în curs de separare, ambele categorii fiind de o sensibilitate și importanță aparte.

Având în vedere toate acestea, dar și gradul lor de vulnerabilitate, într-o societate atât de incertă și de nesigură precum cea de azi, am considerat potrivit să venim înaintea acestor copii dar și a altora de vârstă similară, din câteva unități școlare clujene și să le vorbim despre nevoia și importanța educației în viața noastră, despre consecințele lipsei ei, despre pantele alunecoase, printre care cea mai importantă am considerat a fi delincvența juvenilă, prezentându-le situații reale, cifre exacte și exemple concrete”, a explicat Andreea Ciutacu – Coța.

În același timp, aceasta a considerat că micuții aflați sub ocrotirea Așezământului merită ocazia de a întâlni exemple palpabile, care să îi motiveze și să îi facă să înțeleagă că prin educație, muncă și determinare, totul este posibil, atâta timp cât seriozitatea și perseverența de a face lucrurile bine sunt așezate la loc de cinste.

Întâlnire cu jucătorii CFR Cluj

”În acest sens, aceștia au avut posibilitatea de a interacționa cu jucătorii echipei de fotbal CFR Cluj, să afle direct de la ei despre cele menționate anterior, iar la final s-au putut bucura împreună, primind mingi de fotbal, semnate de aceștia, pentru ca de fiecare dată când se vor juca cu ele, să își amintească de sfaturile de viață primite.

Și pentru că orice lucru serios presupune și o pată de culoare, aducătoare de zâmbete, am reușit să le deschidem ușile celor de la NTT DATA, care le-au pus copiilor la dispoziție o sală plină cu jocuri, așa cum fiecare copil își dorește, dorindu-le să le insuflăm sentimentul de apartenență, de egalitate cu fiecare dintre noi.

Pe cale de consecință, proiectele de Service Learning nu reprezintă doar un proiect, ci o șansă pentru fiecare dintre cei implicați, beneficiari sau organizatori, de a aduna experiențe de viață, de a umple goluri și, mai ales, de a face bine”, a conchis studenta FSPAC Cluj.

fsp 3

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Trandafirul negru, pe cea mai frumoasă stradă din Cluj-Napoca, Potaissa

Publicat

tranda 2

Strada Potaissa, cea mai frumoasă stradă din Cluj-Napoca în aceste zile, oferă trecătorilor numeroase surprize florale.

Cei aflați în căutarea unei plante cu adevărat speciale, pot găsi aici trandafirul negru.

“Este o plantă subtropicală, destul de rară în România. Noi de câțiva ani o aducem în țară și a devenit o vedetă a standurilor noastre.

tranda 1

Întotdeauna pe unde am mai fost oamenii s-au întors să cumpere și pentru vecini sau prieteni, pentru că așa frumoasă crește. Se poate ține în interior sau pe o terasă pentru că îi place din plin soarele, însă nu rezistă la temperaturi scăzute”, explică Adrian Popa, reprezentantul standului unde se pot cumpăra ghivece cu aceste flori.

”Strada Potaissa – Strada cu flori altfel”, durează până luni, 5 iunie.

Sursa foto: Andreea Boros

dsc06616

dsc06578

dsc06527

dsc06534

dsc06576

dsc06487

dsc06451

dsc06515

 

 

 

 

 

 

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax