Connect with us

EVENIMENT

Ce MODIFICĂRI poți face la apartament fără AUTORIZAȚIE de construcție. Lucrările pentru care poți primi o AMENDĂ uriașă

Publicat


ian talmacs h1i5tl6lvoi unsplash

Primăvara este perioada anului în care mulți români își fac planuri de reamenajare a locuinței. Din dorința de a avea un spaţiu de locuit mai mare și mai primitor se poate ajunge foarte ușor la încălcarea legii, scrie Alba24.ro.

Modernizarea apartamentelor pentru obținerea unor spaţii mai generoase a devenit o practică tot mai des întâlnită.

Fie că ajung să spargă pereții de la debaraua pe care nu o consideră utilă sau pe cei dintre cameră și balcon este important să știe că aceste lucrări neautorizate pot să îi afecteze mai târziu pe proprietari sau chiar pe potențialii cumpărători.

De multe ori, aceste modificări făcute fără să fie conform legii, pot aduce prejudicii proprietarilor. De la obținerea de credite de la bănci în cazul în care se girează cu locuința sau chiar de refuzul instituțiilor bancare de a acorda credite în cazul în care cel care îl va cumpăra va avea nevoie de un credit imobiliar.

Băncile ajung de multe ori să refuze să ofere credite pentru că planul nu mai reflectă realitatea. În cazul unui cutremur, un apartament la care a fost modificat un perete de rezistență poate aduce prejudicii mari instituției bancare în cazul în care proprietarul l-a ipotecat pentru obținerea unui credit.

De aceea, înainte de a lua orice decizie de a modifica locuința, este important să știi în ce condiții poți face anumite modificări în el. Altfel vă puteți trezi că nu îl mai puteți vinde sau că, în urma unei reclamații, veti primi o amendă usturătoare de la primărie.

Modificarea apartamentului: Schimbările pe care nu ai voie să le faci sub nicio formă

„Să presupunem că am cumpărat acest apartament de trei camere pe care vrem să-l transformăm într-unul de două camere, cu o bucătărie mai spaţioasă.

Chiar dacă acest perete nu este unul de rezistenţă, avem nevoie de un aviz din partea primăriei, iar tot procesul durează cel puţin şase luni. Trebuie să anunţăm chiar dacă vrem să schimbăm o fereastră, dacă asta presupune şi o lucrare de demolare.” potrivit Antena3.ro.

De partea cealaltă, zugrăvelile, tencuielile, montarea de placaje, pardoseli şi finisaje sau reparaţiile şi înlocuirea tâmplăriilor nu necesită autorizaţie de construire dacă nu au loc modificări în structura de rezistenţă şi nu afectează aspectul arhitectural al construcţiilor.

Pentru lipsa autorizației de construire atunci când acest lucru este obligatoriu, Legea nr. 50/1991 prevede o amendă între 1.000 și 100.000 de lei.

Oricine din bloc poate sesiza primăria sau Inspectoratul de Stat în Construcții și primirea amenzii este aproape garantată.

Pe lângă asta, vor fi somați să înceteze lucrările și să obțină documentele legale. Dacă nu respectă obligația de a înceta lucrările, se pot alege inclusiv cu un dosar penal, întrucât legea cataloghează această faptă ca infracțiune.

Legislația care reglementează modificările din apartament

Prevederile care reglementează lucrările de construcții dintr-un apartament de bloc se regăsesc în două acte normative:

Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții

Legea nr. 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor

Conform Legii nr. 50/1991, executarea lucrărilor de construcții este permisă numai pe baza unei autorizații de construire.

Prin lucrări de construcții se înțeleg, printre altele, lucrări de construire, reconstruire, consolidare, modificare, extindere, schimbare de destinație sau de reparare a construcțiilor de orice fel, precum și a instalațiilor aferente acestora.

Autorizația de construire este actul care conferă cetățenilor dreptul de a construi, precum și de a consolida sau repara o construcție deja existentă.

Acest act este eliberat de primărie în baza unui dosar ce cuprinde o serie de avize, acorduri, proiect tehnic și are o valabilitate de cel mult 12 luni.

Autorizația de construcție se emite la solicitarea deținătorului unui drept real (proprietatea, uz, uzufruct, etc.) asupra unui imobil, cu respectarea prevederilor documentațiilor de amenajare a teritoriului și urbanism.

Concret, dacă vrei să faci în apartament orice fel de lucrări care modifică structura de rezistență, caracteristicile inițiale ale construcțiilor sau aspectul arhitectural al acestora, proiectul tău va trebui să fie mai întâi aprobat de autoritățile locale.

Acest lucru înseamnă că, dacă vrei să dărâmi un perete, fie că este vorba despre cel dintre balcon și camera de zi sau despre cei din BCA ai unei debarale, va trebui să obții autorizația de construire/desființare.

La fel se întâmplă și în cazul în care vrei să construiești un perete despărțitor. Orice recompartimentare a locuinței necesită aprobare, în caz contrar existând posibilitatea unor sancțiuni.

Ce fel de modificări poți executa în apartament fără autorizație de construire?

Dacă modificările pe care plănuiești să le execuți se numără printre cele de mai jos, atunci nu ai nevoie de autorizație de construire:

Lucrările care nu modifică structura de rezistență, caracteristicile inițiale ale construcțiilor sau aspectul arhitectural al acestora
Reparații la împrejmuiri, acoperișuri, învelitori sau terase, atunci când nu se schimbă forma acestora și materialele din care sunt executate
Reparații și înlocuiri de tâmplărie interioară și exterioară, dacă se păstrează forma, dimensiunile golurilor și tâmplăriei
Reparații și înlocuiri de sobe de încălzit
Zugrăveli și vopsitorii interioare
Zugrăveli și vopsitorii exterioare, dacă nu se modifică elementele de fațadă și culorile clădirilor
Reparații la instalațiile interioare, la branșamentele și racordurile exterioare, de orice fel, aferente construcțiilor, în limitele proprietății, montarea sistemelor locale de încălzire și de preparare a apei calde menajere cu cazane omologate, precum și montarea aparatelor individuale de climatizare și/sau de contorizare a consumurilor de utilități.

Modificarea unei locuințe: Dărâmarea unor pereți – ce prevede legea

Dărâmarea unor pereți nu se numără printre excepțiile din lista de mai sus. Este foarte posibil ca dărâmarea unui perete să afecteze structura de rezistență a blocului, așa cum punctează adesea specialiștii, se arată într-o analiză a siteului de imobiliare storia.ro

Iar această apreciere nu poate fi făcută de către un nespecialist. Tocmai de aceea, dacă modificarea pe care vrem să o facem presupune dărâmarea unui perete, atunci solicitarea autorizației este necesară, indiferent că e vorba de o debara sau peretele despărțitor dintre cameră și balcon (în cazul celor care își „prelungesc” camera în acest fel).

Principiul „e bunul meu și fac ce vreau cu el” nu se aplică întocmai aici, pentru că traiul la bloc înseamnă să-i respecți și pe ceilalți proprietari din clădire și să le respecți dreptul lor de proprietate.

În plus, intervenția pe structura de rezistență înseamnă punerea în pericol a celor care locuiesc în acel bloc, în anumite situații.

La capitolul sancțiuni, pentru lipsa autorizației de construire atunci când e obligatorie, Legea nr. 50/1991 prevede o amendă între 1.000 și 100.000 de lei.

Oricine din bloc poate sesiza primăria sau Inspectoratul de Stat în Construcții și primirea amenzii este aproape garantată. Pe lângă asta, vom fi somați să încetăm lucrările și să încercăm să obținem documentele legale.

Dacă nu respectăm obligația de a înceta lucrările, ne putem alege inclusiv cu un dosar penal, întrucât legea cataloghează această faptă ca infracțiune.

Modificare apartamentului: Avem sau nu nevoie de acordul vecinilor sau al asociației de locatari?

Legea nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor stabilește că asociația trebuie înștiințată de lucrările care presupun modificarea proprietății și pentru care e necesară o autorizație de construire/desființare. În acest caz, nu doar că trebuie înștiințată, ci e necesară depunerea la cartea tehnică a actelor de autorizare, a procesului-verbal de recepție și a planurilor din proiectul tehnic.

Aprobarea asociației nu a fost prevăzută niciodată expres, nici în vechea lege, nici în aceasta actuală. Dar se punctează obligația ca lucrările pe care le fac asociații din bloc la apartamentele proprii să respecte legislația construcțiilor.

„Anterior modificărilor constructive în cadrul proprietăţilor individuale, proprietarii obţin avizele şi autorizaţiile aşa cum sunt reglementate de legislaţia în vigoare, şi au obligaţia să nu pună în pericol integritatea structurală a condominiului sau a altor proprietăţi individuale, precum şi sănătatea populaţiei, conform legislaţiei în vigoare”, scrie în lege.

Legea mai prevede o obligație expresă a proprietarilor de a comunica asociației și organului fiscal local orice schimbare a suprafeței construite sau utile, în cel mult 30 de zile de la încheierea lucrărilor. Nerespectarea acestei obligații atrage o amendă de la 200 la 1.000 de lei.

Mai departe, cei care pun în pericol integritatea structurală a condomniului sau a altor apartamente, să zicem, sau care vor afecta buna funcționare a instalațiilor aferente acestora prin acele lucrări riscă amenzi mult mai mari, până la 3000 de lei.

Poți aduce modificări unui apartament achiziționat prin credit bancar?

Dacă ai achiziționat un apartament prin credit Prima Casă, credit imobiliar sau credit ipotecar și vrei să îi aduci modificări pentru care ai nevoie de autorizație de construire/desființare, vei fi informat prin Certificatul de Urbanism în privința aprobărilor necesare.

Astfel, în funcție de tipul creditului, va trebui să obții acordul scris al băncii, al Ministerului de Finanțe sau al Fondului Național de Garantare a Creditelor.

În cazul unui apartament achiziționat prin credit imobiliar/ipotecar, orice modificări ale structurii imobilului, extinderi sau recompartimentări necesită acordul scris al băncii. Fără acesta, nu vei putea primi autorizația de construire.

În cazul unui apartament achiziționat prin programul Prima Casă, vei avea nevoie de acordul Fondului Național de Garantare a Creditului (îl poți obține și prin intermediul băncii de la care ai luat creditul).

Când ai nevoie de acordul asociației de proprietari pentru modificările din apartament?

Dacă ai obținut autorizația de construire și ai început lucrările de reconfigurare a apartamentului, îți revine obligația de a anunța și asociația de proprietari în termen de 30 de zile de la încheierea lucrărilor.

Din fericire, nu ai nevoie și de aprobarea asociației, pe lângă cea a autorității locale, pentru a executa modificări pe proprietatea individuală, însă Legea 196/2018 prevede următoarele:

Orice modificare a proprietății individuale care necesită emiterea unei autorizații de construire/desființare, în conformitate cu legislația în vigoare, se aduce la cunoștința asociației pentru înscrierea în jurnalul evenimentelor din cartea tehnică a construcției, prin depunerea în copie a actelor de autorizare, a procesului-verbal de recepție la terminarea lucrărilor și a planurilor din proiectul tehnic.

Proprietarul poate aduce îmbunătățiri sau modificări proprietății sale individuale, cu respectarea prevederilor legale în vigoare referitoare la autorizarea executării lucrărilor de construcții de către autoritatea administrației publice competente, fără a pune în pericol integritatea structurală a condominiului, rezistența mecanică, stabilitatea și siguranța clădirii sau a altor proprietăți individuale, precum și buna funcționare a instalațiilor aferente acestora.

Modificările suprafețelor construite sau utile se comunică președintelui asociației de proprietari și organului fiscal local în termen de 30 de zile de la încheierea lucrărilor și se introduc în cartea tehnică a construcției și în baza de date a asociației, în vederea stabilirii consumurilor corespunzătoare cu noile suprafețe utile.

Nerespectarea prevederilor legale în ce privește reconfigurarea unui apartament se consideră contravenție și va fi sancționată. Astfel, dacă în urma unor sesizări inspectorii locali constată că au fost efectuate modificări în apartament fără avizul primăriei, proprietarul poate primi amenzi de până la 100.000 lei.

Cum obții autorizația de construire pentru modificările de apartament?

Procedura de obținere a aprobării pentru desființarea sau construirea unui perete sau a unei anexe a locuinței durează câteva săptămâni și presupune pregătirea unei documentații destul de complexe. Trebuie să ai nervi tari pentru că tot acest demers este extrem de birocratic și durează cel puțin 6 luni.

Mulți proprietari aleg să dărâme sau să construiască pereți în apartament fără să ceară măcar sfatul unui specialist. Riscul major este reprezentat de faptul că peretele sau pereții respectivi pot fi structurali, iar modificarea adusă apartamentului afectează structura de rezistență a întregului bloc.

Un alt risc îl reprezintă amenda pe care o poți primi dacă inspectorii primăriei primesc o sesizare din partea vecinilor tăi. În plus, dacă în viitor vei dori să vinzi un apartament recompartimentat fără aviz, nu îi vei putea face cadastrul.

Pentru a primi autorizația de construire/desființare, trebuie să urmezi pașii detaliați mai jos:

Modificări la apartament: Cum se obține Certificatul de Urbanism

Certificatul de Urbanism este un act informativ pe care îl primești (în cel mult 30 de zile de la depunerea actelor) de la biroul de urbanism al primăriei de care aparții și în care regăsești toate condițiile pe care trebuie să le îndeplinești pentru a obține autorizația de construire/desființare.

Acte necesare (în majoritatea cazurilor) pentru obținerea Certificatului de Urbanism:

– Cerere-tip completată integral și corect și opis lucrare
– Acte de proprietate, cadastru și extras de carte funciară (copie)
– Copie carte de identitate proprietar
– Plan cadastral la scara 1:500 în două exemplare cu situația actuală și propunerea nouă
– Plan cadastral la scara 1:2000 în două exemplare
– Planul apartamentului și fotografii fațadă bloc pentru balcoane parter, accese, modificări fațadă, relevee și planuri cu propunere (eventual realizate de un arhitect, dacă este vorba despre un proiect mai complex)
– Chitanță achitare taxă legală (o poți plăti la casieria primăriei sau la trezorerie, iar cuantumul taxei se stabilește în funcție de suprafața pentru care se obține certificatul)

Certificatul de Urbanism nu permite construirea, ci doar informează cu privire la principalele caracteristici ale construcțiilor ce se pot executa pe un teren și enumeră actele ce se vor depune pentru obținerea autorizației de construire, inclusiv avizele și acordurile necesare.

Modificări la apartament: Cum se obține autorizația de construire/desființare (DTAC/DTAD)

Odată obținut Certificatul de Urbanism, în funcție de modificările pe care vrei să le execuți, va trebui să faci câteva drumuri pe la diverse instituții ale statului sau private, pentru a obține avize și acorduri.

Arhitectul îți va întocmi proiectul solicitat prin certificat, inclusiv releveul și documentația tehnică.

Când este vorba despre demolarea sau construirea unui perete într-un apartament de bloc, ți se poate solicita realizarea unei expertize tehnice.

Expertul tehnic autorizat este singurul specialist care poate evalua starea tehnică a construcției și care poate stabili dacă structura de rezistență este sau va fi afectată de intervenții și dacă prezintă un risc seismic. Costul unei expertize tehnice poate varia între 200 și 400 de Euro.

Prin Certificatul de Urbanism ți se mai poate solicita un aviz de la Inspectoratul Teritorial în Construcții, dar, ca și în cazul expertizei tehnice, acest lucru depinde de la caz la caz.

O altă posibilă cerință este să închei contract cu o firmă de salubrizare care să ridice molozul rezultat în urma demolării peretelui/pereților.

După ce ai toată documentația necesară, urmează să o depui la serviciul de urbanism al primăriei de care aparții.

Acte necesare pentru obținerea autorizației de construire/desființare:

– Cerere-tip cu anexe și opis lucrare
– Certificat urbanism (copie )
– Documentația tehnică pentru autorizarea construirii/desființării (DTAC/DTAD)
– Avize, acorduri, declarații, studii stabilite și solicitate prin certificatul de urbanism
– Dovada, în copie legalizată, a titlului asupra imobilului, teren și/sau construcții, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi și extrasul de care funciară de informare actualizat la zi
– Dovada privind achitarea taxelor legale
– taxă autorizație de construire
– chitanță taxă timbru arhitectură (Ordinul Arhitecților din România)

Autorizația de construire/desființare va fi emisă în termen de 30 de zile de la depunerea tuturor actelor necesare.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRAȚIE

CTP Cluj a ajuns și în Săvădisla. PROGRAMUL de circulație a liniei metropolitane M81

Publicat

autobuze ctp

Începând cu data de 04.03.2024, CTP Cluj-Napoca și-a extins serviciile de transport persoane în Zona Metropolitană Cluj respectiv și în comuna Săvădisla.

„Au fost analizate toate doleantele locuitorilor comunei Savadisla impreuna cu Primaria Savadisla. A fost suplimentat programul de transport al elevilor si s-a modificat orele de plecare in intervalul de dupa-masa. Au fost infiintate doua noi statii pentru persoanele care isi desfasoara activitatea in comuna Floresti in zona Podul Lunii, statiile ʺFerma 9ʺ si ʺLuna 2 Nordʺ.

CTP Cluj a ajuns și în Săvădisla. PROGRAMUL de circulație a liniei metropolitane M81

In continuare vom analiza cu atentie toate sugestiile primite pe adresa electronica sugestii@ctpcj.ro si vom incerca sa venim in intampinarea utilizatorilor liniei M81. Va asiguram pe aceasta cale de preocuparea noastra permanenta de a oferi servicii de calitate.

Programul de circulatie al liniei metropolitane M81, valabil din data de 01.04.2024:

Ore de plecare din Savadisla: 04:40, 05:50, 06:30, 08:30, 11:50, 15:35, 16:35, 17:35, 18:35, 20:20, 21:45, 23:05.

Ore de plecare din Cluj-Napoca: 05:10, 05:45, 06:45, 11:05, 14:35, 15:35, 16:35, 17:35, 19:35, 21:05, 22:30. Programul de circulatie va putea fi consultat pe site-ul companiei www.ctpcj.ro și în aplicația gratuită pentru mobil Tranzy.

Mentionam faptul ca prima cursa de 04:40 cu plecare din Cluj-Napoca cat si ultima cursa de la ora 22:30, vor fi comune cu lina M23. Acestea vor avea plecarea de pe Calea Floresti statia Taberei”, se arată în comunicatul CTP Cluj.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

VIDEO. România INTRĂ în Schengen aerian și maritim. Boc: Abia aștept să CĂLĂTORESC la Bruxelles ca un adevărat cetățean european

Publicat

steag ue, romania

România intră de duminică, 31 martie,  în spațiul Schengen, aerian și maritim. Aflat în direct la Napoca Live, primarul Clujului, Emil Boc, consideră că este doar un pas înainte pentru integrarea țării în spațiul comun european.

„Abia aștept să călătoresc la Bruxelles ca un adevărat cetățean european. Este, deocamdată, doar un pas înainte pentru integrarea țării în spațiul comun european. Să termine și domnul Nehammer cu alegerile în septembrie ca să putem să punem din nou problema aderării totale a României la Schengen, asta însemnând și acolo unde-i  doare mai tare pe  români, pe  cale rutieră.

VIDEO. România INTRĂ în Schengen aerian și maritim. Boc: Abia aștept să CĂLĂTORESC la Bruxelles ca un adevărat cetățean european

Este vorba și de o formă de respect pentru cele 4 milioane de români care au contribuit la PIB-ul țărilor în care au lucrat și care să nu fie umiliți când se întorc acasă de sărbători, stând ore în șir la coadă  la graniță.

Să ne bucurăm de acest moment. Cea mai mare provocare pentru români este libertatea de a alege să rămână acasă”, a spus edilul la Napoca Live.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Prima cursă aeriană de la Zurich a aterizat pe Aeroportul Cluj, în premieră absolută. Este operată de Swiss Air

Publicat

De

Swiss Air

Prima cursă aeriană care leagă Cluj-Napoca de orașul elvețian Zurich a aterizat, joi, pe Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” Cluj, aceasta fiind operată, în premieră absolută, de compania Swiss International Air Lines de pe Aeroportul Internaţional Cluj.

Directorul Aeroportului ”Avram Iancu” Cluj, David Ciceo, a declarat că debutul zborurilor Swiss Air Lines va asigura diversitate în opțiunile de călătorie ale pasagerilor din întreaga Transilvanie.

Prima cursă aeriană de la Zurich a aterizat pe Aeroportul Cluj, în premieră absolută. Este operată de Swiss Air

Swiss Air

”Este o premieră absolută, primul zbor regulat spre Elveția. Considerăm că noua destinație spre Zurich se va bucura de aprecierea pasagerilor de pe toate segmentele de trafic, respectiv business, etnic sau turistic.

A fost primul și ultimul zbor al Swiss Air la Cluj în care pasagerii au fost controlați de poliția de frontieră, pentru că din 31 martie România va intra în spațiul Schengen aerian”, a spus Ciceo.

Clujul, legat de Elveția

Swiss Air

Ambasadorul Confederației Elvețiene în România, E.S. Mario Baggi, este plăcere deosebită să participe la zborul inaugural care leagă Zurich de Cluj-Napoca.

”Nu se întâmplă des să văd steagul țării mele aterizând pe un aeroport din România. Sărbătorim împreună succesul României care s-a dezvoltat într-o perioadă atât de scurtă de timp atât de mult.

Succesul României se datorează în mare parte și orașului Cluj-Napoca și este o bucurie să ne aflăm aici.

Elveția este un susținător al României, iar Cluj-Napoca este una dintre municipalitățile care a beneficiat de programele noastre de cooperare.

Trei zboruri pe săptămână

În România și companiile elvețiene au o prezență ridicată, Elveția fiind în top 10 investitori străini din România”, a mai spus Baggi.

Diplomatul elvețian s-a declarat încrezător că prestigiul companiei Swiss Air și conexiunile oferite cu Zurich, vor contribui la întărirea relațiilor dintre cele două țări și va însemna o pistă de lansare pentru Cluj-Napoca.

Zborurile spre și dinspre Zurich vor fi operate cu 3 frecvenţe săptămânale, în zilele de luni, joi şi duminică.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. „Parfum” de primăvară la Cluj-Napoca. Ce spun organele abilitate despre POLUAREA olfactivă din oraș

Publicat

Primăvara a sosit la Cluj-Napoca cu tot cu parfumul florilor. Ca bonus, Clujul a mai primit o doză de „parfum” original „Eau de Găinaț”. C-așa e în agricultură…

Mai mulți clujeni au reclamat zilele trecute mirosul pestilețial care se simțea în mai multe cartiere ale orașului. Cum Supercom și CMID și-au declinat vinovăția, s-a tras concluzia că mirosul provine de la fertilizatorul cu care s-a intervenit pe ogoarele din Tureni și Mărtinești.

VIDEO FOTO. „Parfum” de primăvară la Cluj-Napoca. Ce spun organele abilitate despre POLUAREA olfactivă din oraș

Contactat de Cluj24, comisarul șef al Gărzii de Mediu Cluj, Viorel Pleșa, a declarat: „Nu s-a aplicat nicio amendă deoarece societatea Transavia a respectat legislația în ceea ce privește aplicarea tratamentelor de primăvară la culturi. La fața locului s-a constatat că fertilizatorul era deja înglobat în arătură. Nu s-a confirmat prezența vreunui cadavru de pui pe câmp.”

„Laboratorul mobil este pregătit pentru deplasare, așteptăm o solicitare, ori din partea Primăriei Tureni, ori din partea Prefecturii sau a DSP Cluj. Chiar în cursul zilei de azi vom avea o  întrevedere la Prefectură iar în cazul în care ni se va solicita, ne vom deplasa la fața locului cu laboratorul”, a declarat pentru Cluj24 Grigore Crăciun, directorul Agenției pentru Protecția Mediului Cluj.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax